Forum » Loža » Nategovanje potrošnikov pri nakupu nedelujočih izdelkov
Nategovanje potrošnikov pri nakupu nedelujočih izdelkov
brezno0 ::
V BigBangu sem kupil pokvarjen izdelek in ob poizkusu vračila so me zelo samozavestno in osorno naplahtali, da je moja edina možnost, da dam izdelek na servis.
Čeprav se je zakonodaja glede tega letos januarja spremenila, pa bi - kot sem nakndano ugotovil - še vedno mogel imeti možnost odstopa od pogodbe oz. zahtevka za vračilo kupnine, saj se je napaka pojavila v roku 30 dni od nakupa:
https://pirc-musar.si/novi-zakon-o-vars...
Po informativnem klicu na inšpektorat so mi potrdili, da bi moral imeti možnost odstopa od pogodbe, vendar da sedaj - po podpisu lista za pošiljanje izdelka na servis - nimam več te možnosti oz. ne morem storiti ničesar. Pri tem se čutim ogoljufanega, saj sem o teh možnostih prodajalca neposredno spraševal, a jih je izpodbijal kot neobstoječe in moja edina napaka je, da nisem dovolj samozavestno vztrajal na svojem. Tako me je klasično balkansko "nadmudril" in sedaj domnevno ne morem nič.
Ker sem v Sloveniji že večkrat naletel na ta odnos oz. take in drugačne poizkuse nategovanja strank, mi je tole kaplja čez rob in sprašujem se, ali lahko kot potrošniki kaj naredimo, da zamejimo take prakse? BigBang recimo že kar na svoji uradni strani namiguje, da je edina možnost v primeru nedelovanja izdelka pošiljanje na servis:
https://www.bigbang.si/reklamacije-in-s... - "V primeru okvare ali nepravilnega delovanja izdelka, se lahko obrnete na katerokoli poslovalnico. [...] Naša ekipa bo za vas izpolnila reklamacijski zapisnik in izdelek poslala na pooblaščeni servis." - Ne vem, kako je pravno gledano s tem, ampak meni se to sliši kot zavajanje. Ampak očitno ne moremo nič in ena od velikih trgovinskih verig lahko mirno oglašuje tako stališče?
Čeprav se je zakonodaja glede tega letos januarja spremenila, pa bi - kot sem nakndano ugotovil - še vedno mogel imeti možnost odstopa od pogodbe oz. zahtevka za vračilo kupnine, saj se je napaka pojavila v roku 30 dni od nakupa:
https://pirc-musar.si/novi-zakon-o-vars...
Po informativnem klicu na inšpektorat so mi potrdili, da bi moral imeti možnost odstopa od pogodbe, vendar da sedaj - po podpisu lista za pošiljanje izdelka na servis - nimam več te možnosti oz. ne morem storiti ničesar. Pri tem se čutim ogoljufanega, saj sem o teh možnostih prodajalca neposredno spraševal, a jih je izpodbijal kot neobstoječe in moja edina napaka je, da nisem dovolj samozavestno vztrajal na svojem. Tako me je klasično balkansko "nadmudril" in sedaj domnevno ne morem nič.
Ker sem v Sloveniji že večkrat naletel na ta odnos oz. take in drugačne poizkuse nategovanja strank, mi je tole kaplja čez rob in sprašujem se, ali lahko kot potrošniki kaj naredimo, da zamejimo take prakse? BigBang recimo že kar na svoji uradni strani namiguje, da je edina možnost v primeru nedelovanja izdelka pošiljanje na servis:
https://www.bigbang.si/reklamacije-in-s... - "V primeru okvare ali nepravilnega delovanja izdelka, se lahko obrnete na katerokoli poslovalnico. [...] Naša ekipa bo za vas izpolnila reklamacijski zapisnik in izdelek poslala na pooblaščeni servis." - Ne vem, kako je pravno gledano s tem, ampak meni se to sliši kot zavajanje. Ampak očitno ne moremo nič in ena od velikih trgovinskih verig lahko mirno oglašuje tako stališče?
- spremenilo: brezno0 ()
Utk ::
Drugič pač ne kupuj v BigBangu, to je edina rešitev. Jaz sem že zdavnaj nehal. Tam samo nategujejo. Ampak ni niti čudno, če so trgovci plačani v osnovi bedno, potem pa dobijo neke bonuse od prodaje. Tako da ne krivim posameznega trgovca, ampak trgovino. Zato se je izogibam.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
brezno0 ::
Bojkot je seveda ena opcija in tudi jaz pri njih sicer praktično nisem kupoval, sedaj pa sploh ne bom več. Pa vendar, ali je to res vse, kar nam ostane?
bastadu ::
Tudi jaz sem imel podoben primer v BB, kupil hladilnik, ki že v štartu ni deloval. Uveljavljal sem skrito napako, ki jim zapoveduje, da te morajo v 8 dneh obvestiti o rešitvi. Ker če ga daš kao na servis oz. uveljavljaš garancijsko popravilo imajo do 45 dni časa, da popravijo, po 45 dneh pa lahko zahtevaš novega ali denar nazaj ... No v kakih 7 dneh so me obvestili, da lahko pridem po novega. Včasih se je dalo zmenit, da so ti ga v trgovini takoj zamenjali, sedaj to več ne gre ...
Magic1 ::
Dal si link, ki navaja da se je zakon spremenil. Torej v primeru stvarne napake nimaš več avtomatične izbire, vendar:
Torej v primeru takoj nedelujočega izdelka, lahko še vedno zahtevaš vračilo kupnine na osnovi stvarne napake. Drugače pa imaš tudi nakupe preko interneta, kjer lahko stvar vrneš v 14 dneh brez razloga.
Če pa se napaka oz. neskladnost blaga pojavi v manj kot 30 dneh od nakupa, lahko potrošnik takoj odstopi od pogodbe in zahteva vračilo kupnine, torej postopek v tem primeru ni (nujno) dvostopenjski, gre za t. i. pravico do zavrnitve. Odstop od pogodbe se sporoči prodajalcu z izjavo, s katero potrošnik obvesti prodajalca o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe.
Torej v primeru takoj nedelujočega izdelka, lahko še vedno zahtevaš vračilo kupnine na osnovi stvarne napake. Drugače pa imaš tudi nakupe preko interneta, kjer lahko stvar vrneš v 14 dneh brez razloga.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
feryz ::
Tudi jaz sem imel podoben primer v BB, kupil hladilnik, ki že v štartu ni deloval. Uveljavljal sem skrito napako, ki jim zapoveduje, da te morajo v 8 dneh obvestiti o rešitvi. Ker če ga daš kao na servis oz. uveljavljaš garancijsko popravilo imajo do 45 dni časa, da popravijo, po 45 dneh pa lahko zahtevaš novega ali denar nazaj ... No v kakih 7 dneh so me obvestili, da lahko pridem po novega. Včasih se je dalo zmenit, da so ti ga v trgovini takoj zamenjali, sedaj to več ne gre ...Ni tako. Njim ni treba nič povedati.
Sam moraš povedati, katero od treh rešitev želiš. In oni morajo tako storiti.
Torej popraviti izdelek, ga zamenjati ali vrniti denar. Brez pogajanj.
Zaplete se le, ko izdelek že nekaj časa uporabljaš.
Te zadeve se res potem rešuje dogovorno.
brezno0 ::
Dal si link, ki navaja da se je zakon spremenil. Torej v primeru stvarne napake nimaš več avtomatične izbire, vendar:
Če pa se napaka oz. neskladnost blaga pojavi v manj kot 30 dneh od nakupa, lahko potrošnik takoj odstopi od pogodbe in zahteva vračilo kupnine, torej postopek v tem primeru ni (nujno) dvostopenjski, gre za t. i. pravico do zavrnitve. Odstop od pogodbe se sporoči prodajalcu z izjavo, s katero potrošnik obvesti prodajalca o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe.
Torej v primeru takoj nedelujočega izdelka, lahko še vedno zahtevaš vračilo kupnine na osnovi stvarne napake. Drugače pa imaš tudi nakupe preko interneta, kjer lahko stvar vrneš v 14 dneh brez razloga.
Na inšpektoratu so rekli, da bi to bilo možno, če bi jaz takoj uveljavljal odstop od pogodbe. Ker pa me je BigBang zmanipuliral v oddajo na servis oz. izsilil podpis servisnega lista s trditvami, da je to edini način, če želim karkoli narediti glede napake, pa domnevno sedaj ne morem več ničesar.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: brezno0 ()
Tody ::
Nažalost je edina možnost izobrazba in napizdevanje ljudi. Jaz sem ze parkrat izvesel ker sem bil prijazen in ubogljiv. Zdaj sem začel biti tečen in težak in ljudi dobesedno napizdis kaj se gredo pa se vse da in kr na enkrat imajo cas opcijo in voljo. Žalostno
bbbbbb2015 ::
V BigBangu sem kupil pokvarjen izdelek in ob poizkusu vračila so me zelo samozavestno in osorno naplahtali, da je moja edina možnost, da dam izdelek na servis.
Čeprav se je zakonodaja glede tega letos januarja spremenila, pa bi - kot sem nakndano ugotovil - še vedno mogel imeti možnost odstopa od pogodbe oz. zahtevka za vračilo kupnine, saj se je napaka pojavila v roku 30 dni od nakupa:
https://pirc-musar.si/novi-zakon-o-vars...
Po informativnem klicu na inšpektorat so mi potrdili, da bi moral imeti možnost odstopa od pogodbe, vendar da sedaj - po podpisu lista za pošiljanje izdelka na servis - nimam več te možnosti oz. ne morem storiti ničesar. Pri tem se čutim ogoljufanega, saj sem o teh možnostih prodajalca neposredno spraševal, a jih je izpodbijal kot neobstoječe in moja edina napaka je, da nisem dovolj samozavestno vztrajal na svojem. Tako me je klasično balkansko "nadmudril" in sedaj domnevno ne morem nič.
Ker sem v Sloveniji že večkrat naletel na ta odnos oz. take in drugačne poizkuse nategovanja strank, mi je tole kaplja čez rob in sprašujem se, ali lahko kot potrošniki kaj naredimo, da zamejimo take prakse? BigBang recimo že kar na svoji uradni strani namiguje, da je edina možnost v primeru nedelovanja izdelka pošiljanje na servis:
https://www.bigbang.si/reklamacije-in-s... - "V primeru okvare ali nepravilnega delovanja izdelka, se lahko obrnete na katerokoli poslovalnico. [...] Naša ekipa bo za vas izpolnila reklamacijski zapisnik in izdelek poslala na pooblaščeni servis." - Ne vem, kako je pravno gledano s tem, ampak meni se to sliši kot zavajanje. Ampak očitno ne moremo nič in ena od velikih trgovinskih verig lahko mirno oglašuje tako stališče?
Jaz sem vedno uspel izdelek zamenjati za nov, oz. drug izdelek. Slovenska zakonodaja ne predpisuje oz. ne uporablja izraza DOA (dead-on-arrival), druge zakonodaje to izrecno omenjajo.
Ne gre za "pokvarjen" izdelek, ampak za nedelujoč izdelek. Ti si dal denar, oni pa so ti dali nekaj nerabnega, oz. nedelujočega.
Jaz sem v takih primerih vedno odstopal od pogodbe in nikoli nisem pristal na servis.
Eno je, če izdelek deluje in ga ti rabiš in se pokvari. Drugo pa, da si dobil nerabno stvar, od katere nimaš nič. Vsak nakup je obligacija (in ene in druge strani) in če ti ne dobiš stvari, kot si jo kupil, lahko odstopiš od nakupa. To ni skrita napaka, to je nerabna stvar.
Še največji "problem" sem imel z računalniško miško. To smo sicer kupili na pravno osebo. Kupili smo pet mišk, štiri so delale, ena pa je mrknila, oziroma sploh ni delala. Miško smo vrnili trgovcu naslednji dan in smo doživeli pa tak strm sumničav pogled, kot da smo goljufi tajkunski največji, ko še sendviče po trgovinah krademo.
Na koncu smo se "dogovorili", da dobimo še eno miško, ono bodo oni pogledali, pa bomo potem "videli". Videli pa smo še račun za eno miško, ki smo ga zavrnili, potem so nam hoteli dati nazaj še popravljeno miško, pa smo rekli, naj jo kar drugemu prodajo, mi je ne rabimo, imamo drugo.
Širši problem, ki ga jaz vidim je, da proizvajalci sploh več ne testirajo izdelkov. Dejansko je kvaliteta izdelave tako dobra, da se proizvajalci in trgovci zanesejo na to, da je izdelek brezhiben.
Kljub temu je lahko dosti težav, hladilnik recimo ni bil pokonci ves čas, nekomu je padel z višine 1m - ali nenazadnje tovarniška napaka.
tomaz- ::
Feryz, ne pametuj...
On je kupil izdelek po 26 februarju, ko je stopil v veljavo ZVPot-1 , ki zadeve nekoliko spreminja, kar so ti nekateri pravilno že zgoraj navedli ( marsikaj žal v škodo potrošnika ) .Osnovna napaka OP-jha v tem primeru je pač bila, da je brezveze "počepnil" in podpisal zanj ne-ugodnejšo rešitev. Takrat bi pač moral vztrajati pri svojem in bi se ( seveda z muko, saj jim to ni v interesu ) naredil drugačen zapisnik o prijavi zahtevka po vzpostavitvi skladnosti izdelka, v katerem bi si lahko izbral vračilo kupnine, ker je preteklo manj kot 30 dni od dneva nakupa in prevzema blaga. AMPAk, tudi tukaj ni nekega "avtomatizma", kot ti zmotno misliš: prodajalec ima vsekakor možnost in pravico tak zahtevek zavrniti, če obstaja utemeljen ( in tudi dokazan s strani prodajalca ) sum , da je potrošnik povzročil razlog za nedelovanje blaga. Ampak v takem primeru mora prodajalec podati ustrezno izjavo oziroma dokazilo o tem ( za inšpektorja je izjava pooblaščenga servisa dovolj.)
Torej, za bodoče: ne se pustit nategnit prodajalcem, katerih glavna naloga v poprodaji je , da kupca čimbolj odvrnejo od takih zahtevkov..
Pa še nekaj za Feryza: po preteku teh začetnih 30 dni NIMAŠ več pravice zahtevati vračila kupnine,zgolj popravilo ali menjavo izdelka, v kolikor pri zahtevi po menjavi izdelka ne pride do bistvene razlike med "zahtevnostjo in stroški" popravila in med škodo, ki bi jo pri tem utrpel prodajalec.
In NE, nisem prodajalec ( K SREČI !!! ) , samo kakšne zadeve si najprej vsaj osnovno preberem, potem pa dalje.
On je kupil izdelek po 26 februarju, ko je stopil v veljavo ZVPot-1 , ki zadeve nekoliko spreminja, kar so ti nekateri pravilno že zgoraj navedli ( marsikaj žal v škodo potrošnika ) .Osnovna napaka OP-jha v tem primeru je pač bila, da je brezveze "počepnil" in podpisal zanj ne-ugodnejšo rešitev. Takrat bi pač moral vztrajati pri svojem in bi se ( seveda z muko, saj jim to ni v interesu ) naredil drugačen zapisnik o prijavi zahtevka po vzpostavitvi skladnosti izdelka, v katerem bi si lahko izbral vračilo kupnine, ker je preteklo manj kot 30 dni od dneva nakupa in prevzema blaga. AMPAk, tudi tukaj ni nekega "avtomatizma", kot ti zmotno misliš: prodajalec ima vsekakor možnost in pravico tak zahtevek zavrniti, če obstaja utemeljen ( in tudi dokazan s strani prodajalca ) sum , da je potrošnik povzročil razlog za nedelovanje blaga. Ampak v takem primeru mora prodajalec podati ustrezno izjavo oziroma dokazilo o tem ( za inšpektorja je izjava pooblaščenga servisa dovolj.)
Torej, za bodoče: ne se pustit nategnit prodajalcem, katerih glavna naloga v poprodaji je , da kupca čimbolj odvrnejo od takih zahtevkov..
Pa še nekaj za Feryza: po preteku teh začetnih 30 dni NIMAŠ več pravice zahtevati vračila kupnine,zgolj popravilo ali menjavo izdelka, v kolikor pri zahtevi po menjavi izdelka ne pride do bistvene razlike med "zahtevnostjo in stroški" popravila in med škodo, ki bi jo pri tem utrpel prodajalec.
In NE, nisem prodajalec ( K SREČI !!! ) , samo kakšne zadeve si najprej vsaj osnovno preberem, potem pa dalje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tomaz- ()
bbbbbb2015 ::
Torej, za bodoče: ne se pustit nategnit prodajalcem, katerih glavna naloga v poprodaji je , da kupca čimbolj odvrnejo od takih zahtevkov..
Pa še nekaj za Feryza: po preteku teh začetnih 30 dni NIMAŠ več pravice zahtevati vračila kupnine,zgolj popravilo ali menjavo izdelka, v kolikor pri zahtevi po menjavi izdelka ne pride do bistvene razlike med "zahtevnostjo in stroški" popravila in med škodo, ki bi jo pri tem utrpel prodajalec.
In NE, nisem prodajalec ( K SREČI !!! ) , samo kakšne zadeve si najprej vsaj osnovno preberem, potem pa dalje.
Potrebno pa je pogledati tudi drugo stran, trgovca. Mi smo svojčas prodajali računalniško opremo. Neto marže (ko odbiješ vse stroške) so bile med 3% in 5% - zelo zelo redko več.
Imel sem primer velikanskega ploterja, kjer je bila marža 60% ali tu nekje. Vendar pa ploter ni pravilno delal. Zato smo dobili reklamacijo, oz. zahtevek po garanciji. HP servisi v Ljubljani niso hoteli vzeti ploterja nazaj, ker jim HP ni priznal stroškov transporta. Na koncu smo morali sami (na svoje stroške) pošiljati ploter (z zavarovanjem med transportom ipd.) v Nemčijo. Potem je servis popravljen ploter poslal nazaj k nam, DHL smo zopet plačali mi.
V realnosti smo imeli na tem ploterju debel minus. Eden od razlogov, zakaj smo opremo nehali prodajati je, ker proizvajalci ne testirajo več opreme. Recimo Lenovo serverji, če ga naročiš, ga dobiš v kosih, vsi sestavni deli netestirani, razen CPUjev, ki so imeli oznake, da je bili testirani.
To je posledica tega, da to opremo sedaj delajo na Kitajskem. Testirano = 0.
Upam, da se bomo deglobalizirali, da se znebimo teh kitajskih merkantilistov. Da ko dam server iz škatle imam 4 A4 strani 'test report'. In ga dam pod elektriko in v nulo dela 10 let in več.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
tomaz- ::
Če se komu ljubi brat tole klobaso, je tile čisto vse napisano - direktno iz ZVPot-RS-1 :
IV. JAMČEVALNI ZAHTEVKI V PRIMERU NESKLADNOSTI
81. člen
(jamčevalni zahtevki in druge pravice potrošnika)
(1) V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil
prodajalca, pod pogoji in v vrstnem redu iz tega odseka, upravičen da:
1. zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
2. zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe
in zahteva vračilo plačanega zneska.
(2) Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega
preostalega dela kupnine, dokler prodajalec ne izpolni svoje obveznosti iz tega odseka.
Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o svoji odločitvi.
(3) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva
povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in
prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka iz prvega odstavka
tega člena.
82. člen
(vzpostavitev skladnosti)
(1) Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko
prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga
brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in
namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.
(2) Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za
dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka
se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je
potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih
za njegovo podaljšanje prodajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega
odstavka.
(3) Šteje se, da je skladnost blaga vzpostavljena brezplačno, če prodajalec nosi
tudi plačilo potrebnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške
pošiljanja, prevoza, dela ali materiala.
(4) Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom
blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:
- je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali
- izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za
prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin.
(5) Okoliščine iz druge alineje prejšnjega odstavka so zlasti vrednost, ki bi jo imelo
blago, če ne bi bilo neskladno, pomen neskladnosti in možnost, da bi se potrošniku brez
znatnih nevšečnosti zagotovil drug jamčevalni zahtevek.
(6) Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev
skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila
nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin, tudi tistih iz prejšnjega odstavka.
(7) Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebno popravilo ali zamenjava blaga, da
potrošnik blago na voljo prodajalcu. Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebna zamenjava
blaga, prodajalec zamenjano blago vzame nazaj na lastne stroške.
(8) Kadar je treba blago, ki je bilo nameščeno v skladu z njegovo naravo in
namenom, preden se je pokazala neskladnost, za namene popravila ali zamenjave blaga
odstraniti, obveznost popravila ali zamenjave blaga vključuje tudi odstranitev neskladnega
blaga in namestitev nadomestnega ali popravljenega blaga oziroma kritje stroškov te
odstranitve in nove namestitve.
(9) Potrošniku ni treba plačati za običajno uporabo zamenjanega blaga v obdobju
pred zamenjavo.
83. člen
(znižanje kupnine in odstop od prodajne pogodbe)
(1) Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne
pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:
- prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali
izvedel zamenjave blaga v skladu s tem zakonom oziroma je zavrnil potrošnikov
jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom
prejšnjega člena;
- neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;
- narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine
ali odstop od prodajne pogodbe, ali
- prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti
blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in
zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave
blaga.
(3) Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine
sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki
bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.
(4) Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca
obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe.
(5) Kadar se neskladnost nanaša le na del blaga, dobavljenega na podlagi
prodajne pogodbe, in obstaja razlog za odstop od prodajne pogodbe v skladu s prvim ali
drugim odstavkom tega člena, lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe v zvezi s tem
blagom in katerim koli drugim blagom, ki ga je pridobil skupaj z neskladnim blagom, če od
potrošnika ni mogoče razumno pričakovati, da bo obdržal le blago, ki je skladno.
(6) Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, potrošnik prodajalcu na stroške
prodajalca vrne blago.
(7) Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj
neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi prodajalec.
84. člen
(obvestilo o neskladnosti in pregled blaga)
(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o
neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost
ugotovljena.
(2) Potrošnik v obvestilu o neskladnosti natančno opiše neskladnost.
(3) Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer
mu prodajalec izda potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bilo blago kupljeno, ali pa ga
sporoči zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil prodajno pogodbo.
(4) Potrošnik prodajalcu omogoči, da blago, za katerega potrošnik zatrjuje, da je
neskladno, pregleda.
85. člen
(obstoj neskladnosti)
Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika
v osmih dneh od prejema jamčevalnega zahtevka potrošnika.
86. člen
(rok za vračilo plačanega zneska ali dela kupnine)
(1) Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, prodajalec potrošniku vrne
plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v osmih dneh po prejemu blaga ali dokazila,
da je potrošnik blago poslal nazaj.
(2) Kadar potrošnik v skladu s tretjim odstavkom 83. člena tega zakona zahteva
sorazmerno znižanje kupnine, prodajalec vrne del kupnine v osmih dneh od prejema
zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine.
87. člen
(izguba pravic)
Pravice iz prvega odstavka 81. člena tega zakona prenehajo v dveh letih od
dneva, ko je potrošnik o neskladnosti blaga obvestil prodajalca.
IV. JAMČEVALNI ZAHTEVKI V PRIMERU NESKLADNOSTI
81. člen
(jamčevalni zahtevki in druge pravice potrošnika)
(1) V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil
prodajalca, pod pogoji in v vrstnem redu iz tega odseka, upravičen da:
1. zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
2. zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe
in zahteva vračilo plačanega zneska.
(2) Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega
preostalega dela kupnine, dokler prodajalec ne izpolni svoje obveznosti iz tega odseka.
Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o svoji odločitvi.
(3) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva
povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in
prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka iz prvega odstavka
tega člena.
82. člen
(vzpostavitev skladnosti)
(1) Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko
prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga
brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in
namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.
(2) Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za
dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka
se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je
potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih
za njegovo podaljšanje prodajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega
odstavka.
(3) Šteje se, da je skladnost blaga vzpostavljena brezplačno, če prodajalec nosi
tudi plačilo potrebnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške
pošiljanja, prevoza, dela ali materiala.
(4) Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom
blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:
- je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali
- izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za
prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin.
(5) Okoliščine iz druge alineje prejšnjega odstavka so zlasti vrednost, ki bi jo imelo
blago, če ne bi bilo neskladno, pomen neskladnosti in možnost, da bi se potrošniku brez
znatnih nevšečnosti zagotovil drug jamčevalni zahtevek.
(6) Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev
skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila
nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin, tudi tistih iz prejšnjega odstavka.
(7) Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebno popravilo ali zamenjava blaga, da
potrošnik blago na voljo prodajalcu. Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebna zamenjava
blaga, prodajalec zamenjano blago vzame nazaj na lastne stroške.
(8) Kadar je treba blago, ki je bilo nameščeno v skladu z njegovo naravo in
namenom, preden se je pokazala neskladnost, za namene popravila ali zamenjave blaga
odstraniti, obveznost popravila ali zamenjave blaga vključuje tudi odstranitev neskladnega
blaga in namestitev nadomestnega ali popravljenega blaga oziroma kritje stroškov te
odstranitve in nove namestitve.
(9) Potrošniku ni treba plačati za običajno uporabo zamenjanega blaga v obdobju
pred zamenjavo.
83. člen
(znižanje kupnine in odstop od prodajne pogodbe)
(1) Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne
pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:
- prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali
izvedel zamenjave blaga v skladu s tem zakonom oziroma je zavrnil potrošnikov
jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom
prejšnjega člena;
- neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;
- narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine
ali odstop od prodajne pogodbe, ali
- prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti
blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in
zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave
blaga.
(3) Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine
sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki
bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.
(4) Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca
obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe.
(5) Kadar se neskladnost nanaša le na del blaga, dobavljenega na podlagi
prodajne pogodbe, in obstaja razlog za odstop od prodajne pogodbe v skladu s prvim ali
drugim odstavkom tega člena, lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe v zvezi s tem
blagom in katerim koli drugim blagom, ki ga je pridobil skupaj z neskladnim blagom, če od
potrošnika ni mogoče razumno pričakovati, da bo obdržal le blago, ki je skladno.
(6) Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, potrošnik prodajalcu na stroške
prodajalca vrne blago.
(7) Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj
neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi prodajalec.
84. člen
(obvestilo o neskladnosti in pregled blaga)
(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o
neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost
ugotovljena.
(2) Potrošnik v obvestilu o neskladnosti natančno opiše neskladnost.
(3) Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer
mu prodajalec izda potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bilo blago kupljeno, ali pa ga
sporoči zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil prodajno pogodbo.
(4) Potrošnik prodajalcu omogoči, da blago, za katerega potrošnik zatrjuje, da je
neskladno, pregleda.
85. člen
(obstoj neskladnosti)
Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika
v osmih dneh od prejema jamčevalnega zahtevka potrošnika.
86. člen
(rok za vračilo plačanega zneska ali dela kupnine)
(1) Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, prodajalec potrošniku vrne
plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v osmih dneh po prejemu blaga ali dokazila,
da je potrošnik blago poslal nazaj.
(2) Kadar potrošnik v skladu s tretjim odstavkom 83. člena tega zakona zahteva
sorazmerno znižanje kupnine, prodajalec vrne del kupnine v osmih dneh od prejema
zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine.
87. člen
(izguba pravic)
Pravice iz prvega odstavka 81. člena tega zakona prenehajo v dveh letih od
dneva, ko je potrošnik o neskladnosti blaga obvestil prodajalca.
k4vz0024 ::
Poslabšanje varstva potrošnikov je posledica, da nekateri vodilni profesorji na PF vidijo, da so potrošniki preveč zaščiteni in da zato trpi ekonomija.
k4vz0024 ::
ne, "poslabšanje" varstva potrošnikov je posledica uravnave z EU zakonodajo...
Ja pa jade. Naši profesorji niti pisnii ne upajo, v primeru, da bi EU zakonodaja uvedla maksimalno harmonizacijo in da bi naši EU poslanci protestirali. Lahko pa Slovenija toži EU komisijo. A, ja ne bo šlo, ker smo hlapci! Sem vprašal profesorje,zakaj Slovenija ne deluje praktično. Dobil sem odgovor, da smo nepomembni. A ja, Madžari pa niso?
Do sedaj je veljala minimalna harmonizacija. Dokaži, da se je to spremenilo na področju varstva potrošnikov.
Saj res, kako pa, da velja obvezna garancija za tehnično blago, ki ga poznata Slovenija in Madžarska? Naši profesorji pa tulijo, da gre na škodo gospodarstva.
Dokler mi nekdo ne dokaže, da je EU uvedla maksimalno harmonizacijo na področju varstva potrošnikov gre za servilost naših politikov do kapitala!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Vračilo blaga kupljenega preko interneta? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Kaj kupiti | 59120 (7307) | Groot |
» | Vračilo blaga v enaa (strani: 1 2 )Oddelek: Kaj kupiti | 38248 (3217) | tomaz- |
» | BigBang vračilo blaga 1.1 (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 81882 (72532) | St235 |
» | Garancija, 45 dnevni rok ter podjetjaOddelek: Pomoč in nasveti | 4184 (3370) | LeQuack |
» | garancija-kako dolgo čakate na zamenjavo?Oddelek: Kaj kupiti | 2578 (2322) | Gr00vY |