» »

Koliko bo štromar vreden čez 10 let?

Koliko bo štromar vreden čez 10 let?

««
21 / 48
»»

deco16 ::

No jst sem dal z kono 24k pa ma več dosega ;) Sam vidim da se ti ne dopade znamka.

Holedino ::

Evo gledam zdele predikcijo IAE (International Energy Agency) iz leta 2014, kjer so za leto 2022 napovedali samo 200.000 eletriktričnih vozil po svetu. V resnici jih je do sedaj že okrog 13.000.000, torej falili so za faktor 65 krat. Pa ne morš za tok falit pizda no, to more bit da so načrtno zanalašč falili, ne? In to so kao "profesionalni analitiki"?! Pa pida še jaz sem DOSTI bolj pravilno napovedal, skoraj spot on, pa nisem profesionalni analitik!

Nato so leta 2016 dve leti kasneje za 10 krat povečali predicijo za leto 2022 iz 200 tisoč električnih avtov na 2 milijona električnih avtov. Še vedno so bli za več kot 6x wrong! Je to intentional? To mora bit zanalašč, ne moreš bit po nesreči tolk wrong..
Tle glejte in se čudite kot se čudim tudi sam:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

jotunn2 ::

kow je izjavil:

jotunn2 je izjavil:

M
Seveda jih... koliko je trenutni trzni delez EV-jev? Po AMSZ je bil v letu 2021 3.13% (https://www.amzs.si/motorevija/v-zarome.... Precej masovno moram reci :))


Cestitam. Ugotovil si, da je Slovenija relativno revna drzava, zato se pri nas ne kupuje EV v velikih stevilkah.
Sveze stevilke:

In August 2022, a total of 915,000 new energy vehicles were sold globally, an increase of 8% month-on-month and a year-on-year increase of 76%. The sales in the first eight months of 2022 totalled 5.965 million units, a year-on-year increase of 72%. Among them, pure electric vehicle sales reached 691,000 units, an increase of 11% month-on-month, accounting for 76% of the total market, while a total of 224,000 plug-in hybrid models were sold, flat month-on-month, accounting for the remaining 24%

Strasno NEMASOVNE stevilke, a? Teh skoraj 10 milijonov avtomobilov letno, to je malenkost. Mimogrede naslednje leto, bo najbolj prodajani avtomobil globalno. Elektricni avtomobil Tesla Model Y.

Resno bi bilo dobro, ce bi na faksu kdo poslusal statistiko. Brez zajebancije. Koliksen procent povecanja prodaje v primerjavi z lansko je totalno brez kurca informacija. Ce si lani prodal 1 avto letos pa 2 je to 100% povecanje prodaje. Vrhunsko, ceprav je rezultat v primerjavi s tistim, ki je lani prodal 100.000 vozil, letos pa samo 10% vec precej klavrn. In ce je za verjeti IEA, je bilo v letu 2021 v svetovnem merulu prodanih manj kot 10% EV avtomobilov (od skupno prodanih avotmobilov) in 0.3% tovornih vozil (od skupno prodanih tovornih vozil). Vseeno precej nemasovno, a? Sploh ko racunas da je vec kot 90$ (oz. 99.7% tovornih vozil) takih, ki niso EV.
Pa kot drugo, ce je EV tako poceni, kot razlaga tale nas pametnjakovic, in predvsem toliko cenejsi kot ICE, bi ga ljudje z manj denarja se raje in prej kupovali kot pa drazji ICE. Meni osebno dol visi za sparanje pri bencinu in mi je gladko vseeno ali mi avto pokuri 0, 5 ali pa 15 litrov. Nekomu s 1000eur place pa verjetno ni vseeno. In tak bi sel kupiti cenejsi avto precej prej kot jaz.... pa ga kot kaze vseeno ne?

Holedino ::

In ce je za verjeti IEA, je bilo v letu 2021 v svetovnem merulu prodanih manj kot 10% EV avtomobilov (od skupno prodanih avotmobilov) in 0.3% tovornih vozil (od skupno prodanih tovornih vozil). Vseeno precej nemasovno, a?

Kow se bo odzval ko se bo če se pač bo. Jaz ti pa sam povem da vsak peti avto v EU prodan je bil v 2021 električen v EU in vsak 11ti na svetu. Torej iz leta 2020 na 2021 se je delež vozil v EU povečal iz 11 % na 19 %. Skoraj 2x več v samo enem letu.. ;)

Konec leta 2022 bomo vedli statistiko za celotno 2022 in takrat pričakuj okrog 30 % elektrčnih vozil v EU pri prodaji novih, to pomeni skoraj vsak tretji prodan avto električen. Hitro gre, vsekakor. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

jotunn2 ::

Se en funkcionalno nepismen. Ampak ja ok... ti svetujem se enkrat, da si preberes kaj sem napisal in potem bluzis naprej. Sedaj pa res... dost za danes. Lep vikend

Mato989 ::

Holedino je izjavil:

In ce je za verjeti IEA, je bilo v letu 2021 v svetovnem merulu prodanih manj kot 10% EV avtomobilov (od skupno prodanih avotmobilov) in 0.3% tovornih vozil (od skupno prodanih tovornih vozil). Vseeno precej nemasovno, a?

Kow se bo odzval ko se bo če se pač bo. Jaz ti pa sam povem da vsak peti avto v EU prodan je bil v 2021 električen v EU in vsak 11ti na svetu. Torej iz leta 2020 na 2021 se je delež vozil v EU povečal iz 11 % na 19 %. Skoraj 2x več v samo enem letu.. ;)


Torej pričakujem poročilo da je v letu 2021 padla količina mrtvih zaradi raka za vsaj nek odstotek če so avti taki ubijalci?

čakam info da je manj mrtvih ker dihamo bolj čisti zrak kot leta 2020 in 2019!!!!
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mato989 ()

Holedino ::

Če si mislil mene defninitivno nisem funkcionalno nepismen, ravno obratno. ;) Če si mislil mene defninitivno nisem funkcionalno nepismen, ravno obratno. ;) Če pa nisi mislil mene, potem pa ignoriraj tole sporočilo.

Mato989 je izjavil:

Holedino je izjavil:

In ce je za verjeti IEA, je bilo v letu 2021 v svetovnem merulu prodanih manj kot 10% EV avtomobilov (od skupno prodanih avotmobilov) in 0.3% tovornih vozil (od skupno prodanih tovornih vozil). Vseeno precej nemasovno, a?

Kow se bo odzval ko se bo če se pač bo. Jaz ti pa sam povem da vsak peti avto v EU prodan je bil v 2021 električen v EU in vsak 11ti na svetu. Torej iz leta 2020 na 2021 se je delež vozil v EU povečal iz 11 % na 19 %. Skoraj 2x več v samo enem letu.. ;)


Torej pričakujem poročilo da je v letu 2021 padla količina mrtvih zaradi raka za vsaj nek odstotek če so avti taki ubijalci?

čakam info da je manj mrtvih ker dihamo bolj čisti zrak kot leta 2020 in 2019!!!!


Napačno skleapanje. Delež mrtvih se povečuje iz leta v leto zato ker se prebivalstvo iz leta v leto stara, čedalje večji je delež starostnikov, čedalje manj je mladih, čedalje večja je povprečna starost. Nekaj pa definitivno drži: število umrlih bo zaradi manjšega onenaževanja zraka MANJŠE kot bi sicer bilo (although zaradi staranja prebivalstva še vseeno lahko večje kot prešnje leto). Lahko boš pa moduliral mesto ki ima isto povprečno starost, isto prehrano, isto število kadilcev, isto spitega alkohola in vse ostale postavke iste, edina nova spremenjivka je onesnaženost zraka z strupenimi dušikovimi oksidi in trdimi delci. Ko to narediš in študije so to dejansko delale ugotoviš koliko je umrlih zaradi onensnaženega zraka. Drugače pa BTW na dneve ko je onesnaženost delcev z mikroskopsko majhnimi trdimi delci večja, na tiste dneve se precej poveča število umrlih za boleznimi dihal in tudi število samomorov. Something to think about.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Še vir:
"A major study in Hong Kong shows the risk of death rises sharply on hazy days, when air pollution is much worse"
Air pollution linked to 'extremely high mortality' in people with mental disorders
https://www.theguardian.com/environment...

Še študija:
Long-term exposure to air pollution and the risk of suicide death: A population-based cohort study
https://www.sciencedirect.com/science/a...

Še druga študija:
Air Pollution and Suicide: Exploring a Potential Risk Factor
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Povišanje samomorov zaradi onesnaženega znaka je tako akutno (na tisti dan z bolj onesnaženem zraku zaznajo veliko večje število samomorov), kot tudi long term (efekti na povišane samomore so tudi long term, o čemer govori druga študija na linku). Potem je tukaj tudi depresija, pa zmanjševanje inteligence (delci avtomobilskega izpuha so tako manjhni da prehajajo krvno možgansko bariero in se odlagajo v možganih), da o vseh boleznih tudi raku sploh ne govorimo.. :

Depression and suicide linked to air pollution in new global study
https://www.theguardian.com/environment...

Air pollution causes 'huge' reduction in intelligence, study reveals
https://www.theguardian.com/environment...

A NAM JE TEGA TREBA?! Kdaj bomo nehali zastrupljati same sebe?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Z vsako novo napovedajo se zviša procent napovedanih električnih vozil, to je že prav smešno. A ne znajo v prvo prav napovedat? V resnici bo tiste delež še precej nad 50 % leta 2030, kot znaša njihova letošnja napoved.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Ps: Jst sem leta 2012 za leto 2022 praktično spot on napovedal število električnih vozil, "profesionalni analitiki" so leta 2014 (torej 2 leti za mojo napovedajo) za 2022 falili za 65 krat, napovedali so 65x manj električnih vozilo kot pa jih imamo v realnosti danes leta 2022. Al sem jest tko dober in imam tolk dobre analitske sposobnosti in intuicijo, al so pa on tako slabi v napovedovanju, nekaj od tega je!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

mn ::

Holedino je izjavil:

Ps: Jst sem leta 2012 za leto 2022 praktično spot on napovedal število električnih vozil, "profesionalni analitiki" so leta 2014 (torej 2 leti za mojo napovedajo) za 2022 falili za 65 krat, napovedali so 65x manj električnih vozilo kot pa jih imamo v realnosti danes leta 2022. Al sem jest tko dober in imam tolk dobre analitske sposobnosti in intuicijo, al so pa on tako slabi v napovedovanju, nekaj od tega je!


Ma jaz sem to napovedal že leta 2002, zmotil sem se samo za 2 avta.

mn je izjavil:

Holedino je izjavil:

Ps: Jst sem leta 2012 za leto 2022 praktično spot on napovedal število električnih vozil, "profesionalni analitiki" so leta 2014 (torej 2 leti za mojo napovedajo) za 2022 falili za 65 krat, napovedali so 65x manj električnih vozilo kot pa jih imamo v realnosti danes leta 2022. Al sem jest tko dober in imam tolk dobre analitske sposobnosti in intuicijo, al so pa on tako slabi v napovedovanju, nekaj od tega je!


Ma jaz sem to napovedal že leta 2002, zmotil sem se samo za 2 avta.



Mislim, če smo že vrtcu, saj ne rečem pogrešam tiste čase.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mn ()

Holedino ::

Pa ne sam pri električnih avtomobilih, oni so tudi vsako leto konstantno wrong glede napovedi solarnih elektrarn. Vidite tle graf in tiste sive črte ki ven iz grafa gledajo. Vsaka siva črta je njihova napoved za eno leto. Vsako leto jo popravijo in naredijo bolj strmo ko vidijo koliko so falili. Pa saj bi bilo smešno, če ne bi bilo žalostno. Mn: ti se kar hecaj, ampak je res kar sem povedal.


Pa ne samo sončne elektrarne, oni so tudi vsako leto konstatno wrong glede hitrosti upada deleža premoga. Pa sej ne moreš verjet! Kar glejte kam gredo tiste njihove sive črte iz grafa, tisto so njihove napovedi za posamezno leto. Sej bi bilo smešno, če ne bi bilo žalostno! Ne moreš bit "profesionalni analitik" in bit tako wrong, ne vidim druge razlage kot da so to napovedali NALAŠČ NAROBE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Še enkrat sem pogledat tale video. Sej ne morem verjet kako se motijo "konvencionalne intitucije" v svojih napovedih, bodisi nalašč, bodisi po nesreči (pomoje se sicer motijo zanalašč, ampak pustimo to), dejstvo je da se motijo, kar danes vemo, ker je delež EVjev 65x večji kot so pa oni napovedali samo 8 let nazaj. Dobro se primite za stol, da ne padete z njega, tale video vas bo SEZUL! :)


*pogledal (typo)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Utk ::

jotunn2 je izjavil:

Utk je izjavil:

jotunn2 je izjavil:

Utk je izjavil:

Tako se je težko kaj zmenit, če skačeš iz primera avta za 20 jurjev, kar je danes en polo, do nekih avtov, ki imajo 400 konjev. In potem primerjaš polota za 20 jurjev s teslo za 50. Tako res ne pridemo nikamur. Potem pa še tist idiot od inženirčka in smo kjer smo...

Se bom poskusil zapomniti, ce bom v prihodnosti poskusal komunicirati s teboj, da se bom poskusil drzati bolj preprostih besed in stavkov, da bos razumel in da ti ne bo prevec tezko razumeti.

Dej ja prosim. Očitno nisem dovolj pameten, da bi razumel kako je 12 x (40 do 80) = 1000.

Toplo ti svetujem da preberes tista dva posta se enkrat. Mogoce ti bo postalo jasno kako je to mogoce in o cem se je slo (razlicni kvadrati, eno stanovanje, cela (dvostanovanjska) hisa....). Vem je bilo prekomplicirano, bom naslednjic poskusil narisati, da bo tudi tistim s slabso funkcionalno pismenostjo mogoce uspelo razumeti.
Sorry off-topic, pa ne brat tega utk da te ne bo prevec zmedlo. Dokler nisem prisel na ST resno nisem verjel stevilkam o procentu funkcionalno nepismenih v Sloveniji... no sedaj mislim da je se precej prenizek.

Pizda no, ne moreš v hiši z dvemi stanovanji elektrike dat napol in rečt da tolk porabiš. Ne gre to tako. Hiša porabi kolk porabi, nimaš kaj delit.
Sploh če računaš na elektrarno...a bo samo pol hiše na elektriki iz elektrarne. Dej nehaj bit zabit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nejc_nejc ::

Holedino je izjavil:

In ce je za verjeti IEA, je bilo v letu 2021 v svetovnem merulu prodanih manj kot 10% EV avtomobilov (od skupno prodanih avotmobilov) in 0.3% tovornih vozil (od skupno prodanih tovornih vozil). Vseeno precej nemasovno, a?

Kow se bo odzval ko se bo če se pač bo. Jaz ti pa sam povem da vsak peti avto v EU prodan je bil v 2021 električen v EU in vsak 11ti na svetu. Torej iz leta 2020 na 2021 se je delež vozil v EU povečal iz 11 % na 19 %. Skoraj 2x več v samo enem letu.. ;)

Konec leta 2022 bomo vedli statistiko za celotno 2022 in takrat pričakuj okrog 30 % elektrčnih vozil v EU pri prodaji novih, to pomeni skoraj vsak tretji prodan avto električen. Hitro gre, vsekakor. ;)

S procenti lahko operiraš, kakor ti paše.
:|
Te bom vprašal še enkrat, pred par stranmi, mi nisi odgovoril.
Koliko klasikov, se je na račun EV, odregistriralo?

Holedino ::

Procenti so jasni. Letos okrog 30 % prodaje električni v EU, 50 % prodaje pa po vsej verjetnosti 2024 do 2025. Tale video ti bo pojasnil vse glede tvojega vprašanja (sori nimam časa pisat celih spisov, video pa pojasni kratko in jedrnato, video pač pove več kot tisoč besed, pa tud video je dost lažje gledat kot pa brat ene "spise"). ;)
KLIK:
The Fall of The ICE car - EV adoption CAN'T be slowed down to 50% by 2030


Majhen "spoiler", upam da ne prevelik, ker video moraš nujno pogledat če hočeš razumeti. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

nejc_nejc ::

Procent prodanih EV, me ne zanima.
KOLIKO KLASIKOV, SE JE NA RAČUN PRODANIH EV ODREGISTRIRALO?

Holedino ::

Video ti pojasni tudi to.

nejc_nejc ::

Konec leta 2022 bomo vedli statistiko za celotno 2022 in takrat pričakuj okrog 30 % elektrčnih vozil v EU pri prodaji novih, to pomeni skoraj vsak tretji prodan avto električen. Hitro gre, vsekakor. ;)


Zavajajoc podatek. Primerjaj ga s absolutno številko prodanih avtov pred covidom ter upoštevaj absolutne številke 2022, ter upoštevaj čakalne roke za klasike danes.
Pomaga ti lahko povprecna starost klasikov pred covidom in danes.

Noces odgovoriti na vprašanje in se skrivaš za procenti.....


Ja Juga je leta "goldinar" povecala stevilo tel. prikljuckov za 500%, Italija pa samo za 5%. Absolutnih stevilk ne bom pisal.

Holedino ::

Primerjaj ga s absolutno številko prodanih avtov pred covidom

Ne, zakaj bi to naredil? Primerjal ga bom s številko prodanih avto takšna kot pač bo tisto leto. Trend prodaje avtov gre dol..

Si pogledal video? Celega? No če si, pol si tud zvedel odgovor. ;) IN ne, ne bom tebi na čast napisal zdele eno celo A4 stran spisa, ki ga pol niti prebral ne boš, kot nisi v celoti prebral večino mojih odgovorov v temi, kljub temu da si na njih odgovarjal..Video maš, tam je odgovor, to je to. ps: v videu imaš lepo in procentualne in absolutne številke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Miki N ::

Problem štromarjev je tudi "iPhone fenomen" kjer bo današnji štromar čez 10 let nekako "zastarel" - pri klasičnih wagnih to nekako niti ni tak problem, saj ne v razdobju 10 let. Gleda se bolj obrabo ipd. tehnološki "cool faktor" je manj pomemben (je, samo manj).

nejc_nejc ::

Aja, prodaja pada.....

Preberi si resnično zgodbico o Jugi zgoraj, iz naslovov takratnih casopisov. Procent ni pravi, približen, poanta je pa resnicna.

Holedino ::

Klasični avtomobilski proizvajalci se v elektro dobo pomikajo prepočasi, zaspali so tako kot Nokia na lovorikah. Včasih je bila NOkia alfa in omega in je imela skoraj ves tržni delež, danes so na čistem dnu. Ali pa kot Kodak, izumil digitalni fotoaparat, nato pa ker niso šli v to smer jih je ta tudi pokopal. Isto se bo zgodilo z klasičnimi velikimi avtomobobilskimi proizvajalci če ne bodo šli hitro v to smer. Sej gredo, pravijo da bodo prodajali samo električna vozila leta 2030, ampak to je prepočasi, ta cajt jih bodo Tesla in kitajci po desni prehiteli..

Danes se trg električnih vozil skoraj podvaja vsako leto. Torej 200 % rast. TUDI če bo samo 50 % rast, bo trg v nekaj letih zgledal takole. ;)


Pa tudi če bi bila rast samo borih 30 %, kar je nemogoče skoraj da bo tako počasi, bo trg v par letih zgledal takole:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

nejc_nejc ::

In veliki proizvajalci klasikov v evropi bojo v trenutku odpustili vse zaposlene :)):)), prej bodo dosegli prepoved prodaje avtov iz ne EU. Politiko zamrznitve prodaje klasikov, pa itak oni vodijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

Holedino ::

Takole zgleda pa če bi bila samo 20 % rast, kar je praktično nemogoče da bo šlo tako počasi, kajti rast je 10x večja v praksi (200 %).


Skratka če se veliki avtomobilski proizvajalci ne bodo zmigali hitro, bodo doomed tako kot Nokia in Kodak.

Poslušajte Roberta Lešnika, ker pametno govori! On je vodja oblikovanja pri Mecedezu. Poglejte glede česa ni več nobenih dvomov, na 10:18 reče (pa glejte 20 sekund), boste šokirani. ;);)
Oziroma lahko gledate tudi od 10 minute naprej pa glejte kakšno 1 minuto da imate še kontekst (vprašanje novinarja spredaj).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Couldn't agree more.

Holedino ::

Miki N je izjavil:

Problem štromarjev je tudi "iPhone fenomen" kjer bo današnji štromar čez 10 let nekako "zastarel" - pri klasičnih wagnih to nekako niti ni tak problem, saj ne v razdobju 10 let. Gleda se bolj obrabo ipd. tehnološki "cool faktor" je manj pomemben (je, samo manj).


Glede na to da 75 % ljudi glede na ankete strongly or modestly razmišlja their next car to be electric je demand tolk velik da bodo EVji šli za med, tudi rabljeni. Cene rabljenih bodo visoke in ostale visoke, ker jih je premalo glede na vse povpraševanje.

70 % lani sred leta, zdej je verjetno še dosti več, verjetno že v rangu 85 %, ampak 75 % je pa safe to say (safety margin da smo na varni strani):
Tipping point: 70% of European drivers would consider an electric vehicle as their next car
https://europe.nissannews.com/en-GB/rel...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

STARIII LEJ TO, ZA SLOVENCE!! "When asked about future car purchases, 71% of Slovene car buyers say they would choose either a hybrid or electric car. "
When shopping for a new car, the vast majority of Slovenes will opt for a hybrid or electric vehicle
https://www.eib.org/en/press/all/2022-0...



Zdej pa rečte da nism dobr najdu! 8-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Sicer glede na ostale države smo komej v sredini, ampak tud to je neki ane. Sploh glede na pregovorno zaostalo slovensko miselnost. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

kriptobog ::

Holedino je izjavil:

STARIII LEJ TO, ZA SLOVENCE!! "When asked about future car purchases, 71% of Slovene car buyers say they would choose either a hybrid or electric car. "
When shopping for a new car, the vast majority of Slovenes will opt for a hybrid or electric vehicle
https://www.eib.org/en/press/all/2022-0...



Zdej pa rečte da nism dobr najdu! 8-)


Dobr si najdu. Se jst sm dans narocu hibrida. Ampak mild hibrida. Ne bom se jst s kabli fukov :))

Holedino ::

Teli hibridi na tabelci so plug in hibridi, mild štejejo pod navadne bencinske avte. ;) Sej ni čist nobeno fukanje s kabli, zelo enostavno je, prideš domov in priklopiš kabel v 5 sekundah ( 1 meter od parkplaca je taka lepa škatlica ki se ji reče domača polnilnica in ti samo primeš kabel in ga zatlačiš v avto, to je vse, zelo enostavno). V zameno za to dobiš mnoge prednosti, med drugim 10x cenejšo vožnjo. TI se bojiš nove tehnologije, jst to razumem, vsaka nova tehnologija je "strašna" ker je zate nekaj novega in je ne poznaš (ljudje se bojijo neznanega), ampak je res zelo zelo enostavno, trust me.

1. 10x nižja cena vožnje na kilometer

2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer

3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok

4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje

5. Boljši pospeški

6. Mnogo boljša krivulja navora

7. NIžje težišče

8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)

9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike

10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)

11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči

12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija 100x manj gibajočih se delov)

13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od rusov

14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen).

15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi



Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

WizzardOfOZ ::

1. 10x nižja cena vožnje na kilometer

Laž
2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer

laž
3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok

laž
4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje

laž, avtomobili se vsi kvarijo. Na EV crkujejo baterijo, ki so parkrat dražje od servisiranja ICE avta skozi celotno življensko dobo
5. Boljši pospeški

Irelevantno, ker moraš voziti po omejitvah, tako da je to pospeševanje čisto vrezvezna zadeva. Tudi z avtom s 50 konji se lahko normalno voziš
6. Mnogo boljša krivulja navora

Irelevantno
7. NIžje težišče

Irelevantno, ker po cestah nimaš kaj noret
8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)

Irelevantno, si odvisen pa od tistih, ki imajo hrano, elektriko, zdravila,....

9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike

Samo podnevi, ponoči sončna ne dela, pa si konkretno odvisen od cen elektrike
10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)

To tudi z avtomatskim menjalnikom rešiš, s CVT pa še to da imaš obrate motorja stalno na največjem navoru.
11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči

Seveda plačuješ v tem primeru izredno drago elektriko, ker ti jo bodo morale zagotavljat plinske in termo elektrarne
12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija 100x manj gibajočih se delov)

Ne nakladaj, vsaka stvar se kvari.
13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od rusov

Kretenizem. A z gorivom iz savdske arabije pa kaj manj financiraš poboje v jemnu,... Isti kurac, v vsakem primeru kupuješ nafto od sponzorjev vojn.
14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen).

Zapreš mesto za vsa osebna vozila in ustvariš odličen javni promet, ki bo naredil mesta čista, izven mest pa izpuh ni več problem.
15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi

To ne drži čisto, poleg tega zaenkrat ne recikliramo ampak zakopavamo vetrnice, akumulatorje, smeti,... Kot da je to bolj čisto?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

kow ::

jotunn2 je izjavil:

100.000 vozil, letos pa samo 10% vec precej klavrn. In ce je za verjeti IEA, je bilo v letu 2021 v svetovnem merulu prodanih manj kot 10% EV avtomobilov (od skupno prodanih avotmobilov) in 0.3% tovornih vozil (od skupno prodanih tovornih vozil). Vseeno precej nemasovno, a?


Ne vem kaj zate pomeni masovno? Saj razumes, da gre za eno najvecjih industrij, ki ima konkreten delez v svetovnem BDP-ju?
Ce bo letos prodanih 10 milijonov EV avtomobilov s povprecno ceno 30k. Je to 300 milijard dolarjev. Zdaj pa zracunaj koliko casa je potrebno, da je to biljardna industrija pri tako nagli rasti proizvodnje. V nekaj letih bo to vec kot 1% svetovnega BDP. Samo EV industrija. Ce to ni masovno, potem res ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

WizzardOfOZ ::

Prvo boš moral zagotoviti čipe in baterije.
Baterije bodo obvezne tudi pri sončni elektrarni, ker brez zalogovnika energije več ne boš dobil dovoljenja za sončno elektrarno.
Kje boš dobil ves material za baterije?

zdaj se smejemo rusom, čez 2 leti bomo pa na istem, ko avti ne bodo več imeli elektronike.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Holedino ::

10x nižja cena vožnje na kilometer
Laž

MOTIŠ SE!
Dizelski avto: 7l x 1,6€/l = 11,2 € na 100 km
Električni avto: 17 kWh x 0,065€/kWh = 1,1 € na 100 km
Razlika je 10 kratna.

4 do 5x nižja poraba energije na kilometer
Laž

MOTIŠ SE!




Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok
Laž

MOTIŠ SE!


Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje
laž, avtomobili se vsi kvarijo. Na EV crkujejo baterijo, ki so parkrat dražje od servisiranja ICE avta skozi celotno življensko dobo

Ni res.
1. Baterije ne crkujejo, študije so jasne da je degradacija okrog 1 % na leto, kar pomeni 80 % kapacitete, kar pomeni da baterije v življenjski dobi ni treba nikoli zamenjati:
How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...

300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):


"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."

345.000 km in 96 % kapacitete:


300.000 km in 91 % kapacitete:
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Še Slovenci:
152.000 km in še 97,5 % kapacitete:


Po 500.000 km bo še okrog 88 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatkek:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Graf padanja kapacitete izgleda tako:


Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km (521,000 mi)
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Nekateri proizvajalci celo dajejo 15 let garancije na baterijo ali na 1 milijon narejenih kilometrov.
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...

2.Stroški vzdrževanja so mnogo manjši kot pri ICE, tale tabela pojasni vse:

Chevrolet Bolt Requires Almost No Maintenance For First 150,000 Miles
https://insideevs.com/news/330737/chevr...

Boljši pospeški
Irelevantno, ker moraš voziti po omejitvah, tako da je to pospeševanje čisto vrezvezna zadeva. Tudi z avtom s 50 konji se lahko normalno voziš

Ni irelevantno, je zelo relevantno ker:
1. Boljši pospeški ti omogočajo bolj varno prehitevanje vozil na regionalkah preden ti avto pride nasproti in nastane nevarna situacija, prav tako ti omogoča bolj varno vključevanje na avtocesto in tudi nasploh dostikrat prepreči nevarno situacijo
2. Boljši pospeški so fun, ko na polno pritisneš po gasu te prilepi na zice, nekaj kar te pri nobenem ICE ne niti približno v taki meri. 8-)
3. Glede na to da je tesla model 3 z cca 300 do 520 konji najbolj prodajan električni avto na svetu, so ljudem zgleda v splošnem pospeški pomembni. ;) Če tebi niso, doesn't matter, ker ostalim so. ;)

Mnogo boljša krivulja navora
Praviš da je mnogo boljša krivulja navora irelevantna, kar nikakor ne drži. Električni motor ima maksimalen navor že na začetku pri 0 obratih motorja, bencinski in dizelski motor imata takrat skoraj ničelen navor.


NIžje težišče
Irelevantno, ker po cestah nimaš kaj noret

Ni res, ni irelevantno, nižje težišče omogoča manjše nagibanje vozila v ovinkih, kajti ravno to nagibanje vozil z visokim težiščem pri naftnih vozilih je neprijetno tako za voznika, kot za potnike. Prav tako nižje težišče omogoča da se avto bolje drži ceste in boljše vozne lastnosti na splošno.

ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)
Irelevantno, si odvisen pa od tistih, ki imajo hrano, elektriko, zdravila,....

Ni res, ni irelevantno, je ZELO relevantno. Odvisnost od nafta je ena izmed glavnih odvisnosti, zaradi katere smo prisiljeni plesati tako kot druge države z nafto pojejo. Rusija na izsiljuje in nam grozi da če ne bo po njihovo bodo nehali uvažati naftne derivate in plin k nam. Politična in energetska ODVISNOST od naftnih derivatov znižuje ceno EVRA napram dolarju in s tem efektivno niža naše plače. Ko se bomo znebili odvisnosti od naftnih derivatov se bo vrednost evra povišala, posledično pa bodo šle gor naše plače in naš življenjski standard. ELektriko pretty much delamo sami, nafte pa uvažamo 100 %. Od nafte smo 100 % odvisni, od elektrike pa samo 6 % odvisni v običajnih letih, letos pa samo okrog 15 %, kar je še vedno neprimerljivo bolje kot 100 % ODVISNOST od nafte. Pri elektriki smo pretty much samooskrbni, pri naftni smo pa ODVISNI. In tudi sicer elektrika ti da MOŽNOST da si popolnoma neodvisen, ker jo lahko država proizvede sama, medtem ko nafte ne more.

ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike
Samo podnevi, ponoči sončna ne dela, pa si konkretno odvisen od cen elektrike

To reši preprost baterijski zalogovnik, 10 kWh lahko kupiš že za manj kot 2k evrov. Svojo energetsko odvisnost lahko na ta način močno zmanjšaš.

Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)
To tudi z avtomatskim menjalnikom rešiš, s CVT pa še to da imaš obrate motorja stalno na največjem navoru.
CVT menjalnik stane, prav tako pa ga ljudje ne marajo ker jim motor stalno laufa pod visokimi obrati in se sliši grozno.

Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči
Seveda plačuješ v tem primeru izredno drago elektriko, ker ti jo bodo morale zagotavljat plinske in termo elektrarne

Ne drži. V SLoveniji plinske ponoči ne laufamo, tudi podnevi je ne, razen v primeru izrednih dogodkov in nenadnih nenapovedan povišanj porabe v omrežju, naša plinska Brestanica služi samo kot rezervna ozriroma kot varnostni sistem, zato da hladilni sistem jedrske elektrarne Krško ohranja pri življenju kadar pride do izpada električnega omrežja. Če ni hlajenja reaktorja tudi takrat ko je ta zaustavljen, pri zaradi zaostale toplote do taljenja reaktorske sredice in do izpusta visoko radioaktivnih snovi v okolje tako kot v Fokušimi. Cena generacije v termoelektrarni TEŠ6 je 100 € na MWh, kar je 0,1 € na kWh. Glede na povprečno porabo 17 kWh to pomeni samo 1,7 € stroška na 100 km, kar je še vedno 6,6 krat ceneje kot vožnja na dizel. Vendar ti kot uporabnik pri polnjenju čez noč plačaš 0,08 € na kWh, kar pride okrog 1 € na 100 km (10x ceneje kot vožnja na dizel). Plačaš pa zato manj, ker država z nizko tarifo ponoči proba spodbujati porabo, kajti teš6 se ne splača izklapljati, ker traja več dni da se ogreje na delovno temperaturo in da ne pride do pokanja materiala, prav tako če bi ga neprestano ugašal bi to močno načelo materiale in življenjsko dobo elektrarne. Zato se teš6 ponoči laufa na tehnološkem minimumu, ki je okrog 40 do 50 % polne zmogljivosti elektrarne. Po domače, ponoči je elektrike preveč, zato pa je tafira nižja, da se spodbudi porabo ( in se del dnevne porabe prestavi na nočni čas).

Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija 100x manj gibajočih se delov)
Ne nakladaj, vsaka stvar se kvari.

Ne nakladam, seveda se vsaka stvar kvari, vendar električni avto zaradi svoje enostavne in robustne konstrukcije z nekaj 100x manj gibajočimi se deli se kvari veliko manj od avtomobila na motorje z notranjim izgorevanjem. ;)
Chevrolet Bolt Requires Almost No Maintenance For First 150,000 Miles
https://insideevs.com/news/330737/chevr...

Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od Rusov, ne financiramo vojn Američanov na bližnjem vzhodu in tako naprej
Kretenizem. A z gorivom iz savdske arabije pa kaj manj financiraš poboje v jemnu,... Isti kurac, v vsakem primeru kupuješ nafto od sponzorjev vojn.

Ni res, kretenizem si izustil ti, ne jaz. Kot sem ti povedal je nafta dostikrat prežeta s krvjo, ne glede na to kje se jo kupi. Pri električni energiji pa to v pretežni meri ne drži. Kako se kaj počutiš ko je X ljudi UMRLO zato da se ti lahko voziš s svojim bencinarjem /dizlom? Lahko ponoči spiš?

Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen).
Zapreš mesto za vsa osebna vozila in ustvariš odličen javni promet, ki bo naredil mesta čista, izven mest pa izpuh ni več problem.

Do tega smo še daleč, v praksi bodo ljudje dosti raje vozili električni avto, kot pa da bi uporabljali javni transport. Električni avto reši problem 500 KRAT VEČJIH koncentracij strupenega dušikovega oksida v mestih.
CHILDHOOD AIR POLLUTION EXPOSURE LINKED TO POOR MENTAL HEALTH AT AGE 18
https://today.duke.edu/2021/04/childhoo...


Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi
To ne drži čisto, poleg tega zaenkrat ne recikliramo ampak zakopavamo vetrnice, akumulatorje, smeti,... Kot da je to bolj čisto?

Seveda drži čisto.
KLIK:

KLIK (beri študije v opisu tega videa, oziroma če si tok len da si ti to ne da, potem vsaj poglej video ki te študije povzema)

Drugič: veternic se ne zakopava več, pa tudi sicer ta praksa ni bila problematična, kajti narejene so iz popolnoma neškodljivega in nestrupenega materiala (kompozitni material steklenih vlaken in poliestra, iz istega materiala so čolni, jahte, kajaki, jadrnice in tako naprej). Ta praksa zakopavanja ni bila problematična, razen tega da ustvarja negativno sliko obnovljivih virov v javnosti in daje nasprotnikom kost za glodanje, zato je to prakso Evropska unija prepovedala.
Tretjič: iztrošenih akumulatorjev električnih vozil se nikoli ni zakopavalo. Uporabljajo se zalogovnike energije za električno mrežo, domove in podjetja, takole to izgleda (na second hand marketu like Ebay in podobno se takšni izrabljeni akumulatorji električnih vozil prodajajo za velike denarje, od 3000 do 20.000 € odvisno od modela in kapacitete). Če pa poznaš kje je kakšnen zakopan pa BRŽ POVEJ, ga grem že jutri odkopat in prodat za velike denarje! Seveda je jasno da debiličiš in se lažeš. NIkjer ni zakopanih akumulatorjev električnih vozil!

Takole zgleda uporaba izrabljenih akumulatorjev NIssan Leafa za zalogovnike v električni mreži: How a company turned used Nissan Leaf EV batteries into moneymakers


Četrtič: kaj imajo emisije toplogrednih plinov z zakopvanjem veternic in akumulatorjev (kar se btw ne dela)? Prav nič. Mešaš neko "čistost" s toplogrednimi plini. Električna vozila so tako bolj čista (ne izpuščajo strupenih plinov v bližini ljudi, kar je KLJUČNEGA POMENA), kot tudi izpustijo manj toplogrednih plinov v življenjski dobi.

Holedino ::

Prvo boš moral zagotoviti čipe in baterije.

1. Čipi se rabijo tako za naftne, kot za električne avtomobile.
2. Pomanjkanje čipov je samo začasne narave.
3. Proizvodnja baterij se naglo veča iz leta v leto:



Baterije bodo obvezne tudi pri sončni elektrarni, ker brez zalogovnika energije več ne boš dobil dovoljenja za sončno elektrarno.

Morda. Morda pa tudi ne, to še ni znano zaenkrat. Je pa dejstvo da če sončno elektrarno prvič priključiš na omrežje PRED koncem 2023, potem imaš netmetering do konca življenjske dobe sončne elektrarne (baterija ni zahtevana). Še vir za ceno elektrike (ne morem editat zgornjega posta več, zato bom prilepil sem): https://www.varcevanje-energije.si/aktu...

Kje boš dobil ves material za baterije?

Tle pa ni POPOLNOMA nobenega problema. Že litija, niklja in kopalta je zadosti da gre cel svet na električno mobilnost in zelene vire energije. Poleg tega imamo tu tudi LFP baterije, ki sploh NE VSEBUJEJO niti kobalta, niti niklja. Prednost LFP baterij je tudi da imajo še 4 do 5x daljšo življenjsko dobo od klasičnih NMC in NCA litijonskih baterij (pa že te imajo v električnih avtomobilih preko 20 let življenjske dobe) in da so cenejše in popolnoma negorljive (pa že pri navadnih litijskih baterijah je verjetnost za požar električnega avtomobila 61 x MANJŠA od požara bencinskega ali dizelskega vozila glede na statistike, dejstvo da je električnih vozil trenutno še manj na cestah je v tej verjetnosti ŽE UPOŠTEVANO). Slabost LFP baterij je pa da shranijo okrog 30 % manj energije na enoto teže, kar v praksi pomeni 100 do 150 kg težji avto, kar pa ni problem, glede na vse prednosti ki jih ponujajo v primerjavi z navadnimi litijonskimi baterijami, teža avtomobila namreč zanemarljivo malo vpliva na porabo, kar lepo kaže spodnji test (teh testov je še veliko, spodaj je samo en od njih):

Poleg tega imajo poleg litijonskih baterij tukaj tudi NATRIJEVE baterije, kjer se za proizvodnjo namesto litija uporablja kuhinjsko sol, ki so jo polna vsa svetovna morja. Te baterije že prehajajo v komercialno uporabo. Skrb da materialov za baterije ne bo zadosti je tako popolnoma odveč.
CATL Unveils First-Generation Sodium-Ion Battery
https://insideevs.com/news/523413/catl-...
CATL set to industrialize sodium-ion battery by 2023
https://www.techgenyz.com/2022/07/04/ca...
CATL je eden največjih svetovnih proizvajalcev baterije, da ne bo kdo slučajno mislil da gre za kakšen majhen startup ali kaj takšnega.

zdaj se smejemo rusom, čez 2 leti bomo pa na istem, ko avti ne bodo več imeli elektronike.

Čipe lahko v Evropi sami proizvajamo, ne rabimo zato Azijcev ali katerega koli drugega. Pa tudi sicer so Azijci vendarle manj risky od bližnjega vzhoda.. Čipe rabijo tako naftni kot električni avti.Odvisnost od nafta je ena izmed glavnih odvisnosti, zaradi katere smo prisiljeni plesati tako kot druge države z nafto pojejo. Rusija na izsiljuje in nam grozi da če ne bo po njihovo bodo nehali uvažati naftne derivate in plin k nam. Politična in energetska ODVISNOST od naftnih derivatov znižuje ceno EVRA napram dolarju in s tem efektivno niža naše plače. Ko se bomo znebili odvisnosti od naftnih derivatov se bo vrednost evra povišala, posledično pa bodo šle gor naše plače in naš življenjski standard. ELektriko pretty much delamo sami, nafte pa uvažamo 100 %. Od nafte smo 100 % odvisni, od elektrike pa samo 6 % odvisni v običajnih letih, letos pa samo okrog 15 %, kar je še vedno neprimerljivo bolje kot 100 % ODVISNOST od nafte. Pri elektriki smo pretty much samooskrbni, pri naftni smo pa ODVISNI. In tudi sicer elektrika ti da MOŽNOST da si popolnoma neodvisen, ker jo lahko država proizvede sama, medtem ko nafte ne more.

Se opravičujem da je trajalo tako dolgo za odgovor (vidim da je bilo vmes okrog 700 ogledov teme, velik del njih je verjetno WizzardOfOZ zavedel v neresnico (ljudje se ponavadi popajo na mite kot muhe na lepilo), vprašanje koliko se jih bo vrnilo v temo prebrat moj odgovor, jebiga, vsakega pa tudi ne morem obvarovati pred zmoto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Še malo dobrih novic ;)

Battery Production is Coming to Europe - And With it more than 70,000 Jobs
https://www.thesmartere.de/news/battery...



GIGAFACTORIES: EUROPE´S MAJOR COMMITMENT TO ECONOMIC RECOVERY THROUGH THE DEVELOPMENT OF BATTERY FACTORIES
https://cicenergigune.com/en/blog/gigaf...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

m0LN4r ::

Jaz samo upam da se z EVji ne boste prevec zaletavali pa kaksen zagori v garazni hisi, tunelu, gneci na avtocesti in pride do verizne reakcije.

Dizelski avto: 7l x 1,6€/l = 11,2 € na 100 km
Električni avto: 17 kWh x 0,065€/kWh = 1,1 € na 100 km

Motis se
Dizelski avto: 5l na 100 km je 700€ pri 9000km letno
Električni avto: 22 kWh na 100 km = 320€ pri 9000km letno (brez extra hitre polnilnice)

Pri EVju, ki je drazji za 10.000€ bi dobil notr razliko sele po 25 letih. 99% ljudi tega ne bo izkoristilo.

Vir: SURS
0,16 EUR/kWh
Cena električne energije za gospodinjstva
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Holedino ::

Ne. Spregledal si. 0,16 €/kWh je povprečna dnevna tarifa vseh ponudnikov, če bi bila res 0,16 € tarifa, bi to pomenilo ceno 2,7 € na 100 km, kar je še vedno 4x manj kot na dizel), ampak NOČNA tarifa NI 0,16 € (tudi dnevna ne pri najcenejšem ponudniku, ker prestavitev k najcenejšemu je brezplačna in omogočena vsem gospodinjstvom, celo ZAŽELJENA je, ker vzpodbujo konkurenco pri trgovcih z elektriko). Nočne tarife so omejene na 0,082 € z vladnim odlokom, pa tudi že prej pred odlokom sta imel Energetika Ljubljana in Gein-i NIŽJO tarifo od tega, Gen-i ima nočno tarifo po 0,065 €/kWh. TO je 1 € na 100 km, kar je 10x manj kot vožnja na dizel.

Pri EVju, ki je drazji za 10.000€ bi dobil notr razliko sele po 25 letih. 99% ljudi tega ne bo izkoristilo.

To bi držalo samo v primeru da bi bil EV vedno v vseh primerih res 10.000 € dražji kot naftno vozilo za nakup (PA NI!), ter če bi se vozil samo 11 km v povprečju na dan (4000 km na leto), v praksi pa je POVPREČNA kilometrina v Sloveniji kar 3x višja (12.500 km na leto, oziroma 34 km na dan), nekateri pa se vozijo tudi 200 km na dan (73.000 km na leto). Nekdo ki se vozi 200 km na dan prišpara v 15 letih preko 100.000 € z električnim avtomobilom. V 25 letih bi to bilo že 166.000 € prihranka. Nekdo ki se vozi 34 km na dan, torej toliko kot povprečen SLovenec pa v 25 letih prišpara 31.250 €, ozriroma 18.750 € v 15 letih. Nekdo ki se pa vozi 100 km povprečno na dan pa vsak dan prihrani 10 €, kar znese 3650 € na leto, kar znese 91.250€ v 25 letih in znese 54.750 € v 15 letih. Skratka poračunajte si za svoj primer, prihranki vsekakor niso majhni.

Valvoline ::

m0LN4r je izjavil:

Jaz samo upam da se z EVji ne boste prevec zaletavali pa kaksen zagori v garazni hisi, tunelu, gneci na avtocesti in pride do verizne reakcije.

Dizelski avto: 7l x 1,6EUR/l = 11,2 EUR na 100 km
Električni avto: 17 kWh x 0,065EUR/kWh = 1,1 EUR na 100 km

Motis se
Dizelski avto: 5l na 100 km je 700EUR pri 9000km letno
Električni avto: 22 kWh na 100 km = 320EUR pri 9000km letno (brez extra hitre polnilnice)

Pri EVju, ki je drazji za 10.000EUR bi dobil notr razliko sele po 25 letih. 99% ljudi tega ne bo izkoristilo.

Vir: SURS
0,16 EUR/kWh
Cena električne energije za gospodinjstva

Ce bi folk placeval penale za realne drage plinske peak elektrarne po 1000e+ za mwh, bi se cena stroma realno gibala tja proti 1e za kwh. Me prav zanima po kolk placujejo danes podjetja, za primer VW ze pripravlja nacrt za evakuacijo tovarn iz nemcije, industrijski strom je 10x drazji kot je bil 3-4 let nazaj. Fakt checker: Ove klump ne deluje brez ruskega plina, game over.
Avto na drva bi bil verjetno najbolj prodajana zadeva v teh negotovih casih. :))

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

Če pa vzameš na firmo pa na račun oproščenega DDVja, stroška bonitete za uporabo službenega vozila za osebno uporabo in investicijske olajšave že v 5 letih prihraniš 63 % napram avtomobilu na fosilna goriva (prihraniš okrog 36.000 € z električnim vozilom), seveda če vzameš daljo dobo kot 5 let pa še veliko več, ampak tukaj so vzeli dobo 5 let.
Kako prihraniš 63 odstotkov z lastništvom električnega avtomobila?!
https://citymagazine.si/kako-prihranis-...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Valvoline ::

https://www.ft.com/content/9a94385a-e00...
Propad slovaske na vidiku. Vsa energetska podjetja pred kolapsom, kupuje se strom po 500+e mwh zarad vladnih ukrepov ga prodajajo po 200e mwh. Vesela matematika kajne. To bo bilo tako k da nam petrol prodaja goriva po 50c pa skoz tolkel minuse na lastno skodo....

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

Valvorine kot vedno trola in gobezda neumnosti, tipično za njega. Plinska elektrarna se v Slovenijo skoraj ne uporablja (manj kot 0,1 % letne proivzodnje elektrike), pa tudi sicer je njegova napisana cena za plinsko močno močno močno pretirana, v realnosti je dosti nižja. Da pa OVE superiorni viri ne delujejo brez ruskega plina je pa čista laž. Seveda rabiš nadomeščanje če slučajno ne piha ne veter, ne sveti sonce, kar se zgodi izjemno redko, vendar to nadomeščanje teh 10 % letne proizvodnje ni treba da je s plinom, lahko je s premogom, termoelektrarno na les (tudi naš teš6 bi se dalo predelati na les), na bioplin pridobljen iz kmetijskih odpadkov in gnoja ali pa na vodik, ki ga z elektrolizo vode dobiš ko so viški sonca in vetra. Točno to že dela steklarna Hrastnik, s sončno elektrarno delajo vodik, vodik pa uporabljajo namesto plina.

Inovacija, s katero v Steklarni Hrastnik z vodikom izpodrivajo fosilna goriva
https://oe.finance.si/8967457/Inovacija...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

nejc_nejc ::

Generalni peoblem trenutnih EVjev je ta, da ti on diktira ne ti njemu.
Verjamem, da je cepelin.

Holedino ::

Sonce za vodik, ta pa za proizvodnjo stekla
https://www.delo.si/gospodarstvo/novice...

Kako bodo v Steklarni Hrastnik s pomočjo vodika talili steklo
https://oe.finance.si/8946464/Kako-bodo...

Ta zadeva ŽE OBRATUJE. ;)

nejc_nejc je izjavil:

Generalni peoblem trenutnih EVjev je ta, da ti on diktira ne ti njemu.
Verjamem, da je cepelin.

To mislite samo tisti ki ga nikoli niste vozili. Range anxiety je stvar tistih ki ga nikoli niso poskusili. Ko vidiš tale posnetek se ti kar smeji. 8-);)
Tesla HATER Takes a Tesla Test Drive! -MUST SEE His Model 3 Reaction! -Compelling Elon Musk Product!


Once you go electric, you don't go back: survey shows less than 1% of EV owners want to go back to gas
https://electrek.co/2020/12/29/once-you...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Tesla owners are more satisfied than any other auto brand's, according to Consumer Reports (Tesla so električna vozila, če še kdo slučajno ne ve. Ni to zastonj tko ane.)
https://www.businessinsider.com/tesla-t...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Valvoline ::

Holedino je izjavil:

Tesla owners are more satisfied than any other auto brand's, according to Consumer Reports (Telsa so električna vozila, če še kdo slučajno ne ve)
https://www.businessinsider.com/tesla-t...

Zadovoljni so vsi elektricni paraziti seveda, saj njihovi sosedje *zaenkrat* placujejo za voznjo, se subvencije za nakup.

cias ::

Holedino je izjavil:


Inovacija, s katero v Steklarni Hrastnik z vodikom izpodrivajo fosilna goriva
https://oe.finance.si/8967457/Inovacija...


Koliko energije pa porabiš za proizvodnjo vodika?

nejc_nejc ::

grennhorn

Sicer stari podatki, govorim o razredu velikosti....

Trošarine od energentov in električne energije 2018...1.017.134.019 2019...1.009.062.632
2020....798.533.987

Kako bos nadomestil te zneske v malho?
Vir
LETNO POROČILO FINANČNE
UPRAVE REPUBLIKE
SLOVENIJE
2020
««
21 / 48
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 452 53 54 55 )

Oddelek: Na cesti
2712259320 (7685) hojnikb
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058131632 (91697) D3m
»

Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
68166618 (46458) gruntfürmich
»

rabljen poceni ev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19131142 (25947) hojnikb

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25634238 (30769) bluefish

Več podobnih tem