» »

Trgovci...

Trgovci...

«
1
2

mpv404 ::

Evo ga, vsesplošni problem sveta so tudi zavajujoči trgovci.

Cirka mesec dni nazaj sem kupil pištolo za barvanje. Na spletni strani trgovine jasno piše, da je možen nakup dodatnih večjih/manjših šob za ta model. Jasno je tudi navedeno, da za ta model dobim vse originalne nadomestne dele. Ko sem po tednu dni od nakupa kontaktiral trgovca, da bi rad dokupil večjo šobo je odgovoril, da ni problema in jo bo naročil pri proizvajalcu, ta pa bo tekom enega tedna pri meni. Vse lepo in prav ...bi bilo, če mi prodajalec včeraj ne bi odgovoril, da šobe ni v katalogu proizvajalca in je ne more dobaviti. In res malo pogledam po spletu in vidim, da ta velikost sploh ne obstaja. To pištolo sem kupil le zato, ker ima možnost večje šobe. Za mene je to zavajanje kupcev. Ali obstaja kakšen zakon, ki ščiti kupca v takem primeru?

Lp.

blackbfm ::

Kaj točno naj bi blo zavajanje? Pomoje je tu tvoja napaka, ker se nisi pozanimal če tvoj model podpira točno določeno velikost. Razen če ti je trgovec nakladal da taka velikost obstaja, potem bi bilo zavajanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: blackbfm ()

mpv404 ::

Zavajanje je to da na njihovi spletni strani piše, da ta šoba obstaja pa čeprav v resnici ne. Zaupal sem njihovim podatkom, ki naj bi bili pravi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mpv404 ()

šernk ::

Zakon o varstvu potrošnikov

37. člen

(1) Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.

(2) Napaka je stvarna:

1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;

2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;

3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;

4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.

(4) Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače.


pa naredi print screen na spletni strani, kjer piše da je zadeva možna preden boš karkoli komurkoli pošiljal, glede stvarne napake.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

mpv404 ::

Mora trgovec vrniti denar ali zamenjati izdelek za kaj drugega?

TOP ::

To o zamenjavi artikla s prodajalcem boš težko rešil probaj se pozanimat kje drugje.

Furbo ::

Najprej se lepo pogovori s trgovcem o nastali situaciji in ga prosi, če ti zamenja zadevo za ustrezno.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

šernk ::

Opcija a: jo je povedal Furbo, najprej probaj s pogovorom

opcija b: istočasno pa imej natisnjeno v 2 ali 3 izvodih obvestilo o stvarni napaki, če zlepa ne gre lahko seveda poizkusiš zgrda, pri meni je bilo nazadnje dovolj le ko sem omenil stvarno napako, saj se prodajalcu tudi sanjalo ni kaj to je in je popustil ter sva dosegla skupni jezik v dobro obeh, kar je bilo meni seveda prioriteta, saj se mi res ni dalo ukvarjati s tem.

pri stvarni napaki je odločitev kaj želiš na tvoji strani (pri garanciji servis/trgovec odloča), lahko zahtevaš vrnitev kupnine, zamenjavo izdelka, določen % vrnjenega denarja itd.) ima pa 8 dni časa za odgovorit.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

BlaY0 ::

Ni dvoma, gre za stvarno napako po definiciji zakona. Kriv je jasno trgovec, ker ima na spletni strani napačne podatke. Narediš print spletne strani (da se zavaruješ), potem se pa meniš s trgovcem. Se je tudi meni že to zgodilo in v končni fazi je bil trgovec vedno zadovoljen, ker sem ga opozoril na napako na spletni strani in ni kompliciral ne privračilu kupnine ne menjavi artikla...

mpv404 ::

Ja to ne vem, kaj lahko po zakonu zahtevam nazaj. Denar ali menjavo za podoben izdelek? Bom pa najprej poskusil z lepa in upam da bo šlo.

Drugače pa hvala vam.

mpv404 ::

A pa ta zakon velja tudi, če je blago že bilo v uporabi?

Ziga Dolhar ::

Da.
https://dolhar.si/

Furbo ::

mpv404 je izjavil:

Ja to ne vem, kaj lahko po zakonu zahtevam nazaj. Denar ali menjavo za podoben izdelek? Bom pa najprej poskusil z lepa in upam da bo šlo.

Drugače pa hvala vam.


Ne uleti tja kot en kavboj, opasan z zakoni, ampak se kot rečeno najprej poskusi normalno dogovoriti. Trgovci niso en bavbav.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

BlaY0 ::

Jah, saj če je trgovec kolikor toliko funkcionalno pismen, bo vedel da gre pri tem po ZVPNPP tudi za prekršek zavajajoče poslovne prakse za katerega je za pravne osebe predpisana globa od 3.000 do 40.000 EUR. Če trgovec to ve oziroma je to že izkusil, bi moral biti po vsej verjetnosti precej kooperativen, še posebej če gre za artikel v vrednosti ki je niža od te globe. Drugo pa je, če je ta trgovec že v taki buli, da te globe itak ne bi mogli izterjati od njega. V takem primeru mu je verjetno vseeno.

St235 ::

mpv404 je izjavil:

Ja to ne vem, kaj lahko po zakonu zahtevam nazaj. Denar ali menjavo za podoben izdelek? Bom pa najprej poskusil z lepa in upam da bo šlo.

Drugače pa hvala vam.


V primeru stvarne napake, kar po opisam to nedvomno je imaš tri možnosti:
Odpravo napake
Zamenjavo izdelka
Vračilo kupnine

Pri tem je BISTVENO, da KUPEC odloči za kaj se bo odločil. Ne nasest za razne fore z dobropisi in menjavami, če tega nočeš.

mpv404 ::

Hvala, to me je zanimalo.

mpv404 ::

Zdaj se mi branijo s tekstom na strani, kjer piše, da niso odgovorni za škodo ali izgubljen dobiček ter da so podatki, slike in ceniki le informativne narave.

Tole je že malo skregano s 37. členom?

Ziga Dolhar ::

Dimna bombica, nič več. Od njih ne zahtevaš povračila škode, ampak izpolnitev pogodbe oz. uveljavljanje zahtevka iz naslova stvarne napake.
https://dolhar.si/

Zgodovina sprememb…

šernk ::

37.č člen

(1) Z nobenim pogodbenim določilom ni mogoče omejiti ali izključiti prodajalčeve odgovornosti za stvarne napake, kot je določena s tem zakonom.

(2) Pogodbeno določilo, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nično.


skratka njihov napis na strani si lahko sprintajo in zakurijo, če imaš čas in voljo se zafrkavat še enkrat do njih, če bodo blebetali pa na TIRS. Izgubit nimaš kaj, razen svojega časa.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

BlaY0 ::

Ta je dobra... branijo se s tem da so podatki informativne narave. Ja jasno da so, z njimi se ti informiraš o artiklu, ki ga boš kupil. Skratka 5. člen 1. odstavek ZVPNPP - zavajajoča dejanja.

mpv404 ::

Granata vržena nazaj! Oni so grdo začeli, jaz bom grdo končal. >:D

Hvala vam za informacije.

Magic1 ::

Poročaj:D
Magic

mpv404 ::

Nekdo je napisal, da lahko sam izberem ali hočem nazaj denar, odpravo napake
ali zamenjavo izdelka. Zanima me kje je to zapisano v zakonu. So rekli, da bodo naredili izjemo in mi priznali kupnino pri naslednjih nakupih.:))

In posredovali so mi tole. Bedast odgovor, ki v tem primeru ne odigra vloge.

"8. PRAVICA DO ODSTOPA OD NAKUPA IN VRAČILO BLAGA
Kupcu pripada pravica, da v petnajstih (15) dneh po prevzemu vrne kupljeno blago brez kakršnekoli odškodnine. Vendar je kupec dolžan nositi stroške, ki nastanejo pri vrnitvi predmeta nakupa. O nameravanem vračilu mora kupec pisno obvestiti prodajalca, najkasneje v 15-ih dneh od prejetja blaga, in sicer po pošti CN euport d.o.o., Milčinskega 55, Ljubljana ali na kontaktni email info@airbrush.si, blago pa vrniti v 15 dneh po poslanem obvestilu o odstopu. Izdelki morajo biti nerabljeni, nepoškodovani in v originalni embalaži. Priložena mora biti kopija računa.
Možnost vračila ne velja za potrošni material v primeru, da je bila originalna embalaža ali varnostni pečat odstranjena oz. izdelek uporabljen. Prodajalec vrne celotno kupnino najkasneje v roku 15-ih dni."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mpv404 ()

BlaY0 ::

ZVPot 37.c člen.

Seveda bi najraje tako naredili kot praviš, ker morajo drugače stornirati zadevo za nazaj z DDV-jem vred.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

šernk ::

Preberi si kompleten 37. člen ZVPot, ker v celoti praktično ureja to področje.

seveda, da ti hočejo narediti uslugo, s tem bi oni navzven izgledali lepi, za njih je namreč druga najslabša opcija vračilo kupnine, daleč najslabša opcija pa je seveda da se jim inšpektor pojavi na vratih. Jaz sem enkrat v sparu sprejel dobropis in mi je bilo teden dni zatem žal da sem ga sprejel, ker sem moral le zaradi koristenja dobropisa iti tja v brezvezne nakupe.

oni so ti poslali odgovor glede odstopa od pogodbe in s tem se vidi da niste na isti valovni dolžini. Ti želiš koristit pravice o stvarni napaki, oni pa odgovarjajo s pravicami o odstopu od pogodbe kar ni enaka zadeva.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

solatko ::

šernk - Meni so v Interšparu še vedno vrnili denar za vrnjene izdelke - MP3 diskman, 2x računalniški zvočniki, likalnik, depilator, fen in kosti za juho s čudnim vonjem. Brez kakršnega koli kompliciranja.

Tudi v nobeni drugi trgovini nisem imel problemov z vračilom gotovine: leclerc, bigbang, 5pik, edino v comshopu so nekaj komplicirali z nekim dobropisom, pa sem jim lepo razložil, da so cenovno nekonkurenčni in nimam kaj drugega kupit pri njih in so potem vrnili kupnino.

Pri vseh zadevah je šlo za napake na proizvodih.

V Harvey normanu se mi je celo zgodilo, da so po 3x-ni menjavi enega modela namiznega računalnika, dali za enako ceno, 200€ dražji model. Seveda so nekaj komplicirali, vendar jim je potem proizvajalec dal dobropis za tistih 200€.
Delo krepa človeka

šernk ::

Saj nisem rekel da so kaj kompliciral (no so kompliciral za vrnitev izdelka...ker je moral točno xyz prodajalec delat, pa se mi ni dalo ubadat in sem šel popoldan še 1x mimo), le da mi je bilo žal ker sem vzel dobropis namesto kupnine. Takrat sem si rekel...špar 10€ bom pa že enkrat v kratkem kaj večjega kupil...in pol sem seveda moral v špar le zaradi teh 10€ iskat kakšno uporabno zadevo. Ker povprečno porabim v trgovini do 5€.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

kmetek ::

da bi ga prodal za 9€ to se pa nisi spomnil?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kmetek ()

mpv404 ::

Samo informativno, tole je bil njihov zadnji odgovor.

Pozdravljeni,

Airbrush, ki ste ga kupili nima nobene stvarne napake!!! Podjetje xxx., kot rečeno, ni odgovorno za morebitno netočnost informacij in tudi ne za morebitno škodo, nastalo zaradi uporabe netočnih ali nepopolnih informacij ter nezmožnosti dostopa in uporabe informacij na teh spletnih straneh. Če se kljub vsemu, tudi z dobropisom celotne kupnine za airbrush xxx vrednosti izdelkov iz našega spletnega kataloga ne strinjate, vam žal ne moramo pomagati.

Jim bo še žal, ko bodo imeli na vratih inšpektorja in ko se jim bo takoj pod zadetkom v googlu xxx.si pojavil zadetek xxx.si prevaranti.

Bom pa zadevo vsekakor dal na TIRS.

Magic1 ::

Zdej mi neki ni jasno. A jim ti ne znaš povedat, v čem je njihova napaka, ali pa so oni totalni reterdirani.
Magic

mpv404 ::

2x sem jim že napisal, a mi dajo vedno isti odgovor.

Magic1 ::

Potem so pa zreli za trdo šolo. Jim bo inšpektor zrecitiral zakon pa položnico.
Magic

šernk ::

V prekršku so seveda tudi zaradi zavajujočega oglaševanja. Že res da ne vidimo obeh strani pisanja, vendar če so oni 100% zakoličeni pri dobropisu in se niti ne trudijo za ugoden dogovor za obe strani, potem takšna trgovina ni vredna, da se jo sploh povoha.


@kmetek: problem je bil, da sem bil takrat idiot ker sem raje vzel dobropis, saj sem si rekel...njim je to bolje, meni je pa itak vseeno, krivda za dobropis je bila v celoti na moji strani, tako da ga nikoli več ne vzamem v takšnem primeru, ali dogovor v obojestransko korist ali pa vrnitev kupnine. Vendar: "v dobri volji vam damo dobropis", zame ni dogovor, temveč bolj njihova dobra volja, ki nima v zvezi z zadevo nič veze. Kupce se pridobiva s tem, da se zavedaš napak, ki jih delaš in da te slednje lahko stanejo precej več kot enega kupca oz 100€.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

BlaY0 ::

@mpv404: Hkrati ko boš dal prijavo na TIRS (lahko prek e-maila z vsemi priponkami - pdf print spletne strani z opisom artikla, naslov spletne strani...), jim še enkrat s priporočeno pošto pošlji svoje zahteve. Obrazloži jim zakaj gre za stvarno napako (po katerem členu katerega zakona) in zakaj gre za zavajajoče dejanje (po katerem členu katerega zakona). Zahtevaj odgovor v zakonskem roku.

Če se zadeva ne bo rešila, jim bo TIRS izdal odločbo o vračilu kupnine, hkrati napisal en nalog za zavajajoče dejanje ter po možnosti še enega za zavajajočo opustitev (če še niso spremenili podatkov na spletni strani).

kmetek ::

kakšna je pa vrednost te pištole?

St235 ::

A je od vrednosti artikla odvisno za kolk te lahko trgovec nategne?

Meizu ::

Uf, ja tole so pa maherji. Ti kar lepo posreduj zadevo naprej, nimaš kaj.

BlaY0 ::

@Lakotnik29: Ne to ne, je pa jasno pametno v to vkalkulirati svoj čas, ki ga porabiš za vse to...

St235 ::

Odvisno, če se gre za načela je časovni vložek zanemarljiv. Predvsem pa sestava enega dopisa za TIRS ne vzame več kot eno uro. Od tam naprej pa ni več tvoj problem.

mpv404 ::

@BlaY0 prijavo na TIRS sem oddal v petek, hkrati pa obkljukal, da želim odgovor. Zraven sem v priponki poslal tudi screen strani naretega, ko podatka še niso spremenili. Med vikendomm so ga. Sem jim pa povedal, da bom podal prijavo in so rekli, da se groženj s TIRSOM ne bojijo.

@kmetek 140€.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mpv404 ()

BlaY0 ::

@Lakotnik29: Je tvoj problem, dokler ne dobiš denarja nazaj.

@mpv404: Ti zdaj lepo trgovcu priporočeno pošlji "reklamacijo" z vsem kar sem zgoraj navedel. To zato, da si ne bodo slučajno pri inšpektorju izmislili, da ga ti sploh nisi nič kontaktiral glede vsega skupaj.

mpv404 ::

@BlaY0, misliš da je treba? Inšpektorju lahko naredim screene od maila.

St235 ::

BlaY0 je izjavil:

@Lakotnik29: Je tvoj problem, dokler ne dobiš denarja nazaj.

@mpv404: Ti zdaj lepo trgovcu priporočeno pošlji "reklamacijo" z vsem kar sem zgoraj navedel. To zato, da si ne bodo slučajno pri inšpektorju izmislili, da ga ti sploh nisi nič kontaktiral glede vsega skupaj.


Sam znesek je še vedno bolj kot en irelevanten oziroma se zaradi tega ne bo nič spremenil.

kmetek ::

St235 je izjavil:

A je od vrednosti artikla odvisno za kolk te lahko trgovec nategne?


Človek od tebe lepih stavkov ne more pričakovati. Enim se za nizke zneske ne bi ubadali pač, za 140€ pa se že.

St235 ::

Od tebe pa pametnih nasvetov. Ravno zato, ker vse preveč ljudi pri zneskih 10-20€ reče, da se jim ne da ubadat s tem imajo številni trgovci predstavo, da njim pa TIRS nič ne more. Nekako kot si je zoki mislil, da za tistih par 10€ mu pa že ne bodo hiše rubli.

kmetek ::

Če ti to misliš, imej mnenje zase. Nobenemu trgovcu ni fino plačevati 1 centa za bilo kakšno kazen s strani TIRS-a. Še manj pa nategovati stranke.

BlaY0 ::

mpv404 je izjavil:

@BlaY0, misliš da je treba? Inšpektorju lahko naredim screene od maila.

Glej, stvar mora imeti pravno formalno neko glavo in rep. Vedno je pametno imeti nek pravno formalen dokument, s katerim lahko kasneje eventuelno tudi na sodušču izkazuješ resničnost navedenih trditev. Torej TIRS že lahko izda odločbo itd. kasneje pa tebe trgovec recimo civilno toži. Poleg tega je to še eden od prijemov s katerim trgovcu daš vedeti, da misliš resno.

Razni screenshoti od mailov imajo na sodišču lahko zelo majhno težo in zelo elegantno se jih da izpodbijati, če imaš dobrega odvetnika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

mihec87 ::

kmetek je izjavil:

Če ti to misliš, imej mnenje zase. Nobenemu trgovcu ni fino plačevati 1 centa za bilo kakšno kazen s strani TIRS-a. Še manj pa nategovati stranke.


Če je vse tako kot more bit potem ni potrebno plačevati nobene kazni...

Če pa z oglaševanjem enga nateguješ..potem pa naj stranka požre tiste par eur zato da bogi trgovc nebo plačal kazni...?
Mislim da jim je dal več kot dovolj možnosti za ureditev problema..

mpv404 ::

@BlaY0, lahko napišem, ampak preden bo trgovec dobil pošto bo inšpektor verjetno že v kontaktu z njim? Zaradi česa pa me lahko trgovec toži? Samo podatke sem posredoval TIRSU in to je to. Nič nezakonitega nisem storil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mpv404 ()

St235 ::

Trgovec bi te teoretično lahko tožil zaradi obrekovanja, vendar je kaj takšnega samo na podlagi prijave TIRS absurdno.

Tvoja prijava TRIS, v kolikor nisi namenoma prilagajal podatkov oziroma po domače povedano lagal zate ne nosi nikakršne pravne ali civilne odgovornosti. TIRS je tisti, ki bo na podlagi tvoje prijave ocenil ali obstajajo razlogi za inšpekcijski pregled in sankcije. V primeru, da TIRS ugotovi, da kršitve ni potem je to to. Ne daje pa to trgovcu nikakršne osnove za civilno tožbo.

Imajo pa screen shoti v postopkih (inšpekcija/sodišče) seveda svojo veljavo. Sploh ker je pri emailih, če ne druge možno vedno ugotovit kdo ga je kdaj kam poslal. To je že več kot lahko trdiš za navadno pošto. Vrednost emaila tako ni nič večja/manjša kot vrednost dopisa, ki je poslan priporočeno.

ampak preden bo trgovec dobil pošto bo inšpektor verjetno že v kontaktu z njim?


Tukaj si malo optimističen, če misliš, da bo inšpektor v 48 začel postopek. Nikakor pa ne more škodit, če pošlješ kopijo prijave tudi trgovcu in ga ponovno pozoveš, da ti vrne kupnino v skladu z zakonom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Garancija, 45 dni, nov izdelek (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
22641730 (17255) Furbo
»

Vračilo blaga preko spletne trgovine (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Kaj kupiti
31539474 (25231) scipascapa
»

45 dnevni garancijski rok, ista napaka

Oddelek: Pomoč in nasveti
486976 (5519) Seljak
»

Uveljavljanje stvarne napake - prenosnik (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
7616520 (15060) St235
»

Nočejo reklamirat diska - ponudili so mi dobropis (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
8812756 (8864) amigo_no1

Več podobnih tem