» »

[Design argument] Platišča na kolesih bi morala biti polna

[Design argument] Platišča na kolesih bi morala biti polna

«
1
2

Raptor F16 ::

Po celem popoldnevu telovadbe s FEM simulacijami ne morem spati in me je ob odhodu domov prešinilo, zakaj hudiča imajo kolesa sploh tiste vilice, šprikle, krake, whatever ?

Najbolj enostavno bi bilo narediti disk, ki nudi enakomerno oporo po celem obodu.

Argumenti ZA:
-boljši aeroprofil
-manj možnosti poškodb (robustno)
-enostavna izdelava (možnih več postopkov, od preoblikovanja, ulivanja, laminiranja,...)
-ker ni vilic/krakov se vmes ne more zatakniti veja, palica, roka, noga, etc...
-enostavno se lahko nalepi samolepilne odsevne trakove, če je potreba
- možnost uporabe številnih materialov
- boljša trdnost
- enostavno se očisti
- ...

Argumenti proti:
- Style ?

Čedalje bolj se mi zdi, da so danes vilice in kraki nepotrebna modna muha, ker smo jih navajeni še iz časov kočij.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

zee ::

Večja teža takšne konstrukcije?
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

DamijanD ::

Hlajenje zavor?

pirat ::

Argument proti polnim kolesom: nepricakovan sunek vetra te podre na tla.

bastadu ::

Z lažjimi kolesi rabiš manj energije za zaviranje/pospeševanje.
Performance vozila je precej boljši z lažjimi kolesi.

Raptor F16 ::

bastadu je izjavil:

Z lažjimi kolesi rabiš manj energije za zaviranje/pospeševanje.
Performance vozila je precej boljši z lažjimi kolesi.


Neustrezen argument. Pomembna je vztrajnost ne pa zgolj masa.

J=r^2 * m

Which means, če imaš maso razporejeno dlje od osi vrtenja, bo učinek večji kot zgolj samo povečanje mase.

pirat je izjavil:

Argument proti polnim kolesom: nepricakovan sunek vetra te podre na tla.


Will calculate.

DamijanD je izjavil:

Hlajenje zavor?


Pri kolesarjih so zavore običajno na zunanji strani.

Kar se tiče avtomobilov, so se tudi navadna jeklena platišča s pokrovi izkazala za ok.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

KAVINSKY ::

Raptor F16 je izjavil:

Kar se tiče avtomobilov, so se tudi navadna jeklena platišča s pokrovi izkazala za ok.


Vsa jeklena platišča imajo luknje po zunanjem robu. Isto plastični pokrovi.

DamijanD ::

A tukaj je debata o biciklih ali o avtih?

IL_DIAVOLO ::

Argumenti proti:

Teza
Pregrevanje

Magic1 ::

Teža, temu posledično količina potrebnega materiala in zato tudi višja cena. Torej imaš dva velika minusa za kupca. Sej za pozirat je cool, kot se tudi nekateri vozijo z 10cm+ širokimi gumami. Tisti ki pa hočejo efektivnost, so pa na spacialka gumah, torej min teža in min stik s podlago.
Magic

m0LN4r ::

Teza ne more biti problem, saj je lahko zadeva tanjsa, ce nudi oporo po celi povrsini, neskoncno krakov takorekoc.

Jaz bi rekel, prej je problem aerodinamika levo desno, spiranje vode, snega, umazanije med zavoro in felgo. Tiste luknjice so z razlogom tam, da sranje gre ven in se ne nabira.
Ze pri normalnih felgah s pokrovckom, moras pozimi vcasih mal brsnit zamrznjen led ven, ce se dle po snegu vozis in sparkiras za dlje casa.

Pol pa se seveda optika, ki je povezana s prodajo. Vizualna atraktivnost.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Cr00k ::

Jaz bi rekel, da ni tako trivialno naredit tanjšo zadevo, pa da je dovolj čvrsta, da vse sile v vseh smereh prenese - tudi v motošportu, kjer imajo budgeta da preko teče, imajo klasična platišča (no iz magnezija po večini, kar ni glih klasično) in določeni so zgolj testirali/vozili s pokrovi felten...

Ni pa tu še noben omenil. Nevzmetena masa je precej bolj problematična kot vzmetena...

m0LN4r ::

Pa seveda hlajenje, tista plosca bi se od zavor tako segrela, pa potem to toploto na gume prenesla itd. opiljki oz. tisto kar se od bremzanja nabira bi se lepilo na felgo od znotraj.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Machete ::

Človek je estetsko bitje. Zato pa izkopavajo nakit iz pamtiveka. Ne bi se kulturen zahodnjak, ljubitelj estetike in umetnosti, vozil z nekimi frizbiji.
To vedo vsi proizvajalci, razen Tesle.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

BigBoss ::

Vidi se, da se nisi še nikoli s kolesom vozil v malo moćnejšem bočnem vetru.
Če bi se, bi vedel zakaj.

ginekk ::

Pri avtih je težava masa platišča - večja nevzmetena masa precej poslabša delovanje podvozja. Kot je nekdo omenil, dirkalniki imajo platišča iz magnezija.

Pri dvokolesu verjetno aerodinamika.

BigBoss ::

ginekk je izjavil:

Pri avtih je težava masa platišča - večja nevzmetena masa precej poslabša delovanje podvozja. Kot je nekdo omenil, dirkalniki imajo platišča iz magnezija.

Pri dvokolesu verjetno aerodinamika.


Aerodinamika je boljša pri polnih. Če pogledaš kronometrska kolesa tekmovalcev, mariskdo vozi s polnim zadnjim (ko ni bočnega vetra).
Problem je veter in velika površina, v katero se upre. Zato po navadi nimajo polnega sprednjega kolesa, ker te lahko vsak sunek vetra tako spravi iz smeri, da nimaš kaj narediti.

3p ::

Raptor F16 je izjavil:

Po celem popoldnevu telovadbe s FEM simulacijami ne morem spati in me je ob odhodu domov prešinilo, zakaj hudiča imajo kolesa sploh tiste vilice, šprikle, krake, whatever ?


Zato ker so feltne v resnici nakit, ki ga moški brez zadrege kupujejo, ker gre kao za funkcionalnost.

Skratka, feltne morajo biti srebrno/oranžno/črne z agresivnimi kraki ki ponazarjajo možatost osebka za volanom.

Polne fetne zgledajo retro-moderne (kot nekaj iz campy sci-fi filma iz sedemdesetih).

Semafor ::

Raptor F16 je izjavil:

Po celem popoldnevu telovadbe s FEM simulacijami ne morem spati in me je ob odhodu domov prešinilo, zakaj hudiča imajo kolesa sploh tiste vilice, šprikle, krake, whatever ?


A veš, kaj je še bolj neumno? Zakaj so žerjavi narejene iz podobnega sistema palic, ko bi bilo veliko boj logično da je vse skupaj 500 ton litega železa.


Ali pa mostovi:



Inženirji so res butlji in mi vliva veliko upanja v prihodnost da nekdo ki dela FEM simulacije opozarja na glupost paličja ;((

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Za konstruktivno debato bi bilo dobro, da avtor teme poda kakšno sliko in pa robne pogoje, pod katerimi je delal analizo (analize). Sicer pa pri FEM analizah obstajajo optimizacijski algoritmi (topološka optimizacija), ki na koncu vedno izvržejo nekaj paličju podobnega, pač obliko kosa s teoretično najmanj porabljenega materiala pri predpisanih robnih pogojih...

Lp

jože

Semafor ::

Avtor teme, na podlagi FEM analize, z njegovim tehnološko naprednim biciklom:

MihaK3 ::


:))

Raptor F16 ::

Semafor je izjavil:

Raptor F16 je izjavil:

Po celem popoldnevu telovadbe s FEM simulacijami ne morem spati in me je ob odhodu domov prešinilo, zakaj hudiča imajo kolesa sploh tiste vilice, šprikle, krake, whatever ?


A veš, kaj je še bolj neumno? Zakaj so žerjavi narejene iz podobnega sistema palic, ko bi bilo veliko boj logično da je vse skupaj 500 ton litega železa.


Ali pa mostovi:



Inženirji so res butlji in mi vliva veliko upanja v prihodnost da nekdo ki dela FEM simulacije opozarja na glupost paličja ;((



Primerjati mostove in žerjave s kolesom ...

Bravo.

Timsko delo s takimi ljudmi mora biti zelo inivativno.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

kitewing ::

Če bi bila kolesa polna, bi bil ob vsakem malo močnejšem vetru na tleh. Zato imajo kronometer kolesa samo zadnje kolo polno.

JanBrezov ::

Naj nekdo izračuna še ceno ter koliko koles s špicami se naredi iz enega polnega kolesa. Pa pri simulacijah upoštevaj še, da špice niso naravnost, ampak se prepletajo oz. so pod kotom.

Vsaj mostove včasih so gradili "polno", a pri takih kot je na sliki bi rabil ogromno materiala, ki potem morda ne zdrži sil podobno kot s palicami.

ginekk ::

BigBoss je izjavil:

ginekk je izjavil:

Pri avtih je težava masa platišča - večja nevzmetena masa precej poslabša delovanje podvozja. Kot je nekdo omenil, dirkalniki imajo platišča iz magnezija.

Pri dvokolesu verjetno aerodinamika.


Aerodinamika je boljša pri polnih. Če pogledaš kronometrska kolesa tekmovalcev, mariskdo vozi s polnim zadnjim (ko ni bočnega vetra).
Problem je veter in velika površina, v katero se upre. Zato po navadi nimajo polnega sprednjega kolesa, ker te lahko vsak sunek vetra tako spravi iz smeri, da nimaš kaj narediti.


Saj sem mislil to slednje - aerodinamiko pravokotno na smer vožnje. Glede aerodinamike v smeri vožnje, se strinjam, tudi EV vozila imajo zato bolj polna kolesa.

Raptor F16 ::

JanBrezov je izjavil:

Naj nekdo izračuna še ceno ter koliko koles s špicami se naredi iz enega polnega kolesa. Pa pri simulacijah upoštevaj še, da špice niso naravnost, ampak se prepletajo oz. so pod kotom.

Vsaj mostove včasih so gradili "polno", a pri takih kot je na sliki bi rabil ogromno materiala, ki potem morda ne zdrži sil podobno kot s palicami.


V mislih sem imel dvodelno lupinasto zgradbo.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

primar ::

Ja bi šlo, če bi imel kolesa narejena iz 50mm pleha - za bočne sile rabiš krake (debele) ali pa pigano pločevino z nekaj luknjami, kar pa jeklena platišča so. Drugače pa platišče narejeno iz 8mm pločevine - polno, vrže v "8" na prvem ovinku - preizkušeno v praksi!.

Machete ::

Saj to da so bolj aerodinamična polna platišča verjetno drži ane?

LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Semafor ::

Raptor F16 je izjavil:


Primerjati mostove in žerjave s kolesom ...

Bravo.

Timsko delo s takimi ljudmi mora biti zelo inivativno.


Kako lahko človek sploh ve kaj je FEM in ne ve kaj je to paličje in ne vidi povezave med feltno s špicami in mostom, žerjavom, regalom... :))

Machete ::

Res je. Meni je bila povezava smiselna.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

stara mama ::

Samo na ST se lahko odpirajo tako inteligentne teme kot je: Zakaj niso platišča iz polnega materiala.
Ekologija™ in Trajnost™

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: paket ()

Semafor ::

Mene zanima zakaj niso že v času iznajdbe kolesa, te naredili iz karbonskih vlaken, ali pa vsaj zlitine aluminija in magnezija? Zakaj so uporabljali les, ki prenese neprimerljivo manjše obremenitve?

Machete ::

Tlačno napetost pravokotno na vlakna prenese izjemno veliko :]
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

FTad ::

stara mama je izjavil:

Samo na ST se lahko odpirajo tako inteligentne teme kot je: Zakaj niso platišča iz polnega materiala.


Ja in zakaj pa ne?

Invictus ::

Machete je izjavil:

Saj to da so bolj aerodinamična polna platišča verjetno drži ane?


Samo v dvorani.

Na cestnih kronometrih že dolgo nimajo polnega zadnjega platišča...

Očitno se ne obnese...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Semafor ::

FTad je izjavil:

stara mama je izjavil:

Samo na ST se lahko odpirajo tako inteligentne teme kot je: Zakaj niso platišča iz polnega materiala.


Ja in zakaj pa ne?


Ker dela sramoto celi državi. Kako lahko dela FEM analize in nima pojma zakaj so feltne take kot so? Omeni celo o dvodelno lupinasto zgradbo. Svetla inženirska prihodnost bo.

Invictus ::

FTad je izjavil:

stara mama je izjavil:

Samo na ST se lahko odpirajo tako inteligentne teme kot je: Zakaj niso platišča iz polnega materiala.


Ja in zakaj pa ne?

Zato, ker je to debata kavčarjev, ki specialke nikoli še videli niso, kaj šele vozili.

In ki nimajo pojma o osnovah fizike...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Semafor ::

Invictus je izjavil:


In ki nimajo pojma o osnovah fizike...


Kaj šele stroških.

Invictus ::

In trajanju polnih platišč zaradi obremenitev...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

buneech ::

Invictus je izjavil:

Machete je izjavil:

Saj to da so bolj aerodinamična polna platišča verjetno drži ane?


Samo v dvorani.

Na cestnih kronometrih že dolgo nimajo polnega zadnjega platišča...

Očitno se ne obnese...

Sej ne da so letos na Giru mel polna zadnja platišča na kronometrih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: buneech ()

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Pa so ta kolesa dejansko "polna" ali pa gre samo za "preoblečena" običajna kolesa z naperami?

Lp

Jože

borisk ::

ker se da na kolesu z naperami (špice) enostavno nastaviti tek obroča levo desno in gor in dol...

m0LN4r ::

Kaj pa ce imas gori polne radkape? win-win
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Raptor F16 ::

Semafor je izjavil:

Raptor F16 je izjavil:


Primerjati mostove in žerjave s kolesom ...

Bravo.

Timsko delo s takimi ljudmi mora biti zelo inivativno.


Kako lahko človek sploh ve kaj je FEM in ne ve kaj je to paličje in ne vidi povezave med feltno s špicami in mostom, žerjavom, regalom... :))


To, da imaš šibke socialne veščine (bi se izrazil grše pa boste potem jokali moderatorjem kot plačipičke), mi je postalo jasno že s tvojim prvim prispevkom.

Da ne razumeš osnovne ideje "polne" površine, prav tako. Lahko bi vprašal.

In na svetu obstajajo razne tehnologije in materiali kot na primer penjeni polimeri, kompoziti, ...

Če ti poznaš zgolj zgolj sivo litino in beton, bi na tvojem mestu 2x pomislil kdo od naju je zaostal v času kremenčkov.

m0LN4r je izjavil:

Kaj pa ce imas gori polne radkape? win-win


Saj to je bilo mišljeno. Polna površina platišča. Drugega izraza pač ob pol enih zjutraj nisem našel. Ebiga

Semafor je izjavil:

Invictus je izjavil:


In ki nimajo pojma o osnovah fizike...


Kaj šele stroških.


Tvoj problem, če boš delal iz zlata.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

bastadu ::

Iz stroškovnega vidika, ko boš moral narediti stotisoče identičnih kosov bo še kako pomembno, da tehtajo kar se da malo (tudi če so iz lesa), ravno toliko da zdržijo zahtevano obremenitev, tukaj pa nastopi velika prednost palične strukture, ki ima najboljši load/weight ratio ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bastadu ()

Raptor F16 ::

Semafor je izjavil:


Ker dela sramoto celi državi. Kako lahko dela FEM analize in nima pojma zakaj so feltne take kot so? Omeni celo o dvodelno lupinasto zgradbo. Svetla inženirska prihodnost bo.


Sram je lahko kvečjem tebe, ker te doma niso naučili bontona. Namesto tega opletaš z gobcem kjer ni treba...

S tako aroganco se ni za hvalit.

Če je sramota za trenutek razmišljati v drugačni smeri potem najbolje, da spokam v tujino.

bastadu je izjavil:

Iz stroškovnega vidika, ko boš moral narediti stotisoče identičnih kosov bo še kako pomembno, da tehtajo kar se da malo (tudi če so iz lesa), ravno toliko da zdržijo zahtevano obremenitev, tukaj pa nastopi velika prednost palične strukture, ki ima najboljši load/weight ratio ...


Kako veš kaj je najboljše?

Te stvari je treba izračunat in dat številke na mizo. Ne moreš kar vsakega materiala uporabiti za te palice.

Ok... my bad da nisem postregel s primerom s katerim sem se včeraj poigraval vendar pravtako nisem videl nikogar, ki bi se angažiral in predstavil svoje strokovne preračune. Kvečjem manj strokovno pavšalno posploševanje.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: connel ()

bastadu ::

Ne razmišljaš ravno v drugačni smeri, ampak v smeri, za katero je že davno bilo več kot očitno ugotovljeno, da je v večini primerov slabša, ali če hočeš, da v večino primerov ni dobra. Čemu bi si drugače človek tako zakompliciral izdelavo kolesa z nekimi špicami, če bi lahko kar iz navadne plošče odrezal krog, zvrtal na sredini luknjo in voila ... Preračunov mislim da ti ne rabimo servirati, ker so podatki iz trga koles dovolj zgovorni. Če pa računaš, da boš s polnimi kolesi obogatel, pa go for it!

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Polozweii halooo, sem te v mojem prvem postu pozval, da predstaviš problem, s katerim se ukvarjaš. Iz tvojega prvega posta mi ni bilo jasno, platišča katerih koles imaš v mislih. Slika pove več kot tisoč besed, seveda mora zraven biti še popis robnih pogojev...

Potem pa upam, da se bo razvila malo resnejša debata od te, ki je potekala do sedaj...

Lp

Jože

Raptor F16 ::

Barbarpapa2 je izjavil:

Pozdrav

Polozweii halooo, sem te v mojem prvem postu pozval, da predstaviš problem, s katerim se ukvarjaš. Iz tvojega prvega posta mi ni bilo jasno, platišča katerih koles imaš v mislih. Slika pove več kot tisoč besed, seveda mora zraven biti še popis robnih pogojev...

Potem pa upam, da se bo razvila malo resnejša debata od te, ki je potekala do sedaj...

Lp

Jože


Jože pozdrav, rade volje ko si bom lahko vzek čas ampak če se bo s takim tonom nadaljevalo je vseskupaj brezveze.

[Rant]
Na tem forumu se lahko dereš Heil Dolfe in razlagaš kdo je za odstrel in kdo ne pa nihče ne bo trznil.

Omeniš nek pomislek / idejo o kateri bi rad razpravljal ... poglej višje.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?

Oddelek: Šport
3210116 (8814) GizmoX
»

Vulkanizerske storitve po Sloveniji

Oddelek: Na cesti
373237 (2173) Nikonja
»

Pnevmatike R17 vs R18 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16029567 (24710) njyngs
»

Smiselnost rezervne gume (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6112925 (11376) Baja
»

Optimalne dimenzije zimskih pnevmatik (majhne-velike/tanke-debele) (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7121544 (17808) GrimReaper

Več podobnih tem