» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
36 / 36
»
»»

iKst_ ::

Influencerji spet hypajo Teslo. Waymo je to počel že mesece nazaj :)

kow ::

Nikjer nisem omenjal Waymo ;)

Ampak ja, tale zgleda se hujsa. Hkrati je tudi bolj zahtevna lokacija.

Ce smo posteni je izbira lokacije za pobiranje in odlaganje potnikov eden tezjih problemov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Za Teslo je to sploh nova stvar, Waymo se pa s tem ukvarja ze kar nekaj casa. Problem pa ni verjetno le v vozilih, ampak sami infrastrukturi. Pac ce ze dovolijo v mestih, da se vozijo te zadeve okorog, bi lahko tudi zaceli graditi rezervirana mesta za odlaganje in pobiranje potnikov. Za taksiste to itak ze marsikje je. Pa OK, tudi s tem ne bodo pokrili vseh smiselnih lokacij, in bo treba dodati neko varovalko, da se tega ne pocne sredi krizisc. Vprasanje koliko drugih takih zadev je se (obvoznice, linije za javni prevoz, ...). Pac se eden od problemov, ko clovek nekaj razume, sistem pa nima sirsega konteksta in ga moras uciti teh zadev. Verjetno bi bilo najbolje dodati moznost, da stranka poda feedback, da predlagano mesto ni primerno, to se poslje v centralo, avto pa poisce drugo.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

kow je izjavil:

Nikjer nisem omenjal Waymo ;)

Ampak ja, tale zgleda se hujsa. Hkrati je tudi bolj zahtevna lokacija.

Ce smo posteni je izbira lokacije za pobiranje in odlaganje potnikov eden tezjih problemov.

???? Ali pa če bi malo razmislil, preden kar nekaj blekneš.

Vozijo samo po vnaprej določenem območju, in to razmeroma majhnem. V enem dnevu bi lahko nekdo ročno določil več kot dovolj mest, kjer se lahko taksi varno ustavi in pobere/odloži potnike.

codeMonkey je izjavil:

Za Teslo je to sploh nova stvar, Waymo se pa s tem ukvarja ze kar nekaj casa. Problem pa ni verjetno le v vozilih, ampak sami infrastrukturi. Pac ce ze dovolijo v mestih, da se vozijo te zadeve okorog, bi lahko tudi zaceli graditi rezervirana mesta za odlaganje in pobiranje potnikov.

Nobenih novih mest ni treba "graditi", saj se točno ve, kje lahko avto varno ustavi. In ta mesta je trivialno ročno določiti na zemljevid, ki ga robotaksi uporablja.

Saj tudi navadni taksi ne ustavljajo kar kjerkoli, in tudi potniki jih ne čakajo kar kjerkoli. Potnik taksi pokliče s telefonom, kjer lahko lepo vidi, kje v bližini ga lahko taksi pobere.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

codeMonkey ::

Tudi ce je varno, se ne pomeni da ni neprijetno za ostale v prometu. V vecjem mestu ni ravno veliko moznosti tega poceti kjerkoli, ker je vse zaparkirano. Na Dunaju je npr. takih rezerviranih mest za taksiste/Bolt ipd. veliko, da se lepo umaknejo s prometa, hkrati pa ta mesta ostanejo prosta in se jih ne zaparkira.

Ampak dolocanje teh mest mora biti bolj z vidika urejanja prometa, tam kjer je res problem. Si mislim, da nima smisla teh vozil generalno omejevati pri tem, ker to je nekako tudi ena izmed njihovih glavnih prednosti, da te namrec poberejo ter odlozijo fleksibilno. Torej da ti ni potrebno hoditi do neke postaje, kot pri ostalih nacinih prevoza, ampak to uredis direkt pred stavbo, ce se da. Tam kjer se pa ne da ravno, pa pac mora biti infrastruktura.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Pa se vse je relativno. Ti lahko nekaj oznacis za nevarno/varno, pa to ni nujno, da drzi vedno. Npr. cez dan, ko je konica, ali sredi noci v petek zvecer. Spet drugje je pa ravno varno, ce je kolona, medtem ko ustavljanje pri prazni cesti ni varno zaradi moznosti naleta. Jaz se strinjam, da ni ravno enostaven problem.

Pa se zanimivo ni niti toliko omejen na robotaxije. Ko dobimo level 4 osebna vozila, ki te pridejo s parkirisca pobrat nekam, morajo imeti te zadeve tudi vgrajene.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Okapi je izjavil:


???? Ali pa če bi malo razmislil, preden kar nekaj blekneš.


Niti priblizno ni enostavno. Ce imas vnaprej dolocene lokacije. Kaj bos naredil, ce je zasedena? Pocakal? Potrobil? Se odpeljal? Naredil en krog? Ali sel do naslednje lokacije? Kako bos dolocil verjetnost, da je tudi naslednja zasedena? itd itd.
Se taksistu potnik veckrat sugerira kjer ga naj odlozi, da bo cim hitreje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

Kaj pa narediš, če je parkirišče zasedeno? A rečeš, qrc, bom pa sredi ceste avto pustil?.

codeMonkey je izjavil:

Pa se vse je relativno. Ti lahko nekaj oznacis za nevarno/varno, pa to ni nujno, da drzi vedno. Npr. cez dan, ko je konica,

Saj avto bi še vedno pazil, kaj počne. Virtualno označena področja tudi potnikom olajšajo. Recimo na kakšnem večjem letališču je včasih tečno klicati Uber, ker ne veš, kam sploh lahko pripelje oziro kje te lahko pobere.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

kow ::

Okapi je izjavil:

Kaj pa narediš, če je parkirišče zasedeno? A rečeš, qrc, bom pa sredi ceste avto pustil?.


Ja, ne vem. Ti povej.

Okapi ::

Zakaj se delaš neumnega?

kow ::

Ne delam se neumnega. Ne razumem kaj ti predlagas? Da se robotski taksiji furajo okoli po mestu in iscejo dedicated stop place? Kaj mislis, da bodo stranke navdusene? Zopet pises bedarije. Tko pac je.

V vecini ameriskih mest s sirokimi ulicami to itak ni vecji problem. Zgoraj je imel avto vec kot dovolj prostorov, da se ustavi. Vse kar bi moral storiti je, da dokonca ovinek in se ustavi ob cesti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

Vprašal sem te, kaj ti narediš, ko prideš do parkirišča, ki je zasedeno. A pustiš avto sredi ceste?

kow ::

Parkiram drugje. Vcasih tudi pocakam. Kaj je tvoja poanta?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

Da natanko to lahko naredi tudi taksi, če tam, kjer bi lahko ustavil, slučajno ni prostora. Tako že ves čas počno navadni taksiji in tako bodo počeli tudi robotski.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

kow ::

Omenjal si dolocena mesta za zaustavitev. Kaj tocno resijo pa nisi pojasnil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

Tako kot imaš določena mesta za parkiranje, imaš tudi določena mesta za ustavljanje. Nobenega problema. In če nisi sposoben tega razumeti - tako je že sedaj, ker navadni taksiji (oziroma avti na splošno) tudi ne ustavljajo sredi križišča, na obvoznici... Ve se, kje lahko ustaviš (oziroma kje ne smeš):

Ustavitev in parkiranje ni dovoljeno:

na prehodu za pešce in v razdalji, manjši od 5 m pred prehodom na železniškem prehodu ali manj kot 15 m od prehoda oziroma proge, na križišču in v razdalji manjši od 15 m pred križiščem,

na vozišču ustavljeno ali parkirano vozilo mora biti vzporedno z robom vozišča in sme biti oddaljeno od roba največ 30 cm. Parkiranje v drugi vrsti, ob parkiranih vozilih, je prepovedano.
na delu ceste, kjer bi bil prost prehod med ustavljenim oziroma parkiranim vozilom in nepretrgano vzdolžno črto na vozišču ali nasprotnim robom vozišča ali kakšno drugo oviro na cesti širok manj kot 3 m,

na kolesarski stezi, kolesarski poti, pločniku, pešpoti ali kolesarskem pasu,
v predoru, podvozu, galeriji, na mostu in nadvozu,
na pospeševalnem, zaviralnem, prehitevalnem in odstavnem pasu,
na mestu, na katerem bi vozilo zakrivalo postavljeni prometni znak ali napravo, ki daje svetlobne ali zvočne signale,
na vozišču ceste izven naselja,
na vseh prometnih površinah, ki niso namenjene prometu vozil,
na mestu, na katerem bi parkirano vozilo onemogočilo vključitev v promet že parkiranemu vozilu,
na cestah v naselju z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v isto smer,
na označenem parkiranem prostoru za invalide, razen invalidov,
na območju umirjenega prometa in območju za pešce,
na označenih poteh, namenjenih itervencijskim vozilom.
Zdravstveni delavci in delavci socialnih služb, kadar obiskujejo bolnike, in invalidi z 80% in več odstotno okvaro organizma, zaradi katere jim je oteženo gibanje, smejo parkirati vozila na krajih, kjer to sicer ni dovoljeno, če tako parkirano vozilo ne ogroža drugih udeležencev v cestnem prometu.
Tako parkirano vozilo mora biti posebej označeno z veljavno parkirno karto.
Parkirno karto izda upravna enota, kjer ima upravičenec stalno ali začasno prebivališče ali sedež.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

kow ::

Se vedno ne razumem kaj hoces povedati. Da je vsa ta mesta potrebno zabeleziti v zemljevidih? In jih potem ves cas posodobljati? Zdi se izredno drago in neprakticno. Mimogrede, taksiji ves cas krsijo ta pravila (vsaj, ko se jaz vozim z njimi) in zaradi tega ni nekih prakticnih problemov, ker so postanki zelo kratki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

??? Označit na digitalni karti mesta, kjer se avto lahko ustavlja in kje se ne sme, je popolnoma trivialno opravilo. To v nekaj sekundah za celo mesto naredi AI, potem pa človek v enem dnevu preveri, če je vse v redu in naredi morebitne popravke.

iKst_ ::

Zakaj bi sploh označeval, če je vse skupaj že označeno. Saj avto vidi in prepozna kje se lahko ustavi in kje ne.

Trenutno ni videti, da bi bil problem v označevanju ampak v tem, da avtomobili označena mesta ignorirajo (Tako Tesla kot Waymo).

Okapi ::

iKst_ je izjavil:

Zakaj bi sploh označeval, če je vse skupaj že označeno. Saj avto vidi in prepozna kje se lahko ustavi in kje ne.
Očitno ne, če se ustavi sredi križišča.

Problem je, ker pač robot še ni dovolj dober, da bi sam zanesljivo prepoznaval, kje se ne sme ustavit, in mu to pač narišeš na zemljevid. Sam so mu tudi narisali, kje sploh ne sme vozit.

kow ::

Prvi "trk" sem nasel.



(6min15s)

Software ne razume dovolj dobro lokacijo koles v prostoru.

codeMonkey ::

Mozno da niso vprogramirali gum v obliko za predstavo v prostoru. Vprasanje zakaj bi sploh sli do te mere, da je to faktor. Ko gledam moj avto v 360 pogledu, je namenoma predstavljen nekoliko vecji, kot je dejansko, ravno zaradi rezerve. Kaksen tak trik bi bil lahko cisto ok.

Ai pa pac kamere ne dajo potrebne natancnosti za to. Dodatni senzorji bi to resili enostavno :)

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Tesla testira FSD v Španiji.

codeMonkey ::

Testira ali demonstrira? V cem je sploh point, ce regulativa teh sistemov ne dovoli? Na AC bodo lahko imeli nekoliko vec svobode, ko ni vec potrebno, da voznik zacenja z manevri, takole po mestu pa se nic ne kaze, da bi se kaj spremenilo.

codeMonkey ::

Ocitno gre za nezno izvajanje pritiska: https://x.com/elonmusk/status/193283080...

Racunajo da skodilo upadli prodaji ravno ne bi.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Zaenkrat sem čisto vesel regulacije v EU, ki mi še ne pusti, da bi šel sredi vožnje brati knjige ali gledati videe v Teslah&co.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

a_borlak ::

Tako, kot v Ameriki, potem pa Tesla files pride ven :). Me prav zanima, kako uspešno bi kaj takega prikrivali v EU.
««
36 / 36
»
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tesla svoje robotaksije premierno zagnala v Austinu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
593181 (1152) hruske
»

Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
619894 (3283) Sparrow
»

General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
585285 (2953) BT52
»

Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
707421 (3839) dexterboy
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8417234 (12165) DamijanD

Več podobnih tem