Slo-Tech - Pri tako veliki lumpariji, kot si jo je privoščil Volkswagen, je jasno, da je zanjo moralo vedeti precej ljudi. V Volkswagnova vozila pač nihče ne more na lastno pest skriti kakršnekoli kode. Medtem ko je Švica (začasno) prepovedala prodajo Volkswagnovih vozil z dizelskimi motorji po standardu Euro 5 (čistejša z Euro 6 so še dovoljena), se je afera premaknila v neizbežno fazo ugotavljanja, kdo vse je za prevaro vedel, kdo ji je nasprotoval in kdo podpiral. Nemški časniki ne skoparijo z obtožbami.
Bosch, ki ga za Volkswagen proizvaja elektroniko, je po pisanju Bilda že leta 2007 opozarjal Volkswagen, da je mehanizem za goljufanje pri izpustih le za interno uporabo tekom razvoja. Žvižgač v podjetju je leta 2011 poizkušal opozoriti na nezakonito prakso, trdi Frankfurter Allgemeine Zeitung. Ni jasno, zakaj inženirjev takrat niso upoštevali. Volkswagen je prodajalcem v Italiji naročil, naj ustavijo prodajo problematičnih modelov. V Nemčiji prodaja še teče, a mora podjetje do 7. oktobra predstaviti načrt, kako bodo poskrbeli za skladnost izpustov s predpisi. Sedaj že nekdanjega izvršnega direktorja Winterkorn pa zaradi afere že preiskujejo nemški organi pregona.
V Volkswagnu navedb niso želeli komentirati. Dejali so le, da v podjetju tečejo resne preiskave in da je trenutno poudarek na iskanju tehnoloških rešitev. Bosch odnosa s Volkswagnom ni komentiral.
Novice » Znanost in tehnologija » Volkswagnovi dizli: kdo je vedel za prevaro
mailer ::
Pa ne samo Audi, na žalost je zraven tudi Seat in Škoda. Cel VAG koncern je okužen.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
jype ::
s1m0n> Ko bomo pa vsi na alternativah pa se bo jamralo kako so le te škodljive vedno bo isto!
Si prepričan? Na podlagi česa pa? Ker kolikor razumem konglomerati večmilijonskih velemest kar dobro shajajo z električnimi vlakci, ki se vozijo pod zemljo in nad zemljo, s hitrostmi, o katerih lahko na avtocesti samo sanjaš.
Si prepričan? Na podlagi česa pa? Ker kolikor razumem konglomerati večmilijonskih velemest kar dobro shajajo z električnimi vlakci, ki se vozijo pod zemljo in nad zemljo, s hitrostmi, o katerih lahko na avtocesti samo sanjaš.
Drekcpekc ::
Je kdo pomislil na to, da če tudi se poveča število električnih avtomobilov, se poveča tudi proizvodnja električne energije, ki pa je še bolj onesnažujoča za okolje (termo elektrarne,...) kakor pa so sedaj avti na fosilna goriva. In da ne govorim o skupnem izkoristku.
J.McLane ::
TE se regulira z "real world" merjenjem izpustov in to gre veliko lažje kot kontrolirat vsaka 10 let stara dizelska jajca na tehničnem pregledu.
Saj podatki morajo biti na voljo, pa računaj izpuste NOx, PM.. če EV pokuri 20 kWh/100 km
Saj podatki morajo biti na voljo, pa računaj izpuste NOx, PM.. če EV pokuri 20 kWh/100 km
Utk ::
Je kdo pomislil na to, da če tudi se poveča število električnih avtomobilov, se poveča tudi proizvodnja električne energije, ki pa je še bolj onesnažujoča za okolje (termo elektrarne,...) kakor pa so sedaj avti na fosilna goriva. In da ne govorim o skupnem izkoristku.
Ne, ti si prvi. Trap. Nimaš pojma niti o onesnaževanju niti o izkoristkih.
Markoff ::
Pa ne samo Audi, na žalost je zraven tudi Seat in Škoda. Cel VAG koncern je okužen.
No, evo, saj so lepo vsi rekli, da so vsi ostali tudi barabe. Pozabili pa so povedati, da so vse te barabe del istega koncerna...
Kje so PSA, Mercedes, Ford, Kia, Hyundai, Nissan, Renault, Dacia, Toyota, Volvo, Fiat, Suzuki, Mitsubishi, Honda, Subaru, Proton, Chrysler, GM, Land Rover, ...? No, imamo enga bemfla z enim šajs motorjem, to pa je zaenkrat to.
A nismo rekli, da so vsi barabe?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Napajalc ::
Ko so prišli tile TDI motorji serisko v vozila je bila nafta strašansko poceni, nekaj časa po bumu je pa nafat postala precej dražja, men se že takrat zdelo da so ziher kej dogovorjeni, sedaj pa še to, popolna kraja, vse kar so žrtvovali so eno priznano firmo. Upam da se motim.
011011100111010101100010
Markoff ::
s1m0n> Ko bomo pa vsi na alternativah pa se bo jamralo kako so le te škodljive vedno bo isto!
Si prepričan? Na podlagi česa pa? Ker kolikor razumem konglomerati večmilijonskih velemest kar dobro shajajo z električnimi vlakci, ki se vozijo pod zemljo in nad zemljo, s hitrostmi, o katerih lahko na avtocesti samo sanjaš.
Ja, ker so na kablih in imajo fiksne trase. Zdaj pa prenesi to na osebna vozila in neskončno mnogo kombinacij transporta.
Štrom no go in to predvsem zaradi baterij (kapaciteta, cena, čas polnjenja, svinjanje okolja ob proizvodnji in reciklaži). Drugi problem, o katerem nihče ne razmišlja prav naglas, pa je proizvodnja in dobava: koliko novih elektrarn in novih TW energije potrebujemo (GW so kot baterija za ročno uro), koliko novih izpustov vseh mogočih svinjarij bomo zaradi tega kasirali (jedrske energije ni neomejeno, hidroelektrarn pa tudi ne moremo graditi na vsake 2 km) in kakšno distribucijsko omrežje potrebujemo, da se zaradi povečanega prenosa energije ta ne sesuje. A, pa še nekaj - ko bomo fasali trošarine na štrom zaradi vozil, se bodo stroški življenja (domača poraba) astronomsko dvignili. Namesto 50 EUR bo račun za isti štrom 150 EUR. Javni sektor pa le mora od nečesa živeti.
Električni avto, četudi uspešen, bo povzročil neslutene spremembe v zahodni civilizaciji. Ne samo na pozitiven način, mind you.
TE se regulira z "real world" merjenjem izpustov in to gre veliko lažje kot kontrolirat vsaka 10 let stara dizelska jajca na tehničnem pregledu.
Saj podatki morajo biti na voljo, pa računaj izpuste NOx, PM.. če EV pokuri 20 kWh/100 km
Saj tudi solarne elektrarne so noro čista tehnologija. Če jih ne bi bilo potrebno proizvesti in reciklirati, temveč bi se kar same pojavile v resničnem svetu in sčasoma izginile iz njega.
Saj tudi Jezus je hodil po vodi in Alah tala po 40 ali 75 devic ali kolikor pač že. Pravljice za lahko noč se slišijo kul.
Zaposli se pri enem od principalov, ki vlaga v štrom vozila, pogovarjaj se s tehnikalci in marketingarji (oboji imajo na voljo veliko zanimivih podatkov) in sam boš razumel, da je EV (trenutno) čista natega. Ne trdim pa, da nekoč ne bo prime choice. A ne kmalu.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Markoff ()
Markoff ::
Ko so prišli tile TDI motorji serisko v vozila je bila nafta strašansko poceni, nekaj časa po bumu je pa nafat postala precej dražja, men se že takrat zdelo da so ziher kej dogovorjeni, sedaj pa še to, popolna kraja, vse kar so žrtvovali so eno priznano firmo. Upam da se motim.
Savdijci poizkušajo uničit ameriške skrilavcarje. To je to, druge finte ni. Najenostavnejše razlage so običajno najverjetnejše. Noben ne uničuje Rusije ali Kitajske, oni samo fašejo stranske učinke. Kar prav paše Amerom, zato se ne pritožujejo preveč, ko njihovi skrilavcarji malo trpijo. Itak imajo še Teksas in Aljasko na klasičnem črpanju.
Je kdo pomislil na to, da če tudi se poveča število električnih avtomobilov, se poveča tudi proizvodnja električne energije, ki pa je še bolj onesnažujoča za okolje (termo elektrarne,...) kakor pa so sedaj avti na fosilna goriva. In da ne govorim o skupnem izkoristku.
Ne, ti si prvi. Trap. Nimaš pojma niti o onesnaževanju niti o izkoristkih.
Mene si povsem prepričal z argumenti. Daj povej še kaj pametnega.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Markoff ()
AC_DC ::
s1m0n> Ko bomo pa vsi na alternativah pa se bo jamralo kako so le te škodljive vedno bo isto!
Si prepričan? Na podlagi česa pa? Ker kolikor razumem konglomerati večmilijonskih velemest kar dobro shajajo z električnimi vlakci, ki se vozijo pod zemljo in nad zemljo, s hitrostmi, o katerih lahko na avtocesti samo sanjaš.
In elektriko pridobivajo iz marjetic ?
Bor H ::
Elektriko pridobivajo praviloma na enem mestu in lahko onesnaženje omejijo na točno določen kraj, avti pa svinjajo povsod.
jype ::
Gavran> Kot da je tovorni kaj boljši.
Whataboutism @ Wikipedia
korenje3> a lahko vozim na cvetlično gorivo?
IMO brez težav. Prodam ti tudi prevozno sredstvo, ki gre na cvetlični med in vodo.
AC_DC> In elektriko pridobivajo iz marjetic ?
Elektriko na enoto energije pridobijo z bistveno manj emisijami kot jih ustvarja promet (ki je povrh vsega še izjemno neučinkovit, ker se vas ogromno še vedno vozi naokrog s toplotnimi stroji).
Whataboutism @ Wikipedia
korenje3> a lahko vozim na cvetlično gorivo?
IMO brez težav. Prodam ti tudi prevozno sredstvo, ki gre na cvetlični med in vodo.
AC_DC> In elektriko pridobivajo iz marjetic ?
Elektriko na enoto energije pridobijo z bistveno manj emisijami kot jih ustvarja promet (ki je povrh vsega še izjemno neučinkovit, ker se vas ogromno še vedno vozi naokrog s toplotnimi stroji).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Utk ::
Ko so prišli tile TDI motorji serisko v vozila je bila nafta strašansko poceni, nekaj časa po bumu je pa nafat postala precej dražja, men se že takrat zdelo da so ziher kej dogovorjeni, sedaj pa še to, popolna kraja, vse kar so žrtvovali so eno priznano firmo. Upam da se motim.
Savdijci poizkušajo uničit ameriške skrilavcarje. To je to, druge finte ni. Najenostavnejše razlage so običajno najverjetnejše. Noben ne uničuje Rusije ali Kitajske, oni samo fašejo stranske učinke. Kar prav paše Amerom, zato se ne pritožujejo preveč, ko njihovi skrilavcarji malo trpijo. Itak imajo še Teksas in Aljasko na klasičnem črpanju.
Je kdo pomislil na to, da če tudi se poveča število električnih avtomobilov, se poveča tudi proizvodnja električne energije, ki pa je še bolj onesnažujoča za okolje (termo elektrarne,...) kakor pa so sedaj avti na fosilna goriva. In da ne govorim o skupnem izkoristku.
Ne, ti si prvi. Trap. Nimaš pojma niti o onesnaževanju niti o izkoristkih.
Mene si povsem prepričal z argumenti. Daj povej še kaj pametnega.
Te teme so bile obdelane tu v nulo, nikomur se ne da še enkrat, preberi tam in dopiši tam, če imaš še kaj za dodat. Se pa ne bi zaposlil pri proizvajalcu avtov, ki pravi da so električni nateg, ker ta ne bo več dolgo vozil. Ali je pa ta isti, ki niti dizla ne zna naredit, pa normalno da ne zna niti električnega?
m0LN4r ::
Zanimivo bi blo videt en hypervlak koper-lj-ce-mb-dunaj al pa vsaj nekaj podobnega z vsaj ene 300+ km/h
Jaz sem takoj za tako povezavo, ki bi zmanjšala razdalje na par minut.
Jaz sem takoj za tako povezavo, ki bi zmanjšala razdalje na par minut.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
primar ::
Meni je najbolj fascinantno, kako nekateri (predvidevam da ste vse druge stroke, le strojna in energetska ne...) prepričani, kako čisto EL energijo imamo in kar naenkrat razvijate teorije nastankov NOx, sanjate o super izpustih bencinarjev itd... Žal, vse je na koncu isto sranje.
In čisto iz mojega stališča, ki te toplotne stroje tudi šraufam. Pišem toplotne stroje, ker se dejansko ne omejujem na motorje z notranjim ali zunanjim zgorevanjem, pečmi itd... dokler je zgorevanje sem jaz zraven. In imamo en zakon - dokaj naraven, to je zakon o ohranitvi mase. In ker ta hudič še prekleto drži, je pri vsakem zgorevanju, ko nastavljaš motor, gorilnik ali navadno peč na drve samo igra z tehnico. Ali boš dovolil več CO, HC in manj PM, NOx ali obratno. Še bolj je smešno da se kup uradnikov, ki verjetno bijejo debate na istem nivoju kot se tukaj sedaj odvija odloči kaj je tisto kaj bomo merili in je pomembno, medtem ko je tu še na tisoče elementov ki so bolj ali manj nevarni za okolje, pa jih nihče niti ne meri. Čista banalnost iz sveta "fergazarjev" in mojih začetkov kot mlad avtomehanik. Nekoč so postavili mejo da avti ne gredo skozi tehnični, če je CO več kot 4%vol. No takrat sem, ker me je pač to zanimalo kupil inštrument, ki je poleg CO meril še HC. In že takrat sem se čudil, da je nekdo naredil tehničnega, ker je imel ob za njih dobro nastavljenem motorju 0,001%vol CO a meni je inštrument kazal 100000 ppm HC, torej nezgorelega bencina, saj je zmes bila prerevna da bi dobro zgorela.
In kako je to povezano z vw-jem. Enostavno. Ni težava narediti da motor dela v skladu z nekim standardem, težava pa je da dela 300kkm. In vw je imel s tem resne težave. Takoj ko je začel omejevati NOx z recirkulacijo izpušnih plinov se mu je pojavilo šopanje sesalnih cevi, posledično crkovanje turbin, težava z DPF itd... te stvari smo redno čistili tam do leta 2005, kasneje se je to nehalo - predvidevam da so tako kot vsak malo pametnejši mehanik na starem vw-ju MK3 in MK4 omeji delovanje EGR ventila na 20% in se ti nikoli več ne zašopa, tako so tudi oni tovarniško rešili zagato... Navodilo kako se to omeji je na spletu in z opozorilom, da to ni legalno. Očitno so wv inženirji to malo spregledali :).
Skratka jaz sem prepričan da katerekoli znamko avtomobila damo na prufštant, po prevoženih cca 50kkm več ne dosega standarda, če ga je kdaj sploh. Pač vw gre vsem v nos in so ga fajn dobili z roko v marmeladi.Sem pa prepričan da ni nič bolj ali nič manj onesnačeval okolja kot katerekoli drug. Še vedno je skuril neke kilograme zraka in goriva in enako maso izpušnih plinov emitiral nazaj v okolje - le v nekoliko drugačnem razmerju.
lp
In čisto iz mojega stališča, ki te toplotne stroje tudi šraufam. Pišem toplotne stroje, ker se dejansko ne omejujem na motorje z notranjim ali zunanjim zgorevanjem, pečmi itd... dokler je zgorevanje sem jaz zraven. In imamo en zakon - dokaj naraven, to je zakon o ohranitvi mase. In ker ta hudič še prekleto drži, je pri vsakem zgorevanju, ko nastavljaš motor, gorilnik ali navadno peč na drve samo igra z tehnico. Ali boš dovolil več CO, HC in manj PM, NOx ali obratno. Še bolj je smešno da se kup uradnikov, ki verjetno bijejo debate na istem nivoju kot se tukaj sedaj odvija odloči kaj je tisto kaj bomo merili in je pomembno, medtem ko je tu še na tisoče elementov ki so bolj ali manj nevarni za okolje, pa jih nihče niti ne meri. Čista banalnost iz sveta "fergazarjev" in mojih začetkov kot mlad avtomehanik. Nekoč so postavili mejo da avti ne gredo skozi tehnični, če je CO več kot 4%vol. No takrat sem, ker me je pač to zanimalo kupil inštrument, ki je poleg CO meril še HC. In že takrat sem se čudil, da je nekdo naredil tehničnega, ker je imel ob za njih dobro nastavljenem motorju 0,001%vol CO a meni je inštrument kazal 100000 ppm HC, torej nezgorelega bencina, saj je zmes bila prerevna da bi dobro zgorela.
In kako je to povezano z vw-jem. Enostavno. Ni težava narediti da motor dela v skladu z nekim standardem, težava pa je da dela 300kkm. In vw je imel s tem resne težave. Takoj ko je začel omejevati NOx z recirkulacijo izpušnih plinov se mu je pojavilo šopanje sesalnih cevi, posledično crkovanje turbin, težava z DPF itd... te stvari smo redno čistili tam do leta 2005, kasneje se je to nehalo - predvidevam da so tako kot vsak malo pametnejši mehanik na starem vw-ju MK3 in MK4 omeji delovanje EGR ventila na 20% in se ti nikoli več ne zašopa, tako so tudi oni tovarniško rešili zagato... Navodilo kako se to omeji je na spletu in z opozorilom, da to ni legalno. Očitno so wv inženirji to malo spregledali :).
Skratka jaz sem prepričan da katerekoli znamko avtomobila damo na prufštant, po prevoženih cca 50kkm več ne dosega standarda, če ga je kdaj sploh. Pač vw gre vsem v nos in so ga fajn dobili z roko v marmeladi.Sem pa prepričan da ni nič bolj ali nič manj onesnačeval okolja kot katerekoli drug. Še vedno je skuril neke kilograme zraka in goriva in enako maso izpušnih plinov emitiral nazaj v okolje - le v nekoliko drugačnem razmerju.
lp
jype ::
primar> Še vedno je skuril neke kilograme zraka in goriva in enako maso izpušnih plinov emitiral nazaj v okolje - le v nekoliko drugačnem razmerju.
Seveda - zato je pa treba nehat investirat v vedno širše ceste za vedno več takih, skrajno neučinkovitih vozil.
Seveda - zato je pa treba nehat investirat v vedno širše ceste za vedno več takih, skrajno neučinkovitih vozil.
čuhalev ::
Na novico lahko dodam, da v razvojnem oddelku nekega avtomobilskega proizvajalca, ki proizvaja motorje tudi za nemške znamke (ki ni VW), niso bili sposobni nastaviti dizelskega motorja tako, da bi bili izpusti nizki in da bi hkrati obdržali nizko porabo. Ali so vedeli za prevaro na takšem (programskem) nivoju ne vem, zagotovo pa so sumili, da nekaj ni v redu.
Utk ::
Meni je najbolj fascinantno, kako nekateri (predvidevam da ste vse druge stroke, le strojna in energetska ne...) prepričani, kako čisto EL energijo imamo in kar naenkrat razvijate teorije nastankov NOx, sanjate o super izpustih bencinarjev itd... Žal, vse je na koncu isto sranje.Tudi če TE, ki deluje samo zaradi avtov na elektriko, spusti enako strupov kot vsi dizli skupaj, pa jih ne, je veliko veliko lažje imet pod kontrolo en velik filter kot 500,000 majhnih filtrov, da ne govorimo, koliko je to ceneje. Pa še goljufat se ne da, oz. imaš tam lahko stalno 10 ljudi, ki samo strupe merijo, pa je to še zmeraj veliko manj ljudi kot jih danes dežura na tehničnih pregledih.
Razni strupi se merijo po mestih, in glede na to kaj se tam skupno izmeri, se potem gleda od kod to prihaja. Zadnje čase so problem NOxi in PM10, ko bo problem drugje, bojo merili še kaj drugega. Je pa vseeno kaj merijo, če se potem itak goljufa pri homologaciji.
andrejus ::
vsi pozabljate, da so pri vw načrtno zavajali. sopisali so program da zavede testne meritve.
kaznivo, isto kot uni štojerc ki je švercal cigarete in viagro.
drugače pa te hipsterske debate okoli električnega avtomobila so brez veze. naft je je še veliko.
kaznivo, isto kot uni štojerc ki je švercal cigarete in viagro.
drugače pa te hipsterske debate okoli električnega avtomobila so brez veze. naft je je še veliko.
Utk ::
Ja, nafte je veliko pa še koristna je na vseh možnih področjih, zato jo je pa škoda kurit za takšno bedarijo, če obstajajo boljše možnosti. Kot jo je bilo škoda kurit za razsvetljavo.
J.McLane ::
primar, lepo si opisal osnove izpred nekih 30 let, seveda veljajo še danes, ampak je vseeno tehnologija postala malo bolj komplicirana.
Zakaj sem zagovornik MPI bencinarja? Zato ker se je ta izkazal kot najčistejši že v osnovi, v praksi se uveljavil prav US kjer so bili strožji emisijski pogoji, kar pomeni da tak sistem potrebuje preprost poceni 3-way katalizator in tak sistem bo tudi dokaj čist skozi celotno življensko dobo vozila. Nihče pa tu ne sanja o tem da je bencinar brez škodljivih emisij, point je samo v tem da dizler (do neke mere tudi DI bencinar) potrebuje drage filtre, da pride na nivo čistosti (pa smo sedaj videli da jih sploh ne dosega, pa ne samo VW), ti dragi filtri so pa občutljivi na kakšne okvare ali detunanje motorja in tudi nasploh ne zdržijo take življenske dobe kot preprost katalizator.
Poleg vsega nas lahko seznaniš iz prakse kaj se zgodi ko se zabaše DPF ali EGR, verjetno tak uporabnik takoj plača €€€ in to nadomesti z originalnimi deli ...potem pa svizec zavije čokolado.
1. dizelski motor že kot nov ne dosega standardov v resničnem življenju
2. vzdrževanje sistema zaupamu samemu uporabniku in se ga ne kontrolira dovolj dobro na tehničnem pregledu
je sedaj kaj bolj jasno v čem je problem?
Zakaj sem zagovornik MPI bencinarja? Zato ker se je ta izkazal kot najčistejši že v osnovi, v praksi se uveljavil prav US kjer so bili strožji emisijski pogoji, kar pomeni da tak sistem potrebuje preprost poceni 3-way katalizator in tak sistem bo tudi dokaj čist skozi celotno življensko dobo vozila. Nihče pa tu ne sanja o tem da je bencinar brez škodljivih emisij, point je samo v tem da dizler (do neke mere tudi DI bencinar) potrebuje drage filtre, da pride na nivo čistosti (pa smo sedaj videli da jih sploh ne dosega, pa ne samo VW), ti dragi filtri so pa občutljivi na kakšne okvare ali detunanje motorja in tudi nasploh ne zdržijo take življenske dobe kot preprost katalizator.
Poleg vsega nas lahko seznaniš iz prakse kaj se zgodi ko se zabaše DPF ali EGR, verjetno tak uporabnik takoj plača €€€ in to nadomesti z originalnimi deli ...potem pa svizec zavije čokolado.
1. dizelski motor že kot nov ne dosega standardov v resničnem življenju
2. vzdrževanje sistema zaupamu samemu uporabniku in se ga ne kontrolira dovolj dobro na tehničnem pregledu
je sedaj kaj bolj jasno v čem je problem?
primar ::
primar, lepo si opisal osnove izpred nekih 30 let, seveda veljajo še danes, ampak je vseeno tehnologija postala malo bolj komplicirana.
Zakaj sem zagovornik MPI bencinarja? Zato ker se je ta izkazal kot najčistejši že v osnovi, v praksi se uveljavil prav US kjer so bili strožji emisijski pogoji, kar pomeni da tak sistem potrebuje preprost poceni 3-way katalizator in tak sistem bo tudi dokaj čist skozi celotno življensko dobo vozila. Nihče pa tu ne sanja o tem da je bencinar brez škodljivih emisij, point je samo v tem da dizler (do neke mere tudi DI bencinar) potrebuje drage filtre, da pride na nivo čistosti (pa smo sedaj videli da jih sploh ne dosega, pa ne samo VW), ti dragi filtri so pa občutljivi na kakšne okvare ali detunanje motorja in tudi nasploh ne zdržijo take življenske dobe kot preprost katalizator.
Poleg vsega nas lahko seznaniš iz prakse kaj se zgodi ko se zabaše DPF ali EGR, verjetno tak uporabnik takoj plača €€€ in to nadomesti z originalnimi deli ...potem pa svizec zavije čokolado.
1. dizelski motor že kot nov ne dosega standardov v resničnem življenju
2. vzdrževanje sistema zaupamu samemu uporabniku in se ga ne kontrolira dovolj dobro na tehničnem pregledu
je sedaj kaj bolj jasno v čem je problem?
Oj...v bistvu se z vsem strinjam. No edino - do potankosti poznam tudi najnovejšo tehnologijo dizlov in bencincev. Na stare osnove sem se obrnil zgolj zato, da vidite kako butasti smo. Nek uradnik predpiše oziroma omeji neko vrednost in pol nas druge, včasih veliko bolj strupene ne zanimajo.
Nekdo je omenil da lažje kontroliraš eno ogromen toplotni stroj kot pa več majnih - drži. Vendar pa je tak stroj zelo neprilagodljiv, kar je težava in zato sanjamo o črpalnih elektrarnah brez izkoristka... No pa še nekaj je, eden glavnih in najlažjih metod čiščenja zraka je razpršitev, kar pa koncetriranje izpustoiv na velenje z okolico ni :).
andrejus ::
To glede MPI bencinarja in katalizatorja se popolnoma strinjam. zadeva je dovolj preprosta da zdrži celo življenjsko dobo vozila. je pa pri DI bencinarjih in DTI dizlih izkoristek goriva bistveno boljsi.
DI bencin - Superb 1.7 TSI- pri hitri vožnji ima povprečje 8.5 - 9 l/100 km.
MPI bencinc bi moral biti najmanj 2.5l in bi imel porabo verjetno 12 l/100km.
in ker država stimulira majhne kubikaže z majhno porabo - sedaj se govori o bencinskem centu - je DI motorje zahteval trg. vsaj v EU je tako.
DI bencin - Superb 1.7 TSI- pri hitri vožnji ima povprečje 8.5 - 9 l/100 km.
MPI bencinc bi moral biti najmanj 2.5l in bi imel porabo verjetno 12 l/100km.
in ker država stimulira majhne kubikaže z majhno porabo - sedaj se govori o bencinskem centu - je DI motorje zahteval trg. vsaj v EU je tako.
J.McLane ::
Misliš ali veš?
Ravno pri porabi pri obremenitvi se motiš, MPI bencicn je tam enako ali celo bolj učinkovit, odvisno od motorja. Glavna prednost DI bencinarja je pri porabi pri jajcanju v realnem prometu. MPI bencinc se lepo obnese kot generator v hibridu.
Primer MPI bencinca za katerega vem, da je varčen je Valvematic od Toyote ki se lahko primerja z 1.4 TSI
Ravno pri porabi pri obremenitvi se motiš, MPI bencicn je tam enako ali celo bolj učinkovit, odvisno od motorja. Glavna prednost DI bencinarja je pri porabi pri jajcanju v realnem prometu. MPI bencinc se lepo obnese kot generator v hibridu.
Primer MPI bencinca za katerega vem, da je varčen je Valvematic od Toyote ki se lahko primerja z 1.4 TSI
Utk ::
DI bencin - Superb 1.7 TSI- pri hitri vožnji ima povprečje 8.5 - 9 l/100 km.
MPI bencinc bi moral biti najmanj 2.5l in bi imel porabo verjetno 12 l/100km.
Tudi na navadnega bencinarja lahko montiraš turbino, ne rabi bit DI. Recimo oplovi turbo motorji. Ki pa res nimajo tolk moči kot TSI, in morda malo višjo porabo, ampak glih tako se lahko z njimi voziš. Lovit zadnjih 5% moči in porabe na račun veliko več strupov pač ni pametno. A smo res tako revni?
No pa še nekaj je, eden glavnih in najlažjih metod čiščenja zraka je razpršitev, kar pa koncetriranje izpustoiv na velenje z okolico ni :).
Ena TE še zmeraj ni taka reč. Če jih postavimo 5 po Sloveniji je to in razpršeno in še zmeraj zelo malo filtrov. Itak je pa tudi TE bedarija. JE mi pa lahko na vrtu postavijo če hočejo in če se bomo potem vozili na štrom. Podpišem takoj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
J.McLane ::
Glavna prednost električne energije je v tem da jo pridobivamo iz več virov, kolikor mi je znano je iz TE samo 1/3 elektrike.
andrejus ::
Misliš ali veš?
Ravno pri porabi pri obremenitvi se motiš, MPI bencicn je tam enako ali celo bolj učinkovit, odvisno od motorja. Glavna prednost DI bencinarja je pri porabi pri jajcanju v realnem prometu. MPI bencinc se lepo obnese kot generator v hibridu.
Primer MPI bencinca za katerega vem, da je varčen je Valvematic od Toyote ki se lahko primerja z 1.4 TSI
turbokompresorski DI motorji so po razpolozljivih podatkih po % izkoriscenosti dalec pred MPI.
Misliš ali veš?
Ravno pri porabi pri obremenitvi se motiš, MPI bencicn je tam enako ali celo bolj učinkovit, odvisno od motorja. Glavna prednost DI bencinarja je pri porabi pri jajcanju v realnem prometu. MPI bencinc se lepo obnese kot generator v hibridu.
Primer MPI bencinca za katerega vem, da je varčen je Valvematic od Toyote ki se lahko primerja z 1.4 TSI
turbokompresorski DI motorji so po razpolozljivih podatkih po % izkoriscenosti dalec pred MPI.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: andrejus ()
primar ::
Glavna prednost električne energije je v tem da jo pridobivamo iz več virov, kolikor mi je znano je iz TE samo 1/3 elektrike.
Samo eno tretino jo dobimo iz obnovljivih virov - tako je to treba gledati, ker jedrska ni nič drugo kot TE. Poleg tega še eno tretino uvozimo ki pa defenitivno ni green energy, tako da bilanca elektrovozil je mnogo pod bencincom z izkoristki na nivoju parnega batnega stroja (gledano celotni izkoristek).
Meni osebno, tudi nekoliko po službeni dolžnosti neko upanje dajejo CNG vozila, vendar je spet tako, bluzijo 100 na uro kako je manj Co2 in manj PM, ne povejo pa da je bistveno več nezgorelega CH4, ki pobegne skozi in ki je 24x bolj toplogredn plin kot CO2. Tudi saje so in to kar nekaj, zato ne verjamem kar tako na prvo žogo raznim ekologom :).
DI pri bencincih potegne težave dizla (difuzijsko zgorevanje) v bencinca. Kar se pa porabe tiče.... če voziš 1.2 TSI motor tako kot bi 2.0 navadnega bo imel TSI kvečemu večjo porabo, če pa tako kot bi vozil MPI 1.2, se pravi po jajcih... potem pa se lahko pohvališ z porabo TDI-ja.
LP
andrejus ::
itak da je iz elektratne kw energije najbolj cist, tudi ce kuris lignit.
Visok % izkoristka, vedno enak režim, kontrolirano okolje ipd.
razlika med 1.8 tsi in 2.5l je tudi v obcutku pri voznji. tsi je veliko bolj prijeten kot navadni atmosferski.
Visok % izkoristka, vedno enak režim, kontrolirano okolje ipd.
razlika med 1.8 tsi in 2.5l je tudi v obcutku pri voznji. tsi je veliko bolj prijeten kot navadni atmosferski.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: andrejus ()
Utk ::
Zakaj DI motorju avtomatsko pritakneš še turbino? To je čisto nepovezano. Hyundai ima 1,6 DI motor brez turbine. Ima 10 konjev več kot bi imel sicer in to je to...ista moč kot če bi bil čisto navaden 1,8, pa morda pol litra manj porabi, če še tolk.
Looooooka ::
Ko se bo dalo 600-700 km prevozit na eno polnjenje, ki ne bo trajalo dlje od filanja bencina se lahko pogovarjamo o električnih avtomobilih. Do takrat bi bilo to dobesedno zapravljanje ČASA, ki ga mamo pa v tem življenju v omejenih količinah. Čist zrak gor al pa dol. Realna rešitev bi bil delujoč železniški transport v kombinaciji s sistemom, ki ga določena mesta že imajo(sposoja koles vezanih na kartico, ki je del tega javnega prevoza).
Elektrika je pa zaenkrat larifari za Apple fane, ki majo al preveč denarja al pa premalo, da bi si kupili full blown avto in se potem vozijo v tistih električnih picajzlih v katere da lahko sebe pa štruco kruha. Rahlo nepraktično.
Elektrika je pa zaenkrat larifari za Apple fane, ki majo al preveč denarja al pa premalo, da bi si kupili full blown avto in se potem vozijo v tistih električnih picajzlih v katere da lahko sebe pa štruco kruha. Rahlo nepraktično.
stara mama ::
600-700km je čisto dosti, pa tud če polnjenje traja dlje.
Kdo pa v eni vožnji naredi več kot toliko? To si že gor v pragi, in tam si boš pa vrjetno že šel malo pretegnit noge.
Kdo pa v eni vožnji naredi več kot toliko? To si že gor v pragi, in tam si boš pa vrjetno že šel malo pretegnit noge.
lonewolf_ ::
Ko se bo dalo 600-700 km prevozit na eno polnjenje, ki ne bo trajalo dlje od filanja bencina se lahko pogovarjamo o električnih avtomobilih
Zakaj? Ker je težko avto parkirat na polnilno postajo in je vedno poln, ko ga potrebuješ? Seveda so tukaj še prepreke glede baterij, najbolj zaradi degradacije trenutno... ampak jaz ne vidim problema; ok, če moraš prevozit 1000km v dnevu bi pač si vzel urco ali dve počitka med vožnjo, da se avto napolni na polnilni postaji.
R7 5700G + NH-U12P SE2 | Ballistix 2x8Gb 3000MHz
Mortar Titanium | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
beQuiet 700W Gold | Fractal Design Define S
Mortar Titanium | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
beQuiet 700W Gold | Fractal Design Define S
franseliski ::
Ko se bo dalo 600-700 km prevozit na eno polnjenje, ki ne bo trajalo dlje od filanja bencina se lahko pogovarjamo o električnih avtomobilih
Zakaj? Ker je težko avto parkirat na polnilno postajo in je vedno poln, ko ga potrebuješ? Seveda so tukaj še prepreke glede baterij, najbolj zaradi degradacije trenutno... ampak jaz ne vidim problema; ok, če moraš prevozit 100km v dnevu bi pač si vzel urco ali dve počitka med vožnjo, da se avto napolni na polnilni postaji.
Sem ti popravil.
andrejus ::
Ko se bo dalo 600-700 km prevozit na eno polnjenje, ki ne bo trajalo dlje od filanja bencina se lahko pogovarjamo o električnih avtomobilih. Do takrat bi bilo to dobesedno zapravljanje ČASA, ki ga mamo pa v tem življenju v omejenih količinah. Čist zrak gor al pa dol. Realna rešitev bi bil delujoč železniški transport v kombinaciji s sistemom, ki ga določena mesta že imajo(sposoja koles vezanih na kartico, ki je del tega javnega prevoza).
Elektrika je pa zaenkrat larifari za Apple fane, ki majo al preveč denarja al pa premalo, da bi si kupili full blown avto in se potem vozijo v tistih električnih picajzlih v katere da lahko sebe pa štruco kruha. Rahlo nepraktično.
čisto mimo razmišljanje.
če pa ma superb 1.7 tsi nekaj več kot 400 km dosega :)
sicer se res dotoči benz v 10 min max in greš naprej.tehnologija za EV je že prisotna. manjka infrastruktura in cene so še visoke.
SuperVeloce ::
Pa ne samo Audi, na žalost je zraven tudi Seat in Škoda. Cel VAG koncern je okužen.
No, evo, saj so lepo vsi rekli, da so vsi ostali tudi barabe. Pozabili pa so povedati, da so vse te barabe del istega koncerna...
Kje so PSA, Mercedes, Ford, Kia, Hyundai, Nissan, Renault, Dacia, Toyota, Volvo, Fiat, Suzuki, Mitsubishi, Honda, Subaru, Proton, Chrysler, GM, Land Rover, ...? No, imamo enga bemfla z enim šajs motorjem, to pa je zaenkrat to.
A nismo rekli, da so vsi barabe?
Počakaj malo. Drugih sploh še niso dodobra preverili. Štos pa je, da mogoče drugi pri tem testnem ciklu res ne guljufajo (toliko), vendar ob polnem plinu spustijo praktično enake večkratne vrednosti plinov in saj v ozračje kot enako močan VW tdi. To so po tiho potrdili praktično vsi strokovnjaki po evropi, kateri so sodelovali pri člankih po tej aferi. Edino tisti, kateri dejansko testirajo zadeve za standard, nič ne vejo o tem...
Jaz sem se vedno čudil, zakaj naši korejci (ceed 2.0crdi, accent 1.5crdi) v prostem teku nočejo zavrteti mašine ob dotiku s pedalko (zavrti se zelo leno), kot se to zgodi pri konkurenci, na tehničnem pa iz izpuha ne vidiš čisto nič (in tudi čutiš skoraj nič ne, če nastaviš roko). Pri octavii vsaj malo puhne belo ven in razpiha prah. Medtem pa med vožnjo le malo bolj prtisneš (sploh pri 1.5crdi, kateri res vleče kot nor), pa že čuha puha vlakec. Če mene vprašaš, so vsi iste barabe
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
dexterboy ::
s1m0n> Ko bomo pa vsi na alternativah pa se bo jamralo kako so le te škodljive vedno bo isto!
Si prepričan? Na podlagi česa pa? Ker kolikor razumem konglomerati večmilijonskih velemest kar dobro shajajo z električnimi vlakci, ki se vozijo pod zemljo in nad zemljo, s hitrostmi, o katerih lahko na avtocesti samo sanjaš.
Ja, ker so na kablih....
.... vlaga v štrom vozila, pogovarjaj se s tehnikalci in marketingarji (oboji imajo na voljo veliko zanimivih podatkov) in sam boš razumel, da je EV (trenutno) čista natega. Ne trdim pa, da nekoč ne bo prime choice. A ne kmalu.
Resnično, da bolj ne more biti. Vse nam je bilo razloženo, še ko sem hodil v SŠEE, ki je sedaj (ponovno) gimnazija. Samo prenosi elektrike imajo 10% izgube. Ampak, dokler špila fejsič in lajkanje, ni blema...? Zato pa smo tu, kjer smo in zato 'takle mamo'.
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
WarpedGone ::
600-700km je čisto dosti, pa tud če polnjenje traja dlje.
Kdo pa v eni vožnji naredi več kot toliko? To si že gor v pragi, in tam si boš pa vrjetno že šel malo pretegnit noge.
Človek trpi za petrolitisom. To je bolezen, ko nisi sposoben dojet, da obstajajo tudi drugačni modusi polnjenja, ne le vožnja do posebne sorte trgovine, kjer moraš počakat da se avto nafila, platačat in se potem odpeljat. Zdravljenje je težko, prognoza ni vedno pozitivna. Zahteva mnogo energije okolice in bolnika, včasih pomaga prvoosebna izkušnja, včasih pa je bolezen kronična in brez upanja na izbolšanje. Te primere pozdravi čas.
manjka infrastruktura in cene so še visoke.
Pri vas še nimate elektrike v hiši? Manjka le navada, da se k avtu poda tudi garaža. Za avto ni problme vršt 40 jurjev, 10 jurjev za garažo kamor stvar zakleneš je pa kao problem.
Počakaj malo. Drugih sploh še niso dodobra preverili. Štos pa je, da mogoče drugi pri tem testnem ciklu res ne guljufajo (toliko), vendar ob polnem plinu spustijo praktično enake večkratne vrednosti plinov in saj v ozračje.
Tle sta dva problema: eno je svinjanje v različnih režimih vožnje (krivi vsi), drugo pa goljufanje (kriv zaenkrat le VW v primeru 2.0tdi in 1.6tdi)
Zbogom in hvala za vse ribe
Invictus ::
Dejstvo postaja, da bodo morali izpuhe meriti med vožnjo in ne na testnih valjih.
Bodo morali pa tudi predpisi postati bolj natančni.
Na koncu bomo dobili real-time merilce onesnaževanja, kjer boš glede na onesnaževanje mesečno plačeval davek. Več svinjaš, več plačaš ...
Bodo morali pa tudi predpisi postati bolj natančni.
Na koncu bomo dobili real-time merilce onesnaževanja, kjer boš glede na onesnaževanje mesečno plačeval davek. Več svinjaš, več plačaš ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
J.McLane ::
Če bodo res šli merit real world emisije, potem bodo mogli NOx mejo, ki jo predpisuje EURO6 definitvno zvišat, vsaj x2, v nasprotnem primeru to pomeni konec dizelskega motorja v avtu cenejšem od 20k €.
m0LN4r ::
Gospodarska vozila so tu tudi všteta v vso to kolobocijo?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
J.McLane ::
turbokompresorski DI motorji so po razpolozljivih podatkih po % izkoriscenosti dalec pred MPI.
Sources??? Mislim pa da je tvoj problem da mešaš porabo v realnem prometu in peak izkoristek, ti dve stvari nista eno in isto.
Moji viri:
- Toyota 1.2t v novem Aurisu 36% peak efficiency
- Toyota 1.33 NA MPI v novem Yarisu 38% peak efficiency
- 1.8 NA MPI v novem Prius "over 40% efficiency"
Gospodarska vozila nimajo tako strogih mej, lahka dostavna vozila so razdeljeni v 3 katergorije glede na maso
Tako dostavni kombi lahko dosega 0,125 g NOx osebna vozila pa 0,08 g NOx
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
fujtajksel ::
SuperVeloce je izjavil:
...
Jaz sem se vedno čudil, zakaj naši korejci (ceed 2.0crdi, accent 1.5crdi) v prostem teku nočejo zavrteti mašine ob dotiku s pedalko (zavrti se zelo leno), kot se to zgodi pri konkurenci, na tehničnem pa iz izpuha ne vidiš čisto nič (in tudi čutiš skoraj nič ne, če nastaviš roko).
...
To da krmilnik prepozna in prilagodi program za priganjanje brez obremenitve se mi ne zdi tolk problematično, v bistvu je neumen če ne ker gre za močno drugačen obratovalni režim, pa to da start-stop ugasne motor v leru če ga zna pol hitro in gladko prižgat se mi tudi še zdi pošteno.
Ampak to da ima pa poseben program za teste na valjih je pa druga reč ;)
Invictus ::
Gospodarska vozila so tu tudi všteta v vso to kolobocijo?
Mislim da ne, glede na to kaka sranja se vozijo po naših cestah.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Volkswagen v novi aferi, tokrat davčniOddelek: Novice / Ostale najave | 10607 (4335) | poweroff |
» | Volkswagen goljufal tudi v EU, na tnalu tudi BMW (strani: 1 2 3 4 … 10 11 12 13 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 156234 (100961) | krneki0001 |
» | Volkswagen pojasnjuje ozadje afere z izpusti (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 39128 (34782) | fujtajksel |
» | V ZDA odkrili nove goljufive porscheje, VW priznal zavajanje glede porabe (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 65573 (58645) | pirlo |
» | Zaradi goljufanja pri meritvah Volkswagnu grozi milijardna globa (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 77718 (63940) | stara mama |