Ars Technica - Računalniške igre, še zlasti masovno igrane MMORPG, so že dolgo resen posel. Samo franšiza World of Warcraft, katere mesečno igranje stane 15 evrov, Blizzardu letno prinese več kot milijardo dolarjev. Tudi igralci so vzeli igro smrtno resno, saj se najbolje razdelani uporabniški računi prodajajo za več tisoč dolarjev. Denar je tudi razlog, da Blizzard nič kaj ljubeznivo ne gleda črne konkurence. Ta teden so dobili tožbo proti Alyson Reeves, lastnici igralskega strežnika na črno.
Na zasebnem strežniku je bilo prijavljenih 427.393 igralcev, ki so igrali v svojem svetu. Blizzardova EULA eksplicitno prepoveduje tovrstne konkurenčne strežnike, zato mu je sodišče prisodilo skoraj 90 milijonov dolarjev pavšalne odškodnine. Na prvi pogled se zdi višina astronomska, a je izračunana zelo enostavno in je v resnici najnižja možna. Kongres je določil minimalno pavšalno odškodnino v višini 200 dolarjev na kršitelja, tako da upoštevaje število igralcev znesek ne more biti manjši. Ni pa lastnica strežnika nobena bela vrana, saj njeno podjetje Scapegaming z zbiranjem donacij uporabnikov zbralo tri milijone dolarjev.
Hmm to se pravi več, ko podjetje dobi od same igre več še hoče imeti. Ko imaš milijardo dobička letno, ti pa res lahko dol visi za vse pirate na svetu no.
Mislim, da je 90.000.000 bistveno previsoka kazen.
in kako si se to odločil? si preračunal stroške razvoja igre in jih primerjal z denarjem, ki ga je s preprodajo ukradene robe zaslužil scapegaming in se potem odločil, ali si videl da je blizzard money fat cow in rekel dost majo?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Ne, ampak sem poskusil ugotoviti, kako bo obsojena oseba odplačala to odškodnino. Nič drugega.
Zaradi nepoznavanja WOW-a in njegovih zahtev sem privzel, da moraš v vsakem primeru imeti legalno kopijo igre, kar bi pomenilo, da je Blizzard kljub temu zaslužil 427.000 $ x cena_igre, vendar sem se zgleda motil.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Dvomim, da bodo s tem kaj dosegli. Tile strežniki so ponavadi veliko manj delujoči kot originalni, tako da tu igrajo predvsem igralci, ki nočejo ali ne morejo plačati. In če že niso hoteli plačati prej, verjetno ne bodo sedaj kar naenkrat šli plačat. Sploh pa ne po tem, ko jim je blizzard uničil to, za kar so "garali" (njihove characterje).
Eh to je spet tako. Prijavljenih 427.393, to je zihr sam forum. Ker Lineage 2 Extreme je mel tut na forumu 500.000 folka registriranga, špilal jih je pa okol 6000 naenkrat, torej aktivnih vseh skupaj okol 20000-30000.
Je pa pametno nardila, ker je mela čez podjetje to, da ne morji glih nje žive scuzat. Al jo lahk vseen, kao nelegalno etc?
Stvar je v tem, da so uporabljali njihovo igro na neuradnem strežniku, kar je nedovoljeno. Glede višine tožbe pa je to bolj zastraševanje. Vbistvu se je Blizzard na nek način obogatil z tem. Ker tile, ki so igrali tukaj gor nemorejo oz. nočejo plačati članarine. 90 mio $ pa seveda nikoli nebodo iztržli, dosegli bodo pa propad firme + bankrot ustanoviteljev.
Stvar je v tem, da so uporabljali njihovo igro na neuradnem strežniku, kar je nedovoljeno. Glede višine tožbe pa je to bolj zastraševanje. Vbistvu se je Blizzard na nek način obogatil z tem. Ker tile, ki so igrali tukaj gor nemorejo oz. nočejo plačati članarine. 90 mio $ pa seveda nikoli nebodo iztržli, dosegli bodo pa propad firme + bankrot ustanoviteljev.
Pozabljate da na ta račun Blizzard mesečno izgublja
427.393 x 15 USD = 6.410.895 USD. Se pravi na leto kar lepih 76.930.740 USD.
@Invictus tvoja računica je podobna kot računica protipiratskih firm. Velika večina igralcev na privatnih strežnikih igra zato, ker nočejo ali ne morejo plačevati na originalnem serverju. In sedaj verjetno tudi ne bodo, tako da od njih blizzard v vsakem primeru nima nič.
Pri nas sigurno ne .. v ameriki pa mislim, da je nadzorni odbor kazensko tudi odgovoren --- Vsekakor se pač ne splača jajca na nakovalo nosit in upat, da blizzard ne bo nikoli udaril s kladivom.
Definitivno pa je teh 90M samo na papirju ... če hočejo videt kak cent se bodo na pritožbi zdilal.
V bistvu nima veze, če lahko Scrapegaming plača 90 miljonov ali ne. Zarad tega se Blizzard ne bo preveč sekiral. V vsakem primeru bodo pa lastniki ostalih piratskih serverjev dobro premislil, če se jim splača laufat serverje. Če pa Blizzard tega ne bi preganjal oz. če bi izgubil na sodišču, potem bi se jim pa orenk splačalo.
Velika večina igralcev na privatnih strežnikih igra zato, ker nočejo ali ne morejo plačevati na originalnem serverju.
Ampak vseeno so vsi skupaj dal 3 miljone za donacije in kupovanje najboljših itemov. A ni butasto, da si na piratskem serverju kupuješ iteme in potem vse zgubiš, ko se server zapre?
Bolj se gre za zastraševanje. Računice, ki jih eni delate koliko izgublja Blizzard z tem pa nimajo nobene veze. Ker, če bi uporabniki imeli namen plačat in igrati na uradnih serverjih jih nebi bilo tukaj. Kvečjemu bo Blizzard z tem profitiral. Niti eden izmed teh igralcev ni bil pripravljen plačat, zato Blizzard z tem ni imel izgube. Pobral bo pa zdaj ves denar, ki so ga oni zaslužili z donacijami.
Zakaj vsi mislite, da nihce od teh ne bi placal za igranje? Bodimo posteni: marsikdo bi si lahko privoscil kaksen spil ampak ga raje spiratizira, ker je pac bolj komot. Sem preprican, da bo marsikateri od teh 400k ali nasel nov piratski streznik ali pa placal za uradne streznike.
Why can't a programmer tell the difference between Halloween and Christmas?
Because OCT31 = DEC25
Zakaj vsi mislite, da nihce od teh ne bi placal za igranje? Bodimo posteni: marsikdo bi si lahko privoscil kaksen spil ampak ga raje spiratizira, ker je pac bolj komot. Sem preprican, da bo marsikateri od teh 400k ali nasel nov piratski streznik ali pa placal za uradne streznike.
Tile strežniki so ponavadi veliko manj delujoči kot originalni, tako da tu igrajo predvsem igralci, ki nočejo ali ne morejo plačati. In če že niso hoteli plačati prej, verjetno ne bodo sedaj kar naenkrat šli plačat. Sploh pa ne po tem, ko jim je blizzard uničil to, za kar so "garali" (njihove characterje).
Me zanima konf tega serverja pa kok userjev je blo največ naenkrat online. Jaz bi komot kej takega postavu za kako zaprto druščino, zaj ko ne igram več originala
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.
Kakorkoli so dobili številke, pravno so imeli vso pravico da piratksi strežnik tožijo.
Stvari pač niso zastonj na tem svetu. Vse se plača. In to je pravilna logika za podjetje in njene lastnike. Ščititi svojo intelektualno lastnino in z njo služit denar.
Heh malo dvoliščništva zaznavam, če v naslovu ne bi bil Blizzard ampak RIAA, ali pa MPAA, ali pa mogoče neko podjetje ki toži zaradi patenta, potem bi bili komentarji precej drugačni.
sam ni slab posel...narediš malo investicijo za strežnik zbereš kak miljon EUR... in zapreš strežnik/podariš/ali pa prodaš naprej... Imaš miljonček na kajmanskih otokih in to je to... :D
Mah, gre za kršitev licence in nič drugega. Licence so pa stvar podjetij in se fizičnih oseb ne tičejo.
Tako da me zanima, kaznovano je podjetje ali firma? Če lahko v tem primeru kaznujejo firmo, bi morali tudi polovit vse naše podjetnike ki ropajo svoje delavce... namreč ko se krši licenca ene velike firme so takoj vsi prijazni in pomagajo, ko pa ropajo firme male ljudi in delavcem ne plačajo pa vse boli k* Klasika.
To primerjat s krajo materialne lastnine je smešno. Gre za licence. Niso imeli licence za strežnik in to je to. Torej nekaj podobnega kot "nisi plačal davka", samo da gre v tem primeru za dajatev pravni osebi lastniku licence. Oz mogoče bi se lahko primerjalo s prodajo drog, nikakor pa ne s krajo.
1. Izmišljujejo si nove "iteme" da jih igralci lahko kupijo. 2. Razvijajo igro (boljša grafika, novi akterji, ...) 3. Odpravljajo hrošče 4. Skrbijo da strežniki tečejo. 5. Si konec leta izplačajo nagrade.
Kaj počenjo pri Blizzardi z vsem tem denarjem? D: Če znaša mesečna naročnina 15EUR, igralcev pa je že preko 12 miljonov ... raje ne računam. :O
To te ne sme zanimat, vse kar te mora zanimat je to, kolk (fiktivne) izgube je imel Blizzard zaradi tega streznika. Pol moras tevilko se cimbnolj napihnit (vzames kar stevilo prijavljenih ob zaprtju (ker vsi vemo da je to stevilo konstantno in se ne sprmeinja), ga pomnozis s st. mesecev (ker so itak vsi non-stop aktivni, ni druge) in dobis koncno stevilko).
Pol mors pa obvezno dat se eno primerjavo z fizicno lastnino, ker vsi vemo da pixli in avtop ubistvu ena in ista stvar. And you wouldn't download a car, would you? Jaz vem da ga bi Se cracknu bi ga in odstranil ven komponentne ki jih nocem, dodal se kaksno ki jo rabim, ga mickeno modificiral in se sel z njim peljat. (a ni smesno da z avtom lahko to naredim (dokler ustreza drugim predpisom), z SWjem pa ne?).
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
Gre se za primerjavo, ki jo je podal a.k.a. fizična lastnina oz avto.
Med fizično in intelektualno lastnino ni (skoraj) nobene razlike.
Lastniki ene in druge lastnine smo/so zaščiteni z zakoni. Seveda pa vsak lastnik posodi/podari svoj avto komerkoli. Kot lahko vsak avtor podari/razšenka svoja avtorska dela komerkoli.
Ob ne tako nepomembnem dejstvu, da praktično VSAK avto zgnije v 20-ih letih, avtorsko delo pa pade v public domain po 70-ih letih. In ob dejstvu, da se bodo neke dobre opere spominjali še nekaj sto let, enega usranega avtomobila iz serije 10.000 enakih pa nikoli več.
Skratka, dobro, kvalitetno avtorsko delo je mnogo več vredno, kot en usran avto, ki kontaminira okolje (avtorsko delo ga pač ne, saj se mu lahko izogneš), pa čeprav ta avto stane 85.000 evrov.
Ni pa dovoljeno krasti ne enega, ne drugega, še posebej, če se ne lastnik avta, ne avtor s čim takim ne strinjata. Pika!
Skrataka, za ukraden avto dobiš leto, dve, tri zapora, za ukradeno igrico (za nezakonit strežnik, za kakrkoli) pa včasih kazen tudi do 90 miljonov dolarjev. Kaj je torej potem bolj vredno za neko ameriško, ali evropsko sodišče?
Kljub vašemu silnemu naporu, da bi dokazali, da je vsako avtorsko delo vredno manj od serijsko narejene kitajske kovinske žlice?
Očitno, da so časi, ko so sodili samo kurjim tatovom, mimo. He, he, he...
Gre se za primerjavo, ki jo je podal a.k.a. fizična lastnina oz avto.
Med fizično in intelektualno lastnino ni (skoraj) nobene razlike.
Razlika je, le da je ti nevidiš.
Če ti jaz ukradem avto, ga ti nimaš več. Če pa ti meni ''''''''''''''ukradeš'''''''''''''' program, ga imava oba.
In tu jaz vidim ogromno razliko, ker sem jaz tebi povzročil škodo, ti pa je meni nisi oz. bi jo povzročil, če bi imel namen zadevo kupit ali pa če bi zadevo delil naprej.
Med fizično in intelektualno lastnino ni (skoraj) nobene razlike.
Says who? Ti? Jst pa pravim da je, in to ogromna. To zna bit tud razlog da se avtorsko zascitene vsebine urejajo z avtorskim pravom, jabuka in hruske pa pac ne.
Ob ne tako nepomembnem dejstvu, da praktično VSAK avto zgnije v 20-ih letih, avtorsko delo pa pade v public domain po 70-ih letih.
Dejstvo je da 99,99999% avtorsko zascitene vsebine zgnije takoj ko se pojavi, med tem ko vecina avtomobilov sluzi svojim lastnikom vsaj nekaj let, potem pa navadno sluzijo se drugim, tretjim, ... lastnikom.
Skratka, dobro, kvalitetno avtorsko delo je mnogo več vredno, kot en usran avto
Aha... in en dober, kvaliteten avto je vreden mnogo vec kot usrano avtorsko delo. Your point being?
Ni pa dovoljeno krasti ne enega, ne drugega, še posebej, če se ne lastnik avta, ne avtor s čim takim ne strinjata. Pika!
Uf... se dobro da ne govorimo o kraji ampak o krsenju avtorskih pravic, Jaz sem se pa ze ustrasil da ves kaj govoris...
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
Posledice znajo bit iste. Ce ukrades avto crnogorcu...al pa ce "ukrades" program crnogorski firmi...znas v obeh primerih koncat s polomljenimi nogami :O)