» »

O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu

O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu

1 2 3
4
»

BlueRunner ::

Brez dobre gume in normalno delujočega zavornega sistema (kar v tovarni vgradijo je čisto "taprava" stvar, mimogrede) je brez veze govoriti o zaviranju.

ABS pa je del zavornega sistema, mar ne?

Sicer pa je elektronika problematična ravno pri čistih začetnikih, ker se ljudje zelo hitro navadimo na to, da nas nek angel varuh rešuje. Zato je elektronika problematična. Ko pa se enkrat naučiš voziti defenzivno, pa elektronika resnično pride do izraza. Predvsem zato, ker vsake toliko pa pride do položaja, ki ga voznikove sposobnosti v danem trenutku pač ne morejo rešiti.

Opisovanja kje vse je ABS slabši, pa so IMHO bolj ali manj akademska. Mislim, da je pri nas zelo majhen delež voznikov izpostavljen pogojem vožnje, kjer bi dejansko imelo smisla izklapljati to varovalko. V veliki večini realnih situacij, ki se vsakodnevno in v vsakem letnem času dogajajo večini voznikov, pa ABS dela natančno to, čemur je namenjen: reševanje pleha, zdravja in življenja.

PrimozR ::

Valvoline je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Scorpia:
... zato se dirkači poslužujejo zavor brez abs-a, ker se znajo prej ustaviti kot z abs-om.

Nekatere neumnosti nikakor nočejo umret.
Kaj točno ti superduper dirkači počnejo tazga med zaviranjem, da je to boljše kot ABS avtomatika?

Teb pa nikakor člouk ne more dopovedat da je abs predvsem za ruki voznike,brez nobenih vozniških izkušenj za sabo.
:D

Tebi se pa nikakor ne da dopovedati da prodajaš BUČE.

balocom ::

@Valvoline:
Svetujem ti, da se čim prej udeležiš TimeAttacka na Raclandu v Krškem, ki bo sicer jutri, več informacij pa dobiš tukaj:
klik

Štoparca ne laže...
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

PrimozR ::

seminal je izjavil:

Nevem, amapk tukaj ima W1 naarobe. Dejansko je voznik brez ABS profi seveda, malo prej ustavil kot pa voznik navaden z abs, ki je samo pritisnil pedal do fula :D
Mam pa to v angleški knjigi za fiziko Fundamentals of physics :D

Seveda je to res, ker ABS spusti, ko kolo zablokira in ponovno zabremza. Saj smo tukaj povedali, da se hitreje ustaviš brez ABSa z blokiranimi kolesi kot pa (recimo z malo slabšim) ABSom. Ampak to ni point ABSa, kajne?

Profi voznik bo lahko bremzal na meji leplenja um, ko bodo en malček drsele (na pol blokirale če hočeš). S tem bo še vedno imel popoln nadzor nad avtom (kar je zaželjeno). Pri polno blokiranih kolesih nadzora namreč nimaš. Poleg ustvarjanja flatspotov, ki gumo samo še bolj nažirajo ter povzročajo vibracije - pri enem blokiranju na cesti to ni problem, na dirki seveda je.

Point je, da profi voznik ne le zna dobro zavirati, na to se pripravi ter je popolnoma utečen v full power braking, celo za vsak del proge ve, kako močno mora pritisniti (odvisno od naklona proge, s klanca lahko načeloma zaviraš močneje, problem je če je off-camber ovinek, slabši asfalt, itd.). Spet, ABS ni narejen za to, narejen je za situacijo, ko ti na cesto prileti mulc oz. pade kamenje s tovornjaka pred tabo. Takrat lahko panično (Valvoline, brez skrbi, tudi ti bi/boš to naredil) usekaš po bremzi, ki pa ne zablokira, torej lahko še vedno odviješ.

BlueRunner je izjavil:

Prva napaka je, da misliš, da ima ABS smisel samo pri hitri vožnji.
Druga napaka je, da misliš, da je na cesti vse odvisno od tvoje pozornosti.

ABS tukaj v bistvu sploh ni smiselen (vsaj s stališča današnje uporabe) oz. je smiselen samo pri divjanju na navadni cesti za zgoraj opisano reševanje riti. Podobno kot ESP.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BlueRunner ::

Ja, saj. Reševanje riti. Če je voznik sam ena rit, potem ga bo non-stop nucal. Če pa je voznik vsaj približno normalen, pa lahko odpelje tudo 50+ let in se mu ne bo nič od te elektronike aktiviralo. Kar je konec koncev tudi bistvo. Saj tudi airbagov, varnostnih pasov in deformacijskih con nimamo zato, da jih nucamo, ampak zato, ker stvari včasih ne gredo po načrtu.

WarpedGone ::

Profi voznik bo lahko bremzal na meji leplenja um, ko bodo en malček drsele (na pol blokirale če hočeš).

ABS v "stoenki" verjamem da tega ne zna. Kak drug ABS pa lahko to zna bolje kot vsak profi šofer.
Nobena teorija avtomatiki ne prepoveduje da zavira bolje kot voznik.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

PrimozR je izjavil:

Point je, da profi voznik ne le zna dobro zavirati, na to se pripravi ter je popolnoma utečen v full power braking, celo za vsak del proge ve, kako močno mora pritisniti (odvisno od naklona proge, s klanca lahko načeloma zaviraš močneje, problem je če je off-camber ovinek, slabši asfalt, itd.). Spet, ABS ni narejen za to, narejen je za situacijo, ko ti na cesto prileti mulc oz. pade kamenje s tovornjaka pred tabo. Takrat lahko panično (Valvoline, brez skrbi, tudi ti bi/boš to naredil) usekaš po bremzi, ki pa ne zablokira, torej lahko še vedno odviješ.
PA ti veš, da tudi profi voznik lahko nadzoruje samo vse 4 zavora hkrati? Če mu 1 blokira, mora že popuščati. ABS pa to dela z vsako zavoro posebej. In je zato boljši od še takega profesionalca.

Pyr0Beast ::

ABS-a ne rabiš samo na biciklu. Tam imaš 2 roki za sprednjo in zadnjo bremzo.

Pri avtu pa je to no go. 1 noga za 4 bremze ...
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Drug detajl je na primer da obstaja tut "poorman's ABS" - dvokanalna zadeva, ki gleda sprednji dve kolesi skup in zadnji dve kolesi skup. Pol je mal bolš izvedba, kjer sta sprednji kolesi vsak na svojem kanalu, zadnji dve pa na skupnem. In še "full-blown", kjer je vsako kolo na svojem kanalu. Ne upam rečt, kolk točno mora bit avto drag da ima res 4 kanalni ABS, upam pa trdit, da imajo poceni škatljice maks. tri kanalnega.
Poleg te grobe razdelitve sistemov je še cel kup variance v občutljivosti senzorja vrtenja (a se sproži šele ko kolo zares zablokira al detektira hitro upočasnjevanje vrtenja in blokiranje predvidi) ter frekvenci doziranja zavorne sile - kako hitro lahko sistem pulzira tlak v zavornem sistemu. Vsi ti parametri pomenijo razliko v obnašanju vozila tekom delovanja ABS sistema.

Več denarja, več muzike.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Bistvo je da bi morali biti določeni varnostni sistemi obvezni za nova vozila, ker čisto nič ne škodi če so prisotni.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

PrimozR ::

Na švedskem je ESP obvezen že par let.

Ja, vem da lahko ABS odblokira samo eno kolo. Ampak to ne spremeni dejstva, da je ABS prepovedan, pa če je še tako hud ;)

Bicikli so pa itak popolnoma drug svet.

Mavrik ::

Pyr0Beast je izjavil:

Bistvo je da bi morali biti določeni varnostni sistemi obvezni za nova vozila, ker čisto nič ne škodi če so prisotni.


Aprila 2009 je EU izdala direktivo da morajo imeti vsi novi avti med drugim ABS, ESP in kontrolo pritiska v gumah.
The truth is rarely pure and never simple.

Pyr0Beast ::

lušno
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Valvoline ::

Mavrik je izjavil:

Pyr0Beast je izjavil:

Bistvo je da bi morali biti določeni varnostni sistemi obvezni za nova vozila, ker čisto nič ne škodi če so prisotni.


Aprila 2009 je EU izdala direktivo da morajo imeti vsi novi avti med drugim ABS, ESP in kontrolo pritiska v gumah.

To je le način preprečevanja vstopa poceni kitajskih avtov v EU.Navadna šminka je to,nobenemu ni do varnosti,pravzaprav boli jih k..c.
Slej k prej bodo Kitajčki vse to pošlihtal. In potem bye bye evropska avto industrija.

Valvoline ::

PrimozR ::

Mavrik je izjavil:

Pyr0Beast je izjavil:

Bistvo je da bi morali biti določeni varnostni sistemi obvezni za nova vozila, ker čisto nič ne škodi če so prisotni.


Aprila 2009 je EU izdala direktivo da morajo imeti vsi novi avti med drugim ABS, ESP in kontrolo pritiska v gumah.

Zakaj je to vse na avtih še vedno opcija?

Valvoline je izjavil:

Mavrik je izjavil:

Pyr0Beast je izjavil:

Bistvo je da bi morali biti določeni varnostni sistemi obvezni za nova vozila, ker čisto nič ne škodi če so prisotni.


Aprila 2009 je EU izdala direktivo da morajo imeti vsi novi avti med drugim ABS, ESP in kontrolo pritiska v gumah.

To je le način preprečevanja vstopa poceni kitajskih avtov v EU.Navadna šminka je to,nobenemu ni do varnosti,pravzaprav boli jih k..c.
Slej k prej bodo Kitajčki vse to pošlihtal. In potem bye bye evropska avto industrija.

Rrrrrright. Večkrat ko ti povemo, da je elektornika dobra, bolj boš trdil da je le šminka?



Toliko o 'nadmočni' kitajski avtomobilski industriji. Mislim da je tole stara generacija S klase, katere načrte so prodali kitajcem, ki so nato naredili določene spremembe. Recimo uporabili tanjšo pločevino. Rezultat je več kot očiten. Če bodo Kitajci Evropo preplavili s temle, jah... Kar naj. Kupci teh avtov s tabo 'na čelu' (z golf trojko) bodo voznike spodobnih avtomobilov naredili še bolj nesmrtne :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Mavrik ::

Zakaj je to vse na avtih še vedno opcija?


Ker imajo proizvajalci čas do 2014 da to uvedejo v vsa vozila.
The truth is rarely pure and never simple.

Valvoline ::

@pipi...
Še korejcev se je folk bal,pa lejga kolk je teh danes po cestah.
BTW ne pozabi da je golf3 tut evropski avto,čeprav je 12 let star.
Tisti razvoj avto tehnologije za kar je evropskim evropskim proizvajalcem blo potrebno 10-15 let bodo kitajčki skp spravl v leto ali 2.Kako? Polni so keša,kupijo močno znamko(saj so skoraj vse v rdečih številkah) in z tem pridobijo tehnologijo in patente,pa se sploh ne rabijo matrat.Če se prav spomni so že kupil volvo,torej nakup tehnologije in znanja je v polnem zamahu.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Valvoline je izjavil:

@pipi...
Še korejcev se je folk bal,pa lejga kolk je teh danes po cestah.
BTW ne pozabi da je golf3 tut evropski avto,čeprav je 12 let star.
Tisti razvoj avto tehnologije za kar je evropskim evropskim proizvajalcem blo potrebno 10-15 let bodo kitajčki skp spravl v leto ali 2.Kako? Polni so keša,kupijo močno znamko(saj so skoraj vse v rdečih številkah) in z tem pridobijo tehnologijo in patente,pa se sploh ne rabijo matrat.Če se prav spomni so že kupil volvo,torej nakup tehnologije in znanja je v polnem zamahu.

Fixd. Pa point pri kitajcih je, da dokler bodo delali take avtomobile ni panike za nas. Ko bodo začeli delati spodobne avtomobile (primer takega korejca je cee'd, ki ima npr. 5 NCAP zvezdic. Tisti Brilliance ima mislim da eno), bo zgodba drugačna.

Valvoline ::

PrimozR je izjavil:

Valvoline je izjavil:

@pipi...
Še korejcev se je folk bal,pa lejga kolk je teh danes po cestah.
BTW ne pozabi da je golf3 tut evropski avto,čeprav je 12 let star.
Tisti razvoj avto tehnologije za kar je evropskim evropskim proizvajalcem blo potrebno 10-15 let bodo kitajčki skp spravl v leto ali 2.Kako? Polni so keša,kupijo močno znamko(saj so skoraj vse v rdečih številkah) in z tem pridobijo tehnologijo in patente,pa se sploh ne rabijo matrat.Če se prav spomni so že kupil volvo,torej nakup tehnologije in znanja je v polnem zamahu.

Fixd. Pa point pri kitajcih je, da dokler bodo delali take avtomobile ni panike za nas. Ko bodo začeli delati spodobne avtomobile (primer takega korejca je cee'd, ki ima npr. 5 NCAP zvezdic. Tisti Brilliance ima mislim da eno), bo zgodba drugačna.

Time bomb za evropsko(in ameriško) avtoindustrijo.
Hitri so kitajčki in zelo prilagodljivi.Brez skrbi kar kmalu bo trg preplavljen z kitajskimi avti.Cene? Nek hecbek v razredu golfa so predstavljal na netu z 1.6 16v motorjem in maximalno opremo tam nekje 5000-6000 eu. Če najdem link prilimam. Pa da vidimo.

PrimozR ::

Koliko NCAP zvezdic?

TESKAn ::

Ko si pogledaš in sešteješ _vse_ stroške, ki jih imaš z avtom v njegovi življenjski dobi, ugotoviš, da je sama nakupna cena drobiž. Že samo bencina pokuriš po 150.000 km za vsaj 10.000 EUR, če ga imaš deset let in ni ravno polo, daš še vsaj 5.000 EUR za zavarovanje in registracijo, v teh 150.000 km zamenjaš pet kompletov gum in če ti je kaj mar za svojo varnost in ne kupuješ najcenejših, te to stane 300 EUR/komplet, se pravi 1.500 EUR so gume, v tem času narediš še vsaj deset navadnih servisov, recimo, da so poceni in te stane 500 EUR, vmes kak velik servis, te košta še 500 EUR, bog ne daj, da ti crkne kaka dražja komponenta, pa navrzimo še za to 1.000 EUR. Seštejemo in dobimo 18.500 EUR. In to če smo zelo konzervativni in predvidevamo, da so redni servisi poceni in ne bo kaj pomembnejšega odpovedalo v teh desetih letih.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

PrimozR ::

300 EUR pri kakšni dimenziji, 15 col?

kapitan ::

Če kupiš nov avto za 2 tisočaka verjetno ne boš dobil 30 colska zlata platišča.

Zgornje cene kitajskih avtomobilov pa so zgrešene, lahko avto na kitajskem stane 5.000EUR, če ga teleportiraš v Slovenijo, bo še vedno dražji, če pa pripluje z barko računaj vse logistične stroške, manipulacije z avtomobilom, shranjevanje (garažiranje, parkirnine v luki), prevoz od luke do prodajalca, prodajalec si odtrga kar debel kos pogače, carina, davek,... pa še kaj bi se našlo.

TESKAn ::

Sej pravim, zelooo konzervativne ocene. Sem pa samo hotel prikazat, da ni nujno, da je nabavna cena avta največja postavka, ki jo boš plačal. In da lahko postane avto z nižjo nabavno ceno skozi življenje dražji od takega z višjo nabavno ceno, ko enkrat sešteješ, koliko si porabil za vse stroške.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

kapitan ::

Sem ciljal na Valvolineov post, kjer je vse tako enostavno napisano a kaj, ko je zgrešeno.

energetik ::

kapitan je izjavil:

Zgornje cene kitajskih avtomobilov pa so zgrešene, lahko avto na kitajskem stane 5.000EUR, če ga teleportiraš v Slovenijo, bo še vedno dražji, če pa pripluje z barko računaj vse logistične stroške, manipulacije z avtomobilom, shranjevanje (garažiranje, parkirnine v luki), prevoz od luke do prodajalca, prodajalec si odtrga kar debel kos pogače, carina, davek,... pa še kaj bi se našlo.

Poleg tega je 5000€ verjetno z neko osnovno opremo in 1*NCAP. Če hočeš pa neko spodobno opremo (recimo 4xAB, daljinsko CZ, ABS, klima, el. šipe, mogoče še ESP, pa gre cena vsaj na nivo Korejcev. Tako je vsaj pri Dacii - oglašujejo zelo nizke cene, če pa namečeš notr spodobno opremo, prideš pa na ceno Ceeda, pa še z manj opreme.
1 2 3
4
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Slabe zavore? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
857933 (3881) TheBlueOne
»

Fizikalno ozadje zaviranja z in brez zavornega sistema ABS

Oddelek: Na cesti
363218 (2012) K0l1br1
»

Lučka za ABS se občasno prižge (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8516464 (1859) zamotsloteh
»

Pomoč pri izbiri zavornih diskov (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7821783 (19517) b3D_950
»

Izguba na rabljenih oz. novih avtih (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
24642691 (34062) Steinkauz

Več podobnih tem