» »

Fiat Punto 1.2 2003 letnik

Fiat Punto 1.2 2003 letnik

«
1
2

WaterBoy ::

Pozdravljeni

Ima mogoče kateri od vas to vozilo ali podoben letnik?

Zanima me predvsem poraba koliko je, saj se mi zdi da je pri mojem prevelika in me zanima kaj kaj bi lahko bil razlog za preveliko porabo

Hvala

Sami ::

Tukaj lahko preveriš povprečno porabo svojega vozila pri drugih voznikih: http://www.poraba.com/

Zakaj je poraba lahko višja? Tlak v pnevmatikah, širše gume, obremenjenost vozila in pa seveda težka noga=)

Računaj tudi, da je to dokaj šibko vozilo, moraš ga malo bolj zahodit, da se kam premakne=)

Kakšno porabo pa imaš?
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sami ()

GrimReaper ::

Povprečno čez 2 leti in pol sem imel 7,2l.
Najvišjo poleti (ko sem ga seveda teral na polno) 7,3l na tank, pozimi pa 8,4l. Ne vem zakaj taka razlika, bilo pa je veliko ogrevanja na mestu, ko je bilo treba odtajat avto ali očistit sneg, pri zdajšnjem 1.6 tega ni opazit, in je celo poleti za kak deci višja.
Najnižja na tank je bila 5,9l, to je bilo povsem namensko, da sem videl na kolk se ga da spravit, drugače je tako vozit precej mučno.

Razlog za višjo porabo je pa lahko preluknjan izpuh, tudi meni ni bilo jasno cele 4 mesece pri zdajšnjem 1.6, kaj bi bil vzrok za povišanje iz 8,5 na 9,5l. Ampak na servisu je to takoj ugotovil, pa tudi sam sploh ni vedel da bo to rešitev za problem s porabo (glede tega je rekel da ne more nič, če računalnik ne izpiše nobene napake), ampak je rekel da bo treba zamenjat srednjo cev zaradi glasnosti.
Drugače ko sem že pri 1.6 105HP, vozi se skoraj enako kot 1.2 60HP, mogoče se na parih mestih opazi tistih 50Nm več navora, pri sami moči pa ni razlike, ker je tudi razlika v teži +330kg.
Skratka, Punto 1.2 mi je bil gledano price/performance zelo všeč. Edino zdej ti novi 1.2 turbobencinarji ga znajo prekašat.
Najdeš pa ta motor še sedaj v Fiat 500 (kasneje so iz njega iztisnili dodatnih 9 konjev), se pravi 1999-2014, kar je neverjetno. Edino v Puntu ga je dokončno zamenjal 0.9 turbo.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

Blinder ::

reaper, kak avto pa imaš sedaj? 105 vs 60 km bi morala bit velika razlika, čene prej pa če ga teraš do konca(5000, 6000, 6500).

Pa motorji v teh vstopnih avtomobilih traja več let preden jih zamenjajo ne zato ker bi bil to dober motor ampak ker hočejo s tem dobit nekaj € več od ljudi, ko bi radi imeli sodobnejši motor. Pa tudi razvoj novega motorja stane in se investicija lahko ne povrne pri poceni modelih.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Blinder ::

Jaz sem v avtošoli imel takega puntota, totalna nepremičnina. Se usedu iz njega v vw 1.6 75km in je ta šel dosti boljše. iz 1.6 75 pol v 200kg težji avto z 1.6 101 km, kateri je mal bolj len od prejšnjega z izjemo pri višjih obratih(3500+), kjer ni primerjave: 101km gre boljše.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

WaterBoy ::

Porabe ne beležim dolgo ( samo en tank sem spraznil in dotočil do polnega) in sem naredil z polnim tankom samo 331 kilometra, potem pa sem ga spet polno natankal. Bom sedaj pri drugem praznem tanku videl koliko bo pokazalo

Mi je čudno ko mi je prijateljica povedala da ima porabo 5-6l/100km po tem ko je menjala lambda sondo, prej pa je imela tudi veliko večjo porabo. Sem svojega peljal k mehaniku in ni pokazal nobene napake avto raunalnik

GTX970 ::

Maxl ::

To nekaj ne štima. Na 1.2 16V (80 konjski) je povprečna poraba, računana na roke 5,5 litra/100 km. Ti bi moral imeti max. 6l/100 kom.

Sami ::

Odvisno kateri je motor je, če je 1.2 8V 60hp je kot en polž na cesti, nekaj časa sem vozil kolegovega in je bilo kar mučno prehitevati,1.2 16V (75 in 80hp) verziji pa sta kar poskočni. Pri normalni vožnji bi moral imeti porabo nekje okoli 6.0-6.5L/100km.
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

Spajky ::

Huh, zanimivo, dobro je vedet (lambda sonda-vem kje je-na izpušni cevi po katalizatorju za motorjem). Namreč dober mesec nazaj sem tudi jest nabavil l.04 Puntota 1,2/8v in tudi meni se zdi, da pije preveč; možno je tudi, da bi blo treba zamenjat Oxy senzor, pa mu ECU daje preveč bencina! Res je, čeprav ima enako moč in navor kot moj stari Škodilak, ki bo šel v razgradnjo najverjetneje, pa slabše stegne kot Čeh.

Meni je zadnji tank 40l pokuril v 500km (mestna vožnja po Obali (8L/100km) kljub temu, da je enih slabih sto kil lažji od Škodilaka. Zdej sem mu pred novim tankanjem že napravil nekaj modifikacij (pri filtru za zrak) in dodal (prenesel iz Čeha) 4.ti (eko-varčni pedal). Pravtako sem mu dodal dodatni feder na gas, ker mam sicer "pretežko" nogo, 16 let navajeno na Čeha in mu vlil v tank moj "OPA" aditiv (mešanca z acetonom) in bi moral pit dobrih 10% manj. Čez en mesec bom videl, koliko bo pilo tod okoli po novem (pri meni tank na sredi rumenega pri nuli+sveti lučka gre not 40L na pumpi, torej komot grem do nule, pa je še par litrov notri!) ...

A mi kdo ve povedat, kje (kateri) je Oxy senzor oz. priključki zanj? Bi se malo igral tam z upori za bolj "revno" mešanico brez posegov/čačkanja v ECU nastavitvah ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Spajky ()

hojnikb ::

poraba kot taka je nepomebn podatek, če zram tudi ni navedna relacija in način vožnje. Se tudi da pridit do 5L, lahko pa tut 10L+, če se drajsaš po mestu in maš težko nogo...
#brezpodpisa

GrimReaper ::

reaper, kak avto pa imaš sedaj? 105 vs 60 km bi morala bit velika razlika, čene prej pa če ga teraš do konca(5000, 6000, 6500).

Astra H 2005. Sem tudi pred nakupom mislil kaj mora to delat 16V pri višjih obratih, pa se povsem enako muči da prileze od 5000 do 6500.
Velike razlike vsekakor ni, še največja je v višjih prestavah, recimo 80-120 V. je 16 proti 25s, ampak do 120 grem itak povečini v tretji/četrti, kjer ni več take razlike.
50-90 v drugi in tretji, kar zame, ki se ne vozim po AC, pride bolj prav, sta pa povsem enako hitra, oba imata 6 oz. 8s, kar je seveda zelo počasno in zelo smotano za prehitevat.
Recimo voziš za enim ki gre 70, daš v drugo in pohodiš da vidiš koliko imaš moči na rezervi, in hitro vidiš da ne bo nič dokler ni res pregledne ravnine.
Od 80 naprej pa recimo da se pozna, čeprav bi brez štoparice v roki to težko rekel, ker se pač enako čaka da kam prileze.

Sicer pa danes zame to ni več problem, ker je vsak dan kakšna dobra izbira:
http://www.avto.net/_AVTO/results.asp?z...
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

ali3n ::

Punto 2003, 1.2 8v (60KM) - poraba med 5 in 7 litri na 100km; ponavadi se giblje okoli 6 litrov (povedano drugače z enim tankanjem - cca 38 litrov nardim okoli 600 kilometrov). Približno pol mesta, pol relacije (AC 100-120 kmh).
Najbolj mu pašejo regionalke, hitrosti med 70 in 90 kmh - tam je res šparovc (poraba zna it tudi pod 5).
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

thramos ::

2005, 1.2 16V, 5-7 litrov, točno tako kot je napisal ali3n.

first_line ::

Moj 1.2 8v je imel na ravni cesti umirjene vožnje (od 90 do 50km/h brez hitrega pospeševanja in zaviranja v 20 km) porabo 3,7l/100 km.
Avtocesta, ko greš 140km/h pa je okoli 7l.
Mestna vožnja (5minut dolge poti) porabi 10l.

Je prešvoh za avtocesto ali pa prehitevanje. Se pa lepo pelje izven mesta in avtoceste.

So pa katalizatorji po 160kkm že kar fino 'zamašeni'. Vem, ker sem ga ravno mesec nazaj menjal z rabljenim iz It. odpada in avto skoči dosti bolje kot je prej (170kkm po števcu, realno verjetno dosti več, ker je te avte zelo preprosto zavrteti nazaj).

WaterBoy ::

Fantje imate mogoče kakšno mnenje da je poraba tako visoka. Je res da je moja poraba bila samo mestne vožnje. V službo in nazaj in še kakšne kratke vožnje, vendar skoraj nikoli več kot pol ure.

Mogoče je celo to to :)

first_line ::

Saj mestna vožnja okoli 10 l je nizka poraba.

Aja, pa porabo v klanec ima tudi kar visoko, ker je švoh motor in se mora matrat.

GrimReaper ::

Mestna, najbrž mislite LJ ali MB, mogoče tudi Kranj.
Sam vozim v glavnem čez mesto, ki ima samo en semafor. Nisem meril, ampak do 10l ne vem zakaj bi prišel pri enem ali dveh pospeševanjih, tam okol 8l verjetno, tko da je še nižja kot izven naselja. Pa itak če je je samo 10-20% ne vpliva veliko na porabo na cel tank.
Pa Jesenice recimo, tam greš samo naravnost, se tudi da spravit pod 8l.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

Alamar ::

Na 1.2 8V mašini imam povprečje 4.7 l/100km. Recimo 70% LJ obvoznica-regionalka, 30% mesto. Vožnja po predpisih.

Spajky ::

@ WaterBoy : včeraj sem vsul v motor za motor utrdit (keramični dodatek olju) CERATEC (Liqui Moly-uvoz Euroton) 20€ in Arexons čistilo za sistem goriva 250ml za 10€ (http://avtostil.si/)

Da preveč pije so lahko tudi zapacane šobe injektorjev , ki slabo zapirajo. Predvčerajšnjim je iz mojega čuda (videl v ogledalu!) pri pospeševanju za kratek čas zadimilo belo, kar je tipični sindrom slabo zaprtega injektorja. Pravtako je do sedaj motor slabo oz. nikako bremzal sam, po par kilometrih občasnega cukanja nato nehalo po aditivu, pa sem opazil, da pa zdaj takoj ko spustim gas, motor začne bremzat. Torej dodatek gorivu je pomagal !!! - spucalo naslage na injektorjih in je curil bencin skozi naslago pri zaprti šobi!

Aditiv je "safe" za lambda sonde in katalizator! ... te dni bom menjal še svečke za Bosch Super 4 in po par dnevih nato še resetiral ECM komp. ... zmeril sem tudi OXY senzorje in so še Ok, jutri pa še injektorje (handheld digital Voltmeter+Osciloskop imam na posodo) .. 8-)

... če bo težava naslednje leto z emisijami, pa bom še katalizator "opral" v nitrorazredčilu >:D. Sem šel vprašat, koliko so injektorji in lambda sonde in skoraj padel na rit (350+100€) komad !!!

Video kursi na YT pomagajo pri izobraževanju, kaj je lahko narobe in kaj lahko sam narediš, če si kolikor toliko tehnični tip ala jest, da te ne oropajo na uradnih servisih ali pol manj oberejo tudi šušmarji ... posebno, če imaš avto starejši od 10 let ...

Lako pa probaš izboljšati iskro na svečkah : Plasma ignition : Plasma Spark Plugs 19min ... lahko da bi potem šlo tudi na mešanico bencina in vode >:D ... na pa imam spet zanimacijo za nove modifikacije :)) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

menjalnik ::

Liter čistila lahko vliješ v motor pa ne bo nič pomagalo, kvečjemu bo kaj razžrlo, ker se šobe čist ultrazvočno in te pride za 4 okrog 120€ :) Moj Puntek isto cuka pa so ščiščene šobe, nove svečke, novi kabli, novi nosilci menjalnika in motorja bla bla .. Neha le če grem na kako furo in ga šaltam nad 5ooo obrati pa je mir potem za nekaj časa. Sem že prišel do ugotovitve, da so krivec kratke fure čez teden. Aja pa Ecu-ja neboš čist resetiral, če boš samo akumulator odklopil, ker je za ta poseb potreben tester;)

Spajky ::

Če ti cuka stalno razen kot si povedal, imaš verjetno težave z lambda sondami (če je ostalo vse Ok).

Pri meni pa JE že pomagalo čistilo za v bencin! Jutri še svečke in čiščenje lambda sond in odziv le teh, mogoče tudi katalizatorja!, odvisno od cajta na razpolago. Pa merjenje odziva injektorjev etc.; ja handheld osciloskop/voltmeter/grafik multimeter, ODB infrared vmesnik in Android telefon/infrared s programom za "čaranje" po ECM-ju - vse imam na broju, ni straha, odvisno od vremena ...

Preštudiral sem pa tudi šolske in druge YT in WEB kurse za reševanje avto težav v zadnjem mesecu in mislim, da sem se zadosti naučil (Škodilak je bil pač trotl ziher, kar ta novi ni), da bi celo IMHO lahko položil "test za diplomo" serviserja avto elektrike ... če oni na servisu dostikrat ne vedo, kaj je narobe :| ... pač upijam znanje kot goba vodo, kadar me kaj zanima ...;)
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

GTX970 ::

Samo mestna vožnja je žal počasna smrt za vsak motor, katalizator se ne segreje (preverjeno osebno pri zadnjem tehničnem, mi je možakar tam rekel naj drugič raje, ko se motor segreje na delovno temperaturo, naredim en "krog" po omejitvah hitrosti in nizkih prestavah (druga/tretja), da se motor malo zavrti višje od 2500 rpm ).
Rešitev je tudi da greste občasno na AC, vsaj pol ure na 130 kmh dela čudeže.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GTX970 ()

Spajky ::

Točno tako in zame še posebej velja, saj mi se pošteno niti do trgovine (par km tja in nazaj) ne segreje in večina mojih poti je takih!

Rešitev je za pol leta (čez zimo) ovit katalizator del v AluFolijo (staniol) kot je naredil tale tip na YT-u in uvest topli zrak v zr.filter ...

Jest pa bom naredil masko z regulacijo na sprednji maski odbijača avta in montiral nek zaščitni pokrov pod motor DIY (podobno sem imel na Škodilaku leta in leta)...

Danes sem pa 3 ure lepil po avtu rumenozelene fluorescentne trakove (šminka), da sem bolje viden. Že čez eno uro me je rešlo sigurnega karambola (se mi izplačalo) !! ker me je tip z Alfo spregledal in skušal izsilit ... bi mi lahko razbil celo levo stran z mano vred, tako pa je uspel še zadnji moment zabremzat, pa jest tudi ... Od kar mam ta stroj (temneje siv/vijola odtenek), se mi je v zadnjem mesecu že dvakrat zgodilo, da so me spregledali !!! Pa avtek zgleda zdej mlajši :))
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Invictus ::

Ena vožnja na 5 - 6 tisoč obratih do morja in nazajdela tem malim bencinskim motorjem čudeze.

Ni ves smisel živeljenja samo šparanje bencina ...

Moj kolega je delala na servisu, pa so včasih avto kakega penzionista samo dobro zgonili na avtocesti. Pa je bilo vse v redu.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

menjalnik ::

@Spajky po testerju sonda dela odločno, sva se z mehanikom vozila in gledala parametre in je vse cool :)

@Invictus se strinjam s tabo

Spajky ::

Če kljub vsemu cuka, zna bit ena od obeh vžigalnih tuljav (dve desno pod filtrom za zrak). Ko se segrejeta, se zdi, da je vse Ok, pa ni. Probaj jih (če imaš na razpolago za sposodit) zamenjat začasno. Pravijo, da je to bolezen teh tuljav ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

menjalnik ::

Sta tudi novi kupljeni original ;) saj tistih par trenutkov potrpiš ko je mrzel pa je...soseda ma isti motor in isto cuka

Invictus ::

Spajky je izjavil:

Če kljub vsemu cuka, zna bit ena od obeh vžigalnih tuljav (dve desno pod filtrom za zrak). Ko se segrejeta, se zdi, da je vse Ok, pa ni. Probaj jih (če imaš na razpolago za sposodit) zamenjat začasno. Pravijo, da je to bolezen teh tuljav ...

Zamenjaj vžigalno tuljavo. Ko ti bo crknila, ti bo bencin tekel v katalizator in ti ga skuril ...

Meni je tako šel katalizator na puntotu. Slabo vleče, cuka, posledica je bil uničen katalizator.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

;-) ::

Tako je vžigalne so krive 100% na 1x te bo samo pustil na cesti če boš odlašal.

Spajky ::

Invictus je izjavil:

...Meni je tako šel katalizator na puntotu. Slabo vleče, cuka, posledica je bil uničen katalizator.
Kdo ti je pa diagnostiko postavil, da je šel katalizator? Ker tista lučka za katalizator se prižge baje že ko efektivnost zadeve pade na 95% ! Še vedno je dovolj Ok (če računaš, da mrzel sploh par km NE deluje!). Ker če se ti je pržgala lučka Engine failure, je bil lahko tudi problem z lambda sondami (pregori, izgubi kontakt gretja ene od sond).

Ker glede servisev, ko se tista lučka pržge, je to eden najpogostejših Rip-Off-ov serviserjev (tistih, ki nimajo pojma o stvareh-večina voznikov). Seveda, lepše je skasirat večje šolde za malo dela, kot male šolde za veliko dela!!!

Katalizator gre v maloro samo, če se zdrobijo notranje ker.spužve z naparjeno platino zaradi udarca ali eksplozije v njem, ali če montiraš nestandardni katalizator z neprevidnim varjenjem na standardne prirobnice (izpljuvek platina krogljic zaradi temperature pri varjenju). Drugače bi ti moral motor "streljat" kar precej časa, da bi razbilo one "ker.spužvice" notri :8) in to vročemu. Hladnemu nima kaj škodit! (niti če zliješ bencin v njega, nato odtočiš in spihaš, ter ga tako celo spucaš svinjarije, prej kot ga prišraufaš nazaj.

Vse ostalo so babje čenče in strašenje uporabnikov ...my2c ..
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Trololololol ::

Letnik 98:
-gorivo: bencin
-poraba: 5.69-6,78
Vožnja delno mirna, delno nabijanje obratov in gasa, kombinirana, večji del izven mesta.
Prehitevanje gre se kar (beri 110km/h v tretji), razlika tlaka v vseh 4 gumah 0,8 bara pa pomeni razliko nekje 50 km

Invictus ::

Spajky je izjavil:

Kdo ti je pa diagnostiko postavil, da je šel katalizator? Ker tista lučka za katalizator se prižge baje že ko efektivnost zadeve pade na 95% ! Še vedno je dovolj Ok (če računaš, da mrzel sploh par km NE deluje!). Ker če se ti je pržgala lučka Engine failure, je bil lahko tudi problem z lambda sondami (pregori, izgubi kontakt gretja ene od sond).

Tehnični pregled. Ni šel skozi čez test izpuha.

Urejeno s pravim mehanikom ;).

Poleg tega sem ga šel zamenjat ... Ampak sem dal samo cev namesto katalizatorja. Je treba tudi malo zaposlene na AMZS sofinancirati ...

Sicer je pa ta avto že na odpadu ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Spajky ::

Invictus je izjavil:

... sem dal samo cev namesto katalizatorja....je pa ta avto že na odpadu ...
Zgleda, da je imel Punto mk1 katalizator na prirobnicah na cevi in izp.kolektorju, da si lahko dal cev gor (ali si pa rezal in varil). Punto (moj) mk2-b ima vse v enem kosu z izpušnim kolektorjem na bloku motorja do doli gibljivega dela v enem kosu do izp.cevi-šele tam prirobnica za odšraufat!

Poleg tega sem danes pogruntal, da sta tisti dve HV špuli po ena za dva cilindra (primar 3ohm z zalitim kondenzatorjem rezonance not, ločen od mase sekundar HV 8,6kOhma) in torej ena špula daje iskro na dve svečki hkrati enako kot na spačkih, dianah etc. (2CV stroji) :)) ...

Iskra gre hkrati na dva cilindra/svečki (v "kontrafazi") taktov preko mase motorja. Zato je/mora biti izhodna voltaža za svečke bistveno večja kot na drugih avtih ;)... in zato pravijo, da je bolezen teh tuljav krajša življenska doba (moje so nove, prejšnji lastnik imel težave z vžigom zgleda :)) in so bile pred kratkim menjane, kot se zdi ...

Resetiral sem ECM (se mi je pržgala in gorela ona engine managment failure lučka) -P0130 code - prvi Oxy senzor circuit malfunction, ker sem ga en dan teral do amena za test :)), pa mu ni bilo prav zgleda ... bom en dan lambda senzorje odšraufal in jih spucal ...

Zdaj po resetiranju kompjutra, gre ko šus BP tudi hladen in se mi zdi, da manj pije; bomo vidli v naslednjem ciklusu tankanja ... sprednjo masko, da se prej mašina segreje sem tudi montiral-se segreje že do trgovine :) te tople dni, ker baje danes ponoči bo prišla ohladitev pravijo ... zadnji cajt sem zunanje stvari porihtal 8-O ..

... jutri pa še modificirane Bosch Super 4 YR78X svečke gor (15EUR) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Spajky ()

GTX970 ::

Katalizator deluje ko se segreje na vsaj 400C.In v parih minutah v nizkih obratih/čakanje v koloni, kar je tipična mestna vožnja, ne more delovati.

Spajky ::

Začne delovat že pri 200°C interno (350°F); seveda najbolje duplo toliko in ne več kot 4x toliko (meltdown).

Problem znajo bit ogrevani Oxy senzorji, če se ne segrejejo hitro na onih 200°C, ker ne kažejo prav ECM-ju razmerij in s tem napačno "nalivanje" z bencinom ter s tem povezane težave. Vzrokov, da interni grelec senzorja ne dela, je lahko več ..

Če je vse v redu, se interno senzorji segrejejo bistveno prej kot notranjost katalizatorja; ta rabi pač več časa ...

Vse skupaj pa rabi dosti manj časa, če ima avto precej zaprt motorni prostor. K temu pozimi pripomore tudi zelo sprednja dodatna maska in pa dodatna spodnja zaščita motorja pri teh novejših "poceni" avtekih, kjer šparajo na materialu in teži povsod (da ni odprto pod motorjem kot pri Puntotu)). Zato bom DIY dodal tanek ALu pleh pod mojim!

Maske, ki so bile včasih na razpolago za kupit za razne avtomobile, so zelo redke na tržišču te čase, saj generalno pokvarijo sprednji vizualni izgled/dizajn in jih noben skoraj ne daje gor za čez zimo. Moja DIY izvedba pa je pravzaprav polepšala faco mojega novejšega avteka ;) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Invictus ::

Spajky je izjavil:

Zgleda, da je imel Punto mk1 katalizator na prirobnicah na cevi in izp.kolektorju, da si lahko dal cev gor (ali si pa rezal in varil). Punto (moj) mk2-b ima vse v enem kosu z izpušnim kolektorjem na bloku motorja do doli gibljivega dela v enem kosu do izp.cevi-šele tam prirobnica za odšraufat!

Ja, odrezali so ga in navarili cev. Nič lažjega ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Spajky ::

To s cev nadomestkom katalizatorja (rezanje+varjenje) bom mogoče jest spomladi napravil, če se odločim za vgradnjo "GEET" in/ali "fuel bubbler" sistema ("running on Fumes") >:D oz. furanje na mešanico bencina in vode :)), samo prej moram napravit PlasmaSpark sistem vžiga za na svečke ... uf, kmalu bo Punto ratal leteči krožnik :)):)):)) ... modificirano do amena 8-) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

menjalnik ::

Spajky je izjavil:

sprednjo masko, da se prej mašina segreje sem tudi montiral-se segreje že do trgovine :)


Ojoj kaj ti s tem avtom delaš pazi, da ne boš nove Amerike v tem avtu odkril. Karton čez hladilnik/killer je brez veze dajat, ker voda/antifriz itak ne kroži čez hladilnik, dokler se termostat ne odpre, termostat se ti pa odpre pri okoli 70 stopinjah. Če se ti segreva počasi ali pa sploh ne maš termostat pokvarjen, no pri meni je bil na žalost pokvarjen in se je segreval celo večnost do 90 stopinj. Karton je brez veze uglavnem. Pa še ko postane moker se zažre v hladilna rebra noter in ga ne spraviš ven, bjak!

hojnikb ::

Spajky je izjavil:

To s cev nadomestkom katalizatorja (rezanje+varjenje) bom mogoče jest spomladi napravil, če se odločim za vgradnjo "GEET" in/ali "fuel bubbler" sistema ("running on Fumes") >:D oz. furanje na mešanico bencina in vode :)), samo prej moram napravit PlasmaSpark sistem vžiga za na svečke ... uf, kmalu bo Punto ratal leteči krožnik :)):)):)) ... modificirano do amena 8-) ...

Na koncu bo pa avto mel 10L porabe :)
Izumljanje tople vode indeed.
#brezpodpisa

m0LN4r ::

A nebi blo boljše, da si pedale namontiraš al kot pri kremenčkovih? Pa vložek (delo/dnar) bi bil bistveno manjši.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

hojnikb ::

Če ti je do šparanja goriva, potem kupiš šparovnega dizla (ala 1.5 dci) ne pa najbolj švoh bencinarja in potem experimentiraš z raznimi forami, ki so bolj kot ne pesek v oči.
#brezpodpisa

Spajky ::

Vi pa res ne štekate hudomušnega humorja :) ...

Smisel mojih inovacij je tudi, da mi možgani ne zaspijo in skoz nekaj meljejo, da bi ostali v pozno starost še kolikor toliko frišni! Namreč imam 3 kronične bolezni, pa v familiji tudi imel težave z čudnimi stanji (alzhaimer etc.), pa vem kako je, če se ti možgani skisajo :| ... če me že zdravje j*be na več koncih, pa vsaj "slama" v glavi naj se ne "zaplesni" >:D ...

Poleg tega se tudi s prakso ogromno naučiš, pa lahko tudi komu kasneje lahko znaš pomagat pri rešitvi kakega problema! (ala tu na forumu etc.)
Znanje=imanje so enkrat pravili, pa zanimiv hobi so lahko razna področja (IMHO bolje kot zbiranje znamk >:D)...

Poleg tega pa se z znanjem in DIY rešitvami lahko marsikaj prihrani (beri: ne tečeš takoj v trgovino metat denar po novo, ampak popraviš lahko staro, še dovolj dobro!) Tudi znaš svetovat komu drugemu (če te hoče poslušat!) da prihrani!

Tako sem "inoviral" (ker sem bil stalno "suh" s kešem od malega, sic.) že od malega ... pa naj je bilo to z elektriko/elektroniko; akustiko, glasbo, wifi-jem ali "FreeEnergy" ali avtomobilizmom/mehaniko, centralnim ogrevanjem v bloku-predelano ogrevanje stanovanja, predelave kompa >:D etc. ... vsega niti nisem spravil na WEB še :| ...

Saj vedno mi kaj tudi ne rata, he he ... but is FUN

@ hojnikb : jest delam 20kKm - v 4 letih !! Dizel mi ne pade na kraj pameti; ko je mašina malce starejša in zdelana reglja da je joj; že zvok novega me iritira (kot sound nove F1 - kot bi prdeli motorji na prenosu po TV ...

Ah, ljudje smo si različni ...:O ...

menjalnik je izjavil:

..Karton čez hladilnik/killer je brez veze dajat..
To lahko samo osel naredi, tak osel pa spet nisem, poleg 60 konjev (zdej je že kakšen "pony" več :D ...

Zadovoljni z obrazložitvijo? (ni vse v prihrankih!) 8-) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

hojnikb ::

@ hojnikb : jest delam 20kKm - v 4 letih !! Dizel mi ne pade na kraj pameti; ko je mašina malce starejša in zdelana reglja da je joj; že zvok novega me iritira (kot sound nove F1 - kot bi prdeli motorji na prenosu po TV ...

hja, pri tako "penzionističnih" kilometrih se ke pa res smiselno držat kakega simpl bencinarja... ;)

In ja, štekam okol tega DIY. Sj je fino da včasih človek kako stvar tut sam nagrunta (sem tudi sam takega tipa). Ampak vseeno se je fino držat pravila, da se z daily driverji ne igračka (četudi dela) in "if it ain't broken, don't fix it". Za take podvige bi si jst omislo eno kanto, ki je že skoraj za odpis in jo do konca "spedenal" :)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Spajky ::

Maš prav, če avto nujno rabiš za življenje ... jest niti ne, pa se lahko igram ;) ... moram oblečt T-shirt z napisom na "prsima" : Mojoj hrabrosti nema granica (Grunf iz Alan Forda) :)) ..
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

ali3n ::

Za diagnostiko raje uporabljajte Fiatecuscan (oz. Multiecuscan po novem) + VAG + ELM 327.
Opcijsko pa še 3 vmesnike (različne vezave pinov).
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

Spajky ::

ali3n je izjavil:

Za diagnostiko .. ELM 327..
Z Bluetoth verzijo imam sposojeno ;)

Spajky je izjavil:

... Bosch Super 4 YR78X svečke gor (15EUR) ...
Eventuelno OPOZORILO za druge s Punto-tom:

Gori navedene Bosch Super 4 YR 78 X - NISO prave svečke (narobe, so ožje-12mm) za Fiat Punto mašina-188A4000 !!! Danes sem to presenečen ugotovil, ko sem hotel svečke menjat! Prave so :

Bosch Super 4 FR 78 X !!!
http://www.gsparkplug.com/shop/bosch-fr...

NAPAKA JE V BOSCH KATALOGU ! (onem OL, pdf-jih in v trgovinah enako !!! Lahko se zgodi, da je napaka še kje pri kakem drugem avtu Bosch kataloga (verjetno so babe vnašale podatke v katalog ali pa se je švabom zgodil tiskarski škrat). :-( ...

"Starim" svečkam (enojne, skor ko nove še) sem odstranil rinko (šajbico), da gredo globlje v cilinder (malce večja kompresija, moč etc.), namesto nje iz staniola zvil tanko "vrvico" okoli za sigurno zadihtanje na glavi.

Takoj se opazi, da rahlo bolje gre avto-bolje stegne in gre. Tudi zvok motorja se je malce spremenil, je manj mil oz. bolj racer-ski pod obrati :-) , pa pod minimumom na zadnjem auspuhu je tudi sound bolj grobi/basovski ... se prav opazi razlika :-) ... zdej se motor celo bolje čuje v kabino (nižji ton pri manjših obratih) ...

Operacija uspela, pacient NI umrl :-) ! (beri: ni udarlo ob ventile, bat - zadosti "clearance"-a ...)

Ko sem že imel raskopano, sem pomeril za info tudi še injektorje : 9,7 ohma (+/- 0.1) upornosti tuljav-inj.ventilov. Torej so vsi Ok ... Pa vse konektorje odzadaj pod zrač.filtrom etc. sem "zalil" z WD-40 :-) ...preventivno ... ;) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

ali3n ::

@Spajky, stara sabla... :)

Pa kok tebi pijejo ta čreva? Moj (2003, 1.2 8v, klima) med 5 in 7 litrov na polno luno (100 km).
Relacija (60-90 kmh) mu nenormalno paše (z lahkoto tudi pod 5L), AC in mesto ga pa ubijata (na porabi).

Letno delam relativno veliko kilometrov za taka jajčka... okol 15.000.

Oglašam se zato, ker dvomim o smiselnosti predelav (vodik itd..), ker porabi itak kot Zipppo. Morda če so predelave res na nizkem budgetu.

PS: zaščita pod motorjem je smiselna; ne samo zaradi svinjarije, ki leti v motorni prostor, ampak tudi zaradi hlajenja; prej sem imel Subaruja, kjer so zaščito pridrkali tako daleč, da je imela dve gumi loputi, ki sta se odprli nad xx kmh, in s tem spremenili zračni tok okoli motorja (boljše hlajenje, izkoristki,...).
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ali3n ()

Spajky ::

ali3n je izjavil:

Pa kok tebi pijejo ta čreva? Moj (2003, 1.2 8v, klima) med 5 in 7 litrov ... AC in mesto ga pa ubijata (na porabi).... dvomim o smiselnosti predelav (vodik itd..)... Morda če so predelave res na nizkem budgetu. PS: zaščita pod motorjem je smiselna;... tudi zaradi hlajenja .....je imela dve gumi loputi, ki sta se odprli nad xx kmh.. (boljše hlajenje, izkoristki,..


Preveč mi pije (8L/100km-Težka_noga+mestne kratke relacije), zdej bo manj, jutri grem tankat spet pa bom videl kmalu, pa namesto acetona bom vlil 2dl nitro razredčila na tank (Diluente_Nitro_Antinebbia_Top) ki itak vsebuje 20% acetona :D da bo malo katalizator spucalo še ... Planiram tudi zaj*bat ECU/ECM preko O2 senzorjev, da bo mešanco bolj revno šprical v motor ... Že vem kako, a moram prej senzorje spucat en dan ...

Smiselnost predelav (razen za zajebancijo), še posebej za "HHO" na enostaven + poceni način NE funkcionira (sprobal na pokojnem Škodilaku!)...V prihodnosti mislim probat kombinacijo sistem : mini-GEET+bubbler+voda/bencin mix+PlasmaSpark vžig ... bo nekaj varjenja rostfrei-ja spet verjetno in izdelave elektronike za kontrolo >:D ... že vem cirka kako približno naj bi to zgledalo ;) ...

Zasčita pod motorjem je v redu tudi (ne samo boljše gretje med zimo), če zavoziš v večjo lužo (neure/poplave?), da ti ne zalije/zašprica motorja, žic, konektorjev in se ECM-ju zmeša in ti crkne sredi večje luže. Se mi je pri zadnjem neurju/nalivu v Izoli (10cm vode na cestišču!) zdelo, da sem v čolnu-hidrogliserju, tolko je špricala voda na stran izpod koles :D ... Tako sem tudi testiral novi dovod zraka iz maske v zračni filter (beri: "kanibalizirana" gumi cev z lijakom istega namena iz Škodilaka) :)) ...

Kanibaliziral sem tudi od Favoritke vžigalni sistem komplet; pride prav za teste PlasmaSpark in proizvodnjo HV enosmerne za isti namen na svečkah Puntiča kasneje ... ;) ..

Ona fora na starem Subaru-ju je bila, da ti ne skuha ja*c v kabini :)) da se ne dereš med vožnjo kot Kivyat par tekem F-1 nazaj v box po radiu ("I´m burning, I´m burning, it´s to hot in the cockpit") :D ..

... ah, idej za "izvoz" v glavi ... cajta pa premalo za vse ... :O
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Spajky ::

Evo mi je pala še ena ideja >:D (je treba malo vrtat v plastično masko haube ter jo je treba dol znet prej-2x3vijaki): za montirat LED-ice na plast.maski pokrova motorja v stilu K.I.T.T. "Knight Riderja" : takole ampak zeleno-rumene barve LED :) , da pašejo z dosedanjo "šminko" ... pa stikalo za izklop tega pred tehničnim za vsak slučaj ... (ali pa samo luknjice in UV 12V komp neonka za masko ... :P ..

Ps.: ne mislim z modi it tako hudo daleč kot tule ;)
The Art of Tuning - Fiat Punto MKII 3.52 ... nekateri imajo pa res preveč denarja 8-) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prevelika poraba? Renault megane 1.9dci 2005 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8519081 (15549) nekoman
»

Prvi avto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
14525894 (21696) krneki0001
»

Renault Megane GT line 1.6 16v (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
31361185 (39315) cebelar123
»

Volvo razvija prvega dizelskega hibrida (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9827156 (24579) IceIceBaby
»

Kakšne avtomobile vozite in kako ste z njimi zadovolni? Kritika, kakšna popravila in (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10828068 (17361) MrBrdo

Več podobnih tem