» »

Spletni nakup - vracilo izdelka

Spletni nakup - vracilo izdelka

SG_101 ::

Po spletu sem kupil otroski sedez, izdelek sem prejel, odprl, posadil vanj otroka in ker otroku ni odgovarjal oz ni bil primeren, sem ga spakiral nazaj v skatlo.

V trgovino sem poslal email, da odstopam od pogodbe in da bi vzel drug model. Odstop od pogodbe so mi zavrnili ker sem izdelek odprl in sprobal.

Na spletni strani imajo navedeno med drugim tole:

V primeru odstopa od pogodbe (nakupa) mora kupec prejeto blago najkasneje v 30 dneh od oddanega sporočila o odstopu vrniti prodajalcu nepoškodovano, v nespremenjeni količini in v original embalaži

Izdelek ni poskodovan in je v original embalaži (sicer odprti) prav tako je kolicina nespremenjena.

Je to normalno? Kako pa lahko drugace izdelek kupljen po spletu sprobas, ce ga ne odpres?

Vljudno prosim za kaksno pravno pomoc.

8====D~~ ::

kopirano iz ZPSjeve strani:
Zakon o varstvu potrošnikov daje potrošniku pravico do zamenjave le, če ima kupljeni izdelek napako. V tem primeru lahko potrošnik izbira, ali bo od prodajalca zahteval popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka ali vračilo kupnine.

Izdelek, ki nima napake, lahko potrošniki zamenjajo ali vrnejo le ob dogovoru s prodajalcem, saj zakon prodajalcu ne nalaga, da bi moral potrošnikovi zahtevi ugoditi. Tako je od prodajalčeve poslovne prakse odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis ali vrnil kupnino.

Drugačna pravila pa veljajo pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, in pogodbah, sklenjenih zunaj poslovnih prostorov podjetja. Če je potrošnik na primer izdelek kupil prek spleta, po telefonu ali na predstavitvi izdelkov zunaj prodajalčevega poslovnega prostora, ima možnost, da odstopi od pogodbe v 14 dneh od takrat, ko je izdelek prejel, ne da bi moral pri tem navesti razlog za odstop.

SG_101 ::

Jaz sem izdelek kupil po spletu kot navedeno zgoraj. Kaj lahko naredim, ker vracila oz. odstopa od pogodbe ne sprejmejo?

delavec44 ::

Daj ime trgovine, da se ji izognem naslednjič.

8====D~~ ::

Ker gre najverjetneje za kršitev zakonodaje, je najbolje da pokličeš na ZPS in jih vprašaš za mnenje, preden trgovcu zagroziš z inšpekcijo. Če si opravil nakup s Paypalom, lahko tudi tam začneš dispute

</head> ::

Če si kupil prek spleta lahko v 14 dneh vrneš in to morajo vrnit kupnino. Brez vprašanj.

To seveda ne gre pri izdelkih, ki po prvi uporabi postanejo neuporabni. Ne moreš vrnit pol flaše viskija, ker ti okus ni bil všeč recimo.

Bo pa marsikatera trgovina poskusila protestirat, ker s tem profitirajo.

Groot ::

Odpiši jim da s tem kršijo določbe Zakona o varstvu potrošnikov (predvsem 43.č člen) in da boš v primeru da vztrajajo pri svoji argumentaciji obvestil Tržni inšpektorat. Da pa v vsakem primeru šteješ, da si podal veljaven odstop in zato zahtevaš da ti v skladu s 43.d členom v 14 dneh povrnejo vsa prejeta plačila. Pa seveda dodaj še, da jim boš izdelek dostavil tja kamor ti bodo sporočili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Groot ()

fikus_ ::

Če si kupil v SLO, potem lahko "groziš" z ZPS in podobnimi.

GupeM ::

Groot je izjavil:

Odpiši jim da s tem kršijo določbe Zakona o varstvu potrošnikov (predvsem 43.č člen) in da boš v primeru da vztrajajo pri svoji argumentaciji obvestil Tržni inšpektorat. Da pa v vsakem primeru šteješ, da si podal veljaven odstop in zato zahtevaš da ti v skladu s 43.d členom v 14 dneh povrnejo vsa prejeta plačila. Pa seveda dodaj še, da jim boš izdelek dostavil tja kamor ti bodo sporočili.

Tako. Zraven lahko še dopišeš, da si imel namen pri njih vzeti drug izdelek, ampak ga boš zaradi naupoštevanja zakona kupil drugje.

UganiKdo ::

fikus_ je izjavil:

Če si kupil v SLO, potem lahko "groziš" z ZPS in podobnimi.


kaj ko bi zagrozil še z Društvom kmečkih žena, če že dajemo neuporabne nasvete?

Za sankcioniranje kršitev Zakona o varstvu potrošnikov je pristojen Tržni inšpektorat Republike Slovenije, ne pa neka privatna društva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

kloko ::

fikus_ je izjavil:

Če si kupil v SLO, potem lahko "groziš" z ZPS in podobnimi.

Groziš lahko s tržnim inšpektoratom. Če boš omenjal ZPS, se samo smešiš...

L.p., Kloko

Likalnik ::

Zakaj jim sploh razlagaš, da si izdelek odprl....enostavno napišeš, da odstopaš od pogodbe in da vračaš naročen izdelek....brez razlage, da je bil odprt...oziroma če že..napišeš, da si se premislil.

kot je bilo že napisano..preko spleta imaš 14 dni časa da izdelek vrneš in dobiš kupnino nazaj....sedaj jih pa zaj**** pa jim napiši, da ne boš vzel drugega otroškega sedeža in da ti naj vrnejo v celoti kupnino...da po sedež greš pa drugam.

jaz sem preko mimovrste kupil pametno uro (prek spleta) jo nosil en teden...ugotovil, da to ni zame..zapakiral in brez vprašanj, razlage vrnil...dobil v celoti kupnino nazaj

shadeX ::

In sedaj si cel pameten ker si vrnil rabljen izdelek in za to dobil povrnjen denar?

Samo ker se spletnim trgovinam ne da ukvarjat s takimi, potem vracajo denar ker je energija dragocenejsa pa vedo tudi da tisto potno uro lahk komu drugemu uturijo.

Sam toliko: zakon o nakupu na daljavo ne obstaja zato da si ti sposojas zadeve, jih nosis po vec dni in jih potem vracas.

V slabo bo sla firma ali pa nekdo ki je dobil tvoj izdelek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

UganiKdo ::

Zakon o nakupu na daljavo res ne obstaja.

Obstaja pa Zakon o varstvu potrošnikv, ki točno za takšne primere kot ga ima OP predvideva vrnitev izdelka in vračilo kupnine.

shadeX ::

In izdelek nosi cel teden? Ne sanjej.

Ta zakon potrosniku ne daje vec pravic kot bi jih imel pri fizicnem nakupu v trgovini.

GupeM ::

Seveda mu jih. Če ti izdelek zaradi bilokaterega razloga ne ustreza, ga imaš pravico vrniti. Medtem ko pri nakupu v fizični trgovini te pravice nimaš, če ne gre za napako na izdelku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

UganiKdo ::

shadeX je izjavil:

In izdelek nosi cel teden? Ne sanjej.

Ta zakon potrosniku ne daje vec pravic kot bi jih imel pri fizicnem nakupu v trgovini.


Najprej preberi, kaj je OP sploh napisal. Točno taki situaciji kot je začela tema je zakon namenjen. In ja, to zajame tudi primere, ko nekdo rabi en teden da ugotvi, da mu izdelek ni všeč. ali to, da naredi par tisoč fotorgrafij z fotoaparatom. Enako stališče je sprejelo tudi sodišče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

shadeX ::

Ti pa komu sem jaz odgovarjal.

UganiKdo ::

Upoštevaj svoj nasvet.

shadeX ::

GupeM je izjavil:

Seveda mu jih.


A bejž no bejž. Sej razumem da večina zakonov je pretežkih da bi jih povprečen slovenec razumel.

Naj te popravim: Ne prodajaj lažnih zgodbic ker širiš krivo vero, potem pa imamo razne likalnike ki vračajo rabljene izdelke.

</head> ::

Treba vedet, da je na slo-tech kar nekaj online (pre)prodajalcev, ki se v teh temah vedno oglasijo in zagovarjajo pravice prodajalcev. Vedno.
Vedno trdijo da nič ni res in da naj se kupec jebe. :)

GupeM ::

shadeX je izjavil:

Sej razumem da večina zakonov je pretežkih da bi jih povprečen slovenec razumel.

Podpovprečni pa niti razlag po "kmečko" ne razumete.

fikus_ ::

UganiKdo je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Če si kupil v SLO, potem lahko "groziš" z ZPS in podobnimi.


kaj ko bi zagrozil še z Društvom kmečkih žena, če že dajemo neuporabne nasvete?

Za sankcioniranje kršitev Zakona o varstvu potrošnikov je pristojen Tržni inšpektorat Republike Slovenije, ne pa neka privatna društva.



Črkobralsko imaš prav, poanto si pa zgrešil.

Ales ::

fikus_ je izjavil:

UganiKdo je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Če si kupil v SLO, potem lahko "groziš" z ZPS in podobnimi.


kaj ko bi zagrozil še z Društvom kmečkih žena, če že dajemo neuporabne nasvete?

Za sankcioniranje kršitev Zakona o varstvu potrošnikov je pristojen Tržni inšpektorat Republike Slovenije, ne pa neka privatna društva.



Črkobralsko imaš prav, poanto si pa zgrešil.

Kaj pa je po tvoje poanta? Da se OP-a usmerja na čisto napačen naslov nekega društva? Da bo... kaj? Plačal članarino?

V vsaki podobni temi nekdo zmotno omenja to društvo, ki dejansko ni pristojno za nič.

Očitno imajo odličen marketing in so toliko prisotni v javnosti, da ljudje dobijo napačen vtis o njih.

fikus_ ::

Naj bo samo za vaju da ne bosta rabila še enkrat počasi brat!

Če je op kupil zadevo v SLO so pravi naslovi za pomoč v SLO.

Sicer šola zanimivi tile, ki se jim zgodi krivica, skrivajo dejstva kot kača noge!

Comandante ::

SG_101 je izjavil:

Po spletu sem kupil otroski sedez, izdelek sem prejel, odprl, posadil vanj otroka in ker otroku ni odgovarjal oz ni bil primeren, sem ga spakiral nazaj v skatlo.

V trgovino sem poslal email, da odstopam od pogodbe in da bi vzel drug model. Odstop od pogodbe so mi zavrnili ker sem izdelek odprl in sprobal.

Na spletni strani imajo navedeno med drugim tole:

V primeru odstopa od pogodbe (nakupa) mora kupec prejeto blago najkasneje v 30 dneh od oddanega sporočila o odstopu vrniti prodajalcu nepoškodovano, v nespremenjeni količini in v original embalaži

Izdelek ni poskodovan in je v original embalaži (sicer odprti) prav tako je kolicina nespremenjena.

Je to normalno? Kako pa lahko drugace izdelek kupljen po spletu sprobas, ce ga ne odpres?

Vljudno prosim za kaksno pravno pomoc.

Kot lastnik spletne trgovine ti povem, da imas vso pravico vrniti izdelek v roku 14 dni, ne glede na to ce je odprt ali ne. Ne sme kazati znakov uporabe, to pa je to. V kolikor v splosnih pogojih ne pise drugace, moras kriti edino postnino.

Ne pusti se nategniti.

DarwiN ::

Men se zdi čist neprimerno, da moraš začet trgovini "grozit", klicarit, prosit, si dopisovat.. To jih ne bo nič izučilo in bodo vsakemu kupcu še naprej poskušali kratit to pravico do vračila..

Tukaj bi morala bit vsaj neka kazen, da bodo v prihodnje 2x premislili, preden se bodo šli takšne sfinjarije..

Zatorej, če imaš dovolj volje, bi se jaz obrnil direktno na varstvo potrošnikov ali whatever... Čeprav je spet res - kaj bodo pa oni naredili drugega? Verjetno "zagrozili", artikel boš lahko vrnil, in konec zgodbe brez vsakih sankcij ali posledic za trgovino. :SS

Za trgovino je potem nauk zgodbe: v najboljšem primeru stranka popusti in artikel obrdži, v najslabšem primeru pa moramo upoštevat zakon in sprejeti artikel nazaj. Dejansko gre potem za nekakšno incentivo za trgovino, da vsakič zavrnejo takšen zahtevek. Saj nimajo kaj izgubit, a ne.?

Oziroma, tisti, ki se bolje spoznate - a dejansko je kakšna kazen za trgovino v takšnih in podobnih primerih?
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DarwiN ()

UganiKdo ::

Kazni so. Pise jih trzni inspektorat. Gre za razpon od par tisoc do par 10k kazni. Enako lahko tisocaka placa tudi odgovorna oseba. Odvisno kaj tocno je krseno. Drugace je bolj podrobno to na koncu Zakona o varstvu potrosnikov.

Fore s tem, da se kazni izognejo ce izpolnijo zahtevo potrosnika, delujejo najvec enkrat. Pa se to pri tako ocitno krsitvah je to redko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

DarwiN ::

Aha, thanks.. Potem imajo bolje urejeno, kot sem pričakoval.. In potem se jih tudi splača prijavit.
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!

Vetrpiha ::

Comandante je izjavil:

SG_101 je izjavil:

Po spletu sem kupil otroski sedez, izdelek sem prejel, odprl, posadil vanj otroka in ker otroku ni odgovarjal oz ni bil primeren, sem ga spakiral nazaj v skatlo.

V trgovino sem poslal email, da odstopam od pogodbe in da bi vzel drug model. Odstop od pogodbe so mi zavrnili ker sem izdelek odprl in sprobal.

Na spletni strani imajo navedeno med drugim tole:

V primeru odstopa od pogodbe (nakupa) mora kupec prejeto blago najkasneje v 30 dneh od oddanega sporočila o odstopu vrniti prodajalcu nepoškodovano, v nespremenjeni količini in v original embalaži

Izdelek ni poskodovan in je v original embalaži (sicer odprti) prav tako je kolicina nespremenjena.

Je to normalno? Kako pa lahko drugace izdelek kupljen po spletu sprobas, ce ga ne odpres?

Vljudno prosim za kaksno pravno pomoc.

Kot lastnik spletne trgovine ti povem, da imas vso pravico vrniti izdelek v roku 14 dni, ne glede na to ce je odprt ali ne. Ne sme kazati znakov uporabe, to pa je to. V kolikor v splosnih pogojih ne pise drugace, moras kriti edino postnino.

Ne pusti se nategniti.

Popravek: Lahko kaže ravno toliko znakov uporabd, kolikor je potrebno za testiranje izdelka. To pri večini izdelkov pomeni nič znakov uporabe.

SG_101 ::

Da nadaljujem zgodbo. Prodajalcu sem navedel zakonodajo, njihove pogoje in da v kolikor tega ne bodo upostevali, da bom vse skupaj predal na TIRS. Kljub temu sem dobil negativen odgovor in so vztrajali pri svojem, da sem izdelek odpakiral in sprobal ter da nisem upravicen do odstopa od pogodbe.

Vse skupaj sem zato s korespondenco poslal na TIRS. Naslednji dan mi je prodajalec (klicali iz vodstva podjetja) omogocil zamenjavo stola s pojasnilom, da mi bodo sli na roke, vendar da moram vedeti da tega niso dolzni narediti in da ne bi smel odstopiti od pogodbe,ker je izdelek bil odpakiran in preizkusen (sem jim tudi povedal po telefonu, da nimajo prav).

Izdelek sem zamenjal in tudi javil na tirs, da je urejeno in da me vseeeno zanima, ce sem ravnal prav.

Danes sem dobil odgovor, katerega del prilagam:

https://shrani.najdi.si/?7/aw/1whVlHeQ/...

GupeM ::

Zadnji stavek od TIRS-a me moti. Posredovanje z globo bi bilo potrebno, drugače se lahko vedno takole zajebavajo.

tomaz- ::

zakaj ??

Če se bo dovolj potrošnikov odločilo, da jih prijavi, verjemi, bodo svoje "prepričanje" spremenili, ne glede na globo...

GupeM ::

Ne, če ne bojo dobili globe, jim bo povsem vseeno. Raje bojo poskušali srečo s tem, da jih 80, 50, 30, 10 % ne bo prijavilo.

Podobno kot vožnja brez vinjete. Če bi namesto 300 € kazni za vožnjo brez vinjete bil obvezen samo nakup vinjete, bi se jaz vsako leto vozil brez. Če te ustavijo pač kupiš tedensko, če te ne, se pač celo leto voziš brez.

tomaz- ::

hja, v bistvu imaš prav...... na žalost

UganiKdo ::

Kakšno globo točno naj bi dobili? Znaš definirat kje konkretno je prišlo do kršitve zakonodaje, da se jih lahko kaznuje?

To, da imata potrošnik in trgovina različno definicijo v kakšni meri je dopusten poseg v izdelek z namenom, da se potrošniku zagotovi preizkus izdelka, samo po sebi ni kaznivo. Tudi to, da imajo za moje pojme zgrešeno definicijo kakšne so njihove obveznosti ampak jih kljub temu izpolnjujejo ravno ne izpolni definicije prekrška.

Tudi če se okrog hvalim, da ne rabim vinjete za obvoznico, mi ne ne morejo napisat kazni brez da me dejansko dobijo, da vozim brez.

Največ kar bi inšpektor z nadzorom lahko dosegel je neformalen pritisk na trgvoca, pa še to je bolj lari fari. Pogoji, da bi jih lahko kaznoval za prekršek pa niti približno niso izpolnjeni glede na to, da sta potrošnik in trgovec našla rešitev, ki je skladna z zakonom in se oba z njo strinjata. Do rešitve je prišlo tudi preden je TIRS sploh začel postopek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

GupeM ::

Dovolj je to, da so ga zavrnili. Zadevo ima na papirju.

Če me brez vinjete ustavijo, tudi lahko rečem, da imam drugačno definicijo, v kakšni meri je dovoljena vožnja brez vinjete? Vidiš, enako neumno. Nepoznavanje zakona ne pomeni, da ti ga ni treba spoštovati.

In ja, kazen točno zato, da se trgovske pizde nehajo sprenevedati in izkoriščati popustljivost strank.

OP jim je lepo sporočil, da odstopa od pogodbe, oni so ga zavrnili (tukaj so bili že v prekršku). Obvestil je TIRS, da nekaj ne štima. Šele po tem so sprejeli odpoved.

glede na to, da sta potrošnik in trgovec našla rešitev, ki je skladna z zakonom in se oba z njo strinjata.

Torej če kupim vinjeto ko me DARS-ovec ali policaj ustavi, lahko kupim vinjeto in je zadeva rešena brez kazni?

UganiKdo ::

Torej če kupim vinjeto ko me DARS-ovec ali policaj ustavi, lahko kupim vinjeto in je zadeva rešena brez kazni?

nope, bo pa brez kazni, če boš zavrnil nakup vinjete na petrolu in boš prodajalcu razlagal, da ne rabiš vinejte, jo boš pa imel ko bo kontrola.

Dovolj je to, da so ga zavrnili. Zadevo ima na papirju.

ne ni, zavrnitev še ne pomeni prekrška, zgolj različno interpretacijo obsega pravic. Kar samo po sebi ni prekršek. Za ugotovitev prekrška mora tega zaznat ustrezni prekrškovni organ. Kar pa ne more, če je bila zadeva v tem času ustrezno odpravljena. Še več, če bi prodajalec vstrajal na tem, da je kupec prekoračil svoje pravice s tem na kakšen način je preizkušal izdelek in koliko so pri tem vidne sledu uporabe (tudi na embalaži) je povsem mogoč (sicer glede na opisano malove verjeten) scenarij, da TIRS drugega kot da potrošnika napoti na civilno pravdo ne bi mogel. TIRS pač nima pristojnosti, da bi vsebinsko odločal o obligacijskih razmerjih.

A če mi Joško dva dni prepozno plača najmenino mora tudi v zapor za goljufijo, ker je dva dni zamujal?

In ja, kazen točno zato, da se trgovske pizde nehajo sprenevedati in izkoriščati popustljivost strank.

pogoj za kazen je dejanska kršitev.

Predvsme pa pri tem nabijanju o vinjeti pozabljaš, da v prvi vrsti govorimo o obligacijskem razmerju. In tukaj je zadeva primarno v sferi civilnega prava.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vračilo blaga kupljenega preko interneta? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Kaj kupiti
22757063 (5250) Groot
»

Vračilo blaga,.-Zveza potrošnikov slovenije

Oddelek: Loža
213363 (2642) gregork
»

Vrnitev izdelka, varstvo potrošnikov

Oddelek: Loža
346883 (6127) K0K0
»

BigBang vračilo blaga 1.1 (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
38075130 (65780) St235
»

Izkušnje s spletno trgovino pcplus? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8010071 (9085) Schrei

Več podobnih tem