Forum » Strojna oprema » Ali je disk nov?
Ali je disk nov?
zavajon ::
V garancijskem roku mi je crknil disk (Maxtor PATA) in so mi ga zamenjali za 'kao' novega.
Vendar pa novega diska nisem dobil zapakiranega, na njem je viden prah in prstni odtisi.
Zato sklepam, da so mi morda podtaknili rabljenega.
Obstaja kakšen način, da bi ugotovil, ali je bil disk rabljen?
lp
Vendar pa novega diska nisem dobil zapakiranega, na njem je viden prah in prstni odtisi.
Zato sklepam, da so mi morda podtaknili rabljenega.
Obstaja kakšen način, da bi ugotovil, ali je bil disk rabljen?
lp
kixs ::
Pogledas v SMART status naslednje parametre:
Power-On Time Count (pove koliko casa je bil disk v uporabi)
Power Cycle Count (pove kolikokrat se je vklopil)
Ce so ti podatki visoki (PowerOn nad 10 in Power Cycle nad 10), potem je bil verjetno v uporabi. Drugace pa samo proban.
LP
Za Smart status lahko uporabis Aida32 - download!
Power-On Time Count (pove koliko casa je bil disk v uporabi)
Power Cycle Count (pove kolikokrat se je vklopil)
Ce so ti podatki visoki (PowerOn nad 10 in Power Cycle nad 10), potem je bil verjetno v uporabi. Drugace pa samo proban.
LP
Za Smart status lahko uporabis Aida32 - download!
dustphoenix ::
Česo videni prstni odtisi pomeni samo, da ga je nekdo imel v rokah...
Brez embalaže pa ti bodo vsepovsod dali disk, če si ga ti prinesel v popravilo brez embalaže. Namreč orig. embalaža se upor. za reklamiranje pri dobaviteljih in proizvajalcih...
Potegni si kaki recovery prog z neta (O&O ima zelo dobre) in poglej, če je blo prej kaj na disku...
POZOR: Rabil boš še en fizičen disk tolko velik kolko je tale, da dobiš podatke nazaj ki so (če so) bli gor...
Brez embalaže pa ti bodo vsepovsod dali disk, če si ga ti prinesel v popravilo brez embalaže. Namreč orig. embalaža se upor. za reklamiranje pri dobaviteljih in proizvajalcih...
Potegni si kaki recovery prog z neta (O&O ima zelo dobre) in poglej, če je blo prej kaj na disku...
POZOR: Rabil boš še en fizičen disk tolko velik kolko je tale, da dobiš podatke nazaj ki so (če so) bli gor...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dustphoenix ()
zavajon ::
Hvala za odgovore, bom uporabil vaše nasvete takoj, ko ga priklopim.
Se pa zavedam, da ni nujno, da je disk rabljen, če ima prah in se je valjal po rokah, zato nisem nič zatežil na servisu, ko sem ga dobil.
lp
Se pa zavedam, da ni nujno, da je disk rabljen, če ima prah in se je valjal po rokah, zato nisem nič zatežil na servisu, ko sem ga dobil.
lp
zavajon ::
Jaz sem ga tudi dobil v plastični škatli, samo je bilo očitno, da je bil prah pobrisan, ker je bil še vedno na težje dostopnih mestih na robu. Torej le ni ležal ves čas v škatli. Načeloma bi lahko ležal tudi v izložbi, mi je pa vseeno, le da ni bil rabljen, kajti servis je dolžan dati novega, če to piše v prevzemnici.
lp
lp
kixs ::
Sem ti napisal. Preveri SMART status za tisti dve postavki in bos 100% ziher o disku. Potem lahko preveris se ostale atribute:
Reallocation Event Count (mora bit 0)
Current Pending Sector Count (mora bit 0)
Off-Line Uncorrectable Sector Count (tudi 0)
Se merska enota za:
Power-On Time Count ( URE )
LP
Reallocation Event Count (mora bit 0)
Current Pending Sector Count (mora bit 0)
Off-Line Uncorrectable Sector Count (tudi 0)
Se merska enota za:
Power-On Time Count ( URE )
LP
zavajon ::
Power-On Time Count = 54317
Power Cycle Count = 1043
Start/stop Count = 1074
Hardware ECC Recovered = 2841
uporabil Aida32.
Servis je JAE v Ljubljani.
Bom poročal, kakšen bo odziv jutri, ko ga nesem nazaj.
lp
Husqvarna ::
Odvisno kako imajo napisano garancijsko izjavo. Če imajo pravilno (za njih) ne boš mogel nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Husqvarna ()
slovenec2 ::
Se ne strinjam, če prodajajo izdelek kot nov (izdajajo ga za novega), mora bit nov in pika.
Gre za zavajanje potrošnikov, če kaj težijo, kliči Tržno Inšpekcijo.
Se mi zdi sramota, da ena trgovina, ki se ima za dobro dela takšna zavajanja potrošnikov.
Še enkrat poudarjam: garancija nima veze s tem, da so ti prodali star izdelek kot nov.
Skratka: garancija gor al dol (navsezadnje, garancijo imaš po zakonu tko al tko) gre za očitno zavajanje kupcev; celo več, če bi bil zelo picajzlast gre lahko celo za goljufijo (hja vem, velik se sliši ampak v končni fazi gre za nateg).
To seveda, če tiste številke pomenijo nedvomno, da je bil izdelek rabljen in to dalj časa (poudarjam: štacuna izdaja/ponuja izdelek kot nov, in ne kot rabljen!)
Gre za zavajanje potrošnikov, če kaj težijo, kliči Tržno Inšpekcijo.
Se mi zdi sramota, da ena trgovina, ki se ima za dobro dela takšna zavajanja potrošnikov.
Še enkrat poudarjam: garancija nima veze s tem, da so ti prodali star izdelek kot nov.
Skratka: garancija gor al dol (navsezadnje, garancijo imaš po zakonu tko al tko) gre za očitno zavajanje kupcev; celo več, če bi bil zelo picajzlast gre lahko celo za goljufijo (hja vem, velik se sliši ampak v končni fazi gre za nateg).
To seveda, če tiste številke pomenijo nedvomno, da je bil izdelek rabljen in to dalj časa (poudarjam: štacuna izdaja/ponuja izdelek kot nov, in ne kot rabljen!)
zavajon ::
Bomo videli, kaj bojo jutri rekli na servisu.
Za vsak slučaj sem poslal SMART report na Maxtor support (njihov je disk), da bi interpretirali tiste vrednosti. Upam, da bodo kaj odgovorili, do sedaj so mi proizvajalci HW še vedno.
Ima pa Tržni inšpektorat stran, kjer lahko on-line podaš prijavo. Bom takoj jutri, če bodo na JAE kaj srali.
lp
Za vsak slučaj sem poslal SMART report na Maxtor support (njihov je disk), da bi interpretirali tiste vrednosti. Upam, da bodo kaj odgovorili, do sedaj so mi proizvajalci HW še vedno.
Ima pa Tržni inšpektorat stran, kjer lahko on-line podaš prijavo. Bom takoj jutri, če bodo na JAE kaj srali.
lp
Shark-357 ::
Dobil si disk kateri je bil poslan na RMA in je prišel popravljen nazaj ... ne moreš nič, če je disk ok brez slabih sektorjev in deluje ok
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Shark-357 ()
zavajon ::
Ne, rekli so, da je nov in v prevzemnici piše "zamenjava". Seveda je tudi serijska številka druga.
Menim, da ti v garanciji ne smejo zamenjati okvarjenega izdelka z drugim rabljenim, čeprav je ta delujoč.
Menim, da ti v garanciji ne smejo zamenjati okvarjenega izdelka z drugim rabljenim, čeprav je ta delujoč.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zavajon ()
@LOL ::
Ali pa mu je JAE uturil tega "novega" pravega novega pa obdržal in zdeliov naprej. You just got powned. Sam mislim svašta kaj vse probajo. Sej tko jih nategnejo morde 9/10, eden se potem pa zbuni.
zavajon: izmolzi jih
zavajon: izmolzi jih
Hippy: The Doors?
Geek: The Windows!
Geek: The Windows!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: @LOL ()
kixs ::
zavajon:
disk je ocitno bil nekaj casa v uporabi. Tiste ECC napake pa ne pomenijo nic hujsega.
Tvoji SMART podatki kazejo (upam, da si preveril za pravi disk ;) ), da je bil toliko casa v uporabi kot en moj 40GB Maxtor. Skor 6 let. Res pa imam enkrat visji Power Cycle Count, kar pomeni, da je bil ta vec v uporabi.
Js zamenjavo pod garancijo razumem, da dobis novega in ne dobro preizkusenega. In sam bi prav gotovo zahteval novega.
PS:
Dobro ustimaj!
LP
disk je ocitno bil nekaj casa v uporabi. Tiste ECC napake pa ne pomenijo nic hujsega.
Tvoji SMART podatki kazejo (upam, da si preveril za pravi disk ;) ), da je bil toliko casa v uporabi kot en moj 40GB Maxtor. Skor 6 let. Res pa imam enkrat visji Power Cycle Count, kar pomeni, da je bil ta vec v uporabi.
Js zamenjavo pod garancijo razumem, da dobis novega in ne dobro preizkusenega. In sam bi prav gotovo zahteval novega.
PS:
Dobro ustimaj!
LP
Husqvarna ::
Poslušaj Sharka in ne ljudi ki pišejo tržna inšpekcija z veliko začetnico. Prinesel si pokvarjen disk, dobil si delujočga in garancijo nanj. JAE je izpolnil to kar po zakonu (in vrjetno garancijskih pogojih) mora. Tu se zgodba zaključi. Lahko jočeš na inšpekcijo dobil boš identični odgovor (mogoče malo "olepšan")
In ne, ne simpatiziram z JAE-tom.
In ne, ne simpatiziram z JAE-tom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Husqvarna ()
Volk| ::
@zavajon
Heh, ce ne bos nic resil z JAE-tom imam program ki ti unici trdi disk(kao poveca obrate in tako ga skuris). Nisem ga se preizkusil, ker nimam kje , pa me prav zanima ce res ta programcek deluje
Pol ko pa ti disk ne bo delal pa ti bodo morali dati drugega. Saj itak imas garancijo.
Poslji mail na ZS pa ti ga posljem po mailu.
Heh, ce ne bos nic resil z JAE-tom imam program ki ti unici trdi disk(kao poveca obrate in tako ga skuris). Nisem ga se preizkusil, ker nimam kje , pa me prav zanima ce res ta programcek deluje
Pol ko pa ti disk ne bo delal pa ti bodo morali dati drugega. Saj itak imas garancijo.
Poslji mail na ZS pa ti ga posljem po mailu.
kixs ::
Volk|:
kaj nisi prej napisal... sem pred nekaj dnevi vrgel v smeti 2 diska, se delujoca - mehansko, za uporabo pa seveda ne.
Lahko pa vseeno posljes link, bom probal na enem 1GB
PS:
Njemu pa so sicer zamenjali disk, vendar z drugim rabljenim.
LP
kaj nisi prej napisal... sem pred nekaj dnevi vrgel v smeti 2 diska, se delujoca - mehansko, za uporabo pa seveda ne.
Lahko pa vseeno posljes link, bom probal na enem 1GB
PS:
Njemu pa so sicer zamenjali disk, vendar z drugim rabljenim.
LP
@LOL ::
Poslušaj Sharka in ne ljudi ki pišejo tržna inšpekcija z veliko začetnico. Prinesel si pokvarjen disk, dobil si delujočga in garancijo nanj
Pa ti si ja nor. Pa kva to pomeni zate da ti v garanciji avtomobil popravijo lahko z rezervnimi rabljenimi deli (not not not). Dejte se mal zamislit kaj pišete
Hippy: The Doors?
Geek: The Windows!
Geek: The Windows!
Husqvarna ::
LOL ti ne veš kaj pišeš, vrjemi mi. Ne mešaj avtomobilov tuki notr, tam ne obstaja RMA.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Husqvarna ()
AngelOfDeath ::
Men je JAE tudi zamenjal pokvarjeno grafično z rabljeno (oni so trdili da je nova, ampak je bila prašna...). No navsezadnje se ne sekiram tolko ker grafična dela in še ima več kot leto garancije...
Če si dobil garancijo na disk se jaz nebi preveč sekiral. Če hočeš da tržni inšpektor kaj nared, boš moral do sodnega cenilca ki pa ni poceni...
Če si dobil garancijo na disk se jaz nebi preveč sekiral. Če hočeš da tržni inšpektor kaj nared, boš moral do sodnega cenilca ki pa ni poceni...
edit: Slovnica
Volk| ::
@kixs97
V gogla vtipkaj 'disk destroy' pa bos nasel polno linkov
Aja, ali pa kaki disk-killer tudi da rezultate
V gogla vtipkaj 'disk destroy' pa bos nasel polno linkov
Aja, ali pa kaki disk-killer tudi da rezultate
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Volk| ()
zavajon ::
Zadeva je taka:
V obligacijskem zakoniku piše:
481. člen
(1) Če je prodajalec kakšnega stroja, motorja, kakšnega aparata ali drugih podobnih stvari, ki sodijo v tako imenovano tehnično blago, izročil kupcu garancijski list, s katerim proizvajalec jamči za brezhibno delovanje stvari v določenem času, šteto od njene izročitve kupcu, stvar pa ne deluje brezhibno, lahko kupec zahteva tako od prodajalca kot tudi od proizvajalca, da jo v primernem roku popravi ali, če tega ne stori, da mu namesto nje izroči stvar, ki brezhibno deluje.
Kar pomeni, da imajo pravico mi dati rabljen disk.
Piše pa tudi:
483. člen
(1) Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
(3) Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.
Kar pomeni, da mi je znova začel teči garancijski rok 3 let.
Za ta disk velja RMA warranty do 20.10.2007. To pomeni, da je bil disk v uporabi dobri 2 leti.
Problem pa je v tem, da se pri diskih zanesljivost delovanja s časom zmanjšuje, glede na to, da so ponavadi na njem shranjeni podatki, je to malo drugače, kot npr. pri televizorju, ki ga pač zamenjaš, če crkne, druge škode pa ni. Prodajalec je sicer v garancijskem roku odgovoren tudi za škodo, nastalo zaradi odpovedi naprave, vendar je to pri izgubljenih podatkih težko oceniti.
Predvidevam, da ne bo deloval še 3 leta, ker že zdaj sumljivo ruži. Zato bom pač moral skrbeti za backup pomembnih podatkov in redno pregledovati SMART status.
Mogoče kdo ve, če lahko uveljavljam garancijo takrat, ko bo kakšna SMART vrednost pod treshold, kljub temu, da bo disk še vedno deloval?
lp
V obligacijskem zakoniku piše:
481. člen
(1) Če je prodajalec kakšnega stroja, motorja, kakšnega aparata ali drugih podobnih stvari, ki sodijo v tako imenovano tehnično blago, izročil kupcu garancijski list, s katerim proizvajalec jamči za brezhibno delovanje stvari v določenem času, šteto od njene izročitve kupcu, stvar pa ne deluje brezhibno, lahko kupec zahteva tako od prodajalca kot tudi od proizvajalca, da jo v primernem roku popravi ali, če tega ne stori, da mu namesto nje izroči stvar, ki brezhibno deluje.
Kar pomeni, da imajo pravico mi dati rabljen disk.
Piše pa tudi:
483. člen
(1) Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
(3) Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.
Kar pomeni, da mi je znova začel teči garancijski rok 3 let.
Za ta disk velja RMA warranty do 20.10.2007. To pomeni, da je bil disk v uporabi dobri 2 leti.
Problem pa je v tem, da se pri diskih zanesljivost delovanja s časom zmanjšuje, glede na to, da so ponavadi na njem shranjeni podatki, je to malo drugače, kot npr. pri televizorju, ki ga pač zamenjaš, če crkne, druge škode pa ni. Prodajalec je sicer v garancijskem roku odgovoren tudi za škodo, nastalo zaradi odpovedi naprave, vendar je to pri izgubljenih podatkih težko oceniti.
Predvidevam, da ne bo deloval še 3 leta, ker že zdaj sumljivo ruži. Zato bom pač moral skrbeti za backup pomembnih podatkov in redno pregledovati SMART status.
Mogoče kdo ve, če lahko uveljavljam garancijo takrat, ko bo kakšna SMART vrednost pod treshold, kljub temu, da bo disk še vedno deloval?
lp
slovenec2 ::
ccc, gledaš napačen člen btw.
Garancija je eno, prodajna pogodba je drugo, ne mešat hruške in jabolke.
Dejstvo je, da mora imeti stvar (disk) dogovorjene oz. pričakovane lastnosti, med temi je nedvomno ta, da je stvar (disk) nov.
Nenavsezadnje, cena rabljenega diska je logično manjša od novega, in si pač plačal več kot je stvar vredna.
Pa še bolj pomembno: disk je potrošna stvar, ima svojo življenjsko dobo.
Logično je večja verjetnost, da se ti stvar pokvari če je stara, kot pa če je nova.
Pa tudi: neglede na to, da imaš stvar v garanciji ni glih fajn, in je (vsaj meni) nadležno stvar menjavat, zgubit cajt dokler ti ne dajo novo ipd.
In še: a nimaš interesa, da ti stvar dela tudi po koncu garancijskega roka? Logično je, in pričakovano, da bo nov disk dalj časa zdržal kot star, rabljen.
Tko da moj nasvet: imamo zelo ZELO zaščitno potrošniško zakonodajo ( ne pozabit na ZVPot btw, ki je glede garancije specialnejši zakon od OZ, pa tudi ima določene norme o prodajni pogodbi), izkoristi jo! Ne se pustit nategnit, če ti pa je vseeno, pa je itak tvoja stvar, v končni fazi gre za tvojo pravico, in ne za dolžnost, pač enim je ok.
Še enkrat pa za vse: ne mešat garancijo s prodajno pogodbo, kjer je jasno, da se kupuje nova stvar in ne le 'stvar ki dela' (v tem konkretnem primeru).
EDIT:
evo še prilimam ti člen iz ZVPot
20. člen
(1) Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim NOVIM (!!!) in BREZHIBNIM izdelkom.
pa še:
77. člen
(1) Samostojni podjetnik posameznik se kaznuje za prekršek z globo od 1,000.000 tolarjev do 5,000.000 tolarjev, pravna oseba pa z globo od 3,000.000 tolarjev do 10,000.000 tolarjev, če:
...
12. če kot proizvajalec ravna v nasprotju s prvim odstavkom 20. člena;
...
Neglede na ta člen, kot sem že rekel, bi ti moral dat nov in ne rabljen disk že po splošnih pravilih prodajne pogodbe in napake na kupljeni stvari.
Garancija je eno, prodajna pogodba je drugo, ne mešat hruške in jabolke.
Dejstvo je, da mora imeti stvar (disk) dogovorjene oz. pričakovane lastnosti, med temi je nedvomno ta, da je stvar (disk) nov.
Nenavsezadnje, cena rabljenega diska je logično manjša od novega, in si pač plačal več kot je stvar vredna.
Pa še bolj pomembno: disk je potrošna stvar, ima svojo življenjsko dobo.
Logično je večja verjetnost, da se ti stvar pokvari če je stara, kot pa če je nova.
Pa tudi: neglede na to, da imaš stvar v garanciji ni glih fajn, in je (vsaj meni) nadležno stvar menjavat, zgubit cajt dokler ti ne dajo novo ipd.
In še: a nimaš interesa, da ti stvar dela tudi po koncu garancijskega roka? Logično je, in pričakovano, da bo nov disk dalj časa zdržal kot star, rabljen.
Tko da moj nasvet: imamo zelo ZELO zaščitno potrošniško zakonodajo ( ne pozabit na ZVPot btw, ki je glede garancije specialnejši zakon od OZ, pa tudi ima določene norme o prodajni pogodbi), izkoristi jo! Ne se pustit nategnit, če ti pa je vseeno, pa je itak tvoja stvar, v končni fazi gre za tvojo pravico, in ne za dolžnost, pač enim je ok.
Še enkrat pa za vse: ne mešat garancijo s prodajno pogodbo, kjer je jasno, da se kupuje nova stvar in ne le 'stvar ki dela' (v tem konkretnem primeru).
EDIT:
evo še prilimam ti člen iz ZVPot
20. člen
(1) Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim NOVIM (!!!) in BREZHIBNIM izdelkom.
pa še:
77. člen
(1) Samostojni podjetnik posameznik se kaznuje za prekršek z globo od 1,000.000 tolarjev do 5,000.000 tolarjev, pravna oseba pa z globo od 3,000.000 tolarjev do 10,000.000 tolarjev, če:
...
12. če kot proizvajalec ravna v nasprotju s prvim odstavkom 20. člena;
...
Neglede na ta člen, kot sem že rekel, bi ti moral dat nov in ne rabljen disk že po splošnih pravilih prodajne pogodbe in napake na kupljeni stvari.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: slovenec2 ()
sniffo ::
Prodajalec je sicer v garancijskem roku odgovoren tudi za škodo, nastalo zaradi odpovedi naprave, vendar je to pri izgubljenih podatkih težko oceniti.
Od kje ti pa to?
Od kje ti pa to?
zavajon ::
@slovenec2:
Prav imaš, v ZVPot piše:
17. člen
....
– rok, v katerem mora proizvajalec ravnati po zahtevi potrošnika in brezplačno odpraviti okvare in pomanjkljivosti izdelka ali pa oporečni izdelek brezplačno nadomestiti z enakim novim in brezhibnim izdelkom
....
@sniffo:
Kaj naj jim zaračunam škodo za izgubljene mp3je in divxe, potegnjene z emule?
Morda pa lahko čas, potreben za vzpostavljanje prejšnjega stanja.
Pa saj nimam namena komplicirati v nulo, rad bi le, da se uveljavljanje garancije izpelje po črki zakona, ne pa da trgovci nekaj mutijo.
Niti ne gre za neko veliko vrednost, disk je 120GB, tak pa danes ne bi smel stati več kot 70E. Gre bolj za higieno. Pri nas so trgovci običajno razmeroma arogantni, ko gre za njihove dolžnosti, 'slinijo' se samo takrat, ko kasirajo. Če smo že kupili kapitalizem in globalizacijo z vsemi slabostmi, zakaj ne bi uveljavili še prednosti, ki jih ta prinaša.
lp
Prav imaš, v ZVPot piše:
17. člen
....
– rok, v katerem mora proizvajalec ravnati po zahtevi potrošnika in brezplačno odpraviti okvare in pomanjkljivosti izdelka ali pa oporečni izdelek brezplačno nadomestiti z enakim novim in brezhibnim izdelkom
....
@sniffo:
Kaj naj jim zaračunam škodo za izgubljene mp3je in divxe, potegnjene z emule?
Morda pa lahko čas, potreben za vzpostavljanje prejšnjega stanja.
Pa saj nimam namena komplicirati v nulo, rad bi le, da se uveljavljanje garancije izpelje po črki zakona, ne pa da trgovci nekaj mutijo.
Niti ne gre za neko veliko vrednost, disk je 120GB, tak pa danes ne bi smel stati več kot 70E. Gre bolj za higieno. Pri nas so trgovci običajno razmeroma arogantni, ko gre za njihove dolžnosti, 'slinijo' se samo takrat, ko kasirajo. Če smo že kupili kapitalizem in globalizacijo z vsemi slabostmi, zakaj ne bi uveljavili še prednosti, ki jih ta prinaša.
lp
@LOL ::
tam ne obstaja RMA.
Čak in kaj ima RMA z določeno slovensko zakonodajo?
Hippy: The Doors?
Geek: The Windows!
Geek: The Windows!
slovenec2 ::
Ma lej, ti pejd lepo v štacuno (če si bliz doma, če ne pa pokliči ali dej dopis po mejlu) in jim razloži situacijo, da pač si že na oko videl, da je disk sumljiv, da ruži in da po opravljenih testih je očitno, da disk ni nov, pa čeprav bi moral bit, in jih prosi za zamenjavo.
Če kaj začnejo mutit: povej jim določbe iz ZVPot, zlasti kazenske :P Če še to jih ne gane, Tržna Inšpekcija (ponavad ta beseda jih strezne pa začnejo razmišljat kot ljudje).
Je pa res, da je pri nas, vsaj iz mojih izkušenj (sem res dal cel kup štacun skozi) kulturni in pravni nivo dokaj slab, namest da bi se ti opravičili, pa še kako majhno darilo dali, ki jih nič ne stane in nardi dober vtis na kupca, oni raje te napizdijo in te majo za enga kmetavzerja, češ: 'Kaj pa boš ti meni!' Včasih se vprašam ali lastnikom je res vseeno imet zadovoljne stranke, doh.
Če kaj začnejo mutit: povej jim določbe iz ZVPot, zlasti kazenske :P Če še to jih ne gane, Tržna Inšpekcija (ponavad ta beseda jih strezne pa začnejo razmišljat kot ljudje).
Je pa res, da je pri nas, vsaj iz mojih izkušenj (sem res dal cel kup štacun skozi) kulturni in pravni nivo dokaj slab, namest da bi se ti opravičili, pa še kako majhno darilo dali, ki jih nič ne stane in nardi dober vtis na kupca, oni raje te napizdijo in te majo za enga kmetavzerja, češ: 'Kaj pa boš ti meni!' Včasih se vprašam ali lastnikom je res vseeno imet zadovoljne stranke, doh.
SynTax64 ::
Jaz mam pri enem izmed diskov te vrednosti :
Power-On Time Count = 9720
Power Cycle Count = 995
Start/stop Count = 1002
Hardware ECC Recovered = -----
Je pa firme Exelstor (80Gb) star cca 2 leti, delujoč približno 12-16 ur na dan
Nesi to nazaj
Power-On Time Count = 9720
Power Cycle Count = 995
Start/stop Count = 1002
Hardware ECC Recovered = -----
Je pa firme Exelstor (80Gb) star cca 2 leti, delujoč približno 12-16 ur na dan
Nesi to nazaj
@LOL ::
OStane EDINO menjava z novim. Sej morda pri JAE jim verjetno rata da to podturijo enim noobm in nepoznavalcem (oni itak dobijo verjetno nov disk), .. Nice JAE: vem da nikoli ne bom kupoval tam. Teleta
Hippy: The Doors?
Geek: The Windows!
Geek: The Windows!
zavajon ::
Sem poklical, najprej je tip na telefonu izjavil kao da je vse OK, nato sem citiral 17. člen ZVPot, nakar me je prevezal k drugemu, s katerim sem se zmenil, da ga prinesem nazaj.
Hudič je v tem, da bi moral vsak imeti končano pravno fakulteto, če noče, da ga nategnejo. Odkar je uradni list on-line, lahko vsaj preberemo zakone, vendar kako naj si navaden smrtnik razlaga neskladnost med ZVPot in OZ?!
lp
Hudič je v tem, da bi moral vsak imeti končano pravno fakulteto, če noče, da ga nategnejo. Odkar je uradni list on-line, lahko vsaj preberemo zakone, vendar kako naj si navaden smrtnik razlaga neskladnost med ZVPot in OZ?!
lp
@LOL ::
Mislim ne vem od kje nekaterim wannabe "pravnikom" tule da ti lahko v garanciji menjajo za rabljeno robo. Mislim pa kako sklicevanje na RMA. Garancija je garancija...
zavajon: še napizdi jih malo tam, če ne drugega imaš stroške s prevozom...
zavajon: še napizdi jih malo tam, če ne drugega imaš stroške s prevozom...
Hippy: The Doors?
Geek: The Windows!
Geek: The Windows!
slovenec2 ::
Jup, ravno to, če nisi pravnik vem, da je težka, zlasti ker vem da razni serviserji si pač razlagajo po svoje zakonodajo in verjamem, da marsikdo je pol nategnjen.
Ne se dat, izkoristi tvoje pravice, ki ti grejo... če bo folk bil bolj ozaveščen, bodo tudi trgovci slejkoprej skapirali, da zgubljajo ugled in klientelo na tak način.
Ne se dat, izkoristi tvoje pravice, ki ti grejo... če bo folk bil bolj ozaveščen, bodo tudi trgovci slejkoprej skapirali, da zgubljajo ugled in klientelo na tak način.
zavajon ::
Saj tudi jaz sem mislil, da je samoumevno, da mora biti zamenjana roba nova, zato sem tudi začel to temo. Ampak v OZ piše, da mora zamenjeni izdelek "brezhibno delovati", ne pa biti nov. Brezhibno pa lahko deluje tudi rabljen izdelek. Seveda v tem ni logike. Prodajalec pošlje proizvajalcu pokvarjen izdelek nazaj, če se ga ne da/splača popraviti, vrne proizvajalec novega. Po mojem so tukaj malo zašuštrali tisti, ki so pisali OZ. Pa saj ni prvič...
lp
lp
jenrej ::
Evo.....tu gre za stvarno napako. Tudi sam sem imel pred časom soroden problem in dobil sem takšen odgovor iz Urada za varstvo potrošnikov.
Spoštovani!
Predvidevamo, da je v vašem primeru šlo za stvarno napako na izdelku. O
stvarni napaki govorimo, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno
normalno rabo ali za promet, ali če nima lastnosti, ki so potrebne za
posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana
oziroma bi mu morala biti znana, ali če nima lastnosti in odlik, ki so bile
izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane, ali če je prodajalec
izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec
ali model pokazan le zaradi obvestila.
V teh primerih lahko potrošnik, ki je prodajalca o napaki pravočasno (2
meseca od dneva, ko je bila napaka odkrita, vendar ne smeta miniti več kot
2 leti od izročitve stvari) in pravilno (v pisnem ali ustnem obvestilu o
napaki je potrebno natančno opisati napako in prodajalcu omogočiti, da
stvar pregleda) obvestil, od njega v skladu s 37.c členom Zakona o varstvu
potrošnikov (ZVPot, Uradni list RS, št. 98/04 – UPB2) zahteva:
- odpravo napak na blagu ali
- vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- zamenjava blaga z novim brezhibnim izdelkom ali
- vrnitev plačanega zneska,
pri čemer velja, da je potrošnik tisti, ki ima pravico izbrati, katerega od
omenjenih zahtevkov želi uveljavljati. Velja torej, da ni prodajalec tisti,
ki izbira, niti ne sme potrošniku »vsiliti« katerega od zgoraj naštetih
zahtevkov!
Podjetje mora potrošnikovi zahtevi, skladno z 39. členom ZVPot, ugoditi, če
napaka ni sporna oziroma podati pisni odgovor v primeru spora o napaki,
najkasneje v roku 8 dni od prejema zahteve. V kolikor podjetje svojih
obveznosti ne izpolni, se lahko potrošnik obrne na pristojni nadzorni
organ, in sicer Tržni inšpektorat RS, ki ukrepa v skladu s svojimi
pristojnostmi. V kolikor podjetje neupravičeno zavrne potrošnikovo zahtevo,
naj mu blago z napako zamenja z novim blagom, ali naj mu vrne znesek za
plačano blago, ali naj odpravi napako na blagu, pa se lahko potrošnik na
omenjeni organ obrne s predlogom za izdajo odločbe, s katero se podjetju
odredi, da potrošnikovi zahtevi ugodi (vendar le, če ni spora o napaki
oziroma je napaka nedvoumno dokazana).
Podjetje bi torej moralo ugoditi zahtevku, ki bi ga vi postavili (med
katerimi pa ni dobropisa). Opozorite podjetje na nepravilno reševanje
reklamacije, v kolikor pa se ne boste mogli dogovoriti, se obrnite na Tržni
inšpektorat RS.
Lep pozdrav,
xxxx xxxxx
MG - Urad RS za varstvo potrošnikov
p.s.: nimaš kaj, če ne morejo popravit...novo ali pa dnar.
Spoštovani!
Predvidevamo, da je v vašem primeru šlo za stvarno napako na izdelku. O
stvarni napaki govorimo, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno
normalno rabo ali za promet, ali če nima lastnosti, ki so potrebne za
posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana
oziroma bi mu morala biti znana, ali če nima lastnosti in odlik, ki so bile
izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane, ali če je prodajalec
izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec
ali model pokazan le zaradi obvestila.
V teh primerih lahko potrošnik, ki je prodajalca o napaki pravočasno (2
meseca od dneva, ko je bila napaka odkrita, vendar ne smeta miniti več kot
2 leti od izročitve stvari) in pravilno (v pisnem ali ustnem obvestilu o
napaki je potrebno natančno opisati napako in prodajalcu omogočiti, da
stvar pregleda) obvestil, od njega v skladu s 37.c členom Zakona o varstvu
potrošnikov (ZVPot, Uradni list RS, št. 98/04 – UPB2) zahteva:
- odpravo napak na blagu ali
- vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- zamenjava blaga z novim brezhibnim izdelkom ali
- vrnitev plačanega zneska,
pri čemer velja, da je potrošnik tisti, ki ima pravico izbrati, katerega od
omenjenih zahtevkov želi uveljavljati. Velja torej, da ni prodajalec tisti,
ki izbira, niti ne sme potrošniku »vsiliti« katerega od zgoraj naštetih
zahtevkov!
Podjetje mora potrošnikovi zahtevi, skladno z 39. členom ZVPot, ugoditi, če
napaka ni sporna oziroma podati pisni odgovor v primeru spora o napaki,
najkasneje v roku 8 dni od prejema zahteve. V kolikor podjetje svojih
obveznosti ne izpolni, se lahko potrošnik obrne na pristojni nadzorni
organ, in sicer Tržni inšpektorat RS, ki ukrepa v skladu s svojimi
pristojnostmi. V kolikor podjetje neupravičeno zavrne potrošnikovo zahtevo,
naj mu blago z napako zamenja z novim blagom, ali naj mu vrne znesek za
plačano blago, ali naj odpravi napako na blagu, pa se lahko potrošnik na
omenjeni organ obrne s predlogom za izdajo odločbe, s katero se podjetju
odredi, da potrošnikovi zahtevi ugodi (vendar le, če ni spora o napaki
oziroma je napaka nedvoumno dokazana).
Podjetje bi torej moralo ugoditi zahtevku, ki bi ga vi postavili (med
katerimi pa ni dobropisa). Opozorite podjetje na nepravilno reševanje
reklamacije, v kolikor pa se ne boste mogli dogovoriti, se obrnite na Tržni
inšpektorat RS.
Lep pozdrav,
xxxx xxxxx
MG - Urad RS za varstvo potrošnikov
p.s.: nimaš kaj, če ne morejo popravit...novo ali pa dnar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jenrej ()
zavajon ::
Prinesem disk, mi dajo novega, zapakiranega.
Pridem do neta, preverim model in ugotovim, da so mi dali verzijo z 2mb cache namesto 8mb.
Ti se res zajebavajo!
Saj če bi mi iz prve dali tega, bi prebolel, ampak tako...
lp
Volk| ::
Pa tale AIDA kaze pravilno?
Jaz vem da imam disk vsaj 2 leti pa imam naslednje vrednosti:
01 Raw Read Error Rate 51 200 200 0 OK: vrednost je normalna
03 Spin Up Time 21 163 162 2833 OK: vrednost je normalna
04 Start/Stop Count 0 100 100 90 OK: ni napak
05 Reallocated Sector Count 140 200 200 0 OK: vrednost je normalna
07 Seek Error Rate 51 200 200 0 OK: vrednost je normalna
09 Power-On Time Count 0 91 91 6860 OK: ni napak
0A Spin Retry Count 51 100 253 0 OK: vrednost je normalna
0B Calibration Retry Count 51 100 253 0 OK: vrednost je normalna
0C Power Cycle Count 0 100 100 86 OK: ni napak
BE posebnost proizvajalca 45 61 47 39 OK: vrednost je normalna
C2 Temperature 0 104 90 39 OK: ni napak
C4 Reallocation Event Count 0 200 200 0 OK: ni napak
C5 Current Pending Sector Count 0 200 200 0 OK: ni napak
C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 200 200 0 OK: ni napak
C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: ni napak
C8 Write Error Rate 51 200 200 0 OK: vrednost je normalna
Jaz vem da imam disk vsaj 2 leti pa imam naslednje vrednosti:
01 Raw Read Error Rate 51 200 200 0 OK: vrednost je normalna
03 Spin Up Time 21 163 162 2833 OK: vrednost je normalna
04 Start/Stop Count 0 100 100 90 OK: ni napak
05 Reallocated Sector Count 140 200 200 0 OK: vrednost je normalna
07 Seek Error Rate 51 200 200 0 OK: vrednost je normalna
09 Power-On Time Count 0 91 91 6860 OK: ni napak
0A Spin Retry Count 51 100 253 0 OK: vrednost je normalna
0B Calibration Retry Count 51 100 253 0 OK: vrednost je normalna
0C Power Cycle Count 0 100 100 86 OK: ni napak
BE posebnost proizvajalca 45 61 47 39 OK: vrednost je normalna
C2 Temperature 0 104 90 39 OK: ni napak
C4 Reallocation Event Count 0 200 200 0 OK: ni napak
C5 Current Pending Sector Count 0 200 200 0 OK: ni napak
C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 200 200 0 OK: ni napak
C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: ni napak
C8 Write Error Rate 51 200 200 0 OK: vrednost je normalna
Opkow ::
Zavajon je navedel sledec podatek o "novem" 120 GB disku, ki mu je dala Aida
Power-On Time Count = 54317
Enote so v urah. Ce malo preracunam, dobim cifro dobrih 6 let... ???
Hmmm... Realno?
Al se mi pozna, da sem lihkar vstal?
//Dodatkek: Kar hocem rect je to, da mi je malo cudno, da je disk nabral toliksno kilometrino. Sem malo pobrskal po netu, in sem ugotovil, da naj bi prvi diski s kapaciteto 120 GB prisli okoli leta 2002. Da bi pa disk zacel nonstop delat 24 ur na dan, ko je prisel iz stacune, brez remonta masine vmes,... se mi zdi precej veliko za neki IDE disk.
Power-On Time Count = 54317
Enote so v urah. Ce malo preracunam, dobim cifro dobrih 6 let... ???
Hmmm... Realno?
Al se mi pozna, da sem lihkar vstal?
//Dodatkek: Kar hocem rect je to, da mi je malo cudno, da je disk nabral toliksno kilometrino. Sem malo pobrskal po netu, in sem ugotovil, da naj bi prvi diski s kapaciteto 120 GB prisli okoli leta 2002. Da bi pa disk zacel nonstop delat 24 ur na dan, ko je prisel iz stacune, brez remonta masine vmes,... se mi zdi precej veliko za neki IDE disk.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Opkow ()
kixs ::
Volk|: kaj je narobe s tvojimi podatki?
Killer: ja, preracunano res pride nekaj cez 6 let. En moj 40Gb ima tudi tak podatek, pa vem, da je realen.
AIDA32, pa kolikor vem, kaze pravilne SMART podatke. Ceprav je res cudno, da bi en 120GB, ki se niso niti toliko let na trziscu tok kazal. Mozno, da je res kaksen "refurbish" disk.
LP
Killer: ja, preracunano res pride nekaj cez 6 let. En moj 40Gb ima tudi tak podatek, pa vem, da je realen.
AIDA32, pa kolikor vem, kaze pravilne SMART podatke. Ceprav je res cudno, da bi en 120GB, ki se niso niti toliko let na trziscu tok kazal. Mozno, da je res kaksen "refurbish" disk.
LP
zavajon ::
Power-On Time Count = 54317
Res sem dobil ta rezultat, vendar sem na netu našel informacijo, da nekateri proizvajalci podajajo to vrednost v minutah, kar se mi zdi bolj realno. Pa RMA informacija na Maxtorjevi strani je disk v garanciji do 10.2007, torej bi lahko bil v uporabi dobri 2 leti. Tako da se v urah gotovo ne izide.
Sicer pa sem disk vrnil, in najbrž čaka kakšnega drugega "srečneža".
Vrnil sem tudi drugega in zdaj čakam, da poteče 8 dni, v katerih mi morajo vrniti denar (obljubil sem jim, da v kolikor mi ne vrnejo denarja, jih prijavim inšpekciji), potem pa akcija naprej.
Vsekekor pa me v bližini JAE ne bo več (OK, morda, če bodo ostali edina trgovina v radiusu 500km).
lp
Res sem dobil ta rezultat, vendar sem na netu našel informacijo, da nekateri proizvajalci podajajo to vrednost v minutah, kar se mi zdi bolj realno. Pa RMA informacija na Maxtorjevi strani je disk v garanciji do 10.2007, torej bi lahko bil v uporabi dobri 2 leti. Tako da se v urah gotovo ne izide.
Sicer pa sem disk vrnil, in najbrž čaka kakšnega drugega "srečneža".
Vrnil sem tudi drugega in zdaj čakam, da poteče 8 dni, v katerih mi morajo vrniti denar (obljubil sem jim, da v kolikor mi ne vrnejo denarja, jih prijavim inšpekciji), potem pa akcija naprej.
Vsekekor pa me v bližini JAE ne bo več (OK, morda, če bodo ostali edina trgovina v radiusu 500km).
lp
Volk| ::
@kixs97
Moj disk laufa ze vec kot 2 leti pa ima Power-On Time Count =6860
Zato se sprasujem ce to ok kaze. namrec,meni pol premalo.
ALi pa narobe preberem podatke?
Moj disk laufa ze vec kot 2 leti pa ima Power-On Time Count =6860
Zato se sprasujem ce to ok kaze. namrec,meni pol premalo.
ALi pa narobe preberem podatke?
zavajon ::
6860 h ~ 285 dni
Se mi zdi to kar realno, če je uporabljen 2 leti. Saj se disk najbrž ne vrti non-stop.
lp
Se mi zdi to kar realno, če je uporabljen 2 leti. Saj se disk najbrž ne vrti non-stop.
lp
Volk| ::
Torej za nekatere kaze v urah, druge pa v sekundah?
hm...moralo bi biti neko privzeto ne pa pol moras sam si mislit kaj je kaj.
hm...moralo bi biti neko privzeto ne pa pol moras sam si mislit kaj je kaj.
zavajon ::
Kratko razlago SMART parametrov dobiš na http://www.hdsentinel.com/help/faq.html.
Ko potrebuješ, malo pogooglaš za svojega proizvajalca.
lp
Ko potrebuješ, malo pogooglaš za svojega proizvajalca.
lp
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Trdi disk umira? (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 13037 (10288) | radmannsdorf |
» | zamrzovanje računalnika - virus?Oddelek: Pomoč in nasveti | 1175 (1074) | botanik |
» | Disk Seagate st31000340as 1TB barracudaOddelek: Pomoč in nasveti | 3612 (1850) | KTr1sk |
» | kaj pravite na to (SMART report mojega diska)Oddelek: Strojna oprema | 1300 (1126) | steiner |
» | Gretje HDD-jaOddelek: Hlajenje in modifikacije | 1510 (1287) | Vlady |