TorrentFreak - Sinoči so administratorji torrent trackerja The Pirate Bay zamenjali ponudnika spletnega gostovanja, in sicer tako, da zdaj ne gostujejo več na svojih fizičnih strežnikih v kolokaciji, ampak na spretno skritih oblačnih instancah. Nova ureditev je cenejša, robustnejša, bolj skalabilna (dodajanje novih instanc je hitro in poceni) ter predvsem bolj odporna pred policijskimi zasegi.
TPB zdaj gostuje pri večih (trenutno dveh) še neimenovanih ponudnikih oblačnega gostovanja, vsakem na drugi celini. Z "neimenovanih" mislijo, da tudi ponudniku gostovanja niso povedali, da so gor. Zagonska slika (image), s katere se namreč naloži strežnik, ima namreč vse podatkovne razdelke šifrirane. Dalje ti strežniki niso neposredno dosegljivi preko spleta. Končni uporabniki do njih pridejo preko omrežja vmesnih usmerjevalnikov in load balancerjev, ki so skonfigurirani tako, da da šifrirajo in skrivajo nadaljnjo pot zahtevka.
Četudi bi policiji uspelo zaseči te vmesne usmerjevalnike, bo dobili zgolj poceni računalnike brez trdega diska, ki jih bo TPB tako ali tako zamenjal po hitrem postopku (rezerve imajo pripravljene že od lani). Če pa jim uspe najti lokacijo posameznega virtualnega strežnika, pa tudi ne bo problem, saj ga lahko izjemno hitro preselijo k drugemu ponudniku gostovanja.
Selitev je bila toliko enostavnejša, ker od februarja naprej na strani več ne gostijo .torrent datotek, ampak zgolj magnet povezave ("hashe" oz. "id"-je vsebin). Celotna slika TPB virtualnega strežnika, skupaj s trackerjem in vsemi hashi, je zatorej tako majhna, da paše tudi na povprečen USB ključek.
Ob takih potezah je pravzaprav jasno, zakaj si je založniška srenja lani tako zelo želela SOPE (tistega nesrečnega ameriškega zakona, ki je #occupyeverthing protestnike spravil tako na ulice kot na splet in potem odnesel še ACTO). Celokupno brisanje "rogue websites" s spleta s stilu buldožerja z "everything must go" napisom na žlici (kaznovanjem ISP-jev, gostiteljev ter oglaševalcev, ki bi si drznili sodelovati z rogue stranmi) - je edini način, da se hitro in (za njih) poceni premaga vso to tehnično magijo. A kot je v navadi pri tako močnih "zdravilih", so tudi stranske posledice razmeroma hude ter pogoste: vzpostavitev infrastrukture za cenzuro kakršnih koli neželenih vsebin, kolateralna škoda v obliki več deset tisoč strani, ki bi odletele zavoljo preohlapno nastavljenih filtrov, ter popolni konec investicij v kakršnokoli spletno rešitev za domačo zabavo, saj si ob tveganju prepovedi noben investitor več ne bi upal blizu. Pa to so samo nekateri.
Po drugi strani pa vsi ti dodatni ukrepi TPB delujejo zgolj na relaciji od njihovih usmerjevalnikov do končnih strežnikov. Promet od uporabnika do usmerjevalnikov je še vedno mogoče blokirati na ravni domene ali IP naslova, prav tega pa se trenutno posveča vedno večje število evropskih držav. Pri nas smo zaradi slabe izvedbe UNPISovih blokad bržkone še nekaj časa varni.
Z tehničnega vidika me zanima kako imajo rešen DNS za te stvari? Da se vsakič oglasi drugi cloud provider. Ker stran resolva na en IP (194.71.107.15)...
Kaj bo šele, ko bo menda decembra zalaufal Tyler. Naenkrat bo vse več stvari postalo "open-source" (me ne bi presenečalo, če bo med njimi tudi popolni načrt za izdelavo iPhonea) in vse več umazanij javno znanih.
Z tehničnega vidika me zanima kako imajo rešen DNS za te stvari? Da se vsakič oglasi drugi cloud provider. Ker stran resolva na en IP (194.71.107.15)...
Najbolšja opcija je, da uporabiš DNS strežnik, ki zna odgovore pripravljati dinamično. Odgovori so odvisni od stanja omrežja, stanja load balancer, lokacije uporabnika, obremenitve strežnikov,... Vse kar si upravljalec zaželi. Podobno kot je php/asp/... za html.
Podjetja naj se pa zresnijo in enkrat že ugotovijo, da jim piratstvo prinaša več dobička kot pa jim ga vzame. Kje bi bila danes podjetja kot so Microsoft, Adobe in Autodesk brez horde študentov in srednješolcev, ki vlečejo dol njihove programe. Otroka navadi že od malih nog na svojo ponudbo, in bo za vedno ostal tvoja stranka.
Pri glasbi in filmih je pa podobno, me prav zanima kakšna bi bila priljubljenost in obiskanost koncertov določenih avtorjev brez zastonjskih vsebin.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Kje bi bila danes podjetja kot so Microsoft, Adobe in Autodesk brez horde študentov in srednješolcev, ki vlečejo dol njihove programe. Otroka navadi že od malih nog na svojo ponudbo, in bo za vedno ostal tvoja stranka.
Bila bi tam kjer bi bila če ne bi blo tega famoznega "frocov navadl na svojo ponudbo". Ker res ne vem kako ti misliš da froc, ki nekih 10 let spizdeva vse od MS, Adoba, AD, si bo pa kar naenkrat rekel "ups, sm vedu da je to narobe, se oproščam, o Veliki Bog Softvera odpusti mi!, od zdej naprej bom zaprmej legalno dobu njihov softver!" Mislm, niste resni. Če slučajno mislite na legalne izvode po službah teh frocov, ko enkrat odrastejo, pa imajo več teže inšpekcija in visoke kazni, kot pa "navajenost od malih nog" - če ne bi bilo kazni, bi še vedno spiratizirali vse kar bi lahko in bi MS, Adobe, AD spet bili na enakem.
Pri glasbi in filmih je pa podobno, me prav zanima kakšna bi bila priljubljenost in obiskanost koncertov določenih avtorjev brez zastonjskih vsebin.
Enaka bi bila. Folk si ne bo šel spiratizirat cel TPB muzike zato da bi videl, kaj mu je všeč oz. kaj ne in koga se splača it pogledat na koncert oz. koga ne. Ldje ne delamo tega na vrat na nos - tko k ne kupimo deset bajt/pralnih strojev/avtov/česarkoli preden si izberemo pravega, ne da bi se enmejčken pozanimal o dotičnem izdelku. Vsaj kakšen nasvet prijatelja oz. česa podobnega potrebujemo. Zgornje v kurzivi bo pomoje dost jasno, kam merim.
Ne bo držalo ker ljudje preprosto nimamo časa vsega tega preveriti; morda za eno ali dve specifični stvari, ne pa kar za vse s čimer se soočimo v življenju; zato nam podjetja tako večkrat kar sama "pomagajo" pri izbiri
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Pri glasbi in filmih je pa podobno, me prav zanima kakšna bi bila priljubljenost in obiskanost koncertov določenih avtorjev brez zastonjskih vsebin.
Enaka bi bila. Folk si ne bo šel spiratizirat cel TPB muzike zato da bi videl, kaj mu je všeč oz. kaj ne in koga se splača it pogledat na koncert oz. koga ne.
Niti slučajno. Brez piratstva jaz ne bi poznal niti 10% skupin, ki jih poznam in posledično ne bi nikoli nič nabavil od njih.
...ker od februarja naprej na strani več ne gostijo .torrent datotek, ampak zgolj magnet povezave ("hashe" oz. "id"-je vsebin).
Tole ni res. Sicer so rekli, da bodo to naredili, ampak še vedno je pri (na oko ocenjeno) slabi desetini torrentov (tudi tistih, ki so na novo dodani) zraven možnost torrent dolpotega. Kar se mene tiče, dokler ima le eden od vseh torrentov v bazi možnost torrent downloada, niso naredili nič.
Ne bo držalo ker ljudje preprosto nimamo časa vsega tega preveriti; morda za eno ali dve specifični stvari, ne pa kar za vse s čimer se soočimo v življenju; zato nam podjetja tako večkrat kar sama "pomagajo" pri izbiri
Pol je problem čas (za pogledat ostale izdelke), ne piraterija.
Niti slučajno. Brez piratstva jaz ne bi poznal niti 10% skupin, ki jih poznam in posledično ne bi nikoli nič nabavil od njih.
Nisem govoril o poznanju, govoril sem o spoznanju. To je, najprej te z nepoznanimi spoznajo frendi/mreženje, šele potem pridejo torenti oz. poznanje teh skupin. Torej, če ne bi bilo frendov, bi bli mrzli in mokri, torenti pa nedolpotegnjeni.
Niti slučajno. Brez piratstva jaz ne bi poznal niti 10% skupin, ki jih poznam in posledično ne bi nikoli nič nabavil od njih.
Nisem govoril o poznanju, govoril sem o spoznanju. To je, najprej te z nepoznanimi spoznajo frendi/mreženje, šele potem pridejo torenti oz. poznanje teh skupin. Torej, če ne bi bilo frendov, bi bli mrzli in mokri, torenti pa nedolpotegnjeni.
Spet se motiš. Jaz se za muziko ne zanimam pri frendih, ampak si jo iščem po internetu. Vem kaj me zanima-iščem v tej smeri-ko najdem kaj približno pametnega to stestiram. Na slepo pač ne bom kupoval
Jaz se za muziko ne zanimam pri frendih, ampak si jo iščem po internetu. Vem kaj me zanima-iščem v tej smeri-ko najdem kaj približno pametnega to stestiram. Na slepo pač ne bom kupoval
No sej:
Vsaj kakšen nasvet prijatelja oz. česa podobnega potrebujemo.
Pol bi mogu rečt da ti internet pomaga (s)pozna(va)t nove, neznane avtorje, ne torenti.
Ne bo držalo ker ljudje preprosto nimamo časa vsega tega preveriti; morda za eno ali dve specifični stvari, ne pa kar za vse s čimer se soočimo v življenju; zato nam podjetja tako večkrat kar sama "pomagajo" pri izbiri
Pol je problem čas (za pogledat ostale izdelke), ne piraterija.
... in tukaj pride pomoč podjetij posameznikom v račun preko vseh možnih sredstev
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Jaz se za muziko ne zanimam pri frendih, ampak si jo iščem po internetu. Vem kaj me zanima-iščem v tej smeri-ko najdem kaj približno pametnega to stestiram. Na slepo pač ne bom kupoval
No sej:
Vsaj kakšen nasvet prijatelja oz. česa podobnega potrebujemo.
Pol bi mogu rečt da ti internet pomaga (s)pozna(va)t nove, neznane avtorje, ne torenti.
Ko zvem za "Micka in prijatelji" mi to še nič ne pove, kako talentirana je "Micka". To spoznam s torrentom
Kje bi bila danes podjetja kot so Microsoft, Adobe in Autodesk brez horde študentov in srednješolcev, ki vlečejo dol njihove programe. Otroka navadi že od malih nog na svojo ponudbo, in bo za vedno ostal tvoja stranka.
Bila bi tam kjer bi bila če ne bi blo tega famoznega "frocov navadl na svojo ponudbo". Ker res ne vem kako ti misliš da froc, ki nekih 10 let spizdeva vse od MS, Adoba, AD, si bo pa kar naenkrat rekel "ups, sm vedu da je to narobe, se oproščam, o Veliki Bog Softvera odpusti mi!, od zdej naprej bom zaprmej legalno dobu njihov softver!" Mislm, niste resni.
Če se velika večina grafičbega dizanja nebi učila doma na piratkih fotošopih bi v službah priporočali drugo, cenejšo ali freeware programsko opremo. Ne bluzit nekaj na pamet.
Če se velika večina grafičbega dizanja nebi učila doma na piratkih fotošopih bi v službah priporočali drugo, cenejšo ali freeware programsko opremo. Ne bluzit nekaj na pamet.
Ampak ker ti profesor rece da mu rabis oddat indezajn, in ker je manj bolece spiratizirat kot failat fax, pac spiratiziras.
Torrent strani so res edini način, da prideš do glasbe in spoznavaš nove izvajalce na celotnem spletu. PSY je bedak, ker je Gangham Style naložil na Youtube namesto na torrent, saj bi bil tako še bolj bogat in popularen.
... saj zaradi YT (+ optike etc.) praktično niti ne rabimo več glasbenih torrentov
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Če se velika večina grafičbega dizanja nebi učila doma na piratkih fotošopih bi v službah priporočali drugo, cenejšo ali freeware programsko opremo. Ne bluzit nekaj na pamet.
Ampak ker ti profesor rece da mu rabis oddat indezajn, in ker je manj bolece spiratizirat kot failat fax, pac spiratiziras.
Skratka, kriv je Adobe, ker ima slab DRM.
Tja, kamo sem jaz hodil, smo nekoč stvari oddajali na papirjih, pozneje pa v JPG, TIFF in PDF formatih. Zakaj rabi profesor odprto InDesign datoteko? Da bo z njim zaslužil?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Ne vem, ampak en moj kolega trenutno izredno dela graficno, in rabi indesign. Je fural razne gimpe pa inkscape pa te reci, enkrat je pa reku "ok, jaz rabim indesign, ker cene nam mogu narest". In je su spiratat. Easy peasy.
Podjetja naj se pa zresnijo in enkrat že ugotovijo, da jim piratstvo prinaša več dobička kot pa jim ga vzame. Kje bi bila danes podjetja kot so Microsoft, Adobe in Autodesk brez horde študentov in srednješolcev, ki vlečejo dol njihove programe. Otroka navadi že od malih nog na svojo ponudbo, in bo za vedno ostal tvoja stranka.
Ok, recimo, da to velja za MS, Adobe in Autodesk. Kaj pa za njihovo konkurenco, ki ponuja malo manj (ampak za večino še vedno preveč) zmogljiv software po veliko nižjih cenah? Tisti pa propadejo, ker jih nihče niti ne stestira... zakaj bi jih, če lahko na piratebay dobi najdražji ("ki je sigurno najboljši, ker ga imajo vsi") produkt brezplačno? In tako nastanejo monopoli...
propadejo zato ker imajo napačen pristop..valda je butasto it konkurirat direktno z nekimi istimi kloni programov kot jih ponuja adobe recimo.
sploh pa na daljši rok, boljša orodja kot so na voljo kakorkoli že legalno ali nelegalno, višji je standard.. sam eni bi radi ostal v srednjem veku zgleda..
Podjetja naj se pa zresnijo in enkrat že ugotovijo, da jim piratstvo prinaša več dobička kot pa jim ga vzame. Kje bi bila danes podjetja kot so Microsoft, Adobe in Autodesk brez horde študentov in srednješolcev, ki vlečejo dol njihove programe. Otroka navadi že od malih nog na svojo ponudbo, in bo za vedno ostal tvoja stranka.
Pri glasbi in filmih je pa podobno, me prav zanima kakšna bi bila priljubljenost in obiskanost koncertov določenih avtorjev brez zastonjskih vsebin.
True, TRUE!...se podpišem!
Stroji so boljši od ljudi. Pokvarjen stroj se ustavi, pokvarjen človek se ne.
Hočeš reči manjšina, ki ustvarja muziko, filme in programe, ki se jih potem veselo kopira? Najboljša kazen bi bila, če bi enostavno nehali. Pa naj folk ustvari svoja dela
Hočeš reči manjšina, ki ustvarja muziko, filme in programe, ki se jih potem veselo kopira? Najboljša kazen bi bila, če bi enostavno nehali. Pa naj folk ustvari svoja dela
Niso težava avtorji temveč posredniki.
Lahko pa tudi obrnem zgornjo trditev - in če bi 'folk' nehal konzumirat nova avtorska dela? Avtorji potrebujejo publiko ravno tako kot publika potrebuje avtorja in ta simbioza ne rabi nujno veliko denarja za to, da deluje. Rock'n'roll, ki je danes (še) visoko profitabilen business je bil nekoč glasbeno gibanje, ki se je razširilo s pomočjo piratskih radijskih postaj. Nekoč so igrali predvsem za publiko, danes pa gre predvsem za denar...no, ko obiščem kak koncert v živo (in ga pošteno plačam) vidim, da avtorji in izvajalci na tistem odru, v povezavi s publiko, uresničujejo sebe in to deluje pomembneje od logike kapitala.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Vedno pa pridemo na koncu do tega, da vsak avtor si sam izbere poslovni načrt kako bo s svojim delom preživel. Če misli da bo služil samo s koncerti vredu, če misli da bo samo s prodajo tudi prav, na nas je da to njegovo odločitev spoštujemo in bomo vidl kateri pristop je pravi, nihče si nima pravice vsiljevat avtorju kako bo svoje delo tržil. Če vam ni všeč kaj nekdo počne ga pač ignorirajte, glasbe je ogromno, marsikaj se pa najde legalno na youtube v obliki celih koncertov.
Bor H, lepo napisano. Pri vseh ostalih poslih se prodajalec sam odloča, kako bo tržil, pri ničlah in enicah pa do tega ne smejo met pravice, ker se toliko lažje kopira?!
Torrent strani so res edini način, da prideš do glasbe in spoznavaš nove izvajalce na celotnem spletu. PSY je bedak, ker je Gangham Style naložil na Youtube namesto na torrent, saj bi bil tako še bolj bogat in popularen.
Vedno pa pridemo na koncu do tega, da vsak avtor si sam izbere poslovni načrt kako bo s svojim delom preživel. Če misli da bo služil samo s koncerti vredu, če misli da bo samo s prodajo tudi prav, na nas je da to njegovo odločitev spoštujemo in bomo vidl kateri pristop je pravi, nihče si nima pravice vsiljevat avtorju kako bo svoje delo tržil. Če vam ni všeč kaj nekdo počne ga pač ignorirajte, glasbe je ogromno, marsikaj se pa najde legalno na youtube v obliki celih koncertov.
Saj nihče ne ukazuje kako naj avtor trži svoje delo. Takega zakona ni.
Obstaja pa 'odziv potrošnika'. Potrošniki se odzivajo glede na svoje potrebe in želje. Nihče ne pravi, da je to sveta stvar. Je pa pomemben dejavnik pri trženju izdelka ali storitve.
Avtorji pa na koncu sami izberejo kako bodo tržili svoje delo. Uspeh ali neuspeh je odvisen od mnogih dejavnikov in eden izmed njih je upoštevanje ali neupoštevanje 'potrošniškega odziva'.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.
Uspeh ali neuspeh je odvisen od mnogih dejavnikov in eden izmed njih je upoštevanje ali neupoštevanje 'potrošniškega odziva'.
Povedano mnogo bolj prefinjeno, kot:
1. Praviloma uporabniki spleta nismo za vaše vsebine plačati nič! Izjeme potrjujejo pravilo!
2. Če nam boste vsebino zaračunali, si lahko mislite, kakšen bo naš odziv. Praviloma nikakršen!
3. Če bo ogled (katerekoli) vsebine stal več kot 0.05, ali 0.10 evrov, je NE BOMO kupili!
4. Vsako vsebino hočemo najprej videti, pogledati. Seveda v INTEGRALNI verziji! Potem, če se nam bo zazdelo, če bomo izredno dobre volje - jo bomo kupili, ampak mora biti cena taka, kot je omenjena v točki 3.
5. Srečni morate biti že v primeru, da si vašo vsebino dolpotegnemo in nato najdemo delček svojega dragocenega časa, da jo pogledamo. Če pa vam potem izjemoma damo mesečno zasluzžiti 200 dolarjev, pa vedite, da je to za vas - glavni dobitek na loteriji... In bodite temu primerno veseli. Ampak vseeno: PONIŽNI.
Mogoče bi teh 5 točk veljalo vključiti v statut slovenske piratske stranke...
Mogoče bi teh 5 točk veljalo vključiti v statut slovenske piratske stranke...
Lahko se jim pridružiš in jih s kvalitetnimi argumenti prepričaš v svoj prav oz. zagotoviš, da bo nekdo zagovarjal ta stališča znotraj stranke
Pa ne misliti, da bi bil edini avtor v tej stranki...
Celotna zakonodaja, ki obravnava monopol nad kopiranjem avtorskih del, je od samega nastanka vedno iskala kompromis med interesom avtorja in javnim interesom, ker ideje pač niso lastnina v klasičnem pomenu. Vmes pa so vedno bili posredniki, pogosto država - zaradi cenzure, danes pa so to založniki in njihov interes maksimiranja dobičkov.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Mogoče bi teh 5 točk veljalo vključiti v statut slovenske piratske stranke...
Lahko se jim pridružiš in jih s kvalitetnimi argumenti prepričaš v svoj prav oz. zagotoviš, da bo nekdo zagovarjal ta stališča znotraj stranke ...
Še 5 let nazaj sem imel idejo in željo, ter tudi energijo, da bi prepričeval že prepričane dolpotegune. Potem sem hitro ugotovil, da je to Misija nemogoče!
Mogoče bi teh 5 točk veljalo vključiti v statut slovenske piratske stranke...
Lahko se jim pridružiš in jih s kvalitetnimi argumenti prepričaš v svoj prav oz. zagotoviš, da bo nekdo zagovarjal ta stališča znotraj stranke ...
Še 5 let nazaj sem imel idejo in željo, ter tudi energijo, da bi prepričeval že prepričane dolpotegune. Potem sem hitro ugotovil, da je to Misija nemogoče!
Hja, bo treba najprej popraviti svoj pristop, ter malo manj bluziti. Mogoče te bo potem kdo celo resno jemal
Še 5 let nazaj sem imel idejo in željo, ter tudi energijo, da bi prepričeval že prepričane dolpotegune. Potem sem hitro ugotovil, da je to Misija nemogoče!
In kje ti pri Piratih vidiš promocijo 'piratstva' kot komercialne izrabe tujega dela? Pri zavzemanju za varovanje človekovih pravic? Pri zavzemanju za transparentno državo in politiko ali morda pri zavzemanju za neposredno demokracijo? Hm, verjetno bo to šele pri zavzemanju za svoboden splet. Ja, ta splet ima tako nevšečno lastnost, da ideje po njem zelo hitro potujejo in jih, brez nesorazmernih ukrepov, ni možno ustaviti. Tako kot ob prihodu kaset ni bilo možno ustaviti snemanja glasbe z radija. Tako kot ob prihodu kopirnih strojev ni bilo možno ustaviti kopiranja tiskanin itn. Napredek je torej čudna reč a to še vedno ne pomeni, da so Pirati proti avtorjem...
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Tako, kot ni možno ustaviti tatov, lopovov in tajkunov.
In kaj zdaj? Bomo ta početja legalizirali? Mogoče zato, ker bi bila večina tajkuni? Ali mogoče zato, ker bi večina kradla, ker jim že pred koncem meseca zmanjka denarja? In ker mislijo in pričakujejo nov komunizem kubanskega tipa: vsi imamo enake želodce + vsakemu po njegovih potrebah?
Vsekakor pa bo nekdo nekoga ustavil. In ne samo pirate. Tudi vse ostale, ki bi kar nekaj jemali. Samo zato, ker je nekaj na razpolago...
Srečni morate biti že v primeru, da si vašo vsebino dolpotegnemo in nato najdemo delček svojega dragocenega časa, da jo pogledamo.
Večje resnice ni nihče nikoli povedal. Avtorjev prvotni namen je predvsem da sporočilo svojega dela pove čim več ljudem. To, da se da iz tega da služit denar je bonus, ki smo ga avtorjem omogočili, z namenom, da se nadarjeni ljudje lahko čim bolj posvetijo svojemu delu, namesto da se ukvarjajo z banalnimi rečmi, kot so naprimer osebni dohodki. Ker se ta bonus zlorablja vedno bolj za povsem drugačne namene (kako točno avtorju koristi njegova pravica do monopola 70 let po njegovi smrti?), se utegne zgodit da se zadeva ukine.
Jaz ne vidim nobenega problema z avtorskimi pravicami. Ampak dokler gospodje iz industrije te pravice zlorabljajo predvsem za filanje svojih žepov z denarjem (mrtvih) avtorjev, ob enem pa preprečujejo da bi stara dela lahko šla v javno last (glej naprimer http://roarofwolverine.com/archives/143..., kjer bi lahko iz njih nastalo še celo kaj novega, ali bog ne daj inovativnega, do takrat pač obstaja problem.