Prijavi se z GoogleID

» »

S kakšno hitrostjo sprejemajo naše oči sliko ?

S kakšno hitrostjo sprejemajo naše oči sliko ?

strani: « 1 2

Bellatrix ::

People are quick to judge and slow to correct themselves.

Ziga Dolhar ::

Fino bi bilo jasno navesti, na katere navedbe s katerega (izmed 450 milijonov) zadetka misliš.
Legal systems are not supposed to be efficient. They are
designed to ensure that innocent people are not found guilty.
If that requires inefficiencies, so be it.

Highlag ::

Vsaj 25 slikic na sekundo je nujno potrebno, če hočeš doseči reprodukcijo, ki jo človek zazna kot neprekinjeno.
Never trust a computer you can't throw out a window

Senitel ::

Naše oči sprejemajo sliko s svetlobno hitrostjo. >:D
Za kakšen bolj pameten odgovor, boš moral kakšno pametnejše vprašanje postavit.

Freezy ::

Lučko ki se prižiga in ugaša 20-krat na sekundo, se pravi s frekvenco 20 Hz, bo človek videl, tako kot da bi bila vedno prižgana. Seveda pa to ne velja za vse ostale živali, nekatere zaznavajo izjemno visoke frekvence.
You don't help anyone, if you don't earn anything from it.

Bananovec ::

Vidi že, vprašanje pa je ali dojame razliko med 20 Hz in 100 Hz ali x Hz. Jaz pravim, da ja.
Its only copying if samsung does it. And unless we patent this in 5 years,
this is the shittest tech ever ... and we'll sue you.
Regards, Apple

Senitel ::

Tudi med 100Hz in 200Hz je razlika ampak kej je tvoj point?

PARTyZAN ::

Lučka, ki se prižiga z 20Hz bo vidno utripala (sploh, če jo premikaš).

Isotropic ::

Senitel je izjavil:

Tudi med 100Hz in 200Hz je razlika ampak kej je tvoj point?

s koliko hz prenasajo signal zivci?

bluefish ::

"impulses typically travel along neurons at a speed of anywhere from 1 to 120 meters per second"

PARTyZAN ::

Možgani nimajo clocka. Sicer pa je večina stvari obrazloženih na prvih par zadetkih google searcha. Na wikipediji tudi jasno piše: "Although human vision has no "frame rate", it may be possible to investigate the consequences of changes in frame rate for human observers. The most famous example may be the wagon-wheel effect, a form of aliasing in the time domain; in which a spinning wheel suddenly appears to change direction when its speed approaches the frame rate of the image capture/reproduction system."

guest #44 ::

Zanimivo je da možgani kot dokaj kompleksen procesor potrbujejo malo nič hlajenja, pravzaprav rabijo ogrevanje :D

Rippy ::

Isotropic je izjavil:

Senitel je izjavil:

Tudi med 100Hz in 200Hz je razlika ampak kej je tvoj point?

s koliko hz prenasajo signal zivci?


Oči ne delujejo v "hercih" ampak konstantno prenašajo spremembe. Precej blesava izjava je, da lahko spremljamo samo "25 slik na sekundo" ker to pomeni, da imaš fotoaparat v glavi, ki čaka na pravilno ekspozicijo in šele, ko se dovolj podatkov nabere pošlje signal.

gendale ::

Highlag je izjavil:

Vsaj 25 slikic na sekundo je nujno potrebno, če hočeš doseči reprodukcijo, ki jo človek zazna kot neprekinjeno.

rabiš jih veliko več

že pri filmih, pri katerih 1 slika vsebuje podatke iz svoje 1/24 s, se lepo vidi zatikanje pri hitrejših premikih kamere

pri računalniški grafiki, kjer slika vsebuje samo stanje iz nekega trenutka, pa je zatikanje še veliko bolj opazno

energetik ::

Verjetno tisto 20Hz lučko že zaznaš kot stalno svetenje, ampak vsekakor opaziš migotanje. Mislim, da migotanje bolj zaznamo v stranskem delu vidnega polja, če zadevo vidiš nekje pri strani.

Zanimivo mi pa je, da je slika na 100Hz CRTjih povsem mirna, hkrati pa recimo lahko zaznaš 100Hz fliker fluorescentke na magnetnem balastu.

PARTyZAN ::

Pri hitrih scenah v filmih z 24fps ni zatikanja ampak zamazana slika.

RejZoR ::

Freezy je izjavil:

Lučko ki se prižiga in ugaša 20-krat na sekundo, se pravi s frekvenco 20 Hz, bo človek videl, tako kot da bi bila vedno prižgana. Seveda pa to ne velja za vse ostale živali, nekatere zaznavajo izjemno visoke frekvence.


Tle sploh ne gre za zmožnost zaznavanja ampak so v igri še druge stvari kot je adaptacija na temo/svetlobo katera potem zjebe percepcijo. Nekdo, ki ima dober par oči bi verjetno to opazil kot migetanje žarnice oz svetlobe, ki jo oddaja.
RejZoR's Flock of Sheep @ www.rejzor.tk

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RejZoR ()

Pyr0Beast ::

>Možgani nimajo clocka
O pa majo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gendale ::

PARTyZAN je izjavil:

Pri hitrih scenah v filmih z 24fps ni zatikanja ampak zamazana slika.

poglej kak prizor v katerem se kamera hitro premakne in povej da ni zatikanja

anonynino ::

Highlag je izjavil:

Vsaj 25 slikic na sekundo je nujno potrebno, če hočeš doseči reprodukcijo, ki jo človek zazna kot neprekinjeno.

Ni Res.. vsaj 15fps ;)

_Enterprise_ ::

ljudje zaznajo posamezen frejm tudi pri 160fps

najbolj se mi pa smilijo tisti ki mislijo da človek ne opazi razlike med 30 in 60 fps

Highlag ::

Eh, zapaj pa potem snemajo filme z 25slikami na sekundo? Mislim, da bi pri risankah precej materiala prišparali, če bi risali 15 slik namesto 25 na sekundo.
Never trust a computer you can't throw out a window

subby ::

Na vprašanje, koliko slik na sekundo zazna človeško oko, bi jaz odgovoril: Vse.
Da jih pa možgani ne morejo procesirat, je pa druga stvar.

bosmla ::

Lahko jih procesirajo koliko hoces vendar ce delujemo v avtomatskem nacinu (brez globjega zavedanja) pac dobimo "nujno" potrebne informacije, da se povprecen um ne obremenjuje po nepotrebnem ;)

Sssaga ::

Jaz opazim razliko med 30 fps in 60 fps pri 60 Hz u mumentu...

Moti me tudi BluRay predvajanje ušivih 24 fps na mojem gaming 24'', k je 60 Hz, ker mam tak filing da stuttera u božjo mast (frendi pa ne opazjo nč), na frendovi 40'' pa vse 'smooth' - 200 Hz mislim da je (res, s tistim sem bil pa zadovoljen - Season of the Witch).
PC: http://valid.x86.fr/3gqzt3 @ EK Supreme HF
SIM: /watch?v=qwMz9jsqKUQ @ G27 | Z906 ~ Xonar DX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Sssaga ()

Qcube ::

Odvisno koliko časa je posamezen frame v posnetku osvetljen. V primeru 30 fps in je vsak frame osvetljen 1/30s ne bo opaznega zatikanja, v primeru da je vsak od 30 frameov osvetljen z 1/10000 sekunde pa bo zatikanje opazno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Qcube ()

;-) ::

Freezy je izjavil:

Lučko ki se prižiga in ugaša 20-krat na sekundo, se pravi s frekvenco 20 Hz, bo človek videl, tako kot da bi bila vedno prižgana. Seveda pa to ne velja za vse ostale živali, nekatere zaznavajo izjemno visoke frekvence.

kako lahko vemo da živali zaznavajo višje frekvence ?

crusader ::

@Highlag
Sej pri risani animaciji je večina scen narejena z 12 sličicami v sekundi, ki se dvakrat ponovijo. razen v kakšnih hitrejših kadrih. Kakšne cheap animirane risanke pa še razpolovijo to..

blackbfm ::

Sssaga je izjavil:

Jaz opazim razliko med 30 fps in 60 fps pri 60 Hz u mumentu...

Moti me tudi BluRay predvajanje ušivih 24 fps na mojem gaming 24'', k je 60 Hz, ker mam tak filing da stuttera u božjo mast (frendi pa ne opazjo nč), na frendovi 40'' pa vse 'smooth' - 200 Hz mislim da je (res, s tistim sem bil pa zadovoljen - Season of the Witch).


Kvečjem če frendov monitor interpolira frejme vmes, pa da se ti zato zdi da je slika bolj gladka.

probaj kaj od tega če bo boljše
Motion interpolation @ Wikipedia

Tear_DR0P ::

Zanimivo je da možgani kot dokaj kompleksen procesor potrbujejo malo nič hlajenja, pravzaprav rabijo ogrevanje

in kaj misliš da počnejo vse žile v glavi ali pa zakaj možgani niso obdani s plastjo tolšče da bi jih ohranjala tople? možgani dobro delujejo na neki temperaturi in telo se jih trudi vzdrževati tam, ne več, ne manj - za razliko od CPUja, ti bodo možgani pri 45°C že razpadli

kar pa se tiče FPS človeškega vida - FPS človeških oči ni enak skozi celotno vidno polje. V sredini vidnega polja, kjer zaznavamo detajle, je pri večini ljudi manjši od 25, na periferiji pa je precej visok, tudi nad 100, zaradi česar v kotičkih očes lažje zaznavamo utripanje luči ali leva, ki nas hoče napasti iz zasede.

@Bellatrix in ostali - 100fps.com ima zelo dobro razlago FPSjev človeškega vida in od česa vse so odvisni.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Tarzan ::

Kot je Tear_DROP rekel. Tako kot imamo jezik naštelan, da ima na različnih mestih različne "senzorje" za okus, imamo tudi pri očesu podobne adaptacije. Gibajoč predmet bomo prej videli, kot negibnega in tudi morebiten FPS predmeta bo temu prilagojen. Ob robovih vidnega polja imamo še posebej na premik občutljiv vid. To smo razvili, da nas ne bi požrle zveri, ko smo kot malo bolj razvite opice priplezali z dreves.

blackbfm ::

tole z jezikom je bullshit

jype ::

Tarzan> Tako kot imamo jezik naštelan, da ima na različnih mestih različne "senzorje" za okus,

Nima.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

bijoloh ::

;-) je izjavil:


kako lahko vemo da živali zaznavajo višje frekvence ?


Jim izmerimo stopitveno (fuzijsko) frekvenco oči.

Živali se vstavi v oko merilno diodo in pred oko fotostimulator, ki je povezan z napravo za spreminjanje frekvence delovanja tega fotostimulatorja. Vse mora biti seveda v temnem prostoru. Začneš povečevati frekvenco delovanja fotostimulatorja in na merilnem delu meriš ali se dražljaj zazna kot ločen ali ne. Pri dovolj visoki frekvenci draženja pride do stopitve (fuzije) teh dražljajev. Pri tej frekvenci draženja organizem ne zazna več dražljajev kot ločenih ampak kot zlitje dražljajev. Ta frekvenca ti potem npr. pove "kako hitro mora luč utripati, da jo organizem zazna kot neprekinjeno".

Kot zanimivost mogoče - muhe imajo to stopitveno frekvenco tam okrog 180Hz. Zato lahko tako dobro zaznajo spreminjanje v okolici in jih zato med drugim težko ujamemo, ker gib naše roke je v njihovem zaznavanju "precej počasen" - nekako kot bi muhe gledale film v "slow motion" načinu :)

Pyr0Beast ::

>Kot zanimivost mogoče - muhe imajo to stopitveno frekvenco tam okrog 180Hz. Zato lahko tako dobro zaznajo spreminjanje v okolici in jih zato med drugim težko ujamemo, ker gib naše roke je v njihovem zaznavanju "precej počasen" - nekako kot bi muhe gledale film v "slow motion" načinu :)

Težka.


Muhe imajo blazno hitre reflekse. Gib je tako hiter kot je.
In oke ki ne rabijo fokusiranja ter vidijo praktično lastno rit.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

;-) ::

Kako bi videle gib počasen ?

Če nek gib traja 1s nemorejo tega gledati 2s (slow motion), pol bi lahko zblaznele od gledanja zgodovine.

subby ::

bitje deluje na mnogo višji frekvenci, kot človek in posledično se ji vse odvija hitreje(višji refresh rate ima)

Pyr0Beast ::

Špil dela enako hitro ali ima 20 ali pa 200FPS-jev
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

subby ::

vendar boš ti MNOGO lažje reagiral, če boš igral z 200 kot pa z 20

Senitel ::

Do neke mere ja, ampak na 60Hz zaslonu je 200fps povsem brezveze.

RejZoR ::

Pyr0Beast je izjavil:

Špil dela enako hitro ali ima 20 ali pa 200FPS-jev


Povej to profi Q3A playerjem pa te bojo prebutal... In ne, špil ki teče na 20fps in 200fps nikakor ni isto. Tud če gre za konstanten framerate.
RejZoR's Flock of Sheep @ www.rejzor.tk

Senitel ::

Če teče hitrejše kot je refresh rate je brezveze. Če pa so fizikalni bugi v špilu, ki se začnejo kazat pri višjih fps, bi bilo pa fino spustit developerjem kakšen head shot.

PARTyZAN ::

Kot je Sentinel rekel je pri Q3 pogonu razlog za razliko drugje kot pa v interakciji med očmi in zaslonom.

Pyr0Beast: imaš kakšen URL o možganskem "clocku"?

T-h-o-r ::

_Enterprise_ je izjavil:

ljudje zaznajo posamezen frejm tudi pri 160fps

najbolj se mi pa smilijo tisti ki mislijo da človek ne opazi razlike med 30 in 60 fps

enterprise keeps being stupid on slo-tech also


ne opaziš
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

gendale ::

T-h-o-r je izjavil:

_Enterprise_ je izjavil:

ljudje zaznajo posamezen frejm tudi pri 160fps

najbolj se mi pa smilijo tisti ki mislijo da človek ne opazi razlike med 30 in 60 fps

enterprise keeps being stupid on slo-tech also


ne opaziš

kaj da ne

http://www.boallen.com/fps-compare.html

listje123 ::

Highlag je izjavil:

Vsaj 25 slikic na sekundo je nujno potrebno, če hočeš doseči reprodukcijo, ki jo človek zazna kot neprekinjeno.


To bi veljal sm za terminatorja za človeka pa sploh ne

Senitel ::

T-h-o-r je izjavil:

_Enterprise_ je izjavil:

ljudje zaznajo posamezen frejm tudi pri 160fps

najbolj se mi pa smilijo tisti ki mislijo da človek ne opazi razlike med 30 in 60 fps

enterprise keeps being stupid on slo-tech also


ne opaziš

Tudi del o posameznem frejmu pri 160fps drži. Čeprav je malo neumno izraženo. Slikovni pulz dolžine 1/160s boš opazil.

bijoloh ::

;-) je izjavil:

Kako bi videle gib počasen ?

Če nek gib traja 1s nemorejo tega gledati 2s (slow motion), pol bi lahko zblaznele od gledanja zgodovine.


Se opravičujem za nejasno razlago.

Se strinjam, da gib, ki traja 1sek ne morejo muhe gledati več kot 1sek. Bolj je bilo tukaj mišljeno v tem smislu, da muhe npr. v 1sek časa zaznajo in obdelajo(procesirajo) veliko večje število informacij(posnetkov) kot jih neko drugo bitje z manjšo stopitveno (fuzijsko) frekvenco (npr. človek) lahko obdela (procesira) v tem istem intervalu časa.

Nekako kot bi posnel gib roke s kakšno high speed videokamero (recimo s hitrostjo zajemanja 200 sličič/sek = zaokroženo, približno tako kot muha pri tej frekvenci ne loči več med posameznimi "posnetki" - "posnetki" se ji zlijejo v neko tekoče gibanje roke ). Potem pa bi predvajal ta posnetek giba roke pri stopitveni (fuzijski) frekvenci, ki ga ima tvoje oko (zaokroženo in poenostavljeno recimo 20 sličič/sek). V tem poenostavljenem primeru bi tako moral gledati isti gib roke približno 10x več časa, da bi zaznal/obdelal/procesiral vse to kar zazna/obdela/procesira muha. Nekako se mi zdi, da bi temu predvajanju lahko rekli "slow motion". Pri tem načinu gledanja se mi tudi zdi, da bi človek lahko rekel, da je gib roke "počasen" (ker gib roke v tem "slow motion" načinu predvajanja potrebuje bistveno več časa, da "opravi isto pot"). Morda bi tukaj bolj ustrezalo, če bi bilo napisano, da muha v tem času obdela veliko več "posnetkov" kot jih lahko npr. človek za isto stvar. Zato ima več možnosti, da ubere pravo strategijo in pobegne (vsaj teoretično, če zanemarimo še vse ostale zadeve, ki lahko vplivajo na uspešen pobeg muhe).


Upam, da je sedaj malce bolj jasno napisano kaj je bilo mišljeno...

_Enterprise_ ::

T-h-o-r je izjavil:

_Enterprise_ je izjavil:

ljudje zaznajo posamezen frejm tudi pri 160fps

najbolj se mi pa smilijo tisti ki mislijo da človek ne opazi razlike med 30 in 60 fps

enterprise keeps being stupid on slo-tech also


ne opaziš
a si ti mal de*ila? nebi rad žalil, ampak ne morem drugače, če nekdo mene, sam pa trosi traparije.

ko so testirali pilote v USAF, so zaznali posamezen frejm pri 220 fps. to je že pri ekstremu, zato sem jest rekel 160

RejZoR ::

Senitel je izjavil:

Če teče hitrejše kot je refresh rate je brezveze. Če pa so fizikalni bugi v špilu, ki se začnejo kazat pri višjih fps, bi bilo pa fino spustit developerjem kakšen head shot.


Ni nujno da je vezano na bug. Še vsak špil, ki je letel na smešno visokem frameratu je imel čist drugačen feeling kot katerikoli na konstantnih 40fps.
RejZoR's Flock of Sheep @ www.rejzor.tk
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

'FPS-ji' so pomembni (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Igre
1509201 (6063) MrStein
»

FPSji in refresh rate

Oddelek: Igre
443292 (1598) gumby
»

30 FPS vs 60 FPS (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Igre
1146638 (4862) Dr_M
»

sam 60 fpsjev???

Oddelek: Pomoč in nasveti
301679 (916) stock
»

Človeško oko

Oddelek: Novice / Igre
113057 (3057) undefined

Več podobnih tem