Forum » Loža » Resnica o škodljivosti dizla
Resnica o škodljivosti dizla
svatelj ::
TheBlueOne je izjavil:
Kaj ti avte tankas pri 0km dosega? Kaj je ce potem polnilnica ne deluje, kar se menda dogaja? Kaksne 50km vejretno lahko odstejes. Jaz pri ICE prakticno nikoli nisem pod 100km, ker imam rad malo rezerve.
Ne, greš do 20 km dosega, tako je v praksi . Polnilnice so zdosti pogosto za kaj takega.
Niti bencinske niso vedno v takem intervalu. Pac komu se da toliko planirat. Neuporaben grdi racek, ki se ne bo spremenil na boljse. Zal...
Električne polnilnice so (približaj in se pojavijo nove), in to je šele začetek v parih letih se boš število vsaj potrojilo:
https://www.plugshare.com/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
Aston_11 ::
TheBlueOne ::
Passat je proti temu ultimo luksuz.
stara mama ::
Glede na to da je 99 % polnjenja doma čez noč je zadeva irelevantna, 15 minut za počakat 3x na let ni noben big deal.
Ti bo ženska rojevala, ali pa si mulc zlomil roko, tvoj EV pa slučajno ne bo poln.
Mu/ji lepo rečeš: Boš pa ja počakal(a) pol ure da nafilam madona, a mora bit to tak big deal??!!
Wrop ::
svatelj ::
stara mama je izjavil:
Glede na to da je 99 % polnjenja doma čez noč je zadeva irelevantna, 15 minut za počakat 3x na let ni noben big deal.
Ti bo ženska rojevala, ali pa si mulc zlomil roko, tvoj EV pa slučajno ne bo poln.
Mu/ji lepo rečeš: Boš pa ja počakal(a) pol ure da nafilam madona, a mora bit to tak big deal??!!
Ali pa tvoj dizel slučajno ne bo poln, kaj boš pa pol? Šel ga boš za 5 minut nafilat na črpalko. Kaj boš naredil pri EVju, šel ga boš za 5 minut nafilat na hitro polnilnico (v 5 minutah se nafila za 100 km). Verjetnost da bi imel ravno takrat čisto prazen avto pa je približno enaka nič.
TheBlueOne je izjavil:
Kjer zivim jaz, niti ne. Kjer se vozim (razne alpe, prelazi itn.) pogosto dolgo ni nic, ce noces iti ne vem kako dalec iz AC in izgubljati se vec casa in trosit doseg. Skratka premalo dosega in absolutno grd avto. Deluje kakor, da so se trudili, da je outdated in grd za popizdit. Vse potrjeno trikrat z vsemi tvojimi linki. Jaz sem dosti na cesti po gosrskih delih Avstrije, Italije itn. To bi bil stres...
Passat je proti temu ultimo luksuz.
Koga briga ti, ti si statistično nepomemben. Važno je kaj je dovolj za večino populacije, ne za outlierje/izjeme kot si sam.
https://vm.tiktok.com/ZMR96LBeD/
Grozno, pol pa Euro6 fujfuj
Euro6 je manj fuj kot to na posnetku (vsaj v teoriji preden mu v praksi ne odstranijo DPF filtra pri mehaniku zato ker se lastniku ne da dat 100 EUR), vendar je še vedno fuj. Že bencin je precej boljši od dizla, plin pa še veliko boljši od bencina. Elektrika je seveda najboljša.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
m0LN4r ::
Trade Republic 38MVDVXM
svatelj ::
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
TheBlueOne ::
Koga briga ti, ti si statistično nepomemben. Važno je kaj je dovolj za večino populacije, ne za outlierje/izjeme kot si sam.
Ti gledas povprecja, kar je popolni nesmisel. Vse racunas kakor, da je povprecje dejanska dnevna kilometrina. Da ti pomagam, morda bo potem slo:
pon 10km
tor 10km
sre 10km
cet 400km
pet 400km
sob 400km
ned 0km
Povprecje je ca. 175. Zato pa je povprecje neuporaben podatek.
In ja, se strinjam, da nisem univerzalen primer, samo ti si pametoval, da mi lahko svetujes EV ekvivalent, podajas pa EV smeti, ker normalni EVji se ne izidejo niti pri tvojih otrocje optimisticnih racunicah.
stara mama ::
Tako kot nam že vsaj 20 let ali še več prodajajo zeleno tehnologijo, pa so nekateri še vedno slepi
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
celesT ::
TheBlueOne je izjavil:
Koga briga ti, ti si statistično nepomemben. Važno je kaj je dovolj za večino populacije, ne za outlierje/izjeme kot si sam.
Ti gledas povprecja, kar je popolni nesmisel. Vse racunas kakor, da je povprecje dejanska dnevna kilometrina. Da ti pomagam, morda bo potem slo:
pon 10km
tor 10km
sre 10km
cet 400km
pet 400km
sob 400km
ned 0km
Povprecje je ca. 175. Zato pa je povprecje neuporaben podatek.
In ja, se strinjam, da nisem univerzalen primer, samo ti si pametoval, da mi lahko svetujes EV ekvivalent, podajas pa EV smeti, ker normalni EVji se ne izidejo niti pri tvojih otrocje optimisticnih racunicah.
Ti gledas povprecja, kar je popolni nesmisel. Vse racunas kakor, da je povprecje dejanska dnevna kilometrina. Da ti pomagam, morda bo potem slo:
pon 10km
tor 10km
sre 10km
cet 400km
pet 400km
sob 400km
ned 0km
Povprecje je ca. 175. Zato pa je povprecje neuporaben podatek.
Ne! Narobe si me razumel. Jaz ne gledam povprečje tebe in tvojih kilometrov (tvoj vzorec uporabe je zelo redek). Jaz preprosto pogledam statistične podatke ki povejo da 98 % voznikov dela manj kot 300 km dnevno (vožnje daljše od dosega avtomobila pa samo nekajkrat letno ali pa še to ne, pri teh vožnjah se pač uporabi 15 minutno hitro polnilnico, glede na to da je to 1x ali 2x letno ni težav).
In ja, se strinjam, da nisem univerzalen primer
Tako je, končno si spoznal. :)
stara mama je izjavil:
@svatelj pač nima stika z realnostjo in je opran z marketingom.
Tako kot nam že vsaj 20 let ali še več prodajajo zeleno tehnologijo, pa so nekateri še vedno slepi
Niti podrazno. Tvoja slika pa nima nič z mano.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: celesT ()
stara mama ::
Niti podrazno. Tvoja slika pa nima nič z mano.
Povsem jasno je, da zavajaš! :)
Pot pretvezo ekologije nam prodajajo še več sranja, namesto da bi krčili potrošnjo.
Zakaj smo nekoč lahko vozili 900-1100kg avte, zdaj pa je 1800kg križanec že norma? Elektro avti so še težji, kje je tu logika vozit vso to kilažo vsak dan naokrog po svetu??
m0LN4r ::
Ne, ampak ji pa to predlaga in tudi izvede avtomehanik (fušar pod kozolcem in nepooblaščeni serviserji), že tisočkrat videno. Nekje sem zasledil (sedajle ne najdem) da naj bi polovica vseh avtomobilov imela odstranjen dpf (filter trdih delcev). In to je problem.
Ne govor na pamet in ne posplosuj.
Trade Republic 38MVDVXM
celesT ::
stara mama je izjavil:
Niti podrazno. Tvoja slika pa nima nič z mano.
Povsem jasno je, da zavajaš! :)
Pot pretvezo ekologije nam prodajajo še več sranja, namesto da bi krčili potrošnjo.
Zakaj smo nekoč lahko vozili 900-1100kg avte, zdaj pa je 1800kg križanec že norma? Elektro avti so še težji, kje je tu logika vozit vso to kilažo vsak dan naokrog po svetu??
Povsem jasno je da ne zavajam čisto nič! :)
Zakaj smo nekoč lahko vozili 900-1100kg avte, zdaj pa je 1800kg križanec že norma? Zato ker to ljudje kupujejo in želijo. Žal je tako. Elektro avti pri manjši 30 do 40 kWh bateriji niso nič težji. Pri večji 70 do 80 kWh bateriji pa so težji samo za okgrog 10 %. Kje je logika pri elektro avtu? V tem da kljub večji teži povprečno porabi 18 kWh na 100 km, povprečen naftni avto pa 60 do 70 kWh na 100 km (vsak liter goriva vsebuje 10 kWh). Izkoristek električnega avtomobila je pač 4x večji od dizelskega, zato je tudi poraba energije električnega avta 4x manjša.
m0LN4r: Komaj čakam da bodo NOx emisije in saje preverjali na tehničnih pregledih bolj natančno, takrat bo kar naekrat pol avtov neizpravnih zato ker je tip da ven DPF in zablindiral EGR (kljub temu da odstranitev stane 300 do 500 EUR, čiščenje DPF filtra pa samo 180 EUR, obnova dpf filtra pa 250 EUR), viri za cene (je pa kar groza brat kaj eni pišejo in ko se požvižgajo kako zastrupljajo sebe):
https://www.avtomobilizem.com/forum/vie...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: celesT ()
profii ::
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2K€ plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150k€ samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
eventyrer ::
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2KEUR plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150kEUR samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Moralno zagovarjanje zakaj nekdo dela toliko kilometrov ni način debatiranja.
Takšne so navade ljudi, treba jim je ponuditi ustrezno alternativo trenutni ponudbi.
Ajde, zdaj je itak že 2 leti COVID lockdown obdobje tako da večina dela res tako malo kilometrov da je EV čisto kul opcija.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: eventyrer ()
profii ::
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2KEUR plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150kEUR samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Moralno zagovarjanje zakaj nekdo dela toliko kilometrov ni način debatiranja.
Takšne so navade ljudi, treba jim je ponuditi ustrezno alternativo trenutni ponudbi.
Ajde, zdaj je itak že 2 leti COVID lockdown obdobje tako da večina dela res tako malo kilometrov da je EV čisto kul opcija.
Tema je o škodljivosti dizla. To je podobno škodljivosti kajenja v osnovi. Če manj kadiš oz si manj izpostavljen temu, bolje zate. Če se manj voziš (z dizlom), manj onesnažuješ. Zato je vprašanje na mesti, kakšne so vaše navade, da delate za vikend 500km v eno smer? Kam greste?
TheBlueOne ::
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2K€ plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150k€ samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Ni tako drago. Ce se prav spomnem mene avto z amortizacijo in prodajo stane ca. 28c/km. To je menda bilo za Mercedes C. Kje je vsak nadaljni kilometer nekoliko cenejsi, ker je izguba vrednosti bolj in bolj nerelevantna. Ni pa velika razlika.
Jaz imam trenutno take skoke, ker delam v tujini in se v Slovenijo vozim na obiske in po razne predracune, ker mi vecinoma dolocene zadeve delajo Slo podjetja. In seveda je vse skupaj drag spas, tu ni vprasanja ampak profitiram dosti vec, kot izgubim na cesti. Potem pa je se treba familijo kam peljati, ker tako zahtevajo.
Ampak delam na tem, da reduciram kilometre.
Skratka ce pri meni racunas povprecje in predpostavis, da sem vsak dan pravi cas doma ali pa izracunas kdaj sem povprecno, je recimo Tesla 3 stroskovni nobrainer, se posebej, ce bi primerjal s cisto novim avtom podobne klase. Problem so nihanja in casovna stiska ravno takrat, ko se ti mudi. In dodatno planiranje ravno takrat, ko se ti ne da.
Trenutno je suma za avto ca. 8000€/leto ca. 30.000km/leto.
Je pa edini hoby, ki mi poje kilometre zacetek gradbenistva. Izleti so bolj za familijo, meni se ne da vsesti v avto, ce ni nujno. Imam pa dosti hobijev.
eventyrer ::
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2KEUR plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150kEUR samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Moralno zagovarjanje zakaj nekdo dela toliko kilometrov ni način debatiranja.
Takšne so navade ljudi, treba jim je ponuditi ustrezno alternativo trenutni ponudbi.
Ajde, zdaj je itak že 2 leti COVID lockdown obdobje tako da večina dela res tako malo kilometrov da je EV čisto kul opcija.
Tema je o škodljivosti dizla. To je podobno škodljivosti kajenja v osnovi. Če manj kadiš oz si manj izpostavljen temu, bolje zate. Če se manj voziš (z dizlom), manj onesnažuješ. Zato je vprašanje na mesti, kakšne so vaše navade, da delate za vikend 500km v eno smer? Kam greste?
To je kot da bi vprašal zakaj se vozimo z avtom in ne kolesom.
Irelevantno.
Osebno bi preživel komot tudi z električnim vozilom, ki ima doseg 500 km in bi ga bilo možno _kjerkoli_ napolniti hitro (10 minut ali manj) za največ enak strošek kot trenutnega bencinarja.
EV se promovirajo kot cenejši način prevoza..kar je brutalna laž za večino populacije.
Izkaže se, da so hitre električne polnilnice dražje kot vožnja z dizlom in enake kot vožnja z bencinarjem.
Električna polnica z manj kot 50 kW ni uporabna.
Avta doma ne bom nikdar polnil.
Ko to rešite, bom kupil EV.
Zakaj delam toliko kilometrov je moja osebna odločitev in je niti najmanj ne nameravam zagovarjati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: eventyrer ()
m0LN4r ::
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2K€ plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150k€ samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Fora ni v debatiranju kdo dela 500km v susu ali ne, ampak da se marsikdo noce po 300km z 130 ustaviti za polnenje v eno smer in za ta namen kupovati avto za vec kot 20-25k
Trade Republic 38MVDVXM
profii ::
TheBlueOne je izjavil:
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2K€ plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150k€ samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Ni tako drago. Ce se prav spomnem mene avto z amortizacijo in prodajo stane ca. 28c/km. To je menda bilo za Mercedes C. Kje je vsak nadaljni kilometer nekoliko cenejsi, ker je izguba vrednosti bolj in bolj nerelevantna. Ni pa velika razlika.
Jaz imam trenutno take skoke, ker delam v tujini in se v Slovenijo vozim na obiske in po razne predracune, ker mi vecinoma dolocene zadeve delajo Slo podjetja. In seveda je vse skupaj drag spas, tu ni vprasanja ampak profitiram dosti vec, kot izgubim na cesti. Potem pa je se treba familijo kam peljati, ker tako zahtevajo.
Ampak delam na tem, da reduciram kilometre.
Skratka ce pri meni racunas povprecje in predpostavis, da sem vsak dan pravi cas doma ali pa izracunas kdaj sem povprecno, je recimo Tesla 3 stroskovni nobrainer, se posebej, ce bi primerjal s cisto novim avtom podobne klase. Problem so nihanja in casovna stiska ravno takrat, ko se ti mudi. In dodatno planiranje ravno takrat, ko se ti ne da.
Trenutno je suma za avto ca. 8000€/leto ca. 30.000km/leto.
Je pa edini hoby, ki mi poje kilometre zacetek gradbenistva. Izleti so bolj za familijo, meni se ne da vsesti v avto, ce ni nujno. Imam pa dosti hobijev.
To je odgovor! Razumem razne potnike, prodajalce, nadzorne, managerje,... Ne pa neprilagodljivih, ki hodije v berlin na kavo.
Molnar, razumem. Ampak je hudičevo bogat, da si ne more privoščiti 10 min postanka in raje celo leto plčuje drago nafto. Isto, kot tisti ki zjutraj v lokalu na kavi z čikom v ustih jamrajo da ni denarja. Za kavo pa čike pa je?
profii ::
opasaD ::
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2KEUR plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150kEUR samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Moralno zagovarjanje zakaj nekdo dela toliko kilometrov ni način debatiranja.
Takšne so navade ljudi, treba jim je ponuditi ustrezno alternativo trenutni ponudbi.
Ajde, zdaj je itak že 2 leti COVID lockdown obdobje tako da večina dela res tako malo kilometrov da je EV čisto kul opcija.
V prvi fazi je važno da je zagotovljena alternativa za 95 % ljudi in to je že narejeno, kajti večina ljudi dela več kot 400 do 500 km v kosu zelo redko (nekajkrat na leto tudi 15 minut na polnilnici ni noben problem). Za tistih 5 % ljudi ki se čisto vsak dan peljejo iz Ljubljane v Berlin na kavo pa bodo naslednje leto prišli EVji z 1000 kilometrskim dosegom (Nio ET7. Vendar toliko dosega skoraj nihče ne rabi. Vprašaj se ali obstajajo pametni telefoni ki jim baterija zdrži 10 dni, namesto običajnih 1 do 2 dneva? Obstajajo, vendar jih skoraj nihče ne kupi. Zakaj jih ne kupi? Zato ker večina ljudi tega ne rabi, telefon pa je zaradi večje baterije nekaj pol centi debelejši.
TheBlueOne je izjavil:
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2K€ plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150k€ samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Ni tako drago. Ce se prav spomnem mene avto z amortizacijo in prodajo stane ca. 28c/km. To je menda bilo za Mercedes C. Kje je vsak nadaljni kilometer nekoliko cenejsi, ker je izguba vrednosti bolj in bolj nerelevantna. Ni pa velika razlika.
Jaz imam trenutno take skoke, ker delam v tujini in se v Slovenijo vozim na obiske in po razne predracune, ker mi vecinoma dolocene zadeve delajo Slo podjetja. In seveda je vse skupaj drag spas, tu ni vprasanja ampak profitiram dosti vec, kot izgubim na cesti. Potem pa je se treba familijo kam peljati, ker tako zahtevajo.
Ampak delam na tem, da reduciram kilometre.
Skratka ce pri meni racunas povprecje in predpostavis, da sem vsak dan pravi cas doma ali pa izracunas kdaj sem povprecno, je recimo Tesla 3 stroskovni nobrainer, se posebej, ce bi primerjal s cisto novim avtom podobne klase. Problem so nihanja in casovna stiska ravno takrat, ko se ti mudi. In dodatno planiranje ravno takrat, ko se ti ne da.
Trenutno je suma za avto ca. 8000€/leto ca. 30.000km/leto.
Je pa edini hoby, ki mi poje kilometre zacetek gradbenistva. Izleti so bolj za familijo, meni se ne da vsesti v avto, ce ni nujno. Imam pa dosti hobijev.
Ti si zelo redka izjema in si kot tak statistično nepomemben. :) Praviš da te stane avto 8000 € na leto in da to ni tako veliko. Pomnoži to cifro z 20 let in pride 160.000 €, ti to še vedno ni veliko? To je že cena celega stanovanja.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
opasaD ::
Osebno bi preživel komot tudi z električnim vozilom, ki ima doseg 500 km in bi ga bilo možno _kjerkoli_ napolniti hitro (10 minut ali manj) za največ enak strošek kot trenutnega bencinarja.
To je pretty much Tesla model 3, v 10 minutah se ti nafila za dodatnih 200 km, če pa polnjenje podaljšaš na 20 minut pa za 350 km.
EV se promovirajo kot cenejši način prevoza..kar je brutalna laž za večino populacije.
Izkaže se, da so hitre električne polnilnice dražje kot vožnja z dizlom in enake kot vožnja z bencinarjem.
Električna polnica z manj kot 50 kW ni uporabna.
Avta doma ne bom nikdar polnil.
Ko to rešite, bom kupil EV.
Niti podrazno to ni laž za večino populacije! Za večino populacije EVji SO cenejši način prevoza. Polnjenje doma stane 1 EUR na 100 km, pri dizlu pa 7 do 8 EUR na 100 km. Cena javnih polnilnic pri veliki večini ljudi nima znatnega vpliva v letni računici za energent. Zgleda ne razumeš (ali pa nočeš razumeti) da javno polnilnico uporabiš in rabiš SAMO TAKRAT ko bi rad naredil relacijo daljšo od dosega avtomobila (400 do 500 km pri modernih EVjih). 99 %. populacije tako dolgo relacijo naredi samo nekajkrat na leto ali pa še to ne. V letni računici za elektriko cena javnih polnilnic skoraj nima vpliva. Recimo če vzameva za primer nekoga ki naredi 20.000 km na leto, ter gre 2x letno na dopust 600 km daleč. Tak bo moral DOfilat na javni polnilnici samo za 400 km (200 km na en dopust, 400 km ima že nafilano od doma). EV se finančno ne splača samo nekomu ki bi vse prevozil samo na štrom iz javnih polnilnic, doma pa ga ne bi nikoli polnil, in tega v praksi nihče ne dela.
Torej za 20.000 km na leto strošek za "gorivo":
Dizel:(20000/100)*6.5l*1.3EUR/l=1690 EUR
Električni avto:
polnjenje doma: (19.600 km/100)*1EUR/100 km=196 EUR
+polnilnice: 400 km x 8 EUR na 100 km =32 EUR
Skupaj električni avto: 228 EUR
Letni prihranek:1462 EUR
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
opasaD ::
Ko to rešite, bom kupil EV.
To me spominja na uno foro: ko bodo SSDji po 50 € za 5000 GB takrat ga bom kupil. :)) Skratka nek izgovor zato ker si pač navajen na neko tehnologijo in nisi pripravljen prešaltat na novo, overall boljšo. Tako kot dedki rečejo: "ah ta mularija vsi majo neke pametne telefone, ko bojo pametni telefoni zdržali pol meseca z eno baterijo tako kot moja črnobela Nokia na tipke, takrat ga bom kupil". :D
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
Wrop ::
bla bla ... TLDR
Letni prihranek:1462 EUR
Cena avta je itak 10.000 € višja. Torej si vsaj še 8500 € v minusu.
Bolj realno je pa tole:
Zoe vs clio, pri podobni nabavni ceni. Zoe ima še ceno najema cca 100 € na mesec. Za 100 € pa narediš 1500 km na mesec z dizlom, 1300 km z bencinom ali 1700 km na plin.
Nobene izgube na letni ravni ni. Kvečjemu še prihraniš.
TheBlueOne ::
Ti si zelo redka izjema in si kot tak statistično nepomemben. :) Praviš da te stane avto 8000 € na leto in da to ni tako veliko. Pomnoži to cifro z 20 let in pride 160.000 €, ti to še vedno ni veliko? To je že cena celega stanovanja.
No ja, za EV potrebujes dosti kilometrov. Statisticno je zelo malo ljudi, ki se toliko prevozijo, EV pa se prodaja predvsem takim, ker drugace se ne rentira. Torej so bolj nasveti v smislu, da je EV za vsakogar mimo, ker ciljajo niso nise. Torej prva nisa ogromno kilometrov, druga vsak dan doma + redne poti brez hudih nihanj.
Ce pa vozis manj pa zopet mores iskati posebneze pri katerih ni nekih ekstremov, da se izide kakor racuna tale froc z ziljonom nicki. Drugace povedano EV racunan na povprecja se verjetno rentira kot dodatni avto.
Kar pa se tice stroska, pa v tem intervalu zamenjas stiri Tesle, kar verjetno nekoliko vec ko moja suma. Razen ce ni to nek cudezni avto, ki je narejen za stiri zivljenjske dobe. Jaz ne gledam koliko me kaj stane na dolgi rok, poskusam uporabljati tako, da prinese vec kot me stane. Zaradi avta imam placo, projekte in se bi lahko nasteval.
TheBlueOne ::
Torej za 20.000 km na leto strošek za "gorivo":
Dizel:(20000/100)*6.5l*1.3EUR/l=1690 EUR
Električni avto:
polnjenje doma: (19.600 km/100)*1EUR/100 km=196 EUR
+polnilnice: 400 km x 8 EUR na 100 km =32 EUR
Skupaj električni avto: 228 EUR
Letni prihranek:1462 EUR
Torej polnilnica je tam tam? Uf to pa res nima smisla. Samo 400km na polnilnicah? To pa je optimizem in dolgocasen life. Jaz bi racunal vsaj 25%, da bi bilo priblizno realno.
Prihranek na ceni pa je tako nizek, da verjetno se to kompenziras z nizjo nakupno ceno.
Valvoline ::
stara mama je izjavil:
Niti podrazno. Tvoja slika pa nima nič z mano.
Povsem jasno je, da zavajaš! :)
Pot pretvezo ekologije nam prodajajo še več sranja, namesto da bi krčili potrošnjo.
Zakaj smo nekoč lahko vozili 900-1100kg avte, zdaj pa je 1800kg križanec že norma? Elektro avti so še težji, kje je tu logika vozit vso to kilažo vsak dan naokrog po svetu??
Golf 2, motor 1.6 NA/D, 55 konjev, teza pod 1000kg, poraba 4l na 100km. Tolk o napredku, k ga ni.
Pa grem stavit da ima cistejsi izpuh k vse kar se trenutno prodaja z dpf sranjem gor.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Blinder ::
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
TheBlueOne ::
https://www.spritmonitor.de/en/overview...
Valvoline ::
https://www.spritmonitor.de/en/detail/5...
Valvoline ::
BlaY0 ::
TheBlueOne je izjavil:
Zaradi avta imam placo, projekte in se bi lahko nasteval.
A ni ponavadi tako, da hodiš v službo zato, da zaslužiš za prevoz v službo
Valvoline ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Gregor P ::
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
m0LN4r ::
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2KEUR plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150kEUR samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Moralno zagovarjanje zakaj nekdo dela toliko kilometrov ni način debatiranja.
Takšne so navade ljudi, treba jim je ponuditi ustrezno alternativo trenutni ponudbi.
Ajde, zdaj je itak že 2 leti COVID lockdown obdobje tako da večina dela res tako malo kilometrov da je EV čisto kul opcija.
V prvi fazi je važno da je zagotovljena alternativa za 95 % ljudi in to je že narejeno, kajti večina ljudi dela več kot 400 do 500 km v kosu zelo redko (nekajkrat na leto tudi 15 minut na polnilnici ni noben problem). Za tistih 5 % ljudi ki se čisto vsak dan peljejo iz Ljubljane v Berlin na kavo pa bodo naslednje leto prišli EVji z 1000 kilometrskim dosegom (Nio ET7. Vendar toliko dosega skoraj nihče ne rabi. Vprašaj se ali obstajajo pametni telefoni ki jim baterija zdrži 10 dni, namesto običajnih 1 do 2 dneva? Obstajajo, vendar jih skoraj nihče ne kupi. Zakaj jih ne kupi? Zato ker večina ljudi tega ne rabi, telefon pa je zaradi večje baterije nekaj pol centi debelejši.
TheBlueOne je izjavil:
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2K€ plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150k€ samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Ni tako drago. Ce se prav spomnem mene avto z amortizacijo in prodajo stane ca. 28c/km. To je menda bilo za Mercedes C. Kje je vsak nadaljni kilometer nekoliko cenejsi, ker je izguba vrednosti bolj in bolj nerelevantna. Ni pa velika razlika.
Jaz imam trenutno take skoke, ker delam v tujini in se v Slovenijo vozim na obiske in po razne predracune, ker mi vecinoma dolocene zadeve delajo Slo podjetja. In seveda je vse skupaj drag spas, tu ni vprasanja ampak profitiram dosti vec, kot izgubim na cesti. Potem pa je se treba familijo kam peljati, ker tako zahtevajo.
Ampak delam na tem, da reduciram kilometre.
Skratka ce pri meni racunas povprecje in predpostavis, da sem vsak dan pravi cas doma ali pa izracunas kdaj sem povprecno, je recimo Tesla 3 stroskovni nobrainer, se posebej, ce bi primerjal s cisto novim avtom podobne klase. Problem so nihanja in casovna stiska ravno takrat, ko se ti mudi. In dodatno planiranje ravno takrat, ko se ti ne da.
Trenutno je suma za avto ca. 8000€/leto ca. 30.000km/leto.
Je pa edini hoby, ki mi poje kilometre zacetek gradbenistva. Izleti so bolj za familijo, meni se ne da vsesti v avto, ce ni nujno. Imam pa dosti hobijev.
Ti si zelo redka izjema in si kot tak statistično nepomemben. :) Praviš da te stane avto 8000 € na leto in da to ni tako veliko. Pomnoži to cifro z 20 let in pride 160.000 €, ti to še vedno ni veliko? To je že cena celega stanovanja.
Odvisno kje gledas stanovanja in kaksna. Haha.
Trade Republic 38MVDVXM
wer232 ::
Čas je denar.
Žal nimamo časa.
Oz. Moj čas je 300EUR na uro.
Lp.
1.Če zaslužiš 300 EUR na uro in delaš 8 ur na dan potem v enem mesecu dobiš preko 50.000 EUR, 99,99 % Slovencev ne dobi toliko. Povprečna plača je 1127 EUR na mesec, kar je manj kot 7 EUR na uro. Dvakratna povprečna plača je 2250 EUR, kar je manj kot 14 EUR na uro. 99 % ljudi zasluži manj od dvakratnika povprečne plače. Če res zaslužiš toliko potem spadaš pod izjeme izjem in si statistično nepomemben.
2. Električni avto ti dejansko porabi manj časa za polnjenje (99 % polnjenja je doma pri veliki večini uporabnikov, da nafilaš električni avto doma rabiš 10 sekund da vklopiš kabel, da napolniš naftni avto, torej se zapelješ do črpalke, plačaš in prideš nazaj pa okoli 5 minut.
Dnevna mobilnost potnikov, 2017
https://www.stat.si/StatWeb/news/Index/...
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2KEUR plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150kEUR samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Moralno zagovarjanje zakaj nekdo dela toliko kilometrov ni način debatiranja.
Takšne so navade ljudi, treba jim je ponuditi ustrezno alternativo trenutni ponudbi.
Ajde, zdaj je itak že 2 leti COVID lockdown obdobje tako da večina dela res tako malo kilometrov da je EV čisto kul opcija.
V prvi fazi je važno da je zagotovljena alternativa za 95 % ljudi in to je že narejeno, kajti večina ljudi dela več kot 400 do 500 km v kosu zelo redko (nekajkrat na leto tudi 15 minut na polnilnici ni noben problem). Za tistih 5 % ljudi ki se čisto vsak dan peljejo iz Ljubljane v Berlin na kavo pa bodo naslednje leto prišli EVji z 1000 kilometrskim dosegom (Nio ET7. Vendar toliko dosega skoraj nihče ne rabi. Vprašaj se ali obstajajo pametni telefoni ki jim baterija zdrži 10 dni, namesto običajnih 1 do 2 dneva? Obstajajo, vendar jih skoraj nihče ne kupi. Zakaj jih ne kupi? Zato ker večina ljudi tega ne rabi, telefon pa je zaradi večje baterije nekaj pol centi debelejši.
TheBlueOne je izjavil:
Mene bolj zanima, kaj počnete in kakšne hobije imate, da delate za vikende redno 500km+ v šusu.
Prevožen km je relativno drag, sploh če je opravljen po nepotrebnem. Službe očitno večina nima tako oddaljene, za posel dvomim, da se vozite redno tako daleč...
2K€ plače in vse pustit na cesti in gostilni?
Nekdo je v tej ali sosednji temi izračunal, kako pride na 20 (ali 30 let, ne spomnim se) ~150k€ samo za take kilometrine. Potem so pa stanovanja v Sloveniji draga...
Ni tako drago. Ce se prav spomnem mene avto z amortizacijo in prodajo stane ca. 28c/km. To je menda bilo za Mercedes C. Kje je vsak nadaljni kilometer nekoliko cenejsi, ker je izguba vrednosti bolj in bolj nerelevantna. Ni pa velika razlika.
Jaz imam trenutno take skoke, ker delam v tujini in se v Slovenijo vozim na obiske in po razne predracune, ker mi vecinoma dolocene zadeve delajo Slo podjetja. In seveda je vse skupaj drag spas, tu ni vprasanja ampak profitiram dosti vec, kot izgubim na cesti. Potem pa je se treba familijo kam peljati, ker tako zahtevajo.
Ampak delam na tem, da reduciram kilometre.
Skratka ce pri meni racunas povprecje in predpostavis, da sem vsak dan pravi cas doma ali pa izracunas kdaj sem povprecno, je recimo Tesla 3 stroskovni nobrainer, se posebej, ce bi primerjal s cisto novim avtom podobne klase. Problem so nihanja in casovna stiska ravno takrat, ko se ti mudi. In dodatno planiranje ravno takrat, ko se ti ne da.
Trenutno je suma za avto ca. 8000€/leto ca. 30.000km/leto.
Je pa edini hoby, ki mi poje kilometre zacetek gradbenistva. Izleti so bolj za familijo, meni se ne da vsesti v avto, ce ni nujno. Imam pa dosti hobijev.
Ti si zelo redka izjema in si kot tak statistično nepomemben. :) Praviš da te stane avto 8000 € na leto in da to ni tako veliko. Pomnoži to cifro z 20 let in pride 160.000 €, ti to še vedno ni veliko? To je že cena celega stanovanja.
Odvisno kje gledas stanovanja in kaksna. Haha.
Seveda, ampak point je bil da je 160.000 € veliko denarja in za ta denar dobiš čisto spodobno stanovanje marsikje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: wer232 ()
wer232 ::
Me prav zanima se kak doug bodo evropski komunajzarji subvencionirali bogatune z 100k+ 2t+ elektrikase da ne placujejo registracijo/davke im ostale ugodnosti ter da se furajo zastojn na plecih revezev. Pa se lopovske subvencije za nakup, kar je se najvecja svinjarija. Klap klap za evropski gulag ter novo burzoazijo.
1. Na plečih revežev se furajo bencinski in dizelski avtomobili, onesnažen zrak povzroči za 1,1 milijardo evrov zdravstvene škode, ter še okoli 9 milijard evrov škode v BDPju za Slovenijo. Poleg tega povzroča zmanjševanje intelignce, depresijo in pomanjkanje energije. Bencinski in dizelski avtomobili povzročajo vso to škodo ki pa je NE PLAČAJO! Kdo plača revežu ker mu je zaradi onesnažega zraka umrl oče, sam pa je ves depresiven zaradi vdihavanja zraka onesnaženega od dizelskih izpuhov (to je znanstveno dokazano)? Noben, pa bi mu moral. Če bi bencinski in dizelski avomobili plačali vso škodo ki jo povzročijo bi bencin stal več kot 5 EUR na liter.
Koliko škode nam povzročijo fosilna goriva? Za 1,1 milijarde evrov na leto
https://oe.finance.si/8933977/Koliko-sk...
The economic costs of air pollution: Evidence from Europe
https://www.oecd.org/economy/greeneco/e...
2.Pravilno je da ne plačajo registracijo in pravilno je da so subvencije, ker treba je spodbujati čim večji delež električnih avtomobilov ker se nam to kot družbi splača tako finančno, kot tudi glede kakovosti življenja nas vseh (=čist zrak).
3. Tvoj podatek za subvencijo je napačen. Subvencija ne velja za 100k vredne avtombobile (meja je 60k). Električni avto se kar se novih avtov tiče začne že pri 13k, kar je nekaj kar si lahko privoščijo tudi manj premožni. Električnia avto te kljub večji ceni na dolgi rok stane precej manj od dizla.
4. Subvencije so trenutno koristne da se zmanjša razliko v nakupni ceni med električnim in bencinskim avtomobilom, vendar čez nekaj let ko se bodo cene izenačile ne bodo več potrebne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: wer232 ()
wer232 ::
Depresija:
Ambient air pollution and depression: A systematic review with meta-analysis up to 2019
https://www.sciencedirect.com/science/a...
Small increases in air pollution linked to rise in depression, finds study
https://www.theguardian.com/environment...
Depression and suicide linked to air pollution in new global study
https://www.theguardian.com/environment...
Exposure to air pollution linked with increased mental health service-use, new study finds
https://www.kcl.ac.uk/news/exposure-to-...
Studies link air pollution to mental health issues in children
https://www.sciencedaily.com/releases/2...
Living near major roads linked to risk of dementia, Parkinson's, Alzheimer's and MS
https://www.sciencedaily.com/releases/2...
Manjšanje inteligence:
Air pollution causes 'huge' reduction in intelligence, study reveals
https://www.theguardian.com/environment...
The impact of exposure to air pollution on cognitive performance
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/3015038...
The impact of exposure to air pollution on cognitive performance
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/3015038...
Rak:
Diesel Exhaust and Lung Cancer--Aftermath of Becoming an IARC Group 1 Carcinogen
https://academic.oup.com/aje/article/18...
"Exhaust fumes from diesel engines do cause cancer, a panel of experts working for the World Health Organization says.It concluded that the exhausts were definitely a cause of lung cancer and may also cause tumours in the bladder."
Diesel Exhaust Causes Lung Cancer
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
Diesel exhaust fumes 'definitely' cause cancer
https://scienceblog.cancerresearchuk.or...
Diesel Exhaust and Lung Cancer--Aftermath of Becoming an IARC Group 1 Carcinogen
Debra T Silverman
American Journal of Epidemiology, Volume 187, Issue 6, June 2018, Pages 1149-1152,
https://academic.oup.com/aje/article/18...
Parkinsonova bolezen:
Scientists find evidence of link between diesel exhaust, risk of Parkinson's
https://medicalxpress.com/news/2020-05-...
Link between diesel exhaust and risk of Parkinson's discovered
https://neurosciencenews.com/parkinsons...
Srčne kapi:
Diesel exhaust inhalation increases thrombus formation in man
Andrew J. Lucking, Magnus Lundback, Nicholas L. Mills, Dana Faratian, Stefan L. Barath
https://academic.oup.com/eurheartj/arti...
Experimental exposure to diesel exhaust increases arterial stiffness in man
https://link.springer.com/article/10.11...
Ischemic and Thrombotic Effects of Dilute Diesel-Exhaust Inhalation in Men
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/N...
Alzhaimerjeva bolezen:
Diesel engine exhaust accelerates plaque formation in a mouse model of Alzheimer's disease
Maja Hullmann,1 Catrin Albrecht,1 Damiën van Berlo,1,7 Miriam E. Gerlofs-Nijland
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
Alzheimer's 'is linked to diesel engine fumes': Tiny particles emitted could help to form plaques in the brain that cause the disease
https://www.dailymail.co.uk/health/arti...
Diesel exhaust linked to magnetic particles in our brains and Alzheimer's Disease
https://www.movingforwardnetwork.com/20...
Vnetje možganov in nevrodegenerativno delovanje:
Air pollution & the brain: Subchronic diesel exhaust exposure causes neuroinflammation and elevates early markers of neurodegenerative disease
Shannon Levesque,1 Michael J Surace,1 Jacob McDonald,2 and Michelle L Block:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
TheBlueOne je izjavil:
Se da menda novejse vozit bolj varcno, ce vozis kakor, da imas EV.
https://www.spritmonitor.de/en/overview...
Ne, ne da se vozit bolj varčno z dizlom kot pa z električnim avtom.. Tvoj golf iz linka 4,62 litra goriva, kar je 46,2 kWh na 100 km (vsak liter vsebuje 10 kWh energije). Tesla model 3 ki je VELIKO večji avto ima porabo povprečno porabo 18 kWh na 100 km, kar je 2,5 krat manj! Avto podobne velikosti žre okrog 12 kWh na 100 km, kar je skoraj 4x manj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: wer232 ()
wer232 ::
stara mama je izjavil:
Niti podrazno. Tvoja slika pa nima nič z mano.
Povsem jasno je, da zavajaš! :)
Pot pretvezo ekologije nam prodajajo še več sranja, namesto da bi krčili potrošnjo.
Zakaj smo nekoč lahko vozili 900-1100kg avte, zdaj pa je 1800kg križanec že norma? Elektro avti so še težji, kje je tu logika vozit vso to kilažo vsak dan naokrog po svetu??
Golf 2, motor 1.6 NA/D, 55 konjev, teza pod 1000kg, poraba 4l na 100km. Tolk o napredku, k ga ni.
Pa grem stavit da ima cistejsi izpuh k vse kar se trenutno prodaja z dpf sranjem gor.
Kot sem ti že povedal je poraba električnega vozila enake velikosti okoli 4x manjša, torej napredek je in to velik. DPF pa pomeni filter trdih delcev, in SEVEDA da je ogromna razlika v izpustih med EURO2 izpusti Golfa in EURO 6 novim standardom:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: wer232 ()
wer232 ::
bla bla ... TLDR
Letni prihranek:1462 EUR
Cena avta je itak 10.000 EUR višja. Torej si vsaj še 8500 EUR v minusu.
Bolj realno je pa tole:
Zoe vs clio, pri podobni nabavni ceni. Zoe ima še ceno najema cca 100 EUR na mesec. Za 100 EUR pa narediš 1500 km na mesec z dizlom, 1300 km z bencinom ali 1700 km na plin.
Nobene izgube na letni ravni ni. Kvečjemu še prihraniš.
Cena avta je itak 10.000 EUR višja. Torej si vsaj še 8500 EUR v minusu.
A si ti pismen?! PIŠE LETNI PRIHRANEK. To je prihrankek NA LETO. Prihranek v enem letu. Razumeš kaj to pomeni? Tudi če bi avto res bil 10.000 EUR dražji bi se ti višji znesek nakupa povrnil v prej kot 7 letih. Vendar pri marsikatem vozilu cena ni 10.000 EUR višja, ampak je samo 4000 EUR višja, kar je znesek ki se ti povrne že prej kot v 3 letih (Hyundai KOna z 39 kWh baterijo te stane samo 25k v akciji, kar je samo 2 jurja več od dizelske kone).
Primer z Zoetom pa je glup, ker je to EDINI električni avto ki ima najem baterije, pa še pri zoetu lahko baterijo tudi kupiš in se najema znebiš.
Za 25k dobiš takega Zoeta ki nima najema baterije:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: wer232 ()
wer232 ::
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
TheBlueOne je izjavil:
Ti si zelo redka izjema in si kot tak statistično nepomemben. :) Praviš da te stane avto 8000 € na leto in da to ni tako veliko. Pomnoži to cifro z 20 let in pride 160.000 €, ti to še vedno ni veliko? To je že cena celega stanovanja.
No ja, za EV potrebujes dosti kilometrov. Statisticno je zelo malo ljudi, ki se toliko prevozijo, EV pa se prodaja predvsem takim, ker drugace se ne rentira. Torej so bolj nasveti v smislu, da je EV za vsakogar mimo, ker ciljajo niso nise. Torej prva nisa ogromno kilometrov, druga vsak dan doma + redne poti brez hudih nihanj.
Ce pa vozis manj pa zopet mores iskati posebneze pri katerih ni nekih ekstremov, da se izide kakor racuna tale froc z ziljonom nicki. Drugace povedano EV racunan na povprecja se verjetno rentira kot dodatni avto.
Kar pa se tice stroska, pa v tem intervalu zamenjas stiri Tesle, kar verjetno nekoliko vec ko moja suma. Razen ce ni to nek cudezni avto, ki je narejen za stiri zivljenjske dobe. Jaz ne gledam koliko me kaj stane na dolgi rok, poskusam uporabljati tako, da prinese vec kot me stane. Zaradi avta imam placo, projekte in se bi lahko nasteval.
No ja, za EV potrebujes dosti kilometrov.
Ne, ni res, ne potrebuješ dosti kilometrov. Sicer je vsekakor res da več kot delaš kilometrov večji je prihranek, vendar tudi pri povprečni kilometrini (15k na leto) še vedno močno profitiraš če izbereš ustrezen avto. 2k Razlike med dizelsko in električno kono se ti pri povprečni kilometrini povrne že v 2 letih, v 12 letih pa prihraniš 10.000 € na gorivu, ter še kakšnega tisočaka na servisih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: wer232 ()
wer232 ::
redne poti brez hudih nihanj.
Večina ljudi hodi v službo kar je vsakodnevna pot (delovne dni) pot brez hudih nihanj. Zelo redko delajo ljudje več kot 400 do 500 km v enem dnevu, kar je doseg današnjih električnih avtomobilov.
wer232 ::
TheBlueOne je izjavil:
Ti si zelo redka izjema in si kot tak statistično nepomemben. :) Praviš da te stane avto 8000 EUR na leto in da to ni tako veliko. Pomnoži to cifro z 20 let in pride 160.000 EUR, ti to še vedno ni veliko? To je že cena celega stanovanja.
No ja, za EV potrebujes dosti kilometrov. Statisticno je zelo malo ljudi, ki se toliko prevozijo, EV pa se prodaja predvsem takim, ker drugace se ne rentira. Torej so bolj nasveti v smislu, da je EV za vsakogar mimo, ker ciljajo niso nise. Torej prva nisa ogromno kilometrov, druga vsak dan doma + redne poti brez hudih nihanj.
Ce pa vozis manj pa zopet mores iskati posebneze pri katerih ni nekih ekstremov, da se izide kakor racuna tale froc z ziljonom nicki. Drugace povedano EV racunan na povprecja se verjetno rentira kot dodatni avto.
Kar pa se tice stroska, pa v tem intervalu zamenjas stiri Tesle, kar verjetno nekoliko vec ko moja suma. Razen ce ni to nek cudezni avto, ki je narejen za stiri zivljenjske dobe. Jaz ne gledam koliko me kaj stane na dolgi rok, poskusam uporabljati tako, da prinese vec kot me stane. Zaradi avta imam placo, projekte in se bi lahko nasteval.
Sem v srednjih letih(nick pa uporabljam dokler dela), Tesla ima življenske dobe preko 20 let. Lahko pa tudi menjavaš Tesle na par let tako kot sedaj dizle (če delaš to pač, ni potebe drugače), ker Tesla veliko bolje ohrani vrednost od dizelskih in bencinskih avtov. To da bolje ohrani vrednost pomeni da pri prodaji zanjo dobiš precej več. Prihaja celo do anomalij kjer nekateri dejansko prodajo 1 leto staro Teslo za višjo ceno kot pa je trenutna cena nove Tesle (nekaterim se pač ne da čakati več mesecev na dobavo in raje za isti ali celo nekaj večji denar kupijo rabljeno). Povprečnemu dizelskemu in bencinskemu avto vrednost pade v povprečju za 52 % v 3 letih, medtem ko Tesli v 3 letih samo za 10 %:
Tesla Model 3 Three-Year Depreciation Is 10%: EV Industry Average Is 52%
https://insideevs.com/features/435693/t...
TheBlueOne je izjavil:
Torej za 20.000 km na leto strošek za "gorivo":
Dizel:(20000/100)*6.5l*1.3EUR/l=1690 EUR
Električni avto:
polnjenje doma: (19.600 km/100)*1EUR/100 km=196 EUR
+polnilnice: 400 km x 8 EUR na 100 km =32 EUR
Skupaj električni avto: 228 EUR
Letni prihranek:1462 EUR
Torej polnilnica je tam tam? Uf to pa res nima smisla. Samo 400km na polnilnicah? To pa je optimizem in dolgocasen life. Jaz bi racunal vsaj 25%, da bi bilo priblizno realno.
Prihranek na ceni pa je tako nizek, da verjetno se to kompenziras z nizjo nakupno ceno.
Polnilnica je lahko tudi samo 2,2 €, odvisno katera. Tudi če bi imel 25 % polnilnic bi imel še vedno veliko manjši strošek ker če imaš 25 % polnilnic, potem to pomeni da imaš 75 % polnjenja doma, polnjenje doma pa stane 1 € na 100 km.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: wer232 ()
TheBlueOne ::
Sem v srednjih letih(nick pa uporabljam dokler dela), Tesla ima življenske dobe preko 20 let.
To pa je sala stoletja. :D Noben avto nima tako dolge predvidene dobe uporabe, se posebej ameriski. Ce ne verjames je ravno konkretno okoli Tesel kolikor hoces videov, ko lastnikom predlagajo, da zaradi dokaj banalnih popravil menjajo celotno vozilo. Konkretno se spomnem, da je bil predlog zaradi predragega popravilo zadnjega vzmetenja, potem pa je nek youtuber to resil na svojo pest.
Polnilnica je lahko tudi samo 2,2 €, odvisno katera. Tudi če bi imel 25 % polnilnic bi imel še vedno veliko manjši strošek ker če imaš 25 % polnilnic, potem to pomeni da imaš 75 % polnjenja doma, polnjenje doma pa stane 1 € na 100 km.
Ze tako je premala razlika, tudi, ce racunas po tvoje in ultraoptimisticno za EV. Ce gledas tako na vsak € kakor bi nas rad prisilil ti, potem ne kupis niti novega Passata niti nove Tesle ampak rabljenega Golfa. Nihce pri zdravi pameti ne bo dal na cesto 50k€ racunal pa tako tesno, da mu tistih 1500€ kaj dosti pomeni. To meji na otrosko naivnost, ker daje vtis, da ne ves kako je na svetu in poznas samo neko posploseno Tesla kalkulacijo.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 4 … 52 53 54 55 )Oddelek: Na cesti | 253639 (2004) | hojnikb |
» | Električni avtomobili (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Problemi človeštva | 16083 (15262) | sbawe64 |
⊘ | BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 23913 (21796) | hojnikb |
⊘ | Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 33552 (30083) | bluefish |
⊘ | Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24474 (22511) | bluefish |