» »

garancija-kako dolgo čakate na zamenjavo?

garancija-kako dolgo čakate na zamenjavo?

Gr00vY ::

Sem si kupil osnovno ploščo pri comtrom vgradil in ni delala, odpeljal na garancijo in sedaj so rekli da bo teba čakat 20dni! Zanima me kakšne izkušnje imate kaj vi, tudi drugje?
Zaj si tak lahko grem še eno mamo kupovat k 20 dni pa res nemorm bit brez kište :\ |O Plošča pa kurčeva asus a8v delux:'(

boštjan ::

če je datum nakupa 8dni ,ko si jo ti nazaj prineso,bi ti morali dati novo
NF7-S,2500+@2200MHz,MSi 5900SP,LCD Philip 190X6,Maxtor DM+9 120GB SATA,
2*256 3200/A KHX, PSU 420W DF chieftek

Mr.B ::

drugače 45dni, potem šele nadomestno zadevo.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Sami ::

Mene so tudi že enkrat v Mlacomu hoteli nategnit, da bi čakal 30 dni, pa sem jim težil in šel kar na servis in se kregal dokler nisem dobil nove stvari, zagrozil sem jim s tržnim inšpektorjem.:D
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

Gr00vY ::

Ja je manj kot en tedn. A novo dobiš torej, samo ploščo ali celi komplet? Ali staro dodatno šaro potem vrneš? Ali oni vzamejo ploščo iz novga kompleta? Al kak?l :D
No vidim pa da na online jo imajo na zalogi.;((

boštjan ::

če je to comp,ti bi lahko kar cel comp menjali,ker z montiranjem plate je kar nekaj dela.torej z enim od staršem v comtrona,če si mladoleten
NF7-S,2500+@2200MHz,MSi 5900SP,LCD Philip 190X6,Maxtor DM+9 120GB SATA,
2*256 3200/A KHX, PSU 420W DF chieftek

Gr00vY ::

:D eh ne, seveda si bom sam menjal-ni nič težkega....nism več mladoletn:P No ploščo imajo v lj in kp in me zanima če lahko zahtevam tisto? Ali morm počakat da jih dobi servis? Zgori pa nisem mislo komplet kot računalnik, ampak komplet kot je v škatli od matične plošče( z kabli ata, firewire pa to...) ;)

TommyLee ::

Hm... Js čakam na grafično že od 20.12! Pokvarla se je, pa nimajo več take pa morm počakat da nova pošilka 6600gt-jev pride.
www.dornik.si

Jakob_X ::

Zahtevi denar nazaj pa pejd drugam kupt. Drugace pa ti priporacam da si preberes zakon o zasciti potrosnikov, se posebej del ki govori o garanciji. Serviserji zadevo dobro poznajo tako da pomaga da kaj ves o tem da razumejo da si tudi ti seznanjen s svojimi pravicami in da te ne bodo kar tako naokol prinesli.

jurcy ::

Ma nazadnje ko se mi je komp pokvaru(blo je pred enim tednom-je blo prvič da nebi kdo mislu da se dogaja vsak tedn:D ) do v treh dneh ugotovil napako in zamenjal rame ki so bili problematični.V ponedeljek sem ga odnesel tja v četrtek sem že veselo igral CSS.


Firma pa JAE:))

_Dejan_ ::

Moje izkušnje z garancijo:
Lemi computers: so ugotovili napako in zamenjali crknjeno ploščo v dveh dneh.

JAE: Prnesu osnovno ploščo (NF7-s) in sm čakal 43 dni da so mi dal novo, po enmu tednu sm se že naveličal čakanja in kupil novo. V teh 43 dneh pa sem ene 3x klical in ni blo še nove.

AGT: prnesu gafično(Radeon 9000pro) ker je ko sem nalepil rebra na rame(AS3+sekundno lepilo) začela delat artefakte pa mi je povedal da bo za počakat 7dni pa sm jo vzel nazaj in povedal mi je kako naj očistim sekundno lepilo in as3 ki je bilo med nogicami. Tako da sem jo sam zrihtal.:D
ASUS P5E3, INTEL Q6600(3000Mhz 333x9), ATI HD 2600XT,
A-Data 4x2GB PC3-10700H(9-9-9-24-2T),LSI 9260-8i,
4x OCZ Vertex Turbo 30GB(RAID10), 3x1TB (RAID1+Spare)

cosmos ::

Boštjan preberi si zakon, 8 dni velja samo za prodajo po pošti.

Drugače pa se povsem strinjam s tabo in ne ni normalno, da ti niso takoj zamenjali zadeva. Mogoče je, da nimajo druge, za katero bi ti jo zamenjali.

Na tvojem mestu bi šel nazaj, reku, da rabiš plato in si boš drugače kupil drugo, tako da naj ti jo ali zamenjajo, ali pa naj ti dajo "store credit". Če boš prijazen se da navadno vse zment.

_Dejan_ ::

Kolkior jst vem je čas za reklamacijo 7 dni in v tem času lahko zahtevaš drug izdelek ali kupnino.
ASUS P5E3, INTEL Q6600(3000Mhz 333x9), ATI HD 2600XT,
A-Data 4x2GB PC3-10700H(9-9-9-24-2T),LSI 9260-8i,
4x OCZ Vertex Turbo 30GB(RAID10), 3x1TB (RAID1+Spare)

cosmos ::

Sam sem si prebral zakon in temu ni tako, vsaj ni opredeljeno na ta način.

Še enkrat si mi ga ne ljubi iskat, če se pa tebi ljubi it čez uradne liste (tudi na netu) in me prepričaš v nasprotno, bom zelo vesel, da je temu tako.
Bilo bi namreč zelo uporabno, ko kakšna trgovina noče nič slišati o menjavah >:D

BTW ne mešat zakona s pogoji prodaje, ki so stvar internih pravil posamezne trgovine.

Gr00vY ::

Hmmm od kot vam 7,8 dni za reklamacijo? Fajn bi bilo da bi lahko zahteval kupnino k bi si raj drugo kupil (msik8n neo2):D sam nikjer v zakonu za varstvo potrošnikov ni omenjeno 8 dni za reklamacijo.

V starem zakonu je bilo nekaj podobnega v novem pa nism jaz nič zasledil. Edin piše da ti lahko za čas popravila blaga zagotovijo brezplačno uporablanje podobnega izdelka-čene pa ima potrošnik pravico do povračila škode ki jo je uterpel zaradi tega k ni mogel uporabljati stvari.. blabla

Heh bo treba jutri poklicat na zavod za varstvo potrošnikov :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gr00vY ()

NiggerBob ::

Garancija
Nekoliko drugače je zapisana definicija blaga, za katero se izdaja garancija za brezhibno delovanje. Tako zakon določa, da je to blago, katerega brezhibno delovanje se zagotavlja z vzdrževanjem in zamenjavo njegovih sestavnih delov. Enako velja za blago, ki se kupuje samostojno, uporablja pa se kot sestavni del drugega blaga. Minister pristojen za gospodarstvo v roku 6. mesecev izda predpis, s katerim določi blago, za katero se izda garancija za brezhibno delovanje, ter podrobneje uredi garancijske obveznosti za posamezne vrste blaga. Za blago, za katero se izda garancija, mora proizvajalec ali prodajalec ob sklenitvi prodajne pogodbe izročiti potrošniku garancijski list, navodila za sestavo in uporabo in seznam pooblaščenih servisov.
Novost je določba, da je proizvajalec dolžan zagotoviti servis izdelkov za čas garancijskega roka brezplačno, po njegovem poteku pa proti plačilu. Tudi po preteku garancijskega roka je proizvajalec dolžan potrošniku zagotavljati vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate. Pravice iz garancije so potrošnikom zagotovljene tudi za določeno rabljeno blago.
Obvezne sestavine garancijskega lista so dopolnjene še z dvema točkama, in sicer mora biti določen najkrajši garancijski rok (ne sme biti krajši od enega leta, razen če gre za rabljeno blago, za katerega lahko prodajalec določi krajši garancijski rok) ter čas po izteku garancijskega roka, v katerem je proizvajalec dolžan zagotavljati vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate, ki mora biti vsaj trikrat daljši od garancijskega roka. Po zakonu se šteje, da garancijski list ni bil izdan, če potrošniku niso bile izročene listine, na katerih so vsi podatki, ki jih zahteva zakon.
Pomembno je spremenjena določba, ki se nanaša na odpravo napak. Tako mora biti zagotovljeno, da se napake odpravijo v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oz. pooblaščeni servis prejel zahtevo za brzplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom. Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za čas popravila blaga zagotovi brezplačno uporabo podobnega izdelka. V primeru, da tega potrošniku ne zagotovi, ima potrošnik pravico do povračila škode, ki jo je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.
Tudi pravice iz tega poglavja pripadajo osebam, ki se ne štejejo za potrošnike.

Prodaja blaga in opravljanje storitev
Zakon sedaj izrecno določa, da mora cena za blago oz. storitve vsebovati tudi davek na dodano vrednost (v primeru, da je podjetje zavazanec za davek na dodano vrednost).
Na novo je dodana tudi določba, da se v primeru zamude pri plačilu s strani potrošnika, ne sme dogovoriti uporabe višjih zamudnih obresti, kot jih določa obligacijski zakonik (OZ). Ta določa, da obrestna mera znaša 8% letno, če poseben zakon ne določa drugače. Poseben zakon (Zakon o predpisani obrestni meri zamudnih obresti in temeljni obrestni meri) določa obrestno mero, ki je enaka temeljni obrestni meri, povečani za 13,5 odstotnih točk, razen za denarne terjatve z rokom dospelosti do 1. leta, za katere se ne uporablja temeljna obrestna mera. Za denarne obveznosti z rokom dospelosti do 1. leta tako zakon določa obrestno mero 13,5 odstotnih točk. Stroški opomina, ki ga izda podjetje v primeru zamude plačila potrošnika, ne smejo presegati dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina, hkrati pa tudi ne višine zamudnih obresti.
Pri pravilih o razprodajah je na novo določeno to, da mora objava o uvedbi razprodaje vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje. Črtana je določba, ki je v praksi povzročala precej težav, in sicer, da mora podjetje, ki prodaja blago, ki mu bo v kratkem potekel rok uporabnosti, tako blago fizično ločiti od redne prodaje drugega blaga in vidno opozoriti, da gre za prodajo blaga, ki mu bo v kratkem potekel rok uporabnosti.
Dopolnjen je člen, ki določa dolžnosti proizvajalca, ko je za pravilno uporabo blaga potreben določen postopek ali bi z napačno uporabo potrošnik lahko povzročil nevarnost zase ali za druge ali onesnažil okolje. Takemu blagu mora proizvajalec priložiti navodilo za uporabo, ki je lahko prilepljeno ali natisnjeno na blagu oziroma na njegovi embalaži. Navodilo za uporabo je lahko v obliki besedila, slike ali skice oziroma kombinaciji teh oblik.
Spremenjena je določba o tem, kaj mora podjetje izročiti potrošniku pri prodaji blaga. Podjetje mora za blago, ki je namenjeno prodaji v prodajalnah, zunaj prodajaln in prodaji blaga, sklenjenimi s pogodbami na daljavo, izročiti označbe, certifikat, izjavo o skladnosti, garancijski list, navodilo za sestavo in uporabo, seznam pooblaščenih servisov oziroma druge spremne dokumente, če je predpisom tako določeno.

Odgovornost za napake blaga in storitev
Kar nekaj sprememb so doživeli členi, ki se nanašajo na odgovornost za napake blaga oz. storitev. Zakon dobesedno povzame definicijo stvarne napake iz OZ in pravi, da je napaka stvarna, 1. če stvar nima lastnosti, ko so potrebne za njeno normalno rabo ali promet; 2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oz. bi mu morala biti znana; 3. če stvar nima lastnosti ali odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oz. predpisane; 4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model prikazan le zaradi obvestila.
Podaljšan je rok za notifikacijo oz. reklamacijo napak, in sicer lahko potrošnik uveljavlja svoje pravice, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. V obvestilu mora napako natančneje opisati in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. Reklamacija je lahko tudi osebna, pri čemer je določeno, da mora prodajalec o tem izdati potrdilo, lahko se pošlje v prodajalno ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
Daljši je absolutni rok jamčevanja, in sicer prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, kar je bila stvar izročena. Pri rabljenih stvareh je ta rok 1 leto. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
Daljši je tudi rok sodnega uveljavljanja potrošnikovih pravic, namesto v 1. letu po obvestilu, sedaj lahko potrošnik vloži tožbo v roku 2 let po obvestilu oz. reklamaciji.
Poleg pravic, ki jih je imel potrošnik že pred novelo (da po lastni izbiri zahteva odpravo napake ali vračilo dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga ali vračilo plačanega zneska), zakon sedaj izrecno določa, da ima v vsakem primeru potrošnik pravico tudi do povračila škode, zlasti povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi uveljavljanja reklamacije.
Roki, ki so določeni za prodajalca stvarne napake, se smiselno uporabljajo tudi za izvajalca storitve, če s posebnim zakonom ni določen daljši rok.
Zakon sedaj tudi izrecno določa rok, v katerem mora podjetje ugoditi potrošnikovi zahtevi, kadar napaka ni sporna. Namesto »takoj« je sedaj predpisano »čimprej«, vendar najpozneje v roku 8 dni. Enaka pa ostaja določba, da mora podjetje v primerih, ko je napaka sporna oz. ko podjetje ne priznava reklamacije, potrošniku pisno odgovoriti v roku 8 dni.

Predplačilo
Zakon pravi, da mora podjetje, ki pogojuje nakup blaga ali opravljanje storitev s delnim ali celotnim predplačilom, blago pa dejansko dobavi po prejemu predplačila potrošniku obračunati in plačati obresti po obrestni meri, po kakršni se obrestujejo hranilne vloge, vezane nad tri mesece. Po novem sta dodani dve pravili, ki izključujeta navedeno določbo: 1. če je predplačilo plačano v roku manj kot 3 delovne dni pred dnem, ko se opravi dobava ali začne z opravljanjem storitev, in 2., če podjetje pogojuje nakup blaga ali opravljanje storitve z izročitvijo are.

Posebne vrste pogodb
Zakon sedaj bolj sistematično in precej podrobneje (v skladu z evropskimi direktivami) v enem poglavju ureja posebne vrste pogodb, in sicer dostavo blaga na dom, pogodbe sklenjene na daljavo, pogodbe sklenjene zunaj poslovnih prostorov in pogodbe o dobavi energije in vode. Največ novosti zakon uvaja pri pogodbah sklenjenih na daljavo (pisma, katalogi, telefon, oglaševanje, TV-prodaja, internet). Tako je določeno, katere podatke in obvestila mora potrošnik dobiti pred sklenitvijo pogodbe oz. ob dobavi blaga ali storitev, podrobno je opredeljena možnost odstopa od pogodbe, obveznost podjetja, da izpolni svoje obveznosti iz pogodbe v roku 30 dni ter pravila vzpostavljanja stika s potrošniki z različnimi sredstvi komunikacije. Tudi pri pogodbah, ki so sklenjene zunaj poslovnih prostorov (npr. obisk zastopnika na domu), je določeno, kateri podatki morajo biti dostopni potrošniku in možnost odstopa od pogodbe. Do sprememb je prišlo še v poglavju, ki ureja pogodbe na obroke. Bistvena je ta, da potrošnik lahko v vsakem primeru odstopi od pogodbe na obroke v 15. dneh po podpisu pogodbe (prej v 8. dneh). Sistematično in povsem na novo pa je urejeno tudi poglavje o časovnem zakupu stanovanjskih objektov.

Inšpekcijski nadzor in kazenske določbe
Zakon določa, da lahko tržni inšpektorat izda odločbo, s katero podjetju odredi, naj ugodi potrošnikovi zahtevi, naj mu blago z napako zamenja, vrne denar oz. odpravi napako. Zakon je prej vseboval določbo, da je takšna odločba možna le, če med strankama ni spora o obstoju napake ali če je nedvoumno dokazana. Sporno določilo »nedvoumno dokazana« sedaj nadomešča besedilo »če je potrošnik priložil mnenje sodnega izvedenca ali če je na drug način nedvomno dokazana«. Zakon se tako nagiba na stran potrošnika tudi v primerih, ko je vprašanje napake med strankama sicer sporno, vendar je potrošnik priložil mnenje sodnega izvedenca. Slednja sprememba je tako dobrodošla saj je deloma pojasnjen prej popolnoma nedorečen pojem. Ni pa logično, zakaj je v zakonskem besedilu še vedno ostalo zapisano besedilo »ali če je na drug način nedvomno dokazana«.
"Hrabri umrejo samo enkrat, strahopetci umirajo tisočkrat"

Jakob_X ::

Groovy:
mogoce bi ti tale 37.clen pomagal. (ZvPot) Nisem pravnik tako da se lahko motim.
Drugace pa ta rok 8 dni za vracilo velja samo za prodajo po posti al pa na domu ipd., ampak tam gre za "no questions asked" odstop od pogodbe ne samo za napako na blagu. Mogoce se kaj pise v obligacijskem zakoniku ampak se mi ne da brskat.

37. člen

Potrošnik ima v prodajalni, kjer je bilo blago kupljeno, ob morebitni napaki na blagu pravico zahtevati, da podjetje blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali vrne plačani znesek ali odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako.

Če je napaka očitna, mora potrošnik zahtevo iz prejšnjega odstavka sporočiti podjetju v osmih dneh po prevzemu blaga, pri drugih napakah pa v enem letu po prevzemu blaga.

Dead_Eye ::

Če še ni minilo 8 dni lahko zahtevaš novo. Pač prineseš ploščo v originalni škatli z vsemi stvarmi in ti morajo zamenjat. Zdej če ti menjajo samo ploščo ali cel komplet(kabli,...) je pa njihova stvar.....

Po 8 dneh pa ti stvari samo "popravijo" - gre pač na servis.
The one and only

Gr00vY ::

Jakob_x ja tist tvoj zakon je stari...
Tale od NiggerBoba je pa nov.

Danes sem se zmeno in jutri ali v ponedeljek dobim novo ploščo.Tak da nebo treba čakat tak dolgo. Sej so mi hotli dat novo ploščo sam je niso imeli in naj bi čakal na novo zalogo. Sedaj bojo dobavli iz lj ali kp kjer so ploščo še imeli, sem klical. Prej se jim pač ni dalo.
Će se ne zbuniš si najebal. :)


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakon o varstvu potrošnikov in rabljen avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5921157 (11594) bambam20
»

Garancija, 45 dnevni rok ter podjetja

Oddelek: Pomoč in nasveti
214210 (3396) LeQuack
»

Comtron ne da reklamacije na en mrtvi piksel

Oddelek: Loža
474384 (2858) kuglvinkl
»

LCD in mrtvi piksli (strani: 1 2 )

Oddelek: Strojna oprema
546163 (5167) Hux
»

Zamenjava izdelka in najem izdelka in potrosniki in zakoni

Oddelek: Loža
244121 (3846) goba

Več podobnih tem