» »

Nočejo reklamirat diska - ponudili so mi dobropis

Nočejo reklamirat diska - ponudili so mi dobropis

1
2
»

ender ::

Disk, ki ga dobiš iz RMA praktično nikoli ni nov, pač pa je vedno obnovljen (in je to na disku tudi jasno označeno - pri Seagatu imajo obnovljeni diski zeleno obrobo na nalepki, WDjeve nalepke pa nimajo debelega pasu barve, ki označuje green/blue/black serijo).
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.

solatko ::

Kaj pa, ko trgovec zamenja zadevo, ki je trenutno cenejša, kot je stranka plačala, oziroma, dobi iz tovarne novo boljšo stvar in jo še enkrat proda, seveda z dobičkom.
Lep primer - imel sem asus ploščo delux, v zamenjavo sem dobil pro, prodajalec pa je iz tovarne dobil novo delux plato, pač za drugo podnožje?
Vse diske, ki jih bodo trgovine dobile nazaj v tem času, bo proizvajalec v doglednem času sigurno zamenjal, bodo takrat trgovci pozvali stranke, ki so jih z dobropisom nategnile, da naj prinesejo zadevo, ki so jo za dobropis vzele in jo niti niso rabile, nazaj, da dobijo tisto, kar bi morale že sedaj, ali bodo nekaj pošiljk, zamenjanih diskov, kakšen mesec prodajale, kot novo dospelo pošiljko, seveda še vedno po današnjih ali še višjih cenah.
Delo krepa človeka

Zheegec ::

Trgovec dobi od servisa/dobavitelja dobropis po ceni, za katero je to takrat plačal, prav tako kot kupec. Kaj pa dobi servis/dobavitelj je pa drugo vprašanje.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

St235 ::

V bistvu je za kupca vseeno kaj se dogaja na relaciji proizvajalec-dobavitelj-prodajalec. Zakon je jasen. Če ne mroejo popraviti v 45 dneh so dolžni zamenjat primerljiv izdelek. Dejanska vrednost v € je irelavantna. Če je bila določena stvar leto dni nazaj high end in ne vem kaj to ne pomeni nič. Enako kot ne pomeni nič da so šle cene gor za 200%. 2tb 5400 disk ti morajo menjat za 2tb 5400 disk in to je to.


Predvsem pa trgovina z garancijo nima NIČ. So samo posrednik garancijo ureja servis/dobavitelj. Trgovina dobi povrnjeno celotno nabavno vrednost artikla, ki ga je morala zamenjat.

roscha ::

@ Lakotnik

Predvsem pa trgovina z garancijo nima NIČ. So samo posrednik garancijo ureja servis/dobavitelj.


V bistvu ni res. Vsaj s stališča potrošnika ne. Potrošnik ima možnost garancijo uveljavlat pri prodajalcu ALI servisu navedenem na garancijskem listu. V prvem primeru ima trgovina s stališča potrošnika in TIRSa prav vse z garancijo.

@ All

Pa dajte prebrat ZVOPot in OZ enkrat v celoti in ne samo po odstavkih, da vam bo jasna celotna slika. Tako pa uletavate z brezveznimi forami...

St235 ::

Moj komentar se je nanašal na jamranje okrog tega koliko ima trgovina izgube/profita z garancijskimi zahtevki. In če bi upošteval svoj lasten nasvet in prebral cel post bi to videl.

pingo76 ::

Z diski je težava in to je dejstvo. Trgovec ti ne more ponuditi ničesar drugega kot vrnitev kupnine, ali doplačilo za drug disk, ki se ga da dobiti. Dobropis je pa itak irilevanten, če že dobiš dobropis, dobiš najbrž tudi kupnino (ne vem zakaj nebi?).

St235 ::

Dobropis je pa itak irilevanten, če že dobiš dobropis, dobiš najbrž tudi kupnino (ne vem zakaj nebi?).
Zato ker pri dobropisu trgovec, ve da boš moral denar porabit v njegovi trgovini.

Ne glede na dejstvo, da je z diski težava so diski na voljo in kakršno koli pogovarjanje o dobropisih in kupnini je irelavalntno. Če trgovec ima primerljiv disk ti ga mora dat brez vsakih debat o doplačilih. Drugače pa naj zadevo rešuje TIRS.

pingo76 ::

Kolikor je mani znano ima trgovec izbiro dati ustrezen disk v zamenjavo ALI vrniti celotno kupnino. Tako, da izbira ni na strani potrošnika. Seveda bo trgovec naredil tako da ima najmanjšo škodo. Dober trgovec pa bo ponudil drug disk če je strošek še vedno sprejeljiv.

St235 ::

Prosim za vir zgornje trditve. Zakon specifično predvideva zamenjavo izdelka.

kreki ::

Da še sam pristavim okoli nedobave diskov in višjih cen. Kakor vem morajo imeti proizvajalci (ne samo diskov) narejeno varnostno zalogo. Stvar je po moje v tem, da diski sicer so po skladiščih a prodajalci čakajo še višje cene. Če pogledamo čisto logično diskov ne izdelujejo samo v tisti tovarni, ki je bila pod vodo ampak v veliko drugih te so pa povečale proizvodnjo izdelkov tako, da se nebi smelo izraziti v takšnem pomankanju. Se pravi trgovci špekulirajo in čakajo na čim večji zaslužek saj jih bodo potem prodali po veliko višji ceni povpraševanja bo pa seveda veliko.
Priklopljen na šštrom.

kmetek ::

trgovec nič ne špekulira, če kdo to dela so proizvajalci->dobavitelji.

pingec ::

Imam podoben problem - le samsung disk. Sem poklical na tirs in dezurni inspektor mi je rekel, da ce pac uvoznik rece da enakega diska nima, mi lahko vrne kupnino, saj je to itak posledica razdora pogodbe ki bi sledil po potecenem roku 45dni. Sedaj edino razmisljam, ce bi bilo kaj boljse ce bi uveljavljal rma pri samsungu.
Normalnost je povprečje nenormalnih ljudi.

Xserces ::

dej nemore ti dat 100€ nazaj ce je disk zdej 200€ jebote to je nateg tak da veciga ni:)
Intel i5-3570k @4.7GHz|MSI GTX 970 4G|MSI Z77 MPower|
G. Skill 8 GB 1600MHz|Corsair AX750|Seagate Barracuda 2TB|NZXT Gamma|

pingo76 ::

ZVP menda pravi, da se v roku 45 dni izdelek popravi (bla bla bla), če ni možno pa zamenja z novim enakim oz boljšim. A lej ga zlomka... če le tega ni (možnost dokaza?!?), se vrne kupnina v celoti. Edino kar lahko potrošnik naredi, je da gre tožit uvoznika in če le ta dokaže, da je v tem roku disk nedobavljiv potem pride do scanja proti vetru, nažalost za potrošnika.
Tako potrošniku ostane le še vrnitev kupnine ki pa jo lahko potrošnik tudi zavrne. Če zavrne se ne zgodi nič pametnega.
Osebno nisem preverjal ZVP-ja. Če je kdo tak heroj ki bo premlel tisto črevo naj tukaj napiše izvleček.
HP ima baje nekaj internih zalog (iz zanesljivega vira). A tudi te zaloge bodo prej ali slej skopnele z trenunim trendom reklamacij.
Najbolj žalostno pa je da tisti ki res rabi določen disk (crknil model xy v raid polju) le takega ne dobi. No saj se da "packati" z drugimi ampak za puriste to ni to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pingo76 ()

St235 ::

Še vedno pa mora v celoti vrniti kupnino, nikakor pa ne dobropisa. Je pa res, da dejansko lahko samo tožiš in dokazuješ ali imajo disk za zamenjavo in zavajajo.

pingo76 ::

pingec je izjavil:

Imam podoben problem - le samsung disk. Sem poklical na tirs in dezurni inspektor mi je rekel, da ce pac uvoznik rece da enakega diska nima, mi lahko vrne kupnino, saj je to itak posledica razdora pogodbe ki bi sledil po potecenem roku 45dni. Sedaj edino razmisljam, ce bi bilo kaj boljse ce bi uveljavljal rma pri samsungu.


Neakateri so že šli reševati tako. Konkrteno za diske proizvajalca Western Digital. Online obrazec, preverit ali je disk v garnaciji nato poslati na svoje stroške k njim in počakati da pošljejo novega. V takšnem času kot je zdaj se to pomoje zelo splača.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pingo76 ()

dela ::

Vprašaj še dobavitelja in nato seveda TIRS, zakaj moraš sam opravljati RMA pri proizvajalcu, če ima dobavitelj očitno možnost to storiti namesto tebe (verjetno pokvarjenih diskov ne mečejo stran in to je IMO njihova naloga, zato si tudi zaslužijo marže, kakršnekoli že so). Dobavitelju lahko ponudiš tudi, da boš počakal tudi kak dan več kot 45, če bodo RMA tvoj disk pri proizvajalcu, sicer boš pač na TIRS posredoval dokaze od proizvajalca, da je zamenjava možna (RMA postopek) - pripravljenost čakati več kot 45 dni je zame rešitev za obojestransko zadovoljstvo, vrnitev kupnine je nateg, dobropis pa še večji. In kolikor vem, Samsungovih diskov ni nič manj, ker jih poplave niso prizadele, le cena jim je poskočila, ker je drugih diskov manj.

Če zgoraj opisan postopek ne obrodi sadov, pa je še zmeraj bolje, da sam opraviš RMA diska pri priozvajalcu, če rabiš disk, I guess.

pingo76 ::

Zanimiv predlog. Vprašanje kako pa je izvedljiv saj večina slovenskih dobaviteljev nima kaj iskati pri proizvajalcu saj jim dobavljajo drugi dilerji ker je slovenski trg bistveno premajhen da bi se kdorkoli od večjih gigantov sploh zmenil za potrebe tako majhnega trga. Ponavadi pridejo diski vseh proizvajalcev kar iz Nemčije.
Verjetno velja kakšna EU cvetka za reševanje teh sporov ki obvezuje po EU direktivah EU dobavitelja ali pač?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pingo76 ()

dela ::

Saj je vseeno od kod direktno dobijo robo, preskočijo lahko katerikoli člen v verigi in pridejo do proizvajalčevega RMA programa, če lahko celo kupec, ki je najnižji člen v verigi, to stori tudi sam (ne razumem pomislekov).

dela ::

Pa dokazat, da je mogoče dobaviti enakovreden ali boljši izdelek, medtem ko dobavitelj nemoteno dobavlja enakovredne ali boljše izdelke vsem ljudem, ki ga želijo kupiti na novo (predvidevam, da je tako, ker so diske podražili, ne pa tudi umaknili z (virtualnih) polic), verjetno ni zelo težko. Naročiš disk iste kapacitete pri prodajalcu, ki ti "enakovrednega izdelka ni mogel dobaviti", na njegovi spletni strani sprintaš podrobnosti naročila in jih skupaj s potrdilom od poštarja, da je zadeva prišla (plačat seveda ne rabiš) posreduješ na TIRS.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dela ()

pingo76 ::

To bi šlo, a dandanes je težko dobiti kaj drugega kot kak WD oz Seagate pa še tej so po kalpjicah. O drugih ni ne duha ne sluha. Samsungov F3 serije 500gb in 1Tb ni nikjer (vsaj pri nas). Po neuradnih informacija se bo trg stabiliziral v roku 2 let. Boljše pa naj bi bilo baje (izredno špekulativno) nekje marca 2012. Blah!
Hitro zmolit par očenašev za lastne magnetne diske!

solatko ::

Če se pogovarjamo o vračilu kupnine, zakaj niso potrošniku, v podobni temi, samo da je šlo za grafične kartice, vrnili cca 400€, ker niso mogli dobavit enake kartice, temveč so mu na vsak način hoteli v zamenjavo dati, po performansah sicer nekaj boljšo, po kvaliteti izdelave pa pofl robo.
Torej je tako, da ko morajo vrniti večjo kupnino, kot je izdelek na trgu sedaj, te silijo v zamenjavo "z boljšim", če pa je bil kupljeni izdelek v tem času podražan, bi ti pa vrnili kupnino, čeprav se izdelek za zamenjavo najde, tudi boljši.
Tu nekaj ne štima ali pa nas imajo trgovci, dejansko za ovce.

Vztrajaj na zamenjavi.
Delo krepa človeka

bobby ::

še enkrat, do IZTEKA 45 dni je odločal provider, PO 45ih dneh pa stranka,.. ampak to, če je kdo spremlal, samo do 20.11.2011, po tem datumu pa se je sprejel nov zvpot,.. kaj pa piše v obligazicijskem zakonu,.. preberite sami,.. toliko sprememb da glava peče,.. še posebaj pa ne lakotnik ker kot vidim tudi pod razno ne bere zakonov (ne samo zvpot ampak tudi obligizavijski zakon),..

je pa sedaj zanjimiva tezak, kaj narest, če dejansko (brez špekulacij) dobavitelj nima robe, stranka pa neče dobropisa prejet??
bom pisal tržni inšpekciji pa da vidmo, kaj bodo porekli,.. nč skrbet.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

St235 ::

Prizbnam, novega zakona še nisem natančno bral. Ampak, če mi v starem najdeš dokaz za tole nebulozo:
še enkrat, do IZTEKA 45 dni je odločal provider, PO 45ih dneh pa stranka,.

bo že več kot dovolj.

St235 ::

Stari zakon pravi:
20. člen

(1) Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom.


Torej 45 dni je časa za popravilo sledi zamenjava. Kje tukaj piše da lahko kdorkoli samovoljno vsiljuje in odloča?

Novi zakon pa pravi:
21.b člen

Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.


Torej razlika je vtem, da sedaj več ni nedoslednosti o tem kdaj začne teči rok, če zadevo vrneš prodajalcu. Še vedno pa niti besede o tejle nebulozi, da do 45 dni odloča eden potem drugi.

Šele ČE prodajlec ne odpravi napake in šele ČE ne zamenja artikla pa drugi odstavek tastega člena po novem pravi:
Če proizvajalec v roku iz prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.


Torej ponovimo za vse 45 dni ima servis/prodajalec/proizvajalec, da odpravi napako. Če tega ne stori mora zamenjati izdelek z enakim brezhibno nedelujočim in šele če tega ne stori ima kupec v skladu z novim zakonom pravico razdret pogodbo in posledično zahtevat vračilo kupnine.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

St235 ::

je pa sedaj zanjimiva tezak, kaj narest, če dejansko (brez špekulacij) dobavitelj nima robe, stranka pa neče dobropisa prejet??


Če bi prebral zakon bi vedel: Ima pravico razdret pogodbo in zahtevat kupnino.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Okapi ::

Ja, ampak tule se že ves čas sprašujemo, kaj storiti, če jo noče razdreti? Noče vračila kupnine, ker se je izdelek medtem podražil in sedaj za ta denar ne more več kupiti enakovrednega izdelka. A jo lahko samovoljno razdre prodajalec, vrne kupnino in čao miško?

O.

bobby ::

Dobro jutro!

no se opravičujem Lakotniku, slabo sem prebral oz si interpretiral nov ZVPot-E.
sem že pisal na UVP za nasvet z konkretnim primerom. javim, kaj mi bodo odgovorili ker to me pa sedaj res zanima ker je nastal nek tak čudn položaj. zanjimivo, nikjer nisem zaznal kakšnega dela o "višji sili" v tem primeru poplave.

definitivno javim.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

St235 ::

Okapi je izjavil:

Ja, ampak tule se že ves čas sprašujemo, kaj storiti, če jo noče razdreti? Noče vračila kupnine, ker se je izdelek medtem podražil in sedaj za ta denar ne more več kupiti enakovrednega izdelka. A jo lahko samovoljno razdre prodajalec, vrne kupnino in čao miško?

O.


Striktno po zakonu zadeva obtiči na točki, ko mora kupec dobit nadomesten disk, ki pa ga ni mogoče dobaviti ker ga ni. Ker zakon ne daje prodajalcu pravice da razdre pogodbo. Kupcu potem ostane samo postopek pred TIRS ali civilna tožba zoper prodajalca, če meni da disk je, vendar ga ne želi zamenjati. Problem je v tem da v 99% primerov je vrnitev kupnine v korist kupca, ker so redki primeri, da bi zadevi tokom garancije zrasla cena. Tako, da dvomim da je zakonodajalec sploh predvidel tako situacijo.

Zakon tudi ni predpisal roka v katerem mora priti do zamenjave. Tehnično gledano je to takoj, vendar če kupec ne uveljavlja zahteve po razdrtju pogodbe lahko teoretično tudi pol leta čaka, če bodo dobili nove diske.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Okapi ::

Tehnično gledano je to takoj, vendar če kupec ne uveljavlja zahteve po razdrtju pogodbe lahko teoretično tudi pol leta čaka, če bodo dobili nove diske.
No, to sem jaz od vsega začetka svetoval - da je bolje čakati na nov disk (slej ko prej jih bodo dobili), kot takoj vzeti kupnino.

Zanimivo pa bi bilo vedeti, ali lahko pogodbo razdre prodajalec, recimo z izgovorom, da diski niso dobavljivi, in vrne kupnino.

O.

solatko ::

Okapi - prodajalec lahko ponudi različne vrste poravnave, odločitev pa je na strani kupca. Če ponudi enak ali dražji (boljši) artikel, po navadi ni sporno, razni dobropisi, zamenjave za cenejše stvari, drugačne izdelke pa ponavadi ne zanimajo kupcev.
Jaz bi zahteval enak disk, sploh če ga ima prodajalec v ponudbi (še nisem zasledil, da v kakšni trgovini ne bi imeli diskov, seveda pa so občutno dražji in za to tudi gre v tem primeru). Če bi šlo za zamenjavo RAM-ob, sploh ne bi bilo problema (so pa bili leto in še mal nazaj, ko so se ravno tako za kratek čas izjemno podražili).
V vsakem primeru gre za špekulacije trgovcev, saj rade volje vrnejo 40-50€ dobropisa, za izdelek, ki je danes 150+€.
Delo krepa človeka

69charger ::

Le nekaj mesecev nazaj mi je zaribal disk WD Green 500gb,sem ga nesel nazaj v Comshop,so ga poslali na servis in sem nazaj prejel novega. Ne vem kako je s tem sedaj,ampak se kar privadite na to,da letos novih diskov ne bo.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

BALAST ::

Seagate jih ima na pretek, vendar samo zaradi "solidarnosti" dvignil cene.
"You may fool all the people some of the time;
you can even fool some of the people all the time;
but you can't fool all of the people all the time."

šernk ::

BALAST je izjavil:

Seagate jih ima na pretek, vendar samo zaradi "solidarnosti" dvignil cene.



ne jih nima. še vedno nekateri ne razumete, da cene ne določa proizvodnja ampak trg? dokler bo povpraševanje večje od proizvodnje vseh proizvajalcev skupaj bo cena visoka, potem pa bo začela počasi padat. če seagate obdrži sedaj cene nizko, so njegovi diski razgrabljeni v nekaj dneh.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

user1618 ::

Kaj pa ta vidik: prodajalec ni zavarovalnica. Primer. Torej če si nekoč kupil disk za 50€ in ga zaradi napake vrneš nazaj, sprejmeš drug disk, dobropis ali kupnino 50€, ne glede na aktualno ceno 150€. Kaj ni to logično? Ampak:
a) Če ti da enak novi disk, je prodajalec trenutno oškodovan za 100€. Tvojega zamenja prek RMA in ga nekoč proda po tržni ceni. Saj ne more vedeti ali bo ta isti disk čez 1 mesec imel ceno 200€ ali morda 30€. Prodajalec zdaj riskira 100€, a čez en mesec se mu riziko izplača, ker je malo verjetno, da bo cena 30€.
b) Če ti da dobropis, ker diska za zamenjavo nima (ali tako trdi), si ti trenutno oškodovan za 100€, ker boš dal zdaj 150€ za enak novi disk, ker ga rabiš. Pokvarjen disk bo zamenjal prek RMA in ga čez 1 mesec lahko prodal za 200€ ali 30€, odvisno od tržnih razmer. Prodajalec tukaj ne riskira. Kvečjemu je zdaj prodal dražji disk in potem še enkrat vrnjenega od RMA verjetno za precej višjo ceno od 50€.
Razumljivo, da se bo prodajalec držal koncepta b.

St235 ::

Merodajen je zakon, ki zavezuje tako kupca kot prodajalca in se ne ozira na dejanske vrednosti. Dobropis in celoten koncept b kot mu ti praviš je možen samo pri naivnem kupcu. Pri vseh ostalih je osnova za prijavo na TIRS.

barakus ::

Prispel nov disk. Sem pa naredil RMA na lastno pest pri proizvajalcu, to je dokaz, da se disk da reklamirat in so uvozniki diskov nategovalci.

amigo_no1 ::

Potem si prevzel svoj star pokvarjen disk iz servisa in ga dal v RMA ?

Si dobil novega ali obnovljenega (refurbished) ?
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Garancija, 45 dni, nov izdelek (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
22642112 (17637) Furbo
»

Zavrnjena garancija v Big Bangu (strani: 1 2 )

Oddelek: Mobilne tehnologije
7616094 (12852) St235
»

45 dnevni garancijski rok, ista napaka

Oddelek: Pomoč in nasveti
487037 (5580) Seljak
»

garancijsko zamenjani izdelek (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
869653 (7518) medenko
»

Ali je disk nov? (strani: 1 2 )

Oddelek: Strojna oprema
646029 (4439) Pyr0Beast

Več podobnih tem