» »

Lisbona in nesreča gondole

Lisbona in nesreča gondole

FiReFTW ::

Nisem nikjer zasledil teme

"Pred nesrečo vzpenjače v Lizboni, v kateri je v sredo umrlo 16 ljudi, se je na stiku s ponesrečenim vagonom iztrgal kabel, ki je povezoval obe kabini, so v soboto zvečer v prvih ugotovitvah sporočili preiskovalci.

Zavorni mehanik je aktiviral zavorni sistem, a mu ni uspelo preprečiti iztirjenja, poročajo tuje agencije. "Po preučitvi razbitin na prizorišču smo takoj ugotovili, da je popustil kabel, ki je povezoval oba vagona," je v izjavi sporočil nacionalni urad za preiskavo nesreč v letalstvu in železniškem prometu.

Zavorni mehanik je aktiviral tako pnevmatsko kot ročno zavoro, a nobeni ni uspelo upočasniti vagona, ki se je pospešeno spuščal po pobočju. Zavorni sistem naj bi deloval, a naj v primeru, ko dvojice vagonov ne povezuje kabel, ne bi imel možnosti ustaviti vagonov. Ali se je ustrezno aktivirala tudi zasilna zavora, glede na dozdajšnje izsledke preiskave še ni jasno."


Tako na hitro ko berem in razmišljam se mi zdi da je ta sistem malo nesmiselno naret, če sta obe gondoli povezani in kabel popusti in tista gondola na vrhu začne drveti po železnih tirnicah, normalno da z svojo težo in polna ljudi ni šanse da bo neka ročna zavora uspela to ustaviti ali upočasniti, to je naravnost smešno.

Me pa zanima kakšen sistem bi bil v tem primeru najbolj efektiven da se takšna nesreča ne ponovi, kaj mislite?

mancslo ::

Nobeden...

mtosev ::

Želim izraziti RIP vsem.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Magic1 ::

Za vzdrževanje ni denarja(ali celo je pa nekam ponikne), prav tako ni za nove. Potem se pa fura 50+ let stare zadeve. Le kaj gre lahko narobe?
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Ganon ::

140 let je stara. Zavorni sistem bi morali testirati že prej.

Magic1 ::

En problem je tehničnega kadra danes premalo in firme niso pripravljene plačat tržne cene. Potem pa se zaposli neprimeren kader, ali outsourca in zamiži.
Magic

Bud_Bundy ::

mtosev je izjavil:

Želim izraziti RIP vsem.

Poizkusi na kakšnem Lizbonskem radiu.

strikeout ::

Dotična vagončka delujejo tako, da sta med sabo povezana s kablom oz. zajlo in sicer je en vagonček na vrhu vzpetine, drugi pa na dnu vzpetine. Ko zgornji štarta in se začne spuščati, preko kabla vleče gor spodnji vagonček. In tako perpetuirata v neskončnost...
Dokler se kabel ne strga in zgornji neobvladjivo začne drveti po vzpetini dol, a ne?

asinhronc ::

mancslo je izjavil:

Nobeden...


Tako je. 100 % varnosti ni, še posebej če je v med točko dogodka in zaustavitvijo višinska razlika. Sicer ta gondola zavira s pomočjo tirnice, katero objema zavora, ampak v vseh teh letih bi lahko vgradili tudi še kakšno magnetno zavoro. Magnet in železo sta pa najboljši par.

Zgodovina sprememb…

Skyman ::

Baje je neki ovoj popustil,kabel naj bi bil star 337 dni zivljenska doba takega kabla naj bi bila 600 dni.

delavec44 ::

strikeout je izjavil:

Dotična vagončka delujejo tako, da sta med sabo povezana s kablom oz. zajlo in sicer je en vagonček na vrhu vzpetine, drugi pa na dnu vzpetine. Ko zgornji štarta in se začne spuščati, preko kabla vleče gor spodnji vagonček. In tako perpetuirata v neskončnost...
Dokler se kabel ne strga in zgornji neobvladjivo začne drveti po vzpetini dol, a ne?


Lahko sta pa na sredini in oba zdrvita dol.

Bici ::

strikeout je izjavil:

Dotična vagončka delujejo tako, da sta med sabo povezana s kablom oz. zajlo in sicer je en vagonček na vrhu vzpetine, drugi pa na dnu vzpetine. Ko zgornji štarta in se začne spuščati, preko kabla vleče gor spodnji vagonček. In tako perpetuirata v neskončnost...
Dokler se kabel ne strga in zgornji neobvladjivo začne drveti po vzpetini dol, a ne?


Potem je očiten feler to da zavore ne zadržijo vagona ce se strga zajla.

codeMonkey ::

Me ni cudilo, ko sem prebral. Se vozil z njihovimi trami letos spomladi in se samo cudil starosti teh zadev. Klanci pa kar lepi. Na nekih koncih so sicer nekaj obnavljali in te vmes premestili na minibus.

Vse te zadeve imajo resitve proti t.i. "single point of failure", samo ce ne vzdrzujes pravilno, je to naceloma ze ena napaka oz. povzroci da je ena odpoved potem kriticna. Tu bi se morala aktivirati zavora, zakaj ni bila zadosti, pa je vprasanje. Po zasnovi bi morala sigurno resiti situacijo.

Zgodovina sprememb…

floyd1 ::

30. 6. letos, sredi vročinskega vala v Lizboni, smo hodili gor po tej ulici. Peljali se pa nismo, itak je bila fuuul gužva na tistem spodaj. Ko smo sopihali po bregu navzgor pri +40 stopinjah mi je bilo jasno, zakaj so ljudje raje šli z "vzpenjačo" in čakali na prevoz.

Dobro, da se ni zgornji zaletel v spodnjega, bi bilo verjetno še precej več žrtev.

gen Maister ::

FiReFTW je izjavil:

Nisem nikjer zasledil teme

"Pred nesrečo vzpenjače v Lizboni, v kateri je v sredo umrlo 16 ljudi, se je na stiku s ponesrečenim vagonom iztrgal kabel, ki je povezoval obe kabini, so v soboto zvečer v prvih ugotovitvah sporočili preiskovalci.

Zavorni mehanik je aktiviral zavorni sistem, a mu ni uspelo preprečiti iztirjenja, poročajo tuje agencije. "Po preučitvi razbitin na prizorišču smo takoj ugotovili, da je popustil kabel, ki je povezoval oba vagona," je v izjavi sporočil nacionalni urad za preiskavo nesreč v letalstvu in železniškem prometu.

Zavorni mehanik je aktiviral tako pnevmatsko kot ročno zavoro, a nobeni ni uspelo upočasniti vagona, ki se je pospešeno spuščal po pobočju. Zavorni sistem naj bi deloval, a naj v primeru, ko dvojice vagonov ne povezuje kabel, ne bi imel možnosti ustaviti vagonov. Ali se je ustrezno aktivirala tudi zasilna zavora, glede na dozdajšnje izsledke preiskave še ni jasno."


Tako na hitro ko berem in razmišljam se mi zdi da je ta sistem malo nesmiselno naret, če sta obe gondoli povezani in kabel popusti in tista gondola na vrhu začne drveti po železnih tirnicah, normalno da z svojo težo in polna ljudi ni šanse da bo neka ročna zavora uspela to ustaviti ali upočasniti, to je naravnost smešno.

Me pa zanima kakšen sistem bi bil v tem primeru najbolj efektiven da se takšna nesreča ne ponovi, kaj mislite?


:))

Te in taki sistemi že imajo vgrajeno varnostno zavoro, ravno za take primere!! ;)

Zakaj pa varnostna zavora ni delovala, je pa drugo vprašanje!? No, saj nekateri so že namignili, zakaj in kako ne .... ;)

lemur233 ::

Sj že če pogledate avte in te njihove genialne elektronske parkirne zavore. Že samo ime iz "ročne" smo šli na "parkirno". DObr če je namenjena samo parkiranju, ok, ampak jaz ročne zavore nisem nikoli dojemal samo kot parkirno zavoro, to je bila tudi zavora v sili, nek mehanski stik, če bi ti slučajno hidravlične bremze odpovedale.

Sj vem da je mala možnost, da ti hidravlika odpove, ampak recimo da se precvika kabl z zavorno tekičino, ta odteče, booster membrana poči...itd.

Meni elektronska zavora ne daje občutka varnosti, ker ni več direktnega mehanskega stika preko žice, kot je bil prej. Tudi ko pritisnem na gumb je veliko zakasnitve, vsaj pol sekunde, predno se motorčki aktivirajo in odvijejo šrauf proti zavorni oblogi.

Da ne govorim o zapletih pri menjavi diskov, če nimaš softwera....

codeMonkey ::

Ampak ta zavora je razvita po standardih za funkcionalno varnost pri avtih. Ni neka znanost.

gen Maister ::

Tudi pri 100 let stari vzpenjači ni neka znanost! ;)

Morda še enkrat razložim?
Vzpenjača ima več tipov zavor! Normalno, delovno, varnostno ...

Za take primere, ko se sname/pretrga vrv, jeklenica, je funkcionalna varnostna zavora v kabini!! Ta bi morala zaustaviti vozilo, ki je oddrvelo navzdol!!
Te zavore so prednastavljene, to pomeni, da v normalnem stanju držijo in preprečujejo gibanje, z mehanskimi vzmetmi! Da ti lahko pelješ, da se kabina lahko pelje in premika, moraš vzmeti stisniti, prednapeti; to pa narediš s hidravliko ali pnevmatiko! Tako kakor pri tovornjakih! Prvo moraš vžgati in razkleniti zavore, da se lahko odpelješ... Če pa je kaj narobe s hidravliko ali pnevmatiko, tega ne moreš!!
Verjetno/zagotovo gre, je šlo za slabo vzdrževanje, morda so celo nekako blokirali varnostno zavoro, ker vrv se pa res ne more iztrgati!??
In se je! :O

Še tole, za vse tiste, ki vas bolj zanimajo taki primeri!
Energija (kinetična) v takih primerih narašča s kvadratom hitrosti Wk=mv2/2 in pri tem se razvijejo take energije, da lahko popolnoma skurijo zavorne obloge in zavore! Zato je pri takih težkih nesrečah celo nujni menjati zavorne čeljusti, kot pri žerjavih za raztovor kontejnerjev v Kopru.

Varnostna zavori se sproži/aktivira z hitrostjo, ko vozilo prekorači neko določeno hitrost, s pomočjo centrifugalnega regulatorja.

Nekaj jim ni štimalo in dejansko so to morali vedeti! Vsaj nekateri.

IL_DIAVOLO ::

100 let stare zadeve, ki nimajo vsaj 1 ali 2 dodatnih varoval pred katastrofo, sploh ne bi smele imeti dovoljenja za obratovanje.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Magic1 ::

In kdo bo enforcu taka pravila? Država se zaveda, da nima denarja za boljše, brez pa tudi ne gre. Pač se fura, dokler se kaj ne zgodi. Infrastuktura propada v zahodnem svetu, hitreje kot se obnavlja.
Magic

Bud_Bundy ::

Kaj obnavlja, še vzdržuje se slabo, in to take zadeve, katere je škoda pustite brez vzdrževanja. Najbolj enostaven primer so ceste in odvodnjavanje le teh. Nov asfalt še nekako položijo, ampak zaradi vzdrževanja, ki je samo na papirju, marsikje voda dela nepotrebno škodo.

IL_DIAVOLO ::

Magic1 je izjavil:

In kdo bo enforcu taka pravila? Država se zaveda, da nima denarja za boljše, brez pa tudi ne gre. Pač se fura, dokler se kaj ne zgodi. Infrastuktura propada v zahodnem svetu, hitreje kot se obnavlja.


Potem pa naj zaprejo, ce nimajo denarja. Boljse kot nositi na plecih smrtne zrtve.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

mertseger ::

Na taki strmini je čisto vseeno kakšem zavorni sistem imaš ker je enostavno premalo trenja med kolesi in tirnico da bi ustavili težo in hitrost vagona.

IL_DIAVOLO ::

Projekti v današnjem casu ne preživijo takšnih in drugacnih varnostnih testov.

Torej ali manjsa strmina ali manjsi oz. manj natrpani vagoni. V teoriji seveda, vse je treba namrec preracunati. Danes ni nic vec po obcutku.

Ceprav bi bilo se vedno boljse od 100 let stare tehnologije brez varnostnih standardov.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

codeMonkey ::

gen Maister je izjavil:



Morda še enkrat razložim?
Vzpenjača ima več tipov zavor! Normalno, delovno, varnostno ...


Meni? Pises prakticno isto kot sem jaz, malo visje…

gen Maister ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Projekti v današnjem casu ne preživijo takšnih in drugacnih varnostnih testov.

Torej ali manjsa strmina ali manjsi oz. manj natrpani vagoni. V teoriji seveda, vse je treba namrec preracunati. Danes ni nic vec po obcutku.

Ceprav bi bilo se vedno boljse od 100 let stare tehnologije brez varnostnih standardov.


:O

Koliko tehta PAMET!?? :O

Naj ti in tem tvojim fantazerjem še enkrat NARIŠEM zadevo??? :O

Tudi ta, več kot 100 let stara naprava vzpenjače je ob svojem odprtju IMELA SISTEM ZAVOR, ki bi ustavile kabino v primeru izrganja jeklenice???

Je to JASNO!??? :O

Zakaj pa, zdaj ni imela delujoče te naprave, sredi ZDRUŽENE EVROPE in z zakoni za obratovanje vzpenjač, ki veljajo za vse članice!???

To je pa zdaj vprašanje!?

Menda so danes ljudje toliko bolj pametni kot pred 100 leti, da so veliko težji, zato se je menda tudi odtrgala vrv in varnostna zavora ni uspela zaustaviti te teže!! ;)

To pač počne težka pamet danes! :)) Takokot pri tebi. ;)

codeMonkey je izjavil:

gen Maister je izjavil:



Morda še enkrat razložim?
Vzpenjača ima več tipov zavor! Normalno, delovno, varnostno ...


Meni? Pises prakticno isto kot sem jaz, malo visje…


Ne tebi!! ;)

Temule DIAVOLČKU, po domače Hudičku :)) zadeve ne gredo preveč v bučko! :))

Zgodovina sprememb…

FiReFTW ::

mertseger je izjavil:

Na taki strmini je čisto vseeno kakšem zavorni sistem imaš ker je enostavno premalo trenja med kolesi in tirnico da bi ustavili težo in hitrost vagona.


Ja to pa ni ravno res.

Itak da normalne zavore ne bodo delovale če tako težka gondola zdrvi dol po tako strmem klancu, imaš pa druge moderne sisteme ki pa delujejo v takih primerih, sisteme ki jih imajo v švici, avstriji itd

Chatgpt:

1. Samodejne tirne zavore ("catch brakes")

Na vsako gondolo se namesti zavorni mehanizem, ki se mehansko sproži, ko kabina preseže določeno hitrost ali če kabel nenadoma popusti.

Gre za jeklene čeljusti ali kljuke, ki se zagrizejo neposredno v tirnice.

Primer: švicarske vzpenjače imajo sistem, kjer se ob izgubi napetosti v kablu sproži vzmet, ki zagrabi tir in kabino ustavi.

👉 Če bi bil tak sistem v Lizboni, bi gondola ob izgubi kabla avtomatsko "zagrabila tir" in se ustavila po nekaj metrih.

2. Zobata varnostna tirnica

Ob dveh navadnih tirnicah se položi še sredinska tirnica z zobmi.

Vsaka kabina ima dodaten varnostni zobnik, ki v normalni vožnji ne deluje, a v primeru prostega spusta se sproži in zagrabi zobato tirnico.

To je podobno kot pri zobatih železnicah (npr. Pilatusbahn v Švici).

👉 Sistem je 100 % mehanski in neodvisen od pnevmatike ali elektrike – deluje samo s pomočjo gravitacije in vzmeti.

3. Redundantni (dvojni) kabli

Namesto enega vlečnega kabla bi sistem imel dva neodvisna kabla.

Če en poči ali se iztrga, drugi še vedno drži gondolo in omogoči varen nadzor.

To je danes standard pri večini žičnic, a starejše vzpenjače (kot Gloria) tega niso imele.

👉 V Lizboni bi to že samo po sebi preprečilo nesrečo.

4. Centrifugalni regulator hitrosti ("speed governor")

To je naprava, ki meri hitrost osi gondole.

Če gondola preseže določeno hitrost, regulator mehansko sproži zasilno zavoro, ki se zagrize v tir.

Gre za isti princip, kot ga uporabljajo pri dvigalih: če dvigalo pade, se v tirnico takoj zagrize klin.

👉 Ta sistem bi ustavil gondolo, še preden bi dosegla 60 km/h.

mertseger ::

FiReFTW je izjavil:

mertseger je izjavil:

Na taki strmini je čisto vseeno kakšem zavorni sistem imaš ker je enostavno premalo trenja med kolesi in tirnico da bi ustavili težo in hitrost vagona.


Ja to pa ni ravno res.

Itak da normalne zavore ne bodo delovale če tako težka gondola zdrvi dol po tako strmem klancu, imaš pa druge moderne sisteme ki pa delujejo v takih primerih, sisteme ki jih imajo v švici, avstriji itd

Chatgpt:

1. Samodejne tirne zavore ("catch brakes")

Na vsako gondolo se namesti zavorni mehanizem, ki se mehansko sproži, ko kabina preseže določeno hitrost ali če kabel nenadoma popusti.

Gre za jeklene čeljusti ali kljuke, ki se zagrizejo neposredno v tirnice.

Primer: švicarske vzpenjače imajo sistem, kjer se ob izgubi napetosti v kablu sproži vzmet, ki zagrabi tir in kabino ustavi.

👉 Če bi bil tak sistem v Lizboni, bi gondola ob izgubi kabla avtomatsko "zagrabila tir" in se ustavila po nekaj metrih.

2. Zobata varnostna tirnica

Ob dveh navadnih tirnicah se položi še sredinska tirnica z zobmi.

Vsaka kabina ima dodaten varnostni zobnik, ki v normalni vožnji ne deluje, a v primeru prostega spusta se sproži in zagrabi zobato tirnico.

To je podobno kot pri zobatih železnicah (npr. Pilatusbahn v Švici).

👉 Sistem je 100 % mehanski in neodvisen od pnevmatike ali elektrike – deluje samo s pomočjo gravitacije in vzmeti.

3. Redundantni (dvojni) kabli

Namesto enega vlečnega kabla bi sistem imel dva neodvisna kabla.

Če en poči ali se iztrga, drugi še vedno drži gondolo in omogoči varen nadzor.

To je danes standard pri večini žičnic, a starejše vzpenjače (kot Gloria) tega niso imele.

👉 V Lizboni bi to že samo po sebi preprečilo nesrečo.

4. Centrifugalni regulator hitrosti ("speed governor")

To je naprava, ki meri hitrost osi gondole.

Če gondola preseže določeno hitrost, regulator mehansko sproži zasilno zavoro, ki se zagrize v tir.

Gre za isti princip, kot ga uporabljajo pri dvigalih: če dvigalo pade, se v tirnico takoj zagrize klin.

👉 Ta sistem bi ustavil gondolo, še preden bi dosegla 60 km/h.


To kar ti naščevaš je čisto nekaj drugega, to so dodatni sistemi ki nimajo nič skupnega z zavorami na kolesir vagona.

FiReFTW ::

mertseger je izjavil:

FiReFTW je izjavil:

mertseger je izjavil:

Na taki strmini je čisto vseeno kakšem zavorni sistem imaš ker je enostavno premalo trenja med kolesi in tirnico da bi ustavili težo in hitrost vagona.


Ja to pa ni ravno res.

Itak da normalne zavore ne bodo delovale če tako težka gondola zdrvi dol po tako strmem klancu, imaš pa druge moderne sisteme ki pa delujejo v takih primerih, sisteme ki jih imajo v švici, avstriji itd

Chatgpt:

1. Samodejne tirne zavore ("catch brakes")

Na vsako gondolo se namesti zavorni mehanizem, ki se mehansko sproži, ko kabina preseže določeno hitrost ali če kabel nenadoma popusti.

Gre za jeklene čeljusti ali kljuke, ki se zagrizejo neposredno v tirnice.

Primer: švicarske vzpenjače imajo sistem, kjer se ob izgubi napetosti v kablu sproži vzmet, ki zagrabi tir in kabino ustavi.

👉 Če bi bil tak sistem v Lizboni, bi gondola ob izgubi kabla avtomatsko "zagrabila tir" in se ustavila po nekaj metrih.

2. Zobata varnostna tirnica

Ob dveh navadnih tirnicah se položi še sredinska tirnica z zobmi.

Vsaka kabina ima dodaten varnostni zobnik, ki v normalni vožnji ne deluje, a v primeru prostega spusta se sproži in zagrabi zobato tirnico.

To je podobno kot pri zobatih železnicah (npr. Pilatusbahn v Švici).

👉 Sistem je 100 % mehanski in neodvisen od pnevmatike ali elektrike – deluje samo s pomočjo gravitacije in vzmeti.

3. Redundantni (dvojni) kabli

Namesto enega vlečnega kabla bi sistem imel dva neodvisna kabla.

Če en poči ali se iztrga, drugi še vedno drži gondolo in omogoči varen nadzor.

To je danes standard pri večini žičnic, a starejše vzpenjače (kot Gloria) tega niso imele.

👉 V Lizboni bi to že samo po sebi preprečilo nesrečo.

4. Centrifugalni regulator hitrosti ("speed governor")

To je naprava, ki meri hitrost osi gondole.

Če gondola preseže določeno hitrost, regulator mehansko sproži zasilno zavoro, ki se zagrize v tir.

Gre za isti princip, kot ga uporabljajo pri dvigalih: če dvigalo pade, se v tirnico takoj zagrize klin.

👉 Ta sistem bi ustavil gondolo, še preden bi dosegla 60 km/h.


To kar ti naščevaš je čisto nekaj drugega, to so dodatni sistemi ki nimajo nič skupnega z zavorami na kolesir vagona.


Ja vem da nimajo, jaz pravim da pač takšni sistemi bi edini zaustavili gondolo, zavore v tem primeru ne učinkujejo.

k4vz0024 ::

Kako pa je za varnost poskrbljeno od nas? Za na grad, pa gondole...

Ales ::

mertseger je izjavil:

Na taki strmini je čisto vseeno kakšem zavorni sistem imaš ker je enostavno premalo trenja med kolesi in tirnico da bi ustavili težo in hitrost vagona.

Ni vseeno, kakšen zavorni sistem imaš, ane? Poskušajo povedati, da ni smiselno, da bi ta bil le na kolesih vagona in da se za zasilne zavorne sisteme uporabljajo drugi pristopi.

FiReFTW ::

k4vz0024 je izjavil:

Kako pa je za varnost poskrbljeno od nas? Za na grad, pa gondole...


Za ljubljanski grad:

Servisna zavora Uporaba pri običajnem delovanju – nadzor hitrosti
Nujna zavora (na bullwheelu) Samodejna blokada v sili (težava, prevelika hitrost)
Čeljustne zavorne klešče Primejo tirnico pri izrednih razmerah – mehanska zaščita

Gondola pa odvisno, so zelo različne, vem da tu v Mariboru je dokaj moderna ampak ima sicer en kabel, medtem ko vem da v švici ene gondole imajo 3 kable, 2 nosilna in 1 vlečni kar je defitivino dosti bolj varno, tak logično če pomisliš.
Nevem pa kako je kaj drugje recimo vogel itd... če ima kdo kaj več informacij?

starfotr ::

Tole je Vogel.

k4vz0024 ::

Prav za Vogel je zanima varnost.

FiReFTW ::

Ja zgleda da je 3S sepravi vlečni kabel in dva nosilna, to se mi zdi da je praktično nemogoče da bi kaj šlo narobe tudi če bi v izjemno neverjetnih pogojih se en strgal sta še vedno dva varnostna.

Magic1 ::

Nosilni zajli sta le samo nosilni. Ali ima dovolj močne čeljusti, da v primeru odpovedi vlečne zajle, uspe zaustavit kabino? Kot je zelo konkreten!
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

gen Maister ::

:)):)):))

To mi delajte fantje!! Malo kravžljajte svoje možgančke in razmišljajte! 8-)

Naj vam tole Lizbomsko "nesrečo" prevedem na tale vaš Vogel!?? :))

Torej, dve vrvi sta nosilni in dejansko nadomešcata tirnice! Ena, srednja vrv pa je vlečna!

Zdaj pa: strga ali pretrga se vlečna vrv ravno, ko je nihajka na sredini klanca!! :O

Kaj se zgodi s kabino!??

A) obstane v zraku
B) drži se za nosilni zajli, ker je voznik v kabini hitro odreagiral in zategnil ročno zavoro!? ;)
C) odpelje se nekontrolorirano proti dolini, potniki v njej pa vreščijo :))
D) kabina izstreli varnostni klin, ki se zagozdi in ustavi kabino
E) napoši, dodaj svojo verzijo

Bud_Bundy ::

Po mojem, da se sproži padalo.

gen Maister ::

:))
VRHUNSKO!! 8-)

Še kakšna ideja!??

Magic1 ::

Sej ravno tu jaz vidim problem. Velik naklon in gladki dvojni tirnici s majhno površino kontakta. Temu prišteješ še hitrost 25km/h v smeri v dolino in imaš kar velike sile za ustavit gondolo v primeru odpovodi vlečnega kabla.
Kaj pa jajčki na kravavec, kjer je ena zajla?
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

k4vz0024 ::

Potisniki, kot pri Starshipu8-)

FiReFTW ::

Ta gen Maister se ima za pametnjakoviča, v bistvu pa nima pojma kako delujejo moderni 3S sistemi pri naprednih gondolah.

Gondola ima 2 nosilna kabla in 1 vlečni kabel, ta vlečni kabel je seveda vedno pod napetostjo, v primeru da pride do kakšne okvare ali izgube napetosti ali bilokaj zaradi česar bi ta gondola "zdrvela dol" imajo te gondole še vedno rezervni agregatni sistem kar prepreči da bi sistem odpovedal in te gondole pridejo brez problema nazaj do kabin tudi v teh primerih brez da bi sploh bilo potrebno reševanje v zraku ali bilokaj.

Druga stvar je, gondola ima dva nosilna kabla, še enkrat preberi kaj piše, dva NOSILNA kabla, polek tega je ta vlečni kabel izjemno trpežen in močan, in nenehno pregledan, to je praktično absurdno nemogoče da bi se ta kabel pretrgal, ampak seveda, tudi 0.0000001% ne pomeni da ni nemogoče, ampak obstaja potem še tretja točka.

Tretja točka je da tudi v neverjetnem primeru da bi se pretrgal vlečni kabel kar je izjemno malo verjetno bi takoj ko bi se pretrgal kabel zgubil napetost (logično) kar bi avtomatsko sprožilo mehanske čeljustne zavore ki so na OBEH od DVEH nosilnih kablih in takoj zaustavilo gondolo na mestu.

Pa ne mi rečt zdaj da bi se še ob neverjetno nemogočem scenariju da se pretrga vlečni kabel še pretrgata DVA nosilna kabla.

Skratka, gen Maister...

Ne bluzi.

FiReFTW ::

Tu imaš opis takšnega podobnega sistema, to je za 2S (1 vlečni in 1 nosilni), 3S pa je isti sistem le da je zavora na obeh nosilnih ne samo na enem.


The main drive is a dc electric winch motor. In case of a power failure, the tramcars can be returned to the terminals with an auxiliary industrial engine. Each of the track cables is much stronger than required to support one car, and, as an added safety precaution, each car travels over two such cables. The tramcars were designed with track cable brakes. These brakes would close automatically and hold the car firmly in place in an emergency or haul cable failure. The brakes on the main drive are electronically/hydraulically opened before the tramcars can move. If the power should fail, the brakes are applied automatically, stopping the moving cables and tramcars.

fikus_ ::

Da ne bodo komu pregoreli možgani.
Resitev deluje že stoletje ali več, ce je vzdrzevano, ko se vlečna/dvizna vrv pretrga, se mehansko sproži zavora, ki se oprime nosilne vrvi ali pri dvigalu vodil.
Sicer za dvigalo, patent star čez 160 let



Za gondole princip isti.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Lučka za ABS se občasno prižge (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9228004 (1846) BCSman
»

Bobnaste vs diskaste zavore (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10515247 (10954) -valvoline-
»

Slabe zavore? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8517109 (13057) TheBlueOne
»

Pregrevanje zavornih oblog?

Oddelek: Loža
3911815 (10938) SkIDiver
»

O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17634708 (32814) energetik

Več podobnih tem