» »

Norveški ladjar električnim avtomobilom prepovedal na trajekte

Norveški ladjar električnim avtomobilom prepovedal na trajekte

Slo-Tech - Norveška družba Havila Kystruten, ki je eden izmed dveh ladjarjev, ki opravljata trajektne prevoze na legendarni relaciji Bergen-Kirkenes, je minuli teden nepričakovano prepovedala prevoz električnih avtomobilov, vseh hibridov in vozil z gorivnimi celicami. Za drastično potezo in nove pogoje so se odločili iz varnostnih razlogov, čeprav konkurent Hurtigruten ne vidi nobenih težav z električnimi vozili in jih še naprej prevaža.

Havila je koncesijo za prevoze na tej liniji dobila leta 2018, potem ko je dve desetletji Hurtigruten edini obvladoval to relacijo. Po dobrem letu prevažanja vseh vrst avtomobilov so sedaj spremenili politiko in črtali vse električno ali vodikovo. V podjetju trdijo, da so se bili prisiljeni tako odločiti, ko je zunanja analiza pokazala, da je tveganje za vžig preveliko. Požar na vozilu z baterijami bi bil preveč nevaren za potnike in celotno ladjo. Pojasnjuje, da koncesija zahteva le prevoz potnikov in tovora, ne pa tudi avtomobilov.

Zanimivo je, da analize norveškega Direktorata za varnost in preventivo kažejo, da se avtomobili z motorji na notranje izgorevanje vnamejo štiri- do petkrat pogosteje, a so požari manj nevarni in ne dosegajo ekstremnih temperatur. Problematičen je vžig baterij, ki jih je izjemno težko pogasiti. Z orodji na ladji je možno učinkoviti pogasiti prve požare, ne pa tudi tistih na baterijah, so še dodali.

Norveški pomisleki o električnih avtomobilih so relevantni zato, ker je to država z največjim deležem električnih vozil. Njihov tržni delež že presega 80 odstotkov, pa tudi sicer se po cestah v Oslu vozi že skoraj polovica električnih vozil. V državi obstajajo številne finančne in davčne vzpodbude za njihov nakup. Zato je pričakovati, da bodo začeli iskati rešitev tudi za njihov prevoz po morju.

53 komentarjev

«
1
2

feryz ::

Rešitev že poznamo iz avijacije. Zic fukne v luft.
Tako da je dovolj, da vsako parkirno mesto za štromarje na trajektu opremijo z izletno rampo in mirne duše vozijo tudi električne.

Matr, nič ne bo z Norveško letos. Jej, jej. Sem mislil, da bodo samo prednosti, če nekaj štroma vtaknem v novo zafiro, pa bodo zgolj slabosti.

Avenger ::

Imajo kar prav. Če zagori en električar, ga ne bojo mogli pogasit, ogenj se pa zlahka razširi. Še na kopnem in v idealnih razmerah je praktično nemogoče.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

sbawe64 ::

Iz ostalih novic

Na Norveškem lani 80 odstotkov prodanih avtomobilov že električnih
https://slo-tech.com/novice/t810143
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

fikus_ ::

Li baterijo najlažje pogasiš tako, da jo potopiš v vodo. Torej naj EV parkirajo na rampe, ki omogočajo potopitev vozila, tudi če ga vržejo v morje. :D
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

J.McLane ::

Z neko rešitvijo bodo mogli pridet, ker če ne lahko zaprejo firmo. Konec koncev ladja pluje na vodi, tako da hladilnega sredstva je dovolj, treba je samo najti način kako avto učinkovito zaliti z vodo, ker voda ima pač to lastnost, da rada odteče stran :))

Obstajajo tudi neke protipožarne odeje, samo vprašanje kako to aplicirati v zaprtem prostoru, brez gasilcev z gas maskami.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Pred leti je krožila po spletu slika BMW i8, iz katerega se je v avtosalonu začelo kaditi, za gašenje so ga gasilci potopili v kontejner z vodo.

https://www.whichcar.com.au/car-news/fi...

"Workers quickly submerged the Bimmer in a container full of water to prevent the batteries from re-igniting. The car will remain submerged for about 24 hours before crews deem the car safe to transport to its final resting place."
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

mr_chai ::

Problem je enostavno rešljiv. Potopiš cel trajekt predno ta zgori.

Next problem!

J.McLane ::

Tehnično gledano narediš celo etažo z avtomobili kot banjo kamor lahko natočiš 20-30 cm vode, toliko da so vse baterije pod vodo. Ampak za tako stvar je treba zgraditi novo ladjo, ki bi to omogočala.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Invictus ::

Tole bo pravi trajekt za električne avte...

"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Magic1 ::

Sej vemo kako so avti parkirani na trajektu. Tukaj ni manevrskega prostora. Za ene par EVjev že dobiš primeren plac za kakšne podvige, za pol trajekta pa žal ne.
Verjetno so jim zavarovalnice rekle, da se grejo lahko samo slikat, ko so hoteli zavarovat trajekt in tovor.
Magic

Invictus ::

Ja, na koncu vse povedo zavarovalnice s svojim verjetnostnim računom.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

kow ::

Naceloma, ce dovolj hitro detektiras vzig, lahko baterijo pac ves cas hladis - v baterijah je veliko manj energije kot v rezervoarju. Vode ti pa tudi ne bo zmanjkalo.

Invictus ::

Lastniki EV bodo ful zadovoljni, ko jim bodo na trajektu baterije hladili z morsko vodo :)).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Magic1 ::

kow je izjavil:

Naceloma, ce dovolj hitro detektiras vzig, lahko baterijo pac ves cas hladis - v baterijah je veliko manj energije kot v rezervoarju. Vode ti pa tudi ne bo zmanjkalo.

A si ti že sploh kdaj bil na trajektu? Ali si že kdaj videl EV? Kako boš ti "hladil"???
Magic

Utk ::

Kolk hibridov je že zagorelo zarad baterije?

Magic1 ::

Večino hibridov je do sedaj bilo na NiMh. To ne gori. Novi s litijevimi pa niso več tako nenevarni. Sploh kakšni plug-in, ki imajo že kake 10kWh. Sploh je pa lepa kombinacija nevarna baterija + bencin. Bencin je že enostavno pogasit, sam ne če imaš permanentno vžigalico zraven.
Magic

fikus_ ::

kow je izjavil:

Naceloma, ce dovolj hitro detektiras vzig, lahko baterijo pac ves cas hladis - v baterijah je veliko manj energije kot v rezervoarju. Vode ti pa tudi ne bo zmanjkalo.


Spet bluziš kot po navadi!

Sem imel v rokah navodila za gašenje Li baterij, kjer je pisalo, da se jih najlažje pogasi s potapljanjem v vodo. Lahko poskušaš gasiti tako, da odvzameš kisik, ali nižaš temperaturo, ampak pri LI baterijah je to težko, če je ne potopiš v vodo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Invictus ::

Problem vžiga EV baterij je, da jih ne moreš pogasiti. Vsaj ne preposto, tako kot bencin...

ICE lahko še rešiš, sploh če imaš gasilni aparat v avtu, pri EV si lahko vesel, če si jo sam odpeketel. Avto je vedno total loss...

Sicer pa tole...

https://www.autoweek.com/news/a38225037...
https://www.firerescue1.com/firefighter...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

feryz ::

Od kdaj pa je bencin preprosto gasiti?
Ne da se ga ne da, ravno preprosto pa ni.

dexterboy ::

Ali so zavarovalne police za EV pri nas višje ali ne?
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

joze67 ::

J.McLane je izjavil:

Tehnično gledano narediš celo etažo z avtomobili kot banjo kamor lahko natočiš 20-30 cm vode, toliko da so vse baterije pod vodo. Ampak za tako stvar je treba zgraditi novo ladjo, ki bi to omogočala.

Tehnično ja, kot poslovni model pa ne. Avto, ki je zagorel, verjetno ni upravičen do odškodnine s police prevoznika, vsi ostali pač.

WhiteAngel ::

Na avtomobilskih proizvajalcih je, da pogruntajo, kako integrirati sprinklerje v baterije. Mislim, da je imel Megane že pred 2000 nek protipožarni sistem nameščen zraven mašine, če pride do vžiga. Tule bi bilo pa treba zaščiti baterije. Morda bi morala pa celotna baterija ves čas plavati v vodi, da ne pride zrak zraven?

Invictus ::

feryz je izjavil:

Od kdaj pa je bencin preprosto gasiti?
Ne da se ga ne da, ravno preprosto pa ni.

Saj bencin ne gotri, njegovi hlapi gorijo >:D.

Pač pohladiš bencin z vodo, da ne hlapi več, pa je zadeva rešena. Vržeš or lopato peska na požar... Gre le za eksterno gorenje.

V bateriji se pa znotraj začne kemična reakcija, ki proizvaja toploto, očitno dovolj močno in dolgoživo, da gasilcem lahko zmanjka vode. Kot naprejšnjem linku, ki sem ga objavil...

Sicer bi probleme v baterijah lahko preprosto detektirali, gre za en (ali več) usran temperaturni senzor, ampak zgleda jih ni veliko. Nisem se poglabljal koliko senzorike imajo res noter in kaj res delajo s podatki...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

J.McLane ::

WhiteAngel je izjavil:

Na avtomobilskih proizvajalcih je, da pogruntajo, kako integrirati sprinklerje v baterije. Mislim, da je imel Megane že pred 2000 nek protipožarni sistem nameščen zraven mašine, če pride do vžiga. Tule bi bilo pa treba zaščiti baterije. Morda bi morala pa celotna baterija ves čas plavati v vodi, da ne pride zrak zraven?


To ne gre ker za hlajenje baterije potrebuješ VELIKO vode, tega pa ne moreš kar ves čas s sabo vozit.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kajtimara ::

'' ... trajektne prevoze na legendarni relaciji Bergen-Kirkenes ...''

Ampak tale relacija ima cca 2000 km. kdo le to koristi in koliko časa tole traja?

m0LN4r ::

Vazno je, da gres z elektricnim avtom na trajekt, da se pocutis bolj eko.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Magic1 ::

Pa sej ne prideš zraven in voda še poslabša situcaijo s litijem. Je osnovni element za kemično reakcijo. Seveda če potopiš zadevo v vodo, poskrbiš za hlajenje in posledično preprečiš, da toplota poškoduje preostale celice. Zato so potopili avto za 24h. preprosto so počakali, da se je defektna celica istrošila in se je kemična reakcija ustavila. Vlaga je v zraku, še posebno visoka na morju...
Magic

BadgerSkin ::

Glede na delež EV na Norveškem, dvomim, da se je firma za tovrstno prepoved odločila brez nekega dejanskega vzroka.
Kajti s takšno odločitvijo si delajo kar izgubo+

fikus_ ::

kajtimara je izjavil:

'' ... trajektne prevoze na legendarni relaciji Bergen-Kirkenes ...''

Ampak tale relacija ima cca 2000 km. kdo le to koristi in koliko časa tole traja?


Okrog 6 dni.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Magic1 ::

Nekateri igrajo na srečo, drugi pač ne. Zavarovalnice so rekle verjetno ne, oni pa tudi niso hoteli prevzeti rizika. Zdaj lahko pride država in potala zavarovanje in tako prevzame riziko.
Magic

rokp ::

Zanimivo, po drugi strani imajo pa tam tudi ze elektricne trajekte... Ima to morda kaj veze s tem, da je transport za EV praviloma cenejsi (polovico cene, ce se ne motim, sicer verjetno s subvencijo, tako da nanje ne bi smelo prav dosti vplivati)? Me prav zanima, koliko potnikov/avtomobilov se vozi na tej liniji.

Mato989 ::

HAHAHAHAHA spet nov dan, nova prepoved za EVje... kar vrsti se tole...

Predlagam da trajekte predelajo tako da so na zunanji strani EVji in jih kar zvrnejo v morje...

EV pač ni idealen, vedno več slabosti se kaže
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

WizzardOfOZ ::

Na testu je zagorel električni avto v komori, ki je brez problema zdržala kar nekaj testiranja explozij, pa je to komoro temperatura gorenja litijevih celic stopila.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

feryz ::

Mato989 je izjavil:

HAHAHAHAHA spet nov dan, nova prepoved za EVje... kar vrsti se tole...

Predlagam da trajekte predelajo tako da so na zunanji strani EVji in jih kar zvrnejo v morje...

EV pač ni idealen, vedno več slabosti se kaže
A novo-lizinška kia ni hibrid?
Verjetno ne, če se tako privoščljivo režiš.

Sicer pa gre vse po planu. Vsak dan nove prepovedi in omejitve.
EV bo tudi po tem še vedno dober. Za ob obali. Ali pa za v garaži.

Dobro da bo zafira imela baterijo in aspuh. Enkrat bo eno prav prišlo, drugič drugo.
Oznake sem jim pa itak prepovedal na avto limati. Tako da mi bodo morali na besedo verjeti.

Sem se pa že vozil po Baltiku z eno tako trajektno pošastjo. V pol ure iz popolnoma jasnega dneva naredi meglenega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

gus5 ::

WizzardOfOZ ::

gus5 je izjavil:


mislim da se otroci igrajo z avtomobilčki po tem ko shodijo. :))
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

srus ::

Zanimivo, da je neki šaljivec ob novico dodal sliko počitniške križarke z 90 tonskimi 6 MWh električnimi baterijami. Sicer je pa malo lokacij na svetu lepših kot Geiranger fjord.

Hvala za link na članek - moje znanje norveščine je že malo zastarelo, malo osvežitve mi je prav prišlo.

sbawe64 ::

kajtimara je izjavil:

'' ... trajektne prevoze na legendarni relaciji Bergen-Kirkenes ...''

Ampak tale relacija ima cca 2000 km. kdo le to koristi in koliko časa tole traja?

https://faehren.net/en/routes/ferry-ber...

The ferry takes you 1 time per day in 84 hours from Bergen (Norway) to Kirkenes (Norway).


Po cesti je razdalja 2.192,1 km, čas potovanja 28 ur, po E4 čez Švedsko.

Kdo koristi ?
Vem da se Finci vozijo do Estonije in nazaj, da lahko na ladji popivajo za normalno ceno, ponavadi vikend turneja.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

GupeM ::

Invictus je izjavil:

Pač pohladiš bencin z vodo, da ne hlapi več, pa je zadeva rešena. Vržeš or lopato peska na požar... Gre le za eksterno gorenje.

Saj se hecaš, ane?


Goreče tekočine oz njihove hlape se gasi z odvzemom kisika. Prah, CO2 ali pokriješ z nečim ... Z vodo samo še poslabšaš zadevo.

m0LN4r ::

Kaj pa zagori pri ICE avtu? A kr celi tank, avto sedezi vred instantno, pa se razlije se bencin iz tanka po celem vozilu, kot v filmu?

they are more often caused by problems with a vehicle's electrical wiring, fuel system or even cigarettes left in the car, leaving the engine to catch fire.

Evo pogaseno v slabi minuti:
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

GupeM ::

Ja normalno, da boš takšen primer gasil z vodo. Invictus je omenjal gašenje bencina, ne gašenje bencinskega avtomobila.

Magic1 ::

O čem se mi pogovarjamo? O avtomobilih ali hipotetičnih primerih, ko bencin šprica naokoli?
Bencinski avto lahko gori kakor koli pa ga gasilno vozilo pogasi prej kot v minuti. Za teslo počakajo, da pogori. Vmes pa xx ur zalivajo okoliške zadeve, da se ne razširi naokoli.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Invictus ::

GupeM je izjavil:

Ja normalno, da boš takšen primer gasil z vodo. Invictus je omenjal gašenje bencina, ne gašenje bencinskega avtomobila.

Tema je o avtih, torej bi lahko vklopil kako možgansko celico in poštekal...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

MrStein ::

kajtimara je izjavil:

'' ... trajektne prevoze na legendarni relaciji Bergen-Kirkenes ...''

Ampak tale relacija ima cca 2000 km. kdo le to koristi in koliko časa tole traja?

Lahko bi tudi omenili, zakaj je "legendarna".
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

starfotr ::

Hahaha. Pa NORveška ima same električne avte.

Voluharr ::

Mislim, da bi mogli začet ločevati LiIon in LiFe(Y)PO4
Backup, VPS, kolokacija: https://reavisys.si

Markoff ::

Invictus je izjavil:

Ja, na koncu vse povedo zavarovalnice s svojim verjetnostnim računom.

Matematika je zajebana veda, ker se ne ozira na zablode kritičnih teorij rase, spola, električnih avtomobilov brez eko-futprinta ipd. idej ljudi s preveč časa in premalo pameti.

BadgerSkin je izjavil:

Glede na delež EV na Norveškem, dvomim, da se je firma za tovrstno prepoved odločila brez nekega dejanskega vzroka.
Kajti s takšno odločitvijo si delajo kar izgubo+

Samo do trenutka, ko bo konkurenca imela prvi primer požara in ji zavarovalnica ne bo krila ne izgube trajekta in ne uničenja vseh drugih vozil na trajektu, ki bodo postranska škoda.

Tale ponudnik bo kaj kmalu postal monopolist, ker konkurenca v stečaju ne more obratovati.

Nezavarovanje je poceni, a smrtno nevarno za posel.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

DamijanD ::

Trajekt bi rabil nek žerjav - ki bi samo prijel avto in hop v vodo z njim.

Utk ::

Če se jim požarji avtov dogajajo redno, pa ice normalno pogasijo, z električnimi pa nočejo tvegat, je to nekak razumljivo. Če se jim niti požarji ostalih ne dogajajo, pa nekak ni. Ne spomnem se da bi recimo na Hrvaškem zagorel avto na trajektu, verjetno bi slišal za to. Sigurno se tudi že zgodilo, ni pa pogosto.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12920518 (16737) trancer01
»

EU se pripravlja na brezemisijska vozila leta 2035 (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
20321097 (14716) Surstromming
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058128728 (88793) D3m
»

Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
16958865 (53191) Jackass

Boste menjal avto zaradi podražitve goriva (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
629107988 (97088) Ziga Dolhar

Več podobnih tem