Forum » Na cesti » Prehitevanje kolone
Prehitevanje kolone
MxxW5 ::
Hipotetična situacija: Voziš po regionalni cesti (omejitev je 90 km/h) in prideš do kolone parih vozil (trije ali štirje, recimo), ki vozijo tam okrog 60 km/h. Hočeš prehiteti (prehitevanje je dovoljeno - črtkana črta), ampak imaš problem. Avtomobili v koloni pred tabo vozijo tako blizu eden drugega, da imaš, če želiš prehiteti, na izbiro le dvoje: ali prehitiš celo kolono, kar je prepovedano, pa tudi nevarno, ali pa prehitevaš enega za drugim, kar bo prehitevanega voznika povsem razpizdilo, saj bo moral bremzati, ko se boš ti "vrinil" pred njega. Veliko bo piskanja in slabe volje.
Kaj, torej storiti? Se cijaziti 60 km/h v koloni, kršiti zakon ali tvegati piskanje, mahanje in sredince?
Kaj, torej storiti? Se cijaziti 60 km/h v koloni, kršiti zakon ali tvegati piskanje, mahanje in sredince?
GupeM ::
Ko prideš v tako situacijo, obstajata samo dve legalni rešitvi:
1. Cijazenje za njimi
2. Ustavi na primernem mestu, počakaj da se odpeljejo, nato pa z 90 nadaljuj vožnjo, dokler jih spet ne dohitiš.
1. varianta je seveda veliko bolj denarnici prijazna in verjetno tudi časovno ugodnejša, ker se vmes drugi ne bodo vrinili.
Dokler vozijo kolikor toliko enakomerno, mi še ne grejo tako zelo na živce. Pač daš tempomat na tistih 60, in se pelješ. Najbolj me razjezijo tisti, ki vozijo malo 55, malo 65, malo 70, pa spet malo 60, pa malo na 85 ... Omejitev pa ves čas 90, cesta pa pregledna za 110+. Daj, če že ne moreš vozit 90, vsaj konstnanto pelji tistih svojih 70, ne pa malo gore malo dole ...
Sem se spomnil še 3. opcije:
Pokličeš policijo in poveš da se polž ne umakne s ceste, čeprav je (pre)počasen. Če boš imel srečo (ranga sedmice na lotu), ga mogoče oni spravijo s ceste.
1. Cijazenje za njimi
2. Ustavi na primernem mestu, počakaj da se odpeljejo, nato pa z 90 nadaljuj vožnjo, dokler jih spet ne dohitiš.
1. varianta je seveda veliko bolj denarnici prijazna in verjetno tudi časovno ugodnejša, ker se vmes drugi ne bodo vrinili.
Dokler vozijo kolikor toliko enakomerno, mi še ne grejo tako zelo na živce. Pač daš tempomat na tistih 60, in se pelješ. Najbolj me razjezijo tisti, ki vozijo malo 55, malo 65, malo 70, pa spet malo 60, pa malo na 85 ... Omejitev pa ves čas 90, cesta pa pregledna za 110+. Daj, če že ne moreš vozit 90, vsaj konstnanto pelji tistih svojih 70, ne pa malo gore malo dole ...
Sem se spomnil še 3. opcije:
Pokličeš policijo in poveš da se polž ne umakne s ceste, čeprav je (pre)počasen. Če boš imel srečo (ranga sedmice na lotu), ga mogoče oni spravijo s ceste.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GupeM ()
facepalm ::
V real life pa ocenis, ce jih lahko varno prehitis in:
a) izvedes manever
b) ga ne izvedes
V obeh primerih bos na cilju ob enakem casu.
a) izvedes manever
b) ga ne izvedes
V obeh primerih bos na cilju ob enakem casu.
MxxW5 ::
Hvala za odgovore. Tudi jaz elegantne in zakonite rešitve ne najdem. Prometna pravila zahtevajo strpno in defenzivno vožnjo. Prehitevanje cele kolone ni v skladu s pravili, vrivanje med avtomobile (čeprav imajo (mnogo!) prekratko varnostno razdaljo) pa ni strpna in defenzivna vožnja.
GupeM: Enkrat sem klical policijo zaradi tovornjaka, ki je vozil 50 km/h po cesti, kjer je bilo prehitevanje nemogoče (omejitev je bila seveda 90 km/h) in je za sabo naredil kilometrsko kolono. Policist mi je povedal, da vozi povsem zakonito. Le če vozilo pelje še enkrat počasneje od dovoljene omejitve (tj. manj kot 45 km/h v tem primeru), mora imeti oranžno utripajočo luč. In to je to.
epecar: Ne, ne bom. Če se peljem v npr. 50 km oddaljen kraj, bom prišel precej prej, če bom tja vozil 90 km/h, kot če bom vozil 60 km/h. Matematika.
GupeM: Enkrat sem klical policijo zaradi tovornjaka, ki je vozil 50 km/h po cesti, kjer je bilo prehitevanje nemogoče (omejitev je bila seveda 90 km/h) in je za sabo naredil kilometrsko kolono. Policist mi je povedal, da vozi povsem zakonito. Le če vozilo pelje še enkrat počasneje od dovoljene omejitve (tj. manj kot 45 km/h v tem primeru), mora imeti oranžno utripajočo luč. In to je to.
epecar: Ne, ne bom. Če se peljem v npr. 50 km oddaljen kraj, bom prišel precej prej, če bom tja vozil 90 km/h, kot če bom vozil 60 km/h. Matematika.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MxxW5 ()
facepalm ::
Bos pa dohitel naslednjo kolono vozil in te bo cez n minut, dohitela tista, ki si jo ze prehitel:))
Na regionalki je strpnost zlata vredna:)
Na regionalki je strpnost zlata vredna:)
Matek ::
Enkrat sem klical policijo zaradi tovornjaka, ki je vozil 50 km/h po cesti, kjer je bilo prehitevanje nemogoče (omejitev je bila seveda 90 km/h) in je za sabo naredil kilometrsko kolono. Policist mi je povedal, da vozi povsem zakonito. Le če vozilo pelje še enkrat počasneje od dovoljene omejitve (tj. manj kot 45 km/h v tem primeru), mora imeti oranžno utripajočo luč. In to je to.45. člen, 4. odstavek
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
MxxW5 ::
Matek: Hvala za informacijo. Se me je hotel izgleda policaj takrat znebiti. Evo, sem zdaj izpadel glup, ampak hvalabogu ne iz aviona.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MxxW5 ()
gendale2018 ::
Grem na avtocesto.
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene
čuvajte se žene, bit ćete jebene
fikus_ ::
80 €
"Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki:
1. ravna v nasprotju z določbo prvega ali drugega odstavka tega člena,
2. izpušča krmilo ali vozi vozilo po enem kolesu,
3. ravna v nasprotju z določbo četrtega odstavka tega člena. "
"Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki:
1. ravna v nasprotju z določbo prvega ali drugega odstavka tega člena,
2. izpušča krmilo ali vozi vozilo po enem kolesu,
3. ravna v nasprotju z določbo četrtega odstavka tega člena. "
blackbfm ::
Enkrat sem klical policijo zaradi tovornjaka, ki je vozil 50 km/h po cesti, kjer je bilo prehitevanje nemogoče (omejitev je bila seveda 90 km/h) in je za sabo naredil kilometrsko kolono. Policist mi je povedal, da vozi povsem zakonito. Le če vozilo pelje še enkrat počasneje od dovoljene omejitve (tj. manj kot 45 km/h v tem primeru), mora imeti oranžno utripajočo luč. In to je to.45. člen, 4. odstavek
tovornjak je lahko upravičeno vozil z zmanjšano hitrostjo (polno naložen, ovinkasta cesta, slaba cesta, slaba vidljivost etc).. zdaj pa dokaži da ni
smacker ::
80 €
"Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki:
1. ravna v nasprotju z določbo prvega ali drugega odstavka tega člena,
2. izpušča krmilo ali vozi vozilo po enem kolesu,
3. ravna v nasprotju z določbo četrtega odstavka tega člena. "
80 Za kolesarje, za voznike je 150€ (75 polovička):
(7) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbo četrtega ali petega odstavka tega člena.
kixs ::
Enkrat sem klical policijo zaradi tovornjaka, ki je vozil 50 km/h po cesti, kjer je bilo prehitevanje nemogoče (omejitev je bila seveda 90 km/h) in je za sabo naredil kilometrsko kolono. Policist mi je povedal, da vozi povsem zakonito. Le če vozilo pelje še enkrat počasneje od dovoljene omejitve (tj. manj kot 45 km/h v tem primeru), mora imeti oranžno utripajočo luč. In to je to.45. člen, 4. odstavek
tovornjak je lahko upravičeno vozil z zmanjšano hitrostjo (polno naložen, ovinkasta cesta, slaba cesta, slaba vidljivost etc).. zdaj pa dokaži da ni
Sigurno je imel neki razlog. Tako kot gre traktorist na glavno cesto... po zakonu se mora ustaviti na primernem mestu in spustiti kolono naprej.
GupeM ::
Če ima še tako dober razlog, se mora umakniti, če ga ni varno prehiteti. Vendar tukaj nastane problem. Kamion vozi 50, dva avta za njim vozita 50, ker se jima ne mudi. Ti, kot četrti v koloni pa ne smeš prehiteti. Avtomobila za kamionom bi lahko varno prehitela, pa ne prehitita. Tako kamion nima razloga, da bi se umaknil (možno je varno prehiteti), tista dva za njim ga nočeta, ti ga pa ne smeš ... Kaj v takšnem primeru? Če bi policaji striktno kaznovali vse udeležence, kdo bi tukaj lahko kasiral kazen?
MonoPattern ::
Načeloma se mora voznik, če se za njim naberejo vozila ustaviti in pustiti da ga prehitijo. Jaz bi potrobil tistemu, ki spredaj pelje 60, drugega pa itak ne moreš, če je ta prvi v koloni kreten.
Ampak pri nas je pač taka kultura na cesti. Kolesarji se vozijo po sredini ceste, vozniki na avtocesti 90 km/h po levem pasu in 40 km/h po celotnem naselju. To pa je tako, ko vsak lahko dobi izpit, tudi če nanj še ni pripravljen. Ker očitno nekateri niso dovolj samozavestni ali sposobni peljati po omejitvah.
Ampak pri nas je pač taka kultura na cesti. Kolesarji se vozijo po sredini ceste, vozniki na avtocesti 90 km/h po levem pasu in 40 km/h po celotnem naselju. To pa je tako, ko vsak lahko dobi izpit, tudi če nanj še ni pripravljen. Ker očitno nekateri niso dovolj samozavestni ali sposobni peljati po omejitvah.
MxxW5 ::
Če ima še tako dober razlog, se mora umakniti, če ga ni varno prehiteti. Vendar tukaj nastane problem. Kamion vozi 50, dva avta za njim vozita 50, ker se jima ne mudi. Ti, kot četrti v koloni pa ne smeš prehiteti. Avtomobila za kamionom bi lahko varno prehitela, pa ne prehitita. Tako kamion nima razloga, da bi se umaknil (možno je varno prehiteti), tista dva za njim ga nočeta, ti ga pa ne smeš ... Kaj v takšnem primeru? Če bi policaji striktno kaznovali vse udeležence, kdo bi tukaj lahko kasiral kazen?
Dobro vprašanje. Takih situacij je precej. Jaz sem zgoraj opisal najbolj preprosto; kratka kolona, pregledna cesta in hitrost, ki je bistveno pod omejitvijo. V tvojem primeru bi bilo prehitevanje možno, če imata avtomobila za tovornjakom dovolj veliko varnostno razdaljo. Če je nimata, si spet pri gornjem primeru. Poleg tega imajo ljudje različno močne avtomobile in različne vozniške spretnosti. Kar je dobremu vozniku v Golfu GTI mala malica, je upokojencu v Cliu2 lahko misija nemogoče. Ali drugače povedano. Ni nujno, da se ljudem nikamor ne mudi, če se cijazijo v koloni 60 km/h. Lahko da ne (z)morejo prehiteti. Obstajajo situacije, ko je prehitevanje v avtu s 150 konji povsem varno, v avtu s 60 konji pa praktično nemogoče.
GupeM ::
Jasno, da ne moreš z vsakim avtom prehitevati kar vsepovprek. Pa vendar, pravilo obstaja, prehitevanje je možno (in predpostavimo, da varno), pa se nekdo za kamionom ne spravi prehitevat, tisti za njim pa ne smejo. Kdo bi se v tem primeru moral umakniti? Kamionu se ni treba, ker je prehitevanje možno.
Kakorkoli, vse preveč pogosta situacija na cestah. Komaj čakam, da bo velika večina avtov samovozečih. Če ne kar vsi.
Kakorkoli, vse preveč pogosta situacija na cestah. Komaj čakam, da bo velika večina avtov samovozečih. Če ne kar vsi.
kixs ::
Komaj čakam, da bo velika večina avtov samovozečih. Če ne kar vsi.
Enako. Saj veliko voznikov je upokojencev, ki so ze tako al tako pocasni, pa tudi nikamor se jim ne mudi...
ginekk ::
vrivanje med avtomobile (čeprav imajo (mnogo!) prekratko varnostno razdaljo) pa ni strpna in defenzivna vožnja.
Tule si polomil po mojem mnenju, sploh ne gre za vrivanje, pa dvomim da se pri 50-60km/h vozijo na manj kot 3-4m razdalje. Prehitiš, prehitevani bo že moral stopit na zavoro če in ko se boš "vrinil" predenj. S temi izjavami izgleda kot da iščeš izgovor zakaj ne bi prehitel. Najbolje je seveda strpna vožnja, ampak včasih je pač potrebno prehitet.
MxxW5 ::
vrivanje med avtomobile (čeprav imajo (mnogo!) prekratko varnostno razdaljo) pa ni strpna in defenzivna vožnja.
Tule si polomil po mojem mnenju, sploh ne gre za vrivanje, pa dvomim da se pri 50-60km/h vozijo na manj kot 3-4m razdalje. Prehitiš, prehitevani bo že moral stopit na zavoro če in ko se boš "vrinil" predenj. S temi izjavami izgleda kot da iščeš izgovor zakaj ne bi prehitel. Najbolje je seveda strpna vožnja, ampak včasih je pač potrebno prehitet.
Čas je, da povem resnico. Primer, ki sem ga navedel, NI hipotetičen. Zgodil se je cca. 1 teden nazaj. Priznam, jaz sem bil tisti, ki je prehiteval. Prehitevani voznik (ki je vozil na riti pred sabo vozečega) je piskal in mahal. Posipam se s pepelom. Nisem vozil strpno in defenzivno. Bo drugič bolje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MxxW5 ()
Mare2 ::
Čas je, da povem resnico. Primer, ki sem ga navedel, NI hipotetičen. Zgodil se je cca. 1 teden nazaj. Priznam, jaz sem bil tisti, ki je prehiteval. Prehitevani voznik (ki je vozil na riti pred sabo vozečega) je piskal in mahal. Posipam se s pepelom. Nisem vozil strpno in defenzivno. Bo drugič bolje.
Lepo da si priznal. Polovico se ti oprosti. :)
Verjetno si se držal samo enega pravila: "Prehiteti mora brez oklevanja."
https://zakonodaja.com/zakon/zprcp/51-c...
EnStot ::
Hipotetična situacija: Voziš po regionalni cesti (omejitev je 90 km/h) in prideš do kolone parih vozil (trije ali štirje, recimo), ki vozijo tam okrog 60 km/h. Hočeš prehiteti (prehitevanje je dovoljeno - črtkana črta), ampak imaš problem. Avtomobili v koloni pred tabo vozijo tako blizu eden drugega, da imaš, če želiš prehiteti, na izbiro le dvoje: ali prehitiš celo kolono, kar je prepovedano, pa tudi nevarno, ali pa prehitevaš enega za drugim, kar bo prehitevanega voznika povsem razpizdilo, saj bo moral bremzati, ko se boš ti "vrinil" pred njega. Veliko bo piskanja in slabe volje.
Kaj, torej storiti? Se cijaziti 60 km/h v koloni, kršiti zakon ali tvegati piskanje, mahanje in sredince?
Počakaj, da kamion prispe do prvega nepreglednega ovinka, potem pa prehiti celo kolono! Uspeh je zagotovljen.
gendale2018 ::
Jasno, da ne moreš z vsakim avtom prehitevati kar vsepovprek. Pa vendar, pravilo obstaja, prehitevanje je možno (in predpostavimo, da varno), pa se nekdo za kamionom ne spravi prehitevat, tisti za njim pa ne smejo. Kdo bi se v tem primeru moral umakniti? Kamionu se ni treba, ker je prehitevanje možno.
Kakorkoli, vse preveč pogosta situacija na cestah. Komaj čakam, da bo velika večina avtov samovozečih. Če ne kar vsi.
tisti za kamijonom bi moral pustit normalno varnostno razdaljo in ne bi blo problema
ti bi lahko normalno prehiteval
on bi lahko vozil počasneje
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene
čuvajte se žene, bit ćete jebene
ginekk ::
Čas je, da povem resnico. Primer, ki sem ga navedel, NI hipotetičen. Zgodil se je cca. 1 teden nazaj. Priznam, jaz sem bil tisti, ki je prehiteval. Prehitevani voznik (ki je vozil na riti pred sabo vozečega) je piskal in mahal. Posipam se s pepelom. Nisem vozil strpno in defenzivno. Bo drugič bolje.
:) Ok, bolje. Toleranca oz. ignoranca na take izpade (mahanje, hupanje) je najboljša za prometno varnost. Edino včasih kdo maha koristno - hoče zares kaj opozorit. Jaz sem enkrat precej negativno reagiral na blendanje, na koncu se je izkazalo da mi v je v pozdrav/zajebancijo blendal kolega.
Markus386 ::
V sloveniji bi se 90% težav na cestah rešilo, če bi na cestah bilo dovolj policistov. Pa to velja za vse, pešce, kolesarje, avtomobiliste in kamione, tako prehitre kot prepočasne.
MxxW5 ::
blackbfm ::
V sloveniji bi se 90% težav na cestah rešilo, če bi na cestah bilo dovolj policistov
problem je kultura udeležencev v prometu, in živčnost.. ne pa policisti
zmaugy ::
V sloveniji bi se 90% težav na cestah rešilo, če bi na cestah bilo dovolj policistov. Pa to velja za vse, pešce, kolesarje, avtomobiliste in kamione, tako prehitre kot prepočasne.
Ni stvar števila ampak stvari, za katere kaznujejo. Ker za prepočasno vožnjo ne kaznujejo (zelo zelo redko sem videl, da izločajo počasna osebna vozila), se nekateri brez tveganja vozijo prepočasi.
Glugy ::
Men se taka situacija pogosto zgodi. Enostavno vozim za njimi 60 in je mir. Še nikol nisem imel problema s tem da vozim počasneje kot je maks omejitev če to narekujejo razmere na cesti. To je normaln pojav na cesti; ga je treba pričakovat in ga spoštovat.
korenje3 ::
vedno več je goveda na cesti, ki ne znajo vozit. Potem imaš pa eno ki vozi 30km/h kjer je omejitev 60km/h, za njo pa babe ki ne znajo prehitevat. In da potem naletiš na tako kolono, kjer si izbiješ 30% več časa kot sicer zaradi ene picke.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
bambam20 ::
Hipotetična situacija: Voziš po regionalni cesti (omejitev je 90 km/h) in prideš do kolone parih vozil (trije ali štirje, recimo), ki vozijo tam okrog 60 km/h.
Kaj, torej storiti? Se cijaziti 60 km/h v koloni,
Kupiš dost hiter avto s kakšnimi 250- 300 konji. Potem si mimo takšne kolone kot bi pomežiknil.
IL_DIAVOLO ::
Hipotetična situacija: Voziš po regionalni cesti (omejitev je 90 km/h) in prideš do kolone parih vozil (trije ali štirje, recimo), ki vozijo tam okrog 60 km/h. Hočeš prehiteti (prehitevanje je dovoljeno - črtkana črta), ampak imaš problem. Avtomobili v koloni pred tabo vozijo tako blizu eden drugega, da imaš, če želiš prehiteti, na izbiro le dvoje: ali prehitiš celo kolono, kar je prepovedano, pa tudi nevarno, ali pa prehitevaš enega za drugim, kar bo prehitevanega voznika povsem razpizdilo, saj bo moral bremzati, ko se boš ti "vrinil" pred njega. Veliko bo piskanja in slabe volje.
Kaj, torej storiti? Se cijaziti 60 km/h v koloni, kršiti zakon ali tvegati piskanje, mahanje in sredince?
Ti samo gasa do stotke in cimprej mimo nesposobezev. Potem pa dalje po omejitvah.
jure3000 ::
Še moja situacija: vozim se čez mesto za starim Golfom 2. Iz mojih izkušenj je večina voznikov starejših avtov zelo počasnih (ne pa nujno vsi). Ko pridem iz mesta hitro izkoristim priložnost za prehitevanje, saj je cesta pregledna, vem pa da je takšnih priložnosti kasneje zelo malo (in še tam lahko pripelje kdo nasproti). Prehiteval sem pri polni črti. Ko začnem prehitevat, ranim ego voznika pred sabo in ta začne pospeševat. Seveda sem ga uspel brez večjih težav prehitet. Ta se še kako minuto vozi prilepljen na mojo rit, potem pa nekam zavije.
Potem pa žena na sovoznikovem sedežu teži kaj se jaz grem in da bi bil jaz kriv če bi se kaj zgodilo, ker sem prehiteval čez polno črto.
Potem pa žena na sovoznikovem sedežu teži kaj se jaz grem in da bi bil jaz kriv če bi se kaj zgodilo, ker sem prehiteval čez polno črto.
MxxW5 ::
Čez polno črto se seveda ne sme prehitevati. Ampak po mojem mnenju je pospeševanje, ko te nekdo prehiteva, bistveno hujše. Čisto resno mislim, da to ne bi smel biti prekršek, ampak kaznivo dejanje. V bistvu gre za poskus uboja.
K0l1br1 ::
Dobro, kaj vam je danes? Čudaki so tisti, ki vozijo počasi, vi, ki greste preko polne črte, preko vseh omejitev, mimo kolone, itd. name it, podvig vam je 1 km voziti za nekom, ki ne vozi po omejitvah, ste pa kao čisti?!
MxxW5 ::
EDIT: Je pa seveda res, da do večine takih pospeševanj ne pride iz zlobe, ampak iz malomarnosti. Ko je ravnina (tj., kjer je prehitevanje možno) pač pritisne na gas in se mu jebe, če ga kdo prehiteva. Stavim, da velika večina voznikov niti ne ve, da se tega ne sme.
(Pre)počasen voznik, ki ne obvlada svojega vozila, je seveda ravno tako nevaren kot dirkač.
Seveda se pa v takih topikih vedno najde pametnjakovič, za katerega je vsak, ki vozi čez 60 km/h, norec in dirkač. Nekako se mi dozdeva, da gre za ljudi, ki sedejo za volan 3x na mesec.
Dobro, kaj vam je danes? Čudaki so tisti, ki vozijo počasi, vi, ki greste preko polne črte, preko vseh omejitev, mimo kolone, itd. name it, podvig vam je 1 km voziti za nekom, ki ne vozi po omejitvah, ste pa kao čisti?!
(Pre)počasen voznik, ki ne obvlada svojega vozila, je seveda ravno tako nevaren kot dirkač.
Seveda se pa v takih topikih vedno najde pametnjakovič, za katerega je vsak, ki vozi čez 60 km/h, norec in dirkač. Nekako se mi dozdeva, da gre za ljudi, ki sedejo za volan 3x na mesec.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MxxW5 ()
MxxW5 ::
Ravno zadnjič sem se vozil s kolesom na en hrib. Bila je nedelja in you know, what that means. En čiča (cca. 70-80 let, po videzu sodeč) je hotel parkirati na hribu. Ne sam, da se je vohala kuplenga daleč okoli in da je uboga kia komajda zmogla obrate, na katerih je seniorni gospod žgal kuplengo in skušal parkirati. Tudi v ogledalo ni gledal in se je ravno takrat, ko sem bil jaz za njim, odločil, da gre rikverc. Komaj sem ušel.
A taki pa niso nevarni?
A taki pa niso nevarni?
IL_DIAVOLO ::
Ja in kaj pol ce je polna crta? Koga ogrozas s tem? Ce vidis, da je luft, potegnes mimo.
Nimam jaz cajta cakat onega spredaj, da bo pospesil s podhranjenim enoprostorcem.
Nimam jaz cajta cakat onega spredaj, da bo pospesil s podhranjenim enoprostorcem.
Pika na i ::
" Neprekinjena vzdolžna črta je lahko ločilna ali robna, vožnja po njej ali preko nje je prepovedana. Kadar ločuje smerni vozišči je prepovedana tudi vožnja po smernem vozišču za nasprotni promet."
Vam bom jaz dala, kaj pol!
Pa kaj vam je?
Vam bom jaz dala, kaj pol!
Pa kaj vam je?
MxxW5 ::
Poznam primer lepe ravne in solidno dolge ceste, ki ločuje dve vasi. V vaseh je seveda omejitev 50 km/h, na ravnini (in dejansko je čista ravnina) pa 90 km/h. Ravnina je pregledna, da je težko bolj. Vidi se direktno iz prve vasi v drugo. Do pred kratkim je bila na ravnini prekinjena črta in dovoljeno prehitevanje.
Ker pa se je nekemu veljaku oziroma političnemu vplivnežu v eni od vasi zdelo, da je preveč prehitevanja, se je čez noč znašla na ravnini pred drugo vasjo polna črta. Tako imamo absurdno situacijo, da je na prvi polovici naveden ravnine prehitevanje dovoljeno, cca. 500 metrov pred drugo vasjo pa ne več, čeprav je cesta ravna in pregledna, v sami vasi (kjer se prehitevati dejansko ne da, saj so ovinki in hiše) pa je črta spet - prekinjena! Končni rezultat je ta, da je pravno formalno prehitevanje dovoljeno tam, kjer se praktično prehitevati ne da, tam, kjer so razmere za prehitevanje idealne, pa je prehitevanje prepovedano. In takih norosti je v Sloveniji vse polno.
Skratka, če kdo misli, da se pri nas rišejo talne označbe in postavljajo prometni znaki glede na razmere na cesti, naj raje neha misliti in gre spat. Pri nas se pravila določajo na pamet, glede na to, kaj hočejo ljudje, ki tam živijo in kako daleč je do lokalnih volitev. Neznano pa ni niti to, da celotno prometno signalizacijo neke ceste določi "strokovnjak" v Ljubljani, ki je v živo še ni videl, kaj šele, da bi se peljal po njej.
Ker pa se je nekemu veljaku oziroma političnemu vplivnežu v eni od vasi zdelo, da je preveč prehitevanja, se je čez noč znašla na ravnini pred drugo vasjo polna črta. Tako imamo absurdno situacijo, da je na prvi polovici naveden ravnine prehitevanje dovoljeno, cca. 500 metrov pred drugo vasjo pa ne več, čeprav je cesta ravna in pregledna, v sami vasi (kjer se prehitevati dejansko ne da, saj so ovinki in hiše) pa je črta spet - prekinjena! Končni rezultat je ta, da je pravno formalno prehitevanje dovoljeno tam, kjer se praktično prehitevati ne da, tam, kjer so razmere za prehitevanje idealne, pa je prehitevanje prepovedano. In takih norosti je v Sloveniji vse polno.
Skratka, če kdo misli, da se pri nas rišejo talne označbe in postavljajo prometni znaki glede na razmere na cesti, naj raje neha misliti in gre spat. Pri nas se pravila določajo na pamet, glede na to, kaj hočejo ljudje, ki tam živijo in kako daleč je do lokalnih volitev. Neznano pa ni niti to, da celotno prometno signalizacijo neke ceste določi "strokovnjak" v Ljubljani, ki je v živo še ni videl, kaj šele, da bi se peljal po njej.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MxxW5 ()
MxxW5 ::
Še tole dodajam zgoraj napisanemu. Cesta, po kateri se vsak dan vozim, pelje tudi čez odsek, kjer gre cesta ob hribu v dolg ovinek, tako da se res ne vidi dosti naprej. Če k temu dodamo dejstvo, da tam ljudje vozijo precej hitro, je prehitevanje tam smrtno nevaren šport. Pa vendarle je tam prehitevanje - dovoljeno! Nekaj naprej prideš do pregledne ravne ceste, kjer pa je prehitevanje - prepovedano. Toliko o logiki. Ampak seveda - pravila so pravila, četudi jih določi človek, ki očitno ne ve, kaj dela.
Pika na i ::
Kar povej, kje je to, pa ti bomo povedali zakaj je tako.
A ti misliš, da če so prekinjene črte narisane, moraš pa nujno prehitevat al kako?
Od kje ti ideja, da so v vaseh črte neprekinjene?
A ti misliš, da če so prekinjene črte narisane, moraš pa nujno prehitevat al kako?
Od kje ti ideja, da so v vaseh črte neprekinjene?
St235 ::
Še moja situacija: vozim se čez mesto za starim Golfom 2. Iz mojih izkušenj je večina voznikov starejših avtov zelo počasnih (ne pa nujno vsi). Ko pridem iz mesta hitro izkoristim priložnost za prehitevanje, saj je cesta pregledna, vem pa da je takšnih priložnosti kasneje zelo malo (in še tam lahko pripelje kdo nasproti). Prehiteval sem pri polni črti. Ko začnem prehitevat, ranim ego voznika pred sabo in ta začne pospeševat. Seveda sem ga uspel brez večjih težav prehitet. Ta se še kako minuto vozi prilepljen na mojo rit, potem pa nekam zavije.
Potem pa žena na sovoznikovem sedežu teži kaj se jaz grem in da bi bil jaz kriv če bi se kaj zgodilo, ker sem prehiteval čez polno črto.
Bistveno bolj kot prometni predpisi ( ki sta jih krsila oba) je tukaj destvo, da imas v avtu cloveka, ki ti nekaj pomeni in mu evidentno ni prijetno v taki situaciji. Ce je to vredno tiste pol minute, ki si ji pridobil... sam glej da ne bos kot un kreten, ki se potem hvali, da se njegovi otroci od strahu privezejo takoj ko se vsedejo v avto.
primar ::
Jaz bom samo dodal, da z leti ko postajamo modrejši, oz se s tem tolažimo :), sem prišel do naslednjega spoznanja - da se ne splača sebe in drugih postavljati v kakršnokoli nevarnost, tako finančno kot življensko zaradi tega. V starih cajtih, sem hitel v službo, se boril z "cepci" ki vozijo prepočasi, se jezil na tiste ki so hoteli biti še hitrejši itd... zdaj pa ...lepo lagano. To je en tak mirn čas za premislek pred službo, brez stresa, še radija ne prižgem. Pridem pa v povprečju nekje 5 min pozneje kot pred leti - torej ni panike in to na razdalji 32km...
MxxW5 ::
Pika na i:
Da bi komu govoril, kje se vozim, mi ne pade na pamet. Je Slovenija premajhna. Pa težko bi mi povedali "zakaj je tako". Navsezadnje sem iz leta v leto priča stalnim spremembam prometne signalizacije (tj. stalnemu postavljanju znakov 50 in 60 ter risanju polnih črt, kjer jih pred tem ni bilo). Bistveno je to, da je šlo skorajda povsod za povsem neproblematične odseke, stalna nižanja hitrosti in prepovedi prehitevanja pa so ponavadi predvolilni bonbončki lokalnim prebivalcem ali pa nepremišljena načrtovanja "od zgoraj". Težko si namreč drugače razložim primere (in to več njih), kjer se je čez noč ob cesti znašel znak 60 (ali celo 50), čeprav za to zagotovo ni bilo nobene potrebe, saj nikakor ni šlo za kritična področja.
Z Lakotnikom se strinjam. Ampak meni gredo na živce oboji, objestneži in nesposobneži. Ampak medtem ko so prvi na Slo-Techu praviloma deležni upravičenega zgražanja in obsojanja, so teli ta drugi tule skorajda heroji. Nekako se mi zdi, da je marsikdo, ki na ST pravičniško grmi nad cestnimi divjaki, za volanom malce manj zadržan. Če bi bilo drugače, se ne bi skoraj tedensko gledal v oči s prehitevalci z nasprotne strani.
Da bi komu govoril, kje se vozim, mi ne pade na pamet. Je Slovenija premajhna. Pa težko bi mi povedali "zakaj je tako". Navsezadnje sem iz leta v leto priča stalnim spremembam prometne signalizacije (tj. stalnemu postavljanju znakov 50 in 60 ter risanju polnih črt, kjer jih pred tem ni bilo). Bistveno je to, da je šlo skorajda povsod za povsem neproblematične odseke, stalna nižanja hitrosti in prepovedi prehitevanja pa so ponavadi predvolilni bonbončki lokalnim prebivalcem ali pa nepremišljena načrtovanja "od zgoraj". Težko si namreč drugače razložim primere (in to več njih), kjer se je čez noč ob cesti znašel znak 60 (ali celo 50), čeprav za to zagotovo ni bilo nobene potrebe, saj nikakor ni šlo za kritična področja.
Z Lakotnikom se strinjam. Ampak meni gredo na živce oboji, objestneži in nesposobneži. Ampak medtem ko so prvi na Slo-Techu praviloma deležni upravičenega zgražanja in obsojanja, so teli ta drugi tule skorajda heroji. Nekako se mi zdi, da je marsikdo, ki na ST pravičniško grmi nad cestnimi divjaki, za volanom malce manj zadržan. Če bi bilo drugače, se ne bi skoraj tedensko gledal v oči s prehitevalci z nasprotne strani.
MxxW5 ::
Mimogrede še random informacija. V skorajda desetletju, odkar se vozim v službo, sem doživel le eno nesrečo (tok, tok). Na poti na malico se mi je v rit zabil vnet pisalec SMS-ov, ko sem stal v križišču.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | Omejitve hitrosti za motoriste (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 34063 (28291) | bluefish |
» | Vožnja po prehitevalnem (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Na cesti | 123460 (100482) | solatko |
» | prometna nesreca (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 18623 (16085) | St235 |