Forum » Problemi človeštva » Bulata moti Supervizor
Bulata moti Supervizor
Karaya 52 ::
SDK smo razgradili skupaj s totalitarizmom. Druzbe blaginje ne ustvaris s totalitarnimi prijemi, drugace bi Sovjetska zveza se obstajala. Ja, vem da marsikdo noce slisati besede Sovjetska zveza, ampak primerjava je popolnoma na mestu.
Bulata kvasi nekaj o anarhnizmu, ocitno je eden tistih, ki demokracijo vidi kot dekadentni pojav, sibek sistem, kjer imamo random radovednezi vplogled v drobovje drzave.
Najbolj me pa presenecajo osebki, ki pridigajo o svetosti tistega kar se dogaja v spalnici ali na internetu in mobitelu, brez vecjih pomislekov pa ti predpisejo s kaksno zarnico si svetis, kaj imas v hladiniku, kaj v smeteh, kaj v garazi, kaj v denarnici, komu kaj placujes in potem si se domisljajo, da so nosilci zastave svoboscin. Pfff...
Bulata kvasi nekaj o anarhnizmu, ocitno je eden tistih, ki demokracijo vidi kot dekadentni pojav, sibek sistem, kjer imamo random radovednezi vplogled v drobovje drzave.
Najbolj me pa presenecajo osebki, ki pridigajo o svetosti tistega kar se dogaja v spalnici ali na internetu in mobitelu, brez vecjih pomislekov pa ti predpisejo s kaksno zarnico si svetis, kaj imas v hladiniku, kaj v smeteh, kaj v garazi, kaj v denarnici, komu kaj placujes in potem si se domisljajo, da so nosilci zastave svoboscin. Pfff...
Daedalus ::
Resnici na ljubo, ima država vpogled v marsikaj. Recimo tvoje in moje dohodke. Pa še fini davek mi obračuna, če kaj postrani zaslužim.
Totalitarizem? I don't think so. V nasprotnem primeru nihče ne bi plačeval davkov in to ima določene negativne posledice. Učinkovit nadzor nad neplačevanjem obveznosti je pač ena značilnosti uspešnih držav... kloaka Slovenija pa je mnenja, da se je boljše skrivati.
SDK so ukinili prej v želji za bolj učinkovito prihvatizacijo, kot pa zaradi ideoloških razlogov. Pa tudi kljub temu nismo družba blaginje.. hecno, ne?
Totalitarizem? I don't think so. V nasprotnem primeru nihče ne bi plačeval davkov in to ima določene negativne posledice. Učinkovit nadzor nad neplačevanjem obveznosti je pač ena značilnosti uspešnih držav... kloaka Slovenija pa je mnenja, da se je boljše skrivati.
SDK so ukinili prej v želji za bolj učinkovito prihvatizacijo, kot pa zaradi ideoloških razlogov. Pa tudi kljub temu nismo družba blaginje.. hecno, ne?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Karaya 52 ::
Pri SDK so sle AFAIK vse transkacije skozi njihovo sito kar je bilo za partijo idealno in za to je SDK tudi obstaja. Na sreco so ti casi mimo, transakcije so med mano in banko in tako zelim da tudi ostane, za kaj vec potrebujejo sodni nalog. Isto velja za policista, ki zeli vstopiti v moje stanovanje. Gotovo je en kup ljudi, ki doma shranjuje drogo, nelegalno orozje, nakradeno robo pa zaradi ne zganjam histerije in v imenu skupnega dobrega poteptam individualne pravice. Utaja davkov pac ni dovolj dober razlog, da bi se odpovedal ekonomski zasebnosti. Davcne discipline se na tak nacin ne more graditi.
poweroff ::
Dokler bo Slovenija svobodna drzava, bodo zelje po pregledu, kontroli nad vsemi transakcijami ostale neuslisane.
Predlagam ti, da se pozanimaš kakšni so najnovejši predlogi DURS-a. Po to vlado, ja.
In ja, SDK je imela določene slabosti in določene prednosti. Prednosti so bile zlasti za dolžnike, slabosti pa za banke. Vprašati se je potrebno ali je današnji sistem kaj drugače zastavljen... Oziroma, ali davčne blagajne in sledljivost vseh transakcij na TR v našo zasebnost posegajo na bistveno drugačen način ali ne?
sudo poweroff
NeMeTko ::
V tistih časih je bil SDK na več kot dostojnem nivoju in res ne vidim potrebe, da se ga zaničuje. Transakcije z računa na račun je izvajal v enem dnevu, kar banke takrat nikakor niso bile sposobne zagotoviti.
SDK se ni nikoli vtikal v 'zasebne finance' ampak je služil izključno podjetjem.
Pri poslovanju podjetijpa tako ni nekega zagotovila tajnosti. Ko pride davčna inšpekcija, se kar poskusi izmotavati, da mora priti s sodnim nalogom. Boš videl, da bojo našli takšne davčne prekrške, da se ti še sanjalo ni, da obstajajo.
Tudi drugod po svetu ni nič drugače. Davkarija je totalitarizem že po sami definiciji in tu ni prostora za demokracijo in interpretacije.
Razlika med našo pa kakšno tujo davkarijo je morda le v tem, da te naša ne bo spustila, dokler ne najdejo kakega prekrška, medtem ko kje drugje baje znajo tudi opozoriti na kakšne napake, zaradi katerih si plačal več davkov, kot bi moral.
Se mi pa včasih zdi, da so ti davčni inšpektorji drilani na dva do tri tipe tipičnih prekrškov (potni nalogi in podobno), za kaj hujšega rabijo pa že eksperta.
SDK se ni nikoli vtikal v 'zasebne finance' ampak je služil izključno podjetjem.
Pri poslovanju podjetijpa tako ni nekega zagotovila tajnosti. Ko pride davčna inšpekcija, se kar poskusi izmotavati, da mora priti s sodnim nalogom. Boš videl, da bojo našli takšne davčne prekrške, da se ti še sanjalo ni, da obstajajo.
Tudi drugod po svetu ni nič drugače. Davkarija je totalitarizem že po sami definiciji in tu ni prostora za demokracijo in interpretacije.
Razlika med našo pa kakšno tujo davkarijo je morda le v tem, da te naša ne bo spustila, dokler ne najdejo kakega prekrška, medtem ko kje drugje baje znajo tudi opozoriti na kakšne napake, zaradi katerih si plačal več davkov, kot bi moral.
Se mi pa včasih zdi, da so ti davčni inšpektorji drilani na dva do tri tipe tipičnih prekrškov (potni nalogi in podobno), za kaj hujšega rabijo pa že eksperta.
jype ::
Okapi> Skratka, nekateri tule sicer tega ne verjamete, ampak javne volitve bi prinesle več dobrega kot slabega. In to med drugim tudi zaradi mantre, ki jo sicer v nekih drugih primerih venomer ponavljate - security through obscurity.
Imaš kakšno idejo, kako bi to potekalo?
Imaš kakšno idejo, kako bi to potekalo?
Karaya 52 ::
Dokler bo Slovenija svobodna drzava, bodo zelje po pregledu, kontroli nad vsemi transakcijami ostale neuslisane.
Predlagam ti, da se pozanimaš kakšni so najnovejši predlogi DURS-a. Po to vlado, ja.
In ja, SDK je imela določene slabosti in določene prednosti. Prednosti so bile zlasti za dolžnike, slabosti pa za banke. Vprašati se je potrebno ali je današnji sistem kaj drugače zastavljen... Oziroma, ali davčne blagajne in sledljivost vseh transakcij na TR v našo zasebnost posegajo na bistveno drugačen način ali ne?
Aha, sem mislil, da ti je dejansko mar za zasebnost. Ko gre za internet si glasen, ko gre za finance pa si nekam mehek. Supervizor je kul, ker gre za nas denar in ker je tukaj najvec korupcije, ker uradniki mesetarijo z denarjem, ki ni njihov. Ne vem pa, kaj bi vlado, uradnika ali kogarkoli brigalo, kaj se dogaja med mano in sosedom ali British Petroleum. Trenutno vem samo za namero o javni objavi najvecjih neplacnikov prispevkov.
V tistih časih je bil SDK na več kot dostojnem nivoju in res ne vidim potrebe, da se ga zaničuje. Transakcije z računa na račun je izvajal v enem dnevu, kar banke takrat nikakor niso bile sposobne zagotoviti.
SDK se ni nikoli vtikal v 'zasebne finance' ampak je služil izključno podjetjem.
Pri poslovanju podjetijpa tako ni nekega zagotovila tajnosti. Ko pride davčna inšpekcija, se kar poskusi izmotavati, da mora priti s sodnim nalogom. Boš videl, da bojo našli takšne davčne prekrške, da se ti še sanjalo ni, da obstajajo.
Tudi drugod po svetu ni nič drugače. Davkarija je totalitarizem že po sami definiciji in tu ni prostora za demokracijo in interpretacije.
Razlika med našo pa kakšno tujo davkarijo je morda le v tem, da te naša ne bo spustila, dokler ne najdejo kakega prekrška, medtem ko kje drugje baje znajo tudi opozoriti na kakšne napake, zaradi katerih si plačal več davkov, kot bi moral.
Se mi pa včasih zdi, da so ti davčni inšpektorji drilani na dva do tri tipe tipičnih prekrškov (potni nalogi in podobno), za kaj hujšega rabijo pa že eksperta.
Jaja, banke niso bile sposobne, pa kaj se. S cim vse so ljudi nategovali, clovek ne more verjeti. Edino pravilno, da je ta financi gestapo bil razmontiran. Transakcije ne potekajo samo med fizicnimi osebami, kdo ve, v kaj vse so imeli vpogled. RS ne zaupam, kaj sele bivsi SFRJ. Ze to, da je taksno sito obstajalo mi dvigne vse dlake pokonci. Inspekcija je random dogodek, SDK je pa 24/7 watch, razlika je torej ogromna. Big brother v popolni izvedbi, kako tega borci za zasebnost ne vidijo?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Karaya 52 ()
BlueRunner ::
Vsem tistim, ki tukaj iscejo neke primerjave.
Volilci oziroma drzavljani so tisti, ki imajo v RS oblast.
To oblast izvrsujejo preko izvoljenih predstavnikov.
Predstavnike se pri delu nadzoruje.
Delnicarji oziroma solastniki so tisti, ki dolocajo kaj/kako bo podjetje delalo.
To pravico izvrsujejo preko poslovodnih organov podjetja.
Poslovodne organe se pri delu nadzoruje.
Kar se tice volitev oziroma politicnih glasovanj, pa je tako... v teoriji naj bi vsakdo glasoval po svoji vesti. Ce das komerkoli moznost, da izve za glas drugega, ali pa drugemu dokaze kako je glasoval, odpres kanto crvov v kateri volitve postanejo farsa. Z zelo dobrim razlogom je ni demokraticne drzave na planetu, kjer se bi volilo na nacin, ki omogoca povezati glas z osebo.
Primer negativne posledice netajnega glasovanja imas npr. v Drzavnem zboru, kjer lahko tako stranka ucinkovito nadzoruje poslanca, da ta glasuje v skladu z navodilom strankarskega vodstva in ne nujno na podlagi lastne vesti, pa ceprav je to o lastni vesto zapisano kar neposredno v ustavo.
Moralna nacela so praviloma hitro pokvarljiva roba. Zato je primerno imeti sistem, ki to dejstvo ustrezno nevtralizira. To ni "security through obscurity", ker je sistem transparenten in pregleden. Samo podatki v sistemu so skriti pred opazovalci. Kar bi Okapi rad, pa je razkritje vstopnih podatkov in "skritega kljuca". Njegova metafora je kiks.
Volilci oziroma drzavljani so tisti, ki imajo v RS oblast.
To oblast izvrsujejo preko izvoljenih predstavnikov.
Predstavnike se pri delu nadzoruje.
Delnicarji oziroma solastniki so tisti, ki dolocajo kaj/kako bo podjetje delalo.
To pravico izvrsujejo preko poslovodnih organov podjetja.
Poslovodne organe se pri delu nadzoruje.
Kar se tice volitev oziroma politicnih glasovanj, pa je tako... v teoriji naj bi vsakdo glasoval po svoji vesti. Ce das komerkoli moznost, da izve za glas drugega, ali pa drugemu dokaze kako je glasoval, odpres kanto crvov v kateri volitve postanejo farsa. Z zelo dobrim razlogom je ni demokraticne drzave na planetu, kjer se bi volilo na nacin, ki omogoca povezati glas z osebo.
Primer negativne posledice netajnega glasovanja imas npr. v Drzavnem zboru, kjer lahko tako stranka ucinkovito nadzoruje poslanca, da ta glasuje v skladu z navodilom strankarskega vodstva in ne nujno na podlagi lastne vesti, pa ceprav je to o lastni vesto zapisano kar neposredno v ustavo.
Moralna nacela so praviloma hitro pokvarljiva roba. Zato je primerno imeti sistem, ki to dejstvo ustrezno nevtralizira. To ni "security through obscurity", ker je sistem transparenten in pregleden. Samo podatki v sistemu so skriti pred opazovalci. Kar bi Okapi rad, pa je razkritje vstopnih podatkov in "skritega kljuca". Njegova metafora je kiks.
jype ::
Karaya 52 je terorist? Nekaj skriva?
Zaradi SDK so bile transakcije hitre in predvidljive, zdaj pa niso več.
Karaya 52> Big brother v popolni izvedbi, kako tega borci za zasebnost ne vidijo?
Ker smo plačevali v markah, na roke.
Zaradi SDK so bile transakcije hitre in predvidljive, zdaj pa niso več.
Karaya 52> Big brother v popolni izvedbi, kako tega borci za zasebnost ne vidijo?
Ker smo plačevali v markah, na roke.
kuglvinkl ::
BlueRunner, zanimivo identificiran Bulatov interes.
Glede bledega stališča ministrstva pa še vedno ne vem, zakaj je tako mlačno do Supervizoja (lahko, da imajo čudaške PRovce, ki ne razumejo smisla. Pravna država, da smo. K bi tist, ki je to napisal, vsaj vedel, kaj to pomeni...).
A moram spet kakšen mail napisat? A Goranu je pa vseen za take izjave ministrtva?
Glede bledega stališča ministrstva pa še vedno ne vem, zakaj je tako mlačno do Supervizoja (lahko, da imajo čudaške PRovce, ki ne razumejo smisla. Pravna država, da smo. K bi tist, ki je to napisal, vsaj vedel, kaj to pomeni...).
A moram spet kakšen mail napisat? A Goranu je pa vseen za take izjave ministrtva?
Okapi ::
Imaš kakšno idejo, kako bi to potekalo?Idej mi nikoli ne zmanjka, vprašanje, koliko so izvedljive.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
BlueRunner ::
BlueRunner, zanimivo identificiran Bulatov interes.
"Interes" mi zvenim, kot bi imel on osebno neke koristi od tega. Sam bi rekel, da ima neko vizijo, katere pa nikakor ne uspem povezati z njegovim delovnim mestom. Ne ozje v ministrstvu, ne sirse v javni upravi. Konec koncev je bil direktorat z razlogom prenesen iz MG na takratno MVZT. Ampak nekateri kakor, da se vedno delajo v gospodarskem resorju.
Glede bledega stališča ministrstva pa še vedno ne vem, zakaj je tako mlačno do Supervizoja (lahko, da imajo čudaške PRovce, ki ne razumejo smisla. Pravna država, da smo. K bi tist, ki je to napisal, vsaj vedel, kaj to pomeni...).
Kdo bi vedel. Morda se samo ne zelijo vtikati v delo drugih organov (ne glede na mnenja nekaterih njihovih zaposlenih), pa tega ne znajo bolje napisati. Konec koncev korupcija ni njhivo resor, da se bi na temo delali kaj prevec pametne.
Darko, pa kdo bi vedel. Zagotovo ima svoja stalisca, ki jih lahko javno izraza. Ne vem pa kako zvozi s taksnimi javno izrazenimi stalisci, ki lahko pridejo tudi v konflikt s stalisci njegovega delodajalca.
To ni "security through obscurity", ker je sistem transparenten in pregleden.Malo morgen. Rezultate volitev si lahko dovolj korumpirana volilna komisija preprosto izmisli, ker ne moreš povezati dejanskih ljudi z njihovimi glasovi.
Sistem je transparenten - samo ti ga ne poznas. Ti bi pa razkrival podatke v sistemu.
Ampak to je v bistvu drugotnega pomena. Precej pomembnejše je izogibanje odgovornosti. Tajne volitve in sovražni govor anonimnežev imajo več skupnih točk, kot je morda videti na prvi pogled.
Da. Najpomembnejsa skupna tocka je, da tam, kjer imas tajne volitve, se tolerira tudi anonimno javno izrazanje, ker se razume kaj se izgubi, ce se ukine eno ali pa drugo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
kuglvinkl ::
BR se strinjam, lahko da je (samo) slabo artikulirano. Potem sploh ne bo problem dat nove izjave, v kateri se bolje artikulira zavezanost k protikorupcijskemu boju.
Običajno imaš pa PRrovce ravno zato, ker si sam slabo artikuliran.
Običajno imaš pa PRrovce ravno zato, ker si sam slabo artikuliran.
Daedalus ::
Darko, pa kdo bi vedel. Zagotovo ima svoja stalisca, ki jih lahko javno izraza. Ne vem pa kako zvozi s taksnimi javno izrazenimi stalisci, ki lahko pridejo tudi v konflikt s stalisci njegovega delodajalca.
Če je delodajalec dosti neumen, gre tudi to skoz. Zaposlenemu itak da sede fino plačano delovno mesto. Verjamem, da ga ne bo zapustil zaradi takih malenkosti, kot so načela.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Daedalus ()
poweroff ::
Aha, sem mislil, da ti je dejansko mar za zasebnost. Ko gre za internet si glasen, ko gre za finance pa si nekam mehek. Supervizor je kul, ker gre za nas denar in ker je tukaj najvec korupcije, ker uradniki mesetarijo z denarjem, ki ni njihov. Ne vem pa, kaj bi vlado, uradnika ali kogarkoli brigalo, kaj se dogaja med mano in sosedom ali British Petroleum. Trenutno vem samo za namero o javni objavi najvecjih neplacnikov prispevkov.
Zelo preprosto je. Če se moramo sleči na letališču zaradi domnevno večje varnosti, bom dopuščal tudi, da davkarija slači korporacije.
Drugi vidik je pa, da očitno ne veš kaj vaša vlada oz. DURS z direktorico, ki je blizu vladnim strankam predlaga. Verjetno tudi zato, ker mediji o tem ne pišejo prav veliko. (Vladna kontrola medijev?)
Da se razumemo - kaj se dogaja med mano in drugim zasebnikom je stvar samo naju. Dokler so davki pošteno plačani.
Problem je, če me partner hoče ogoljufati. Danes obstaja kup načinov, da skrije svoje premoženje pred upnikom, včasih ko je šel vse promet čez SDK pa temu ni bilo tako.
Nimam nič proti temu, da je odnos med mano in drugim zasebnikom zasebna stvar. Ampak to pomeni manjšo pravno varnost. Kar je tudi čisto OK.
Bedno je pa, da bi ljudje imeli visoko finančno zasebnost, v primeru natega pa jokajo naj jim država pomaga. Oboje ne gre.
Karaya, povej torej kateri pristop ti je bližji. Meni je definitivno prvi (več zasebnosti), vendar naj potem ne bo joka, ko bo tudi manj finančne varnosti!
sudo poweroff
para! ::
Zelo preprosto je. Če se moramo sleči na letališču zaradi domnevno večje varnosti, bom dopuščal tudi, da davkarija slači korporacije.
Ampak slačenje na letališču je neumnost, zakaj bi potem podpiral še dodatne neumnosti?
Karaya, povej torej kateri pristop ti je bližji. Meni je definitivno prvi (več zasebnosti), vendar naj potem ne bo joka, ko bo tudi manj finančne varnosti!
Sicer nisi vprašal mene, ampak ja, pristop ki ščiti zasebnost in hkrati spodbuja (the hard way) odgovornost posameznikov za lastna dejanja, je edini pravilen. Če je zato manj pravnega varstva, nič hudega - ker ravno pravno varstvo zahteva, da se odrečem zasebnosti.
lp
Death before dishonor!
Timurlenk ::
SDK smo razgradili skupaj s totalitarizmom. Druzbe blaginje ne ustvaris s totalitarnimi prijemi, drugace bi Sovjetska zveza se obstajala. Ja, vem da marsikdo noce slisati besede Sovjetska zveza, ampak primerjava je popolnoma na mestu.
Bulata kvasi nekaj o anarhnizmu, ocitno je eden tistih, ki demokracijo vidi kot dekadentni pojav, sibek sistem, kjer imamo random radovednezi vplogled v drobovje drzave.
Najbolj me pa presenecajo osebki, ki pridigajo o svetosti tistega kar se dogaja v spalnici ali na internetu in mobitelu, brez vecjih pomislekov pa ti predpisejo s kaksno zarnico si svetis, kaj imas v hladiniku, kaj v smeteh, kaj v garazi, kaj v denarnici, komu kaj placujes in potem si se domisljajo, da so nosilci zastave svoboscin. Pfff...
sdk so občudovali tudi v tujini
in sdk ni imel s totalitarnostjo nobene veze, lol
razen če je totalitarnost to, da firmi zamrznejo možnost upravljanja z denarjem, dokler najprej ne plača davka in prispevkov
Demokracija je zdej v drugem planu, to je vendar jasno.
LuiIII ::
@Matthai: Težko bi se še bolj strinjal.
Osnovni problemi v Sloveniji so (brez nekega vrstnega reda):
- preveliko kapitala (lastništva) v državnih rokah, ki ima preveliko vpliva nad državnim aparatom in obratno
- premalo tradicije upravljanja lastništva in odgovornosti, ki ga le to prinaša
- prekompliciran davčni sistem z vrsto izjemami, ugodnostmi, odpustki in slabim pregonom... kar omogoča, da se utaja davkov in kreativno računovodstvo izplačata kar niža davčni izplen in draži državo (storitve in konkurenčnost)
- premalo podjetniško naravnana kultura (carji so tisti v državnih službah) s premalo sodelovanja in preveč patološke zavisti (vsi uspešni goljufajo,...)
- pomanjkanje državljanske zavesti in odgovornsti (država je "last" državljanov) in s tem visoka toleranca do nategovanja države
- neizvedba lustracije, ki je omogočila nekaterim starim strukturam kontinuiran vpliv v nekaterih ključnih državnih gospodarskih subjektih
Kaj storiti?
Ker tradicije, kulture in zavesti ne morem(o) spremeniti čez noč nam na brzino ostane samo;
- da povečamo davčno disciplino z enostavnejšo davčno zakonodajo in efektivnejšim pregonom utajevalcev davka
- javna objava tako zasebnih kot državnih davčnih dolžnikov (Bravo susjedi!) kot tudi vseh preteklih odpisov davčnega dolga in razlogov zanj. Prvi korak k uvedbi norveškega sistema transparentnosti (sosedska fovšija je najboljši davčni inšpektor;-).
- ker zaradi gospodarske situacije ne moremo ugodno prodati nekaj ključnega državnega premoženja (nekaj bi ga lahko brez slabe vesti tudi šenkali) je edina rešitev v tem, da ga oddamo v ugodno upravljanje z natančno določenimi cilji, nagradami in kaznovanjem slabega upravljanja
- sprememba zakonodaje, ki bi onemogočala odpiranje slamnatih podjetij in odpiranje novih podjetij ljudem katerih podjetja so neto dolžniki (plače, davki, prispevki, dolgovi upnikom)
- ustavna sprememba pojma državna lastnina (glej Nemčija)
Osnovni problemi v Sloveniji so (brez nekega vrstnega reda):
- preveliko kapitala (lastništva) v državnih rokah, ki ima preveliko vpliva nad državnim aparatom in obratno
- premalo tradicije upravljanja lastništva in odgovornosti, ki ga le to prinaša
- prekompliciran davčni sistem z vrsto izjemami, ugodnostmi, odpustki in slabim pregonom... kar omogoča, da se utaja davkov in kreativno računovodstvo izplačata kar niža davčni izplen in draži državo (storitve in konkurenčnost)
- premalo podjetniško naravnana kultura (carji so tisti v državnih službah) s premalo sodelovanja in preveč patološke zavisti (vsi uspešni goljufajo,...)
- pomanjkanje državljanske zavesti in odgovornsti (država je "last" državljanov) in s tem visoka toleranca do nategovanja države
- neizvedba lustracije, ki je omogočila nekaterim starim strukturam kontinuiran vpliv v nekaterih ključnih državnih gospodarskih subjektih
Kaj storiti?
Ker tradicije, kulture in zavesti ne morem(o) spremeniti čez noč nam na brzino ostane samo;
- da povečamo davčno disciplino z enostavnejšo davčno zakonodajo in efektivnejšim pregonom utajevalcev davka
- javna objava tako zasebnih kot državnih davčnih dolžnikov (Bravo susjedi!) kot tudi vseh preteklih odpisov davčnega dolga in razlogov zanj. Prvi korak k uvedbi norveškega sistema transparentnosti (sosedska fovšija je najboljši davčni inšpektor;-).
- ker zaradi gospodarske situacije ne moremo ugodno prodati nekaj ključnega državnega premoženja (nekaj bi ga lahko brez slabe vesti tudi šenkali) je edina rešitev v tem, da ga oddamo v ugodno upravljanje z natančno določenimi cilji, nagradami in kaznovanjem slabega upravljanja
- sprememba zakonodaje, ki bi onemogočala odpiranje slamnatih podjetij in odpiranje novih podjetij ljudem katerih podjetja so neto dolžniki (plače, davki, prispevki, dolgovi upnikom)
- ustavna sprememba pojma državna lastnina (glej Nemčija)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LuiIII ()
Daedalus ::
- prekompliciran davčni sistem z vrsto izjemami, ugodnostmi, odpustki in slabim pregonom... kar omogoča, da se utaja davkov in kreativno računovodstvo izplačata kar niža davčni izplen in draži državo (storitve in konkurenčnost)
Slab pregon ja. Ostalo pa niti ni več res. Preveč davkov za premalo učinka, to ja. Nekih hudih izjem pa nekje od Bajuka naprej niti ni več.
- neizvedba lustracije, ki je omogočila nekaterim starim strukturam kontinuiran vpliv v nekaterih ključnih državnih gospodarskih subjektih
Jajca. Nobene lustracije ne rabiš. Samo eno Vlado, ki bo resno mislila izvesti privatizacijo. In se obenem ne bo rinila vsepovsod poleg. Če merimo po tem kriteriju, pa lahko lustriramo _vse_ vodilne politike in gospodarstvenike v javnih družbah. Sam mam občutek, da boš zdaj pa Jajota Brezmadežnega, ki se bori proti grdim komunaram, privlekel na dan.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
NeMeTko ::
Politika že tako desetletja s figo v žepu pridiga, da je treba čim več državnih podjeti prodati.
Ko pa v praksi gledaš, kaj od tega so dejansko naredili, pa lahko hitro ugotoviš, da niso prodali ničesar, kjer bi lahko kakšen 'prijatelj politike' imel 'določene interese'.
Čemu se rabi država oklepati večinskega deleža v NLB? Ker potem ne bodo mogli pod grožnjo razrešitve uprave rihtati 'prijateljem' kredite, ki jih sicer nikoli nebi dobili?
Podobna zgodba je povsod, kjer ima država prste zraven. Vedno se prepletajo interesi in koristi - žal redko koristi države, ampak bolj koristi 'prijateljev'.
Če gremo nazaj na Supervizor, ne razumem, zakaj nekateri mešajo transparenco poslovanja države in državnih podjetij z vpogledom v poslovanje zasebnikov in zasebnih podjetij. Pravila igre so znana: če posluješ z državo, bo morala biti stvar transparentna. Če ti to ne ustreza, prepusti posel drugemu, ki ga to ne moti.
Gre se za javne finance in tu ne sme biti prostora za skrivanje in poslovanje pod mizo.
Seveda je v podjetništvu in konkurenci do določene mere neugodno, če drugi potencialni kupci vidijo, pod kakšnimi pogoji si prodal državi in te na koncu poskušajo izsiljevati, da bi dobili enake pogoje (če predpostavljamo, da je nekdo državi prodajal pod posebej ugodnimi pogoji). Kljub temu to ne opravičuje skrivanja podatkov. Vsak prodajalec ima pravico do lastne kalkulacije, kaj se mu splača in kaj ne, država pa bi morala iztisniti iz ponudnikov najboljšo možno ceno. Če to ne stori kot dober gospodar, moramo govoriti o oškodovanju javnih financ.
Če potem neki Supervizor pokaže, da je podjetje A ustvarilo daleč največ prihodkov iz državnega proračuna, je to indikator, da tu nekaj ne more biti tako, kot bi moralo, saj je praktično nemogoče, da bi neko podjetje leta in leta določen proizvod ali storitev nudilo najugodneje na trgu. V takem primeru je potrebna bolj podrobna analiza, zakaj prihaja do tega, da je podjetje A praktično brez konkurence in razpise (po potrebi tudi s spremembo zakona) prilagoditi temu, da se spodbudi konkurenčnost.
Ko pa v praksi gledaš, kaj od tega so dejansko naredili, pa lahko hitro ugotoviš, da niso prodali ničesar, kjer bi lahko kakšen 'prijatelj politike' imel 'določene interese'.
Čemu se rabi država oklepati večinskega deleža v NLB? Ker potem ne bodo mogli pod grožnjo razrešitve uprave rihtati 'prijateljem' kredite, ki jih sicer nikoli nebi dobili?
Podobna zgodba je povsod, kjer ima država prste zraven. Vedno se prepletajo interesi in koristi - žal redko koristi države, ampak bolj koristi 'prijateljev'.
Če gremo nazaj na Supervizor, ne razumem, zakaj nekateri mešajo transparenco poslovanja države in državnih podjetij z vpogledom v poslovanje zasebnikov in zasebnih podjetij. Pravila igre so znana: če posluješ z državo, bo morala biti stvar transparentna. Če ti to ne ustreza, prepusti posel drugemu, ki ga to ne moti.
Gre se za javne finance in tu ne sme biti prostora za skrivanje in poslovanje pod mizo.
Seveda je v podjetništvu in konkurenci do določene mere neugodno, če drugi potencialni kupci vidijo, pod kakšnimi pogoji si prodal državi in te na koncu poskušajo izsiljevati, da bi dobili enake pogoje (če predpostavljamo, da je nekdo državi prodajal pod posebej ugodnimi pogoji). Kljub temu to ne opravičuje skrivanja podatkov. Vsak prodajalec ima pravico do lastne kalkulacije, kaj se mu splača in kaj ne, država pa bi morala iztisniti iz ponudnikov najboljšo možno ceno. Če to ne stori kot dober gospodar, moramo govoriti o oškodovanju javnih financ.
Če potem neki Supervizor pokaže, da je podjetje A ustvarilo daleč največ prihodkov iz državnega proračuna, je to indikator, da tu nekaj ne more biti tako, kot bi moralo, saj je praktično nemogoče, da bi neko podjetje leta in leta določen proizvod ali storitev nudilo najugodneje na trgu. V takem primeru je potrebna bolj podrobna analiza, zakaj prihaja do tega, da je podjetje A praktično brez konkurence in razpise (po potrebi tudi s spremembo zakona) prilagoditi temu, da se spodbudi konkurenčnost.
Karaya 52 ::
Matthai; ne vem kaj se na DURS dogaja. Drugace je pa sistem "kontrole korporacij" podoben kameri na vsakem drugem kriziscu. Slej kot prej bos kot posameznik zabelezen v bazi, tako da kar se mene tice so stvari jasne. Raje vec zasebnosti pa manj pobranih davkov. Tudi ce bi Slovenija imela popolen nadzor nad transakcijami je v svetu kup lokacij, kjer ti denar operejo za gajbo pira, davcne oaze so pa itak ciste zadeve. Vsa ta kontrola je samo Sizifovo delo, ki ima za rezultat samo nizjo stopnjo zasebnosti. Nakljucni obiski inspektorjev imo zadostujejo.
Ce bi na podjetje vsak mesec dobil inspekcijo, bi si pa ze kaj mislil!
Ce bi na podjetje vsak mesec dobil inspekcijo, bi si pa ze kaj mislil!
jype ::
Karaya 52> Drugace je pa sistem "kontrole korporacij" podoben kameri na vsakem drugem kriziscu.
Ne, ni.
Ne, ni.
enadvatri ::
Če država "slači" korporacije in zasebni kapital, nimam nič proti. Zlasti, ker se je v preteklih letih izkazalo, da ta ne zna pošteno in zakonito poslovati (oaze, utaje davkov, pranje denarja). Državi bi morali skrbeti zlasti davki, ker od tega živi ter prispevki, ker se mali človek težko postavi zase. Zato so recipročni ukrepi dobrodošli. Tudi na letališčih te v 70. letih niso pregledovali, ker ni bilo takšnih groženj kot sedaj.
Drug problem je še državno lastništvo, ki bi moralo biti IMO enako obravnavano kot subjekti javnega prava, dokler se pač ne odproda skrajno pod nadzorom, tudi javnosti! Saj je vendar naše in ne zasebno. Prav zato, ker je ta kontrola manjkala, so se dogajale divje privatizacije in tajkunske zgodbe.
Karaya 52, prav Janševa vlada v zakonodajo vgrajuje totalitarne prijeme. To je jasno vsakomur, tudi veliko njegovim volilcem, ki so spregledali. Zato se nikar ne sprenevedaj, da ne veš, kaj se na DURS-u dogaja, raje se pozanimaj, kakšno zakonodajo peštajo skupaj!
Drug problem je še državno lastništvo, ki bi moralo biti IMO enako obravnavano kot subjekti javnega prava, dokler se pač ne odproda skrajno pod nadzorom, tudi javnosti! Saj je vendar naše in ne zasebno. Prav zato, ker je ta kontrola manjkala, so se dogajale divje privatizacije in tajkunske zgodbe.
Karaya 52, prav Janševa vlada v zakonodajo vgrajuje totalitarne prijeme. To je jasno vsakomur, tudi veliko njegovim volilcem, ki so spregledali. Zato se nikar ne sprenevedaj, da ne veš, kaj se na DURS-u dogaja, raje se pozanimaj, kakšno zakonodajo peštajo skupaj!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: enadvatri ()
NeMeTko ::
Karaya52 s svojimi argumentacijami pri meni zbuja asociacije na pojme kot so paranoja in teorije zarote.
Istočasno pa noče priznati, da je najboljše zdravilo proti paranoji ravno transparenca.
Istočasno pa noče priznati, da je najboljše zdravilo proti paranoji ravno transparenca.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Britanska notranja ministrica: Enkripcija je sporna, država mora imeti dostop! (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Zasebnost | 44063 (38677) | PaX_MaN |
⊘ | Komisija za preprečevanje korupcije je ravnala protipravno (strani: 1 2 3 4 … 16 17 18 19 )Oddelek: Problemi človeštva | 173421 (130608) | Mavrik |
» | Končno podhranjeni spregovorijo - DURS (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Problemi človeštva | 120933 (104395) | darkolord |