Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj letalo leti
Zakaj letalo leti
jype ::
Magic1> Na koncu je v večini pomemben le naklon krila?
Naklon je vedno pomemben, vsekakor pa profil krila močno spreminja njegove letalne lastnosti.
Naklon je vedno pomemben, vsekakor pa profil krila močno spreminja njegove letalne lastnosti.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Boeing ::
Bernouli posledica oz. efekt Newtona? Explain plz!
Pa saj je napisano. V bistvu gre za eno izmed teorij, ki pravi, da je aerodinamični vzgon posledica downwash-a zračne mase za krilom. Zaradi tega odrivanja zraka pod krilo se na spodnji stran tlak poveča, na zgornji strani pa zaradi, kot si sam napisal, prijemanja lahke tekočine na površino oz. Coanda efekta, tlak pade.
Ker mora biti vsota energij (potencialna, kinetična, termična in tlačna) vedno enaka, in ker se tlačna poveča/zmanjša, se morajo temu ustrezno prilagoditi ostale -> potencialno in termično zaenkrat spustimo, torej se poveča/zmanjša kinetična energija obtekajočih mas, torej hitrost -> nad krilom se poveča, pod krilom zmanjša, kar je skladno z rezultati eksperimentov.
Davek na to "konvertiranje energij" pa je inducirani upor.
Teorija se (poljudnoznanstveno) opira predvsem na dejstvo, da če imaš dovolj veliko hitrost, lahko letiš tudi s ploščatimi krili oz. po domače, z dovolj močnim motorjem letijo še garažna vrata.
Ahh, torej mora biti spodnji del krila vedno malo pod kotom glede na smer leta, da se naredi podtlak(odrivanje zraka). Krilo pa je asimetrišno samo zaradi fines(boljšega izkoristka), ni pa nujno potrebno? Na koncu je v večini pomemben le naklon krila?
Ne, downwash se (v praktični aviaciji) ne ustvarja direktno s "šaflanjem" zraka (kot to počne ventilator z ravnimi lopaticami), ampak zrak k temu prisiliš z uporabo profiliranega krila.
Da pa ima vpadni kot dejansko izredno velik pomen je razvidno iz grafa koeficienta vzgona glede na vpadni kot, ki je linearen -> če imaš pri 2* vpadnega kota N aerodinamične sile, je boš imel pri 4* 2N in pri 6* 3N, pod pogojem, da se ti ne sesuje obtok.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()
Magic1 ::
V bistvu gre za eno izmed teorij, ki pravi, da je aerodinamični vzgon posledica downwash-a zračne mase za krilom.
Torej ni jasne teorije kako pride do tega in je vse bolj na pretestirani ravni? Ni čudno da mi ni jasn kaj toočno povzroči vertikalno silo na krilo v tem primeru:D
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
jype ::
Magic1> mi ni jasn kaj toočno povzroči vertikalno silo na krilo v tem primeru
Razlika v pritisku zraka pod in nad krilom, vedno.
Kar teorije pojasnjujejo pomanjkljivo je predvsem to, kako do razlike v tlakih pride (ker gre za laminaren tok - če bi se nad krilom tvorile turbulence, bi bila reč precej bolj intuitivna).
Razlika v pritisku zraka pod in nad krilom, vedno.
Kar teorije pojasnjujejo pomanjkljivo je predvsem to, kako do razlike v tlakih pride (ker gre za laminaren tok - če bi se nad krilom tvorile turbulence, bi bila reč precej bolj intuitivna).
Boeing ::
V svoji letalski karieri sem imel do sedaj 3 različne predavatelje za aerodinamiko in vsi so podali razlago na drugačen način, z drugačno teorijo in vsaka od teh teorij stoji na trdnih temeljih in ji brez zelo poglobljenega znanja aerodinamike zelo težko kakorkoli oporekaš.
Gre se enostavno za to, da ljudje ubirajo različne, bolj ali manj uspešne pristope k razlagi naravnih pojavov, s čimer ni nič narobe, vsak pa si potem ustvari svoje mnenje.
Seveda smo bili v tem threadu med drugim priča desetletni zalogi napačnih teorij
Gre se enostavno za to, da ljudje ubirajo različne, bolj ali manj uspešne pristope k razlagi naravnih pojavov, s čimer ni nič narobe, vsak pa si potem ustvari svoje mnenje.
Seveda smo bili v tem threadu med drugim priča desetletni zalogi napačnih teorij
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
WarpedGone ::
V bistvu še nihče (razen z izjemo jypeta, teskana in še mogoče koga) od sodelujočih ni pokapiral, da je bernoullijev efekt posledica newtona, in ne obratno.
Sm mislu, da je dovolj očitno da to ni treba izrecno omenjat... No, glede na mnoga penasta usta tle okrog, ni zgleda nič dovolj očitno.
Torej ni jasne teorije kako pride do tega in je vse bolj na pretestirani ravni? Ni čudno da mi ni jasn kaj toočno povzroči vertikalno silo na krilo v tem primeru:D
Je jasno v principu in teoriji a ko bi rad na 10 mest natančno zračunal točno kakšen efekt se bo zgodil ob točno določeni obliki krila itd. se utopiš v detajlih in ti preostane samo bol ali manj natančen približek/model. Bernouli je en izmed teh (zelo nenatančnih) približkov - točne izpeljave se ne spomnem več, mi je pa ostalo da se upošteva še kvadratni člen, višje potence pa zanemari.
Sploh bernouli velja za nestislijive tekočine, kar zrak ni. Osnove.
Zbogom in hvala za vse ribe
korenje3 ::
hmm zakaj nisem jaz deležen v tej emi ^^
v glavnem letalo leti, zato ker pride do kompresije zraka pod krili in s tem večje gostote. to pomeni, da dejansko letalo drsi po zraku. na drugi strani krila pa prihaja do vakuuma zaradi dekompresije, ki je posledica nagiba kril.
v glavnem letalo leti, zato ker pride do kompresije zraka pod krili in s tem večje gostote. to pomeni, da dejansko letalo drsi po zraku. na drugi strani krila pa prihaja do vakuuma zaradi dekompresije, ki je posledica nagiba kril.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()
PrimozR ::
PIPI> Ni nujno da samo po Newtonu, navsezadnje že takoj naklon povzroča preusmeritev zraka, s čimer se nabira tlak pod krilom, zaradi prijemanja lahke tekočine
Doh? A to je pa od Newtona kolega, ki se zgolj slučajno enako piše?
Hmnja, good point akšuly. Ne vem zakaj sem mel kle zraven Bernoullija v mislih :D
jype ::
Bernoulli obravnava tokove nestisljivih tekočin. Krilo se da zelo enostavno (in narobe) opisat z bernoullijevimi enačbami, vseeno pa je bernoullijev efekt izmerljiv tudi pri krilu (laminarni tok po zgornji površini krila dejansko poteka hitreje kot po spodnji in razlika v tlakih dejansko je - ampak je precej večja, kot jo naračunaš z enačbo), poleg tega da hitrost toka nima nobene zveze z nestisljivimi tekočinami ali dolžino poti od prednjega do zadnjega roba krila.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
jype ::
Če si že rinu na strojno bi šu loh vsaj za letalca, ne pa da se ubadaš z dolgčasom, ki se vali zgolj po tleh!
Boeing ::
fluidi so mega zanimiva zadeva... poleg tega da obvladaš vso klasično strojništvo, morš met tudi ogromno domišljije ;)
in ne, to ni joke!
in ne, to ni joke!
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Invictus ::
Tudi jadrnica z le enim jadrom lahko počne taisto...
To bi pa rad videl. Resno. Kak dokaz. Namreč uvedba genove je bila pri jadranju velik napredek ...
Z enim jadrom proti vetru ... Hmmm ...
@Invictus, dokazov kolikor hočeš, recimo možne smeri plutja na plovilu z le enim jadrom brez motorja .. iz učbenikov .. v naravi pa je treba pač uč odpret da to tudi vidiš ..
Nekako ne piše kota pod katerim lahko jadraš v veter z jadralno desko. Dvomim da lahko orcaš 20 stopinj proti vetru ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
jype ::
Invictus> Dvomim da lahko orcaš 20 stopinj proti vetru ...
Ne.
Sej res, narisat moram sile. Morda pozneje.
Ne.
Sej res, narisat moram sile. Morda pozneje.
PrimozR ::
Če si že rinu na strojno bi šu loh vsaj za letalca, ne pa da se ubadaš z dolgčasom, ki se vali zgolj po tleh!
A misliš da trdniki pa nismo uporabni za letala? Nekdo mora skonstruirati tudi trup, strukturo kril, landing gear, motorje, itd. Fluidniki samo določijo profil krila :P
(ja, poveličujem vrednost konstrukterjev pred aerodinamiki, pumpanje ega pa to :P)
fluidi so mega zanimiva zadeva... poleg tega da obvladaš vso klasično strojništvo, morš met tudi ogromno domišljije ;)
in ne, to ni joke!
Verjamem ja, saj če pogledaš dirkaški svet ti je jasno, da to z domišljijo enostavno mora biti res. Navsezadnje se vseh mini oblik krilc na F1 avtu ne izmislijo računalniki.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
seminal ::
Tak nekaj linkov :D Strokovnih :)
http://www-f1.ijs.si/~rudi/sola/knez-1....
http://www-f1.ijs.si/~rudi/self/2Dvzgon...
http://www-f1.ijs.si/~rudi/sola/zuzelke...
Konstruktivno debato :)
Če boste malo prebrali nekak vaš bernouli zakaj :P se zrak giblje nad krilom hitreje kot pod krilom ne drži :)
http://www-f1.ijs.si/~rudi/sola/knez-1....
http://www-f1.ijs.si/~rudi/self/2Dvzgon...
http://www-f1.ijs.si/~rudi/sola/zuzelke...
Konstruktivno debato :)
Če boste malo prebrali nekak vaš bernouli zakaj :P se zrak giblje nad krilom hitreje kot pod krilom ne drži :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: seminal ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kaj nam delate, slavisti(?)... (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 35476 (32135) | nejcek74 |
» | Nadzvočno potniško letaloOddelek: Loža | 3330 (2388) | PandaFlow2 |
» | Skepticizem (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 6689 (5322) | SavoKovac |
» | tandemski skoki iz avionaOddelek: Loža | 4149 (2697) | Tattoo- |
» | Aerodinamika (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 7362 (6264) | Boeing |