Forum » Igre » FPS osnove
FPS osnove
SuperVeloce ::
Res rabiš blind test pri igri, ko fps na sceni pade iz 60 na 45fps in je takoj očitno? Sicer pa, če govorimo o TVjih, ima recimo Philips za takšne funkcije side by side demo na 'live' sliko, da se lahko sam odločiš
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
detroit ::
AapocalypseE je izjavil:
Me zanima ali kdo opazi razliko med 50Hz in 100Hz televizorjem?
če govorimo o katodnih...ja zelo močno ker slika utripa prepočasi
Skero
m0LN4r ::
Na playstationu vidiš v bilokateri dirkačini ali GTA iz helikopterja, da ni 60. To zgleda kot diapozitivi.
Največji štos je v navadi. Uporabljaj vsaj kak mesec (brez izjem) SVP manager in igraj špile z 60vsync pa potem pejt playstation špilat al kak dinamičen film v 23fps gledat.
Je pa štos, da imajo večina TVjev tale SVP algoritem že built in. Predvsem novejše.
Glede blind testa pa, ja čisto za vsako me razpizdi, ko vidim da SVP ni prižgan in background v filmih trga.
Največji štos je v navadi. Uporabljaj vsaj kak mesec (brez izjem) SVP manager in igraj špile z 60vsync pa potem pejt playstation špilat al kak dinamičen film v 23fps gledat.
Je pa štos, da imajo večina TVjev tale SVP algoritem že built in. Predvsem novejše.
Glede blind testa pa, ja čisto za vsako me razpizdi, ko vidim da SVP ni prižgan in background v filmih trga.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Pesimist ::
m0LN4r ::
Evo tle, ampak NE gledat Motorista (on je skus nasredini), ampak ozadje stvari ki se dejansko premikajo in prepotujejo določeno razdaljo:
Večji kot je premik "kadra" na kameri, večja bo razlika pri gledanju.
Večji kot je premik "kadra" na kameri, večja bo razlika pri gledanju.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
jizzer ::
Dobra tema. Najbolj mi je šlo na živce pri FIFI 14, ki sem jo igral na pc gladko z 60+FPS in pol se z prijatli dobimo na XBOXu, in jim nisem mogo dopovedat da to tak šteka ko da bi na starem Pentium procesori z AGP grafiko špilo. In sem bil avtomatsko slabši, zdaj pa ti to njim dopovej...Nemoreš.
Ni pa mi blo nikoli naprimer jasno zakaj je VSYNC? FPS se mi ne zdi da bi blo kaj več input-lag pa je nenormalen(osebno zame, neigralno)... Še v nobeni igri si ga nisem vključo (oz. sem ga edno izključo).
Je pa tut zanimivo (tu se nanašam na COD, ker ga najbolj poznam), da več kot si imel FPSov si bil tut nekako hitrejši, tišje si hodil, vbistvu "gameplay advantage", ki je bil tut na multiplayerju na serverjih.
Ni pa mi blo nikoli naprimer jasno zakaj je VSYNC? FPS se mi ne zdi da bi blo kaj več input-lag pa je nenormalen(osebno zame, neigralno)... Še v nobeni igri si ga nisem vključo (oz. sem ga edno izključo).
Je pa tut zanimivo (tu se nanašam na COD, ker ga najbolj poznam), da več kot si imel FPSov si bil tut nekako hitrejši, tišje si hodil, vbistvu "gameplay advantage", ki je bil tut na multiplayerju na serverjih.
m0LN4r ::
vsync je pametno vklopit samo če ti minimum frame ne pade pod 58-59. Maš pa še adaptive, ki preklaplja med 30-60.
Je pa tko, lahko še vklopiš tripple buffer in imaš potem neko fino sliko super smooth. Boš pa dobil nekaj input laga, predvsem odvisno od igre do igre.
Če nisi hardcore gamer, input laga neboš opazil.
Hell, kje so časi ko smo še špilal z gromozanskim lagom na isdn :)
Je pa tko, lahko še vklopiš tripple buffer in imaš potem neko fino sliko super smooth. Boš pa dobil nekaj input laga, predvsem odvisno od igre do igre.
Če nisi hardcore gamer, input laga neboš opazil.
Hell, kje so časi ko smo še špilal z gromozanskim lagom na isdn :)
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Trololololol ::
Truga ::
Gsync bo treba nabavit. :)
Bo treba ja. Ko se proizvajalci malo zresnejo.
Trenutno je na marketu tocno en kvaliteten (1440p, IPS, 144Hz) g-sync monitor. Proizvaja ga Acer, in priblizno polovica jih pride z dead pixli/backlight bleedom ali kaksno svinjarijo v panelu, in se pol jebes z garancijo 5x da dobis necemu podoben izdelek.
Pa je to 800e monitor, ne cheap korejski importi za 200e.
Freesync ima podobne probleme. Asus ima s freesyncom podoben problem: 1440p, IPS, 144Hz monitor. Ampak freesync dela samo med 40 in 90FPS, nad in pod pa preklopi na vsync. In mas spet drek na palci.
TL;DR ce kupujes G-sync ali freesync, pocakaj 1-2 leti in kupi dejansko delujoc izdelek.
BigWhale ::
Evo tle, ampak NE gledat Motorista (on je skus nasredini), ampak ozadje stvari ki se dejansko premikajo in prepotujejo določeno razdaljo
Večji kot je premik "kadra" na kameri, večja bo razlika pri gledanju.
Te stvari so ful odvisne od tehnike snemanja in obdelave posnetka potem. Ce nekaj posnames s 60fps s 180 degree shutterjem in potem to predelas na 30fps tko da vsak drugi frame ven vrzes, potem bo vse skupaj zgledal bolj bogo. Ce nardis 30fps posnetek s 180 degree shutterjem, bo premikanje gladko vendar izgubis nekaj detajlov. Teh detajlov ponavadi nihce ne pogresa.
Ce je kdo gledal Saving Private Ryan, potem lahko vidi kaj naredi krajsi shutter.
Zato je primerjava dveh posnetkov, ki sta bila narejena tako, da so enega kasneje predelali, precej nehvalezna.
Je pa res, da je 30fps oziroma 24 za kina, resnicni minimum, ki so ga uvedli v 20ih letih prejsnjega stoletja zaradi tega, ker je bilo tezje narediti kamero, ki bi lahko snemala z visjim FPSjem. :)
m0LN4r ::
To je dejansko res, ampak pri istem shutterju bo med 30 in 60fps še vedno zelo vidna razlika za navajene oči/um.
Poglej si GTA gameplay v 60fps in objekte bolj daleč v ozadju kako se smooth obračajo sem ter tja. Na 30fps bo pa žal skakalo, ker je manjko informacij med frejmi. Po domače premaknejo se veliko, ampak frejmov je premalo, da bi to pokazalo.
Oz. kmečko logiko z imagiarnimi številkami 30fps bi blo za snemanje avta do 100kmh nekako tako smooth, kot 60fps za 200-300kmh, če gledaš stavbe mimo katerih se pelje.
Seveda enak shutter.
http://30vs60.com/dirt3.php
Poglej si GTA gameplay v 60fps in objekte bolj daleč v ozadju kako se smooth obračajo sem ter tja. Na 30fps bo pa žal skakalo, ker je manjko informacij med frejmi. Po domače premaknejo se veliko, ampak frejmov je premalo, da bi to pokazalo.
Oz. kmečko logiko z imagiarnimi številkami 30fps bi blo za snemanje avta do 100kmh nekako tako smooth, kot 60fps za 200-300kmh, če gledaš stavbe mimo katerih se pelje.
Seveda enak shutter.
http://30vs60.com/dirt3.php
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
tetkapehta ::
Kot veteran cs scene ti garantiram, da je z 50 fpsji csgo nemogoče igrat (konkurenčno), in da je izboljšanje zelo jasno razvidno, tudi če se pomakneš s 120 na 300 fpsjev.
6151 ::
Jaz že opazim razliko v input lagu med 120 in 240FPS, nisem pa še poskusil >75Hz monitorja, verjetno bi pa opravil blind test med 60 in 144
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB
m0LN4r ::
Mi se pogovarjamo o vidni razliki, ne o čutim v riti oz. ker je engine v kurzu, da take anomalije dopušča.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Lonsarg ::
Input lag seveda ni isto kot koliko slik na sekundo. Več kot 60 FPS ne boš opazil, opazijo pa strenirani online ljudje vse kar je nad 50ms-100ms input laga. Da imaš manj kot 50ms input laga za vse frejme pa res rabiš da ti z hitrostjo 100-200FPS na ekranu izrisuje tvoj input, ker pri 50FPS ima en frejm 50ms, naslednji 100 in tretji 150ms input laga, šele četrti se spet sihronizira z tvojim inputom(v idealnem svetu, kjer monitor in fizika igre ne dodata še kakšnega dodatnega input laga).
Z tem da ljudje tudi malo pretiravajo o pomembnosti input lagu, namreč da v online igri nekoga ubiješ je važen v bistvu OUTPUT lag(kje je sovražnik), bolj kot input lag(kje si ti). Output lag pa naše oči same popravijo, ker predvidevajo gibanje z neskončno FPSji tudi če dobijo v možgane zgolj 30FPS. Ja pri 60FPS je to predvidevanje boljše kot pri 30FPS, tako da tudi za online igre neke hude potrebo nad 60 FPS ni, bodo pa tisti ultra geeki, ki te v 50ms od tega, ko se prikažeš iz vogale te ustrelili v glavo v cs profitirali tudi z 100 in 150 FPSji, to je res. Ampak normalni ljudje ne, ker normalni ljudje bodo itak rabili 500ms da te ustrelijo;)
Skratka, vsi govori o nad 60FPS nimajo NIČ z tem koliko je igra "tekoča", pač pa govorijo zgolj o input lagu, ki se ga pa res kar iz FPSja izračuna.
Z tem da ljudje tudi malo pretiravajo o pomembnosti input lagu, namreč da v online igri nekoga ubiješ je važen v bistvu OUTPUT lag(kje je sovražnik), bolj kot input lag(kje si ti). Output lag pa naše oči same popravijo, ker predvidevajo gibanje z neskončno FPSji tudi če dobijo v možgane zgolj 30FPS. Ja pri 60FPS je to predvidevanje boljše kot pri 30FPS, tako da tudi za online igre neke hude potrebo nad 60 FPS ni, bodo pa tisti ultra geeki, ki te v 50ms od tega, ko se prikažeš iz vogale te ustrelili v glavo v cs profitirali tudi z 100 in 150 FPSji, to je res. Ampak normalni ljudje ne, ker normalni ljudje bodo itak rabili 500ms da te ustrelijo;)
Skratka, vsi govori o nad 60FPS nimajo NIČ z tem koliko je igra "tekoča", pač pa govorijo zgolj o input lagu, ki se ga pa res kar iz FPSja izračuna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
kratos ::
Kot povedano, za ljudi ki so na računalniku večino dneva in se jim oči prilagodijo to opazijo.
Za nas druge, še vedno ni razlik (oz. so zanemarljivo majhne), pa mi lahko daš špil z 30fps-ji al pa 60fps-ji pa mi je to najmanjši faktor pri igranju določenega špila.
Za nas druge, še vedno ni razlik (oz. so zanemarljivo majhne), pa mi lahko daš špil z 30fps-ji al pa 60fps-ji pa mi je to najmanjši faktor pri igranju določenega špila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kratos ()
m0LN4r ::
ker pri 50FPS ima en frejm 50ms, naslednji 100 in tretji 150ms input laga,
Če bi to malo seštel, nevem če bi spravil v eno sekundo 60 framov al pa si mislil nekaj drugega napisat. Ena sekunda ma namreč 1000ms. 1000/59= 16ms
Pa razmaki se ne seštevajo, saj se slika giba. Spet govorim o tem, kar se dogaja na ekranu.
al pa 60fps-ji pa mi je to najmanjši faktor pri igranju določenega špila.
Sem bil nekoč enakega mnenja, ko se pa enkrat navadiš na 60, je težko gledat 30.
Zdaj pa tak ena čisto zares za gaming. Lag se sešteva nekako tako, tvoj input+preračuna igra+input soigralca+internet ping+monitor pa se nabere ja.
Tist med 0,5 in 1s verjamem da vpliva na rezultat pri igranju. Razlike pod 0,3s pa ne verjamem. Razen če si profesionalec na svetovni ravni.
Ampak spet imamo potem kakega kitajca, ki te z 100ms pinga, input lagom 200ms itd. in 25fps vstreli, ker pač boljše predvideva za pol sekunde.
Sem špilal dovolj časa Q3 in vedno se je našel en tak pacient. Pač je vstrelil 0,5s pred tebe. Nobena znanost, le stvar navadev večini primerov.
Ja pri 60FPS je to predvidevanje boljše kot pri 30FP
Ravno obratno, več kot je fps, manj rabiš predvidevat, ker dobiš informacije servirane na pladnju v realtime.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Lonsarg ::
Uf, pa sem res narobe skalkuliral ta input lag. V tem primeru pa se moja teorija o 200FPS podre, ker 20 ms pa dvomim da človek zazna. No, eni posterji zgoraj kao lahko...
No saj si isto povedal kot jaz, bodisi isto predvidevaš in je rezultat boljša informacija/predvidevanje, bodisi manj predvidevaš za enako natančno informacijo/predvidevanje.
Ja pri 60FPS je to predvidevanje boljše kot pri 30FP
Ravno obratno, več kot je fps, manj rabiš predvidevat, ker dobiš informacije servirane na pladnju v realtime.
No saj si isto povedal kot jaz, bodisi isto predvidevaš in je rezultat boljša informacija/predvidevanje, bodisi manj predvidevaš za enako natančno informacijo/predvidevanje.
hojnikb ::
>Za nas druge, še vedno ni razlik (oz. so zanemarljivo majhne), pa mi lahko daš špil z 30fps-ji al pa 60fps-ji pa mi je to najmanjši faktor pri igranju določenega špila.
Ubistvo si se ti zdaj navadil na 30fps :)
No, sej z dost motion blura se da marsikej sčarat :)
Ubistvo si se ti zdaj navadil na 30fps :)
No, sej z dost motion blura se da marsikej sčarat :)
#brezpodpisa
6151 ::
Uf, pa sem res narobe skalkuliral ta input lag. V tem primeru pa se moja teorija o 200FPS podre, ker 20 ms pa dvomim da človek zazna. No, eni posterji zgoraj kao lahko...
Pejt igrat kakšen rhythm game v katerem imaš hit window za perfekten rezultat velik 20-35ms
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB
m0LN4r ::
Nadrkanost za hit window, še zdaleč ne pomeni da lahko udariš zavestno kadar hočeš/moraš znotraj 100ms.
To je samo nadrkanost in predvidevanje.
To je samo nadrkanost in predvidevanje.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Trololololol ::
Uf, pa sem res narobe skalkuliral ta input lag. V tem primeru pa se moja teorija o 200FPS podre, ker 20 ms pa dvomim da človek zazna. No, eni posterji zgoraj kao lahko...
Vprašaj profija, kaj si misli, ko igra na serverju s 5 ali 25 pinga in na serverju z 60 ali 80 pinga. V prvem primeru se razlika ne pozna, v drugem se.
kratos ::
pixelzgaming ::
Komp: 2600X | 16GB DDR4 | 500GB NVMe | 10 + 10 + 6 + 4 TB HDD | GTX 1060 6GB
Telefon: S23 Ultra
Avto: Megane MK4 GTLine
Telefon: S23 Ultra
Avto: Megane MK4 GTLine
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pixelzgaming ()
kratos ::
enako velja zate ;)
Eni hodimo na šiht in je treba tut kakšen forum brat v tem času ;)
zdaj pa nazaj na topic da neboš spet vse pospamal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kratos ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | YouTube podpira 60 sličic na sekundo (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Omrežja / internet | 29988 (26454) | m0LN4r |
» | Filmi s 60 fps? (strani: 1 2 )Oddelek: Zvok in slika | 19950 (18107) | Tarzan |
» | S kakšno hitrostjo sprejemajo naše oči sliko ? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 11798 (10425) | krneki0001 |
» | 'FPS-ji' so pomembni (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Igre | 14502 (11364) | MrStein |
» | 30 FPS vs 60 FPS (strani: 1 2 3 )Oddelek: Igre | 9365 (7589) | Dr_M |