Forum » Problemi človeštva » Fail našega šolskega sistema
Fail našega šolskega sistema
BlueRunner ::
Ne. V bistvu v razredu oblikujejo dve skupini in se jim učitelj različno posveča. Niso pa razlike zelo drastične. Je pa, začuda, večina staršev proti temu. Saj veš, 'moj mulc pa že ni slab!'.
Ce to pomeni, da se tema dvema skupinama posveca razlicno casa/energije, potem je to se en kardinalen fail oziroma 0 napredka od starih casev, ko je bila "ena skupina".
darkolord ::
problem današnjega šolskega sistema, vsaj v srednji šoli je, da je preveč vse neke snovi, kiMeni se snovi ne zdi preveč; sigurno preveč, da bi se naučil tako, da bi čez nekaj let vse to vedel na pamet, ampak ne preveč, da veš o čem se gredo stvari iz različnih področij in kje lahko najdeš več informacij, ko jih potrebuješ.
sploh ni potrebna in rezultat tega je da ker je vse toliko te snovi potem otroci ne znajo niti
več osnov, kot ne nekdo omenil napisat življenjepis
To, da potem ne znajo osnovnih stvari je pa bolj problem tega, kar omenjaš kasneje, da namesto s sprotnim študijem poskušajo stvari izdelati s kampanjskim učenjem.
morda bi bilo bolje, da bi otroke zaposliki po osnovni šoliPotem bi imel pa kup popolnoma neizobražene delovne sile.
Šola je v času IT obsolete.Zakaj?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
SplitCookie ::
Zakaj?
Ker vse kar je danes v učbenikih lahko poustvari en navaden search engine.
Šole so bile narejene s fohom iz časa ko drugega vira znanj kakor knjižnic bilo sploh ni
darkolord ::
Poleg tega vseeno potrebuješ neke osnove - tudi za uporabo search engina (če ne drugega moraš znati vsaj brati in pisati). Imaš pa še mentorja, ki te usmerja (deli znanje, popravlja napake) in te med nauči stvari, ki se smatrajo kot splošna razgledanost.
Iskalnike imamo že leta in leta pa si "butci" z njimi prav nič ne uspejo pomagati.
Pithlit ::
BlueRunner je izjavil:
Ce to pomeni, da se tema dvema skupinama posveca razlicno casa/energije, potem je to se en kardinalen fail oziroma 0 napredka od starih casev, ko je bila "ena skupina".
Ker to, da se nekomu ki ga matematika dejansko zanima posveča več časa kot nekomu ki matematike ne prebavlja... je seveda kardinalno narobe?
Še posebej ker je pri pouku angleščine obratno... zato ker je un, ki matematike ne prebavlja, navdušen nad angleščino... matematičar pa ne razume razlike med they're in there.
Mimogrede, obema se pri obeh predmetih posvečajo dovolj da oba pridobita vsaj minimalno potrebnega znanja.
jype ::
Da veš, kaj bi rad iskalnik vprašal, moraš imeti ogromno znanja.
galu ::
Papir in kvantiteta pač veljajo več kot glava in kvaliteta.
BlueRunner ::
BlueRunner je izjavil:
Ce to pomeni, da se tema dvema skupinama posveca razlicno casa/energije, potem je to se en kardinalen fail oziroma 0 napredka od starih casev, ko je bila "ena skupina".
Ker to, da se nekomu ki ga matematika dejansko zanima posveča več časa kot nekomu ki matematike ne prebavlja... je seveda kardinalno narobe?
Zato, ker če se to dela na račun tistega, ki je za snov bolj dojemljiv, se potem pač dela škodo na drugi strani. Čez palec pa bi rekel, da se to dela ravno na način, da je nekdo prikrajšan.
Sicer se bo slišalo new-agevsko, vendar: če se rodimo z različnimi velikimi "vrči" (kapacitetami) za različne dejavnosti, je naravnost kriminalno, če šola vse vrče polni z 1l znanja. Cilj naj bi bil, da se poskuša vsakega "napolniti" do maksimuma.
Cilj naj bi bil doseganje maksimuma, ki ti ga tvoj trenutni potencial dopušča, ne pa ukvarjanje s tistimi, ki imajo nižji potencial na račun tistih, ki imajo pač večjega. Z različnimi se moraš tako ukvarjati na različne načine, ne pa jim posvečati različno časa.
Še posebej ker je pri pouku angleščine obratno... zato ker je un, ki matematike ne prebavlja, navdušen nad angleščino... matematičar pa ne razume razlike med they're in there.
To nima veze s tem, da škoduješ enim ali pa drugim, če dela ne organiziraš namensko za njih s ciljem maksimiziranja potenciala. Če imaš obe skupini v istem razredu z istim predavateljem, ki mora potem vlagati več časa v tiste, ki so manj dojemljivi, potem pač delaš škodo.
Mimogrede, obema se pri obeh predmetih posvečajo dovolj da oba pridobita vsaj minimalno potrebnega znanja.
Duh! Kaj pa naj z njimi? Jih ignorirajo?
Poanta je, da mora nekdo, ki je dovolj dojemljiv dobivati drugačne izzive in biti tudi drugače ocenjen, kot pa nekdo, ki je morda manj dojemljiv. Noben pa si ne zasluži, da se bi z njim na račun "drugih" ukvarjalo manj. Samo cilji in prečke so drugačne.
Tear_DR0P ::
p3693241 Cilj naj bi bil doseganje maksimuma, ki ti ga tvoj trenutni potencial dopušča, ne pa ukvarjanje s tistimi, ki imajo nižji potencial na račun tistih, ki imajo pač večjega. Z različnimi se moraš tako ukvarjati na različne načine, ne pa jim posvečati različno časa. [/st.citat naj bi izjavil:
kako pa tak maksiumum oceniš? kaj se zgodi s tistimi, ki se jim maksimum skozi čas spremeni? ali na takšen način ustvarimo družbo s precej različnimi
kako pa tak maksiumum oceniš? kaj se zgodi s tistimi, ki se jim maksimum skozi čas spremeni? ali na takšen način ustvarimo družbo s precej različnimi fundamenti?
Samuel Clemens aka Mark Twain
BlueRunner ::
kako pa tak maksiumum oceniš? kaj se zgodi s tistimi, ki se jim maksimum skozi čas spremeni? ali na takšen način ustvarimo družbo s precej različnimi fundamenti?
Tako, da vsakomur visas cilje, dokler ne dosezes tocke, kjer stvari vec ne dohaja. Predvsem pa tistih bolj dovzetnih za nobeno ceno ne smes puscati v brezdelju, medtem ko se posvecas manj dovzetnim za konkretno snov.
Kar tudi ni slabo, saj je del odrascanja tudi omogocanje otroku, da testira kje so meje (v tem primeru njegove sposobnosti), hkrati pa se mora soociti tudi z neuspehom, saj ni vsakdo sposoben vsega in ne more biti vsakdo najboljsi. Dodaten bonus pa je tudi to, da bodo tudi najboljsi, ki so tipicno "nedotakljivi" izpostavljeni lastnim omejitvam in bodo tako dobili nekaj, kar mislim, da je tudi za njih zelo dragocena zivljenska izkusnja - sprejemanje in razumevanje lastnih omejitev v danem trenutku.
Ce je vsem samoumevno, da otroku ne bos dal ocene pri telovadbi, ki bi bazirala na temu kako hitro pretece 60m, temvec na temu koliko volje in energije je v svoj rezultat vlozil, ne vem zakaj to ni samoumevno pri drugih merilih/motivatorjih v soli. Ko potrebujes objektivno oceno generacije pripeljes ven standardizirane teste (ki jih je lahko tudi vec skozi leta), ki izmerijo "aptitude" za to ali ono stvar in jih "zglihas" ne z golimi b.v. ocenami, temvec z ocenami + skalami na katerih so se te ocene nahajale.
Otrok predvsem ni potrebno ujckati in jim govoriti kako so popolni, ce niso. Potrebno pa jim je razviti obcutek za to, da morajo iskati svoje lastne meje in se ocenjevati po doseganju lastnih ciljev (pac glede na lastne sposobnosti), da ne bodo se kot odrasli ziveli v travmi, ker je v soli nekdo tekel hitreje od njih ali pa kaj tretjega. Druzba potrebuje posameznike, ki se v cim vecji meri realizirajo in imajo pozitivno samopodobo - ta pa ne pride iz nekriticnega hvaljenja, kot tudi ne iz neutemeljene kritike.
V taksnem odealiziranem sistemu je potem tudi popolnoma nerelevantno ce ima nekdo tezave pri 10 in se mu "odpre" pri 12. Vedno se ga bo motiviralo k temu, kar v danem trenutku lahko najvec doseze. Nicesar ni, kar ga bi "obsodilo" na eno ali drugo stran mediane, samo zato ker sta bili njegovo telo in njegova psiha v kriticnem trenutku drugacni od sicersnjega povprecja populacije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
SplitCookie ::
Glavni point osnovne šole je sekundarna socializacija.
V obliki batin, kraje hrane in izsiljevanja.
Poleg tega vseeno potrebuješ neke osnove - tudi za uporabo search engina (če ne drugega moraš znati vsaj brati in pisati). Imaš pa še mentorja, ki te usmerja (deli znanje, popravlja napake) in te med nauči stvari, ki se smatrajo kot splošna razgledanost.
Jo šur. 3 letn froc zna sam nažgati TV-ko, si izbrati DVD, ga vstaviti, pritisniti play in nastaviti AV-in na TV-ju
Kar se tiče računalnika pa je vse skupaj samo klikanje in trial and error da pride do igrice
Sicer si pa poglej starost osebkov na igre123 forumih in pri kaki starosti so sposobni pisat. Sicer je vse do kraja zafilano s slikicami ampak za občutek: http://www.igre123.com/forum/tema/tekmo...
~13 let ima OP
Zgodbe so pri zadnjih par straneh
Res da ni top-notch but still. I was simply amazed česa so sposobni.
In to da notri limajo slike samo dokazuje da so sposobne najti kar iščejo.
In zdaj ti take sposobne osebe posiljuješ s knjigami, ko so svoj celoten svet in domišljijo preselile že na medmrežje ?
Fail.
Poleg tega, da očitno take osebe že vedo kako se braniti na netu. Ne puščajo svojih osebnih podatkov nikjer, še email-naslova ne.
Čas vas je popolnoma povozil.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
darkolord ::
Jo šur. 3 letn froc zna sam nažgati TV-ko, si izbrati DVD, ga vstaviti, pritisniti play in nastaviti AV-in na TV-juTo znajo početi tudi opice.
Kar se tiče računalnika pa je vse skupaj samo klikanje in trial and error da pride do igrice
In zdaj ti take sposobne osebe posiljuješ s knjigami, ko so svoj celoten svet in domišljijo preselile že na medmrežje ?Aha, in od kje ti ideja, da te osebe ne hodijo v šolo in da ne berejo fizičnih knjig?
Sicer si pa poglej starost osebkov na igre123 forumih in pri kaki starosti so sposobni pisat.Edit: sem malo preveril svoja sporočila na internetu izpred 12 let (takrat sem bil star 13), pa sem se v čisto lepo slovenščini pogovarjal o flashanju EEPROM-ov in podobnih zadevah. Pa v šolo sem hodil.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
SplitCookie ::
Aha, in od kje ti ideja, da te osebe ne hodijo v šolo in da ne berejo fizičnih knjig?
Sem slučajno karkoli od tega kar si napisal omenil ? Ne nisem
To znajo početi tudi opice.
Debugirati zakaj ni risank na ekranu ? Noep
Edit: sem malo preveril svoja sporočila na internetu izpred 12 let (takrat sem bil star 13), pa sem se v čisto lepo slovenščini pogovarjal o flashanju EEPROM-ov in podobnih zadevah. Pa v šolo sem hodil.
Lepo: Zakaj nisi o flashanju EEPROM-ov vprašal profesorja raje ?
onitam ::
BS. Najboljši način poučevanja je očitno tak pri katerem se največ naučiš v najkrajšem času in to so majhne skupine v katerih si ljudje pomagajo ali ena na ena tutorstvo. Individualizem lepo ovržejo finci ki s spodbujanjem sodelovanja v razredu (pa še s čim drugim) kraljujejo na mednarodnih testih že n let.
Definiraj majhne skupine in sodelovanje v razredu. Prenesi v to Slovenijo, kjer skupinsko delo pomeni dat več učencev različnih sposobnosti v skupino, tako da bo bodo te uravnotežene... dobimo recept za neuspeh - en opravlja dejansko nalogo, drugi pa prepisujejo. Kakorkoli obrneš je teorija o skupinskem delu fantastična zadeva dokler tega ne daš v prakso... Prepričaj me drugače.
zuz3k ::
morda bi bilo bolje, da bi otroke zaposliki po osnovni šoliPotem bi imel pa kup popolnoma neizobražene delovne sile.
a danes je pa nimamo? še slabše, srednješolci se upisujejo na kar ene x šole namesto,
da bi odkrili kar svoj "talent" kaj bi radi počeli in to razvijali
v tem bi bili mnogo bolj uspešnejši, kot so + cenili bi šolo
darkolord ::
Lepo: Zakaj nisi o flashanju EEPROM-ov vprašal profesorja raje ?Ker o tem ni imel pojma.
Če ne bi hodil v šolo, si pa niti sam ne bi znal tega pogledati.
SplitCookie ::
Ker o tem ni imel pojma.
And there you have it
Neizobražen folk hoče izobrazit neuke.
Vse kar lahko naredi šola je, da naredi samostojnega človeka, potem pa get the fuck out of the way
darkolord ::
Wox ::
SplitCookie je izjavil:
Ker ti niso znali poiskati ustreznega vira informacij
Fail! Naloga učitelja je, da motivira učenca in ga vodi tako, da mu postavlja prava vprašanja.
puffs ::
Definiraj majhne skupine in sodelovanje v razredu. Prenesi v to Slovenijo, kjer skupinsko delo pomeni dat več učencev različnih sposobnosti v skupino, tako da bo bodo te uravnotežene... dobimo recept za neuspeh - en opravlja dejansko nalogo, drugi pa prepisujejo. Kakorkoli obrneš je teorija o skupinskem delu fantastična zadeva dokler tega ne daš v prakso... Prepričaj me drugače.
Pri profesorjih ki znajo in zmorejo to odlično deluje, razred se lepo razdeli na ~6 skupin in dobiš super okolje za delo. Da so učenci v skupinah različnih različnih "sposobnosti" (v resnici različnih stopenj znanja) je samo dobro ker se ostali od najboljših največ naučijo. Vedno te lahko najhitreje nauči sovrstnik ki zadevo že obvlada.
Zgodovina sprememb…
- spremenila: puffs ()
Mr.B ::
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
bluefish ::
Pri profesorjih ki znajo in zmorejo to odlično deluje, razred se lepo razdeli na ~6 skupin in dobiš super okolje za delo. Da so učenci v skupinah različnih različnih "sposobnosti" (v resnici različnih stopenj znanja) je samo dobro ker se ostali od najboljših največ naučijo. Vedno te lahko najhitreje nauči sovrstnik ki zadevo že obvlada.Problem je, da se pri nas tega šolstvo loteva na povsem napačen način. Primer: nivojski pouk v devetletki.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bluefish ()
Pithlit ::
BlueRunner je izjavil:
Noben pa si ne zasluži, da se bi z njim na račun "drugih" ukvarjalo manj. Samo cilji in prečke so drugačne.
Ah dej no mal beri... z nikomer se ne ukvarjajo manj. Z nekaterimi se pač ukvarjajo več.
tpleko ::
vse kar me je v zvezi z znanostjo in učenjem zanimalo je prišlo od mojega starejšega brata ali od mojega lastnega razmišljanja. NIKOLI od šole ali od učitelejev/profesorjev, ki so en velik fail. so tam samo da cuzajo plačo in se obenem bojijo, da jih ne bi razred začel zafrkavati ,zato so še veseli, če se razred znese nad kakšnim šibkim posebnim učencem, ker so tako oni rešeni.
šola (vstop v prvi razred) je bila zame ZELO veliko razočaranje. doma sem bil navajen prijaznih ljudi, prijetnega vzdušja. v šoli pa sem videl, da zemljo naseljujejo v večini zanič ljudje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tpleko ()
BlueRunner ::
BlueRunner je izjavil:
Noben pa si ne zasluži, da se bi z njim na račun "drugih" ukvarjalo manj. Samo cilji in prečke so drugačne.
Ah dej no mal beri... z nikomer se ne ukvarjajo manj. Z nekaterimi se pač ukvarjajo več.
Daj preberi, kaj si napisala.
Vsi so enaki, samo eni so bolj enaki?
tyara ::
Invictus ::
Minister Gaber je s svojo devetletko naredil več škode kot koristi.
http://goo.gl/2YuS2x
Mr.B ::
Problem slovenskega šolstva so predvsem učitelji. Večina, sploh mladih, jemlje poučevanje kot delo za tekočim trakom. Nobene domišljije nimajo, ali pa samoiniciativnosti. Kar jim pa v določenih primerih prepoveduje tudi sam sistem.
Verjetno zato ker je potrebno delati
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
BlueRunner ::
Zanimiv članek o poučevanju računalništva v šolah.
http://www.delo.si/zgodbe/sobotnaprilog...
Ob vsem dolznem spostovanju do JD, ki ga tudi osebno poznam...
1) Znati uporabljati racunalnik kot pisarniski/komunikacijski pripomocek je mnogo bolj kriticno, kot pa vedeti kako ta resnicno deluje.
2) Inovacije pri nacinu prenosa in preverjanja vedenja so vedno problematicne in to v osnovnih in srednjih solah bolj, kot pa na visokih/visjih. Ce bo nek ucitelj inovativen, potem jih bo dobil po buci iz enega tabora, ce pa ne, pa jih bo dobil po buci iz drugega tabora. Nacin in vsebina zunanjih preverjanj znanja pa zagotavljajo, da je samo ena odlocitev za njih tudi varna odlocitev.
3) Zaenkrat se cakam(o), da bo nekdo povedal tudi zakaj je ucenje "konceptov racunalnistva" (ki se mi ne zdijo nic drugega, kot se ena veja matematike) potrebno posebej poudarjati. Marsikdo pa je ze ugotovil, da se vec ne nauci ne matematike, ne fizike in verjetno tudi ne ostalih naravoslovnih znanosti (kemija, biologija?). Neke ideje "uravnotezenosti" kradejo cas temu, kar naj bi sola dejansko pocela - organizirano prenasala spoznanja preteklih generacij na prihodnje generacije. Problem je sirsi in ni ucinkovito, da se izpostavlja posamicne simptome. Celotna znanstvena srenja se bi morala postaviti na noge in narediti konec poneumljanju ucnih programov.
Okapi ::
No, je kot tisti, ki bi radi pouk slovenščine spremenili v pouk jezikoslovja. Najprej se moraš naučiti brati in uporabljati pisalo in napisati prošnjo za službo, če te posebej veseli se pa lahko lotiš še slovnične teorije, glasoslovja, literarne teorije in kar je še sicer zelo zanimivih, a za večino povsem nekoristnih znanj.
O.
puffs ::
BlueRunner je izjavil:
Kar tudi ni slabo, saj je del odrascanja tudi omogocanje otroku, da testira kje so meje (v tem primeru njegove sposobnosti), hkrati pa se mora soociti tudi z neuspehom, saj ni vsakdo sposoben vsega in ne more biti vsakdo najboljsi.
Z zadosti časa in pomoči je vsak lahko zelo dober. Meja so slabi učitelji in/ali knjige in premalo sodelovanja med sošolci.
Otrok predvsem ni potrebno ujckati in jim govoriti kako so popolni, ce niso.
Še dobr da eni to počnemo. Niso popolni so pa zelo sposobni vsi.
Potrebno pa jim je razviti obcutek za to, da morajo iskati svoje lastne meje
... kakšne meje? Ljudje obupajo najprej zato ker jim je stvar nejasna, malo zato ker jih posledično ne zanima in malo ker jim je kaj takega že dovolj natrgalo samozavest da se sprijaznijo z neznanjem.
V taksnem odealiziranem sistemu je potem tudi popolnoma nerelevantno ce ima nekdo tezave pri 10 in se mu "odpre" pri 12. Vedno se ga bo motiviralo k temu, kar v danem trenutku lahko najvec doseze.
Škoda da je težava samo v tem da brez 10 pač ne moreš razumet 12 ane. In take naj pustimo same s sabo ker bi bilo ukavrjat se z njimi kriminalno do najboljših.
Problem je, da se pri nas tega šolstvo loteva na povsem napačen način. Primer: nivojski pouk v devetletki.
To je problem ja.
Matako ::
Sicer si pa poglej starost osebkov na igre123 forumih in pri kaki starosti so sposobni pisat.Edit: sem malo preveril svoja sporočila na internetu izpred 12 let (takrat sem bil star 13), pa sem se v čisto lepo slovenščini pogovarjal o flashanju EEPROM-ov in podobnih zadevah. Pa v šolo sem hodil.
Moram priznati, da se tudi jaz ne spomnim, da pri 13. ne bi znal sestaviti kar solidnega spisa in povedati stvari z repom in glavo, če je treba tudi malo "umetniško". In to dokaj kompleksne stvari - v starih časih (ja, ja!!) se je to sploh pričakovalo. Pa saj to je bilo svoje čase le še nekaj let od rihtanja samega sebe in še koga!
Od kdaj je to nek hud dosežek?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
BlueRunner ::
BlueRunner je izjavil:
Kar tudi ni slabo, saj je del odrascanja tudi omogocanje otroku, da testira kje so meje (v tem primeru njegove sposobnosti), hkrati pa se mora soociti tudi z neuspehom, saj ni vsakdo sposoben vsega in ne more biti vsakdo najboljsi.
Z zadosti časa in pomoči je vsak lahko zelo dober. Meja so slabi učitelji in/ali knjige in premalo sodelovanja med sošolci.
Z zadosti casa lahko otroka naredis za zelo dobrega igralca klavirja, ne bos pa iz nejga naredil virtuoza. Ever.
Meje so tudi bioloske in to, da se bi jih zanikalo, je neumnost.
Ali pa morda mislis, da bi lahko bil tvoj otrok z dovolj casa in pomoci hitrejsi od Usaina Bolta.
Otrok predvsem ni potrebno ujckati in jim govoriti kako so popolni, ce niso.
Še dobr da eni to počnemo. Niso popolni so pa zelo sposobni vsi.
Otrok ni neumen. Ce ve, da necesa ni naredil dobro, stars pa mu govori, kako je vse OK, super, prima in fajn in, da je nekdo X kriv, potem je to ujckanje, ki razvoju otroka samo skodi.
Tudi lastne sposobnosti bo otrok lahko razvil samo, ce bo na razlicne nacin izzvan in spodbujen, da jih dejansko razvija, ne pa kar tako sam od sebe.
Potrebno pa jim je razviti obcutek za to, da morajo iskati svoje lastne meje
... kakšne meje? Ljudje obupajo najprej zato ker jim je stvar nejasna, malo zato ker jih posledično ne zanima in malo ker jim je kaj takega že dovolj natrgalo samozavest da se sprijaznijo z neznanjem.
Osnovna lekcija je, da si lahko samozavesten tudi, ce nisi najboljsi ali pa v necem sploh dober. Ce ne poskusis, pa bos lahko samo zagrenjen in nesamozavesten. Samozavest oziroma pozitivna samopodoba se v otroku ne smeta povezati na doseganje absolutnega rezultata, ker bo v zivljenju vedno nekdo pametnejsi, hitrejsi, bogatejsi in podobno.
Ce pa se otrok nauci ocenjevati samega sebe po svojem trudu in doseganju svojih lastnih mej, pa ga ne bo nihce prehitel po sreci, ki jo bo v zivljenju cutil.
V taksnem odealiziranem sistemu je potem tudi popolnoma nerelevantno ce ima nekdo tezave pri 10 in se mu "odpre" pri 12. Vedno se ga bo motiviralo k temu, kar v danem trenutku lahko najvec doseze.
Škoda da je težava samo v tem da brez 10 pač ne moreš razumet 12 ane. In take naj pustimo same s sabo ker bi bilo ukavrjat se z njimi kriminalno do najboljših.
Kje sem namignil, da je koga potrebno pustititi?
Ce v nekem obdobju otrok bistveno zaostane in vec ne dosega niti minimalnih zahtevanih standardov znanja, potem potrebuje posebno obravnavo in pomoc, ki pa jih ne mores realizirati v okviru rednega ucnega nacrta.
Problem je, da se pri nas tega šolstvo loteva na povsem napačen način. Primer: nivojski pouk v devetletki.
To je problem ja.
Nivojski pouk je samo slabo implementirana ideja kako otrokom pomagati priti cim blizje do njihovega maksimuma. Dobra stran je, da se ne zrtvuje casa enih za druge, slaba stran je, da se izvaja ocitno diferenciacijo, ki vpliva negativno na samopodobo otrok saj jih zunanje opazno locuje.
darkolord ::
glavni problem šole je, da ti zna snov neverjetno zagražvati, namesto da bi ti zbudila zanimanja za njo.To je zelo velik problem. Težava je v tem, da je izjemno težko rešljiv - ko nekdo prvo učno uro premeta pride v razred z mislijo "tega ne bom nikoli rabil v življenju", ga je še samega zelo težko motivirati, kaj šele poln razred njih.
Ampak to je problem tudi kasneje v življenju - ko se nekaj moraš naučiti, je neskončnokrat tečneje kot takrat, ko isto stvar počneš iz lastnega veselja.
Osnovna lekcija je, da si lahko samozavesten tudi, ce nisi najboljsi ali pa v necem sploh dober.Čist malček offtopic, hehe, ampak tole je dejansko kar dvorezna zadeva - kasneje se zadeva lahko mimogrede obrne in so laiki bolj samozavestni (in s tem glasnejši) od ekspertov (ti poznajo svoje meje in znajo podvomiti v svoje znanje).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
techfreak :) ::
Moram priznati, da se tudi jaz ne spomnim, da pri 13. ne bi znal sestaviti kar solidnega spisa in povedati stvari z repom in glavo, če je treba tudi malo "umetniško". In to dokaj kompleksne stvari - v starih časih (ja, ja!!) se je to sploh pričakovalo. Pa saj to je bilo svoje čase le še nekaj let od rihtanja samega sebe in še koga!
Od kdaj je to nek hud dosežek?
Si v zadnjem času kaj obiskal kakšen forum na internetu? Pri nekaterih uporabnikih je slovnica zadnja stvar na katero bi pomislili pri pisanju sporočila.
Webeg ::
glavni problem šole je, da ti zna snov neverjetno zagražvati, namesto da bi ti zbudila zanimanja za njo.To je zelo velik problem. Težava je v tem, da je izjemno težko rešljiv - ko nekdo prvo učno uro premeta pride v razred z mislijo "tega ne bom nikoli rabil v življenju", ga je še samega zelo težko motivirati, kaj šele poln razred njih.
Ampak to je problem tudi kasneje v življenju - ko se nekaj moraš naučiti, je neskončnokrat tečneje kot takrat, ko isto stvar počneš iz lastnega veselja.
Osnovna lekcija je, da si lahko samozavesten tudi, ce nisi najboljsi ali pa v necem sploh dober.Čist malček offtopic, hehe, ampak tole je dejansko kar dvorezna zadeva - kasneje se zadeva lahko mimogrede obrne in so laiki bolj samozavestni (in s tem glasnejši) od ekspertov (ti poznajo svoje meje in znajo podvomiti v svoje znanje).
Dunning-Kruger effect torej :)
puffs ::
BlueRunner je izjavil:
Z zadosti casa lahko otroka naredis za zelo dobrega igralca klavirja, ne bos pa iz nejga naredil virtuoza. Ever.
In? Če bo naš šolski sistem sproduciral 'zelo dobro' pri vseh ali večini bomo vsi srečni.
Meje so tudi bioloske in to, da se bi jih zanikalo, je neumnost.
V osnovni in srednji šoli ni nobenih bioloških mej. Seveda so izjeme ki imajo resno slabe predispozicije (nemost, slepota, downov sindrom ipd) ampak tega v navadnih šolah po navadi ne srečaš.
Ali pa morda mislis, da bi lahko bil tvoj otrok z dovolj casa in pomoci hitrejsi od Usaina Bolta.
Ne, bi pa bil neprimerno hitrejši kot sem bila jaz kadarkoli. Kljub temu da sem jaz njegova mama.
Otrok ni neumen. Ce ve, da necesa ni naredil dobro, stars pa mu govori, kako je vse OK, super, prima in fajn in, da je nekdo X kriv, potem je to ujckanje, ki razvoju otroka samo skodi.
To je eden najmanjših 'problemov'.
Ce pa se otrok nauci ocenjevati samega sebe po svojem trudu in doseganju svojih lastnih mej, pa ga ne bo nihce prehitel po sreci, ki jo bo v zivljenju cutil.
I lol'd.
Kje sem namignil, da je koga potrebno pustititi?
Ce v nekem obdobju otrok bistveno zaostane in vec ne dosega niti minimalnih zahtevanih standardov znanja, potem potrebuje posebno obravnavo in pomoc, ki pa jih ne mores realizirati v okviru rednega ucnega nacrta.
Now now, don't play dumb, it's not attractive.
Zgodovina sprememb…
- spremenila: puffs ()
BlueRunner ::
Osnovna lekcija je, da si lahko samozavesten tudi, ce nisi najboljsi ali pa v necem sploh dober.Čist malček offtopic, hehe, ampak tole je dejansko kar dvorezna zadeva - kasneje se zadeva lahko mimogrede obrne in so laiki bolj samozavestni (in s tem glasnejši) od ekspertov (ti poznajo svoje meje in znajo podvomiti v svoje znanje).
OK, fina je tukaj crta, se strinjam. Ampak tukaj ciljam na samozavest v povezavi s samopodobo. Ne more in ne sme ti dogajati, da ti nekdo rece, da nimas pojma, ti pa to potem v glavi spremenis v "slab clovek sem". Samozavest v tem kontekstu pomeni, da lahko to sprejmes ne kot oseben napad, ampak kot nekaj do cesar se lahko mirno opredelis in po lastnem premisleku tudi kaj postoris.
Hkrati taksna samozavest, da se pac ne bojis prepiha in tujih mnenj pomeni tudi to, da bo to tezje postala aroganca, kar je tisto kar si oznacil kot dvorezen mec. Sam bi rekel, da prej nasprotno. Ce otroke locujes na nacin, kot to sedaj pocne vecnivojski pouk, potem prakticno jamcis, da se bo pri tistih bolj dovzetnih za doloceno snov, razvila nezdrava in za samega cloveka unicojoca aroganca.
Webeg ::
In? Če bo naš šolski sistem sproduciral 'zelo dobro' pri vseh ali večini bomo vsi srečni.
To nikoli ne bo slo. Saj se ocenjuje po normali porazdelitvi. Torej ce bodo vsi zelo dobri bodo vsi povprecni.
Nekdo bo vedno boljsi.
puffs ::
Webeg ::
To nikoli ne bo slo. Saj se ocenjuje po normali porazdelitvi.
Še ena stvar ki bi se jo moralo že davno vreči skozi okno.
Se strinjam ampak iz drugacnih razlogov.
But the point is:
Tudi nasa druzba ne bo mogla delovati kot deluje ce bi bili vsi enako dobri pri vseh stvareh. Kdo bi potlej opravljal druga dela ce bi bili vsi enako primerni za dolocena "boljsa dela" a bi se zrebal? :D
BlueRunner ::
BlueRunner je izjavil:
Z zadosti casa lahko otroka naredis za zelo dobrega igralca klavirja, ne bos pa iz nejga naredil virtuoza. Ever.
In? Če bo naš šolski sistem sproduciral 'zelo dobro' pri vseh ali večini bomo vsi srečni.
Kaj zate pomeni "zelo dobro". Zame to pomeni "cim vecja realizacija sicersnje danosti", kar trenuten sistem ne pocne niti pod razno, tisti, ki pa imajo vec danosti pa zaradi napacnega razporejanja casa ostanejo na nizji stopnji realizacije.
To zame ni "zelo dobro", to je zame "vladavina uravnilovke".
Meje so tudi bioloske in to, da se bi jih zanikalo, je neumnost.
V osnovni in srednji šoli ni nobenih bioloških mej. Seveda so izjeme ki imajo resno slabe predispozicije (nemost, slepota, downov sindrom ipd) ampak tega v navadnih šolah po navadi ne srečaš.
Na celotnem spektru "normalnega" ti lahko vsak ucitelj nasteje znj primerov kako nekomu nekaj gre, nekaj drugega pa ne. Kakorkoli obrnes so celo tako trivialne stvari, kot je "naucil se je brati", do neke mere biolosko pogojene in neupostevanje teh danosti posameznikov je pac slabo za te posameznike. Pa ce to pocnes na eni ali pa na drugi strani spektra.
Ali pa morda mislis, da bi lahko bil tvoj otrok z dovolj casa in pomoci hitrejsi od Usaina Bolta.
Ne, bi pa bil neprimerno hitrejši kot sem bila jaz kadarkoli. Kljub temu da sem jaz njegova mama.
Vprasljivo, razen ce si bila zrtev negativne diferenciacije, ki se jo je zganjalo prej.
Otrok ni neumen. Ce ve, da necesa ni naredil dobro, stars pa mu govori, kako je vse OK, super, prima in fajn in, da je nekdo X kriv, potem je to ujckanje, ki razvoju otroka samo skodi.
To je eden najmanjših 'problemov'.
Navade, ki se razvijejo iz tega, so eden izmed IMO vecjih problemov. Nesprejemanje odgovornosti, odpor do kakrsnega koli tveganja, strah pred odstopanjem od povprecja, ... s tem tudi v odrasli dobi povezano sovrastvo do samega sebe in nezmoznost, da bi kot odrasel posameznik iskal moznosti, ki te bi notranje osrecevale. Edini, ki v tem ne vidijo problema so psihoterapevti in razni mazaci, ki z resevanjem teh travm masno sluzijo.
Ce pa se otrok nauci ocenjevati samega sebe po svojem trudu in doseganju svojih lastnih mej, pa ga ne bo nihce prehitel po sreci, ki jo bo v zivljenju cutil.
I lol'd.
Ves, ti lahko LOL-as kolikor hoces, ampak to se vedno ne spremeni dveh zadev:
- najbolj si srecen, ko dosezes nekaj, k cemer si sam stremel;
- te srece ob lastnem dosezku ti ne more pokvariti nihce.
Ce kot otrok ne dobis teh obcutkov, bos lahko velik del odraslega zivljenja preprosto invalid. To pa pomeni, da moras tudi bolj dojemljivim otrokom postaviti ali pa pustiti izzive tako visoko, da jih lahko ne bodo dosegli. Tisti, ki jih bodo bodo zato toliko bolj osrecujoci. Zivljenje pa bo to lekcijo samo se potrdilo.
Kje sem namignil, da je koga potrebno pustititi?
Ce v nekem obdobju otrok bistveno zaostane in vec ne dosega niti minimalnih zahtevanih standardov znanja, potem potrebuje posebno obravnavo in pomoc, ki pa jih ne mores realizirati v okviru rednega ucnega nacrta.
Now now, don't play dumb, it's not attractive.
Pokazi s prstom in se ne skrivaj za tujim jezikom...
... za katerega je nek slovenski psiholog (mislim, da Trstenjak, nisem pa 100% preprican) napisal, da je pogost simptom tega, da clovek zeli napisati nekaj, v kar ni cisto preprican oziroma zeli skriti, da povedano ni ravno res. Podobna kategorija kot dotikanje nosa in podobno.
puffs ::
BlueRunner je izjavil:
Kaj zate pomeni "zelo dobro". Zame to pomeni "cim vecja realizacija sicersnje danosti", kar trenuten sistem ne pocne niti pod razno, tisti, ki pa imajo vec danosti pa zaradi napacnega razporejanja casa ostanejo na nizji stopnji realizacije. To zame ni "zelo dobro", to je zame "vladavina uravnilovke".
Taki ki jim stvar resnično leži imajo za dodatne izzive na voljo dodatni pouk in tekmovanja. Šepanje tretjine razreda pri osnovnih problemih je veliko večji problem kot en zagret matematik ki mu profesor med uro nima časa razložit linearne algebre.
Na celotnem spektru "normalnega" ti lahko vsak ucitelj nasteje znj primerov kako nekomu nekaj gre, nekaj drugega pa ne. Kakorkoli obrnes so celo tako trivialne stvari, kot je "naucil se je brati", do neke mere biolosko pogojene in neupostevanje teh danosti posameznikov je pac slabo za te posameznike.
To nima veze z biologijo, vsaj ne tako kot si predstavljaš ti. Ja sej, potem se strinjaš da ljudje rabijo pomoč da se zgladijo razpoke v znanju.
Vprasljivo, razen ce si bila zrtev negativne diferenciacije, ki se jo je zganjalo prej.
Ne, samo nikoli nisem delala na tem da bi izboljšala svoj rezultat. Z veliko vaje bi ga lahko precej.
Navade, ki se razvijejo iz tega, so eden izmed IMO vecjih problemov. Nesprejemanje odgovornosti, odpor do kakrsnega koli tveganja, strah pred odstopanjem od povprecja, ... s tem tudi v odrasli dobi povezano sovrastvo do samega sebe in nezmoznost, da bi kot odrasel posameznik iskal moznosti, ki te bi notranje osrecevale. Edini, ki v tem ne vidijo problema so psihoterapevti in razni mazaci, ki z resevanjem teh travm masno sluzijo.
Ti sploh deluješ ekspert.
Ce kot otrok ne dobis teh obcutkov, bos lahko velik del odraslega zivljenja preprosto invalid. To pa pomeni, da moras tudi bolj dojemljivim otrokom postaviti ali pa pustiti izzive tako visoko, da jih lahko ne bodo dosegli. Tisti, ki jih bodo bodo zato toliko bolj osrecujoci. Zivljenje pa bo to lekcijo samo se potrdilo.
More wisdom that needs no comment.
Pokazi s prstom in se ne skrivaj za tujim jezikom...
Cenim svoj čas in se mi ne da iskat vsakega citata.
But the point is:
Tudi nasa druzba ne bo mogla delovati kot deluje ce bi bili vsi enako dobri pri vseh stvareh. Kdo bi potlej opravljal druga dela ce bi bili vsi enako primerni za dolocena "boljsa dela" a bi se zrebal? :D
Ah, potem pa raje pustimo šolski sistem pri miru, bo še dobrih delovnih mest zmanjkalo ane.
Rias Gremory ::
Nisem si mogel kaj, da te ne bi vprašal kje so tvoji šumniki?
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
BlueRunner ::
BlueRunner je izjavil:
Kaj zate pomeni "zelo dobro". Zame to pomeni "cim vecja realizacija sicersnje danosti", kar trenuten sistem ne pocne niti pod razno, tisti, ki pa imajo vec danosti pa zaradi napacnega razporejanja casa ostanejo na nizji stopnji realizacije. To zame ni "zelo dobro", to je zame "vladavina uravnilovke".
Taki ki jim stvar resnično leži imajo za dodatne izzive na voljo dodatni pouk in tekmovanja. Šepanje tretjine razreda pri osnovnih problemih je veliko večji problem kot en zagret matematik ki mu profesor med uro nima časa razložit linearne algebre.
Nihce mu ne rabi razlagati linearne algebre. Skodljivo je, ce se ga pusca v brezdelju in, ce se mu ne daje zahtevnejsih nalog - iz iste snovi oziroma teme. Vec znanja ne pomeni samo to, da prehitevas generacijo - vec znanja pomeni, da moras tudi pri rezultatih pokazati vec, kot pa tisti, ki mu ne gre najboljse.
Na celotnem spektru "normalnega" ti lahko vsak ucitelj nasteje znj primerov kako nekomu nekaj gre, nekaj drugega pa ne. Kakorkoli obrnes so celo tako trivialne stvari, kot je "naucil se je brati", do neke mere biolosko pogojene in neupostevanje teh danosti posameznikov je pac slabo za te posameznike.
To nima veze z biologijo, vsaj ne tako kot si predstavljaš ti. Ja sej, potem se strinjaš da ljudje rabijo pomoč da se zgladijo razpoke v znanju.
To ima se kako veliko veze z biologijo. Ucenje tudi ni "pomoc", temvec je ucenje. Nekdo se bo naucil vec, nekdo manj, skodljivo pa je postavljati taksno uravnilovko, ki bo bolj motivirane in sposobne otroke zanemarjalo ali pa jim celo dajalo obcutek kaksne vecvrednosti.
Vprasljivo, razen ce si bila zrtev negativne diferenciacije, ki se jo je zganjalo prej.
Ne, samo nikoli nisem delala na tem da bi izboljšala svoj rezultat. Z veliko vaje bi ga lahko precej.
Torej si bila zrtev negativne diferenciacije. Sicer bi lahko, ampak s tvojim potencialom se ni nihce ukvarjal. Ali to, ali pa si si svoj "potencial" samo izmislila, in nikoli res preverila, da bi res vedla.
Kriza to, ce iz otrostva pride clovek, ki ima mentaliteto "bi lahko, ampak zakaj bi". Ne glede na razlog zakaj je to tega prislo.
Navade, ki se razvijejo iz tega, so eden izmed IMO vecjih problemov. Nesprejemanje odgovornosti, odpor do kakrsnega koli tveganja, strah pred odstopanjem od povprecja, ... s tem tudi v odrasli dobi povezano sovrastvo do samega sebe in nezmoznost, da bi kot odrasel posameznik iskal moznosti, ki te bi notranje osrecevale. Edini, ki v tem ne vidijo problema so psihoterapevti in razni mazaci, ki z resevanjem teh travm masno sluzijo.
Ti sploh deluješ ekspert.
Poglej okoli sebe, druzi se s psihologi, pogovarjaj se z uspesnimi in manj uspesnimi posamezniki. Cez cas (skozi leta) zacnes opazati povezavo med otrostvom in psihicnimi tezavami s katerimi se ukvarjajo odrasli. Iz teh vzorcev razmisljanja je zelo tezko izstopiti in v taksnih in drugacnih oglasih bos tudi nasla cel kup strokovnjakov in "strokovnjakov", ki ti bodo z veseljem pobrali denar.
"Eksperta" pa sem samo toliko, kolikor trajajo Razvojna I do III. Skratka nic od nic.
Ce kot otrok ne dobis teh obcutkov, bos lahko velik del odraslega zivljenja preprosto invalid. To pa pomeni, da moras tudi bolj dojemljivim otrokom postaviti ali pa pustiti izzive tako visoko, da jih lahko ne bodo dosegli. Tisti, ki jih bodo bodo zato toliko bolj osrecujoci. Zivljenje pa bo to lekcijo samo se potrdilo.
More wisdom that needs no comment.
Poglej si in se malo druzi z odraslimi otroki, ki v otrostvu niso nikoli nicesar naredili narobe, vse jim je vedno uspelo, ce je bilo pa kaj narobe, so bili pa krivi vsi drugi.
Ne rabis neke hude pameti, da ugotovis o kaksne vrste invalidov se gre.
Pokazi s prstom in se ne skrivaj za tujim jezikom...
Cenim svoj čas in se mi ne da iskat vsakega citata.
Grozdje je tako ali tako prevec kislo.
Rias Gremory je izjavil:
@BlueRunner
Nisem si mogel kaj, da te ne bi vprašal kje so tvoji šumniki?
Zal jih moja trenutna tipkovnica in nastavitev OS ne premoreta.
IMO se vedno manjse zlo, kot pa uporabljati sh, zh ali ch.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
Rias Gremory ::
Mimogrede, ko to temo premeljete bi lahko dali predlog državnemu zboru za ustrezne spremembe (vem, da je neka spletna stran kjer lahko posamezniki napišejo predloge).
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | Moralne vrednote v današnjem izobraževalnem sistemu (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 19876 (17578) | Mavrik |
» | Musk ustanovil lastno šolo (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 37225 (27917) | [D]emon |
» | Ocenjevanje domačih nalog (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 18159 (16314) | Invictus |
» | OŠ - kaj storiti v primeru nemogoce uciteljice (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 22186 (17743) | s6c-gEL |
» | Šolski sistem poneumljanja otrok v osnovnih šolah? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 24595 (20695) | alexa-lol |