» »

Formula 1 2022

Formula 1 2022

««
46 / 99
»»

Skyman ::

Ker CAR vettel..
Vettel žrtev roparjev, slednje preganjal kar na e-skuterju
https://www.zurnal24.si/sport/moto-spor...


Drugace.. pa smo kar blizu bili vsaj 50%

Leclerc loses turbo and MGU-H after Barcelona retirement

https://www.racefans.net/2022/05/23/lec...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Skyman ()

springfield ::

Horner ze jamra, da bo treba zaradi inflacije povecat budget cap. Ocitno je Ferrari imel dober razlog, da poslje porocilo FII.

Skyman ::

So samo za nekatere neka pravila?
Se je Hamilton v Parc Fermeju dotikal Red Bullovega zadnjega krilca?

https://portal-f1.si/2022/05/video-se-j...

billy ::

Hja lani je FIA delovala v smer, da se lujzu časti še ta 8-mi naslov, zato je bilo vse kontra maxu, na srečo je potem massi balansiral in dobili smo fer razplet.

letos je pač lujz čisto bogi in se mu pusti vse.

Skyman ::

tocno tako...Pustu VSE se ta tema o nakitu bo pocasi pod preprogo.

SmolWhale ::

Ma naj gre v penzjon, pussy.

ginekk ::

Ahaha, dotaknil se je krila.

Upam, da kdo iz RB zateži samo zato, ker lahko. In seveda čakam na Vettlov komentar.

SmolWhale ::

Kaj če bi kakšno rekli o njegovem otroškem obnašanju po predrti gumi ob kontaku z KMAG?

Luzer

ginekk ::

Meni je bil zgovoren komentar KMAGa, v smislu da je Hamilton točno vedel kaj počne (rahel understeer).

Saj zdaj je že kar neko pravilo, Hamiltona se ne prehiteva po zunanji strani ovinka, ker vedno tvegaš da te rukne ven.

billy ::

Ja pa saj je logično, da je tu krivda tudi pri lujzu, ni šanse, da ni videt kmaga, pa tudi kmag ni namerno treščil v njega.

kaj pomeni prehitevat lujza po zunanji strani, pa je lani z 51G občutil max.

ZveeZ ::

Skyman je izjavil:

So samo za nekatere neka pravila?
Se je Hamilton v Parc Fermeju dotikal Red Bullovega zadnjega krilca?

https://portal-f1.si/2022/05/video-se-j...

RedBull mu ni dal krila, pa si ga je hotel sam vzeti:)

scythe ::

billy je izjavil:

Hja lani je FIA delovala v smer, da se lujzu časti še ta 8-mi naslov, zato je bilo vse kontra maxu, na srečo je potem massi balansiral in dobili smo fer razplet.

letos je pač lujz čisto bogi in se mu pusti vse.



2021 naslov je osvojil Massi in noben drug ;) Si že pozabil na FIA poročilo ?
X870 | 9800X3D | 2x32Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|

no comment ::

ginekk je izjavil:

Meni je bil zgovoren komentar KMAGa, v smislu da je Hamilton točno vedel kaj počne (rahel understeer).

Couldn't have happened to a nicer guy...

DamijanD ::

A ta budget cap vsebuje vse stroške? Mislim kaj če ekipi vsako dirko crkne en motor? Ali pa če imajo crash mojstra, ki se vsako tekmo razkanta? Gredo ti fixi v isti budget ali je to ločeno?

skyform ::

Članki kot ta
https://portal-f1.si/2022/05/video-se-j...

so narejeni za točno take primitivce kot ste eni tu, ki nasedate vsakem sranju. Sploh se ni dotaknil krilca ampak je šel samo mimo bolida. Preden pišete bedarije si raje oglejte cel videjo kaj se je sploh zgodilo.

https://twitter.com/Planet_F1/status/15...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: skyform ()

ginekk ::

Torej nič ni blo, mimo je šel. Fake news.

springfield ::

DamijanD je izjavil:

A ta budget cap vsebuje vse stroške? Mislim kaj če ekipi vsako dirko crkne en motor? Ali pa če imajo crash mojstra, ki se vsako tekmo razkanta? Gredo ti fixi v isti budget ali je to ločeno?

Ce se ne motim, je FIA nastavila max ceno za dobavo motorjev za celo sezono. Nesrece oz popravila se pa stejejo v budget.
Izven budgeta so place voznikov in 3? najvisje place ostalih.

Meizu ::

Max je imel lažji dirkalnik od pereza, in zaradi tega težave z DRS.


Tega ne razumem ravno - Max je imel lažji dirkalnik in zaradi tega težave z DRS? Kaj bi tu lahko povzročilo tovrstne težave? Večji downforce? Prevelika sila na krilu za premik? Kaj pa vem no.

billy ::

Meizu je izjavil:

Max je imel lažji dirkalnik od pereza, in zaradi tega težave z DRS.


Tega ne razumem ravno - Max je imel lažji dirkalnik in zaradi tega težave z DRS? Kaj bi tu lahko povzročilo tovrstne težave? Večji downforce? Prevelika sila na krilu za premik? Kaj pa vem no.


Tako je rekel marko. Verjetno pa je povezano z avtomatiko, ki odpira krilce, ni to na ročno zajlo, ampak mora bit verjetno nek hud sistem, da bi pri takih silah odpre to gor - pri maxu so se pa te sile, zaradi nižje teže, malce "sjebale".
Čeprav, je pa malo sumljivo, ker ga že od konca laske sezone jebe DRS, in to samo maxa

no comment ::

Meizu je izjavil:

Tega ne razumem ravno - Max je imel lažji dirkalnik in zaradi tega težave z DRS? Kaj bi tu lahko povzročilo tovrstne težave? Večji downforce? Prevelika sila na krilu za premik? Kaj pa vem no.

Bolj enostavno je. Če greš spreminjat DRS mehanizem z namenom narediti ga lažjega, lahko kaj zajebeš.

Meizu ::

Huh, nisem se nikoli poglabljal v tolikšne detajle glede dirkalnikov, sem pa mislil, da je DRS mehanizem v vseh dirkalnikih pač nek zunanji standard.

No ja, potemtakem je vse možno, res je, da so očitno bili neki vetrovni sunki tam, mogoče ravno pravšnji, da je zapiralo vratca, ampak to je en tak hud gamble potem, da je res vprašanje, če je krivda sam dizajn ali je pač šlo v rit nekaj takšnega, kar se zelo redko pokvari.

SmolWhale ::

To mu je Hamilton zanalašč pokvaril, se je videlo spet po dirki je nekaj ušpičil.

PrimozR ::

billy je izjavil:

Meizu je izjavil:

Max je imel lažji dirkalnik od pereza, in zaradi tega težave z DRS.


Tega ne razumem ravno - Max je imel lažji dirkalnik in zaradi tega težave z DRS? Kaj bi tu lahko povzročilo tovrstne težave? Večji downforce? Prevelika sila na krilu za premik? Kaj pa vem no.


Tako je rekel marko. Verjetno pa je povezano z avtomatiko, ki odpira krilce, ni to na ročno zajlo, ampak mora bit verjetno nek hud sistem, da bi pri takih silah odpre to gor - pri maxu so se pa te sile, zaradi nižje teže, malce "sjebale".
Čeprav, je pa malo sumljivo, ker ga že od konca laske sezone jebe DRS, in to samo maxa

What?

WHAT??

BT52 ::

Meizu je izjavil:

Huh, nisem se nikoli poglabljal v tolikšne detajle glede dirkalnikov, sem pa mislil, da je DRS mehanizem v vseh dirkalnikih pač nek zunanji standard.


No jaz bi ga naredil, kot "open source" del, katero kategorijo so letos prvič uvedli. Standardni del pa ne more bit v popolni meri (razen, če fixirajo geometrijo v pravilih), ker potrebni vzvodi in sile se razlikujejo med vrstami krilc. To pomeni vse od Monza, MID-DF srednjega in HIGH-DF krilc.

No ja, potemtakem je vse možno, res je, da so očitno bili neki vetrovni sunki tam, mogoče ravno pravšnji, da je zapiralo vratca,


No to verjento ravno ne. Pri 260+kph je 20 kph vetra zanemarljivo. Plus z tem, da gre za hidravlični sistem, kateri vsaj za magnitudo presega silo upora. Zato je tole malo manj verjetno.

Bolj gre za okvaro oz neoptimalni dizajn. Koliko vem gre za "novo" High-DF krilce. Znano je, da se ekipe igrajo z upogibanji krilc. To so predvsem nelinearni efekti, katerih ne moreš doma na mizi 100% testirat. Še posebej, če dirkač živčno stiska gumbe po volau pa vozi preko grobih grbin, ki dodajajo še dodatne sile zraven. Recimo tako upogibanje v bilo kaki osi lahko ukrivlja batnico in predvsem dodaja dodatne "nepoprebne" sile na manjhne vzvode, ter sorničke. Zelo verjento gre za agresivno optimizacijo dizajna. Namreč na 1m višini 1 gram mase drastično znižuje CofG. Ekipe ubijajo za nižji roll center. Predvsem, če okrepljen del nima direknega aero vpliva.

Če pa je resnično smotrno spreminjat in prilagajat dizajn za vsako krilce posebi pa se mora FIA vprašat. Čeprav dokler je v okvirih proračuna in je zadeva varna... Jih ne boli kaj ekipe in mehaniki počnejo v garažah. Pa če mažejo in drkajo DRS vsak trening če hočejo. Heh

Če gre za težavo z QC delov pa jih bodo mogli naredit več, da bodo tole ugotovili. :d V vsakem primeru frka.

PrimozR je izjavil:

billy je izjavil:

Meizu je izjavil:

Max je imel lažji dirkalnik od pereza, in zaradi tega težave z DRS.


Tega ne razumem ravno - Max je imel lažji dirkalnik in zaradi tega težave z DRS? Kaj bi tu lahko povzročilo tovrstne težave? Večji downforce? Prevelika sila na krilu za premik? Kaj pa vem no.


Tako je rekel marko. Verjetno pa je povezano z avtomatiko, ki odpira krilce, ni to na ročno zajlo, ampak mora bit verjetno nek hud sistem, da bi pri takih silah odpre to gor - pri maxu so se pa te sile, zaradi nižje teže, malce "sjebale".
Čeprav, je pa malo sumljivo, ker ga že od konca laske sezone jebe DRS, in to samo maxa

What?

WHAT??


JUP what hahah Maxovih 260kph je drugačnih od Perezovih LMAO. Max ukrivlja space&time CONFIRMED

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Roll center je karakteristika vzmetenja, FYI. 1 g mase na 1 m višine drastično zniža CoG? Cmon... 800 kg majo avti, 1 g se pozna fuck all. Ja, vsi imajo željo CoG znižati, ampak reči, da se spremeni drastično? o.O

Sicer pa, upogibanje karbonskih delov in posledične loade na aktuator pomojem ekipe znajo popisati zelo dobro. Navsezadnje se igrajo s flexy deli, kar pomeni, da morajo znati narediti dobre trdnostne analize (končni elementi pa to), skupaj s karakteriziranjem layupa karbona (praktično ne dvomim, da uporabljajo Anaglyphov Laminate tools ali nekaj podobnega, da naredijo pravilno mrežo), takšnemu kadru pa tudi ne bi smelo biti problem narediit couplinga FEA in CFD, da dobijo realne aero loade. Posledično morajo poznati deformacije in obremenitve na aktuator.

V praksi pa itak, testiraš na 50 % višji prečni sili in poskrbiš, da se še vedno premakne. Je tako pomemben del avta, da se splača malo pretiravati. Razlika med odpiranjem in ne odpiranjem lahko pomeni razliko med zmago in 2. mestom.

BT52 ::

Ma ja in ne. Nočejo imet prevelike tolerance očitno. Tako se dela na minimum. Imajo velik faktor za dizajn mehanizma? Mogoče.

Orodja in test rigi so vse lepo in in prav. Pravgotovo, kot pionirji kompozitne dinamike niso zaostali. Včasih jih verjetno kaka spregledana napaka preseneti, kar pa ne moreš testirat.

Eno je pravilno dimenzioniran sistem. Drugo pa je zanesljiv sistem. Včasih je človeški faktor na liniji nepredlvidljiv. Idealno se dizanjnira KISS varijanta, kar v F1 ne pride v poštev.

billy ::

ops, zgleda sem površno poslušal, saj meni se je tudi zdelo čudno :)

https://www.planetf1.com/news/weight-lo...

Torej ni razlog, da je max shujšal, ampak njegov dirkalnik je lažji od perezovega in to bi naj botrovalo težavam z DRS.

Predator X ::

ginekk je izjavil:

Meni je bil zgovoren komentar KMAGa, v smislu da je Hamilton točno vedel kaj počne (rahel understeer).

Saj zdaj je že kar neko pravilo, Hamiltona se ne prehiteva po zunanji strani ovinka, ker vedno tvegaš da te rukne ven.


KMag je potem povedal, da je bil komentar v trenutku nesrece.

Nevem kaj je tu naredil hamilton narobe po vase.

no comment ::

Predator X je izjavil:

Nevem kaj je tu naredil hamilton narobe po vase.

Nič ni naredil narobe. Peljal je kot da Magnussna ni na njegovi levi in Magnussen je peljal kot da Hamiltona ni na njegovi desni. Dva taka skupaj = crash. Hamilton je peljal tako kot vedno in Magnussen je peljal drugače kot večina, ki se znajdejo na zunanji strani Hamiltona, ker je vedel kaj se vsem zgodi ("naenkrat" jim zmanjka asfalta).

Kot že rečeno, stvar se ne bi mogla zgoditi bolj angelskima dirkačema.

Druga dva, Max in George, sta dokazala, da lahko celotni ovinek peljeta tudi vštric. Prva dva pač ne... in nihče ni presenečen.

Predator X ::

no comment je izjavil:

Predator X je izjavil:

Nevem kaj je tu naredil hamilton narobe po vase.

Nič ni naredil narobe. Peljal je kot da Magnussna ni na njegovi levi in Magnussen je peljal kot da Hamiltona ni na njegovi desni. Dva taka skupaj = crash. Hamilton je peljal tako kot vedno in Magnussen je peljal drugače kot večina, ki se znajdejo na zunanji strani Hamiltona, ker je vedel kaj se vsem zgodi ("naenkrat" jim zmanjka asfalta).

Kot že rečeno, stvar se ne bi mogla zgoditi bolj angelskima dirkačema.

Druga dva, Max in George, sta dokazala, da lahko celotni ovinek peljeta tudi vštric. Prva dva pač ne... in nihče ni presenečen.


Kaj?

Pa sej je imel dost placa magnusen. Sej ga ni rinil ven. Mag je priletel v hama in ne obratno.

Predator X ::

Nevem kaj vi razmisljate. Normalno te zaradi sil vlece ven iz ovinka, nevem kaj je hotel magnusen...

Enistavno karkoli bi hamilton naredil bi trcila.

En navadn bedak je.

no comment ::

Predator X je izjavil:


Kaj?

Pa sej je imel dost placa magnusen. Sej ga ni rinil ven. Mag je priletel v hama in ne obratno.

Ni. Sicer mislim, da je Hamilton v tistem trenutku malo izgubil prednji konec (understeer) in sta zato trčila. Saintz spredaj pelje bolj tesno linijo pa sploh nima nikoga na zunanji strani. Ampak Magnussen je tako ali tako vedel, da ni varjante, da bo na koncu ovinka ostalo asfalta za širino njegovega avta in se sploh ni imel nobene namere se začeti umikati.

Predator X je izjavil:


En navadn bedak je.

No, no. Magnussen je ultra bedak.

Zgodovina sprememb…

Predator X ::

no comment je izjavil:

Predator X je izjavil:


Kaj?

Pa sej je imel dost placa magnusen. Sej ga ni rinil ven. Mag je priletel v hama in ne obratno.

Ni. Sicer mislim, da je Hamilton v tistem trenutku malo izgubil prednji konec (understeer) in sta zato trčila. Saintz spredaj pelje bolj tesno linijo pa sploh nima nikoga na zunanji strani. Ampak Magnussen je tako ali tako vedel, da ni varjante, da bo na koncu ovinka ostalo asfalta za širino njegovega avta in se sploh ni imel nobene namere se začeti umikati.

Predator X je izjavil:


En navadn bedak je.

No, no. Magnussen je ultra bedak.


Okay poglej tole pa presodi sam.

Upoštevaj to, da je bil Mag v naletu in je vedel točno kako je bil ham postavljen pred ovinkom.

no comment ::

Predator X je izjavil:


Okay poglej tole pa presodi sam.

Misliš, da mi je nekdo drug povedal kaj si naj mislim?!

Če se ta dva "srečata v pesku" vsako dirko, ostali pa vsak vikend s tem še dodatno utrdijo prepričanje, da vedno mora ostati prostor za tistega, ki vozi vzporedno s tabo (pa če še tako verjameš v "to je moj ovinek")...

...bo F1 boljša, ne slabša.

Predator X ::

no comment je izjavil:

Predator X je izjavil:


Okay poglej tole pa presodi sam.

Misliš, da mi je nekdo drug povedal kaj si naj mislim?!

Če se ta dva "srečata v pesku" vsako dirko, ostali pa vsak vikend s tem še dodatno utrdijo prepričanje, da vedno mora ostati prostor za tistega, ki vozi vzporedno s tabo (pa če še tako verjameš v "to je moj ovinek")...

...bo F1 boljša, ne slabša.


Joj,

Če bi to veljalo za Hamilton bi z maxom tržila večkrat. Hamilton popušča nonstop in to ga je koštalo naslova. Pa ne prodajaj idiotizma in pravljic...
Kaj je delal max celo dirko, jokaj je zaradi DRS-ja pa še takrat, ko ga je imel, ga je George cepil. Perez je pokazal kako se dela.

Definitivno ima perez slabši avto kot Max... Sej, če bodo tako delal bodo izgubili še pereza.

Max si je sam kriv za ovinke in da je letel ven v Silverstonu... preveč agresivno pelje. Pa sam se dobro zaveda je naredil takrat napako iz prejšnega ovinka.

Kevin je to dejansko trčil v Hama pa nič drugega ni bilo. Zato nerabiš nobenih kronkretnih možgančkov. Sainz se ni da in Ham je moral popustiti, če bi lahko prišlo do trka. Ostal je na notranji liniji pred ovinkom. In kot se vidi iz posnetka, ni nobenega understeera dokler ne trči z MAG. Edino, kar je imel ham problem, je da je peljal po umazanem delu steze pred tem in to je to. Ta bedak, ki čez od petega leta svojega življenja vozi gokart in se ni sposoben dojeti pri njegovih letih teh stvari, ki jih vidi pred sabo.

Lj sej je Riciardo peljal proti Maxu kot teammate in kaj je imel 2 sezoni... DNFje zaradi Maxa. Perez že ve zakaj je rekel " We NEED to speak later".
https://www.racefans.net/2022/05/22/202...

Kaj dela ferrari, da ga konkurenca tako hitro ujame?

Zgodovina sprememb…

SmolWhale ::

Making pasta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: SmolWhale ()

no comment ::

Vse gre v pi**o. Najprej se mi podre svet, ko mi Predator razgrne Resnico, pol pa ugotovim, da Qualy v Monaku ni več v petek (in P1/P2 v četrtek)!

WTF?!

Zgodovina sprememb…

buneech ::

Qualy ni bil v petek. Samo FP1 in FP2 sta bla v četrtek ponavadi.

no comment ::

Ja, seveda! Vedel sem, da se štarta v četrtek...

Tilen88 ::

Približuje se drikaški vikend. Merc zna tu biti zelo močan če mu res odgovarjajo počasni ovinki. Kokice out!

SmolWhale ::

LEC DNF

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: SmolWhale ()

PrimozR ::

BT52 je izjavil:

Ma ja in ne. Nočejo imet prevelike tolerance očitno. Tako se dela na minimum. Imajo velik faktor za dizajn mehanizma? Mogoče.

Orodja in test rigi so vse lepo in in prav. Pravgotovo, kot pionirji kompozitne dinamike niso zaostali. Včasih jih verjetno kaka spregledana napaka preseneti, kar pa ne moreš testirat.

Eno je pravilno dimenzioniran sistem. Drugo pa je zanesljiv sistem. Včasih je človeški faktor na liniji nepredlvidljiv. Idealno se dizanjnira KISS varijanta, kar v F1 ne pride v poštev.

Ja in ne kaj?

Jah, lahko greš na minimum in pač tvegaš, da ne boš zmagal. Pretekli vikend se jim je močno usralo.

Orodja in test rigi so v modernih časih edino, kar jim je ostalo, poleg dirkaškega vikenda. Zato pa je toliko simuliranja vsega boga v F1, ker drugega trenutno nimajo. Testiranj ni več takšnih, kot pred 20 leti.

Kakšna linija? Pri denarjih, ki so v F1, imajo možnost, da kose sestavljajo magistri in doktorji znanosti in vse 3x, 4x preverijo, da res dela to, kar mora. Ni to pranje centov v serijski proizvodnji za automotive trg, tukaj se vrtijo milijoni.

Predator X ::

no comment je izjavil:

Vse gre v pi**o. Najprej se mi podre svet, ko mi Predator razgrne Resnico, pol pa ugotovim, da Qualy v Monaku ni več v petek (in P1/P2 v četrtek)!

WTF?!

https://www.racefans.net/2022/05/26/mag...

BT52 ::

@PrimozR Ni pranje centov. Je pa pranje gramov. HE HE Vseeno pri pinih in sornikih imajo ziher asortma delov in katerega binajo QC dele. Edino za kompozitne dele in molde jim je verjetno v iteresu, da jih uporabljajo čim manj.

Magister gor ali dol še vedno se ne moreš znebit dvoma. Katerega očitno radi sprejmejo. Če je bilo krilce popolnoma novo in še ne mapirano je še vse zelo odvisno od izkušenj in teorije. Rig ti toliko pomaga koliko imaš natančne podatke. Ziher so po Soboti na polno delali cikle na rigu z dejaskimi podatki.

Pri prejšljih krilcih je metodologija delovala očitno. Čeprav že lani so imeli kaj nekaj težav z DRS flapi in oscilacijami. Moje mnenje je, da brezveze trošijo resourse mehanikov. Raje par grmov več ali redesign ali kako dodatna QC procedura, da se ekipa v boksih osredotoči na preostali vikend.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

pirlo ::

Predator X je izjavil:


Okay poglej tole pa presodi sam.

Upoštevaj to, da je bil Mag v naletu in je vedel točno kako je bil ham postavljen pred ovinkom.

Predpostavljam, da je Mag sklepal na podlagi Sainza, da je tudi v njega zavil, ker pri Sainzu se je lepo videlo kako je šel v njega, ampak je dobro tam odreagiral in ga obvozil. Mag pa je šel preveč blizu, moral bi dat več prostora, da bi lahko reagiral kot Sainz, ko je Ham odneslo dirkalnik ven.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pirlo ()

Tilen88 ::

kolk ga serje F1 TV :S

SmolWhale ::

Tilen88 ::

nope! :))

SmolWhale ::

Then suffer

Tilen88 ::

not anymore! ha! so pofiksal,..clear as a crystal
««
46 / 99
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2021 (strani: 1 2 3 4136 137 138 139 )

Oddelek: Na cesti
6916485964 (253963) BT52
»

Formula 1 2020 (strani: 1 2 3 445 46 47 48 )

Oddelek: Na cesti
2375233166 (153558) ripmork
»

Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 430 31 32 33 )

Oddelek: Na cesti
1616200114 (134674)          
»

Formula 1 2016 (strani: 1 2 3 437 38 39 40 )

Oddelek: Na cesti
1975245286 (159213) kosta

Več podobnih tem