»

H.265 standardiziran

vir: ITU
ITU - Mednarodna telekomunikacijska zveza (ITU) je na prvi stopnji sprejela standard za video kodek H.265, ki predstavlja naslednika trenutnega H.264 oziroma AVC (Advanced Video Coding). Zato se neuradno imenuje tudi HAVC (High AVC). Bistvena prednost je varčnost, saj naj bi za enako kakovost slike porabil polovico manj prostora. S tem bo ITU-T H.265 oziroma ISO/IEC 23008-2 (trenutno ima še oznako priporočilo) razbremenil internet, na katerem naj bi bila trenutno kar polovica vseh prenesenih podatkov v obliki videa, od tega pa kar 80 odstotkov kot H.264 (čeprav je obremenjen z nekaterimi FRAND-patenti, zato so nekateri, recimo Google, poizkusili vsiliti WebM, pa ni uspelo).

Izboljšava standarda je nujna, ker...

63 komentarjev

Firefox dodaja podporo za h.264

Mobilna izkušnja se zelo zanaša na video, zato brez podpore za standardni kodek h.264 pač ne gre več.

vir: Mozilla.org
Mozilla.org - Mozilla je danes presenetila z najavo podpore za lastniški kodek h.264, kar predstavlja pomemben odmik o dosedanje politike uporabe zgolj odprtih kodekov, kot sta theora (ogg) oz. vp8 (webm).

Podpora bo sprva na voljo za njihov mobilni operacijski sistem Boot 2 Gecko (v osnov linux firefoxom za grafično okolje, rani prototipi tukaj), takoj zatem pa za Firefox na Androidu. Obe platformi namreč vključujeta strojni čip za dekodiranje videa, konkretno za industrijski standard h.264 in ne VP8. Mozilla lahko na ta način uporabi že nameščen sistemski kodek za hitrejše in energijsko manj potratno dekodiranje videa, brez da bi kot organizacija morala plačati za h.264 licenco (h.264 je namreč patentiran kodek; ustvarjanje in gostovanje videov za...

43 komentarjev

Izšel VLC 2.0.0

Slo-Tech - Včeraj je izšla nova verzija priljubljenega brezplačnega odprtokodnega predvajalnika vseh večpredstavnostnih datotek VLC. Po več kot desetih letih razvoja in tri leta po izidu prve stabilne verzije je namreč program prilezel do verzije 2.0, v katero so avtorji vdelali cel kup izboljšav in polovili več sto hroščev. VLC je svojo veliko priljubljenost dosegel zaradi odprtosti, brezplačnosti, prenosljivosti (na voljo je za Windows, Mac OS X, Linux, iOS, BeOS in še nekatere bolj eksotične sisteme) in celovitosti, saj z njim odpade potreba po ročnem nameščanju kodekov za predvajanje posameznih...

137 komentarjev

Ranljivosti v WebGL

Heise - Raziskovalci iz Context Information Systems svarijo, da trenutna implementacija standarda WebGL v brskalnikih (nativno podporo imajo Chrome 9, Firefox 4 in zadnje beta verzije Safarija) odpira nove možnosti za napad. Problem tiči v možnosti dostopa spletnih strani do grafične kartice, da lahko prikazujejo lepe in zahtevne 3D-animacije. Z zlobno izbiro kode je mogoče računalnik onesposobiti ali z zaobitjem same-origin nastavitev pridobiti dostop do elementov spletne strani, do katerih ga ne bi smeli.

Ker API-ji za WebGL omogočajo prek OpenGL dostop skoraj neposredno do grafičnega procesorja, je mogoče napisati osenčevalne programe (shader program) ali drugo zapleteno 3D-geometrijo, ki popolnoma zasede kapacitete grafične kartice. S preobremenitvijo...

0 komentarjev

Google ustanovil konzorcij za obrambo prostosti WebM

vir: CNet
CNet - Google je včeraj ustanovil novo skupino WebM Community Cross-License, kamor želi združiti vsa podjetja, ki imajo v lasti kakršnekoli z WebM povezane patente. Trenutno sodeluje 17 podjetij (Google, Matroska in Xiph.org so nosilci, sodelujejo pa še AMD, Cisco, Huawei, LG, Logitech, MIPS, Mozilla, Opera, Pantech, Quanta, Samsung, STMicro, Texas Instruments in Verisilicon), ki si bodo medsebojno navzkrižno licencirala patente. Na ta način želi Google poskrbeti, da bo WebM v praksi ostal brezplačen in odprt kodek za video. Na seznamu manjkajo še podjetja Microsoft, Panasonic, Philips Electronics, Sharp in Sony, ki prav tako držijo vrsto pomembno patentov za video, ki bi se lahko izkazali kot pomembni za implementacijo WebM.

Spomnimo, da je MPEG LA februarja začel graditi portfelj patentov, ki bi pokrivali VP8 (video del WebM) in tako terjali plačevanje...

6 komentarjev

YouTube začenja prekodiranje videoposnetkov v WebM

vir: Google
Google - Google se je odločil, da bo izkoristil svojo ogromno bazo uporabnikov v bitki formatov, ki poteka med WebM in H.264. Prvega podpira Google (podporo slednjemu so iz svojega brskalnika v celoti umaknili), medtem ko drugega zagovarjata Microsoft in Apple. Zato je Google začel prekodiranje vseh videoposnetkov na YouTubu v format WebM.

Vse na novo naložene posnetke že sproti prekodirajo v format WebM, medtem ko v času manjše obremenitve pretvarjajo tudi starejše gradivo. To je mamutski projekt, saj je baza filmov nepredstavljivo velika. Vsak dan prejme za približno šest let videomateriala. Doslej so pretvorili že 30 odstotkov posnetkov, ki predstavljajo 99 odstotkov vseh ogledov na YouTubu.

Seveda to ne pomeni, da...

136 komentarjev

Google izdal WebM vključek za Internet Explorer, prihaja strojna podpora za VP8

Video na Youtube v WebM v IE9

vir: CNet
CNet - Google se je držal svoje napovedi in izdal vključek za popolnoma sveži Internet Explorer 9, ki bo v najnovejšem Microsoftovem brskalniku omogočil podporo za predvajanje videa v formatu WebM. S tem Internet Explorer 9 postaja četrti brskalnik, ki podpira WebM, po Operi, Firefoxu in Chrome, medtem ko glavna konkurenta Internet Explorer in Safari sicer še vedno stavita na uradno podporo za h.264 (v stanju iz škatle). Spomnimo se, da je podoben vključek za Chrome izdelal tudi Microsoft, s katerim so povrnili možnost predvajanja posnetkov v h.264, seveda le za uporabnike sistemov Windows. Vključek za Internet Explorer 9 je zaenkrat še v fazi tehnološkega predogleda, a ga je vseeno mogoče namestiti z uradne strani.

Omenimo lahko še, da prihaja...

2 komentarja

HTML5 bo končan do julija 2014

vir: Google
ComputerWorld - World Wide Web Consortium (W3C), ki pripravlja novi standard HTML5 za pisanje in prikazovanje spletnih strani, je končno postavil prvi otipljivi datum, do kdaj bo HTML5 nared. Nova verzija bo pripravljena do julija 2014, je povedal Ian Jacobs, vodja trženja pri W3C. To je bistveno prej od najbolj črnogledih napovedi, ki so predvidevale izid standarda v letu 2022.

Pripombe in predloge za nove funkcionalnosti in izboljšave zbirajo do 22. maja letos, nato pa se bodo posvetili standardizaciji. Po tem datumu ne bodo v HTML5 sprejemali nobenih novih zmožnosti, ampak bodo sprejemali le še...

26 komentarjev

MPEG LA začel zbirati patente za napad na VP8

vir: Heise
Heise - MPEG LA je začel postopek zbiranja patentov, ki so bistveni za uporabo standarda VP8, ki je odprtokodni kodek za stiskanje videa, vključen v WebM. VP8 je brezplačen in odprtokoden od leta 2010, ko je Google kupil On2, ki je format razvilo. Sedaj MPEG LA vabi vse lastnike patentov, ki bi se lahko izkazali za bistvene pri implementaciji VP8, da ji predložijo na vpogled do 18. marca. Na ta način MPEG LA napoveduje vojno Googlu, saj je cilj vzpostaviti portfelj patentov, ki bi terjali plačevanje licenčin za uporabo WebM.

Firefox in Opera podpirata WebM in Ogg Theora, medtem ko bo Chrome kmalu podpiral le WebM, saj bodo ukinili podporo za H.264 (ostal bo sicer podprt prek Microsoftovega vtičnika za Chrome)....

21 komentarjev

Podpora h-264 se vrača v Chrome

Ars Technica - Google je nedavno iz svojega brskalnika Chrome odstranil podporo kodeku h.264 v sklopu standarda HTML5, saj so se odločili podpreti lasten odprt in brezplačen kodek WebM. Velika večina video vsebin, tako na Googlovem YouTubu kot na npr. enem izmed večjih strani z video posnetku, Vimeu, je v formatu h.264, zamenjava na drug kodek pa bi bila zahtevno opravilo. A Chrome navsezadnje ne bo izgubil podpore plačljivemu kodeku h-264, vsaj ne na operacijskih sistemih Windows 7. Microsoft namreč pripravlja vključek, ki bo vrnil podporo v Chrome 8 in novejših različicah, podobno kot so že storili s...

54 komentarjev

Chrome ne bo več podpiral H.264, le WebM

TechSpot - Google je v bitki za video format v prihajajočem standardu HTML5 ta teden jasno zavzel stran, ko je napovedal ukinitev podpore za H.264 v brskalniku Chrome. Odločili so se, da bodo v prihodnjih mesecih po odstranitvi H.264 podpirali le ta hip še nekoliko manj znani WebM in Theoro. Spremembe jasno ne bodo izvedli čez noč, saj želijo dati razvijalcem dovolj časa, da se pripravijo in spremenijo svoje vsebine.

WebM je bil razvit lani, ko je postalo jasno, da bomo v HTML5 potrebovali visokokakovostni in odprti format za video vsebine (H.264 namreč ni povsem zastonj v vseh primerih). Podporo so mu napovedali Google, Mozilla in Opera, medtem ko se Microsoft in Apple nagibata k H.264. Internet...

140 komentarjev

Razvojni paket za Gingerbread izdan

engadget - Google je končno izdal razvojni paket (SDK in NDK) za naslednjo različico Androida, 2.3 oz. Gingerbread, s čimer so predstavili obilico novosti, ki jih prinaša nova različica operacijskega sistema. Po besedah Googla je to najhitrejši Android do sedaj, še hitrejši od Androida 2.2, ki je prinesel znaten preskok v primerjavi s predhodniki. Ena izmed glavnih prednosti Gingerbreada bo mnogo večja prijaznost razvijalcem iger, katerih (ne)raznolikost je največja hiba v primerjavi z glavnim konkurentom, iOS, ter obenem prihaja prav v času, ko pričakujemo PlayStation Phone.



Nekoliko je izboljšana tipkovnica, ki zdaj podpira več hkratnih dotikov, operacijskemu sistemu je po novem že dodan upravljalnik aplikacij, od Gingerbreada naprej pa bo v...

7 komentarjev

Gingerbread bo Android 2.3

Twitter - Alvaro Fuentes Vasquez, eden izmed vodilnih pri Open Headset Alliance, združenju podjetij, ki skrbijo za razvoj Androida, je na svojem twitter računu objavil, da bo prihodnja večja različica Androida označena z novim kodnim imenom, težko pričakovanim Gingerbreadom. S tem ni več dvoma, ali bo Android 2.3 le servisni paket za različico 2.2 (FroYo), razrešeno pa je še vprašanje, kakšno kodno ime bo nosila različica 3.0, ki se jo je do sedaj večinoma povezovalo prav z Gingerbreadom (najverjetneje bo to Honeycomb).

Gingerbread bo tako že v kratkem na voljo za namestitev na mobilne telefone, a bodo za nadgradnjo prek zraka morali poskrbeti sami proizvajalci svojih mobilnikov. Med prvimi bodo popravek jasno dobili lastniki Googlovih Nexus...

6 komentarjev

Na voljo prva beta Firefox 4

Slo-Tech v Firefox 4 Beta 1

vir: Mozilla.org
Mozilla.org - Firefox 4, prihajajoča različica ognjene lisičke, bo prinesla obilico novosti, med katerimi je nedvomno najbolj opazen prenovljen uporabniški vmesnik. Tega, na moč podobnega Googlovemu Chromeu, si že lahko ogledate v prvi beta različici, ki je za prenos in namestitev na voljo skoraj vsem uporabnikom spleta, za uporabnike operacijskih sistemov Windows, Linux in OS X. Večino sprememb je sicer zaenkrat vključenih le v primeru različice za Windows, npr. ukinitev vrstice z meniji, ki jih nadomesti oranžen gumb Firefox z najbolj pogosto uporabljanimi izbirami.

Prva beta različica je prav to, prva v vrsti mnogih. Razvijalci so namreč obljubili, da ji bo vsakih 7 do 14 dni...

76 komentarjev

Izšla Opera 10.60

TechCrunch - Štiri mesece po izidu Opere 10.50 je izšla nova verzija, ki nosi oznako 10.60. Beta je izšla pred dvema tednoma, a so Norvežani pohiteli in končno inačico pripravili zelo urno. Kakor namiguje majhno povečanje številke verzije, sprememb ni mnogo, so pa uporabne. Omenimo podporo za geolokacijo, osvežen uporabniški vmesnik, podporo WebM za video v HTML5 in, vnovič, hitrostne izboljšave. Proizvajalec trdi, da je Opera 10.60 za polovico hitrejša od predhodnika. Prenos je že mogoč z domače strani proizvajalca.

72 komentarjev

YouTube še naprej podpira Flash

TechCrunch - Bitka med Flashom in standardom HTML5 je svoj vrhunec nedvomno doživela s predstavitvijo Applovega iPada in kasnejšo komunikacijo med Applom in Adobeom. Zdaj je nekaj vode na mlin Adobea prilili še John Harding, eden izmed razvijalcev pri YouTubeu. Povedal je, da je ideja standardnega predvajalnika v obliki standarda HTML5 dobra, a je še daleč od realnosti oz. masovne uporabe. Težava se skriva predvsem v trenutnem stanju standarda HTML5 oz. njegovega dela, povezanega z videoposnetki.

Najpopularnejši kodek na večini spletnih strani je h.264, a njegova uporaba zahteva plačevanje licenčnine. Njegova odprtokodna in brezplačna konkurenca je nekoliko slabša ko pride do kakovosti slike, zato so roke pri izbiri standarda dvignili celo pri W3C....

72 komentarjev