» »

Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?

Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?

Gorazd88 ::

Pozdrav!

Trenutno (in že 15 let) uporabljam staro Rog gorsko kolo, sicer skozi leta precej predelano (dodal sprednje vzmetene vilice, nove feltne, nove gonilke...). Torej kolo, ki je sicer lepo vzdrževano, ampak glede na to, da se 95% časa vozim po asfaltu, s svojimi 16kg neprimerno. Sem tudi zamenjal platišča, da imajo gladek profil na sredi in z malo profila na strani (da je kolo uporabno tudi za makadam).

Zadnje čase pa v želji po podaljševanju relacij vožnje in lajšanju vožnje obstoječih relacij razmišljam o čem izrazito cestnem (specialka).

Problem je le budget. Sem glede na ostale finance trenutno temu pripravljen nameniti kakih 400EUR, torej, jasno, rabljeno. Kolikor gledam na Bolhi, je ponudbe za ta denar veliko in na videz je solidna.
Ker o specialkah nimam pojma, pojma imam le o servisiranju in sestavljanju klasičnega kolesa, imam za vas par vprašanj:

1.: Koliko je riziko kupiti rabljeno cestno kolo? VEdno sem imel občutek, da so specialke (vsaj na videz) zelo občutljiva kolesa. Na kaj biti pozoren ob nakupu, kaj posebej preveriti, kakšne so pogoste skrite/prikrite napake?

2.: Nadalje o sami vožnji: Procentualno, za občutek, koliko se olajša vožnja po isti (npr. 20km cestni relativno ravni) relaciji v primerjavi s takim gorskim kolesom? 10%? 50%? 80%? Nimam občutka...

3.: Specialka in vožnja po mestu - pločniki, udrtine,... Kok je to problem? Ne mislim na skakanje s pločnika ali butanje v pločnik, ampak kok so problem npr. že tisti centimetrski robki pri sestopu z urejenega zaključka pločnika? Je specialka mišljena za vožnjo izključno po cesti, ali se da brez težav voziti tudi po pločnikih, ki so konstantno prekinjeni pri vsaki ulici?

4.: Menjava gum: kupil bi še komplet gum za malo bolj makadamsko pot. Za to so morda bolj primerna gravel kolesa, ampak jih na bolhi rabljenih ni toliko. Plus zdi se mi, da z nakupom cestnega kolesa, na katerega ob potrebnih priložnosti namestiš gravel gume, ubiješ dve muhi na en mah, sploh če je primarna podlaga vožnje asfalt. Vprašanje tu: se pri specialkah na zadnjem kolesu gume isto lahko menjajo kot pri običajnih kolesih ali so prestave kaj kompleksnejše zmontirane? Oz. je morda celo bolj smiselno imeti kar dvoje rezervnih koles z gumami že gor in samo to menjavati?

5.: Če že pomislim na novo cestno kolo. Je po vašem boljše kupiti najcenejše novo cestno kolo ali dobro rabljeno, ki je bilo novo 100EUR+?

Hvala za vso pomoč :) Želim si več prevažanja s kolesom, glede česar mi je dosedanje kolo včasih malo jemalo voljo, upam, da specialka malo pripomore k uporabnosti, dometu in lahkoti vožnje :)
  • spremenilo: Gorazd88 ()

Invictus ::

1. Kot vse drugo. Če je slabo vzdrževano, bodo problemi. Ampak so rešljivi...
2. Hitrejši si.
3. Za po mestih niso fajn. Sploh če imaš precej napumpane gume. Takrat vidiš kretenizem načrtovalcev in izvajalcev kolesarskih cest.
4. Če je makadam brez veliko peska, gre. Ni pa to vsakodnevna vožja. Najti drugo traso.
5. Novo karbonsko kolo brez disk zavor dobiš za 2k. Bo pa zdaj najbrž kar nekaj popustov za letnike 2019. marsikdo ima pa še starejše letnike na zalogi. Zato v akcijo...

Drugače pa kupiš rabljeno za 500 EUR, in daš še 100 EUR za servis. Pa imaš povsem spodoben bicikel.

Kar se tiče teže, pa vsaka kila manj stane 1000 EUR ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

ian wolf ::

Pozdravljen.

Sicer so tale vprašanja bolj namenjena kakšnemu bicikel.com forumu, a ti bom vseeno poskušal odgovoriti. Sem uporabnik specialke cca 10 let, prej sem vozil gorca.

1. Je in ni riziko kupiti rabljeno specialko. Vprašanje je, koliko kilometrov je prvi lastnik naredil? Sam delam cca 2000-2500km na leto in je specialka po 5 letih uporabe kot nova. Nič večjih popravil, samo redni servisi. Po moje je bolje kupiti rabljeno kolo višjega ranga, kot pa najosnovnejšo novo kolo. Paziti je pa treba tudi na ustrezno velikost kolesa, da ne boš kupil "čisto mimo".

2. Vožnja s specialko po ravnini je "poezija". Sploh ni primerjave z gorcem. Tako na oko bi rekel, 20-30% manj napora za isto hitrost.

3. Kvalitetna platišča in gume bodo prebavila pločnike, udrtine in ostale nepravilnosti. Sicer pa kolesarske steze in ceste so namenjene kolesom, po pločniku se ne vozi ;)

4. Pri menjavi gum za specialko je treba paziti, da višina in širina še gre v okvir (vilico). Jaz imam osnovne gume 23mm širine in mi 25mm na srečo še gredo v okvir. Nove specialke so grajene za širše gume (28mm ali celo več). Po makadamu se ne vozim s specialko, razen če cestarji nenapovedano odsekajo kakšen del asfalta. Ti bi potemtakem moral gledati/kupiti gravel specialko. Ja, po moje je bolje imeti dva kompleta koles, jaz imam prehodni (pomladni) in pa letni komplet.

5. Po moje je bolje kupiti dobro rabljeno, ki je brez poškodb in napak, kakor novo osnovno specialko.

Ajde, uživaj na specialki!
Errare humanum est...

Gorazd88 ::

Hvala za odgovora!

Te poškodbe, ki jih omenjata... Poškodbe na čem so lahko?

ian wolf ::

Poškodbe karbona, če boš kupoval karbonsko kolo. Aluminij ti (skoraj) vsak dober mojster zašvasa. Pregleda se okvir za kakšnimi popravili, če so bila narejena. Če se ne spoznaš, vzami kakšnega kolega/kolesarja s sabo, ko boš kupoval.
Errare humanum est...

Gorazd88 ::

Hm, zanimivo, hvala. Ne bi pričakoval, da se bo okvir kdarkoli poškodoval. Ni to še najbolj toga in kompaktna stvar pri kolesu? Bi prej pričakoval, da so lahko pri rabljenem problematične zavore, prestave, ipd., ker se ves čas premika in se zgunca... Se ne?

jype ::

Gorazd88 je izjavil:

Ne bi pričakoval, da se bo okvir kdarkoli poškodoval.
Jaz sem poceni dobil cromoly u-sistema, ki ga je nekdo pozabil na strešnem prtljažniku, ko je zapeljal pod podvoz :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

SeMiNeSanja ::

Danes so vse bolj popularna nekoliko širša platišča na specialkah. Sin si je na novem kolesu, s katerim je šel letos na Paris-Brest-Paris (1200km v 72 urah) omislil to širšo varianto in pravi, da odločitev ne obžaluje.

Za vožnjo po mestu zagotovo bolj optimalno, kakor klasični ozki profil.
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)

nsa_ag3nt ::

Na specialki bodo težave s spd pedali ;) (ko se bo ustavljal).


https://www.bicikel.com/forum/49762/nak...
https://www.11-11.si/blog/post/kako-se-...


Razmisli raje o trekking varianti, specialka je kot da voziš yamaha r1, drža telesa je precej mučna.
https://gizmodo.com/c/goodbye-big-five

Zgodovina sprememb…

jype ::

nsa_ag3nt je izjavil:

specialka je kot da voziš yamaha r1, drža telesa je precej mučna.
Nikoli nisem razumel, kaj naj bi bilo mučnega, pa sem že več kot 24 ur skupaj bil na biciklu.

one too many ::

ian wolf je izjavil:

Poškodbe karbona, če boš kupoval karbonsko kolo. Aluminij ti (skoraj) vsak dober mojster zašvasa. Pregleda se okvir za kakšnimi popravili, če so bila narejena. Če se ne spoznaš, vzami kakšnega kolega/kolesarja s sabo, ko boš kupoval.

Tudi ogljikova vlakna se da popraviti in je nekaj mojstrov v Sloveniji. Zadnjič je eden spraševal na Bicikel.com in popravilo sploh ni bilo drago.
Aluminij je težko variti. Kakor vem nosijo kolesa na Inštitut za varilstvo.
Pri obeh je težko videti, če je kakšna katastrofalna napaka.

Jaz bi preveril še razteg verige. Če je veriga veliko preko meje (ker lastnik ne ve, da je potrebno redno menjavati verigo), bo potem potrebno menjati vse zobnike (vsa 100 €).

@nas ag3nt: Meni je cestno kolo najbolj udobno kolo ;)

matajur ::

Nisi nič napisal, kak je tvoj režim vožnje. Če je to 80% služba, 20% ostalo, potem specialka ni najbolj primerna.
Oziroma drugače, a bi si kupil športni avto, da bi se vozil v službo z njim?

Specialka, če hočeš, da gre v redu in ne prebiješ gume na vsakem robu/kamenčku, mora imeti gume napumpane na 7+ barov. Ne vem, če si predstavljaš kako trdo je to. Tipično gorsko kolo ima okrog 3 bare. To pomeni, da vse tresljaje prestreza tvoje kolo. Ja pelješ se hitreje, ampak na ravnih, gladkih odsekih, ostalo je pa fitnes, akrobacija. S čimer seveda v osnovi ni nič narobe, vendar kot sem napisal v uvodu, če to predstavlja veliko večino režima vožnje, se ti bo zagabilo.

Gravel/širše gume na specialko ne grejo. To je tudi bistvena razlika v primerjavi z gravel kolesi.

Z rabljeno specialko v osnovi nima biti kaj narobe, če se ob nakupu res pozanimaš/preveriš. Ja, verjetno pa bo pogonski sklop treba malo poservisirat, mogoče zamenjat kak iztrošen del, ampak to je del normalne obrabe.

Rabljenim specilakam zelo hitro pade cena, ker je veliko novih tehnologij prišlo v zadnjih letih. Tako da za budget pod 800/1000€ je po mojem mnenju bolje gledat rabljena kolesa.

Ampak, še enkrat, razmisli o svojem režimu vožnje in kupuj kolo glede na to. Tudi gorsko kolo se da narest precej togo in z gladkimi gumami čist ok za hitro vožnjo za po mestu ali primestno voznjo.

energetik ::

Gorazd88 je izjavil:

Problem je le budget. Sem glede na ostale finance trenutno temu pripravljen nameniti kakih 400EUR, torej, jasno, rabljeno. Kolikor gledam na Bolhi, je ponudbe za ta denar veliko in na videz je solidna.
Če gledaš rabljeno, je po mojem najpomembnejše, da je okvir cel (torej ni počen na kakšnem zvaru in ni zvit). To, da ni zvit, je precej težje na hitro preveriti. Druga najdražja stvar so kolesa, torej bi moral preveriti da niso zvita, da ni zavorna površina preveč obrabljena in da so šalčke ležajev OK. Kako boš ležaje preveril pri nakupu na Bolhi brez šraufanja, je vprašanje. Potem recimo še STI ročice, da delujejo kot je treba.
Vse ostale komponente so načeloma zelo poceni nove in enostavne za zamenjat. Kaseto, ketno, nova 2 zobnika, kroglice ležajev - to vse skupaj dobiš za nekih 60EUR, saj glede na predvideno uporabo ni treba ravno nabavljati DuraAce komponent...
Druga varianta - v reviewih zelo hvalijo za svoj denar Decathlonov Triban 120, ki te nov pride 450EUR. Gor ima že 28mm gume, baje daš gor lahko celo do 36mm gume, kar vsekakor pride prav pri mestni vožnji, kjer se strinjam so kolesarske katastrofa. Tako širokih gum na rabljeno specialko zelo verjetno ne boš mogel dati, saj je trend širših cestnih gum prisoten šele v zadnjem času.

2.: Nadalje o sami vožnji: Procentualno, za občutek, koliko se olajša vožnja po isti (npr. 20km cestni relativno ravni) relaciji v primerjavi s takim gorskim kolesom? 10%? 50%? 80%? Nimam občutka...
Odvisno od agresivnosti položaja na biciklu. Če imaš že zdaj gladke gume na gorcu in balanco na višini sedeža, potem čist na uč enih 30% lažje za isto hitrost.

3.: Specialka in vožnja po mestu - pločniki, udrtine,... Kok je to problem? Ne mislim na skakanje s pločnika ali butanje v pločnik, ampak kok so problem npr. že tisti centimetrski robki pri sestopu z urejenega zaključka pločnika? Je specialka mišljena za vožnjo izključno po cesti, ali se da brez težav voziti tudi po pločnikih, ki so konstantno prekinjeni pri vsaki ulici?
23-25mm gume na 8bar po mojem mnenju niso glih primerne za mestne pločnike in kolesarske, ker te bo rukalo ko pri norcih. Jaz imam za commute na trekkingu 37mm gume na 3bar, pa se mi zdi trdo pri vseh teh luknjah in robnikih.

4.: Menjava gum: kupil bi še komplet gum za malo bolj makadamsko pot. Za to so morda bolj primerna gravel kolesa, ampak jih na bolhi rabljenih ni toliko. Plus zdi se mi, da z nakupom cestnega kolesa, na katerega ob potrebnih priložnosti namestiš gravel gume, ubiješ dve muhi na en mah, sploh če je primarna podlaga vožnje asfalt. Vprašanje tu: se pri specialkah na zadnjem kolesu gume isto lahko menjajo kot pri običajnih kolesih ali so prestave kaj kompleksnejše zmontirane? Oz. je morda celo bolj smiselno imeti kar dvoje rezervnih koles z gumami že gor in samo to menjavati?
Menjajo se povsem enako kot pri drugih kolesih. Velika večina ima 622mm platišča, torej povsem enaka kot vsa 28" kolesa, npr. trekking. GLede gravel gum beri zgoraj. NA rabljeno specialko verjetno kaj več kot 25mm, morda 28mm, ne boš spravil. Na tisti omenjen Triban 120 lahko spraviš npr. 35mm gravel gume. Rezervna kolesa so draga, komplet vsaj nekje 100EUR brez kasete.

5.: Če že pomislim na novo cestno kolo. Je po vašem boljše kupiti najcenejše novo cestno kolo ali dobro rabljeno, ki je bilo novo 100EUR+?
Verjetno si mislil novo 1000EUR+? Sej veš kako je, če zadaneš dobrega rabljenega, si zmagal. Po drugi strani beri kar sem že napisal, nova imajo možnost montaže širših gum, dobijo se tudi taka z bolj udobno geometrijo in prestavnimi razmerji primernimi za hude klance. Pa še veš, da ti vsaj nekaj časa ne bo treba menjati komponent in je okvir OK.

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

nsa_ag3nt je izjavil:


Razmisli raje o trekking varianti, specialka je kot da voziš yamaha r1, drža telesa je precej mučna.

Če trpiš na specialki, imaš:

- slabo nastavljen sedež in krmilo
- prevelik/premajhen okvir
- Napačno geometrijo okvrija

Na napačni specialki trpiš ravno toliko kot na napačnem trekingu, gorskemu, enduro, mestnemu, itn...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

jype ::

Na specjalki po mestu ne moreš sedeti na sedežu, komot pa šibaš po praktično vsakršnih razmerah:



Pa ne kupuj rabljene specjalke od takih psihopatov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

GizmoX ::

Naprej vsaj približno ugani velikost okvirja - https://www.ebicycles.com/bicycle-tools... - potem pa +-4cm. Na ta način izločiš bistveno premajhne/prevelike okvirje.
Potem greš na ogled in testno vožnjo. Naj te pusti, da si ga v miru ogledaš - go full mechanic on it.

1. sam sem 3 leta nazaj kupil novo specialko - aluminij s karbonsko vilico, sora oprema, za 600€. Decembra so akcije in odprodaje starih modelov/zalog in so cene temu primerne.
Bi pričakoval, da se tako rabljeno kolo dobi za 400€.

2. Se pridružujem drugim z oceno 30%. S tem, da v kolesarstvu velja "It never gets easier, you just go faster."
Za filing: po ravnem brez vetra brez problema voziš 1 uro 25km/h. Če nočeš švicat, pa 20km/h - ampak je težko, ker ti je dolgcajt (ker še ene 30% manj delaš).
Kar terja tudi malo samodiscipline okoli pešcev - specialka ti omogoča, da z lahkoto drviš mimo njih z bistveno višjo hitrostjo. Se je potem treba navadit prilagodit hitrost - v mestu je pešec kralj.

3. Centimetrski robovi iz ceste na pločnik aka "kolesarska": krmilo ti rukne, sedež ti rukne. Za sekundo malce pokrčiš komolce in dvigneš rit (oz. preneseš težo iz sedeža na pedala), da rukar prevzamejo mišice namesto kosti.
Ni specialka iz stekla, da mora bit v vato zavita. Glede na to, da si imel na Rogu sprednje vzmetenje, je bolj vprašanje, če si ti pripravljen žrtvovati malo udobnosti za več hitrosti.
Mimogrede - si se že peljal na specialki? Če se nisi, se ti bo smejalo, ko boš prvič speljal/pospešil. Če si iz LJ ti komot dam za probat.

4. Odvisno, za kakšen makedam se gre. Npr. po takem gre normalno, le poskušaš se izogibati luknjam in malo več pritiskaš. Problem je globji pesek.
Prestave in zavore so na isti princip, kot pri gorcu. Menjavanje 1 pnevmatike meni vzame pol ure. Moraš pa res pazit, če bi šla širša guma med vilice in med čeljusti zavor.
Osebno imam 25mm široke in napolnjene na 6bar.

5. Kolikor vem, pri nas sploh ni novih poceni specialk. Vzemi torej kolo za 1.000€, ki je akcijsko znižano (600-700). Oz. za tvoj budget, rabljeno. Sora zadnji menjalnik (in ostala oprema) je čisto v redu.
udirač => uni. dipl. inž. rač.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GizmoX ()

energetik ::

GizmoX je izjavil:

1. sam sem 3 leta nazaj kupil novo specialko - aluminij s karbonsko vilico, sora oprema, za 600EUR. Decembra so akcije in odprodaje starih modelov/zalog in so cene temu primerne.
Bi pričakoval, da se tako rabljeno kolo dobi za 400EUR.
Točno nekaj takega si mislim tudi sam omisliti. Moj trekking je sicer hiter, vendar bi rad še več aerodinamike in manjšo maso. Sora je povsem OK za rekreativca.

5. Kolikor vem, pri nas sploh ni novih poceni specialk. Vzemi torej kolo za 1.000EUR, ki je akcijsko znižano (600-700). Oz. za tvoj budget, rabljeno. Sora zadnji menjalnik (in ostala oprema) je čisto v redu.
So. Pogledaš v Decathlon. Reviewi so zelo pozitivni.
Potem pa npr. Canyon - Endurace 6.0 dobiš za 800EUR s komplet Tiagra opremo in karbonsko vilco, masa 8,7kg. Za tako ceno skoraj kraja.

Zgodovina sprememb…

Gogyto ::

En dober članek je bil pred kratkim v Delu...

https://www.delo.si/polet/cestna-dirkal...

Morda malo kot referenca, za lažje odločanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gogyto ()

Invictus ::

GizmoX je izjavil:


Za filing: po ravnem brez vetra brez problema voziš 1 uro 25km/h. Če nočeš švicat, pa 20km/h - ampak je težko, ker ti je dolgcajt (ker še ene 30% manj delaš).

Tole je za gorca prepočasi, kaj šele za specialko ;).

Na specialki je povprečje 30 km/h dlje časa, po ravnem, brez vetra, čisto normalno, brez enega naprezanja...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

GizmoX ::

Invictus je izjavil:

GizmoX je izjavil:

Za filing: po ravnem brez vetra brez problema voziš 1 uro 25km/h. Če nočeš švicat, pa 20km/h - ampak je težko, ker ti je dolgcajt (ker še ene 30% manj delaš).
Tole je za gorca prepočasi, kaj šele za specialko ;).
Na specialki je povprečje 30 km/h dlje časa, po ravnem, brez vetra, čisto normalno, brez enega naprezanja...
Sem vzel v obzir, da nič ne vemo o njegovi kondiciji :P Moja kondicija pa očitno tudi ni nevemkaj, ker je moja potovalna 28 km/h.:)
udirač => uni. dipl. inž. rač.

zavajon ::

energetik je izjavil:

So. Pogledaš v Decathlon. Reviewi so zelo pozitivni.

Ko se že omenja Decathlon, občasno pogledam na njihovi strani specialke, ampak se mi še ni zgodilo, da ne bi pisalo "Izdelka trenutno nimamo na zalogi, vendar pa ga lahko naročite..."
Kako naj bi ga potem sproval?

energetik ::

Invictus je izjavil:

Na specialki je povprečje 30 km/h dlje časa, po ravnem, brez vetra, čisto normalno, brez enega naprezanja...
Seveda je to povsem odvisno od kondicije.
Na trekkingu (28", 37mm gladke gume, 2cm padca zic/balanca) imam jaz brez nekega hudega naprezanja povprečje nekje 27km/h na razdalji 40km z višinsko par 100m. Na večje razdalje mi potem povprečje pada proti 24km/h. To je seveda če sem sam, brezvetrje. To leto prevoženih nekje 1400km.

Ko sem pred 1 letom začenjal spet bolj resno kolesariti, sem imel na začetku povprečje na 40km bolj tam okoli 22, s tem da sem imel potem še 2 dni musklfibr. :D 5km/h razlike samo zaradi kondicije.

zavajon je izjavil:

energetik je izjavil:

So. Pogledaš v Decathlon. Reviewi so zelo pozitivni.

Ko se že omenja Decathlon, občasno pogledam na njihovi strani specialke, ampak se mi še ni zgodilo, da ne bi pisalo "Izdelka trenutno nimamo na zalogi, vendar pa ga lahko naročite..."
Kako naj bi ga potem sproval?
Moraš it pogledat spomladi, ko spremenijo iz smučanja na kolesarjenje... Sicer pa jih lahko direkt naročiš, samo moraš potem naštudirat geometrijo, da veš kaj vzet.

Zgodovina sprememb…

martincek1 ::

matajur je izjavil:

Specialka, če hočeš, da gre v redu in ne prebiješ gume na vsakem robu/kamenčku, mora imeti gume napumpane na 7+ barov.


Trije defekti v 7000km, 2 bar.

one too many ::

Ko je že govora o barih, ti so odvisni od preseka gume in teže kolesarja.
Sam sem težek in imam 23 mm gume na 7+ barov. Verjetno bi še šlo s 6 bari. Pri takih barih je problem, da je potrebno gumo napihniti 1x na teden. Na specialki pač napumpam vsakič, ko grem na kolo. Komu se to da na mestnem kolesu? Zračnice napumpam 1x na dva meseca, vmes se pa vozim z 2-3 bari.

BTW, danes profiji ne pumpajo na velike bare, ker razlike v hitrosti ni pa tudi v verjetnosti za presek, ker so lahki, ni. Včasih je bil standard za kronometre okoli 12 barov.

Gorazd88 ::

Hvala za vse predloge in razlage :)
Kot je omenil Matajur, režim vožnje... Uporabil bi ga za vse, kar mtb ni zadosti. Kot pravim, 95% prevozim po cesti (oz. do zdaj bolj asfaltnih kolesarskih stezah). Zato mi ta mtb predstavlja oviro predvsem za daljše vožnje. Res pogrešam hitrost. In rad bi si razširil radij, kam grem lahko s kolesom (sploh ker nimam avta). Se mi zdi, da se ti s cestnim kolesom odpre cel nov svet vožnje. Že z vidika radija.

In tu še par vprašanj:
A.: Da cestno kolo shujša z 9 na 8kg, stane veliko denarja. In kot pravite vsaka naslednja kila manj nanese 1000€ pri nakupu. Kaj pa torej, če imaš ruzak? Recimo želim iti s specialko iz Lj. na hrvaško morje. Bi vzel sabo pohodniški nahrbnik z recimo 5kg krame. Do zdaj sicer ne vem, če sem že videl voznika na specialki z nahrbtnikom, ampak a bi šlo? Al je položaj tak, da to ne pride v poštev? Če je endurance verjetno še, kaj pa če je bolj dirkalna drža? In s tem povezano vprašanje - je kakšna razlika, če je kolo 1kg lažje, ti pa nosiš 1kg na hrbtu, kot če je kolo težje za 1kg in nimaš nič na ramah. Oz. si ti 1kg težji. Zakaj torej taka picajzlost glede teže kolesa?

B.: Začetniško cestno kolo. Kot opažam, kolikor sem gledal zadnje dni, se začetnikom svetuje nakup nečesa osnovnejšega. Ponavadi endurance, alu, kakšen osnoven sistem Shimano Sora ipd... Ampak, če imam pravi občutek vse, ki dobijo veselje na cestnim kolesarjenjem, po tem prvem nakupu zelo hitro kupijo nekaj boljšega. Torej, če imam veliko željo po cestnem kolesarjenju, ni bolj smiselno že takoj kupiti nečesa ornk? In dodatno vprašanje... Veliko se prodaja tudi naprednejših koles, recimo 800-100€ rabljena, kar pomeni, da so bila nova vsaj 1500€+. Kaj je nakup še boljšega od takega sploh smiselno? Če gledaš, koliko denarja se vrže stran s takim nakupovanjem in prodajanjem.... Je še boljše kolo res tok boljše, da upraviči drago nadgradnjo? Ali je v tem svetu cestnih kolesarjev veliko takih, ki samo čakajo, kdaj pride kakšna noviteta in jo nujno rabijo, čeprav v praksi ni potrebe?

energetik ::

A. glede teže - v klanec se boš načeloma enako matral, ali imaš dodatno kilo na hrbtu ali na okvirju. Razlike so v načinu gibanja, sploh če goniš stoje, pa ti ruzak opleta po hrbtu + dodatna obremenitev za npr. roke, rame.
Za daljše ture imaš torbo za pod sedež, kamor lahko spraviš ogromno.
Npr. 10L:


Potem imaš npr. ozko torbo za na top tube, vse to je odlično za dolge ture in v bistvu nemoteče, tudi glede aerodinamike.
Zakaj picajzlanje glede teže? Veliko je zaradi preseravanja. Ali imaš 8 ali 7,5 kg bicikel, big deal.

B. Tudi tukaj je moje mnenje podobno, kaj je osnovno in kaj "nekaj boljšega"? Kaj boš kot rekreativec pridobil z Dura Ace napram Tiagri? Par 100g teže?? Drugega ne. Tudi Tiagro (ali npr. Alivio pri MTB) nastaviš lahko v nulo in bo zdržalo 10 tisoče km samo z rednimi menjavami ketne.

Lej primer, ki sem ga dal, Canyon Endurace 6.0 za 800€. Alu okvir in kolesa, karbon vilice, Tiagra, masa 8,7. Potem pa extremna primerjava, Canyon Aeroad komplet karbon, hudo aerodinamičen, elektronski menjalniki, masa 6,8kg, cena preko 7k€...
Kakšen smisel ima ta zadnji, če pa že za 1800€ s karbonskim Endurace prideš na 7,5 kg? Pod drugi strani ima vsak z lahkoto okoli pasu za par kil preveč maščobe. Po mojem ko enkrat prideš tam nekje do 1500-1800€ za novega, si na optimumu, kjer se bo vsaka malenkost več ogromno poznala na denarju, na sami uporabnosti in hitrosti pa praktično nič.

   -S\/\/-   ::

nsa_ag3nt je izjavil:

Razmisli raje o trekking varianti, specialka je kot da voziš yamaha r1, drža telesa je precej mučna.


Jaz na moji brez težav preživim 5-6 ur v kosu, pa se nič ne mučim. Je pa res, da je bilo kolo nastavljeno natanko za moje telesne mere.

Gorazd88 ::

   -S\/\/-   je izjavil:

nsa_ag3nt je izjavil:

Razmisli raje o trekking varianti, specialka je kot da voziš yamaha r1, drža telesa je precej mučna.


Jaz na moji brez težav preživim 5-6 ur v kosu, pa se nič ne mučim. Je pa res, da je bilo kolo nastavljeno natanko za moje telesne mere.


Kok natanko pomeni ta natanko? Je za ta natanko potreno iti v trgovino, kjer ti izberejo pravega prilagajočega in ti ga nastavijo, ali lahko pač preko teh online kalkulatorjev predvidevaš, kateri okvir je prave velikosti zate, nato pa za finese prilagodiš malo s sedežem?

pirat ::

Jaz si pod 'natanko' prilagojen predstavljam:
- ustrezna velikost in geometrija okvirja
- prava dolzina gonilke
- ustrezno nastavljena visina sedeza
- prava visina balance, dolzina 'fajfe' in konec koncev tudi sirina balance
- po okusu pozicionirane rocke na balanci
- po osebnem okusu nastavljeni prenosi (tezji, lazji prenosi)
- kombinacija pedal in cevljev, ki ustreza kolesarju

Tako da praviloma to uredi servis, je pa potrebno za take detajle biti res navdusen kolesar...

K0l1br1 ::

Gorazd88 je izjavil:

Kok natanko pomeni ta natanko?
Nič ne pomeni. Večinoma dovolj dobro kolesariš tudi če je cm gor ali dol ali pa celo dva cm sem pa tja. Bi morali biti tudi okvirji narejeni po meri posameznika, da bi lahko rekel, da je "natanko". Potem reguliraš s sedlom, fajfo itd.
Jaz sem vozil brevet z ruksakom na hrbtu, pa mi ni bilo nič zaradi tega. Puristi pač pravijo, da nahrbrtnik na specialko ne gre, vendar je to bolj njihov problem.
Med ornk bicikom in biciklom za jurja ni pametne razlike, zaradi katere bi po par jurjih km šel po drugi bicikl s kao boljšo opremo in drugačno geometrijo.
Jaz ga npr. Imam vseskozi aluminijastega (canyon endurace) in me še ni nihče prepričal v neko prednost karbonskega. Vozim pa še staro specialko 15 let, ker mi canyon nekaj škripa, ki je bila že kot nova zložena iz vseh vetrov. Pa misliš, da mi kaj fali?

   -S\/\/-   ::

"Natanko" v mojem primeru pomeni to, da so me pri proizvajalcu kolesa celega premerili, nato pa iz tistih mer določili dimenzije (sedež, krmilo, gonilke, ...). Vozim tudi gorsko kolo, ki sem ga dobil rabljenega, kakršnih mer je že bil. Tam mi po kakšni uri vožnje začnejo umirati roke. Koliko so te zadeve komu pomembne, naj presodi sam. Jaz sem v času, ko sem kupoval kolo, na njem prebil >10 ur na teden.

Gorazd88 ::

U ježeš, to pa je natančno.
Pri kupovanju rabljenega je torej mal večji problem. Vse oglase najprej grobo filtriraš glede na velikost okvirja. Kar je pri meni spet zlo nejasno. Sem 180cm in do vrha med nogami 85cm. En kalkulator mi pravi velikost okvirja 58cm, en 59, nekje mi pravijo da je 56 za tako višino.
In če torej med tem malim kar je na bolhi npr. na voljo za to velikost, si pol še filtriraš mal glede na opremo, na starost, mal vizualno, na ceno... In jih ostane ene par. Če jih grem teh par gledati (vsak na drugem koncu Slo), bom pa vetjetno najprej gledal bolj kritične stvari, ne tok perfekcionizem prileganja verjetno. Na tak način bo ta "natančno" zlo težko tok natančno kot pišete :)

GizmoX ::

Z nakupom rabljenega verjetno res ne boš dobil perfektno ujemajočega kolesa. Moraš pa vedeti, da si moderna cestna kolesa lahko precej prilagodiš.
Če dobiš okvir 56 ali 58, si že na dobri poti. (58 imam tudi jaz, pa sem 5cm višji od tebe - če si v LJ, ti ga dam lahko za probat).
Sedež si za testno vožnjo nastaviš nekako v višino boka. Ali pa tako visoko, da sede na kolesu ne moreš več dati celega stopala na tla (istočasno si pa dovolj stabilen, da se ne prevrneš :)). Ali pa tako visoko, da sede postaviš peto čevlja na pedal in ga zavrtiš na 6 o'clock - če je noga še pokrčena, je sedež še prenizko.
Greš na testno vožnjo za občutek, zavijaš, zaviraš, prestavljaš. Ko med vožnjo sede pogledaš dol, se naj krmilo in os sprednjega kolesa prekrivata.

(Če ti karkoli ne paše, reci ne hvala oz. da moraš še razmislit, in greš. Vedno lahko še enkrat prideš, če si premisliš. Nazaj ti ga pa nihče ne bo vzel.)

S pravilno višino sedeža ogromno narediš. Boš že doma prilagajal in po nekaj 100km točno ugotovil višino, ki ti odgovarja.
Krmilo lahko nastavljaš gor/dol in naprej/nazaj - mora pa imeti moderen nosilec krmila (stem@wikipedia - NE Quill, ampak Threadless). S premikanjem "spacerjev" gre balanca gor/dol, z nakupom/menjavo nosilca krmila pa naprej/nazaj (pa po potrebi tudi še gor).

S takim kolesom greš brez kakšnega napora 30km in nazaj. Z nekaj kondicije (in opreme) pa npr. iz LJ do Bleda in nazaj.
Te moram pa posvariti, da boš skozi kilometre (in leta) verjetno kupil še za 400€ opreme :). Sicer boš pa že s kilometri videl, kaj ti manjka.

Sam sem si najprej kupil jesenske rokavice. Pa poletne rokavice. Potem kolesarsko švic majco. Pa clipless pedale in čevlje. Verjetno bodo naslednji nakup kolesarske hlače.
Od prej sem pa že imel čelado, lučke, zvonček, torbico, speedometer, ... :)
udirač => uni. dipl. inž. rač.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

A naj kupim gravel bike ali ne? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Šport
41920408 (565) energetik
»

Katero kolo (strani: 1 2 3 441 42 43 44 )

Oddelek: Šport
2180284936 (3588) Mare3
»

Nabava novega kolesa.

Oddelek: Šport
477519 (4026) dolenc
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
6913759 (11556) Leprechaun

Več podobnih tem