»

Unity išče kompromis

Slo-Tech - Po nepremišljeni napovedi, kako bodo korenito spremenili način licenciranja svojega pogona iger Unity Engine, ki je razjezila spletno skupnost kot že dolgo ne, je Unity ubral spravnejše tone. Dejali so, da so slišali odziv javnosti, in da bodo predloge spremenili. Podrobnosti še niso znane, ker očitno ne želijo ponoviti napake in javno obelodaniti rešitev, ki niso usklajene z razvijalci, lahko pa pogledamo grobe obrise.

Ključna sprememba bo kapica na licenčnino ne glede na število namestitev. Ta bo za velike založnike, katerih naslovi prinesejo vsaj milijon evrov, znašala štiri odstotke od prihodkov, ustvarjenih z igro. Tudi štetje namestitev bodo precizirali, saj prvotno ni bilo jasno, kaj vse bo štelo v kvote. Po novem naj bi šlo za štetje novih namestitev brez retroaktivnosti. Ni še jasno, kako bodo to izvedli, saj gre za tehnični izziv, ki ga lahko reši dodatna programska oprema. V kvoto ne bodo štele piratske namestitve, ponovne namestitve, preizkusne verzije, pretočne...

25 komentarjev

Unity močno razburil s spremembo načina licenciranja

vir: Unity
Slo-Tech - Pri Unityju so se odločili korenito spremeniti način licenciranja istoimenskega grafičnega pogona, in sicer v smeri dajatve na število namestitev igre. Odločitev je povzročila enega največjih hudournikov gneva v zgodovini igričarske industrije.

Tako za večje kot manjše razvijalce iger je zelo elegantno, če se jim ni treba ukvarjati z razvojem lastnega grafičnega pogona za igre, temveč lahko od drugod licencirajo spodobno rešitev. Na tržišču v tem oziru še vedno v glavnem vlada dvoboj med dvema izdelkoma, Epicovim Unrealom in pa Unityjem. Slednji je od svojih začetkov nosil sloves priljudnosti za neodvisne studije, katerim je ponujal prilagodljive in hvaležne načine licenciranja, tako z razmeroma nizkim vstopnim pragom kakor odsotnostjo dajatev na količino prodanih izvodov igre pri cenejših vrstah licenc. Takšno politiko je na štartu odločno nadaljeval tudi John Riccitiello, nekdanji direktor Electronic Artsa, ki je na vrh Unityja stopil leta 2014. In dolgo je pristop dobro...

69 komentarjev

Unity kupuje razvojni del Weta Digitala

vir: Unity
Unity - Skrbniki grafičnega pogona Unity so sprožili nakup inženirskega dela studia za posebne učinke Weta Digital, posel pa je vreden več kot poldrugo milijardo dolarjev.

Vrh ponudbe komercialnih 3D grafičnih pogonov za razvoj iger že dobro desetletje trdno zasedata Unreal Engine, firme Epic Games, in pa Unity. Dvoboj med družbama se je v zadnjih letih le še zaostril, saj se svojčas izključno igričarska orodja vse bolj prebijajo na področje video produkcije, oziroma nastajanja nanizank, filmov, oglasov in novičarskih vsebin, kar odpira nova polja dela. Zato ni presenetljivo, da skušata podjetji pridobiti dodatne zmogljivosti v tej smeri. Pri Unityju so se ozrli kar za slovitim novozelandskim studijem za vizualne učinke Weta Digital, ki ga je v začetku devetdesetih soustanovil režiser Peter Jackson in je sodeloval pri številnih filmih, od Trilogije Gospodar prstanov do Avatarja. Unity bo za 1,625 milijarde ameriških dolarjev kupil tehnični del Weta Digitala, torej oddelek za razvoj...

4 komentarji

VSS Unity po dveh letih zopet v vesolju

Space News - Pri Virgin Galacticu so včeraj uspešno izvedli tretji testni polet plovila Unity, s katerim želijo v bližnji prihodnosti v vesolje voziti turiste. Preizkus je bil za podjetje zelo pomemben iz mnogih razlogov: gre za prvega po dveh letih, prvega z novega vzletišča Spaceport America v Novi Mehiki in tistega, ki je ključen za začetek letošnje sekvence štirih poletov, kjer naj bi nekateri že prevažali turiste.

Medtem ko opazujemo, kako SpaceX in Blue Origin tekmujeta v nameri pognati stalno komercialno storitev vesoljskega turizma, je vse prelahko pozabiti, da je poleg še en igralec, ki je v bistvu prvi obljubljal takšne polete za običajne "civiliste" (ki imajo mimogrede v žepu nekaj sto tisoč evrov): Virgin Galactic. Firma Richarda Bransona skuša komercializirati zamisel Burta Rutana, s katero je ta zmagal na tekmovanju Ansari X Prize: nosilno letalo bi plovilo s posadko poneslo v zrak, nakar bi to z raketnim pogonom izvedlo parabolični let z navišjo višino okoli Karmanove meje. Prvi...

0 komentarjev

VSS Unity prvikrat poletel v vesolje. Pa je res?

VSS Unity in SpaceKnightTwo

Slo-Tech - Unity je sicer vesoljsko plovilo podjetja Virgin Galactic, namenjeno turističnim poletom v vesolje in včeraj je nad puščavo Mojave poletelo 82,7 kilometrov visoko nad površje zemlje, s tem pa doseglo mejo, ki jo NASA in ameriško vojno letalstvo pojmujeta kot mejo vesolja. VSS Unity je pri tem svoj raketni motor vžgal za 60 sekund, kar je največ doslej in dosegel 2,9-kratno hitrost zvoka, torej 2,9 macha.

VSS Unity je še vedno v fazi testiranja, po koncu katerega naj bi Virgin Galactic končno pridobil certifikat, ki bo omogočil tudi prevažanje potnikov. Cilj podjetja je namreč tržiti vesoljske polete, pri katerih bodo potnike pripeljali na rob vesolja, kjer bodo lahko uživali tudi v nekajminutnem stanju breztežnosti. VSS Unity ima še eno posebnost; druga vesoljska plovila svojo pot...

22 komentarjev

Microsoft odprl platformo .NET

Microsoft - Microsoft je na konferenci Red Hat Summit svojo razvojno platformo .NET izdal kot odprto kodo, kar pomeni, da je na voljo za širok krog arhitektur. V okviru procesa, ki se je začel že pred leti, je sedaj izšla verzija .NET Core 1.0, kot se imenuje odprtokodna inačica klasičnega .NET. Poleg tega so pripravili tudi ASP.NET Core 1.0, ki je prav tako odprtokodna verzija Microsoftovih razvojnih orodij za splet, in Entity Framework Core 1.0, ki je mišljen kot zamenjava za ADO.NET. Vse potrebno najdemo na Githubu. Xamarin, ki so kljub drugačnim zagotovilom letos vendarle kupili, bo prav tako pod...

59 komentarjev

Autodesk pripravlja lasten pogon za igre Stingray

The Verge - Autodesk, ki ga poznamo po številnih programih za računalniško grafiko in animacijo, bo izdal lasten pogon za igre. Čeprav so grafično podobo pisci že doslej pogosto pripravljali v Autodeskovih Mayi, 3ds Maxu, izrisovalnem pogonu Scaleform in ostalih Autodeskovih orodjih, je vse skupaj poganjal Unity, Unreal ali kateri izmed drugih pogonov. Autodesk želi poseči tudi na področju, zato je pripravil lasten pogon Stingray.

Stingray, ki so ga prvikrat napovedali marca, je zgrajen na pogonu Bitsquid, ki ga je Autodesk kupil lani. Bitsquid je napisan v jeziku Lua, ki teče na Windows, PS3 in PS4, Xboxu 360, Androidu in iOS, na njem pa recimo tečejo Gauntelt, Helldivers ali War of the Vikings. Stingray bo obdržal osnovno Bitsquidovo jedro in vse funkcije, kot jih ima...

25 komentarjev

Ubuntu 12.04 Beta je nared, Unity za vse

Slo-Tech - Canonical je razgrnil prvo beta različico prihajajoče revizije operacijskega sistema Ubuntu, 12.04 ali "Precise pangolin". Luskavec bo zanimiv predvsem kot prva LTS (long-term support) različica z uporabniškim vmesnikom Unity.

In prav Unity je deležen največjih sprememb. Vklopljen je januarja najavljen prenovljeni menijski sistem HUD (head-up display), ki namesto klikanja po menijih ponuja kontekstno osveščen iskalnik (vezano na tipko ALT). Heise sicer poroča, da uporabniška izkušnja še ni najbolj izpiljena, so pa zato stari meniji še vedno dosegljivi. Dalje, Unity 2D, tj. v QT-ju izdelana imitacija Unity-ja za starejše računalnike, zdaj izgleda skoraj identično kot običajni Unity. Končno, za lažjo uporabo se bo ob stisku SUPER (Windows) tipke prikazalo okno z tipkovničnimi...

106 komentarjev