» »

Koliko bo štromar vreden čez 10 let?

Koliko bo štromar vreden čez 10 let?

««
22 / 48
»»

Holedino ::

Valvoline je izjavil:

Holedino je izjavil:

Tesla owners are more satisfied than any other auto brand's, according to Consumer Reports (Telsa so električna vozila, če še kdo slučajno ne ve)
https://www.businessinsider.com/tesla-t...

Zadovoljni so vsi elektricni paraziti seveda, saj njihovi sosedje *zaenkrat* placujejo za voznjo, se subvencije za nakup.


Ravno obratno je. Vsako naftno vozila družbo, torej vse nas stane 14.000 € vsako leto. Od tega vozniki preko davkov na gorivo plačajo povprečno 600 € letno. Torej 13.400 € letno plačamo davkoplačevalci vsako leto za vsak naftni avto. To pomeni da v 50 letih plačamo 670,000 €, kar je 150 krat več kot pa 4500 € subvencije za električno vozilo.

"New academic research has calculated that the lifetime cost of a small car--such as an Opel Corsa--is about $689,000, of which society pays $275,000."
Lifetime Cost Of Small Car $689,000; Society Subsidizes This Ownership With $275,000
https://www.forbes.com/sites/carltonrei...


Zgorej sem napisal 13.975 EUR zdravstvene in BDP škode za povprečni naftni avto na leto. Še da povem kje sem dobil to številko. Študija pravi da je cociety cost $275,000 v življenjski dobi avtomobila, nato pa to cifro pretvoriš v evre in deliš z 20 let življenjske dobe in dobiš 13.975EUR. 14 jurjev evrov vsako leto za vsak avto! Koliko pa plača naftni avto na leto od tega? MANJ KOT JURJA na leto! ŠKODE PA 14 jurjev na leto! No v resnici še jurja EUR ne plača na leto. Povprečen avto letno skuri okrog 820 litrov goriva, pol cene goriva cirka so davščine, torej plača okrog 600 EUR na leto. Škode pa povroči za 13.975 EUR na leto! Niti 5 % škode ki jo povzroči ne plača! Ostalih 95 % škode plačamo vsi davkoplačevalci..Torej on povzroči škodo, mi davkoplačevalci pa plačamo..

s1m0n ::

A kakšnih podatkov vas uporabnikov EVjev pa ne bo?
Golf 7 (2.0 TDI) je pri nas imel povprečno malo pod 6l / 100km (5.8l), letni servis se je gibal od 150-250€ odvisno kaj je bilo treba menjat.
M3 je na slabih 18kWh / 100km, stroški servisa hmm pa da ne vem, če je sploh kaj bilo... Tak, da na letni ravni se je pri nas prišparalo nekje 2 tisoč evrov. Dobro je malo bolj poseben primer ker imam veliko brezplačnih polnilnic okoli pa tudi veliko KM se dela z vozili (ca 20k letno). Če pa še kalkuliram ceno vozila... Golf je bil za slabih 17k cenejši od M3 tak, da na koncu rabiš kakšnih 10 let, da si na čistem.

Valvoline ::

cias je izjavil:

Holedino je izjavil:


Inovacija, s katero v Steklarni Hrastnik z vodikom izpodrivajo fosilna goriva
https://oe.finance.si/8967457/Inovacija...


Koliko energije pa porabiš za proizvodnjo vodika?

Tu se gre za cisto zavajanje ba bi lahko cuzal raznorazne subvencije. Koncni tehnicni cilj je dodajanje par procentov h2 zemeljsemu plinu, pa seveda mastne subvencije ter davcne olajsave.

Holedino ::

nejc_nejc je izjavil:

grennhorn

Sicer stari podatki, govorim o razredu velikosti....

Trošarine od energentov in električne energije 2018...1.017.134.019 2019...1.009.062.632
2020....798.533.987

Kako bos nadomestil te zneske v malho?
Vir
LETNO POROČILO FINANČNE
UPRAVE REPUBLIKE
SLOVENIJE
2020


Nič ne rabiš nadomestit. Zdravljenje bolezni zaradi izpuha in BDP škoda glede na študije nas stane 14.000 EUR vsako leto za vsak avto. Od tega voznik avta plača samo 600 EUR letno preko trošarin in DDVja na gorivo. Torej vsak naftni avto je overall velik MINUS za proračun, ne pa plus! To je tko kot da bi jst vsako leto vlomil v tvoj dom in ti vzel 10.000 EUR gotovine, nato bi ti pa 1000 EUR poslal nazaj po pošti. In kar naenkrat bi nehal vlamljati v tvoj dom, ti bi pa rekel "ja kako bom pa nadomestil teh 1000 EUR, ki jih vsako leto od vlomilca dobim po pošti". JA KOJI KURAC! Prej si bil vsako leto 9000 EUR v minusu, KLJUB temu da ti je vlomilec poslal 1000 EUR vsako leto po pošti, sedaj ko ti je pa nehal vlamljati pa nimaš več 9000 EUR minusa vsako leto. Skratka neumen pomislek, pa brez zamere.

cias je izjavil:

Holedino je izjavil:


Inovacija, s katero v Steklarni Hrastnik z vodikom izpodrivajo fosilna goriva
https://oe.finance.si/8967457/Inovacija...


Koliko energije pa porabiš za proizvodnjo vodika?


Približno 1,25x več kot pa je energije shranjene v vodiku. Izkoristek proizvodnje vodika iz električne energije je približno 80 %. Googlaj izkoristek elektroliza vode pa boš dobil kar hočeš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

nejc_nejc ::

:)):|
In vsi delavci v avto verigi in zdravstvu bodo po tvoje na borzi.
Torej so zgornje cifre še premajhne.

Valvoline ::

s1m0n je izjavil:

A kakšnih podatkov vas uporabnikov EVjev pa ne bo?
Golf 7 (2.0 TDI) je pri nas imel povprečno malo pod 6l / 100km (5.8l), letni servis se je gibal od 150-250EUR odvisno kaj je bilo treba menjat.
M3 je na slabih 18kWh / 100km, stroški servisa hmm pa da ne vem, če je sploh kaj bilo... Tak, da na letni ravni se je pri nas prišparalo nekje 2 tisoč evrov. Dobro je malo bolj poseben primer ker imam veliko brezplačnih polnilnic okoli pa tudi veliko KM se dela z vozili (ca 20k letno). Če pa še kalkuliram ceno vozila... Golf je bil za slabih 17k cenejši od M3 tak, da na koncu rabiš kakšnih 10 let, da si na čistem.

Golf je redno prispeval po 4+e na 100km v skupno malho, tudi na servisne storitve se pobira ddv, za 2.0tdi je tut prispevek za cestni sklad 150e letno. Ampak ja, po evparazitski logiki je to samoumevno, glup ta sosed ko danes placuje vse to zajga pa se zame.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

nejc_nejc je izjavil:

:)):|
In vsi delavci v avto verigi in zdravstvu bodo po tvoje na borzi.
Torej so zgornje cifre še premajhne.


Ne, zakaj bi bili? Sej tudi proivzodnja električnih avtomobilov rabi delavce, sicer nekaj manj kot pri nafnih avtomobilih, pa vendar (tistih nekaj malega se jih bo pa prestrukturiralo v druge dejavnosti). Recimo samo za proivzodnjo baterij bo treba 70.000 delavcev v Evropi:
Battery Production is Coming to Europe - And With it more than 70,000 Jobs
https://www.thesmartere.de/news/battery...


Pa tudi če bi res bili vsi delavci v avto industriji na borzi, bi to državo in vse nas davkoplačevalce stalo dosti manj kot pa 12 % BDP škode ki jo povzroči onesnažen zrak letno glede na študije, kar znese 7400 milijonov evrov škode vsako leto (12 % od Slovenskega BDP 65,53 miljarde je pač 7,4 milijarde evrov, kar je 7400 milijonov evrov vsako leto).
KLIK:
The economic costs of air pollution: Evidence from Europe
https://www.oecd.org/economy/greeneco/e...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Ste pogledali posnetek Tesla HATERJA ko prvič proba električni avto in njegovo reakcijo? Tip je skoraj jokat začel in je kar ene 30x rekel WOW, bil je čisto ves iz sebe in zelo pozitivno presenečen. 99 % tistih ki so haterji bi nehali biti nasprotniki električnih vozil če bi jih dejansko PROBALi (Teslo, ta najbolj impresionira). ;) Na koncu je ves iz sebe priznal da se je motil glede električnih avtomobilov..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Aja pa ker v začetku govorita tudi o požarih in tega ne addresa dobro, bom zato da se nov kdo zavedu na kkšne mite prilimal statistiko (ker ljudje se na mite limajo ko muhe na lepilo, tako pač to je v praksi pri večini ljudi). Električni avto 61 x manjša šansa za zagori kot pa naftni avto.

https://electrek.co/2022/01/12/governme...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

s1m0n ::

Valvoline je izjavil:


Golf je redno prispeval po 4+e na 100km v skupno malho, tudi na servisne storitve se pobira ddv, za 2.0tdi je tut prispevek za cestni sklad 150e letno. Ampak ja, po evparazitski logiki je to samoumevno, glup ta sosed ko danes placuje vse to zajga pa se zame.


Glupi smo bili mi, da smo to plačevali :) Kakšne probleme ima sosed pa me iskreno ne zanima.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

Holedino ::

Valvoline je izjavil:

s1m0n je izjavil:

A kakšnih podatkov vas uporabnikov EVjev pa ne bo?
Golf 7 (2.0 TDI) je pri nas imel povprečno malo pod 6l / 100km (5.8l), letni servis se je gibal od 150-250EUR odvisno kaj je bilo treba menjat.
M3 je na slabih 18kWh / 100km, stroški servisa hmm pa da ne vem, če je sploh kaj bilo... Tak, da na letni ravni se je pri nas prišparalo nekje 2 tisoč evrov. Dobro je malo bolj poseben primer ker imam veliko brezplačnih polnilnic okoli pa tudi veliko KM se dela z vozili (ca 20k letno). Če pa še kalkuliram ceno vozila... Golf je bil za slabih 17k cenejši od M3 tak, da na koncu rabiš kakšnih 10 let, da si na čistem.

Golf je redno prispeval po 4+e na 100km v skupno malho, tudi na servisne storitve se pobira ddv, za 2.0tdi je tut prispevek za cestni sklad 150e letno. Ampak ja, po evparazitski logiki je to samoumevno, glup ta sosed ko danes placuje vse to zajga pa se zame.



Še enkrat, to ni MIŠJI prdec v primerjavi z škodo ki jo povzroči avtomobilski izpuh glede na študije! Praviš 4EUR na 100 km v skupno malho. Okej. Praviš 150 EUR letno za cestni sklad. Okej 4 EUR na 100 km pri 12.500 km letne povprečne kilometrine Slovenca pride 500 EUR. Nato še 150 EUR cestni sklad kot praviš in smo na 650 EUR. Okej. Škode pa je 14.000 EUR po vsakem avtu vsako leto! Torej 13.500 EUR MINUSA za skupno malho. Torej naftni avto NE daje v skupno malho, ampak VZEMA IZ SKUPNE MALHE! Si zdej KONČNO DOJEL?


Koliko škode nam povzročijo fosilna goriva? Za 1,1 milijarde evrov na leto!
https://oe.finance.si/8933977/Koliko-sk...

"New academic research has calculated that the lifetime cost of a small car--such as an Opel Corsa--is about $689,000, of which society pays $275,000."
Lifetime Cost Of Small Car $689,000; Society Subsidizes This Ownership With $275,000
https://www.forbes.com/sites/carltonrei...
14.000 EUR škode vsako leto v času življenjske dobe avta! In to za MALI avto, kaj šele za velikega!

s1m0n je izjavil:

A kakšnih podatkov vas uporabnikov EVjev pa ne bo?
Golf 7 (2.0 TDI) je pri nas imel povprečno malo pod 6l / 100km (5.8l), letni servis se je gibal od 150-250EUR odvisno kaj je bilo treba menjat.
M3 je na slabih 18kWh / 100km, stroški servisa hmm pa da ne vem, če je sploh kaj bilo... Tak, da na letni ravni se je pri nas prišparalo nekje 2 tisoč evrov. Dobro je malo bolj poseben primer ker imam veliko brezplačnih polnilnic okoli pa tudi veliko KM se dela z vozili (ca 20k letno). Če pa še kalkuliram ceno vozila... Golf je bil za slabih 17k cenejši od M3 tak, da na koncu rabiš kakšnih 10 let, da si na čistem.


Golf in Tesla nista niti približno isti rang vozila, Tesla je premium avto, Golf je pa Golf, avto za mase/plebejce. Naftnega Golfa lahko primerjaš z električnim Golfom. Naftni golf te danes stane 30.000 EUR če vzameš švoh bencinarja, če pa enako močnega dizla pa 37.000 EUR. Električnega Golfa si lahko kupil za 20.000 EUR takrat ko so jih še proizvajali (zdej ga je nadomestil ID3, ki pa ga je folk ravno tako dobil že za 31k).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Video od tesla HATERJA ki na koncu skoraj joka in je ves iz sebe, tako pozitivno je presenečen ste pogledali?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

nejc_nejc ::

bi to državo in vse nas davkoplačevalce stalo dosti manj kot pa 12 % BDP škode ki jo povzroči onesnažen zrak letno
 

Avto veriga v SLO je 10% BDP....

s1m0n ::

Holedino je izjavil:

Video od tesla HATERJA ki na koncu skoraj joka in je ves iz sebe, tako pozitivno je presenečen ste pogledali?

Zakaj? Ga bi bilo potrebno?
Glej lahko si ne vem kak fan/hater ali kar koli avto ima pomankljivosti... Lahko ti jih pokažem cel seznam na našem (že na karoseriji) ampak se sami kaj preveč ne obremenjujejo s tem. Res, da na servisu rešijo ali vsaj poskušajo rešit napake ampak to je njihovo delo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

Holedino ::

In 95 % te avtomobilske verige bo z prehodom na električna vozila OSTALO! Zice avti še zmer rabjo ne glede na pogon, brisalce tudi, motorčke za stekla tudi ipd ipd, ipd, ipd. 5 % verige ki bo pa zgubilo službo pa je 0,05 x tvojih 10 % = 0,5% BDP. Zgubimo pa 12 % BDP zaradi izpuha, torej 24x več zgubimo zaradi izpuha. Pa zdej smo predpostavili da teh nekaj malega delavcev se ne bo prestrukturiralo v druge dejavnosti. Seveda se bodo. Večina njih. Torej smo realno na 0,1 % BDP zgubljenaga zaradi izgub v avtomobilski verigi in 12 % DOBLJENEGA ker ni veš škode zaradi izpuha. 120x več dobimo kot pa zgubimo.

Zakaj? Ga bi bilo potrebno?

Ker je fun to watch in prikazuje realno sliko neizobraženih ljudi ki imejo močno mnenje, ki se ne sklada z dejstvi mogoče? Seveda ga je potrebno pogledati, še posebej če si electric car hater. ps: napake na karoseriji aka pannel gap, to je stvar preteklosti (pa sej ne da bi bil to big deal če je nekje 1 mm več kot drugje), današnja električna vozila Tesla tega nimajo več, še posebej tista ne proizvedena v megatovarni v Berlinu v Nemčiji. Če te pa res toliko moti ta 1 milimeter, potem pa pač vzameš drugega proizvajalca električnih vozil namesto Tesle in je problem solved.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

kriptobog ::

Holedino je izjavil:

Teli hibridi na tabelci so plug in hibridi, mild štejejo pod navadne bencinske avte. ;) Sej ni čist nobeno fukanje s kabli, zelo enostavno je, prideš domov in priklopiš kabel v 5 sekundah ( 1 meter od parkplaca je taka lepa škatlica ki se ji reče domača polnilnica in ti samo primeš kabel in ga zatlačiš v avto, to je vse, zelo enostavno). V zameno za to dobiš mnoge prednosti, med drugim 10x cenejšo vožnjo. TI se bojiš nove tehnologije, jst to razumem, vsaka nova tehnologija je "strašna" ker je zate nekaj novega in je ne poznaš (ljudje se bojijo neznanega), ampak je res zelo zelo enostavno, trust me.

1. 10x nižja cena vožnje na kilometer

2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer

3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok

4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje

5. Boljši pospeški

6. Mnogo boljša krivulja navora

7. NIžje težišče

8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)

9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike

10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)

11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči

12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija 100x manj gibajočih se delov)

13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od rusov

14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen).

15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi





Ma moras kupiti to skatlico. Prides domov in v 5 sekundah priklopis. Jaz se na poti domov ustavim na Petrolu in imam v 3 minutah poln kestl. Ce se mi mudi kam naprej, ne rabim cakat, da se nafila. Se vsedem in pici miki. Hibrida sem vzel, ker drugega nimajo vec v ponudbi, zena je pa hotla lih samo ta avto, tko da sm pac vzel to. :))

Holedino je izjavil:

Video od tesla HATERJA ki na koncu skoraj joka in je ves iz sebe, tako pozitivno je presenečen ste pogledali?


Bom zaupal sebi. Sem imel Teslo 4 dni na probi. Ko se mi je mudilo v Zagreb sem ga tiscal in je doseg sel u pm in sem komaj prilezel do parkinga.Jebes tak avto.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

Ma moras kupiti to skatlico

Vsekakor. 500 EUR od Slovenskega proizvajalca Metron s garancijo pri nas. Drobiž. TOliko folk zapravi v 2 mesecih za gorivo.
https://eauto.si/sl/izdelki/polnjenje-a...

Prides domov in v 5 sekundah priklopis. Jaz se na poti domov ustavim na Petrolu in imam v 3 minutah poln kestl.

Tako je, ti 3,5 minute če imaš neznansko srečo da ni vrste ne pred črpalko ne na blagajni, električni avto pa 5 SEKUND. Tako je. Zato pa tudi študija Consumer Reports jasno kaže da lastniki električnih vozil na letni ravni prihranijo 60 % časa za filanje v primerjavi z vozniki naftnih vozil in to kljub tiste parkrat na leto ko greš na dopust ko moraš filat na hitrih polnilnicah na poti.

Ce se mi mudi kam naprej, ne rabim cakat, da se nafila.

Električni avto tudi ne. 363 dni na leto je 500 km dosega zadosti za cel dan vožnje brez polnjenja na poti, pol se pa nafila doma čez noč. Na vožnji da dopust če greš več kot 500 km daleč pa uporabiš hitro polnjenje, Tesla IZMERJENO v 5 minutah dofila 120 km, v 15 minutah pa 275 km (ni linearna krivulja polnejnja, bolj ko je baterija polna, nekaj počasneje se polni).

Se vsedem in pici miki.

Tle isto. Proble in skrbi s polnenjem imate samo tisti ki si električnega vozila nikoli niste lastili in ga uporabljali kakšen mesec. Vsi lastniki EVjev iskreno povejo da po kakšen mesecu njihove skrbi glede dosega in polnejnja zginejo, zato ker vidijo da vse laufa tipi topi.

Hibrida sem vzel, ker drugega nimajo vec v ponudbi, zena je pa hotla lih samo ta avto, tko da sm pac vzel to. :))

Žena hotla hehe. :))

Bom zaupal sebi. Sem imel Teslo 4 dni na probi. Ko se mi je mudilo v Zagreb sem ga tiscal in je doseg sel u pm in sem komaj prilezel do parkinga.Jebes tak avto.


Kot sem dal že statistiko so lastniki vozil Tesla najbolj zadovoljni s svojim avtom med vsemi znamkami, ne glede na vrsto pogona. Prav tako 99 % lastnikov električnih avtov pravi da ne bodo nikoli več šli nazaj na naftni avto.
Pa preverimo resničnost tvoje zgodbe do Zagreba. Ker sumimo da ni resnična. Preverimo razdaljo od Ljubljane do Zagreba in vidimo da je 140 km. Tudi če si iz Kopra je do Zagreba še vedno samo 239 km. Pa preverimo koliko ima dosega model 3:
Mešani doseg pol avtoceste pol regionalke je 500 km.
Doseg pri 70 mph (112 km/h): 454 km (temperatura je bila mal nižja), hitrosti na sliki so IZMERJENE v praksi in so v miljah na uro, 1 mph je enako 1,6 km/h:

Doseg pri 120 km/h: 450 km
Wie weit fährt das Tesla Model 3 auf der Autobahn bei 150 km/h & 120 km/h? 1/4


Doseg pri 130 km/h je 400 km, dokaz:

Doseg pri 150 km/h: 315 km

Torej na kratko brez virov, tole so IZMERJENI dosegi v praksi:
500 km dosega mešani doseg (avtocesta, regionalka)
454 km dosega pri 112 km/h (nižja temperatura na testu)
450 km dosega pri 120 km/h
400 km dosega pri 13o km/h (nižja temperatura na testu)
315 km dosega pri 150 km/h

Tudi če si ga pičil 150 km/h je dosega 315 km, iz KOPRA do Zagreba je pa samo 239 km, iz Ljubljane do Zagreba celo samo 140 km. Resnična bi bila če bi ga KONSTANTNO pičil 200 km/h, kar pa je po SLovenskih cestah nemogoče, še po Nemških ne!

Torej potrdili smo da ta tvoja zgodba z zagrebom NI RESNIČNA. Zakaj torej LAŽEŠ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Vir za 315 km dosega pri 150 km/h je že zgoraj (test od Nemškega kanala Nextmove, isti posnetek kot so testirali za doseg za 120 km/h, je notri tud doseg za 150 km/h). Tle je pa printscreen iz posnetka ven za tiste ignorante ki se jim ne bo dalo gledat videa:

s1m0n ::

Poleti se da BP naredit 370km pri normalni vožnji po AC (130km/h plus vsa prehitevanja...) brez nekega jajčkanja po AC.

WizzardOfOZ ::

degradacija baterij je taka da jih prvi nesrečni lastniki renault zoe po treh letih že menjajo, bolj srečni pa po petih.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

m0LN4r ::

Holedino je izjavil:

Ne. Spregledal si. 0,16 €/kWh je povprečna dnevna tarifa vseh ponudnikov, če bi bila res 0,16 € tarifa, bi to pomenilo ceno 2,7 € na 100 km, kar je še vedno 4x manj kot na dizel), ampak NOČNA tarifa NI 0,16 € (tudi dnevna ne pri najcenejšem ponudniku, ker prestavitev k najcenejšemu je brezplačna in omogočena vsem gospodinjstvom, celo ZAŽELJENA je, ker vzpodbujo konkurenco pri trgovcih z elektriko). Nočne tarife so omejene na 0,082 € z vladnim odlokom, pa tudi že prej pred odlokom sta imel Energetika Ljubljana in Gein-i NIŽJO tarifo od tega, Gen-i ima nočno tarifo po 0,065 €/kWh. TO je 1 € na 100 km, kar je 10x manj kot vožnja na dizel.

Pri EVju, ki je drazji za 10.000€ bi dobil notr razliko sele po 25 letih. 99% ljudi tega ne bo izkoristilo.

To bi držalo samo v primeru da bi bil EV vedno v vseh primerih res 10.000 € dražji kot naftno vozilo za nakup (PA NI!), ter če bi se vozil samo 11 km v povprečju na dan (4000 km na leto), v praksi pa je POVPREČNA kilometrina v Sloveniji kar 3x višja (12.500 km na leto, oziroma 34 km na dan), nekateri pa se vozijo tudi 200 km na dan (73.000 km na leto). Nekdo ki se vozi 200 km na dan prišpara v 15 letih preko 100.000 € z električnim avtomobilom. V 25 letih bi to bilo že 166.000 € prihranka. Nekdo ki se vozi 34 km na dan, torej toliko kot povprečen SLovenec pa v 25 letih prišpara 31.250 €, ozriroma 18.750 € v 15 letih. Nekdo ki se pa vozi 100 km povprečno na dan pa vsak dan prihrani 10 €, kar znese 3650 € na leto, kar znese 91.250€ v 25 letih in znese 54.750 € v 15 letih. Skratka poračunajte si za svoj primer, prihranki vsekakor niso majhni.

Povprecno je pac treba gledat. Ne robne primere in skrajnosti, kot ti. To je v _osnovi_ narobe.

Holedino je izjavil:

Tesla owners are more satisfied than any other auto brand's, according to Consumer Reports (Tesla so električna vozila, če še kdo slučajno ne ve. Ni to zastonj tko ane.)
https://www.businessinsider.com/tesla-t...

Naj uganem tesla fenboy je zadovoljen s svojo teslo. Hahaha.
No shit.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

WizzardOfOZ ::

moj avto porabi v povprečju med 6 in 7 litrov lpg na 100 km prevoženih. to je 7€ na 100 km. na približno 21 tankov je treba nalit 30 litrov bencina (zagon na bencin). v 130.000km prevoženih sem imel servisov za celih 500€ (olje in filtri, svečke se bodo menjale šele pri 150.000km), drugih izrednih servisov ni bilo, razen en vpoklic. ki pa je bil zastonj.
avto je sedaj star 11 let.
kolega ima zoe, pa je v treh letih zmetal več za servise kot jaz v 11 letih.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

m0LN4r ::

Holedino je izjavil:

Aja pa ker v začetku govorita tudi o požarih in tega ne addresa dobro, bom zato da se nov kdo zavedu na kkšne mite prilimal statistiko (ker ljudje se na mite limajo ko muhe na lepilo, tako pač to je v praksi pri večini ljudi). Električni avto 61 x manjša šansa za zagori kot pa naftni avto.

https://electrek.co/2022/01/12/governme...

Gori pa 100x dlje, dokler ga v tunelu pogasijo, umrejo drugi od strupenih dimov.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Holedino ::

In bWM fanboy je zadovoljen z svojim BMWjem in AUdi fanboy je zadovoljen z svojim Audijem in Toyota fanboy je zadovoljen s svojo Toyota. Vsak pač svoje hvali, vendar KLJUB temu se na koncu izkaže da so lastniki avtomobilov Tesla NAJBOLJ ZADOVOLJNI z svojimi avtomobili izmed vseh znamk, ne glede na vrsto pogona.

ZveeZ ::

WizzardOfOZ je izjavil:

moj avto porabi v povprečju med 6 in 7 litrov lpg na 100 km prevoženih. to je 7€ na 100 km. na približno 21 tankov je treba nalit 30 litrov bencina (zagon na bencin). v 130.000km prevoženih sem imel servisov za celih 500€ (olje in filtri, svečke se bodo menjale šele pri 150.000km), drugih izrednih servisov ni bilo, razen en vpoklic. ki pa je bil zastonj.
avto je sedaj star 11 let.
kolega ima zoe, pa je v treh letih zmetal več za servise kot jaz v 11 letih.

Ja Zoe ne steje, no.
/S

Holedino ::

m0LN4r je izjavil:

Holedino je izjavil:

Aja pa ker v začetku govorita tudi o požarih in tega ne addresa dobro, bom zato da se nov kdo zavedu na kkšne mite prilimal statistiko (ker ljudje se na mite limajo ko muhe na lepilo, tako pač to je v praksi pri večini ljudi). Električni avto 61 x manjša šansa za zagori kot pa naftni avto.

https://electrek.co/2022/01/12/governme...

Gori pa 100x dlje, dokler ga v tunelu pogasijo, umrejo drugi od strupenih dimov.


Nič ne umrejo od strupenih plinov lol, je pa res da se baterijo hladi z vodo, navadno nekaj več časa kot se pa gasi požar bencinarja, to je res, ampak v zameno za to je 61x MANJŠA šansa da zagori električno vozilo. Sam 100 krat rajš vzamem avto ki ima glede na statistike 61x manjšo šanso da se bo vžgal, pa ne glede na to al ga pol gasilci gasijo pol ure al pa 2 uri. Po domač povedan: da ti bo zagorel tvoj bencinar in dizel je 61x VEČJA šansa. Že po defniciji se v motoji z notranjim izgorevanjem dogajajo z visoko vnetljivo zmesjo povzročene EKSPOLOZIJE, s sabo nosiš pa 60 litrov visoko vnetljive tekočine, ki jo vžge že najmanjša iskrica/toplota. ICE avto je precizno tunana bomba v svoji osnovi.

ZveeZ je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

moj avto porabi v povprečju med 6 in 7 litrov lpg na 100 km prevoženih. to je 7EUR na 100 km. na približno 21 tankov je treba nalit 30 litrov bencina (zagon na bencin). v 130.000km prevoženih sem imel servisov za celih 500EUR (olje in filtri, svečke se bodo menjale šele pri 150.000km), drugih izrednih servisov ni bilo, razen en vpoklic. ki pa je bil zastonj.
avto je sedaj star 11 let.
kolega ima zoe, pa je v treh letih zmetal več za servise kot jaz v 11 letih.

Ja Zoe ne steje, no.
/S



Kaj pa je bilo pri Zoetu narobe, serious question? Tudi če je bilo kaj narobe, imamo tukaj 8 letno garancijo, torej kako je lastnik zmetal več za servise? Redni servisi se pa ničesar ne menja, nobenih olj, milijon fitrov, jermeno ipd ipd, vse kar se menja je filter zraka kabine, pa kakšne brisalce šipe če se obrabijo in podobne malenkosti. Poznam veliko lastnikov Zoeta, v skupini Elektro vozila SLovenije jih je vsaj 50, še nekajkat toliko na društvu DEMS, pa NIHČE ni mel primera da bi se mu veliko kvaril. Sumim da je tole še ena izmišljena zgodbica, kot je bilo bilo izmišljenih že nešteto zadev iz njegovih ust.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

nejc_nejc ::

Večina njih. Torej smo realno na 0,1 % BDP zgubljenaga zaradi izgub v avtomobilski verigi in


Torej neki na pamet procenti, ki jih od strojnika nebi pričakoval.

Naštej par fiem, ki so v slo vpletene v avtomobilsko verigo.

Od desetine BDP odstej novomescane in ugotovi možnost prestrukturiranja ostanka delavcev.

Utk ::

moj avto porabi v povprečju med 6 in 7 litrov lpg na 100 km prevoženih. to je 7€ na 100 km.

Laž.

na približno 21 tankov je treba nalit 30 litrov bencina (zagon na bencin)

Laž.

v 130.000km prevoženih sem imel servisov za celih 500EUR (olje in filtri, svečke se bodo menjale šele pri 150.000km), drugih izrednih servisov ni bilo, razen en vpoklic. ki pa je bil zastonj.

Laž.


kolega ima zoe, pa je v treh letih zmetal več za servise kot jaz v 11 letih.

Laž.

Zgleda da grejo vsi starčki po solatkovih stopinjah...za 10 procentov se zlažejo tam, za 10 tam, na koncu izračunajo skoraj kar hočejo.

Holedino ::

Nejc: zakaj se prčiš? To je ocena, tako je. Tudi če upoštevaš da se NOBEN ne more prestrukturirat in najti nove službe, še vedno je to samo 0,5 % BDPja, z onesnaženim zrakom ga pa glede na IZRAČUNE kredibilnih študij zgubimo 12 % BDPja (študija OECD, svetovna banka, ipd ipd). Torej tudi če se NOBEN ki bi izgubil službo ne bi mogel prestrurirat bi še vedno dobili 24x več kot pa bi izgubili. Ampak treba je vedet da je to samo finančno. V resnici pa tukaj ni samo finančni vidik, v resnici je tudi tukaj dejstvo da bo Slovenski "Janez" mnogo boljše živel ker ne bo depresiven zaradi avtomobilskega izpuha, ne bo imel raka, ne bo dementen, ne bo mel parkinsona in alzhaimerja in ne bodo mu odmirale možganske celice. Kakovost življenja brez vidhavanja strupenega avtomobilskega izpuha bo BISTVENO bolja!

Depression and suicide linked to air pollution in new global study
https://www.theguardian.com/environment...

CHILDHOOD AIR POLLUTION EXPOSURE LINKED TO POOR MENTAL HEALTH AT AGE 18
https://today.duke.edu/2021/04/childhoo...

Air pollution causes 'huge' reduction in intelligence, study reveals
https://today.duke.edu/2021/04/childhoo...

Še enkrat vprašam, koliko časa še preden bomo NEHALI ZASTUPLJATI same sebe?! In takšnole zastrupljanje z izpuhom je for some reason nekaterim kar sprejemljivo al kaj?!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

WizzardOfOZ ::

Utk je izjavil:

moj avto porabi v povprečju med 6 in 7 litrov lpg na 100 km prevoženih. to je 7€ na 100 km.

Laž.

na približno 21 tankov je treba nalit 30 litrov bencina (zagon na bencin)

Laž.

v 130.000km prevoženih sem imel servisov za celih 500EUR (olje in filtri, svečke se bodo menjale šele pri 150.000km), drugih izrednih servisov ni bilo, razen en vpoklic. ki pa je bil zastonj.

Laž.


kolega ima zoe, pa je v treh letih zmetal več za servise kot jaz v 11 letih.

Laž.

Zgleda da grejo vsi starčki po solatkovih stopinjah...za 10 procentov se zlažejo tam, za 10 tam, na koncu izračunajo skoraj kar hočejo.

uradno lahko preveriš na uradnem servisu koliko je bilo servisov narejenih.

pa sej te razumem, tvoja jajca se tok kvarijo, da ne moreš tega sprejet. pač nimo vsi avtov z dvigalko v znaku.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

WizzardOfOZ ::

Holedino je izjavil:

Še enkrat vprašam, koliko časa še preden bomo NEHALI ZASTUPLJATI same sebe?!In takšnole zastrupljanje z izpuhom je for some reason nekaterim kar sprejemljivo al kaj?!

pravi nekdo, ki nima pojma, da so smeti večji problem kot co2.
dokler smeti, kot so baterije, lopatice vetrnic, elektronika,... zakopavamo, je vsako podpiranje ev bedarija.
prvo teš 6 opremit z vsemi možnimi filtri, pa tam kurit vse smeti ki jih sproduciramo.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

nejc_nejc ::

Wizard

Ze večkrat sem probal nehraniti greenhorna samo mi ne gre:|
Žal živi v neki eko iluziji in se mu dopade, da ni več pvc slamic. Nove papirne, so pa itak v celofan zavite.....itd.

Holedino ::

pravi nekdo, ki nima pojma, da so smeti večji problem kot co2.


PA KAKŠEN CO2?!! A sem govoril o CO2ju? NE! Govoril sem o za zdravje STRUPENIH PLINIH, to NI CO2! Govoril sem o dušikovih in žveplovih oksidih, aromatskih ogljikovikih, ter mikroskopsko trdih delcih PM1, PM2,5 in P10. To so za zdravje STRUPENE zadeve, razumeš to?! To ti dihaš vsak dan not v svoja pljuča, to je MNOGO bolj problematično kot plastična vrečka ki ti je ostala od nakupovanja. Jasno je da nimaš pojma ti, ne jaz. Če bi si kdaj kej prebral bi mogoče kej vedel, žal tega ne storiš! Koncentracija CO2ja v ozračju ni strupena, povzroča pa drug problem: globalno segrevanje, kar ima za posledico spremenjene vzorce vremena in posledično suše, poplave, orkane, tornade ipd, poleg tega pa povzroči tudi dviganje morske gladine in poplavljenje skoraj tretjine Evrope (take so znanstvene projektije za XX let vnaprej, če se ne bo zadeve zaustavilo). Torej imamo strupene pline in imamo toplogredne pline (Co2, metan ipd), to sta 2 popolnoma različna problema! Naftni avto svoje strupene odpadke meče v zrak ki ga dihamo in to je glavni problem. Pri električnem avtu pa po 20 letih baterijo še za 10 let uporabimo kot zalogovnik energije za podjetja, domove in električno mrežo, nato pa jih recikliramo. Obrati za reciklažo so že postavljeni.

Fosilna goriva so odgovorna za 8,7 milijona smrti vsako leto, kar je 20 % vseh smrti med odraslimi. "V primerjavi z drugimi razlogi prezgodnjih smrti onesnaženost zraka vsako leto terja 19-krat več življenj kot malarija, devetkrat več kot HIV oziroma aids in trikrat več kot alkohol."
Onesnaženje zaradi fosilnih goriv povzroča 20 odstotkov smrti med odraslimi
https://www.rtvslo.si/okolje/onesnazenj...

dokler smeti, kot so baterije, lopatice vetrnic, elektronika,... zakopavamo, je vsako podpiranje ev bedarij


Še enkrat: veternic ne zakopavamo več ker je EU to prepovedala (pa sploh niso strupene in so popolnoma neškodljive), baterij električnih avtomobilov pa NIKOLI nismo zakopavali, ker so tudi kot izstrošene preveč vredne za kaj takega ("odlužena" baterija električnega avtomobila ima še vedno 50 % do 70 % kapacitete in se jo uporabi kot zalogovnik energije, takšne odslužene baterije se prodajajo na Ebayu za 3000 do 20.000 €, kdor ne verjame naj gre gledat pa bo videl).

Žal živi v neki eko iluziji in se mu dopade, da ni več pvc slamic. Nove papirne, so pa itak v celofan zavite.....itd.

Pa kakšne slamice šlovek božji, kakšna iluzija?! 8,7 milijona smrti vsako leto, milijone depresivnih ljudi po Evropi, zniževanje inteligence, DEMENCA, ALzhaimer, Parkinson, RAK! IN to je tebi kar vseeno? Ti je vseeno kakšen je tvoj energy level in kako se počutiš? TI je vseeno za vse bolezni? Ti je vseeno za 8,7 milijona smrti vsako leto?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

prvo teš 6 opremit z vsemi možnimi filtri, pa tam kurit vse smeti ki jih sproduciramo.

Proti. Se tvorijo stupeni dioksini in težke kovine, ki gredo v zrak. Sem za to da se teš6 predela na les in se ga uporablja kot rezervo ko ni ne sonca ne vetra (da obojega ni po celi Evropi je morda kake 30 dni na leto ali pa še to ne). Uredba Evropske unije je tako ali tako da bo TEŠ6 moral prenehati kuriti premog leta 2033.

Wind and Solar power generation in Europe almost perfectly mirrors each other. Source: IEA

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

nejc_nejc ::

Holedino je izjavil:

prvo teš 6 opremit z vsemi možnimi filtri, pa tam kurit vse smeti ki jih sproduciramo.

Proti. Se tvorijo stupeni dioksini in težke kovine, ki gredo v zrak. Sem za to da se teš6 predela na les in se ga uporablja kot rezervo ko ni ne sonca ne vetra (da obojega ni po celi Evropi je morda kake 30 dni na leto ali pa še to ne). Uredba Evropske unije je tako ali tako da bo TEŠ6 moral prenehati kuriti premog leta 2033.

Wind and Solar power generation in Europe almost perfectly mirrors each other. Source: IEA


Ja ma Dunaju s sežigalnico v mestu, res ne vem kaj delajo.

Holedino ::

Se strinjam (čeprav si ti to hotel sarkastično predstavit, ti ni uspelo). Prvič je treba vedet da je Dunajska sežigalnica izredna majhna v primerjavi z TEŠ6, Dunajska sežigalnica letno proizvede 120 GWh elektrike, medtem ko teš6 proizvede letno 4200 GWh, kar je več kot 300x več! Povsem logično je da več kot proizvedeš energije, več moraš smeti sežgat in večje je onesnaženje zraka. Približno tako kot da bi DUnaj namesto ene ime 300 takih sežigalnic v mestu, pa saj to bi se vsi zadušili in pomrli! Sicer pa sežigalnica sredi mesta je neumnost prve klase, če že sežigalnica, potem nabutat notri vse možne najbolj kakovostne možne filtre in jo postavit DALEČ stran od ljudi, tam kjer ni žive duše naokoli!

"The facility at Spittelau has a total output of 400 megawatts and annually produces anaverage of 120 gigawatt hours of electricity"
https://www.sciencetheearth.com/uploads...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Valvoline ::

So ze dokazal da sodobni avti onesnazujejo bolj z prasnimi delci pri obrabi gum kot pa iz samega izpuha, elektrikasi se toliko bolj zaradi teze. Vsaka debata o ekologji ter onesnazevanju je torej brezpredmetna ter skrajno zavajajoca. Skozi 20 letni delovni cikel dejansko najmanj onesnazuje avto na lpg ali cng, ce se uposteva vse od proizvodnje do razgradnje.

https://www.theguardian.com/environment...
Nuff said. Vse na preso torej, vklucno subvencionirane elektricne igrace za bogatune.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

So ze dokazal da sodobni avti onesnazujejo bolj z prasnimi delci pri obrabi gum kot pa iz samega izpuha, elektrikasi se toliko bolj zaradi teze. Vsaka debata o ekologji ter onesnazevanju je torej brezpredmetna ter skrajno zavajajoca.

Ni res, nikakor ni res! Torej ti trdiš da 4 avtomobilske gume vagajo 354 kg?! A si resen?! Matematika ne laže, pri študiji ki jo imaš v mislih so se zmotili pri računanju (prišlo je do računske napake). KLIK:
Pollution From Tire Wear 1,000 Times Worse Than Exhaust Emissions: says Emissions Analytics, DEBUNKED

Ps: za delce gume nobena študije ne kaže da so rakotvorni, za delce naftnega izpuha pa je to znanstveno dokazano z mnogimi študijami.

Skozi 20 letni delovni cikel dejansko najmanj onesnazuje avto na lpg ali cng, ce se uposteva vse od proizvodnje do razgradnje.

Laž. Najmanj onesnažuje električni avto, tako glede strupenih plinov ki so ničelni na mestu vožnje (v mestih! Kjer so koncentracije zaradi dizlov in bencinarjev tudi 500x večje kot na podeželju, glej spodnji zemljevid in ti bo jasno!), kot tudi glede toplogrednih plinov, tudi te so upoštevano vse od proizvodnje do razgradnje najmanjši pri električnem avtomobilu. Lahko greva v detajle, za začetek pa bo dovolj telih 10 študij v opisu tega videa (če si pa preveč len da bi dejansko bral študije, pol pa vsaj video poglej ki povzema te študije, kar je s stališča vložka tvojega časa 100x lažja zadeva):

Zemljevid ki sem rekel da ga mroaš gledat: koncentracije strupenih dušikovih oksidov v mestu tudi 500 krat večje kot na podeželju!


https://www.theguardian.com/environment...
Nuff said. Vse na preso torej, vklucno subvencionirane elektricne igrace za bogatune."

Študija je bila v znanstvenih krogih zavrnjena, prišlo je do napake pri računanju. Štrudija trdi da gume izločijo 5,9 GRAMA delcev na kilometer. Zdej pa računej koliko bi moglo bit teh delcev v 60.000 km življenjske dobe? Zdej pa računej koliko gume vagajo vse skup, so res težke 354 KILOGRAMOV kot trdi študija? Ne, niso!! NIkakor niso. Upoštevati pa je treba samo težo med novo in iztrošeno pnevmatiko, kar je okrog 1 kilogram po eni gumi. Torej kot vidiš je študija čisti fail, zmotili so se pri računanju. In še nekaj tudi tista kila obrabe gume v 60.000 km življenjske dobe NI vse v obliki mikroskopskih delcev velikosti 10 mikrometrov ali manj, dosti je večjih delcev ki ostanejo na tleh in niso "airborn". In še nekaj gume imajo vsi avtomobili, ne glede na vrsto pogona, teža električnih vozil pa je zelo podobna (Tesla model 3 tehta celo MANJ od primerljivega bencinskega BMW M3). In še, za delce gume nobena študije ne kaže da so rakotvorni, za delce naftnega izpuha pa je to znanstveno dokazano z mnogimi študijami.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Valvoline ::

To so miligrami. Vse je povedano inginercek, ev torej svinjajo podobno ce ne vec kot ice.


Povzetki:
Toxic particles from tyre wear almost 2,000 times worse than from exhausts as weight of cars increases

There are currently no regulations on the wear rate of tyres and little regulation on the chemicals they contain. Emissions Analytics has now determined the chemicals present in 250 different types of tyres, which are usually made from synthetic rubber, derived from crude oil. "There are hundreds and hundreds of chemicals, many of which are carcinogenic," Molden said. "When you multiply it by the total wear rates, you get to some very staggering figures as to what's being released.

Zgodovina sprememb…

kow ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Prvo boš moral zagotoviti čipe in baterije.
Baterije bodo obvezne tudi pri sončni elektrarni, ker brez zalogovnika energije več ne boš dobil dovoljenja za sončno elektrarno.
Kje boš dobil ves material za baterije?

zdaj se smejemo rusom, čez 2 leti bomo pa na istem, ko avti ne bodo več imeli elektronike.


Proizvodna cipov neprekinjeno narasca ze kaksnih, ne vem, 70 let... pogumno, da upas, da se bo zadeva ustavila.
Proizvodnja baterij, pa verjetno se veliko dlje. Ne vidim, da bi se ustavila v naslednjih 30 letih. Ne znam si predstavljati kako, res ne.
No, lahko je res velika vojna. To je res.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

s1m0n ::

Valvoline je izjavil:

To so miligrami. Vse je povedano inginercek, ev torej svinjajo podobno ce ne vec kot ice.


Povzetki:
Toxic particles from tyre wear almost 2,000 times worse than from exhausts as weight of cars increases

There are currently no regulations on the wear rate of tyres and little regulation on the chemicals they contain. Emissions Analytics has now determined the chemicals present in 250 different types of tyres, which are usually made from synthetic rubber, derived from crude oil. "There are hundreds and hundreds of chemicals, many of which are carcinogenic," Molden said. "When you multiply it by the total wear rates, you get to some very staggering figures as to what's being released.


Sklepam, da so partikli, ki izhajajo iz obrabe gum pa seveda tudi zavor konkretno večji kot partikli, ki prihajajo iz izpušnga sistema. Kaj je bolj nevarno seveda poznamo... Je pa res na temo onesnaževanja s strani teh dveh faktorjem premalo raziskano. Obraba se jasno veča s težo vozila tu ni debate.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

jotunn2 ::

Holedino je izjavil:

Še enkrat: veternic ne zakopavamo več ker je EU to prepovedala (pa sploh niso strupene in so popolnoma neškodljive), baterij električnih avtomobilov pa NIKOLI nismo zakopavali, ker so tudi kot izstrošene preveč vredne za kaj takega ("odlužena" baterija električnega avtomobila ima še vedno 50 % do 70 % kapacitete in se jo uporabi kot zalogovnik energije, takšne odslužene baterije se prodajajo na Ebayu za 3000 do 20.000 €, kdor ne verjame naj gre gledat pa bo videl).

Eno vprasanje cisto tako za zajebancijo. Glede na to, da vec kot 20 let starih EV-jev ni, kako sploh lahko obstaja odsluzena baterija EV-ja? Baterije so po tvojih prispevkih in "dokazih" sodec 100% dobre 30 ali 40 let. Kako imas potem lahko po (precej) manj kot 20 letih odsluzene baterije?
PS: Na Ebayu in/ali Bolhi se prodajajo tudi rabljeni tekaski copati (pa ne od kaksnih celebritiyev pac pa navadnih hobi tekacev) po drazji ceni, kot so novi. Tako da to kaj se na Ebayu prodaja ni ravno neka strasna referenca.

deco16 ::

Ja sam se pozablja da EV ne nuca bremz tolk oziroma zelo malo. Pa razlika med težami je ponavadi 200kg do 700kg. Časi klijotov z 1 tono so že zdavnaj mimo. Največji problem so tovornjaki ampak to se itak nebo primerjalo.

s1m0n ::

Če je tudi teža vodilni faktor je še kako pomembna. Je pa res, da so zdaj že ta vozila manjšega razreda od 1.2t gor... Ampak to je primarno zaradi same varnosti vozila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

Holedino ::

To so miligrami.

TI NI POŠTEKALO? :)) Ravno to je fora, študija trdi da avtomobili izpustijo 5,9 GRAMOV delcev na 1 prevoženi kilometer, pazi, NE miligramov, ampak GRAMOV. TOrej cela študija je en lažniv fail, ker je nomogoče da gume od avta vagajo 354 KILOGRAMOV!

TOrej osnovna matematika za osnovno šolo:
Življenjska doba gum: 60.000 km
Vsak kilometer spusti 5,9 GRAMOV delcev kot oni trdijo.
Koliko jih spusti po teh prevoženih 60.000 kilometrih? Zračunej, bo šlo?
Ti pomagam?
60.000 km x 5,9 grama/km = 354.000 gramov = 354 kg, zdej mi pa povej kere gume od avta vagajo 354 kil?
https://www.emissionsanalytics.com/news...
Sem ti podćrtal kaj oni trdijo, to je FIZIČNO NEMOGOČE!


Vse je povedano inginercek, ev torej svinjajo podobno ce ne vec kot ice.

Niti podrazno, motiš se da se bolj ne bi mogel! BOm pa ja jst vedel ko sem v branje tega vrgel že 2000 ur vse od leta 2010 do danes, ti pa nis porabil niti minute! Pokaži mi študijo ki pravi da delci gum povzročajo raka? JE NI! Jst ti pa pokažem mnogo študij ki jasno trdijo da delci v izpuhu naftnega avtomobila povzročajo raka.

Pa niso tu samo delci, so še druge snovi kot so dušikovi oksidi, zelo strupena zadeva. Niso to delci, amapk je strupen plin. Avtomobili so glavni onesnaževalec mesta s tem strupenim plinom.

Diesel Exhaust and Lung Cancer--Aftermath of Becoming an IARC Group 1 Carcinogen
https://academic.oup.com/aje/article/18...

"Exhaust fumes from diesel engines do cause cancer, a panel of experts working for the World Health Organization says. It concluded that the exhausts were definitely a cause of lung cancer and may also cause tumours in the bladder."

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Druga študija, isto, povzročajo raka: Diesel Exhaust Causes Lung Cancer
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
Dizelski izpuh je uradno kladificiran s strani evropske agencije za raziskave raka v 1.kategorijo, kar pomeni da je DEFINITIVNO brez dvomov rakotvoren za človeka.

Povzetki:
Toxic particles from tyre wear almost 2,000 times worse than from exhausts as weight of cars increases

There are currently no regulations on the wear rate of tyres and little regulation on the chemicals they contain. Emissions Analytics has now determined the chemicals present in 250 different types of tyres, which are usually made from synthetic rubber, derived from crude oil. "There are hundreds and hundreds of chemicals, many of which are carcinogenic," Molden said. "When you multiply it by the total wear rates, you get to some very staggering figures as to what's being released.


Smo ti že povedali da je to FIZIČNO NEMOGOČE, ker gume na tehtajo 354 kil, prav tako ko prevoziš 60.000 km kot je življenjska doba ne voziš po železnih platiščih, ampak so gume še vedno tam (le kakšno kilo manj imajo). In to kilo niso vse spustile v obliki mikroskopsko majhnih delcev pod 10 mikronov ki postanejo airborn, ampak je velik del teh delcev tudi težji in se ne dvigne v zrak in s tem ga ne dobiš v pljuča. Študija trdi nekaj kar je FIZIČNO NEMOGOČE, torej so se zmotili pri računanju in ta študija je bila v znanstvenih krogih že zdavnaj ovržena (lahk pa jo ovrže tudi osnovnošolec z osnovno matematiko).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Sklepam, da so partikli, ki izhajajo iz obrabe gum pa seveda tudi zavor konkretno večji kot partikli, ki prihajajo iz izpušnga sistema.

Končno en ki je pogruntal! Bravo, točno to! Delci izpuha so tako majhni da prehajajo krvno možgansko bariero in se odlagajo v možganih, to povzroča vse sorte pizdarije, med drugim depresijo, alzhaimerjevo in parkinsonovo bolezen.

Alzheimer's 'is linked to diesel engine fumes': Tiny particles emitted could help to form plaques in the brain that cause the disease
https://www.dailymail.co.uk/health/arti...

Scientists find evidence of link between diesel exhaust, risk of Parkinson's
https://medicalxpress.com/news/2020-05-...

Diesel exhaust linked to magnetic particles in our brains and Alzheimer's Disease
https://www.movingforwardnetwork.com/20...

Takole izgledajo ti delci ki se odlagajo v možganih:


"The problem with magnetite is that it's toxic. It causes oxidative stress, disrupting normal cellular function and contributing to the creation of destructive free radicals--unstable molecules that can damage other important molecules. Previous work has also shown a correlation between high amounts of brain magnetite and Alzheimer's disease, and recent studies suggest it increases the toxicity of the disease's hallmark ? amyloid plaques, clumps of protein that can interfere with cell signaling. Nothing definitively links magnetite to Alzheimer's, but the kinds of cellular damage it can cause are consistent with what's seen in the disease." (Science Magazine)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Valvoline ::

V onem clanku so verjetno narobe napisal g namest mg. V tem clanku je vse lepo napisano, tudi fotka kaze vse. Pocasi,pocasi streznitev tj resnica prihaja. Kak je ze bila una k se lopov dere.... uhvatite lopova....

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

jotunn2 je izjavil:

Holedino je izjavil:

Še enkrat: veternic ne zakopavamo več ker je EU to prepovedala (pa sploh niso strupene in so popolnoma neškodljive), baterij električnih avtomobilov pa NIKOLI nismo zakopavali, ker so tudi kot izstrošene preveč vredne za kaj takega ("odlužena" baterija električnega avtomobila ima še vedno 50 % do 70 % kapacitete in se jo uporabi kot zalogovnik energije, takšne odslužene baterije se prodajajo na Ebayu za 3000 do 20.000 EUR, kdor ne verjame naj gre gledat pa bo videl).

Eno vprasanje cisto tako za zajebancijo. Glede na to, da vec kot 20 let starih EV-jev ni, kako sploh lahko obstaja odsluzena baterija EV-ja? Baterije so po tvojih prispevkih in "dokazih" sodec 100% dobre 30 ali 40 let. Kako imas potem lahko po (precej) manj kot 20 letih odsluzene baterije?
PS: Na Ebayu in/ali Bolhi se prodajajo tudi rabljeni tekaski copati (pa ne od kaksnih celebritiyev pac pa navadnih hobi tekacev) po drazji ceni, kot so novi. Tako da to kaj se na Ebayu prodaja ni ravno neka strasna referenca.


1. Sej ravno to je fora, iztrošenih baterij ŠE ni v količinah, kakšna se najde sem in tja (zaradi napake v proizvodnji, ampak to je izjemno redko ranga 1 na 10.000 avtomobilov), ter nekaj več je baterij NIsan Leafov in Kie E-soul, zaradi odsotnosti hlajenja baterije, napačno zbrane kemije celic relativno občutljive na povišano temperaturo in previsoke napetosti polnenja. Danes zelo dobro vemo kakšne so degradacije baterije pri Nissan Leafu in Kiji E-soul in te lahko znašajo tudi 3 do 4 % na leto. NIssan Leaf je prišel na trg že 2010, torej 12 let bo od takrat. In tudi jasno se ve da sta ti dve vozili izjema in da vsi ostali proizvajalci dosegajo degradacijo 1 do 1,5 % na leto. Nisan preprosto ni vgradil hlajenja baterije v svoj avtomobil! No, vsi moderni avtomobili takšno hlajenje IMAJO. :)

2. Odvisno kakšen procent zate pomeni "iztrošena baterija". Za nekoga bo baterija iztrošena pri 70 %, ker je pač kupil Nissan Leafa ki je že kot nov imel samo 120 km dosega. In zdej ga je sam 70 % tolk, kar je sam še 84 km, in to mu recimo pozimi že ne zadostuje več do službe in nazaj. Zato baterijo zamenja. Nekdo ima pa recimo Teslo in ta je imela nova 500 km dosega, po 10 letih imajo Tesle IZMERJENO še 90 % originalnega dosega, to je še 450 km. In tudi ko bo baterija na 50 % (čez 40 do 50 let), bo to njemu lahko še vedno zadosti, ker to je še vedno 250 km dosega. Vse je odvisno od tega kako velika je vgrajena baterija v električni avto, ter koliko so potrebe posameznika (kdaj posameznik smatra baterijo za istrošeno).

3. Baterije se ne prodajajo samo po Ebayu, ampak tudi povsod drugod: Aliexpress, facebook skupine "DIY battery" in podobno, podjetja so ki odkupujejo stare baterije električnih avtomobilov in jih prodajajo naprej tistemu ki jih hoče: loh dam linke če te zanima. :)

Valvoline je izjavil:

V onem clanku so verjetno narobe napisal g namest mg. V tem clanku je vse lepo napisano, tudi fotka kaze vse. Pocasi,pocasi streznitev tj resnica prihaja. Kak je ze bila una k se lopov dere.... uhvatite lopova....


Ne. Ni ponesreči, je zanalašč.In to ne nekdo v članku, ampak avtorji "študije" sami. Preberi printscreen iz njihove študije, ki sem ti ga ŽE DAL že prej, pa si ga gladko zignoriral?! Link do študije imaš pa par postov nazaj (da me ne boš slučajno obtožil da sem kej fotošopiral al kej tazga lol).


s1m0n je izjavil:

Če je tudi teža vodilni faktor je še kako pomembna. Je pa res, da so zdaj že ta vozila manjšega razreda od 1.2t gor... Ampak to je primarno zaradi same varnosti vozila.


EV ni nujno da je težji, če ga znaš delat, recimo Tesla je lahko lažji. Recimo Tesla model 3 je LAŽJI od primerjivega bencinskega BMW M3. Torej električni avto v tem primeru je LAŽJI. Pa tudi sicer teže niso dosti večje, 10 do 15 % ponavadi. Vendar še to samo zato, ker SNOBI po nepotrebnem hočejo nepotrebno velik doseg (tak ki ga v resnici ne rabijo). Sicer pa energijske gostote baterij gredo gor iz leta v leto, kar pomeni da bo potrebna čedalje manjša teža za isto količino shranjene energije. Naj za zanimivost povem, da od leta 2010 do 2020 se je energijska gostota baterij povečala za skoraj 3 krat, kar pomeni 3x manjša teža za isto shranjene energije. In seveda se ni ustavilo, energijska gostota se veča še naprej iz leta v leto. V istem obdoblju od 2010 do 2020 je CENA baterij padla za 9 krat. Sam povem. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Utk ::

uradno lahko preveriš na uradnem servisu koliko je bilo servisov narejenih.

V 11 letih si bil 5x na servisu in vsak je bil 100 evrov? In to naj verjamemo tebi, ki itak servise delaš sam.
6,7 litrov plina ne porabi noben, pa nas ni malo tu, ki smo imeli plin.
««
22 / 48
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 452 53 54 55 )

Oddelek: Na cesti
2712259978 (8343) hojnikb
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058131855 (91920) D3m
»

Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
68166801 (46641) gruntfürmich
»

rabljen poceni ev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19131182 (25987) hojnikb

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25634308 (30839) bluefish

Več podobnih tem