» »

Avtomobilske pnevmatike (gume)

Avtomobilske pnevmatike (gume)

Mitch ::

Na koliko časa menjate letne gume? Je kriterij za menjavo starost gum v letih (običajno štiri leta), prevoženi kilometri ali višina profila? Je res treba menjati gume vsakih štiri let ne glede na število prevoženih km in obrabljenost?

starfotr ::

Max 4 leta, min. 4 mm, vse 4. Če upoštevaš to, potem si vedno na varni strani.

K0l1br1 ::

Mitch je izjavil:

Na koliko časa menjate letne gume? Je kriterij za menjavo starost gum v letih (običajno štiri leta), prevoženi kilometri ali višina profila? Je res treba menjati gume vsakih štiri let ne glede na število prevoženih km in obrabljenost?

1) najkasneje, ko padejo pod zakonsko dovoljeno mejo
2) pri meni je to običajno na tri leta, ko jih menjam tudi, če niso še pod dovoljeno mejo
3) glede na to prevoženih km niti ne spremljam - na leto naredim cca 20k, potem bo to verjetno na cca 60kkm za komplet zimskih in letnih gum
4) na 4 leta ali več bi jih menjal zaradi kemije, ker se opazi poslabšanje lastnosti zaradi starosti gume - predvsem v dežju na mokrem, ko recimo kake Savine S3 niti nove niso bile dobre, pa tudi ostale niso več nekaj na kar bi se zanesel (zimske in letne imam že precej časa od Continentala).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: K0l1br1 ()

Blinder ::

Najceneje prides skozi tako, da se orientiras po visini profila.
Zakonsko določena globina profila (žlebov) je 1,6 mm pri letnih pnevmatikah in 3 mm pri zimskih. vir: https://vsebovredu.triglav.si/na-poti/v...

Profil se meri tam, kjer ga je najmanj. Tle recimo po sredini bi mogoce se bilo dovolj profila, na robu pa ga je zmanjkalo:
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

starfotr ::

Tu je še optika za popravit.

HappyPills ::

Najkasneje na 4 leta. Menja se vse 4 gume. Držim se tudi pravila, da se na gumah ne špara.

Miha 333 ::

4 leta je pretiravanje in posledica lobija gumi industrije. Do 6 let je popolnoma OK. Tako tudi piše v večini navodil za avtomobile. Vse, kar ima na uradnih testih (AMZS, ADAC) oznako priporočljivo ali boljšo, je OK. 1,6 mm pri letnih je bedarija, menjati je treba najkasneje pri 3 mm, saj se pod to mejo eksponentno slabšajo vozne lastnosti v mokrem.

starfotr ::

Ne boš verjel, tudi 12,15 let stara guma s polno profila je lahko super. Vse dokler je ne rabiš. Ko je treba kje zabremzat ali malo hitreje zaviti ali kaj podobnega.

Glej, 6 let stara guma je za v smeti, pa reci kar hočeš. Sem imel 5 let stare, s 6 mm profila. Ne hvala.

hojnikb ::

yup, stare gume so za v smeti. Koliko stare, je pac odvisno od gume do gume, pa seveda od vozenosti.

ne sparaj, se ne splaca
#brezpodpisa

šernk ::

Miha 333 je izjavil:

4 leta je pretiravanje in posledica lobija gumi industrije.


kaj vem, večina gum po 4ih letih se na mokrem močno poslabša oprijem. Imel sem ene ki so mi sicer 5 let držale na mokrem fenomenalno, potem so pa šesto sezono popolnoma odpovedale. itak sedaj gume menjam zaradi profila in ne starosti, preferiram gume, ki držijo boljše v mokrem in ko v mokrem ne držijo več ok (na mojih rednih poteh sta 2 ali trije ovinki kjer če je guma slaba ob pospeševanju vrti v prazno) jih menjam. Za leta mi je vseeno:
- vredestein hi-trac so mi preživele 5 sezon (in okoli 60-70k km), začetek šeste sezone so odpovedale v mokrem in sem jih šel direktno menjat
-Pirelli p-zero nero peto sezono še vedno grabile kot ubite, potem zmanjkalo profila
- Michelin PilotSport 4, po dveh sezonah na srečo zmanjkalo profila, ker že drugo sezono so v mokrem bile vredne pol k. nič.
- sedaj je sveže na testu Vredestein Ultrac Vorti, gre se mi zaradi obrabe, ker ima tršo zmes od Pirellija. Drugo leto oz. čez 2 leti bomo videli kolk so kvalitetne.

šparam pa na gumah ne.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

gregork ::

Bolj kot starost je pomemben čas uporabe gume.
4 leta stara nerabljena ustrezno shranjena v skladišču čisto dobro drži.

AnjaNja ::

Na gumah ni za šparat...Oz je za šparat samo toliko, kolikor je še varno za način vožnje in razmerah na cesti. Poleg optike, je fajn tudi cetrirat pred menjavo. Pri vulkanizerju to itak naredijo, če pa menjaš sam-jih moraš pa prej peljat centrirat. Oz je vsaj fajn, sicer lahko pride do neenakomerne obrabe gum, ko je pa že res padla utež, ti pa fino trese volan pri višjih hitrosti.

Riff ::

če so gume že prot koncu koncu pod 4 mm jih zrabiš še čez leto do prihoda zime ( november obvezna zimska oprema ) potem pa nabaviš nove , ni pa vedno 6 let stara guma za stran odvisno od profila in firme, sm mel bristone letnik 2007 pa sm jih dan stran šele lansko leto pa se je zelo dobr držala v dežju

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Riff ()

morosito ::

Sam jaz nekaj ne razumem. Ze 4ič ki naročujem gume na spletni trgovini tuttipneumatici365.it in vedno kupujem samo Goodyear..tokrat sem narocal letne. Ko zakljucim placilo dobim mail od DPD...ki poslje gume v Bartolini in pol dostavijo v Trstu. Brskam po spletu nikjer v Slo ne najdem gumo pod 115€ a na to spletno stanejo 82€. Dostava pa je zastonj...

Na gumi pise "made in slovenia"...pa smo take ovce da domac proizvod stane vec doma ko pa v tujini? V cem je tu fora?

fikus_ ::

Goodyear delajo v Savi, Savine pa na Poljskem.

Zakaj je cena takšna? Verjetno količinski popust trgovcu.

harvey ::

fikus_ je izjavil:

Goodyear delajo v Savi, Savine pa na Poljskem.

Zakaj je cena takšna? Verjetno količinski popust trgovcu.

Goodyear ima več tovarn po Evropi in različne znamke delajo v različnih tovarnah. Cene (končne) so odvisne predvsem od marž trgovcev. Enako nelogično je tudi npr. da imaš jogurte v industrijski trgovini prodajalca dražje kot pa pri trgovcu.
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------

anketar ::

morosito je izjavil:

Sam jaz nekaj ne razumem. Ze 4ič ki naročujem gume na spletni trgovini tuttipneumatici365.it in vedno kupujem samo Goodyear..tokrat sem narocal letne. Ko zakljucim placilo dobim mail od DPD...ki poslje gume v Bartolini in pol dostavijo v Trstu. Brskam po spletu nikjer v Slo ne najdem gumo pod 115€ a na to spletno stanejo 82€. Dostava pa je zastonj...

Na gumi pise "made in slovenia"...pa smo take ovce da domac proizvod stane vec doma ko pa v tujini? V cem je tu fora?


to je povsod enako, slovenski kupci ti subvencionirajo višjo ceno produkta, da lahko v tujini prodajaš cenejš in konkuriraš, enako je s farmacijo, mlekarnami, pivovarnami itd. zato pa ne kupuješ slovenskih stvari, razen, če si v tujini po nekem naključju

borisk ::

fikus_ je izjavil:

Goodyear delajo v Savi, Savine pa na Poljskem.

Zakaj je cena takšna? Verjetno količinski popust trgovcu.


Odvisno od velikosti, imam zimske savine HP2 18" in na njih piše da so made in germany...

Kekokekič ::

Evo eno vprašanje, sicer malo za prihodnost :D

V petek sem menju gume iz letnih na zimske. Ob menjavi sem ugotovu kot prvo, da nujno rabim optiko, ker sta bili prednji gumi ob strani pobrani do konca. Ampak to je za druge teme...

Uglavnem, prvi dve gumi sta fuč in sigurno za stran. Zadnji dve gumi pa imata profila še dovolj pa tudi stari še nista tok zlo (DOT 2018). Sem pa opazu neke manjše razpoke al kako bi reku na gumi, kar pomoje ni ravno najbolje. Dodajam še sliko kjer se malo bolje vidi kaj mislim.

V tem primeru je potem verjetno najbolje menjat vse 4 gume pa met mir al tole ni nič hudega pa bi lahko tole še eno sezono vozu in potem zamenju?

 Guma 1

Guma 1




 Guma

Guma

feryz ::

Kaj vam perejo možgane!? Kako lahko sploh spite? DOT 2018 so praktično nove gume.

Guma ima poškodbe, ja. A misliš, da so ceste posesane? Enkrat bi se lahko ozrl dol in malo pogledal, kaj vse povoziš.

Likalnik ::

jaz imam DOT 2015...in gume za to sezono še bodo...profila je več kot dovolj (še barva vmes se vidi kot takrat, ko so bile nove)....kakorkoli...jaz redno menjam gume na cca 6 oziroma 7 let...in do sedaj ni bilo težav...res pa je, da imam druge gume poleti in druge pozimi...nekateri uporabljajo "celoletne" in se jim hitreje obrabljajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Likalnik ()

Han ::

Če ti je mar zase in ostale udeležence v prometu, boš naslednje leto kupil 4 nove letne pnevmatike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Han ()

DeeCoy ::

Kekokekič je izjavil:

Evo eno vprašanje, sicer malo za prihodnost :D

V petek sem menju gume iz letnih na zimske. Ob menjavi sem ugotovu kot prvo, da nujno rabim optiko, ker sta bili prednji gumi ob strani pobrani do konca. Ampak to je za druge teme...

Uglavnem, prvi dve gumi sta fuč in sigurno za stran. Zadnji dve gumi pa imata profila še dovolj pa tudi stari še nista tok zlo (DOT 2018). Sem pa opazu neke manjše razpoke al kako bi reku na gumi, kar pomoje ni ravno najbolje. Dodajam še sliko kjer se malo bolje vidi kaj mislim.

V tem primeru je potem verjetno najbolje menjat vse 4 gume pa met mir al tole ni nič hudega pa bi lahko tole še eno sezono vozu in potem zamenju?

 Guma 1

Guma 1




 Guma

Guma


Normalna obraba, ni to razpokano, drugo leto daj te spredaj in nove zadaj. Še naslednje poletje daš ti dve stran in spet nove zadaj. Gume so tam za 3-4 leta ok, potem postane guma trda in v takih razmerah kot so trenutno ne drži več. Je pa seveda vse odvisno od načina vožnje.. Če veš, da so gume bolj slabe, pač voziš malo z rezervo..

Han ::

Spredaj oziroma na pogonski kolesi daš ponavadi nove oziroma manj obrabljene gume.

DeeCoy ::

Han je izjavil:

Spredaj oziroma na pogonski kolesi daš ponavadi nove oziroma manj obrabljene gume.

Kje si to pobral? Z vidika varnosti imaš slabše gume spredaj. Prej začutiš na volanu če zdrsuješ, lažje je obvladati sprednji konec kot zadnjega. Na nek način te potem slabše gume (sprednje) omejujejo.
Sicer pa je priporočljivo imeti vse 4 kolikor se da enake in jih tudi med letom menjati - sprednje nazaj in obratno.

Han ::

A ti potem montiraš verige na zadnja kolesa, čeprav je pogon spredaj?

ginekk ::

Han je izjavil:

A ti potem montiraš verige na zadnja kolesa, čeprav je pogon spredaj?


Verjetno ne in uporabljaš napačno logiko, ker verige so primarno za trakcijo pogona.

Boljše gume se vedno da zadaj enostavno zato, ker povprečneš lažje kontrolira zdrs nosu kot zadka. Meni se je vulkanizer vedno posmehoval, ampak naj bo pameten če hoče bit. Naj gre vprašat na tečaj varne vožnje, tam bodo 100% rekli da zadaj rabiš boljše gume.

DeeCoy ::

Han je izjavil:

A ti potem montiraš verige na zadnja kolesa, čeprav je pogon spredaj?

Ne vem zakaj bi poleti montiral verige, govora je namreč o letnih gumah.. Sicer pa je tako, kot je napisal ginekk. Na varni vožnji to zelo lepo razložijo.

Blinder ::

Han je izjavil:

A ti potem montiraš verige na zadnja kolesa, čeprav je pogon spredaj?


oversteer pri 20 km/h po snegu je drugacna situaciaj kot oversteer pri 100 km/h na mokrem
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Han ::

Za letne gume se strinjam - nove oziroma manj obrabljene zadaj.

V zimskih razmerah (vožnja po snegu in ledu) pa se na prednjih oziroma pogonskih kolesih bolje obnesejo nove oziroma manj obrabljene zimske ali celoletne pnevmatike. Vodljivost je neprimerno boljša, zavorna pot pa precej krajša.

DeeCoy ::

Han je izjavil:

Za letne gume se strinjam - nove oziroma manj obrabljene zadaj.

V zimskih razmerah (vožnja po snegu in ledu) pa se na prednjih oziroma pogonskih kolesih bolje obnesejo nove oziroma manj obrabljene zimske ali celoletne pnevmatike. Vodljivost je neprimerno boljša, zavorna pot pa precej krajša.

Če nisi doma ravno na pohorju.. Kolikokrat pa se voziš po snegu? 85% populacije v sloveniji se 1x-2x na leto, pa še takrat vozijo tako, kot da je živi led. Tako da tole za sneg ni ravno argument, ornk snega ni bilo že 10 let.

;-) ::



Vrgel danes letne dol, gume so za odpis. 2 leti vozene Bridgestone. Ko sem vozil Austone ni bilo nikoli tezav z obrabo v dveh letih.

"Nove" Semperit so še bolj zanič. S tem spelješ zdaj po asfaltu kot na poledeneli cesti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ;-) ()

Aston_11 ::

Kot kaže, je zate najbolj primerno prevozno sredstvo lesen voz z lesenimi kolesi, ki ga vleče mula.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

šernk ::

je pri tvojem avtu kaj drugega tudi zanič ne samo guma ;)
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

;-) ::

Hej, imam pokal iz AMZS, kjer smo tekmovali v raznoraznih rizičnih razmerah in sem osvojil prvo mesto!

Ko so me vprašali če vozim GHD al kaj pri bogu da je šlo tako dobro po spolzkem, sem začel govoriti o izkušnjah, so me prekinili :))

šernk je izjavil:

je pri tvojem avtu kaj drugega tudi zanič ne samo guma ;)

Če ciljaš na optiko je v nuli ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ;-) ()

Alkanoid ::

DeeCoy je izjavil:

Han je izjavil:

Spredaj oziroma na pogonski kolesi daš ponavadi nove oziroma manj obrabljene gume.

Kje si to pobral? Z vidika varnosti imaš slabše gume spredaj. Prej začutiš na volanu če zdrsuješ, lažje je obvladati sprednji konec kot zadnjega. Na nek način te potem slabše gume (sprednje) omejujejo.
Sicer pa je priporočljivo imeti vse 4 kolikor se da enake in jih tudi med letom menjati - sprednje nazaj in obratno.

Ampak to da daš manj obrabljene gume spredaj ima povsem prav. Sicer če vsako sezono rotiraš naprej/nazaj, že ne moreš falit.
To pa zato, če dam primer moje letne gume, pri sprednjih sem prišel iz 4,4 na 3,2, pri zadnjih pa iz 3,9 na 3,8. In itak da moram dat tudi drugo leto tiste z več profila spredaj, tako bo po koncu sezone 2,6 in 3,1 mm, če bi pustil enako kot letos pa samo 2,0 in 3,7 mm.
Tako da glede tega da daš manj obrabljene (oz. bolj razumljivo povedano tiste z več profila) spredaj, je povsem pravilno povedal. Spredaj se radirajo res kot radirke, sploh če imaš kot jaz 200KM in rad spelješ iz semaforja na polno, pa četudi sem samo enkrat na 2-3 dni (pač ni vedno prosto).
Edino glede starosti je pa res, da je bolje dati novejše zadaj. Če te bo obrnilo v ovinku, je to zaradi slabih gum zadaj. Mene je do sedaj sicer samo z enimi novimi gumami, nove prvih 500km so nekateri modeli gum enako kot 10 let stare, pri nekaterih pa sploh ni tak problem.

Zimske sem pa ugotovil da mi precej bolj primejo v mokrem, letne so mi pri vključevanju na glavno potresavale v 2. prestavi, danes z zimskimi pa potegnem do 5000 in vse kar je bilo je bila prižgana lučka za ESP, pospeševanje pa povsem lepo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Alkanoid ()

DeeCoy ::

Alkanoid je izjavil:

DeeCoy je izjavil:

Han je izjavil:

Spredaj oziroma na pogonski kolesi daš ponavadi nove oziroma manj obrabljene gume.

Kje si to pobral? Z vidika varnosti imaš slabše gume spredaj. Prej začutiš na volanu če zdrsuješ, lažje je obvladati sprednji konec kot zadnjega. Na nek način te potem slabše gume (sprednje) omejujejo.
Sicer pa je priporočljivo imeti vse 4 kolikor se da enake in jih tudi med letom menjati - sprednje nazaj in obratno.

Ampak to da daš manj obrabljene gume spredaj ima povsem prav. Sicer če vsako sezono rotiraš naprej/nazaj, že ne moreš falit.
To pa zato, če dam primer moje letne gume, pri sprednjih sem prišel iz 4,4 na 3,2, pri zadnjih pa iz 3,9 na 3,8. In itak da moram dat tudi drugo leto tiste z več profila spredaj, tako bo po koncu sezone 2,6 in 3,1 mm, če bi pustil enako kot letos pa samo 2,0 in 3,7 mm.
Tako da glede tega da daš manj obrabljene (oz. bolj razumljivo povedano tiste z več profila) spredaj, je povsem pravilno povedal. Spredaj se radirajo res kot radirke, sploh če imaš kot jaz 200KM in rad spelješ iz semaforja na polno, pa četudi sem samo enkrat na 2-3 dni (pač ni vedno prosto).
Edino glede starosti je pa res, da je bolje dati novejše zadaj. Če te bo obrnilo v ovinku, je to zaradi slabih gum zadaj. Mene je do sedaj sicer samo z enimi novimi gumami, nove prvih 500km so nekateri modeli gum enako kot 10 let stare, pri nekaterih pa sploh ni tak problem.

Zimske sem pa ugotovil da mi precej bolj primejo v mokrem, letne so mi pri vključevanju na glavno potresavale v 2. prestavi, danes z zimskimi pa potegnem do 5000 in vse kar je bilo je bila prižgana lučka za ESP, pospeševanje pa povsem lepo.

Tu ni bilo govora o milimetrih.. Tu je bilo govora o skoraj hin gumi in novi gumi. Tudi jaz sicer tako delam. Vsako leto menjam. Se na daleč vidi katere so bile spredaj :D

koyotee ::

;-) je izjavil:

Hej, imam pokal iz AMZS, kjer smo tekmovali v raznoraznih rizičnih razmerah in sem osvojil prvo mesto!

Ko so me vprašali če vozim GHD al kaj pri bogu da je šlo tako dobro po spolzkem, sem začel govoriti o izkušnjah, so me prekinili :))

šernk je izjavil:

je pri tvojem avtu kaj drugega tudi zanič ne samo guma ;)

Če ciljaš na optiko je v nuli ;)


Po videnem sodeč katastrofa od optike :)):)):))

koyotee je izjavil:

;-) je izjavil:

Hej, imam pokal iz AMZS, kjer smo tekmovali v raznoraznih rizičnih razmerah in sem osvojil prvo mesto!

Ko so me vprašali če vozim GHD al kaj pri bogu da je šlo tako dobro po spolzkem, sem začel govoriti o izkušnjah, so me prekinili :))

šernk je izjavil:

je pri tvojem avtu kaj drugega tudi zanič ne samo guma ;)

Če ciljaš na optiko je v nuli ;)


Po videnem sodeč katastrofa od optike :)):)):))


Poleg tega, če imaš podvozje v ku***, ti nobena optika ne pomaga, ker je preveč lufta.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: koyotee ()

;-) ::

Brezveze iščete razloge za te hin gume, ker avto je izpraven.

Saj je vseeno, "nove" gume, Semperit so zanič, nemoreš se peljat sploh normalno, ni mi jasno kako je to mogoče ampak hin so. Prejšnji lastnik je imel prav ko jih je vrgel dol.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Groot ()

koyotee ::

;-) je izjavil:

Brezveze iščete razloge za te hin gume, ker avto je izpraven.

Saj je vseeno, "nove" gume, Semperit so zanič, nemoreš se peljat sploh normalno, ni mi jasno kako je to mogoče ampak hin so. Prejšnji lastnik je imel prav ko jih je vrgel dol.


Mogoce je avto izpraven ampak voznik sigurno ni.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

;-) ::

Jao kake nebuloze... Ne sodi če neveš okoliščin ;)

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Groot ()

ginekk ::

;-) je izjavil:

Jao kake nebuloze... Ne sodi če neveš okoliščin ;)


Izgleda imaš fajn ceste za dnevne migracije.
Meni izgledajo: "če ni bilo dirkališče, pa je bil vsaj kak burn out preden so šle gume dol".

koyotee ::

ginekk je izjavil:

;-) je izjavil:

Jao kake nebuloze... Ne sodi če neveš okoliščin ;)


Izgleda imaš fajn ceste za dnevne migracije.
Meni izgledajo: "če ni bilo dirkališče, pa je bil vsaj kak burn out preden so šle gume dol".


Lol, burnout po notranji strani gum? Ne vidiš, da se je že ločila notranja stena od tekalne površine zaradi slabe optike? Si že videl kdaj kako izgleda guma po burnoutu? Izleda da ne...
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

;-) ::

Gume in felne so ble vožene na stezi en dan. Je pa res da nisem niti gledal ko so mi jih vrnili in vrgel gor, sedaj sem se en mesec vozil z njimi in nisem vedel da je kaj narobe.

Drugič bo bolje.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Groot ()

šernk ::

aja to pojasni vse...ni avto za v smeti ampak šofer :|
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

koyotee ::

Oboje, škode nobene
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 463 64 65 66 )

Oddelek: Na cesti
3268553211 (8266) Ghost7
»

Življenska doba gum ? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19434852 (18194) VIP58
»

Različne avtomobilske gume na oseh (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5313234 (11633) rok_p
»

letne gume - kombinacija (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15153248 (43047) theBill

Več podobnih tem