» »

HTML 5

strani: « 1 2 3 ... 6

Icematxyz ::

Nekaj zanimivih tehnologij in smernic, ki jih prinaša HTML 5.

Upravljanje z video datotekami na spletu na podoben/enak način, kot to počnemo sedaj s fotografijami. WebM, Theora... To sicer ne prihaja v prihodnosti, ampak je že tukaj v tem trenutku.

WebGL

WebGL is a cross-platform, royalty-free web standard for a low-level 3D graphics API based on OpenGL ES 2.0, exposed through the HTML5 Canvas element as Document Object Model interfaces. Developers familiar with OpenGL ES 2.0 will recognize WebGL as a Shader-based API using GLSL, with constructs that are semantically similar to those of the underlying OpenGL ES 2.0 API. It stays very close to the OpenGL ES 2.0 specification, with some concessions made for what developers expect out of memory-managed languages such as JavaScript.


WebCL

WebCL will enable web applications to harness GPU and multi-core CPU parallel processing from within a Web browser, enabling significant acceleration of applications such as image and video processing and advanced physics for WebGL games.


Spletni brskalniki s podporo za tehnologije tipa Native Client

Native Client is an open-source technology that allows you to build web applications that seamlessly execute native compiled code inside the browser.


Še primer za Chrome:

Native Client allows C/C++ code to be run inside the browser, and enables developers to connect C/C++ libraries for graphics and audio and to port desktop and web applications; Pepper provides the required C/C++ APIs.


Chrome 14 beta goes Native

RockyS ::

HTML5 dejansko predstavlja nek nov mejnik na (v?) internetu.

Icematxyz ::

Da, prinaša bistveno bolj tesno in standardizirano interakcijo med strojno in programsko opremo odjemalca s strežnikom, popolnoma spreminja/poenostavlja izmenjavo avdio/video vsebin na spletu, 2D spletnim aplikacijam dodaja še privzeto in zmogljivo tretjo dimenzijo...

Kvalitetni "programsko/strojni odjemalci" prinašajo torej "bolj polno" privzeto izkušnjo za uporabnika in večjo uporabo/izrabo strojne opreme odjemalca za prikaz in uporabo spletnih vsebin!

Zgodovina sprememb…

RockyS ::

Večjo uporabo strojne opreme za odjemalce, kaj pa za strežnike?

Icematxyz ::

Boljša izraba strojne opreme odjemalca, kot je to sedaj je pomembna za uporabnika predvsem za to, ker odjemalec mora opraviti "težko delo", da uporabniku prikaže rezultat. Se pravi odjemalec mora tekoče predvajati HD video vsebino in zagotavljati dovolj visoko raven FPS pri 3D igri in opraviti na primer s pomočjo WebCL določen zahtevne preračune in pri tem paziti še seveda na dobro avtonomijo mobilne naprave in tako naprej...

Zgodovina sprememb…

Gandalfar ::

Icematxyz je izjavil:

Da, prinaša bistveno bolj tesno in standardizirano interakcijo med strojno in programsko opremo odjemalca s strežnikom, popolnoma spreminja/poenostavlja izmenjavo avdio/video vsebin na spletu, 2D spletnim aplikacijam dodaja še privzeto in zmogljivo tretjo dimenzijo...


Glede na to kako groba in luknjasta je specifikacija in da se se vedno razvija je kvecjemu evolucija obstojecih resitev in ne revolucija kot se predstavlja.

Icematxyz ::

No ja.

Od vseh napisanih novosti, ki sem jih predstavil in jih prinaša HTML 5 v tem trenutku najdem le eno obstoječo in "približno" alternativo, ki to seveda ni za eno izmed omenjenih novosti, to je:

 Primer Ena

Primer Ena



Ali sem še kaj spregledal?

Gandalfar ::

Kot tudi goro raznih pluginov in razlicno implementiranih formatov kot so http://www.libpng.org/pub/mng/

Icematxyz ::

Gandalfar je izjavil:

Kot tudi goro raznih pluginov in razlicno implementiranih formatov kot so http://www.libpng.org/pub/mng/


Da, razno razne formate za fotografije že imamo in "razne dodatke".

Zdaj pa dobivamo še privzeto video/avdio podporo na enak/podoben način, kot upravljamo s fotografijami. Oziroma ne da dobivamo, to že imamo v okviru HTML 5 standarda v tem trenutku!

Dodatke tudi imamo da, "ampak privzeto omogočene dodatke", ki bi (direktno) izrabljali strojno opremo za preračune (GPGPU) in vzporedno izrabljali CPU in GPU cikle strojne opreme in koristili tudi 3D strojno podporo (OpenGL ES) nimamo? Oziroma imamo v tem trenutku že v okvirju standarda HTML 5 tudi že nekaj te podpore. Se pravi že implementirane podporo v spletnih brskalnikih, ki jo že lahko začnemo uporabljati!

Zgodovina sprememb…

Tody ::

In pol pride IE 6 :) Ali pa IE 7 ali pa IE 8 :D Kateri ne podpira video značke in moreš dajat potem flash da zadeva dela. Roko na srce mozilla in chorme (za opero res nevem) sta malce zmedla ljudi da nevedo do katere verzije točno se je HTML 5 preskos zgodil, poleg tega je mozilla itak tako nadležna s posodobitvami da prej al slej moreš to narest. Chrome te pa itak nič ne vpraša.

Icematxyz ::

In pol pride IE 6 :) Ali pa IE 7 ali pa IE 8 :D Kateri ne podpira video značke in moreš dajat potem flash da zadeva dela.


Ne. Daš WebM in je to to.

Gandalfar ::

Ice: WebM je vendor extension ;)

RockyS ::

Zakaj bi sploh razmišljal o IE6 in IE7 ? Pripopaš gor link do nove verzije in adijo.

Icematxyz ::

Gandalfar je izjavil:

Ice: WebM je vendor extension ;)


Member List

Bolj ali manj je jasno, da o izbiri video formata, ki bo zapisan v HTML 5 standardu, kot tisti, ki ga bi naj podpirali spletni brskalniki, ki želijo biti HTML 5 združljiv odločajo "tudi vendorji"!

Katere opcije imamo v tem trenutku na voljo in med njimi izbiramo pa je tudi bolj ali manj jasno.

Gandalfar ::

Pac samo pravim, da bodi korekten pri tem kaj oznacujes kot standarndi HTML5. WebM to pac ni :)

Icematxyz ::

Gandalfar je izjavil:

Pac samo pravim, da bodi korekten pri tem kaj oznacujes kot standarndi HTML5. WebM to pac ni :)


Kvečjemu so v tem trenutku vsi trije formati, če želimo biti korektni in ne gremo brati pogojev, ki jih naj format izpolnjuje! ;)

Tody ::

Rocky to je zmeri dilema. Če delaš stran za enga šalabajzerja ti je res vseeno da tisti en ali dva ki prideta gor ne vidita zadeve. Če bo pa stran obiskovalo par tisoč ljudi pa nekako ni vseeno ali bo 100 ali 200 ljudi videlo stran ali ne. Ali pač? :)

RockyS ::

Če bo stran obiskovalo par tisoč ljudi, potem sploh nima smisla (spet odvisno od ciljanega trga) se ozirat na tistih 19% ki jih uporablja IE6 in IE7.

MrBrdo ::

Sej na IE6 mislim da niti Gmail ni več uradno podprt.
MrBrdo

Gandalfar ::

google je droppnil ie7 pred kratkim

Tody ::

Rockys tebi kot računalničarju seveda ne, ko pa ti nekdo da xyz denarja za neko stran in če ti zamori zaradi tega pač je problem. Zdej ali ga rešuješ prej ali pa 5 minut pred dvanajsto je pa druga zgodba.

Icematxyz ::

Tody je izjavil:

Rockys tebi kot računalničarju seveda ne, ko pa ti nekdo da xyz denarja za neko stran in če ti zamori zaradi tega pač je problem. Zdej ali ga rešuješ prej ali pa 5 minut pred dvanajsto je pa druga zgodba.


Če ti plača nekdo za to, da boš mu naredil "fallback" iz Flash video vsebine na "GIF animacijo" boš mu to pač naredil a ne da? V čem je problem?

Za vse tiste, ki pa vidijo v vsem skupaj toliko ovir, pa pač "lepite" Youtube video vsebine in bo Youtube za to poskrbel sam.

Tody ::

V tem da ti fallbacke noben ne plača :) Ampak kr pričakujejo da bo zadeva delala, torej moreš neki ekstra delat ali pa pač ne uporabljat novih tehnologij.

Gandalfar ::

Pac .. 'html5 video' ti v real-world produkciji ne prinasa prednosti pred flashem oz. h264 enkodiranimi video posnetki.

Lion29 ::

tody... ti si strokovnjak in lepo stranki poves, da podporo za dinozavre morajo 1x vec doplacat (ker je 1x vec dela)...

in se enkrat... nekdo omenja 16% uporabnikov ie6 in 7... tolko jih je samo, ker jim dajete potuho (tody predvsem ti).... ce strani nebi podpirale teh dinozavrov bi uproabniki bili primorani sami adgraditi! nobenega razloga ni, da nebi!

google je pa car, ker poskusa nekaj naredit na tem... ze pred casom so dropnili podporo na YT, zdaj se pr ostalih storitvah... avtomatsko nadgrajujeo svoj brskalnik...investirajo ogromno zato, d ase html5 sprejme, naredili so svoj rendering engine "znotraj IE6" etc, etc...

nobenega developerja, ki podpira mie6 ali 7 ne jemljem vec resno!
Frontend UI/UX developer

usoban ::

Gandalfar > Pac .. 'html5 video' ti v real-world produkciji ne prinasa prednosti pred flashem oz. h264 enkodiranimi video posnetki.

Zaenkrat. Pa sploh problem ni h264 (odštejmo da je licenčen), ampak flash, ki je švicarski sir in dela skoz slabše. Zaradi mene naj standardizirajo h264 kot uradni HTML5 video kodek, samo naj bo stvar podprta v vseh modernih browserjih (starejši bodo itak odpadli s časom, tako kot je odpadel IE6).

Ena boljših stvari, ki jih prinaša HTML5 je webstorage. Do sedaj pač ni bilo mogoče naredit offline aplikacije, sedaj je to že možno.
Potem so tukaj WebSocketi, ki olajšajo delo z real-time web aplikacijami. Trenutno so sicer površno podprti, pa tudi specifikacija jih nekoliko omejuje. Potrebujejo poseben handshake, zato recimo aplikacije ala torrent client brez proxy serverja niso možne.

HTML5 ima sicer nekaj novih stvari, predvsem pa je standardizacija obstoječih rešitev, za katere trenutno rabimo fallbacke in hacke. Overall, bolje za nas developerje, kot tudi za uporabnike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: usoban ()

Tody ::

Lion29 ti nisi nobene zadeve še prodal ane?

Developerji bi z veseljem opustili IE (nasploh!!!) če bi bilo pomoje bi samo za spletne strani za chrome razvijal.

Lion29 ::

Tody: v 14 letih kot web developer, verjemi, da sem prodal OGROMNO stvari ;) doooolgosem izgubljal tudi zivce z ie6, sure... ampak zdaj kot zdaj pa mi ne pade niti na pamet... raje preskocim stranko, ce je tecna... se raje pa ji na preprost nacin razlozim, da je potrebno "move on"
Frontend UI/UX developer

Icematxyz ::

Gandalfar je izjavil:

Pac .. 'html5 video' ti v real-world produkciji ne prinasa prednosti pred flashem oz. h264 enkodiranimi video posnetki.


Seveda prinaša. Privzeta izkušnja out-of-the-box in ne z dodatki za vse in enako/podobno upravljanje z video vsebinami na spletu, kot to sedaj počnemo s fotografijami.

Zgodovina sprememb…

Tody ::

Lion good for you da se lahko greš tako :)

Gandalfar ::

> Seveda prinaša. Privzeta izkušnja out-of-the-box in ne z dodatki za vse in enako/podobno upravljanje z video vsebinami na spletu, kot to sedaj počnemo s fotografijami.

Ljudem flash zaradi youtuba 'kar dela'. Kot developer se moras pa ekstra pretegnit za tistih par procentov ljudi, ki majo html5 pa se tam si omejen z non-fullscreen videom.

Pac naredis tako, da dela na iPadu, vsem ostalim serviras boljsi flash player.

Icematxyz ::

Ljudem flash zaradi youtuba 'kar dela'. Kot developer se moras pa ekstra pretegnit za tistih par procentov ljudi, ki majo html5 pa se tam si omejen z non-fullscreen videom.


Saj sem napisal višje:

Za vse tiste, ki pa vidijo v vsem skupaj toliko ovir, pa pač "lepite" Youtube video vsebine in bo Youtube za to poskrbel sam.


Se pravi v praksi to zgleda tako, da "stock Ubuntu" lepo predvaja "Youtube" HTML 5 video vsebino na spletni strani, ki jo uporabnik obišče.

Pac naredis tako, da dela na iPadu, vsem ostalim serviras boljsi flash player.


Ah, iPad, to so pa potem res že detajli. Sem mislil, da je "problem večji". ;)

techfreak :) ::

Se pravi v praksi to zgleda tako, da "stock Ubuntu" lepo predvaja "Youtube" HTML 5 video vsebino na spletni strani, ki jo uporabnik obišče.

Dokler bo stock verzija OEM OSa (Windows, Mac) predvajala Flash video se ni vredno ozirati na tistih par promilov Ubuntu uporabnikov, ki lahko Flash namestijo z tremi kliki.

Pri predvajanju videov preko HTML5 izgubiš veliko ter minimalno pridobiš. Če grafična kartica podpira strojno dekodiranje bo to uporabljeno tako pri Flashu kot pri HTML5, torej ne bo velike razlike v porabi CPUja.

Ah, iPad, to so pa potem res že detajli. Sem mislil, da je "problem večji". ;)

Kakšni detajli? iPad je najbolj popularna tablica, če vsebina dela za njo potem bo tudi za iPhone.

Gandalfar ::

Problem je, da se ta html5 video prodaja kot alternativa flashu, ceprav to ni. Gledam zdaj za 'adaptive streaming' resitve za HTML5 in so zal se v zelo povojih proti RTMP(S)(E) resitvam od flasha, ce sploh so.

Icematxyz ::

Dokler bo stock verzija OEM OSa (Windows, Mac) predvajala Flash video se ni vredno ozirati na tistih par promilov Ubuntu uporabnikov, ki lahko Flash namestijo z tremi kliki.


Out-of-the-box?

Saj pa na Ubuntu dela Flash predvajalnik? Zakaj si izpostavil Ubuntu uporabnike? Za to, ker sem jaz dal Ubuntu OS kot primer, kaj pomeni dobra out-of-the-box izkušnja? Saj pa tudi na Windows OS je zgodba lahko popolnoma enaka. Sicer z IE9 zaenkrat še ne, ampak s pomočjo FireFox, Chrome in Opera... pa je zgodba popolnoma enaka, kot na Ubuntu. Ubuntu sem pač dal za referenco, ker gre pač za eden boljših OS in mi pač "prvi pade na misel", zadeva je pa dosti bolj splošna v praksi!

Pri predvajanju videov preko HTML5 izgubiš veliko ter minimalno pridobiš. Če grafična kartica podpira strojno dekodiranje bo to uporabljeno tako pri Flashu kot pri HTML5, torej ne bo velike razlike v porabi CPUja.


Seveda pridobiš ogromno. Ne rabiš Flash predvajalnika in video posnetek naložiš na "shrani.si" ali svoj strežnik in "ga prilepiš" na slo-tech. Nepojemljivo torej za trenutne razmere!

Pa saj sploh ni vprašanje, če bomo to počeli ali ne. A še kdo o tem sploh resno razpravlja če bomo ali ne bomo, oziroma če že ali še ne počnemo tega?

To bomo počeli in že počnemo, zdaj je še samo "nekaj težav" okrog izbire formata. Se pravi ne pa dovolj "velikih težav", da že sedaj tega ne bi mogel početi, če se za to odločiš in to počneš.

Kakšni detajli? iPad je najbolj popularna tablica, če vsebina dela za njo potem bo tudi za iPhone.


Že v tem trenutku torej moraš za "iPad" uporabnike narediti nekaj samo za njih, da jim video deluje? S tega vidika se torej popolnoma nič ne spremeni? Lahko gre za uporabnike iPad le še na bolje čez čas ali pa ostane stanje kvečjemu enako?

Gledam zdaj za 'adaptive streaming' resitve za HTML5 in so zal se v zelo povojih proti RTMP(S)(E) resitvam od flasha, ce sploh so.


Za iPad? To se mi zdi, da sva z uporabnikom @techfreak :) pred nekaj časa že razpravljala.

Če pa hočeš preprost odgovor, tega za ogled fotografije na spletu ne potrebuješ, torej tudi če boš prilepil WebM video na svoj blog je to bolj ali majn to. Enostavno in preverjeno deluje.

Gandalfar ::

Deluje ze .. vendar slabo. V primeru, da se gres kaj vec kot samo to da prilepis 30s clip svojega macka na svoj blog .. ampak zelis ponudit kvalitetno streaming resitev je zal Flash se vedno edina resna moznost.

Icematxyz ::

Gandalfar je izjavil:

Deluje ze .. vendar slabo. V primeru, da se gres kaj vec kot samo to da prilepis 30s clip svojega macka na svoj blog .. ampak zelis ponudit kvalitetno streaming resitev je zal Flash se vedno edina resna moznost.


Boljše že je vse skupaj, kot kakšna 30s "GIF animacija" svoje mačke. Se pravi, ker je ločljivost lahko višja in posnetek seveda daljši in rezultat dosežen na zelo enostaven način lahko posnetek zajema še brez težav tudi preostale hišne ljubljence. Da ni potem rivalstva!

Zgodovina sprememb…

techfreak :) ::

Že v tem trenutku torej moraš za "iPad" uporabnike narediti nekaj samo za njih, da jim video deluje? S tega vidika se torej popolnoma nič ne spremeni? Lahko gre za uporabnike iPad le še na bolje čez čas ali pa ostane stanje kvečjemu enako?

Ne, za vse mobilne uporabnike moraš narediti posebej - postrežti URL do videa.

Boljše že je vse skupaj, kot kakšna 30s "GIF animacija" svoje mačke. Se pravi, ker je ločljivost lahko višja in posnetek seveda daljši in rezultat dosežen na zelo enostaven način lahko posnetek zajema še brez težav tudi preostale hišne ljubljence. Da ni potem rivalstva!

HTML5 video ni nikakor lažji (ali hitrejši), ker moraš vsebino prekodirati s pomočjo večih kodekov.

Icematxyz ::

Ne, za vse mobilne uporabnike moraš narediti posebej - postrežti URL do videa.


Pri HTML 5 narediš eden video za vse uporabnike da. To je point da.

HTML5 video ni nikakor lažji (ali hitrejši), ker moraš vsebino prekodirati s pomočjo večih kodekov.


Ja, res je vse skupaj zelo komplicirano. Ali pa tudi ne:

http://www.mirovideoconverter.com/

S tem da za Theora ali WebM ne vidim razloga, zakaj ne bi uporbniku kodirnika ponujal že sam spletni brskalnik. Skratka "težje", kot je uporabnikom sedaj s HTML 5 videom ni in ne bo. Kvečjemu obratno!

Gandalfar ::

Ja ce imas low-res video macke, potem res rabis samo dva fajla - h264 baseline in webm. Pac jebiga, ce se ne bo dobro preko mobitela odpiral ali pa, da bo malo in kockasto na desktopu.

Icematxyz ::

V večini primerov bo šlo le za eno video datoteko. Tako kot sedaj ne razmišljaš o tem, kakšne ločljivosti naj bo fotografija, "print screen" in "nalepiš"!

Zgodovina sprememb…

Gandalfar ::

Ja, za h264 baseline bo slo.

Icematxyz ::

Gandalfar je izjavil:

Ja, za h264 baseline bo slo.


Za iPad uporabnike? :)

Gandalfar ::

Ja, drugace ti ne dela niti na androidih ;)

Icematxyz ::

Gandalfar je izjavil:

Ja, drugace ti ne dela niti na androidih ;)


 Preglednica Podprtih Formatov Android

Preglednica Podprtih Formatov Android



Android 2.3.3 gives you another reason to want it: WebM support

Bodo pa zdaj tudi pri Motorola & Co. začeli malo bolj resno strojne kodirnike/odkodirnike "lepiti" v svoje naprave in še samo "HD 1080p spletni video" pride v poštev tudi na mobilnikih! Kdo bo plačal za ves "porabljen bandwidth" pa mene ne sprašuj! ;)

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: bluefish ()

Gandalfar ::

To je strojno pospesen webm?

Icematxyz ::

Ne (še).

Gandalfar ::

11 hard truths about HTML5 - http://www.infoworld.com/print/169665

RockyS ::

Za konvertat je še zmeraj najboljša rešitev ffmpeg (php) ?

Icematxyz ::

O nobeni različici HTML standarda še nisem bral toliko razprav in "hard truths" in ne vem kaj še vse, ampak verjetno zaradi zadeve omenjene na koncu tega odgovora in ne zaradi HTML standarda samega. Tako da tudi to je "nadgradnja" da.

Glede video formata pa vidim, da se omenja le to in sicer "hard truth" je to, da zaenkrat imamo 2 bloka "vendorjev", ki bi rada uspela s svojo rešitvijo. Nič novega torej in nekako imam občutek, da smo že samo v tej temi to bolj ali manj "obdelali".

Kaj se pa tiče preostalih "hard truths" pa dejansko govorijo najprej o oblačnem računalništvu in skozi to prizmo "vrednotijo" HTML 5 in naštevajo "hard truths" o "HTML 5"? Kje pa je "slo-tech" in "blog" o "mačkah", 3D mačkah se razume in "Folding@home", kar iz spletnega brskalnika in... se pravi vse ostalo?

Se pravi naslov bi res lahko bil 11 hard truths about HTML5 ali pa morda še malo bolj natančno 11 hard truths about cloud computing? Kjer mimogrede naj spet omenim eno dejstvo, oblačnemu računalništvu se velika podjetja ne bodo odrekla. Prav nasprotno in če ga ne bo omogočal standard tipa HTML 5, kjer so interesi vseeno bolj enakomerno zastopani (Member List) bo pa se na koncu zgodilo kaj? Nič drugega, kot "nov dodatek" ali celo več le teh, ki ga/jih boš namestil v spletni brskalnik in bo/bodo počel/počeli bolj ali manj to, kar članek opisuje? Naj samo omenim še drugo plat medalje. V tem trenutku bolj ali manj "moraš" uporabiti "Youtube", da si na "slo-tech" lahko ogledaš video vsebino. To je pač "hard truth" da. Po nadgradnji na HTML 5 bo pa pač to še eden "hard truth" manj!
strani: « 1 2 3 ... 6


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Mozilla in Xiph predstavila nov audio kodek Opus (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
525098 (2368) Icematxyz
»

Podpora za strojno pospešeno predvajanje h.264, aac in mp3 v mobilnem firefoxu skoraj (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Android
1126660 (3549) Icematxyz
»

WebM - vprašanja in razprave

Oddelek: Programska oprema
453688 (1775) Icematxyz
»

W3C in WHATWG sprta okoli usode HTML5

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
375553 (3850) Icematxyz
»

Chrome ne bo več podpiral H.264, le WebM (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
14011018 (6405) Icematxyz

Več podobnih tem