Forum » Na cesti » Formula 1 2015
Formula 1 2015
billy ::
Naj mi zdaj en razloži, kako lahko pride zdaj do problemov s coolin pressure, na "testni mizi" pa tega ni bilo? Kaka je razlika med testno mizo in vgradnjo v avto, saj so pa točno vedeli, kje bodo določene komponente v bolidu, kakšne bodo obremenitve, dotok lufta, etc...vse so vnaprej vedeli in bi lahko testirali "na mizi"...
Ne vem no..po dobrem letu(ali še več?) sem nekako razočaran nad hondo, sem mislil da bodo težave povezane bolj s bolidom in ne toliko s power unitom.
Ne vem no..po dobrem letu(ali še več?) sem nekako razočaran nad hondo, sem mislil da bodo težave povezane bolj s bolidom in ne toliko s power unitom.
TribesMan ::
Kako so se lahko podobne težave pojavile včeraj pri Mercedesu, ki ima za seboj že celo sezono... Razočaranje na kubik...
Uglavnem ne dramatiziraj. Avto je odpeljal prvih 30 krogov. Shit happens...
Uglavnem ne dramatiziraj. Avto je odpeljal prvih 30 krogov. Shit happens...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
billy ::
Ampak merc/rbr verjetno testira kakšne nove komponente, "našpana" mašino, ipd...ker je pač prišlo zdaj do rahle spremembe pravil in so dovoljeni posegi. Honda pa že leto, dve...točno ve kako in kaj?
Ne dramatiziran, ampak ne gre mi v glavo, konec koncev se gre za hondo in ne renaulta ali podobno "levo" moštvo, kar se tiče top shit turbo tehnologije...
Ne dramatiziran, ampak ne gre mi v glavo, konec koncev se gre za hondo in ne renaulta ali podobno "levo" moštvo, kar se tiče top shit turbo tehnologije...
TribesMan ::
A Honda pa testira 200% preverjene komponente?
Prosim te nehaj bluzit.
Prosim? Od kdaj je pa Renault "levo" mošto kar se tiče turbo motorjev?
Prosim te nehaj bluzit.
konec koncev se gre za hondo in ne renaulta ali podobno "levo" moštvo, kar se tiče top shit turbo tehnologije
Prosim? Od kdaj je pa Renault "levo" mošto kar se tiče turbo motorjev?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
vilser ::
Ja, PU se mora ujemat v nulo s šasijo. Ko daš to v prakso in montiraš zadeve v živo, se pojavijo težave, ker je zadeva dost komplicirana. Če kaže vse v redu na testni mizi, to ne pomeni še nič, ker zadeva v živo v garažah in na stezi je čisto nekaj drugega.
billy ::
Super Sonic ::
Naj mi zdaj en razloži, kako lahko pride zdaj do problemov s coolin pressure, na "testni mizi" pa tega ni bilo? Kaka je razlika med testno mizo in vgradnjo v avto, saj so pa točno vedeli, kje bodo določene komponente v bolidu, kakšne bodo obremenitve, dotok lufta, etc...vse so vnaprej vedeli in bi lahko testirali "na mizi"...
A si ti vidu kako McLaren izgleda v zadnjem delu dirkalnika? Nič kaj prostorno in nič kaj podobno testni mizi. Dirkalnik kot tak je bil dan skupaj šele par dni nazaj in tudi sveta Marija mu ne bi mogla predvideti kako se stvar obnaša potem, ko je enkrat na stezi.
Sej ti je že Tribes rekel: kako je lahko prišlo potem lani do težav RedBulla s hlajenjem? Tri leta so imel, zgleda da so travo kadil vmes. Enako kot pri Ferrariju.
Dokaz je lanska sezona in njihov famozni power unit, ki je bil najslabši v karavani...no..letos bo to očitno hondin ;)
Tudi če bo, bo to logično, pod drugo pa, vsak, ki ve kaj hoče, razume, da čez noč v F1 ni ničesar. Te časi so že davno mimo.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
billy ::
Jaz sem mislil/predvideval, da je tak zadek zaradi superiorne mašinerije, in da PU omogoča tak zadek. Če je napaka tukaj, potem lahko kar odpišejo sezono in se skoncentrirajo v 2016, ker rabijo cel nov zadek.
PS, na stezo je celo maldonado :)
PS, na stezo je celo maldonado :)
Super Sonic ::
Jezus, po prevoženih 30 krogih ne bo nihče zadka menjal. ;)
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
vilser ::
Zanimivo je to, da so danes ponoči montirali nov PU in težave so še vedno prisotne. No malo boljše je, ker danes dopoldan nekaj krogov so naredili. Pa danes je prišel tudi
Gilles Simon. On bo delal za Hondo. On je odličen.
Gilles Simon. On bo delal za Hondo. On je odličen.
Super Sonic ::
Kera epic od MBja zdele (Twitter):
On a different note, it's not just @McLarenF1 going back to the future this week with their new engine partners @HondaRacingF1 as our friends at @redbullracing debuted their 'camo car' @circuitodejerez, it brought back memories of a different age n age when Mercedes did just the same - but with a twist... find out more here -> http://f1.benz.me/jTHUs7G2
http://www.mercedesamgf1.com/en/news/20...
haha
On a different note, it's not just @McLarenF1 going back to the future this week with their new engine partners @HondaRacingF1 as our friends at @redbullracing debuted their 'camo car' @circuitodejerez, it brought back memories of a different age n age when Mercedes did just the same - but with a twist... find out more here -> http://f1.benz.me/jTHUs7G2
http://www.mercedesamgf1.com/en/news/20...
haha
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
billy ::
Here's a look at the timing screen: NAS - 1:21.545 (75), RAI - 1:22.351 (54), ROS - 1:22.810 (109), MAS - 1:23.665 (47), RIC - 1:23.920 (12), MAL - 1:24.215 (47), SAI - 1:24.473 (91), ALO - 1:35.553 (32)
TribesMan ::
CRAIG SCARBOROUGH: "I understand the entire Honda power unit is new since the Abu Dhabi test. It will have been rig tested but once installed in a car other factors can come into play. With these extremely complex engines even a small problem can stop the car for hours."
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
vilser ::
We won't be seeing any more of the McLaren today due to problems with the Honda engine, but plenty of you have been asking about the design of the car. So here's CRAIG SCARBOROUGH on it:
"I have to say the McLaren in design terms looks as though it could be the best out there. Their packaging of the rear end is a step ahead of the other teams.
"Of course there’s more to making the package work than a tight rear end, but once sorted on the power unit McLaren could be threatening for podiums later in the year."
"I have to say the McLaren in design terms looks as though it could be the best out there. Their packaging of the rear end is a step ahead of the other teams.
"Of course there’s more to making the package work than a tight rear end, but once sorted on the power unit McLaren could be threatening for podiums later in the year."
Jst ::
PIPI: Kaj se javiš za en šnelkurz Engineering 101 za telebane?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
PrimozR ::
Nah, ne vem kje bi začel, kaj bi vse pokril, itd. Ni mi problem odgovoriti na vprašanja (kolikor pač poznam tematiko), en takšen obsežen prispevek bi pa zahteval preveč razmišljanja kaj vključiti in kaj ne (ter kako pdoprobno, tisto kar ja).
Takole na hitro, loss of cooling pressure pač pomeni, da jim je padel tlak v hladilnem sistemu. Samo po sebi to ni tako zelo kritično, avto ne bo v 100 m crknil, kot se to zgodi v primeru padca tlaka olja (kjer je posledica, da se drsni ležaji na ročični gredi in še kje ne mažejo več zadostno).
Razlogov za težave v hladilnem sistemu je lahko več, ker ne vemo kako hud je bil padec, se lahko le ugiba. Če je padec relativno majhen, lahko samo nekaj pušča. Vse od cevi, stika cevi pa do hladilnika, ki je lahko preluknjan. Padec tlaka je lahko tudi posledica okvare vodne črpalke, a bi bilo to precej huje, ker so, se mi zdi, vodne črpalke z zobniškim prenosom vezane direktno na ročično gred.
Testiranje na mizi (test bench, prüfstand, kakorkoli že) takšnih težav zlahka ne pokaže, ker imaš motor na relativno togih nosilcih, na drugi strani pa na dinamometru, ki ga zavira. Pa Honda je povsem možno da imela samo motor brez menjalnika (kar je lažje, imaš samo eno izhodno gred, ne pa dveh, kot v primeru diferenciala), razen če so pri McLarnu enega donirali za testne namene (kar pa je prav tako možno). Vsekakor imaš hladilni sistemo pogosto nekoliko ločen in pritrjen na mirna tla, trese se samo motor, nosilec motorja in dinamometer, ostalo je bolj ko ne pri miru. Sicer ti to lahko povzroči nekaj več težav na ceveh, ki gredo od mornega hladilnega sistema do tresočega se motorja, a ni to nič hujšega.
Montaža v avto je nekaj povsem drugega, pogoji so bistveno manj kontrolirani, nimaš takšne rezerve s pretokom zraka (pač, testiraš, če imaš dovolj hlajenja), trese se celotna šasija, saj motor nanjo prenaša vibracije, vibracije dobivaš tudi s ceste prek podvozja, nosilci za različne komponente morda niso tako togi, torej se trese tudi kaj drugega, vse te vibracije pa zlahka pomenijo, da se kaka cev kje malce nalomi/natrga oz. se začne stikati in podobno.
Torej povedali so, da so izgubili nekaj tlaka v hladilnem sistemu, to je pa to. Ne vemo, kako hudo je, ker seveda obstaja tudi možnost, da jim je odletelo tesnilo na glavi oz. kje drugje, kar bo zahtevalo rebuild motorja. Seveda je vse to neugodno za testiranje, a tako pač je. Testiranja so tukaj relativno javna, me zanima koliko motorjev je recimo uničil Ferrari v Fioranu v zlatih časih Schumacherja.
Takole na hitro, loss of cooling pressure pač pomeni, da jim je padel tlak v hladilnem sistemu. Samo po sebi to ni tako zelo kritično, avto ne bo v 100 m crknil, kot se to zgodi v primeru padca tlaka olja (kjer je posledica, da se drsni ležaji na ročični gredi in še kje ne mažejo več zadostno).
Razlogov za težave v hladilnem sistemu je lahko več, ker ne vemo kako hud je bil padec, se lahko le ugiba. Če je padec relativno majhen, lahko samo nekaj pušča. Vse od cevi, stika cevi pa do hladilnika, ki je lahko preluknjan. Padec tlaka je lahko tudi posledica okvare vodne črpalke, a bi bilo to precej huje, ker so, se mi zdi, vodne črpalke z zobniškim prenosom vezane direktno na ročično gred.
Testiranje na mizi (test bench, prüfstand, kakorkoli že) takšnih težav zlahka ne pokaže, ker imaš motor na relativno togih nosilcih, na drugi strani pa na dinamometru, ki ga zavira. Pa Honda je povsem možno da imela samo motor brez menjalnika (kar je lažje, imaš samo eno izhodno gred, ne pa dveh, kot v primeru diferenciala), razen če so pri McLarnu enega donirali za testne namene (kar pa je prav tako možno). Vsekakor imaš hladilni sistemo pogosto nekoliko ločen in pritrjen na mirna tla, trese se samo motor, nosilec motorja in dinamometer, ostalo je bolj ko ne pri miru. Sicer ti to lahko povzroči nekaj več težav na ceveh, ki gredo od mornega hladilnega sistema do tresočega se motorja, a ni to nič hujšega.
Montaža v avto je nekaj povsem drugega, pogoji so bistveno manj kontrolirani, nimaš takšne rezerve s pretokom zraka (pač, testiraš, če imaš dovolj hlajenja), trese se celotna šasija, saj motor nanjo prenaša vibracije, vibracije dobivaš tudi s ceste prek podvozja, nosilci za različne komponente morda niso tako togi, torej se trese tudi kaj drugega, vse te vibracije pa zlahka pomenijo, da se kaka cev kje malce nalomi/natrga oz. se začne stikati in podobno.
Torej povedali so, da so izgubili nekaj tlaka v hladilnem sistemu, to je pa to. Ne vemo, kako hudo je, ker seveda obstaja tudi možnost, da jim je odletelo tesnilo na glavi oz. kje drugje, kar bo zahtevalo rebuild motorja. Seveda je vse to neugodno za testiranje, a tako pač je. Testiranja so tukaj relativno javna, me zanima koliko motorjev je recimo uničil Ferrari v Fioranu v zlatih časih Schumacherja.
billy ::
Ok, vibracije, tole bi lahko bilo krivo za polom honde, ker tega pa res ne morejo na mizi simulirat. Vse drugo pa ne dopuščam, ali pa sem to tovarno preveč koval v zvezde in niso ravno tako sposobni, kot sem mislil.
Je pa alonso na twiterju zapisal: "big step forward..."
PS, upanje umre zadnje ;)
Je pa alonso na twiterju zapisal: "big step forward..."
PS, upanje umre zadnje ;)
BT52 ::
Pipi ali kdo drug naj prilepi url yt dokumentarca na ime "Turbo F1 engines how they started"
Tam se vidijo vse težave in omejitve kostruiranja turbo motorja, ter integracije.
Težave katere težko simuliraš na mizi:
-electronic noise (glej doc)
-g force vplivi na mazanje. Hlajenje, tesnenje
-dejanske sile vpetja menjalnika
-tesna sestava vodi v veliko možnostjo napak mehanikov
-f1 dirkalni vsebuje preko 40 elektroskih "škatek" samo za pogon PU-ja
-čeprav se software preverja in se načrtujejo Fail safe načini. Se pri 10000 prog vrsticami zna kaj "zaplest"
Dejansko vseh spremeljivk ne moreš predvidevat in testirat. Čeprav danes inženirji imamo za razliko Duckwortha na dokumentarcu na voljo Cad sim programe, ki omogočajo virtualo. Ne moraš zdaj ždeti cele za pcjem samo da v nulo stestiraš npr vpliv luknje zatiča na odmično, ker poten nebi nikamor prišli. konec koncev nekaj mora bit4 koncano znotraj časovnh in finančnih okvirou
Tam se vidijo vse težave in omejitve kostruiranja turbo motorja, ter integracije.
Težave katere težko simuliraš na mizi:
-electronic noise (glej doc)
-g force vplivi na mazanje. Hlajenje, tesnenje
-dejanske sile vpetja menjalnika
-tesna sestava vodi v veliko možnostjo napak mehanikov
-f1 dirkalni vsebuje preko 40 elektroskih "škatek" samo za pogon PU-ja
-čeprav se software preverja in se načrtujejo Fail safe načini. Se pri 10000 prog vrsticami zna kaj "zaplest"
Dejansko vseh spremeljivk ne moreš predvidevat in testirat. Čeprav danes inženirji imamo za razliko Duckwortha na dokumentarcu na voljo Cad sim programe, ki omogočajo virtualo. Ne moraš zdaj ždeti cele za pcjem samo da v nulo stestiraš npr vpliv luknje zatiča na odmično, ker poten nebi nikamor prišli. konec koncev nekaj mora bit4 koncano znotraj časovnh in finančnih okvirou
Daedalus ::
Ok, vibracije, tole bi lahko bilo krivo za polom honde, ker tega pa res ne morejo na mizi simulirat. Vse drugo pa ne dopuščam, ali pa sem to tovarno preveč koval v zvezde in niso ravno tako sposobni, kot sem mislil.
Niso samo vibracije. So tudi pospeški pri (valda) pospeševanju, zaviranju, ovinkanju, skakanju preko robnikov, vpliv zvijanja šasije na motor... čuda stvari se dogaja naenkrat. Vse tega ne moreš simulirati. Eno je vrteti motor "na mizi", drugo je zadevo vtaknit v dirkalnik in se preganjat po stezi.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Daedalus ()
Map ::
Bi lahko nekdo še na hitro poimenoval dele dirkalnika oz. razložil nekaj najpogostejših kratic in povedal več o karoseriji(recimo vem kaj so sidepodi, o krilcih pa ne vem preveč, verjetno ima tudi nek določen del sprednjega ali zadnjega krilca svoje ime)?
PrimozR ::
No, vibracije se danes res da predvideti, kar se v časih prvih turbo motorjev ni dalo. Pa dandanes se to počne tudi precej natančno ter kar za celoten motor, čeprav če vedno potrebuješ teste, ker ti pri dinamiki hude probleme dela nelinearnost. Nelinearnost se pa pojavi pri VSAKI zračnosti, zračnosti so pa prisotne povsod, efektivno tudi v drsnih (ter tudi krogličnih ležajih), ker je oljni klin, na katerem ležaji tečejo (tudi kroglični, kroglice se vrtijo na plasti olja) nekaj, kar preprečuje stik. Saj načeloma bi lahko rekli, da je to pravzaprav dušilec vibracij, a po drugi strani, če so frekvence in pomiki pravi, lahko postane tudi ojačevalec (v resonanci).
Ampak te stvari znotraj samega motorja itak stestiraš na mizi pa marsikje se uporabljajo dušilci (če se kdo spomni članka Speed King, prispevek Race Engine Technology o Cosworthovem V8 motorju CA, kjer so v primerjavi s TJ precej povišali število dušilnih elementov v motorju - izvleček: http://www.f1technical.net/features/188...
Sicer je vprašanje, kaj se dogaja z vibracijami zdaj, ko so na vsega ~11.000 obratih ter na V6 motorjih, v primeru V10 so recimo 1. lasto frekvenco imeli pod delovnim območjem, v primeru V8 se je pa ta v večini primerov dvignila ravno v delovno območje, na tja ~18.000 obratov. Zato tudi toliko več dušilnih elementov.
Za zanimivost, parne turbine elektrarn se pogosto vrtijo med 2. in 3. resonančno frekvenco, zato je zagon in zaustavitev takšne turbine precej zahtevno početje, zagon mora biti hiter (tresenje v resonanci ti lahko pobira moč, vrtilni moment gre lahko namesto v višje obrate le v višjo amplitudo tresenja), zaustavljanje pa mora biti posledično podobno hitro.
Ampak te stvari znotraj samega motorja itak stestiraš na mizi pa marsikje se uporabljajo dušilci (če se kdo spomni članka Speed King, prispevek Race Engine Technology o Cosworthovem V8 motorju CA, kjer so v primerjavi s TJ precej povišali število dušilnih elementov v motorju - izvleček: http://www.f1technical.net/features/188...
Sicer je vprašanje, kaj se dogaja z vibracijami zdaj, ko so na vsega ~11.000 obratih ter na V6 motorjih, v primeru V10 so recimo 1. lasto frekvenco imeli pod delovnim območjem, v primeru V8 se je pa ta v večini primerov dvignila ravno v delovno območje, na tja ~18.000 obratov. Zato tudi toliko več dušilnih elementov.
Za zanimivost, parne turbine elektrarn se pogosto vrtijo med 2. in 3. resonančno frekvenco, zato je zagon in zaustavitev takšne turbine precej zahtevno početje, zagon mora biti hiter (tresenje v resonanci ti lahko pobira moč, vrtilni moment gre lahko namesto v višje obrate le v višjo amplitudo tresenja), zaustavljanje pa mora biti posledično podobno hitro.
PrimozR ::
Bi lahko nekdo še na hitro poimenoval dele dirkalnika oz. razložil nekaj najpogostejših kratic in povedal več o karoseriji(recimo vem kaj so sidepodi, o krilcih pa ne vem preveč, verjetno ima tudi nek določen del sprednjega ali zadnjega krilca svoje ime)?
Tole je spet eno takšno nehvaležno delo. Najlažje se na tem področju izobraziš tako, da čimveč bereš, spremljaš čim več virov in vprašaš, če česa ne veš. Tukaj bo primeren prostor za to. Težko je namreč pokriti vse, kar bi nekoga zanimalo, če se ne pripraviš res sistematično.
Sicer pa kratice:
DRS - drag reduction system; (odpiranje zadnjega krilca)
ERS-H - energy recovery system - heat; (rekuperacija energije - toplotne, na turbini)
ERS-K - energy recovery system - kinetic; (rekuperacija energije - kinetične, zaviranje avtomobila z elektromotorjem namesto z zavorami)
ES - energy storage; (baterija)
CU - control unit (škatla, ki odloča, kam gre energija, iz ES v ERS-H ali v ERS-K oz. obratno, iz ERS-H v ERS-K, kar je neomejeno z vidika pretoka energije, ena izmed zmagovalnih skrivnosti Mercedesa lani)
PU - power unit; (močnostna enota, skupek motorja z notranjim izgorevanjem, turbine, obeh ERS-ov, ES-a in CU-ja, vse to v paketu dobavlja en dobavitelj, Mercedes, Renault, Ferrari oz. Honda)
FRIC - front-rear interconnected (suspension); (hidravlično povezano sprednej in zadnje vzmetenje, ki preprečuje nagibanje avta med zaviranjem in pospeševanjem, da je le-ta bolj raven, ker to pozitivno vpliva na aerodinamiko dna in difuzorja, najbolj kritičnega dela avtomobila z vidika aerodinamike - difuzor da mislim da nekih 50 % vsega podtlaka z zelo malo zračnega upora)
Te zanima še kaj specifičnega?
EDIT: namesto ERS-x se uporablja tudi MGU-x - motor generator unit, kar označuje, da se zadeva lahko obnaša kot generator (ustvarjalec energije) oz. kot motor (porabnik) energije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
PrimozR ::
Aham, ilustracija haljenja, sicer so podatki za Cosworthov V8 motor:
http://www.racecar-engineering.com/arti...
Ha, divje :D
Currently the V8 runs with around four litres of water in the entire cooling system, including the radiator. This is circulated at about 270 litres per minute by a small, high-revving impeller, which pumps the water out of the engine at 125degC. Water is still believed to be the best cooling medium and the engines run it with nothing more than the addition of a corrosion inhibitor.
http://www.racecar-engineering.com/arti...
Ha, divje :D
Despite the higher return pressures, clearances are so tight that the valves will often mark the pistons during normal use, calling for a quarter degree or so adjustment in the timing to keep things safe.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
vilser ::
Alonso komaj drži dirkalnik na stezi. Pa zgleda, da ima težave pri vhodu v zavoj in da ne more spustit moč motorja na tla.
galimim ::
@BT52
Kater dokumentarc si mislu? Ker jst najdem dva pod tem imenom
in pa
Kater dokumentarc si mislu? Ker jst najdem dva pod tem imenom
in pa
Born To Bleed, Fighting To Succeed, Built To Endure What This World Throws At Me
vilser ::
TribesMan ::
Problem je da je vse novo. Nestestirano, nastavitve tako motorja kot šasije daleč od optimalnih, delno mokra steza in tako dalje. Takrat ko je bilo to posneto so imeli za sabo mogoče 20 "hitrih krogov". Malo težko primerjat z Mercedesom in Ferrarijem ki imata za sabo 3 relativno uspešne dni s preko 200 krogov za sabo. In še prej eno celo sezono, kjer so se lahko temeljito naučili kako pa kaj je treba poštimat motor da je najbolj vozen...
Mclaren ima še veliko dela, samo do Melbourna je še daleč.
Mclaren ima še veliko dela, samo do Melbourna je še daleč.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
BT52 ::
@BT52
Kater dokumentarc si mislu? Ker jst najdem dva pod tem imenom
Ja to je to to. Pravzaprav so vsi eni in isti dokumentareci. Če si bolj osnovnega znanja poglej prvega (daljši). Če pa te zanima bistvo pa poglej part 1 in 2.
Za novince, ki bi radi izvedeli malce osvnove tehnike in radi gledate dokumentarce izvolite tale videje: http://www.reddit.com/r/formula1/commen...
Za več pa se naj vpraša.
Če pa kdo razume Špansko še jaz osebno priporočam videje Špa televizije z Tony (ali Toni) Cuquerella (vpišite v yt). Gre za dolgoletnega dirkaškega glavnega inženirja GP2 ekipe Campos. Potem za nekdanjega glavnega direktorja HRT-ja, ter zdaj po novem tudi glavnega odgovornega inženirja Ferrarija na stezi. http://www.f1today.net/en/news/ferrari-...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
vilser ::
Evo krog po tistemu pa Alonso izpelje normalno. Tukaj so problemi pri mehanskih nastavitvah (setup) in pri kartiranju delovanja motorja, ki bi moral uravnovesit brake by wire, MGU - K in MGU - H.
Po temu kar sem videl oz prebral glede testiranj, bi rekel, da je Mercedes spredaj z ogromno prednostjo, in pol sta Red Bull in Williams. Po mojem je Ferrari še vedno zadaj, in o McLarnu Hondi, pa nevem kaj naj si mislim.
PrimozR ::
Nja, še tole, drugi dan (prejšnji link je 3. dan) http://somersf1.blogspot.co.uk/2015/02/...
BT52 ::
Marsikaj sem že videl ampak tega pa še ne. Če je bil Prost professor je tole za doktorat. Ha ha. Zgleda, kot kak MotoGP dirkaški inženir po sesionu z dirkačem.
https://twitter.com/sebvettelnews/statu...
http://www.jamesallenonf1.com/2015/02/f...
https://twitter.com/sebvettelnews/statu...
http://www.jamesallenonf1.com/2015/02/f...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
TribesMan ::
Če je bil Prost professor je tole za doktorat.
Sej veš da moraš met najprej doktorat, če hočeš bit profesor?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
BT52 ::
PrimozR ::
Je nujno, ne samo da potrebuješ doktorat, moraš še na izmenjavo v tujino, nabirati točke, e mi zdi da še naprej objavljati članke, imeti prave pogoje v laboratoriju oz. na katedri, da prideš na vrsto, itd. Profesor > doktor.
Srednješolski profesor je pa nekaj drugega, ni to to. Ni uradni naziv, univerzitetna profesura se mi zdi da je tudi uradna (pač prof. Ta pa Ta).
Srednješolski profesor je pa nekaj drugega, ni to to. Ni uradni naziv, univerzitetna profesura se mi zdi da je tudi uradna (pač prof. Ta pa Ta).
BT52 ::
Je nujno, ne samo da potrebuješ doktorat, moraš še na izmenjavo v tujino, nabirati točke, e mi zdi da še naprej objavljati članke, imeti prave pogoje v laboratoriju oz. na katedri, da prideš na vrsto, itd. Profesor > doktor.
Srednješolski profesor je pa nekaj drugega, ni to to. Ni uradni naziv, univerzitetna profesura se mi zdi da je tudi uradna (pač prof. Ta pa Ta).
Hja zanimivo, nisem nikoli iskal tega. Zdaj sem geldal na netu v sskj pa ni konkretne besede. Na wiki pa piše samo o diplomi. Hja slovenci vse zakompliciramo ha ha
http://lit.ijs.si/sp_d.html
prof. dr. > dr > prof
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
Modri dirkač ::
Marsikaj sem že videl ampak tega pa še ne. Če je bil Prost professor je tole za doktorat. Ha ha. Zgleda, kot kak MotoGP dirkaški inženir po sesionu z dirkačem.
https://twitter.com/sebvettelnews/statu...
http://www.jamesallenonf1.com/2015/02/f...
Lani je pa knjižico verjetno izgubil...
Everybody lies!
BT52 ::
Modri dirkač je izjavil:
Marsikaj sem že videl ampak tega pa še ne. Če je bil Prost professor je tole za doktorat. Ha ha. Zgleda, kot kak MotoGP dirkaški inženir po sesionu z dirkačem.
https://twitter.com/sebvettelnews/statu...
http://www.jamesallenonf1.com/2015/02/f...
Lani je pa knjižico verjetno izgubil...
Ne fotokopiral. Ali se obeta nov "spygate" :D
Super Sonic ::
Marsikaj sem že videl ampak tega pa še ne. Če je bil Prost professor je tole za doktorat. Ha ha. Zgleda, kot kak MotoGP dirkaški inženir po sesionu z dirkačem.
Je, je bilo dans polno twitterja o tem. Nič kaj posebnega: zapisuje si svoje občutke, da bo nekoč lahko knjigo napisal ;)
Sicer je pa RB zakamufliran z razlogom. Prodromou in Vettel sta verjetno predala marsikaj, kar se je vedelo samo za štirimi stenami Milton Keynes-a. Kot je rekel Ted v svojem dnevniku, McLarnu je padla skala iz nekje dol, saj so v resnici odpravili težavo, ki jih je pestila 4 dni testiranj. Žal je tako, da se bodo sedaj soočali z novimi in motor morajo homologirat konec meseca. Vseekakor niso v zavidljivem položaju.
Kimi je rekel, da je novi Ferrari kompletno druga zgodba. Jasno, Allison ne dela slabih dirkalnikov, ampak to še ne pomeni, da imajo raketo. Pomeni samo, da se avto vozi občutno bolj uravnoteženo. Nasr, ki F1 ni videl praktično od blizu (ok, bil je na petih dirkal lani kot "t-d"), je šel danes 1:21.5s, kar pomeni, da tisti čas Vettla ni ravno za ploskat (to je mišljeno za vse tiste, ki kalkulirate kako je Ferrari fajn hiter).
Vso dinamiko drži MB, Horner je rekel, da če drži tisto kar kaplja v javnosti o moči novega W06 (to je novih 60/70Hp), bo razlika v prvenstvu samo še večja. V stvari to pomeni, da se RB trudi ujeti lanske cifre MBja; jasno je pa lahko vse zavajanje. Je pa vsaj zvok boljši, tko da roke gor zdej vsi tisti, ki bi šli letos na eno dirko. :)
Honda....
Vsi si želimo močno Hondo. Dirkalnikov naslednje leto ne bo ravno veliko (tam, od 18 do 20), bi bilo pa super, če bi imeli 4 proizvajalce motorjev, pa ne samo enega, ki se bo vozil 100km spredaj, ampak vsi med seboj. To se bo zgodilo, samo počakat je treba še nekaj časa. Letos morda še ne bo ta čas.
ps
Tista z Laudo je fantastična. ;)
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
vilser ::
Zdaj bom povedal kaj mislim glede McLarna Honde.
Toyota je veliko vlagala, da bi uspela in so pušnili mimo. Bmw idem.
Ferrari od polovice pa do konca leta 1990 isto.
Honda, ko se je predstavila kot moštvo Honda, kljub temu, da so veliko vlagali in se trudili, in delali so pušnili mimo, pa čeprav sem mnenja, da ta zadnjo so zadeli, pa Brawn GP gor ali dol.
Sam recimo tukaj zdaj se ne dela neko novo moštvo kot je bilo pri Toyoti, Hondi ali BMW, pa čeprav oni so začeli pri enemu drugemu moštvu, ki je že prej obstajal, ampak ni bil top.
Danes govorimo o top moštvu kot je McLaren z najboljšimi strukturami v karavani F1 in z neomejenimi izkušnjami na top nivoju v špici, in Honda je prijavljena vlagati milijone v projekte in za razvoj PU in za sredstva za moštvo, in poleg tega imajo vse informacije o PU, ki ga je imel Mercedes lani, ker obe moštvi sta imeli motor iste znamke.
V McLaren je prišel Prodromou, in Gilles Simon, ki dela za Hondo, in ostali inžinirji, ki nimajo tako zelo pomembne vloge, in poleg tega njihov budget je praktično neomejen zahvaljujoči se Hondi in Japonci so se odločili in naredili, da bodo v Angliji imeli drugi sedež, da delajo motorje McLarnu in jim pomagajo pri razvoju. In poleg tega imajo odlične dirkače. Morda imajo celo najboljši dvojec.
Zadnji čivki, ki so zelo zanesljivi pravijo, da ima Honda zelo močen PU. In za tisti čuden zvok pri motorju, so mnogi mnenja, da gre za nekaj posebnega in, da so to razvili z Mobilom.
Ni garancij, ni nobenih rokov, vendar s temi predpostavkami je težko si jih ne predstavljati v špici v roku nekaj sezon.
Danes, jutri, ali pojutrišnjem, vendar bilanca, da jim bo uspelo je njihovi strani.
Zdaj nekateri ste pričakovali, da bo že takoj na testiranjih McLaren Honda letel po stezi in, da bo imel 2, 3 napakce in, da bodo to popravili, in to je to. Zadeve ne grejo tako dragi moji, in še posebno pri čisto novem bolidu in motorju.
Toyota je veliko vlagala, da bi uspela in so pušnili mimo. Bmw idem.
Ferrari od polovice pa do konca leta 1990 isto.
Honda, ko se je predstavila kot moštvo Honda, kljub temu, da so veliko vlagali in se trudili, in delali so pušnili mimo, pa čeprav sem mnenja, da ta zadnjo so zadeli, pa Brawn GP gor ali dol.
Sam recimo tukaj zdaj se ne dela neko novo moštvo kot je bilo pri Toyoti, Hondi ali BMW, pa čeprav oni so začeli pri enemu drugemu moštvu, ki je že prej obstajal, ampak ni bil top.
Danes govorimo o top moštvu kot je McLaren z najboljšimi strukturami v karavani F1 in z neomejenimi izkušnjami na top nivoju v špici, in Honda je prijavljena vlagati milijone v projekte in za razvoj PU in za sredstva za moštvo, in poleg tega imajo vse informacije o PU, ki ga je imel Mercedes lani, ker obe moštvi sta imeli motor iste znamke.
V McLaren je prišel Prodromou, in Gilles Simon, ki dela za Hondo, in ostali inžinirji, ki nimajo tako zelo pomembne vloge, in poleg tega njihov budget je praktično neomejen zahvaljujoči se Hondi in Japonci so se odločili in naredili, da bodo v Angliji imeli drugi sedež, da delajo motorje McLarnu in jim pomagajo pri razvoju. In poleg tega imajo odlične dirkače. Morda imajo celo najboljši dvojec.
Zadnji čivki, ki so zelo zanesljivi pravijo, da ima Honda zelo močen PU. In za tisti čuden zvok pri motorju, so mnogi mnenja, da gre za nekaj posebnega in, da so to razvili z Mobilom.
Ni garancij, ni nobenih rokov, vendar s temi predpostavkami je težko si jih ne predstavljati v špici v roku nekaj sezon.
Danes, jutri, ali pojutrišnjem, vendar bilanca, da jim bo uspelo je njihovi strani.
Zdaj nekateri ste pričakovali, da bo že takoj na testiranjih McLaren Honda letel po stezi in, da bo imel 2, 3 napakce in, da bodo to popravili, in to je to. Zadeve ne grejo tako dragi moji, in še posebno pri čisto novem bolidu in motorju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: vilser ()
billy ::
To še mislim, da ni bilo omenjeno: http://www.gpupdate.net/en/f1-news/3216...
We've had a loss of cooling water pressure & have removed the power unit for inspection. That's a long process, so it ends today's running.
1:56 PM - 3 Feb 2015
We can replace those components ahead of running tomorrow. The issue was promptly spotted by Fernando on an outlap - so quick to trace.
1:59 PM - 3 Feb 2015
Spet se je izkazal alonso?
We've had a loss of cooling water pressure & have removed the power unit for inspection. That's a long process, so it ends today's running.
1:56 PM - 3 Feb 2015
We can replace those components ahead of running tomorrow. The issue was promptly spotted by Fernando on an outlap - so quick to trace.
1:59 PM - 3 Feb 2015
Spet se je izkazal alonso?
GnuceLee ::
prof. dr. > dr > prof
Samo na hitro, ker ne paše v temo: dr. je znanstveni naziv, prof. pa pedagoški (redni/izredni profesor, docent, ...) za kar potrebuješ habilitacijo. Kako pridobiš znanstveni naziv je jasno, za habilitacijo pa se mi zdi, da si pri nas izvoljen na podlagi nekih kriterijev.
Drugače so pa letošnja testiranja še bolj zanimiva od lanskih!
Super Sonic ::
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
vilser ::
Button je šel iz garaže, je prehiteval Hamiltona, je zaviral in mu je crknu dirkalnik. Upam, da to rešijo čimprej in, da ga pošljejo na stezo, da naredi kilometrino.
Super Sonic ::
Jaz sem razumel da je stall naredil in da so odpeljal inštalacijski krog, sedaj pa čakajo da se steza posuši. Verjetno je fino še kej po suhem peljat.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
vilser ::
Super Sonic je izjavil:
Jaz sem razumel da je stall naredil in da so odpeljal inštalacijski krog, sedaj pa čakajo da se steza posuši. Verjetno je fino še kej po suhem peljat.
Ja, imaš prav. =)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: vilser ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2017 (strani: 1 2 3 4 … 23 24 25 26 )Oddelek: Na cesti | 181979 (113538) | broken/link |
» | Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 4 … 35 36 37 38 )Oddelek: Na cesti | 245479 (151305) | Alexius Heristalski |
⊘ | Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 184822 (148067) | WarpedGone |