» »

Sklopka ob prestavljanju

Sklopka ob prestavljanju

Domobrancek ::

Lep pozdrav vsem,

Mam eno dost simpl vprašanje. A je potrebno pri prestavljanju sklopko (vedno) pritisniti dokonca ali ne? Sam pri sebi zadnje čase ugotavljam, da sklopke ne pritisnem čisto do podna ampak do nekje 70-90% (recimo). Vsaj tak mam občutek (tezko je sploh ugotoviti, ker med vožnjo nisem preveč pozoren na to). Prestavi se vedno lepo brez "štetja zobnikov". Je to še ok al mi bo menjalnik ribnil zaradi tega? :D

KAVINSKY ::

Ni treba do konca pritisniti sklopke, važno je, da jo pritisneš več kot je točka "kjer zagrabi". Če ne zaruži med šaltanjem je vse v redu.

starfotr ::

Seveda je nujno, da se pritisne do konca. Ko boš imel pa novo sklopko ali avto, boš pa še vedno navajen na staro razvado in boš brez veze uničeval lamele s pritiskom samo 70 %.

Scorpy84 ::

starfotr je izjavil:

Seveda je nujno, da se pritisne do konca. Ko boš imel pa novo sklopko ali avto, boš pa še vedno navajen na staro razvado in boš brez veze uničeval lamele s pritiskom samo 70 %.


Kar ni res, pri starih sklopkah na zajlo si moral do konca pritiskati. Pri hidravliki je pa zgodba drugacna, kjer ne upliva samo tvoja noga. Hidravlika sama uravna pritisk, zato proizvajalci pustijo se nekaj lufta ce slucajno pade pritisk v cevi oziroma viska olja v sistemu, ce ta kje zacne puscati. Pa tudi iz drugih razlogov, ko si npr. v koloni. Tako da to nima nobene veze z obrabo, pri hidravlicnem niti ne ves koliko se obrabi sklopka, vse dokler ne bos imel probleme, ker bo vedno prijela na istem mestu, pri zajli si lepo cutil, da je pedalo slo visje gor, ko je sklopka ze posteno obrabljena.

zk_eu ::

Scorpy84 je izjavil:

starfotr je izjavil:

Seveda je nujno, da se pritisne do konca. Ko boš imel pa novo sklopko ali avto, boš pa še vedno navajen na staro razvado in boš brez veze uničeval lamele s pritiskom samo 70 %.


Kar ni res, pri starih sklopkah na zajlo si moral do konca pritiskati. Pri hidravliki je pa zgodba drugacna, kjer ne upliva samo tvoja noga. Hidravlika sama uravna pritisk, zato proizvajalci pustijo se nekaj lufta ce slucajno pade pritisk v cevi oziroma viska olja v sistemu, ce ta kje zacne puscati. Pa tudi iz drugih razlogov, ko si npr. v koloni. Tako da to nima nobene veze z obrabo, pri hidravlicnem niti ne ves koliko se obrabi sklopka, vse dokler ne bos imel probleme, ker bo vedno prijela na istem mestu, pri zajli si lepo cutil, da je pedalo slo visje gor, ko je sklopka ze posteno obrabljena.


Delno off topic, če lahko. Zagotovo, ne veš kdaj se obrabi glede na hod? Sicer še nisem imel, ampak tudi pri hidravličnih sklopkah se mi zdi, da ljudje jamrajo, da sklopke grabijo pri vrhu?
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Scorpy84 ::

Ne ves ker ker ima dva ventila, glavni ventil pri samem pedalu in pomozni oziroma potisni na sami sklopki. Glavni ventil bo delal po nastavitvah tovarne, oziroma pac kokr je fizicno narejen, spreminjati ne mores. Ce se sklopka obrabi, bo potisni ventil imel vec hoda ampak ne bos cutil, ker se bo nadomestila manjkajoce olje iz posode. Lahko bi na ta nacin opazil, ampak to gre toliko malo olja, da niti ne opazis, da se je nivo spremenilo.

Utk ::

Ja, opaziš, malo pri hodu, še bolj pa pri trdoti.

zk_eu ::

Torej trdota je sedaj znak obrabe?

Delno sprašujem zato, ker na mojem avtu sklopka začne prijemati že kmalu oziroma nekaj centimetrov od tal, je pa malce bolj trša kot je bila na začetku oziroma je običajno za ta avto. Vendar je to že dolgo in niti nisem opazil dokler nisem v kak drug avto presedel. Ni sedaj to trdota kot kamen ali da bi ti nogo hotelo ven riniti, je pa zagotovo več kot običajno. Vsekakor pa se še ni zgodilo, da bi kdaj zdrsela, ne v visoki prestavi, ne v fajn naloženem vozilu.

Kolikor sem bral, je to verjetno že znak, da je košara malo že izrabljena, vendar ne toliko, da bi se splačalo biti posebej pozoren na to?
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Scorpy84 ::

Ce se pojavlja trdota se splaca tudi menjati potisni ventil ob morebitni menjavi sklopke, ki ocitno tudi kaze znake obrabe. Sicer pa ni nujno da je to znak obrabe, avti so si ralicni sploh med znamkami.

zk_eu ::

Vem, da je različno med avti. Nisem se usedel v isti avto (Insignia), so pa Opli tega letnika kar trdi no. Sem se usedel v eno leto novejšo Merivo z krepko več kot polovico manj kilometrov, pa je po občutku ostala trdota isto, razen sklopka je na mojem avtu mogoče 1/3 bolj trda. Novejši Opli so pa kar konkretno bolj mehki od predhodnikov kolikor sem vozil.

Vem ja. Če bom moral menjati, bom menjal vse, tudi potisni ležaj. Ampak se mi neumno zdi vnaprej, ker je trdota, odkar sem bil prvič pozoren, ves čas ista, to je pa zadnjih 30.000 km. Mogoče me rešuje, da moj motor ni nekaj močen in zato zna sklopka zdržati :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

Utk ::

V 30,000 km se nič kaj dost ne spremeni. Morda od novega do 30,000 malenkost otrdi, od tam naprej pa zelo počasi.

zk_eu ::

Aha, razumem. No, bomo videli kaj in kako bo. Vnaprej ne bom menjal, če bo pa kaj, mam pa tako asistenco. V tem tednu bom presegel 200.000 km :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Scorpy84 ::

Ce bos menjal vse, ne pozabi tudi na tekocino, lahko tudi v zavornem sistemu, ko ze use razstavljas itak si delita isto posodo...

zk_eu ::

Saj pravim, da ne bom menjal nič vnaprej, ker lahko taka sklopka še dolgo zdrži ali pa nikoli ne crkne. No, do sedaj še nisem nikoli menjal na svojem vozilu sklopke, pa je pri prejšnjem Oplu že tudi bila malce trda. Kot pravim sklopka še ni hudo trda, da bi bilo moteče, je pa trša je in se to opazi, vendar grabi še odlično.

Jaja, seveda. Ravno me že kmalu ob naslednjem servisu čaka menjava zavorne tekočine. Mogoče bo pa to že kaj pomagalo, čeprav dvomim :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

zobnik ::

Sklopka na dolgi furi zdrži 300.000km+, lahko tud 500.000km
To da je trda se ne sekiraj
Ko bo začela drset boš lahko prevozil še par 100km pa tud če drsi lahko s tretjo spelješ in se voziš do mehanika. Če daš v peto in prtisneš gas, se obrati prehitro povišajo.
Meni je šla pri 220.000km, mehanik je vidu, da je bla samo zažgana, mase pa še pol gor.
Tko da samo vozi se, nič ne menjaj prej

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zobnik ()

Scorpy84 ::

zk_eu je izjavil:

Saj pravim, da ne bom menjal nič vnaprej, ker lahko taka sklopka še dolgo zdrži ali pa nikoli ne crkne. No, do sedaj še nisem nikoli menjal na svojem vozilu sklopke, pa je pri prejšnjem Oplu že tudi bila malce trda. Kot pravim sklopka še ni hudo trda, da bi bilo moteče, je pa trša je in se to opazi, vendar grabi še odlično.

Jaja, seveda. Ravno me že kmalu ob naslednjem servisu čaka menjava zavorne tekočine. Mogoče bo pa to že kaj pomagalo, čeprav dvomim :).


Ne bo pomagalo, ker tekocina ne krozi, ampak ostane v ceveh, dokler ne izpustis. Bo pa pomagalo, ce bos ob menjavi sklopke se to naredil.

TheBlueOne ::

zk_eu je izjavil:

Torej trdota je sedaj znak obrabe?

Delno sprašujem zato, ker na mojem avtu sklopka začne prijemati že kmalu oziroma nekaj centimetrov od tal, je pa malce bolj trša kot je bila na začetku oziroma je običajno za ta avto. Vendar je to že dolgo in niti nisem opazil dokler nisem v kak drug avto presedel. Ni sedaj to trdota kot kamen ali da bi ti nogo hotelo ven riniti, je pa zagotovo več kot običajno. Vsekakor pa se še ni zgodilo, da bi kdaj zdrsela, ne v visoki prestavi, ne v fajn naloženem vozilu.

Kolikor sem bral, je to verjetno že znak, da je košara malo že izrabljena, vendar ne toliko, da bi se splačalo biti posebej pozoren na to?


Izrabljena sklopka ne bi smela imeti veliko skupnega s trdoto, prej potisni lezaj. Ko je sama sklopka obrabljena, se zacnejo zdrsi takrat ko je obremenitev najvecja, kar tako ali tako ves. Ko je res hudo, ti niti avto vec ne ugasne, ce je na mestu in jo izpustis, ko istocasno drzis zavore.

Sem verjetno menjal sklopko pri vseh studentskih avtih, ampak sele, ko je bila cisto na koncu. Pri enem avtu skoraj nisem vec prisel do delavnice, ker je bil klanec. :) Se pa praviloma menja in lezaj in sklopka, ker je praviloma kar veliko dela, da prides do nje. Drugace sem potisni lezaj slisal, samo ne spomnem se, ce pri stisnjeni sklopki ali v leru pri izpusceni.

Ce je kosara, potem je menda obcutek, kakor da moc ni linearna s tem, koliko je sklopka spuscena.

Kar se tice originalnega vprasanja, dvomim, da je je treba pri vseh avtih stisniti do konca. Ko je enkrat razklenjena ne vem, zakaj bi pomagalo, ce je bolj.

zk_eu ::

Jaz se vsem skupaj lepo zahvaljujem. Ste mi res izčrpno odgovorili :):

Ne bom menjal nič predčasno :). Ko bo prišel čas, bo pa zamenjano vse kar se tiče sklopke. Lahko, da bom tudi prej menjal avto :D.

P.S. @thethilko, ne trdota ni različna. Sklopka je čisto enakomerna skozi celotni hod ali kako naj rečem. Pač, tako kot sem do sedaj čutil na vsakem avtu glede na to, da nisem mehanik.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Chip-Tuning ... kam? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7432037 (17067) OChack
»

Vzdržljivost sklopk izven mesta (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
598149 (6378) IL_DIAVOLO
»

"Šparanje" sklopke na avtu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15147001 (35224) INSIDE
»

Ročna zavora - vrgli so me na tehničnem. (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15947541 (43970) šernk
»

'Kuplunga' pri novejsih avtih (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
598769 (7641) ali3n

Več podobnih tem