Slo-Tech - Afera Dieselgate še vedno polni naslovnice dnevnega časopisja, saj se vsak dan vrstijo razkritja, ki poglabljajo težave, s katerimi se bosta morala soočiti tako Volkswagen kot celotna nemška avtomobilska industrija. Prva žrtev afere je bil izvršni direktor Martin Winterkorn, ki je danes odstopil. Dejal je, da so ga dogodki zadnji dni šokirali in da ne more verjeti, da je tako obsežna prevara v koncernu Volkswagen sploh možno. Nadzorni svet bo novega direktorja imenoval v petek, neuradni pa je favorit Porschejev izvršni direktor Matthias Müller. Omenjata se tudi Audijev Rupert Stadler ter vodja znamke Volkswagen Herbert Diess, a naj bi imela manj možnosti. Zaradi objektivne odgovornosti sta odstopila tudi Audijev vodja razvoja Ulrich Hackenberg in Porschejev vodja razvoja motorjev Wolfgang Hatz.
Hudega Winterkonu, ki se bo upokojil, ne bo, saj bo prejel vsaj 29 milijonov evrov iz pokojninskega sklada, ki mu pripada ne glede na razlog za odhod. Če bo nadzorni svet sklenil, da Winterkorn Volkswagna ne zapušča iz krivdnih razlogov, mu pripada še 33 milijonov evrov odpravnine. Čeprav je problematičnih 11 milijonov vozil, so se investitorji po začetni paniki vendarle umirili in delnica Volkswagna je s torkovega dna okrevala za 10 odstotkov, a je še vedno 30 odstotkov pod tečajem iz preteklega tedna.
Nemško ministrstvo za promet pa je sporočilo, da je Volkswagen goljufal tudi v Evropi, kar je bilo pričakovati. V Evropi naj bi bili problematični dizelski motorji s prostornino 1,6 in 2,0 litra. Ni še znano, za koliko vozil gre.
Volkswagen je dolga leta zatrjeval, da njihovi dizelski agregati ne potrebujejo sistema za vbrizgavanje sečnine, ki se uporablja za zniževanje izpustov strupenih dušikovih oksidov. S tem so bila vozila cenejša in lažja. Sistem s sečnino se imenuje AdBlue in vsebuje tretjino sečnine in dve tretjini vode. Sečnina pri segrevanju razpade na vodo in izocianat, ki se z vodo reducira do amoniaka, ki v katalizatorju dušikove okside reducira do dušika in vode. Dušikovi oksidi nastajajo, ko v motorju nafta izgoreva s prebitkom kisika, kar je potrebno za doseganje maksimalne moči.
Ko se je izkazalo, da niti veliki Volkswagen ne more izdelati vozila, ki bi ustrezalo normativom za izpuste NOx, sta nemška in ameriška vlada napovedali preiskavo dizelskih vozil tudi drugih znamk. Da so neskladni tudi modeli Audi A1, A3, A4 in A6, ni presenetljivo, saj uporabljajo motorje EA 189 iz Volkswagna.
Nemška avtomobilistična revija Auto Bild pa je ekskluzivno objavila, da tudi konkurenčni BMW X3 za 11-krat presega normative Euro 6 glede izpustov dušikovih oksidov, s čimer je slabši od Volkswagnovega Passata. BMW navedbe zanika. Peter Mock iz ICCT, ki je prva odkrila nepravilnosti in potem primer predala EPA, pravi, da trenutni podatki kažejo na to, da problem ni zgolj Volkswagnov. Dejstvo pa je, da je za tako velik projekt, kot je vgradnja goljufive programske opreme v 11 milijonov vozil, moralo vedeti veliko ljudi. Nemška opozicija trdi, da je bila nemška vlada za to prevaro vedela, kar je nemški minister za promet odločno zanikal. Kakorkoli obračamo, problem je postal zelo političen. Volkswagen je v ZDA resna konkurenca domačim proizvajalcem avtomobilov, povrhu pa sta njegova pomembna lastnik tudi Porsche ter nemška zvezna dežela Saška.
V ZDA in Kanadi si odvetniki že manejo roke. Po poročanju Süddeutsche Zeitunga se Volkswagnu obeta saj 40 tožb s potencialom, da prerastejo v skupinske tožbe. Večino tožb so vložili zasebni kupci vozil, vsaj eno pa tudi ena avtohiša. Preiskavo je začelo tudi nemško tožilstvo, medtem pa v ZDA razmišljajo o kazenskem postopku zoper odgovorne. Volkwsagen je že najel odvetniško pisarno Kirkland & Ellis, ki je leta 2009 reševala BP ob razlitju v Mehiškem zalivu.
Tehnično pa je zelo zanimivo vprašanje, kako točno je Volkswagen goljufal in kako so ga ujeli. Najprej odgovorimo na drugo vprašanje. Majhna ekipa znanstvenikov z West Virginia University, ki jo je ICCT (International Council on Clean Transportation) najel za izvedbo standardnih testov izpuhov na Volkswagnovih vozilih. Zanimalo jih je, kako neki Volkswagnu uspe izdelati tako dobre motorje, pri čemer sploh niso razmišljali, da bi lahko bilo kaj narobe. Toda testi dveh vozil so pokazali neujemanje realnih meritev s tistimi na standardiziranih testih. Po večkratnem ponavljanju meritev so spoznali, da je edina možnost, da je Volkswagen goljufal. Podatke so predali Agenciji za varstvo okolja (EPA) in California Air Resources Board.
Kako točno je vozilo vedelo, da je na testu, kjer je treba emisije kontrolirati, ne vemo. Definitivno pa to ni bilo težko, saj imajo novi avtomobili že toliko senzorjev, da vedo praktično vse o dogajanju v okolici. Tako ni problem zaznati, da je pokrov motorja odprt ali da se zadnja kolesa ne vrtijo. Sistem je zaznaval položaj krmila, hitrost vozila, trajanje testa in tlak. Ker so testi standardizirani, je mogoče zelo natančno ugotoviti, kdaj se test izvaja.
Razkritje ni novo, le odjeknilo je v petek. EPA je bila že lani obveščena, da Volkswagnovi avtomobili izpuščajo preveč dušikovih oksidov. Volkswagen se je odzval z nejasnimi komentarji, da gre za tehnične težave dotičnih primerkov ipd. Napovedali so tudi vpoklic vozil, ki pa se lani ni zgodil. EPA je zato nadaljevala z drezanjem in v petek so se odločili javno objaviti zgodbo.
Novice » Znanost in tehnologija » Volkswagen goljufal tudi v EU, na tnalu tudi BMW
Gaius ::
Zanimivo, da je do te afere prislo le teden po tistem, ko so nemski avtomobilski velikani pompozno naznanjali, da bodo zrihtali sluzbe beguncem...
http://www.zurnal24.si/migranti-mercede...
http://www.zurnal24.si/migranti-mercede...
http://www.zurnal24.si/migranti-mercede...
http://www.zurnal24.si/migranti-mercede...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gaius ()
antonija ::
Nemska ucinkovitost v vsem svojem sijaju. Vec kot delam z njimi, bolj se mi zdi da so hujsi od najhujsih balkancev, samo malo bolj redno se umivajo in nosijo drazje obleke.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
vostok_1 ::
Cepci. Za 1-2x prekoračitev emisij bi še nekako razumel, ampak baje ponekod tudi do 40x. Really? Just come out clean dudes. VW mi je nasplošno všeč firma, ampak damn.
carota ::
Kako drugim proizvajalcem uspeva izdelovati take motorje, da so avtomobili skladni? Je skrivnost v "sistemu s sečnino"? Kako to zgleda, ima avto vgrajen pisoar? Nisem se slišal za to.
balocom ::
Kako drugim proizvajalcem uspeva izdelovati take motorje, da so avtomobili skladni? Je skrivnost v "sistemu s sečnino"? Kako to zgleda, ima avto vgrajen pisoar? Nisem se slišal za to.
Poleg rezervoarja za gorivo imaš še enega dodatnega za AdBlue tekočino. Ta sistem vsebuje še eno črpalko ter nekaj malega cevi ter šobo ki razpršuje to tekočino v izpušni sistem. Pri BMW-jih za US trg moraš ob vsakem servisu dolit nekaj te tekočine, za dolivanje pa imaš zraven "navadnega tankštoplca" še en manjši pokrovček za "gorivo" kjer se doliva ta tekočina.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man
fujtajksel ::
Kako drugim proizvajalcem uspeva izdelovati take motorje, da so avtomobili skladni? Je skrivnost v "sistemu s sečnino"? Kako to zgleda, ima avto vgrajen pisoar? Nisem se slišal za to.
Ja, tisti skladni avto ali dva ima SCR sistem s sečnino (adblue) ki je tudi kar nekaj porabi. En WV fail motor je sicer tudi imel sistem s sečnino pa mi ni točno jasno zakaj je tako pogrnil, mogoče so varčevali s sečnino (stroški vožnje), mogoče niso hoteli krajšega servisnega intervala ali prostora za večji tank, mogoče je kaj poddimenzionirano ali se katalizator iztroši...
Veliki večini pa preprosto ne uspeva naredit v realnem okolju nič bolj čistih motorjev in prav tako ne znižat porabe, jim pa uspe izboljšanja na papirju doseč s sfriziranimi avti v sfriziranem labu in na zlobiranem nezahtevnem testnem ciklu.
http://www.transportenvironment.org/pub...
Markoff ::
VW = das Auto. Nič več. Zdaj je das NOx generator! Zanimivo bi bilo vedeti, ali in kako je avtoindustrija svinjala naš habitat in s tem povzročala povečano obolenje prebivalcev Evrope. Sploh epidemija raznih alergij je sumljiva, saj iz drugih celin ne beremo o problemu na taki ravni, kot ga imamo v Evropi.
Ostali proizvajalci pa pametno tiho, nobenega udrihanja po konkurentu. Le zakaj, se sprašujem (povsem retorično).
The time of diesel is over. The time of gasoline has come (to Europe, since it was always there elsewhere). Z njim pa višji stroški porabe.
"Štromarji" pa fantazirajte dalje s svojimi baterijami, polnimi kislin in večurnim filanjem za avtonomijo vesoljskih 120km še vsaj par desetletij.
Ostali proizvajalci pa pametno tiho, nobenega udrihanja po konkurentu. Le zakaj, se sprašujem (povsem retorično).
The time of diesel is over. The time of gasoline has come (to Europe, since it was always there elsewhere). Z njim pa višji stroški porabe.
"Štromarji" pa fantazirajte dalje s svojimi baterijami, polnimi kislin in večurnim filanjem za avtonomijo vesoljskih 120km še vsaj par desetletij.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Superboyy ::
"Štromarji" pa fantazirajte dalje s svojimi baterijami, polnimi kislin in večurnim filanjem za avtonomijo vesoljskih 120km še vsaj par desetletij.
Te je tudi kisline polnih limon strah?
Tesla ma 400km dosega, medtem ko se baterije hitr razvijajo:
http://www.telegraph.co.uk/technology/n...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Superboyy ()
Magic1 ::
Ehh saj ni problem naredit EV-jev s 300+KM, a kaj ko baterija stane 40k$(plus ostali dodatki, npr DDV).. Ma saj se dela giga factory, bodo mogoče v desetletju prepolovili ceno, samo še 20k$(+ spet dodatki). A kot pravim, to sploh ni slabo, tehnologijo bomo že nekje ponucal, baterije so danes itak povsod. Kljub temu, da jih je treba pazljivo prevažat okoli, na avijonih jih ne marajo preveč.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Zheegec ::
"Štromarji" pa fantazirajte dalje s svojimi baterijami, polnimi kislin in večurnim filanjem za avtonomijo vesoljskih 120km še vsaj par desetletij.
Malo zamujaš. Problematični so bili prvi štromarji, ki so imeli nikljeve baterije. Ravno takrat je bilo največ obsedenosti z "eko" hibridi (I drive a Priussss) in so bili SLABI za okolje. Sedaj pa (kolikor vem) skoraj vsi uporabljajo litijeve baterije. Naj me kdo popravi, če ima še kdo nikljeve baterije.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Mare2 ::
Po mojem bi morali ustaviti prodajo vseh spornih vozil.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mare2 ()
Oxford ::
Invictus ::
V nadaljnih letih lahko upamo na pospešen razvoj bencinskih motorjev z nizko porabo.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
andrejus ::
tesla ima velik doseg če ga vožiš kot po jajcih. če ga vožiš kot "TDI" doseg drastično pade. filanje je pa počasno tudi na hitrih polnilcih v primerjavi z dolivanjem bencina oz dizla. ampak ključna težava ni tehnična ampak ekonomska - cena.
Mufasa ::
Super, če bojo zdaj te modeli - dizli - malo ceneje. Bi imel enega 250konjskega bmw dizla takoj 180 je premalo ...
Ni daleč od resnice...odkar sem v Nemčiji delam (v IT) pol manj ko v Slo, za 3x večjo plačo in 2x več dopusta, pa firme se tepejo za moj knowhow... Me like.
Nemska ucinkovitost v vsem svojem sijaju. Vec kot delam z njimi, bolj se mi zdi da so hujsi od najhujsih balkancev, samo malo bolj redno se umivajo in nosijo drazje obleke.
Ni daleč od resnice...odkar sem v Nemčiji delam (v IT) pol manj ko v Slo, za 3x večjo plačo in 2x več dopusta, pa firme se tepejo za moj knowhow... Me like.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mufasa ()
Invictus ::
Ni daleč od resnice...odkar sem v Nemčiji delam (v IT) pol manj ko v Slo, za 4x večjo plačo in 2x več dopusta, pa firme se tepejo za moj knowhow... Me like.
To zadnje lahko samo potrdim . Delam 3x manj, zaslužim 5x več kot v Sloveniji ...
Dobesedno so veseli karkoli naredim, samo da je v pravi smeri ... In da ne traja predolgo ...
@Mufasa Kje se nahajaš?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
Jedat ::
Diesel ni mrtev. Obeta se 30% zmanjšanje porabe v roku dveh let. In to zaradi slovenske inovacije.
http://www.siol.net/avtomoto/novice/201...
http://www.siol.net/avtomoto/novice/201...
J.McLane ::
... če verjameš v pravljice
Iz vse te zgodbe je lahko samo en zaključek, dizli bodo v prihodnje čistejši ... in za kakega tisočaka dražji.
EURO 5 dizlom se bo pa verjetno tako kot že sedaj EURO4 prepovedalo v nekatera mesta, EURO6 jih je še dokaj malo pa verjetno se jih bo dalo enostavneje nadgradit da bodo čisti, goljufivih EURO5 motorjev pa bo enostavno preveč, ker so praktično vsi proizvajalci goljufali. Tu se ne bo zgodilo kaj dosti, vsaj v EU ne, ZDA je druga zgodba.
Iz vse te zgodbe je lahko samo en zaključek, dizli bodo v prihodnje čistejši ... in za kakega tisočaka dražji.
EURO 5 dizlom se bo pa verjetno tako kot že sedaj EURO4 prepovedalo v nekatera mesta, EURO6 jih je še dokaj malo pa verjetno se jih bo dalo enostavneje nadgradit da bodo čisti, goljufivih EURO5 motorjev pa bo enostavno preveč, ker so praktično vsi proizvajalci goljufali. Tu se ne bo zgodilo kaj dosti, vsaj v EU ne, ZDA je druga zgodba.
2CrazyFish ::
"Štromarji" pa fantazirajte dalje s svojimi baterijami, polnimi kislin in večurnim filanjem za avtonomijo vesoljskih 120km še vsaj par desetletij.
Malo zamujaš. Problematični so bili prvi štromarji, ki so imeli nikljeve baterije. Ravno takrat je bilo največ obsedenosti z "eko" hibridi (I drive a Priussss) in so bili SLABI za okolje. Sedaj pa (kolikor vem) skoraj vsi uporabljajo litijeve baterije. Naj me kdo popravi, če ima še kdo nikljeve baterije.
Toyota še vedno vztraja na NiMH, ampak oni itak računajo na vodik :)
The Big Boss @ http://EVSVET.eu
fikus_ ::
Ja nič, bodo pa dodali sistem "adblue". Malo jih bo po žepu udarilo in prizemljilo.
Volk sit, koza cela in karavana gre dalje.
Bolj bodo problematične tožbe, ker so trdili nekaj, resnica je pa drugačna.
Razvoj dizlov se je praktično ustavil, ker nimajo več kakšnih novih idej, ki bi bile cenovno sprejemljive za množično proizvodnjo. Predvsem ne bodo več iz 2.0 dizla dobili 140+ KM in da bodo ustrezali EURO 6. Višji kot je tlak polnjenja zraka, večja je moč motorja, višja je temperatura zgorevanja in pri tem nastaja več NOx.
Zadnjih nekaj let se je veliko vlagalo v razvoj bencinarjev, predvsem povečevanje moči pri enaki prostornini, tricilindrski motorji, . . . Ampak v praksi kaže, da to ni to, kar obljubljajo. Poraba je praktično enaka, prav tako emisije. Proizvajalci edino prišparajo pri stroških izdelave motorjev (en cilinder manj, manjši blok motorja, krajša glavna gred, skratka manj materiala in dela . . .
Potem pa to prodajajo kot višek tehnologije. Življenjska doba takšnih motorjev pa bo zelo verjetno krajša. To bo pa pokazal čas.
Lep dan.
Volk sit, koza cela in karavana gre dalje.
Bolj bodo problematične tožbe, ker so trdili nekaj, resnica je pa drugačna.
Razvoj dizlov se je praktično ustavil, ker nimajo več kakšnih novih idej, ki bi bile cenovno sprejemljive za množično proizvodnjo. Predvsem ne bodo več iz 2.0 dizla dobili 140+ KM in da bodo ustrezali EURO 6. Višji kot je tlak polnjenja zraka, večja je moč motorja, višja je temperatura zgorevanja in pri tem nastaja več NOx.
Zadnjih nekaj let se je veliko vlagalo v razvoj bencinarjev, predvsem povečevanje moči pri enaki prostornini, tricilindrski motorji, . . . Ampak v praksi kaže, da to ni to, kar obljubljajo. Poraba je praktično enaka, prav tako emisije. Proizvajalci edino prišparajo pri stroških izdelave motorjev (en cilinder manj, manjši blok motorja, krajša glavna gred, skratka manj materiala in dela . . .
Potem pa to prodajajo kot višek tehnologije. Življenjska doba takšnih motorjev pa bo zelo verjetno krajša. To bo pa pokazal čas.
Lep dan.
hammock ::
Zadnjih nekaj let se je veliko vlagalo v razvoj bencinarjev, predvsem povečevanje moči pri enaki prostornini, tricilindrski motorji, . . . Ampak v praksi kaže, da to ni to, kar obljubljajo. Poraba je praktično enaka, prav tako emisije. Proizvajalci edino prišparajo pri stroških izdelave motorjev (en cilinder manj, manjši blok motorja, krajša glavna gred, skratka manj materiala in dela . . .
Potem pa to prodajajo kot višek tehnologije. Življenjska doba takšnih motorjev pa bo zelo verjetno krajša. To bo pa pokazal čas.
To ne drzi. Novi bencinarji (pa najsi bodo prisilno polnjeni DI, ali pa atmosferci z DI) so zelo varcni. DI hitro prinese 10-20% izboljsanje porabe, pa tudi turbo zna privarcevati kaksnih 10%.
Sam imam 2 litrskega atmosferca v srednje velikem avtu. Vozim se hitro, pa mi v povprecju ne uspe prilezti preko 6,5L/100 km. Enak avto z konkurencnim dizlom pije 5,5 L/100km, ob precej drazjih servisih.
J.McLane ::
Motorji niso tako preprosta zadeva da bi lahko delal zaključke samo na tem ali nekdo uporablja DI in turbo.
fikus_ ::
Kolega je kupil Focusa s "tanovim" ecoboost 1.0 bencinskim motorjem. Vsi ga hvalijo kako malo porabo ima. Ja to je res, ko ne rabiš veliko moči! Ko pa malo bolj pohodiš gas in dela turbina pa je poraba tudi temu primerna!
Drugo je npr. 2.0 motor, ki ima že pri nižjih obratih precej moči, preden turbina da tlak od sebe.
Lep dan
Drugo je npr. 2.0 motor, ki ima že pri nižjih obratih precej moči, preden turbina da tlak od sebe.
Lep dan
m0LN4r ::
A nista Hidria pa VW že nekaj rešila okrog tega ?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
CoolBits ::
Čudežev v izkoristku motorja ni in jih tud še ne bo kot kaže. Gorivo pa ima tudi omejeno energijsko vrednost.
Za premaknit eno težo pa potrebuješ toliko energije, pa je motor tak ali drugačen.
Z uvedbo novih standardov ekologije in varnosti (teža) pa lahko gre poraba samo še gor.
Za premaknit eno težo pa potrebuješ toliko energije, pa je motor tak ali drugačen.
Z uvedbo novih standardov ekologije in varnosti (teža) pa lahko gre poraba samo še gor.
Bellzmet ::
@coolbits: korelacije med varnostjo in težo avtomobila ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
Bellzmet ::
Pa meni je še vedno čudno, da to niso opazili že prej. Mislim, avtomobile šraufa ogromno ljudi vse razstavljajo, modificirajo, razne revije analizirajo vse možno ampak da toliko let noben ni testiral izpušnih plinov mi pa res ni jasno.
Sicer na tehničnih ne merijo NO.
Iz uradnega lista:
"2. merilno napravo za merjenje emisije bencinskih motorjev z vgrajenim tiskalnikom in OBD diagnostičnim priključkom, ki mora omogočati meritev vsebnosti CO, CO(2), HC, O(2), temperature olja v motorju, vrtilne hitrosti in izračun lambda faktorja. "
Sicer na tehničnih ne merijo NO.
Iz uradnega lista:
"2. merilno napravo za merjenje emisije bencinskih motorjev z vgrajenim tiskalnikom in OBD diagnostičnim priključkom, ki mora omogočati meritev vsebnosti CO, CO(2), HC, O(2), temperature olja v motorju, vrtilne hitrosti in izračun lambda faktorja. "
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
Matako ::
Kako drugim proizvajalcem uspeva izdelovati take motorje, da so avtomobili skladni? Je skrivnost v "sistemu s sečnino"? Kako to zgleda, ima avto vgrajen pisoar? Nisem se slišal za to.
EDIT: nekdo je že omenil AdBlue. Samo načeloma, ja... do neke mere bi delovalo če bi uriniral v rezervoar z dodatkom (ampak NE pa v rezervoar z gorivom!)
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
Veron ::
CoolBits ::
Pa meni je še vedno čudno, da to niso opazili že prej. Mislim, avtomobile šraufa ogromno ljudi vse razstavljajo, modificirajo, razne revije analizirajo vse možno ampak da toliko let noben ni testiral izpušnih plinov mi pa res ni jasno.
Saj so vedeli in so opazili, ampak da je to prav sedaj prišlo ven je pa predvsem politična odločitev... po mojem.
Višja učinkovitost dizla je vedno pomenila več NOx, drugače ne gre.
fujtajksel ::
CoolBits ::
Gre z dodatki.
Politiki bi pa itak radi tako čiste izpuhe, da bi si lahko dnevne sobe z njimi ogrevali, ker nimajo pojma in znajo samo številke obračat.
Čez par let se bo pa pokazalo, da so tudi ti dodatki za čiščenje škodljivi
Politiki bi pa itak radi tako čiste izpuhe, da bi si lahko dnevne sobe z njimi ogrevali, ker nimajo pojma in znajo samo številke obračat.
Čez par let se bo pa pokazalo, da so tudi ti dodatki za čiščenje škodljivi
hammock ::
Kolega je kupil Focusa s "tanovim" ecoboost 1.0 bencinskim motorjem. Vsi ga hvalijo kako malo porabo ima. Ja to je res, ko ne rabiš veliko moči! Ko pa malo bolj pohodiš gas in dela turbina pa je poraba tudi temu primerna!
Drugo je npr. 2.0 motor, ki ima že pri nižjih obratih precej moči, preden turbina da tlak od sebe.
Predpogoj za normalno porabo je pravilno dimenzioniran motor za dan avtomobil. Vse kar je pod okoli 100 konjev na tono pomeni, da bos motor za normalno voznjo moral navijat v obrate, kar seveda s sabo prinese visjo porabo.
Ce bi zgoraj omenjeni Focus imel 1,0 atmosferca z 60 konji...potem bi pil se precej vec, obenem pa bi bil nepremicnina...
Glugy ::
aha torej se je zadeva že dlje časa kuhala. Zanimivo da je VW mislil da bo ušel izpod radarja.
fujtajksel ::
Pa meni je še vedno čudno, da to niso opazili že prej. Mislim, avtomobile šraufa ogromno ljudi vse razstavljajo, modificirajo, razne revije analizirajo vse možno ampak da toliko let noben ni testiral izpušnih plinov mi pa res ni jasno.
So merili in problem nerealnosti testnih številk in večanja prepada med testnimi rezultati in realnostjo je načeloma znan.
http://www.transportenvironment.org/pub...
Ampak kolikor razumem se je smatralo da je nateg "zgolj" sistemski v smislu da proizvajalci res dosežejo predpisane limite na nerealnem NEDC ciklu s friziranjem avtov in merilnih laboratorijev (česar tudi ni enostavno neodvisno reproducirat). Da niso pričakovali da tolk nesramno goljufajo.
No novost je tudi to da en bemfl je pa na zadnjih testih le izpolnjeval zahteve v realnem okolju ;)
Goody ::
Pa meni je še vedno čudno, da to niso opazili že prej. Mislim, avtomobile šraufa ogromno ljudi vse razstavljajo, modificirajo, razne revije analizirajo vse možno ampak da toliko let noben ni testiral izpušnih plinov mi pa res ni jasno.
Saj so vedeli in so opazili, ampak da je to prav sedaj prišlo ven je pa predvsem politična odločitev... po mojem.
Višja učinkovitost dizla je vedno pomenila več NOx, drugače ne gre.
Točno to, podatke o tem so vsi (vključno z VW in EPA in ICCT ki je plačal študijo) imeli že 1,5 leta (!!). Takrat so podatke o tem tudi javno predstavili. In sedaj naenkrat takšen bum.
Bellzmet ::
@hammock: 70-80 konjev na tono je dovolj.
"Ampak kolikor razumem se je smatralo da je nateg "zgolj" sistemski v smislu da proizvajalci res dosežejo predpisane limite na nerealnem NEDC ciklu s friziranjem avtov in merilnih laboratorijev (česar tudi ni enostavno neodvisno reproducirat). Da niso pričakovali da tolk nesramno goljufajo. "
Tole je pomoje razlog zakaj ni že prej ven prišlo. Verjetno so pa šele sedaj odkrili, da so takšna odstopanja zaradi software in ne zaradi zgornjega citata. In zato je štala, ker gre za očitno goljufijo.
"Ampak kolikor razumem se je smatralo da je nateg "zgolj" sistemski v smislu da proizvajalci res dosežejo predpisane limite na nerealnem NEDC ciklu s friziranjem avtov in merilnih laboratorijev (česar tudi ni enostavno neodvisno reproducirat). Da niso pričakovali da tolk nesramno goljufajo. "
Tole je pomoje razlog zakaj ni že prej ven prišlo. Verjetno so pa šele sedaj odkrili, da so takšna odstopanja zaradi software in ne zaradi zgornjega citata. In zato je štala, ker gre za očitno goljufijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
fujtajksel ::
MacGyver141 je izjavil:
Zgleda je AutoBild zavajal glede X3.
http://www.bmwblog.si/ne-afera-dizel-mo...
Ni nujno da je AutoBild kaj zavajal. Je čist možno da je dejansko okrog 10x presegal emisije v resničnem življenju, "uradni" test porabe in emisij po NEDC pa naredil brez preklapljanja na testni režim (za razliko od onega X5 ki je tudi v resničnem življenju izpolnjeval norme).
win64 ::
MacGyver141 je izjavil:
Zgleda je AutoBild zavajal glede X3.
http://www.bmwblog.si/ne-afera-dizel-mo...
Ne moreš očitno subjektivno napisanega članka iz strani BMW fanov prikazovat kot dejstvo. Pa edini vir je izjava nekoga iz BMW tovarne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: win64 ()
Bellzmet ::
Je na autobild.de isto napisano.
Tp je google translate:
"Dušikovi oksidi BMW X3 xDrive 20d presega preizkus ICCT za Euro 6 meje do enajst krat. Vendar pa ni nobenih znakov nedovoljenih posegov."
Se pravi so lažni podatki ampak kao ni nedovoljenih posegov. Kr neki dejansko.
Tp je google translate:
"Dušikovi oksidi BMW X3 xDrive 20d presega preizkus ICCT za Euro 6 meje do enajst krat. Vendar pa ni nobenih znakov nedovoljenih posegov."
Se pravi so lažni podatki ampak kao ni nedovoljenih posegov. Kr neki dejansko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
MacGyver141 ::
MacGyver141 je izjavil:
Zgleda je AutoBild zavajal glede X3.
http://www.bmwblog.si/ne-afera-dizel-mo...
Ne moreš očitno subjektivno napisanega članka iz strani BMW fanov prikazovat kot dejstvo. Pa edini vir je izjava nekoga iz BMW tovarne.
No sej tak komentar sem pa pričakoval . Bomo videli kaj bo.
fujtajksel ::
Kako drugim proizvajalcem uspeva izdelovati take motorje, da so avtomobili skladni? Je skrivnost v "sistemu s sečnino"? Kako to zgleda, ima avto vgrajen pisoar? Nisem se slišal za to.
EDIT: nekdo je že omenil AdBlue. Samo načeloma, ja... do neke mere bi delovalo če bi uriniral v rezervoar z dodatkom (ampak NE pa v rezervoar z gorivom!)
Žal menda v lulanju ni dovolj visoka koncentracija ;)
http://www.greencarreports.com/news/104...
Gre z dodatki.
Politiki bi pa itak radi tako čiste izpuhe, da bi si lahko dnevne sobe z njimi ogrevali, ker nimajo pojma in znajo samo številke obračat.
Čez par let se bo pa pokazalo, da so tudi ti dodatki za čiščenje škodljivi
Seveda amoniak tudi ni zdrav in jako smrdi, če bi ga sistem dodajal preveč ali če katalitska reakcija ne bi popolnoma potekla (in bi dobil potem izpuh z NOx plus še NH3).
WarpedGone ::
No novost je tudi to da en bemfl je pa na zadnjih testih le izpolnjeval zahteve v realnem okolju ;)
Realno okolje ni eno samo, niti nista samo dva. Ampak jih neskončno, vsaka minimalna sprememba v okolju bo vplivala na delovanje mašine in izpuste.
In če greš v realnem okolju merit in dobiš cifre različne od laboratorijskih to ni noben poseben problem za mašino.
Je problem za laboratorij ki očitno precej kilavo simulira 'realne' razmere.
Problem je izključno v tem, da je avto izrecno spremenil način delovanja, ko je zaznal pogoje, ki so smrdeli po laboratoriju.
In še to samo po sebi nebi bil problem, če nebi gledal dejansko absurdne zadeve kot so obračanje volana, odprtost vrat ipd.
Če ne obračam volana ima avto manj izpustov (in manj navora in slabšo odzivnost itd) kot pa če držim volan.
Razumljivo je, da se izpusti spremenijo če skačem po gas pedalu in tiščim mašino v rdeče polje.
Razumljivo je tudi, da v takšnem priganjanju motor spremeni parametre delovanja v primerjavi s štandgasom ali ležerno vožjo pri 50 kmh.
Fakt tehnike.
Ni pa razumljivo zakaj mora motor ob prigananju v rčeče obrate spremenit parametre delovanja glede na odprtost vrat ali zasedenost voznikovega sedeža.
To je goljufija.
Zbogom in hvala za vse ribe
Napajalc ::
Hmm, na videz imajo čisto preprosto rešitev, naštimajo da je VW TDI vedno v testnem režimu?
011011100111010101100010
WarpedGone ::
Tak avto se bo obnašal kot da ma postreljeno vsaj polovico konjev.
Kako srečni bodo lastniki vozil s takšno 'rešitvijo', ki bo njihova vozila spremenila v polpremičnine?
Problem bodo tudi deli motorja ki niso dimenzionirani za neprestano obratovanje v "test mode". Stvari bodo pogostje crkovale.
Povečala se bo poraba. Itd.
Stvar ni enostavna sploh.
Kako srečni bodo lastniki vozil s takšno 'rešitvijo', ki bo njihova vozila spremenila v polpremičnine?
Problem bodo tudi deli motorja ki niso dimenzionirani za neprestano obratovanje v "test mode". Stvari bodo pogostje crkovale.
Povečala se bo poraba. Itd.
Stvar ni enostavna sploh.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Bellzmet ::
Ja to se vidi kakšno moč ima avtomobilska industrija. Kr neke testne režime, ki so potem relevantni, da avto zadosti vsem kriterijem. Svašta.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Volkswagen bo goljufanje v ZDA stalo 10 milijard dolarjev (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Tožbe | 25526 (20633) | cuxoh |
» | Volkswagen pojasnjuje ozadje afere z izpusti (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 38870 (34524) | fujtajksel |
» | V ZDA odkrili nove goljufive porscheje, VW priznal zavajanje glede porabe (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 65198 (58270) | pirlo |
» | Zaradi goljufanja pri meritvah Volkswagnu grozi milijardna globa (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 77315 (63537) | stara mama |
» | Afera Dieselgate se razplamteva: neustreznih 11 milijonov vozil (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Tožbe | 53209 (43238) | SuperVeloce |