Forum » Na cesti » Avto star 5 mesecev s kupom težav
Avto star 5 mesecev s kupom težav
Temo vidijo: vsi
adrijanek91 ::
Pozdravljeni. Pišem vam sem saj trenutno zbiram podatke na koga se obrniti. Konec Avgusta sva s partnerjem kupila nov avto. Renault Grandtour. Po mesecu dni sva začela opažat napake, za katere si nikoli nebi mislila, da jih nov avto ima. Torej prvo sva videla na zadnjem desnem pragu madež, na otip je vse prav, zgleda pa kot bi manjkala barva, vseeno pa je gladko kot vse ostalo. V istem tednu sva opazila, da voznikova vrata niso dobro nastavljena saj linija vrat na videz ni bila pravilna. Takrat sva šla na servis, dali so nama termin, da pripeljeva avto. Ko sva prišla po avto nama je gospod rekel da to je vse kar se je dalo nastaviti, da bolj ne gre. Izgledalo je enako kot prej. Glede madeža je rekel, da čez nekaj dni dobijo neka aparat in bi probali to ven izvleč. Kaj je mislil nimam pojma. Med tem časom sva začela bolj podrobno gledati avto in niti ena linija ne izgleda kot bi morala biti. Avto je cel zamaknjen. Ker imam sorodnike ki imajo avtohišo sem odšla tja. Tam so mi pregledali avto. Tudi z merilcem barve so ugotovili velika odstopanja na vseh delih. Sami so bili mnenja da kaj takega ni normalno za nov avtomobil, in da to moram ukrepat. Šla sem do prodajalca, ki nama je avto prodal-v salon. Ta nama je rekel da to je pač problem Renalutov in tako pač je. Glede barve je rekel da lahko dama barvat. Sama sem to idejo zavrnila, saj sva kupila NOV avto in ne dovolim da se ga barva, saj je potem avtomatsko barvan. Dala sem mu vedet da imamo v družini 2 Renaulta, eden je bil že karamboliran in po 18 letih še vedno izgleda kot iz trgovine. Dal mi je email in pisala sem na Renault Slovenija. Dobila sem odgovor, da so se posvetovali z pooblaščenim servisom, da so nama že oni dali predlog za popravilo in to je to. Nato sem šla spet nazaj na pooblaščen servis. Tam sem nastopila malo bolj ostro saj se mi zdi vse skupaj nenormalno. Mladenič je pregledal avto z merilcem in rekel da na vseh mestih kaže enako debelino barve. Da on ima merilec posebej kalibriran za Renaulta. Da linije so pri vseh enake. Tisti mladenič mi je rekel da morda pa Renault ni avto za mene, da preveč kompliciram.
Rahlo mi je dvignil pokrov. :) Sem rekla, vredu in da bom iskala rešitvev drugje.
Zdaj me zanima vaše mnenje. Ali res preveč kompliciram in se pač naj sprijaznim z takim avtomobilom. Ali pa naj grem dalje. Zanima me kam dalje? Prosim za nasvete in usmeritev.
LP
Rahlo mi je dvignil pokrov. :) Sem rekla, vredu in da bom iskala rešitvev drugje.
Zdaj me zanima vaše mnenje. Ali res preveč kompliciram in se pač naj sprijaznim z takim avtomobilom. Ali pa naj grem dalje. Zanima me kam dalje? Prosim za nasvete in usmeritev.
LP
harmony ::
Glavna napaka, ki je pri tem storjena je, da si rekla "vredu in da bos iskala resitev drugje".
Poves samo, da ne gres iz stacune dokler ti ne dajo nov avtomobil in v istem momentu klices trzni inspektorat in naredis prijavo pred njihovimi ocmi in usesi.
Jaz bi sel do AMZS-ja in tam naredil "check" avtomobila in naj ti to pisno sprintajo. Lahko skocis tudi do avstrijskega ÖAMTC-ja, kjer so se bolj dosledni okrog vsega in le to das prevesti in potem gres nazaj in jim to vrzes na mizo in naredis to kar sem v prvih dveh stavkih napisal.
Poves samo, da ne gres iz stacune dokler ti ne dajo nov avtomobil in v istem momentu klices trzni inspektorat in naredis prijavo pred njihovimi ocmi in usesi.
Jaz bi sel do AMZS-ja in tam naredil "check" avtomobila in naj ti to pisno sprintajo. Lahko skocis tudi do avstrijskega ÖAMTC-ja, kjer so se bolj dosledni okrog vsega in le to das prevesti in potem gres nazaj in jim to vrzes na mizo in naredis to kar sem v prvih dveh stavkih napisal.
St235 ::
Pravno formalno, če so res vse te napake je, da uveljavljaš stvarno napako.
Prodajalec te bo skoraj zagotovo zavrnil, čemur sledi prijava na tržni inšpektorat in tožba.
Glede na to, da so se napake pojavila v pol leta po nakupu se šteje, da so bile prisotne že ob nakupu, s čemer bo dokazno breme na tvoji strani bistveno lažje. Dokazati boš moral samo obstoj le teh (pazi edino, da ne zamudiš šest mesecev). Tukaj bo sodišče po vsej verjetnosti naročilo izvedensko mnenje. Ne škodi pa, če že pri uveljavljanju stvarne napake in potem tožbi, kaj priložiš. Kak pregled na AMZS, kot je predlagan zgoraj je dober začetek, ki načeloma ne bo drag. Druga opcija je kak drug pooblaščen (čeprav ti imajo verjetno skupno bazo in bodo vedeli za kaj gre) oziroma nedvisen servis, ki ti bo izdal mnenje.
Prodajalec te bo skoraj zagotovo zavrnil, čemur sledi prijava na tržni inšpektorat in tožba.
Glede na to, da so se napake pojavila v pol leta po nakupu se šteje, da so bile prisotne že ob nakupu, s čemer bo dokazno breme na tvoji strani bistveno lažje. Dokazati boš moral samo obstoj le teh (pazi edino, da ne zamudiš šest mesecev). Tukaj bo sodišče po vsej verjetnosti naročilo izvedensko mnenje. Ne škodi pa, če že pri uveljavljanju stvarne napake in potem tožbi, kaj priložiš. Kak pregled na AMZS, kot je predlagan zgoraj je dober začetek, ki načeloma ne bo drag. Druga opcija je kak drug pooblaščen (čeprav ti imajo verjetno skupno bazo in bodo vedeli za kaj gre) oziroma nedvisen servis, ki ti bo izdal mnenje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Ales ::
Poleg tega ne zamuditi roka dveh mesecev od dne, ko so bila stvarna napaka odkrita.
Glede na to, da se je v tem primeru že komuniciralo s servisom itd. in so ti datumi zabeleženi, je potrebno paziti na ta rok.
Glede na to, da se je v tem primeru že komuniciralo s servisom itd. in so ti datumi zabeleženi, je potrebno paziti na ta rok.
adrijanek91 ::
Res je. Bogve kaj vse se je z avtom dogajalo. Upam da nama bo šlo skozi glede datumov. Če se gleda na prvi datum obravnave na servisu, potem ni problema.
KAVINSKY ::
Najbolj čudna je ta z merilcem debeline barve. Če so velika odstopanja in zamaknjeni paneli lahko pomeni, da je bil avto med transportom razbit in potem klepan. Ta Reno-kalibriran merilec debeline barve je pa bučka da ni večje.
TheBlueOne ::
Ah se lahko zgodi pri skoraj vseh, ne samo francoskih avtih. Karoserije ne vrzejo kar tako stran, ce se da resit. Resevanje delov z napakami je prisotno povsod.
@Lakotnik29, ali si preprican, da je to kar opisuje napaka, ce zaradi netipicne koncne izdelave nima nekih tezav v delovanju? Na kaj se sklicujes, razen na subjektivno oceno, da ni kakor mora biti? Novih avtov, ki niso sli gladko cez linijo je kar nekaj, problem pa praviloma resujejo z garancijo. Menis, da lahko iztrzi vracilo kupnine in ne samo, da odpravijo funkcinalno napako? Da ne bo za Cliota vec stroskov, kot je vredno.
Karoserija je bila lahko poskodovana tudi v proizvodnji, pred prvim lakiranjem.
@Lakotnik29, ali si preprican, da je to kar opisuje napaka, ce zaradi netipicne koncne izdelave nima nekih tezav v delovanju? Na kaj se sklicujes, razen na subjektivno oceno, da ni kakor mora biti? Novih avtov, ki niso sli gladko cez linijo je kar nekaj, problem pa praviloma resujejo z garancijo. Menis, da lahko iztrzi vracilo kupnine in ne samo, da odpravijo funkcinalno napako? Da ne bo za Cliota vec stroskov, kot je vredno.
Najbolj čudna je ta z merilcem debeline barve. Če so velika odstopanja in zamaknjeni paneli lahko pomeni, da je bil avto med transportom razbit in potem klepan. Ta Reno-kalibriran merilec debeline barve je pa bučka da ni večje.
Karoserija je bila lahko poskodovana tudi v proizvodnji, pred prvim lakiranjem.
TheBlueOne ::
Morda samo dodam nasvet, ki mi je prisel na pamet kot razlog, da bi ga morda vzeli nazaj. Jaz bi sel gledat, ce so vari enaki kot na ostalih Cliotih. Ce gre kaj narobe, potem morda avto ni sel cez celo avtomatizirano linijo in ni varjen kakor tisti, ki so bili poslani na testiranja.
Vecina varjenja panelov je tockovnega + lepljeno, redki so drugacni.
Vecina varjenja panelov je tockovnega + lepljeno, redki so drugacni.
HappyPills ::
Lepo spiši, da uveljavljaš stvarno napako in da želiš NOV avto. Ne se pustit pač prijavi na tržno in jih daj na sodišče. Skoraj gotovo bodo popustili že preden to pride na sodišče. Lahko ti vse skupaj že spiše odvetnik, bo zadeva takoj izpadla bolj resno. Njim se ne splača drajsat po sodiščih in ti bodo avto zamenjal, sam papirjev morjo kup izpolnt pa se jim ne da.
zmaugy ::
Kriza! Takšna obravnava (potem ko ti poberejo denar, se jim j.be in računajo na to, da se boš prej naveličal/finančno izčrpal kot oni, ki jim je to službena stvar), mi dvigne pritisk.
Ali so ti dali kakšen pisni odgovor? To bi bilo dobro imeti. Če ga ni, zahtevati preko odvetnika, da se izjasnijo.
Neodvisni pregled, nakar bi, če se izkaže, da je avto defekten, zahteval vračilo kupnine (iz principa nikakor ne bi sprejel drugega vozila od iste firme, ki bi me enkrat že hotela nategniti), nakar bi zahteval še pokritje vseh s primerom nastalih stroškov.
Vse v pisni obliki.
Ali so ti dali kakšen pisni odgovor? To bi bilo dobro imeti. Če ga ni, zahtevati preko odvetnika, da se izjasnijo.
Neodvisni pregled, nakar bi, če se izkaže, da je avto defekten, zahteval vračilo kupnine (iz principa nikakor ne bi sprejel drugega vozila od iste firme, ki bi me enkrat že hotela nategniti), nakar bi zahteval še pokritje vseh s primerom nastalih stroškov.
Vse v pisni obliki.
Ales ::
HappyPills je izjavil:
Lepo spiši, da uveljavljaš stvarno napako in da želiš NOV avto. Ne se pustit pač prijavi na tržno in jih daj na sodišče. Skoraj gotovo bodo popustili že preden to pride na sodišče. Lahko ti vse skupaj že spiše odvetnik, bo zadeva takoj izpadla bolj resno. Njim se ne splača drajsat po sodiščih in ti bodo avto zamenjal, sam papirjev morjo kup izpolnt pa se jim ne da.
No... dobro utemeljeno uveljavljanje stvarne napake, z jasno zahtevo po novem vozilu (oz. kar pač je želja, vračilo kupnine morda), je smiselen korak. Zavrnitev je tukaj pričakovana.
Po tem pa bi jaz pridobil vsaj eno strokovno mnenje, preden bi karkoli ukrepal naprej. Šele na podlagi tega in na podlagi informiranega (!) mnenja odvetnika ter analizi tveganj in stroškov, bi se odločal dalje.
Na tej stopnji razmišljati, da bodo kar tako popustili, pa ni realno. Imamo daleč premalo informacij, za kakršno koli sklepanje o čemerkoli.
St235 ::
TheBlueOne je izjavil:
Ah se lahko zgodi pri skoraj vseh, ne samo francoskih avtih. Karoserije ne vrzejo kar tako stran, ce se da resit. Resevanje delov z napakami je prisotno povsod.
@Lakotnik29, ali si preprican, da je to kar opisuje napaka, ce zaradi netipicne koncne izdelave nima nekih tezav v delovanju? Na kaj se sklicujes, razen na subjektivno oceno, da ni kakor mora biti? Novih avtov, ki niso sli gladko cez linijo je kar nekaj, problem pa praviloma resujejo z garancijo. Menis, da lahko iztrzi vracilo kupnine in ne samo, da odpravijo funkcinalno napako? Da ne bo za Cliota vec stroskov, kot je vredno.
Odvisno zakaj prihaja do odstopanj. Praktično karkoli se v prvih šestih mesecih prizna kot garancija je tudi stvarna napaka, ker se privzema, da je bil avto prodan s to napako. Prav tako prekrivanje morebitnih poškodb. Če bi se dal na to smo tukaj že praktično na področju goljufi. Prav tako morebitna zvita karoserija...
Je pa odvisno od primera do primera, kaj konkretno je narobe in zakaj. To je pa zgolj na podlagi napisanega na forumu nemogoče ocenit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
NikolormousB ::
Nikjer ne piše, da mora imeti nov avto enako debelino barve po celi površini. Nikjer ne piše, da novega avtomobila ne smejo pred prodajo popraviti, da morajo biti spoji enakomerni itd.
Poleg tega je razlika tudi, če avto kupiš ali pa ga najameš (lizing). V slednjem primeru ima kupoprodajno pogodbo s prodajalcem sklenjeno lizingodajalec, ki pa se ne šteje za potrošnika in kot tak ne more uveljavljati pravic iz ZVPot.
Primeri, ko avtohiše ali proizvajalci menjajo ali odkupijo avto so precej redki. IMHO je edina realna rešitev, da ti avto na njihove stroške na novo prebarvajo na spornih mestih.
Poleg tega je razlika tudi, če avto kupiš ali pa ga najameš (lizing). V slednjem primeru ima kupoprodajno pogodbo s prodajalcem sklenjeno lizingodajalec, ki pa se ne šteje za potrošnika in kot tak ne more uveljavljati pravic iz ZVPot.
Primeri, ko avtohiše ali proizvajalci menjajo ali odkupijo avto so precej redki. IMHO je edina realna rešitev, da ti avto na njihove stroške na novo prebarvajo na spornih mestih.
Ales ::
NikolormousB je izjavil:
... Primeri, ko avtohiše ali proizvajalci menjajo ali odkupijo avto so precej redki. IMHO je edina realna rešitev, da ti avto na njihove stroške na novo prebarvajo na spornih mestih.
A obstaja sodna praksa, je kdo prišel do novega avta ali kupnine po sodni poti, ob uveljavljanju stvarne napake?
TheBlueOne ::
NikolormousB je izjavil:
Nikjer ne piše, da mora imeti nov avto enako debelino barve po celi površini. Nikjer ne piše, da novega avtomobila ne smejo pred prodajo popraviti, da morajo biti spoji enakomerni itd.
Poleg tega je razlika tudi, če avto kupiš ali pa ga najameš (lizing). V slednjem primeru ima kupoprodajno pogodbo s prodajalcem sklenjeno lizingodajalec, ki pa se ne šteje za potrošnika in kot tak ne more uveljavljati pravic iz ZVPot.
Primeri, ko avtohiše ali proizvajalci menjajo ali odkupijo avto so precej redki. IMHO je edina realna rešitev, da ti avto na njihove stroške na novo prebarvajo na spornih mestih.
Ravno to bi skrbelo mene. Da ne da punca dala se 2000€ za neke odvetniske stroske in izvedence, ki bodo enostavno povedali, da je avto treba prebarvat in malo dvigniti vrata, ker to, da gredo vsa vozila b.p. cez linijo dalec ni pravilo. Ce ni pod vprasajem sama konstrukcija in varnost stima si mislim, da bo tezka.
adhoc ::
NikolormousB je izjavil:
Nikjer ne piše, da mora imeti nov avto enako debelino barve po celi površini.
Seveda ima vsak proizvajalec sprejemljivo odstopanje od debeline barve po avtomobilu.
Merilec "kalibriran" na Renaulta ne obstaja, mislim kakšna neumnost.
OP...žalosti me, da si kupila nov avto. Še bolj pa da je to bil Renault. Upam, da imaš veliko denarja - ker ga boš potrebovala, če boš želela doseči svoje. Pa živcev.
NikolormousB ::
Seveda ima vsak proizvajalec sprejemljivo odstopanje od debeline barve po avtomobilu.
Ne. Sigurno obstajajo interni standardi, ki služijo nadzoru proizvodnje. Ampak po zakonu lahko proizvajalec proda avto, ki je bil na njihovem parkirišču karamboliran, razbit od toče ali drugače poškodovan in prebarvan. Tak avto se šteje za novega.
St235 ::
NikolormousB je izjavil:
Nikjer ne piše, da mora imeti nov avto enako debelino barve po celi površini. Nikjer ne piše, da novega avtomobila ne smejo pred prodajo popraviti, da morajo biti spoji enakomerni itd.
Poleg tega je razlika tudi, če avto kupiš ali pa ga najameš (lizing). V slednjem primeru ima kupoprodajno pogodbo s prodajalcem sklenjeno lizingodajalec, ki pa se ne šteje za potrošnika in kot tak ne more uveljavljati pravic iz ZVPot.
Primeri, ko avtohiše ali proizvajalci menjajo ali odkupijo avto so precej redki. IMHO je edina realna rešitev, da ti avto na njihove stroške na novo prebarvajo na spornih mestih.
IMHO nakladaš.
V kolikor je bilo vozilo poškodovano in popravljano mora seveda bit kupec s tem seznanjen. Prav tako odstopanja v debelini laka lahko predstavljajo stvarno napako, saj lahko tudi bistveno vplivajo na vrednost vozila.
Kar se pa lesinga tiče, pa mi žal kristalna krogla ne dela, da bi lahko tako kot ti ugibal kako je bil avto kupljen. Ravno tako, pa predlagam, da si malo prebereš ZVPot preden še kakšno neumnost zineš. Določene omejitve seveda so ampak ravno garancija je povsem izvzeta iz tega (velja tudi za pravne osebe). Medtem ko stvarno napako in skrito napako primarno obravnava obligacijski zakonik, ki pa seveda ni omejen na fizične osebe. So pa pri stvarni napaki določene specifike, ki jih definira ZVPot, ki v tem primeru ne veljajo.
NikolormousB je izjavil:
Seveda ima vsak proizvajalec sprejemljivo odstopanje od debeline barve po avtomobilu.
Ne. Sigurno obstajajo interni standardi, ki služijo nadzoru proizvodnje. Ampak po zakonu lahko proizvajalec proda avto, ki je bil na njihovem parkirišču karamboliran, razbit od toče ali drugače poškodovan in prebarvan. Tak avto se šteje za novega.
Imaš za tole kak vir? Al malo bluziš tako kot o ZVPot?
NikolormousB je izjavil:
... Primeri, ko avtohiše ali proizvajalci menjajo ali odkupijo avto so precej redki. IMHO je edina realna rešitev, da ti avto na njihove stroške na novo prebarvajo na spornih mestih.
A obstaja sodna praksa, je kdo prišel do novega avta ali kupnine po sodni poti, ob uveljavljanju stvarne napake?
seveda, pogooglaj sodno prakso. Večinoma gre sicer za primere rabljenih vozil. Ampak pod črto: Če se dokaže stvarna napaka potem je prodajalec dolžan vrnit kupnino. Ali je v danem primeru res stvarna napaka, pa je preko foruma nemogoče presojat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
TheBlueOne ::
Vam povem iz prakse, da interne standardi obstajajo, ampak so kakor se bere, interni. Pomeni, da so bolj v uporabi, ce recimo Renault reklamira podjetju, ki je to industrializiralo, da izdelek ni po specifikacijah, ki so jih dolocili v dokumentu. Stranke do teh standardov in normativov nimajo dostopa, pregled pa imajo tudi v samem podjetju bolj redki. Je jasno, da ni proizvajalcem v interesu, da se stranke na to naslanjajo, ker vse pac ne gre vedno po planu v proizvodnji.
Kakor predvideva Lakotnik, si mislim tudi jaz. Skratka, da tu ne moremo presodit.
Kakor predvideva Lakotnik, si mislim tudi jaz. Skratka, da tu ne moremo presodit.
St235 ::
Primer stališča sodišča o tem kdaj je napaka stvarna:
Napaka je stvarna, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo (1. točka), ali če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane. Po določilu 2. odstavka 37. člena ZVPot se primernost blaga za normalno rabo presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnih koli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
Odebeljeni del je v danem primeru bistven. Če bo prodajalec dokazal, da so odstopanja za proizvodni proces tega vozila običajna in v skladu z normami, potem bo zadeva padla. Če se bo izkazalo, da temu ni tako in da vozila praviloma nimajo te napake potem bo imel problem.
To, da so dokumenti interni, ne pomeni da jih ne bodo dolžni predložiti izvedencu in sodišču.
Napaka je stvarna, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo (1. točka), ali če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane. Po določilu 2. odstavka 37. člena ZVPot se primernost blaga za normalno rabo presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnih koli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
Odebeljeni del je v danem primeru bistven. Če bo prodajalec dokazal, da so odstopanja za proizvodni proces tega vozila običajna in v skladu z normami, potem bo zadeva padla. Če se bo izkazalo, da temu ni tako in da vozila praviloma nimajo te napake potem bo imel problem.
To, da so dokumenti interni, ne pomeni da jih ne bodo dolžni predložiti izvedencu in sodišču.
NikolormousB ::
V kolikor je bilo vozilo poškodovano in popravljano mora seveda bit kupec s tem seznanjen. Prav tako odstopanja v debelini laka lahko predstavljajo stvarno napako, saj lahko tudi bistveno vplivajo na vrednost vozila.
Kje to piše?
Kar se pa lesinga tiče, pa mi žal kristalna krogla ne dela, da bi lahko tako kot ti ugibal kako je bil avto kupljen.
Nisem ugibal, le izpostavil sem potencialne težave oz. razlike, ki nastanejo med kupljenim in avtom na lizing.
Seveda si v drugem odstavku napisal popolnoma enako kot jaz (da kot lizingojemalec ne moreš uveljavljati določenih pravic po zvpot ampak velja v tem primeru OZ). Ampak očitno je bolj pomembno, da imaš prav, kot to, da napišeš kaj konstruktivnega :)
Odebeljeni del je v danem primeru bistven. Če bo prodajalec dokazal, da so odstopanja za proizvodni proces tega vozila običajna in v skladu z normami, potem bo zadeva padla. Če se bo izkazalo, da temu ni tako in da vozila praviloma nimajo te napake potem bo imel problem.
To, da so dokumenti interni, ne pomeni da jih ne bodo dolžni predložiti izvedencu in sodišču.
Odstopanje debeline laka ni stvarna napaka. Prav tako niti interni standardi niti zakoni ne zavezujejo proizvajalca k temu, da prodaja samo avte s točno določeno debelino laka. Proizvodni procesi in kvaliteta kontrole nimajo veze s to temo.
fikus_ ::
Sicer to ne bo direktno pomagalo avtorici, samo prigoda izpred nekaj let. Znanec kupil Cliota, podobni simptomi (različne debeline barve, lise, slabo zapiranje vrat, . . . ), po nekaj letih ugotovljeno, da jim je avto padel s tovornjaka in so ga morali popravljat. Prodan kot nov iz tovarne.
Kot so ti svetovali, stvarna napaka, pelji mogoče na AMZS ali drugam, da pregledate avto, podvozje, . . . in se naredi zapisnik opažanj.
Kot so ti svetovali, stvarna napaka, pelji mogoče na AMZS ali drugam, da pregledate avto, podvozje, . . . in se naredi zapisnik opažanj.
TheBlueOne ::
To, da so dokumenti interni, ne pomeni da jih ne bodo dolžni predložiti izvedencu in sodišču.
Ne poznas industrije.
Tile dokumenti obstajajo samo za podjetje, ki naroci in tisti, ki industrializira. Ko je oprema prevzeta in izven garancije jih lahko brez problema skartirajo. Skratka so interni in niso zakonska nuja.
Glede na to, da so vedno odstopanja in da imas za vsak avto recem cez palec kaksne desettisoc taksnih dokumentov bi verjetno lahko dal reklamacijo za prav vsak avto, ce bi zelel zadostiti kriterij, ki ga dolca podjetje podizvajalcem.
Ta kriterij se nikakor niti priblizno ne proda strankam ali drugace, ce Renault zahteva, da alternator drzi 300.000km, bodo dali garancijo za morda 100.000km, ce sploh.
St235 ::
Seveda si v drugem odstavku napisal popolnoma enako kot jaz (da kot lizingojemalec ne moreš uveljavljati določenih pravic po zvpot ampak velja v tem primeru OZ). Ampak očitno je bolj pomembno, da imaš prav, kot to, da napišeš kaj konstruktivnega :)
Še enkrat: Mešaš hruške in jabolka, ker si trdil sledeče: V slednjem primeru ima kupoprodajno pogodbo s prodajalcem sklenjeno lizingodajalec, ki pa se ne šteje za potrošnika in kot tak ne more uveljavljati pravic iz ZVPot.
Napisano je laž, ker določene pravice ZVpot veljajo tudi za pravne osebe (garancija) in kot drugo zavajaš, saj koncept stvarne napake izvira iz obligacijskega zakonika, ki ni omejen na potrošnike.
Kje to piše?
Sem ti zgoraj citiral obrazložitev sodišča. Če avto odstopa od primerljivih primerkov potem je to lahko stvarna napaka.
Prav tako niti interni standardi niti zakoni ne zavezujejo proizvajalca k temu, da prodaja samo avte s točno določeno debelino laka.
Zakon prodajalca zavezuje, da vozila prodaja brez skritih in stvarnih napak oziroma mu za le te nalaga odgovornost.
Odstopanje debeline laka ni stvarna napaka.
Lej, debatirat na tako primitivnem nivoju z nekom, ki se mu je očitno v riti zataknila kristalna krogla nima smisla. Debelina laka oziroma odstopanje le te od primerljivih primerkov (drugih vozil proizvedenih na isti liniji) je indikator tega, da se je z vozilom nekaj zgodilo, kar je prodajalec zamolčal. Če posameznik kupi nov avto je IMO ena od upravičenih predpostavk to, da vozilo ni poškodovano. Če se izkaže, da je bilo vozilo resno poškodovano (recimo primer, ko je padlo z kamiona) je to seveda lahko uveljavljat kot stvarno napako.
Za razliko od tebe, pa si ne domišljam, da lahko že v naprej ocenim kako ob v konkretnem primeru sodišče presodilo.
TheBlueOne je izjavil:
To, da so dokumenti interni, ne pomeni da jih ne bodo dolžni predložiti izvedencu in sodišču.
Ne poznas industrije.
Tile dokumenti obstajajo samo za podjetje, ki naroci in tisti, ki industrializira. Ko je oprema prevzeta in izven garancije jih lahko brez problema skartirajo. Skratka so interni in niso zakonska nuja.
Glede na to, da so vedno odstopanja in da imas za vsak avto recem cez palec kaksne desettisoc taksnih dokumentov bi verjetno lahko dal reklamacijo za prav vsak avto, ce bi zelel zadostiti kriterij, ki ga dolca podjetje podizvajalcem.
Ta kriterij se nikakor niti priblizno ne proda strankam ali drugace, ce Renault zahteva, da alternator drzi 300.000km, bodo dali garancijo za morda 100.000km, ce sploh.
Nisva se razumela. V kolikor se bo Renault skliceval na to, da so odstopanja stvar sprejemljivih odstopanj v proizvodnem procesu potem bo seveda moral to podpreti z dokumenti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
adrijanek91 ::
Ja meni je tisti mladenič rekel da vse te linije ki se že na daleč vidijo konkretno če pač jih gledaš z namenom da vidiš kaj je narobe so v mejah normale. Na hitro sem mu jezi hotla dopovedat, da če kupim majico in ima po strani šive, jo nesem nazaj, dobim novo ali pa mi vrnejo denar. Razlika je samo ta da majica stane 20€ avto pa 20.000. Nevem za mene pač vizualna odstopanja se ne morejo dogajat. Bom čez 5 let avto menjala staro za novo pa bo nekdo ki je enako ˝malenkosten˝ kot jaz to tudi videl. IN IMELA BOM PROBLEM.
Bi vam slikala zdaj vse te napake, pa vendar nimam avta doma. Bom prilepila slike jutri.
Bi vam slikala zdaj vse te napake, pa vendar nimam avta doma. Bom prilepila slike jutri.
harmony ::
adrijanek91 je izjavil:
Ja meni je tisti mladenič rekel da vse te linije ki se že na daleč vidijo konkretno če pač jih gledaš z namenom da vidiš kaj je narobe so v mejah normale. Na hitro sem mu jezi hotla dopovedat, da če kupim majico in ima po strani šive, jo nesem nazaj, dobim novo ali pa mi vrnejo denar. Razlika je samo ta da majica stane 20€ avto pa 20.000. Nevem za mene pač vizualna odstopanja se ne morejo dogajat. Bom čez 5 let avto menjala staro za novo pa bo nekdo ki je enako ˝malenkosten˝ kot jaz to tudi videl. IN IMELA BOM PROBLEM.
Bi vam slikala zdaj vse te napake, pa vendar nimam avta doma. Bom prilepila slike jutri.
Ma ne se dat in to je to. Vztrajaj pa srecno. Slik ne rabis limat, saj ne bi brezveze teme odprla, ce se to ne bi videlo.
sirotka ::
Slika kar daj, me res zanima kake so linije, da so za njih ok, zate pa na daleč vidna odstopanja.
zmaugy ::
adrijanek91 je izjavil:
Ja meni je tisti mladenič rekel da vse te linije ki se že na daleč vidijo konkretno če pač jih gledaš z namenom da vidiš kaj je narobe so v mejah normale. Na hitro sem mu jezi hotla dopovedat, da če kupim majico in ima po strani šive, jo nesem nazaj, dobim novo ali pa mi vrnejo denar. Razlika je samo ta da majica stane 20EUR avto pa 20.000. Nevem za mene pač vizualna odstopanja se ne morejo dogajat. Bom čez 5 let avto menjala staro za novo pa bo nekdo ki je enako ˝malenkosten˝ kot jaz to tudi videl. IN IMELA BOM PROBLEM.
Bi vam slikala zdaj vse te napake, pa vendar nimam avta doma. Bom prilepila slike jutri.
Točno to. Predstavljajmo si istega specialca, ki mu kdo pripelje takšen avto čez 5 let in ga bojo polna usta domnev o tem, kako je avto bil sto krat karamboliran in popravljan pod kozolcem in koliko je to manj vredno zaradi tega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
googleg1 ::
Točno to. Predstavljajmo si istega specialca, ki mu kdo pripelje takšen avto čez 5 let in ga bojo polna usta domnev o tem, kako je avto bil sto krat karamboliran in popravljan pod kozolcem in koliko je to manj vredno zaradi tega.V vsakem primeru bo to nekdo rekel. Vprasanje je samo ali je upraviceno ali ne. Tako kot ta problem sedaj. Nekdo vedno podvomi o nekih malenkostih.
NikolormousB ::
Še enkrat: Mešaš hruške in jabolka, ker si trdil sledeče: V slednjem primeru ima kupoprodajno pogodbo s prodajalcem sklenjeno lizingodajalec, ki pa se ne šteje za potrošnika in kot tak ne more uveljavljati pravic iz ZVPot.
Napisano je laž, ker določene pravice ZVpot veljajo tudi za pravne osebe (garancija) in kot drugo zavajaš, saj koncept stvarne napake izvira iz obligacijskega zakonika, ki ni omejen na potrošnike.
http://www.ti.gov.si/si/vprasanja_in_od...
#00096
Pri uveljavljanju pravic iz naslova stvarne napake je položaj za potrošnika, ki ima avto na lizing, bistveno slabši, kot bi bil, če bi sam nastopil kot kupec. Glede na to, da obstaja med lizingodajalcem in prodajalcem prodajna pogodba, lizingodajalec pa se nikakor ne more šteti za potrošnika, lizingodajalcu ne pripadajo pravice iz naslova prodajalčeve odgovornosti za stvarno napako po ZVPot, pač pa lahko uveljavlja le pravice, ki mu jih daje Obligacijski zakonik (OZ, Uradni list RS, št. 83/2001, 32/2004, 28/2006).
Sem ti zgoraj citiral obrazložitev sodišča. Če avto odstopa od primerljivih primerkov potem je to lahko stvarna napaka.
Ne piše tega. Sicer je verjetno možno, da dosežeš menjavo avtomobila. Ampak stvarna napaka je lahko tudi neznatna, in prodajalec se bo sigurno zgovarjal na to, da tovarniško popravilo ne vpliva na uporabo ali vrednost avtomobila. Poleg tega ni kar brezpogojno upoštevana. Prodajalec ima možnost podati pisen odgovor, če meni, da o stvarni napaki obstaja spor.
Če se greš za tako stvar tožariti, boš verjetno zapravil nesorazmerno veliko časa in denarja pa še kreten izpadeš, ker ne boš pristal na rešitve, ki ti jih bo ponudil prodajalec.
jernejl ::
adrijanek91 je izjavil:
Ja meni je tisti mladenič rekel da vse te linije ki se že na daleč vidijo konkretno če pač jih gledaš z namenom da vidiš kaj je narobe so v mejah normale.
Najbolje, da greste v salon in pogledate še nekaj drugih razstavljenih avtomobilov, če imajo podobne nepravilnosti oziroma odstopanja.
Določena odstopanja so običajna. Tako boste dobili občutek, ali je vaš avto res opazno slabše narejen od ostalih in ali se splača s tem še naprej ukvarjati.
Malo verjetno je, da vam bo prodajalec avto zlahka zamenjal z drugim, verjetno boste za to porabili precej časa, živcev in morda tudi denarja.
Pa naredite to čimprej, kot so že zgoraj povedali, da ne zamudite rokov pri uveljavljanju stvarne napake.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
bambam20 ::
adrijanek91 je izjavil:
Ta nama je rekel da to je pač problem Renalutov in tako pač je.
Tisti mladenič mi je rekel da morda pa Renault ni avto za mene, da preveč kompliciram.
LP
Se strinjam. Če si preveč dlakocecpski ne kupiš Renoja .
St235 ::
NikolormousB je izjavil:
Še enkrat: Mešaš hruške in jabolka, ker si trdil sledeče: V slednjem primeru ima kupoprodajno pogodbo s prodajalcem sklenjeno lizingodajalec, ki pa se ne šteje za potrošnika in kot tak ne more uveljavljati pravic iz ZVPot.
Napisano je laž, ker določene pravice ZVpot veljajo tudi za pravne osebe (garancija) in kot drugo zavajaš, saj koncept stvarne napake izvira iz obligacijskega zakonika, ki ni omejen na potrošnike.
http://www.ti.gov.si/si/vprasanja_in_od...
#00096
Pri uveljavljanju pravic iz naslova stvarne napake je položaj za potrošnika, ki ima avto na lizing, bistveno slabši, kot bi bil, če bi sam nastopil kot kupec. Glede na to, da obstaja med lizingodajalcem in prodajalcem prodajna pogodba, lizingodajalec pa se nikakor ne more šteti za potrošnika, lizingodajalcu ne pripadajo pravice iz naslova prodajalčeve odgovornosti za stvarno napako po ZVPot, pač pa lahko uveljavlja le pravice, ki mu jih daje Obligacijski zakonik (OZ, Uradni list RS, št. 83/2001, 32/2004, 28/2006).
A si le dojel kak idiotizem si izjavil? Al gre to za pomilovanja vreden poskus dokazovanja, da pojma nimaš?
Ker točno to sem ti povedal zgoraj, ko si kot idiot trdil, da ZVPot ne velja.
in sicer:
- ZVPot deloma velja tudi za podjetja - garancije
- Stvarna napaka je v osnovi definirana v obligacijskem zakoniku in velja tudi za podjetja, ne moreš se pa v tem primeru sklicevat na določila ZVPot o stvarni napaki
- Ti si edini, ki sanja o leasingu. Tako da ali prodajaš meglo ali pa OP govori o tebi, ko opisuje nekorekten odnos servisa.
NikolormousB je izjavil:
Sem ti zgoraj citiral obrazložitev sodišča. Če avto odstopa od primerljivih primerkov potem je to lahko stvarna napaka.
Ne piše tega. Sicer je verjetno možno, da dosežeš menjavo avtomobila. Ampak stvarna napaka je lahko tudi neznatna, in prodajalec se bo sigurno zgovarjal na to, da tovarniško popravilo ne vpliva na uporabo ali vrednost avtomobila. Poleg tega ni kar brezpogojno upoštevana. Prodajalec ima možnost podati pisen odgovor, če meni, da o stvarni napaki obstaja spor.
Če se greš za tako stvar tožariti, boš verjetno zapravil nesorazmerno veliko časa in denarja pa še kreten izpadeš, ker ne boš pristal na rešitve, ki ti jih bo ponudil prodajalec.
Ker si očitno edini s kristalno kroglo nas lahko razveseliš s konkretno analizo napak na vozilu in strokovnim mnenjem o neznatnosti le teh. Lahko pa nehaš delat bedaka iz sebe.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
NikolormousB ::
Ker točno to sem ti povedal zgoraj, ko si kot idiot trdil, da ZVPot ne velja.
Bralno razumevanje ti očitno dela težave. Ampak ja, si car. Če isto stvar še enkrat napišeš imaš ti seveda bolj prav.
- Ti si edini, ki sanja o leasingu. Tako da ali prodajaš meglo ali pa OP govori o tebi, ko opisuje nekorekten odnos servisa.
Glede na to, da je cca. polovica vseh osebnih avtomobilov kupljenih na lizing, se mi zdi koristno izpostaviti razlike, ki bi bile OPu v pomoč pri reševanju težave. Vem, čuden koncept za nekoga, ki forum uporablja zgolj za nabijanje svojega ega.
St235 ::
NikolormousB je izjavil:
Ker točno to sem ti povedal zgoraj, ko si kot idiot trdil, da ZVPot ne velja.
Bralno razumevanje ti očitno dela težave. Ampak ja, si car. Če isto stvar še enkrat napišeš imaš ti seveda bolj prav.
Torej tega nisi izjavil ti: Poleg tega je razlika tudi, če avto kupiš ali pa ga najameš (lizing). V slednjem primeru ima kupoprodajno pogodbo s prodajalcem sklenjeno lizingodajalec, ki pa se ne šteje za potrošnika in kot tak ne more uveljavljati pravic iz ZVPot.?
Sam tolk da vemo kolk je resno jemat tvoje blodnje.
NikolormousB je izjavil:
Glede na to, da je cca. polovica vseh osebnih avtomobilov kupljenih na lizing, se mi zdi koristno izpostaviti razlike, ki bi bile OPu v pomoč pri reševanju težave. Vem, čuden koncept za nekoga, ki forum uporablja zgolj za nabijanje svojega ega.
ne, ni čuden koncept. Sem že vajen da ljudje uživate v tem, da lažete in zavajate uporabnike.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Miha 333 ::
Ja poglej po parkirišču, no. Pri nemcih v nulo, pri francozih malo manj. Če si pozoren seveda.
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: AndrejO ()
Utk ::
Ni res, niti za ene niti za druge.
Ti najdem "napake" pri nemcih in natancnost pri francozih.
Mi je pa cist jasno, da se nekaterim objektivnost neha ko zagledajo znacko.
Ti najdem "napake" pri nemcih in natancnost pri francozih.
Mi je pa cist jasno, da se nekaterim objektivnost neha ko zagledajo znacko.
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: AndrejO ()
NikolormousB ::
Torej tega nisi izjavil ti: Poleg tega je razlika tudi, če avto kupiš ali pa ga najameš (lizing). V slednjem primeru ima kupoprodajno pogodbo s prodajalcem sklenjeno lizingodajalec, ki pa se ne šteje za potrošnika in kot tak ne more uveljavljati pravic iz ZVPot.?
Sam tolk da vemo kolk je resno jemat tvoje blodnje.
Seveda sem, in to kar sem napisal je res, kot lahko prebereš na linku, ki sem ga prilepil. Razen, če ti šepa bralno razumevanje ali pa izjavo namerno iztgaš iz konteksta.
St235 ::
Še enkrat: nehaj lagat in zavajat to kar si ti izjavil in kaj piše na linku je enako samo za nekoga, ki dela na servisu/avtohiši in se poskuša izognit odgovornosti.
Že 10x povedano:
- ZVPot deloma velja tudi za podjetja - konkretno določila glede garancije
- Stvarna napaka je v osnovi definirana v obligacijskem zakoniku in velja tudi za podjetja, ne moreš se pa v tem primeru sklicevat na dodatna določila ZVPot o stvarni napaki.
Dodatno je navadno zavajanje naj sprejme barvanje vozila, ker že dejstvo, da so pripravljeni to naredit nakazuje na prisotnost napake in je posledično velika verjetnost, da je zahtevek upravičen.
Že 10x povedano:
- ZVPot deloma velja tudi za podjetja - konkretno določila glede garancije
- Stvarna napaka je v osnovi definirana v obligacijskem zakoniku in velja tudi za podjetja, ne moreš se pa v tem primeru sklicevat na dodatna določila ZVPot o stvarni napaki.
Dodatno je navadno zavajanje naj sprejme barvanje vozila, ker že dejstvo, da so pripravljeni to naredit nakazuje na prisotnost napake in je posledično velika verjetnost, da je zahtevek upravičen.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
bbbbbb2015 ::
HappyPills je izjavil:
Lepo spiši, da uveljavljaš stvarno napako in da želiš NOV avto. Ne se pustit pač prijavi na tržno in jih daj na sodišče. Skoraj gotovo bodo popustili že preden to pride na sodišče. Lahko ti vse skupaj že spiše odvetnik, bo zadeva takoj izpadla bolj resno. Njim se ne splača drajsat po sodiščih in ti bodo avto zamenjal, sam papirjev morjo kup izpolnt pa se jim ne da.
Predlagam ti, da ne govoriš na pamet. Kaj se bo pa zgodilo, ti pa jaz lahko zelo natanko povem.
Imel sem sodelavca, ki je kupil Mercedez Vito, ne vem kateri model. Njegov foter je imel mislim da Mercedez E in to mislim da 320 ne nekega low-end 220.
Čez čas pride razp*zden do konca, predal za rokavice (oz. glove-box ali kako se pač temu reče po slovensko) se ne zapira tako, ampak je neenakomeren razmak med vrati za predal in armaturko.
In našteje še par stvari, recimo pri zadnjem kolesu je tista plastična obloga po enem mesecu mlečno bela, avto pa sicer lepe rumene barve.
In hoče avto vrniti. Ko mu ga niso hotli vzeti nazaj (avto je že imel nekih 7k km) je hotel zamenjati za nekega drugega Mercedeza, pa so mu to ponudili, pa so ga zjezili, ker so hoteli prvega vzeti nazaj z odbitkom cene.
Jih je tožil in tožbo - izgubil. Sodišče je odločilo, da kar se vtožuje ni stvarna napaka. Da pa je res, da so bili reklamni materiali napisani tako, da je to še vedno Mercedez, samo kombi. Iz česar bi si kupec lahko mislil, da je kvaliteta sestavljanja ista - kar seveda še zdaleč ni.
In je sodišče določilo cenilca, ki je ocenil, koliko vrednosti je avto izgubil. In je firmi naročilo, da mora avto odkupiti nazaj po tej ceni. In stroške (cenilca) so plačali v nekem razmerju. Zagovornika (odvetnika) je vsakdo moral plačati sam.
In to je bil približno tak primer, ko se sorodniki ne morejo zmeniti glede dediščine. Pač, sodišče določi cenilca, se na dražbi proda, se odbije stroške in se preostanek denarja razdeli po zakonu.
Efektivno pa je ta moj sodelavec to tožbo - po moji sodbi - izgubil. Že samo če bi se dogovoril, da avto vzamejo nazaj, kot so mu sprva ponudili, bi prišel bolje skozi, pa še so mu obljubili novega Mercedeza z diskontno ceno. Tako pa po sodbi on ni več prišl v salon, pa četudi bi prišel, bi ga prijazno odslovili in ga napotili na drug salon.
Vse pa mi je natančno razložil moj drug sodelavec, ki je honorarno delal za avtosalon in so tega mojega prvega sodelavca poznali kot kapricioznega.
NikolormousB ::
- ZVPot deloma velja tudi za podjetja - konkretno določila glede garancije
Seveda velja. Ampak večina postov do tja je govorila o stvarni napaki in o tem kako enostavno "zamenjaš avto za novega".
Pri uveljavljanju garancije mogoče lahko zahtevaš nov avto?
- Stvarna napaka je v osnovi definirana v obligacijskem zakoniku in velja tudi za podjetja, ne moreš se pa v tem primeru sklicevat na dodatna določila ZVPot o stvarni napaki.
Prosim za razlago, kako ti kot lizingojemalec uveljavljaš stvarno napako. Kakšen je postopek v tem konkretnem primeru?
Dodatno je navadno zavajanje naj sprejme barvanje vozila, ker že dejstvo, da so pripravljeni to naredit nakazuje na prisotnost napake in je posledično velika verjetnost, da je zahtevek upravičen.
To je common sense. Na sodišču gre lahko stvar v obe smeri. Malo ljudi se bo tožarilo za napako, ki je vredna par 100 eur, mogoče jurja. Še veliko manj jih bo šlo do konca, namesto, da bi sprejeli neko razumno rešitev.
St235 ::
Prosim za razlago, kako ti kot lizingojemalec uveljavljaš stvarno napako. Kakšen je postopek v tem konkretnem primeru?
Jao,...
Kako pa uveljavljaš garancijo? A si sploh prebral linke, ki si jih postal? Že tam ti jasno piše, da se uveljavlja pravico do stvarne napake v skladu z obligacijskim zakonikom.
Ko podpišeš leasing pogodbo se nate prenese uveljavljanje določenih pravic kamor sodijo tako zahtevki za garancijo kakor tudi zahtevki za stvarno napako. Seveda se lahko prenašajo samo tiste pravice, ki jih je dobil leasingojemalec. V primeru garancije je to vse kar piše v ZVPOT, v primeru stvarne napake pa isto kar piše v Obligacijskem zakoniku. Določila ZVPot glede stvarne napake za leasing hiše ne veljajo in jih posledično ne morejo prenest na leasingojemalca.
Ampak večina postov do tja je govorila o stvarni napaki in o tem kako enostavno "zamenjaš avto za novega".
Še enkrat: Osnova za stvarno napako je obligacijski zakonik in vse natucavanje o leasingu je samo tvoje ugibanje. OP nikoli ni trdila, da je avto kupljen na leasing.
Malo ljudi se bo tožarilo za napako, ki je vredna par 100 eur, mogoče jurja
se strinjam, sedaj pa prosim na plano z analizo napake. Al spet malo ugibaš in blodiš?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
HappyPills ::
Ok ni glih avto ampak vseeno pred dvema mesecoma sem kupil sušilni stroj. Po enem mesecu je odletu senzor za nivo vode. Stroj sem hotel vrnit, so mi rekl da naj ga dam na servis. Sem jim poslal pisno zahtevo za uveljavljanje stvarne napake in citira člen Zvpot, da zadeva ni primerna za normalno rabo. Po stroj so pršli nasljedni dan in mi čeu 3 dni dostavili novega. Torej vedno podat zahtevo pisno. V tem primeru pa jaz osebno nebi želel novega avtomobila ampak vračilo kupnine. Potem pa bi kupil enga japonca. Kot prvo pr teh si noben ne meri tičev, kot drugo japonček se s katano, če je kej krivo sestavu, kot tretje lahk ga maš skoz odklenenga k to noben ne krade.
NikolormousB ::
Kako pa uveljavljaš garancijo? A si sploh prebral linke, ki si jih postal? Že tam ti jasno piše, da se uveljavlja pravico do stvarne napake v skladu z obligacijskim zakonikom.
Če uveljavljaš stvarno napako na podlagi OZ si precej na slabšem, kot, če jo uveljavljaš na podlagi ZVPot.
Roki za uveljavljanje so krajši, možnosti kupca pa precej drugačne kot po ZVPot. Po OZ prodajalec odgovarja za stvarno napako, ki jih je stvar imela ob izročitvi oz. če po posledice vzroka obstajale pred tem. Ne odgovarja pa za napake, ki so bile kupcu ob sklenitvi pogodbe znane oz. mu niso mogle ostati neznane.
V tem primeru je bil barvni madež verjetno prisoten ob prevzemu vozila, prav tako špranje med spoji. Kupec bi moral v tem primeru takoj uveljavljati stvarno napako.
Poleg tega po OZ kupec ne more zahtevati od prodajalca, da avto vzame nazaj, dovolj je, da prodajalec napako odpravi. Odstop od pogodbe je možen le, če prodajalec ne izpolni pogodbe v dodatnem roku.
468. člen
(1) Kupec, ki je o napaki pravočasno in pravilno obvestil prodajalca, lahko:
1. zahteva od prodajalca, da napako odpravi ali da mu izroči drugo stvar brez napake (izpolnitev pogodbe);
2. zahteva znižanje kupnine;
3. odstopi od pogodbe.
(2) V vsakem izmed teh primerov ima kupec pravico zahtevati povrnitev škode.
(3) Poleg tega in neodvisno od tega odgovarja prodajalec kupcu tudi za škodo, ki je temu zaradi napake stvari nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.
ZVPot ponuja kupcu bistveno boljšo zaščito. Daljše roke, možnost
Še enkrat: Osnova za stvarno napako je obligacijski zakonik in vse natucavanje o leasingu je samo tvoje ugibanje. OP nikoli ni trdila, da je avto kupljen na leasing.
Ne, nikoli ni omenila lizinga. Ampak, kot rečeno. Glede na to, da je polovica vseh vozil kupljena na lizing, obstaja približno 50% možnosti, da je tudi dotični avto na lizing.
Obstaja tudi možnost, da bo še kdo iskal podobne informacije in bo imel avto na lizing.
se strinjam, sedaj pa prosim na plano z analizo napake. Al spet malo ugibaš in blodiš?
Ugibam.
m0LN4r ::
In ce je vse to znotraj tolerance proizvodnje? Ni to rolsrojs.
Kdo bo placal sodne stroske, ce pade?
Kdo bo placal sodne stroske, ce pade?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
m0LN4r ::
adrijanek91 je izjavil:
Ja meni je tisti mladenič rekel da vse te linije ki se že na daleč vidijo konkretno če pač jih gledaš z namenom da vidiš kaj je narobe so v mejah normale. Na hitro sem mu jezi hotla dopovedat, da če kupim majico in ima po strani šive, jo nesem nazaj, dobim novo ali pa mi vrnejo denar. Razlika je samo ta da majica stane 20EUR avto pa 20.000. Nevem za mene pač vizualna odstopanja se ne morejo dogajat. Bom čez 5 let avto menjala staro za novo pa bo nekdo ki je enako ˝malenkosten˝ kot jaz to tudi videl. IN IMELA BOM PROBLEM.
Bi vam slikala zdaj vse te napake, pa vendar nimam avta doma. Bom prilepila slike jutri.
Točno to. Predstavljajmo si istega specialca, ki mu kdo pripelje takšen avto čez 5 let in ga bojo polna usta domnev o tem, kako je avto bil sto krat karamboliran in popravljan pod kozolcem in koliko je to manj vredno zaradi tega.
Ni problem, ce imas zadevo dokumentirano in podpisano od avtosalona, da je avto bil taksen ob predaji.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
m0LN4r ::
Jaz lahko povem svoj primer v nemciji. Uveljavljal sem garancijo na klopotanje levega stebra, ce se avto zapelje pri doloceni hitrosti v neko luknjo vdolbino, ki prevesi tezo avta.
Po zakonu v nemciji ima prodajalec pravico zadevo popraviti (ne pa dati zamenjati za nov avto), ker moras o vidnih napakaj obvestiti prodajalca takoj oz. ob prevzemu, na voljo ima dva zaporedna poskusa za popravilo "Nachbesserung" oz. vec v kolikor stranka privoli ali je popravilo taksne narave, da se z dvemi posegi ne da zadeve popraviti.
No sam sem privolil na veckratno popravilo seveda in pr 4. sem rekel zdaj je pa konc in uveljavljam "Wandlung" oz. menjavo, zato ker je avto razen te napake normalno vozen in varnostno izpraven, potrjeno od "Gutachterja". Menjava je mozna na dva nacina, prodajalec ti lahko menja za avto, ki ima enako vrednost (Isti model, podobna kilometrina, ce ga ima) oz. ti lahko avto odkupi od tega odsteje (Nutzungsgebühr) 0,5% x vrednost novega avta x prevozenih 1000km (uporabnino) in vsako nastalo skodo do dneva odvzema (Wertminderung).
Jaz sem imel prevozenih 38.000km in dve popraskani felgi, prikrajsan bom za ca. 5-6 jurjev. Bom pa menjal na nov avto, ki bo tocno 5-6 jurjev manj stal.
Zgoraj je nekdo podal primer z majico. Ne to je bolj, kot bi ti rad po pol leta v H&M menjal svoje pol leta stare nosene gate, ker si opazil, da visijo za 0,5 milimetra v levo in niso cisto bele, kot tiste v trgovini.
Na koncu lahko tudi ti nasankas. Avtoindustrija je mocna, za flek si kriva ti, ob prevzemu tega ni bilo, na vrata si se pa tudi ti obesila in so se povesila.
Po zakonu v nemciji ima prodajalec pravico zadevo popraviti (ne pa dati zamenjati za nov avto), ker moras o vidnih napakaj obvestiti prodajalca takoj oz. ob prevzemu, na voljo ima dva zaporedna poskusa za popravilo "Nachbesserung" oz. vec v kolikor stranka privoli ali je popravilo taksne narave, da se z dvemi posegi ne da zadeve popraviti.
No sam sem privolil na veckratno popravilo seveda in pr 4. sem rekel zdaj je pa konc in uveljavljam "Wandlung" oz. menjavo, zato ker je avto razen te napake normalno vozen in varnostno izpraven, potrjeno od "Gutachterja". Menjava je mozna na dva nacina, prodajalec ti lahko menja za avto, ki ima enako vrednost (Isti model, podobna kilometrina, ce ga ima) oz. ti lahko avto odkupi od tega odsteje (Nutzungsgebühr) 0,5% x vrednost novega avta x prevozenih 1000km (uporabnino) in vsako nastalo skodo do dneva odvzema (Wertminderung).
Jaz sem imel prevozenih 38.000km in dve popraskani felgi, prikrajsan bom za ca. 5-6 jurjev. Bom pa menjal na nov avto, ki bo tocno 5-6 jurjev manj stal.
Zgoraj je nekdo podal primer z majico. Ne to je bolj, kot bi ti rad po pol leta v H&M menjal svoje pol leta stare nosene gate, ker si opazil, da visijo za 0,5 milimetra v levo in niso cisto bele, kot tiste v trgovini.
Na koncu lahko tudi ti nasankas. Avtoindustrija je mocna, za flek si kriva ti, ob prevzemu tega ni bilo, na vrata si se pa tudi ti obesila in so se povesila.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prodaja avta in reklamacija kupca, pomoč! (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 20303 (9769) | BadgerSkin |
» | Uveljavljanje stvarne napake / garancije (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 16307 (6235) | TOP |
» | Prodal Avto - okvarjen avto po 1mescu (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 37145 (25429) | zobnik |
» | Zakon o varstvu potrošnikov in rabljen avtomobil (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 21076 (11513) | bambam20 |
» | Stvarna napaka LCD TV (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 47948 (42742) | Okapi |