Forum » Na cesti » UI / UX v avtomobilih
UI / UX v avtomobilih
pegasus ::
Mogoče bo že prej kot 2050 ... http://flip.it/ZD7KhB ... In mogoče ne bo Tesla, pač pa nekaj iz te strani atlantika ;)
springfield ::
@pegasus, lep esej, a nisi podal predloga, kaj bi lahko nadomestilo motor z notranjim izgorevanjem in menjalnikom. Elektromotor to vsekakor ni, ker poanta avta ni, da se polni vec casa kot se vozis. Pa tudi ni kaj bolj eko kot trenutna vozila.
300kg? Ne hvala. Te nabase en z 2 tonskim strojem pa verjetno sploh ne opazi, da je bilo kaj, tebe pa samo zdrgnejo z asfalta.
300kg? Ne hvala. Te nabase en z 2 tonskim strojem pa verjetno sploh ne opazi, da je bilo kaj, tebe pa samo zdrgnejo z asfalta.
IL_DIAVOLO ::
Sama baterija je tezka vec kot 300 kil, temu dodaj dodatnih 100 kil za kolesa. Kje pa je se vse ostalo.
Ta tip ima tako domisljave ideje, da kar hudo. Za primerjavo teslina vozila so tezka tudi cez 2 toni in nobeno ni lazje od 1500kg.
Ta tip ima tako domisljave ideje, da kar hudo. Za primerjavo teslina vozila so tezka tudi cez 2 toni in nobeno ni lazje od 1500kg.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()
pegasus ::
Nerelevantna komentarja. Omejujeta se na trenutni svet in trenutno stanje. Think outside the box.
Avstralci že prodajajo svoje letošnje tekmovalno vozilo v manjši seriji. Iz predstavljenega zornega kota izgleda super, iz ostalih kotov ga morajo še malo izpiliti ;)
Avstralci že prodajajo svoje letošnje tekmovalno vozilo v manjši seriji. Iz predstavljenega zornega kota izgleda super, iz ostalih kotov ga morajo še malo izpiliti ;)
RedDrake ::
Nerelevantna komentarja. Omejujeta se na trenutni svet in trenutno stanje. Think outside the box.
Avstralci že prodajajo svoje letošnje tekmovalno vozilo v manjši seriji. Iz predstavljenega zornega kota izgleda super, iz ostalih kotov ga morajo še malo izpiliti ;)
Prej bomo imeli antigravitacijski pogon (in leteča vozila, z zanemarljivim dolgoročnim TCO), kot pa bo v kakršnikoli omembe vredni uporabi to kar si napisal ti.
Pipe dream, se reče temu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
BigWhale ::
Nerelevantna komentarja. Omejujeta se na trenutni svet in trenutno stanje. Think outside the box.
Ne, komentarja sta kar ok. Thinking outside the box je ok ampak zakaj si se potem omejil na take primitivne tehnologije? Zakaj ne navijas za avto, ki ga poganja Mr. Fusion? :)
Thinking outside the box pomeni tudi to, da se mors zavedat, da se bodo nekateri se vedno vozili cez Vrsic in na Pohorje. Sredi zime. Tista avstralska puscica je dobra sam za ravno Avstralijo in mesta. :)
Sicer pa ja, drugace se z nekaterimi napisanimi recmi strinjam. Tudi jaz bi imel 4 motorje, vsakega na svojem kolesu in software, ki bi krmilil vse skupaj, pametne avtomobile etc, etc. Najprej se mora zgoditi infosec revolucija in Internet of Things mora nehat biti Internet of Shit. Pa hitrosti ne bi nikomur omejeval zaradi zracnega upora. To je neumnost. V bistvu bi ob primerni infrastrukturi hitrost omejil na malenkost pod Max-Q. :>
Ce imas vozilo, ki zna samo voziti in je mnogokrat bolj varno kot, ce bi vozil sam, potem lahko hitrost dvignes.
pegasus ::
Antigravitacija in fuzija ... mogoče nekoč. Sem se omejil na preostanek svojega življenja, nekje dobra tri desetletja naprej. V tem času se ti dve varjanti ne bosta zgodili, vsaj nič ne kaže na to. Mogoče nas pa kdo preseneti, kdo ve ...
In ne, zame to ni pipe dream. Zame je to nuja, nekje na nivoju "do it or die". In groza me je, ko vidim, kako apatičen je folk do tega in kako romantično vzdihujejo "I want my 5L V8 back" ... Ti časi so mimo. Spomine nanje lahko romantično vzbujaš v muzeju, v realnem življenju pa prosim bodi zagledan v prihodnost in kako jo lahko narediš bolj znosno. Hvala.
BigWhale, Max-Q je zanimiva točka na grafih, da ... ampak poglej, kaj vse potegne za sabo. Konstrukcija jo mora prenest, kar pomeni dodatno maso, kar pomeni dodatno potrebno energijo. Kje je narava optimizirala za MaxQ? Nikjer. Kakšne so povprečne hitrosti ptičev? Suprise, 15 - 20m/s, z redkimi izjemami. Ja, Vmax je večji, ampak ni vzdržen na dolgi rok. Sustainable se kolikor vem prevaja kot dolgoročno vzdržno. Če sledimo zgledom narave, imamo možnost kot civilizacija migati nekaj 10mio let (vkolikor ta vlak že ni odpeljal), če pa se delamo pametnejše in krono stvarstva, nas bo evolucija hitro pokopala. Tu razni individualizmi odpadejo - do te zavesti moramo priti kolektivno, preden bo prepozno. Če že ni ...
In ne, zame to ni pipe dream. Zame je to nuja, nekje na nivoju "do it or die". In groza me je, ko vidim, kako apatičen je folk do tega in kako romantično vzdihujejo "I want my 5L V8 back" ... Ti časi so mimo. Spomine nanje lahko romantično vzbujaš v muzeju, v realnem življenju pa prosim bodi zagledan v prihodnost in kako jo lahko narediš bolj znosno. Hvala.
BigWhale, Max-Q je zanimiva točka na grafih, da ... ampak poglej, kaj vse potegne za sabo. Konstrukcija jo mora prenest, kar pomeni dodatno maso, kar pomeni dodatno potrebno energijo. Kje je narava optimizirala za MaxQ? Nikjer. Kakšne so povprečne hitrosti ptičev? Suprise, 15 - 20m/s, z redkimi izjemami. Ja, Vmax je večji, ampak ni vzdržen na dolgi rok. Sustainable se kolikor vem prevaja kot dolgoročno vzdržno. Če sledimo zgledom narave, imamo možnost kot civilizacija migati nekaj 10mio let (vkolikor ta vlak že ni odpeljal), če pa se delamo pametnejše in krono stvarstva, nas bo evolucija hitro pokopala. Tu razni individualizmi odpadejo - do te zavesti moramo priti kolektivno, preden bo prepozno. Če že ni ...
BigWhale ::
Narava nas niti ni optimizirala za premikanje hitrejse od nekaj 10km/h. Zaka pol rabmo avtomobile? In ce jih rabmo, zakaj bi jih optimiziral na neki na kar je narava optimizirala ptice?
springfield ::
Ce smo ze pri tej temi, imam obcutek, da bomo prej dobili antigravitacijo in fuzijo kot pa uporabno vozilo na baterije. Preprosto ni napredka na tem podrocju - gorivne celice nam obljubljajo ze 20 let pa jih se kar ni. Za mene vozilo ni uporabno, ce moram cakat 4ure, da se mi napolni, ko pa imam na drugi strani motorje z notranjim izgorevanjem, ki se napolnijo v 5min. Pa tudi nica kaj bol zelena energija ni to, ce vecino elektrike se vedno proizvedemo s premogom, nafto in plinom. Soncna energija je pa tudi problematicna, ker vozimo se tudi ponoci.
VaeVictis ::
Problem te debate glede menjalnikov je v tem, da imaš slabe in dobre avtomatske menjalnike.
DSG recimo večina ljudi hvali.
Robotski menjalnik pa večina ljudi graja.
Meni osebno je recimo CVT menjalnik grozen za vozit.
DSG recimo večina ljudi hvali.
Robotski menjalnik pa večina ljudi graja.
Meni osebno je recimo CVT menjalnik grozen za vozit.
RedDrake ::
Antigravitacija in fuzija ... mogoče nekoč. Sem se omejil na preostanek svojega življenja, nekje dobra tri desetletja naprej. V tem času se ti dve varjanti ne bosta zgodili, vsaj nič ne kaže na to. Mogoče nas pa kdo preseneti, kdo ve ...
In ne, zame to ni pipe dream. Zame je to nuja, nekje na nivoju "do it or die". In groza me je, ko vidim, kako apatičen je folk do tega in kako romantično vzdihujejo "I want my 5L V8 back" ... Ti časi so mimo. Spomine nanje lahko romantično vzbujaš v muzeju, v realnem življenju pa prosim bodi zagledan v prihodnost in kako jo lahko narediš bolj znosno. Hvala.
...
Če sledimo zgledom narave, imamo možnost kot civilizacija migati nekaj 10mio let (vkolikor ta vlak že ni odpeljal), če pa se delamo pametnejše in krono stvarstva, nas bo evolucija hitro pokopala. Tu razni individualizmi odpadejo - do te zavesti moramo priti kolektivno, preden bo prepozno. Če že ni ...
Opala. Zdajle si pa zašel globoko v filozofske vode.
Tisto kar se zdi boljše za prihodnost, ponavadi sploh ni tako.
Poglejmo komunizem, recimo. V teoriji najboljši možen sistem, ki lahko obstaja. Vsi imajo vse, pametni skrbijo za tehnološki napredek, tisti malo manj pametni za "državo", tisti bolj na dnu pa za infrastrukturo.
Praksa je pokazala, da je to račun brez krčmarja, oz. brez človeške svobodne volje in pohlepa.
Večina ljudi še danes _noče_ živeti v kolektivizmu, ker če sem enak sosedu in je vse enako, potem nimam volje karkoli ustvariti, ker bo itak "že nekdo". V prihodnosti bo tega kvečjemu manj, ne več.
Avtomobil pa pooseblja osebno svobodo.
Ti si lastnik in lahko počneš z njim karkoli, kadarkoli, dokler ne ogrožaš/motiš drugih.
Saj s kolesom je enako, samo s kolesom nekako ne bom šel vsak drugi vikend na obisk k tašči in tastu cca 120km čez prelaz.
Mali električni avtomobili že obstajajo.
Samovozeči avtomobili bodo v roku največ 25 let absolutna realnost.
300kg vozila na solarne celice v 24/7 uporabi v omembe vrednih količinah na cesti?
Yeah, not gonna happen.
Preprosto ni računice s trenutno tehnologijo. Bo prej mr. fusion ali pa kaj podobnega. Ampak čim bo prišlo nekaj, kar bo nudilo izjemno energijsko gostoto, potem bodo vozila kvečjemu večja (ker energija ne bo problem), ne manjša.
Tvoja kombinacija majhnih, lahkih, avtonomnih, električnih vozil ne bo nikoli obstajala.
Če bo prišla revolucija v shranjevanju el. energije, bomo imeli velike EV-je z velikimi baterijami, ki bodo imeli poljubno dosega.
Če bo prišla revolucija v obliki novega tipa proizvodnje el. energije, bomo imeli velike EV-je, brez baterij, ki bodo imeli poljubno dosega.
Nikjer v tej enačbi ni majhnosti in lahkosti, ker če lahko narediš 500km z majhnim in lahkim vozilom, potem lahko narediš 1000km z težjim in večjim vozilom. Kaj bodo ljudje raje kupili? Odgovori si sam (no saj si si že odgovoril s tistim V8 komentarjem) - ljudje hočejo velike, udobne avtomobile, kjer bodo lahko lenarili podobno kot doma, kjer bo veliko infotainmenta, ki ga bodo lahko vsi občudovali, ipd ...
Altruisti, avtisti in podobni -isti (tudi oni komu-varjanta), pač tu izpadete čudaki, žal. 3/4 sveta je pod IQ 100, realnost je pač takšna in z poneumljanjem, ki se trenutno dogaja bo negativna selekcija kvečjemu večja, ne manjša.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
IL_DIAVOLO ::
springfield je izjavil:
Ce smo ze pri tej temi, imam obcutek, da bomo prej dobili antigravitacijo in fuzijo kot pa uporabno vozilo na baterije. Preprosto ni napredka na tem podrocju - gorivne celice nam obljubljajo ze 20 let pa jih se kar ni. Za mene vozilo ni uporabno, ce moram cakat 4ure, da se mi napolni, ko pa imam na drugi strani motorje z notranjim izgorevanjem, ki se napolnijo v 5min. Pa tudi nica kaj bol zelena energija ni to, ce vecino elektrike se vedno proizvedemo s premogom, nafto in plinom. Soncna energija je pa tudi problematicna, ker vozimo se tudi ponoci.
No ja, držimo se factov...na hitri polnilnici se naj bi baterija napolnila v 20 minutah na 50% baterije.
Moje mnenje je, da električna vozila še ZELO dolgo ne bojo v celoti izpodrinila vozila na gorivo, vsaj na bencin ne. Mislim, da ne razvijajo turbobencinarjev kar tak, ampak da nadomestijo dizle, ki so pa res pravi smrduhi In kot si omenil, elektrika se tudi mora na nek način ustvarjati, ne pride iz lufta. Tako da mislim, da nek balance med vozili na goriva in vozili na elektriko vseeno mora biti. Drugače se bo čez recimo 100 let govorilo o tem, kako zmanjšati porabo elektrike.
pegasus ::
Opala. Zdajle si pa zašel globoko v filozofske vode.Ja ... v takih temah se temu težko izogneš.
Komunizem *je* najboljša mogoča družbena ureditev, s predpogojem, da je ta družba sestavljena iz zrelih in odgovornih osebkov. In ta predpogoj vedno faila. Naslednja zelo dobra opcija je razsvetljeni absolutizem, a je redko razsvetljen in skoraj nikoli ne traja več kot eno generacijo. Demokracija je tiranija večine, večina pa je po definiciji glupa. In iz tega lahko zaključim samo, da nas bo naša človeška narava evolucijsko pokopala. Če katastrofa ne bo prehuda, bodo preživeli samo tisti, ki se bodo sposobni prilagoditi, odreči individualizmu in pohlepu v dobrobit preživetja celotne družbe. Če to imenuješ kolektivizem, tudi prav. Ravno včeraj sem gledal sveže novice iz Gobekli Tepe, kjer arheologi ugotavljajo proces razvoja družbe iz nomadskih lovcev v kmetovalske vasice ... Te so bile organizirane okrog centralne, skupne shrambe. To je to. Današnje preobilje je tisto, ki nam sploh omogoča izražati individualnost in osebno svobodo. Če to preobilje odvzameš, si prisiljen nazaj v kolektivizem. Alternativa ti je individualen boj za preživetje. In po človeško boš izbral po liniji najmanjšega odpora.
Nazaj na temo ...
Velike in udobne EVje bi lahko imeli že danes. Če bi bil folk pripravljen sprejeti določene kompromise. Če npr. vzameš za izhodišče rikšo, ki udobno vozi okrog dve osebi s pogonom tretje (recimo max 300W), lahko z enakim udobjem voziš okrog 20 oseb na 3kW. Ampak ker so ljudje primitivni in "udobje" merijo z eno samo številko v premo sorazmernem odnosu, močjo, potem mora vsak posameznik imeti 300kW za svoje "udobje", kaj ne? Navor je že prekompleksna enota in večina je že ne zna več aplicirati na to "udobje", ki to sploh ni. Kje je šele dejansko ovrednotenje udobja, ki bi omogočalo numerične primerjave ...
Tvoje nadaljevanje vsebuje preveč Če-jev. Zanašati se na prihod revolucije ni najbolj pametno. Čar inžinerstva je v tem, da iz danega iztisneš več, torej da izboljšaš izkoristek. Eden mojih osebnih herojev, Paul MacReady, je s svojim podjetjem AeroVironment že pred 21 leti dokazal, da je praktičen električen avto realnost. Ja, takrat še na svičene baterije. In zadeva ima še za današnji dan čisto zgledne zmogljivosti. Projekt je nato prevzel GM, ga precej pokvaril (fsckin dizajnerji) in izdelal EV1. Preostanek zgodbe poznaš.
Danes je z obstoječo tehnologijo popolnoma možno izdelati vozilo, ki bo zadovoljilo 80% potreb svetovnega prebivalstva. Pričakujem, da bodo taki izdelki nastali za indijski trg, ali pa mogoče kitajski. T.i. zahod je že preveč dekadenten, da bi želel kupovati smiselne avtomobile. Gledati tja in imeti videno za referenco je življenska napaka, skladno s tem, kar sem napisal v prvem odstavku. Vedno išči minimalno potrebno, da dosežeš nek cilj. V8 in tona infotaimenta to ni. Električen tuktuk? Ja, prosim. S solarnimi paneli na strehi.
RedDrake ::
No, saj se strinjava.
Idealnih stvari ni, ker failajo zaradi ljudi, ki so razporejeni po "naravni" krivulji po praktično vseh parametrih.
Pri vozilih ni nič drugače.
Če jih ne bo kak eko (ali navaden) fašist prisilil v majhne avtonomne škatlice, se takšna vozila, kot si jih opisal ne bodo prijela. Trg bo premajhen, posledično bo ekonomija velikosti poskrbela, da bodo večje škatle stale enako ali pa podobno. Moje mnenje seveda.
Električni tuktuki pa so že na voljo. Sem bil letos poleti v Portu in tam je s tem cel biznis (s turisti zaenkrat).
Na kitajskem pa dobiš EV dvosed (a-la smart, ki izgleda precej lepo btw) z tam ~150km dosega za 5k USD, če se ne motim.
Top speed pa mislim da okoli 100km/h. Za po velemestih je tak avto top. Za daljše ture lahko kaj drugega (vlak, letalo, velik ICE avto, whatever).
Sva pa malo zablodila izven teme.
Idealnih stvari ni, ker failajo zaradi ljudi, ki so razporejeni po "naravni" krivulji po praktično vseh parametrih.
Pri vozilih ni nič drugače.
Če jih ne bo kak eko (ali navaden) fašist prisilil v majhne avtonomne škatlice, se takšna vozila, kot si jih opisal ne bodo prijela. Trg bo premajhen, posledično bo ekonomija velikosti poskrbela, da bodo večje škatle stale enako ali pa podobno. Moje mnenje seveda.
Električni tuktuki pa so že na voljo. Sem bil letos poleti v Portu in tam je s tem cel biznis (s turisti zaenkrat).
Na kitajskem pa dobiš EV dvosed (a-la smart, ki izgleda precej lepo btw) z tam ~150km dosega za 5k USD, če se ne motim.
Top speed pa mislim da okoli 100km/h. Za po velemestih je tak avto top. Za daljše ture lahko kaj drugega (vlak, letalo, velik ICE avto, whatever).
Sva pa malo zablodila izven teme.
Unknown_001 ::
Narava nas niti ni optimizirala za premikanje hitrejse od nekaj 10km/h. Zaka pol rabmo avtomobile? In ce jih rabmo, zakaj bi jih optimiziral na neki na kar je narava optimizirala ptice?
Kar se aerodinamike krila tiče smo naravo že davno nazaj prehiteli, čim so se začeli uporabljati pravi aeroprofili iz transformacije po Kutta-Joukovski teoremu. Tisto napeto platno s krivino na čelu ki je btw. Čisto posnemanje ptičjega krila je ena najbolj primitivnih oblik.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
asdf_jklc ::
springfield je izjavil:
20min za 200km proti 5min za 800km - bom raje imel ICE
Podpis, tudi jaz dokler bom vozil - okvirno še 25 let, ne bom kupil električnega sranja.
Glede UI/UX v avtomobilih. Meni je vseeno kakšen je, tako uporabljam samo Car Play od vseh teh funkcij, računalniki v večini avtomobilov so absurdno počasni in nimam živcev sploh karkoli nastavljat. Ob zadnjem servisu sem mehaniku dal spisek nastavitev na mail in ta jih je vnesel, sem plačal uro delo. Meni se da iskat nastavitev, vklapljat, izklapljat... na kratko izklopil mi je polovico avtomobila da končno ne piska in bliska na vsakem ovinku.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj se CVT ne uporablja oziroma ni razširjen? (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Na cesti | 78786 (30210) | WizzardOfOZ |
» | Novi Golf 8 (strani: 1 2 3 4 … 11 12 13 14 )Oddelek: Na cesti | 90805 (52144) | Buggy |
» | VW Golf 8 (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 17719 (13887) | krucymucy |
» | Kaj mora obvezno imeti avto ki ga kupujete? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Na cesti | 63963 (51691) | Netrunner |
» | Vsiljevanje avtomatskih menjalnikov (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 57694 (50304) | SuperVeloce |