Forum » Loža » Nov zakon za mlade voznike.
Nov zakon za mlade voznike.
amigo_no1 ::
imagodei
Tukaj se motiš.
Imel sem na avtu 5 let stare obnovljene gume letne (matador nekaj), profila dovol (6 mm)j, malo vožene (10k km na leto), v suhem nič posebno (ne v plus ali minus), a ko je bila cesta mokra se niti mogel peljati niti po omejitvah.
Tako da teh 200EUR bo šlo na račun slabših komponent (beri gume) v 90% primerov.
Ko sem jih zamenjal za ene spodobne Continentalke je bilo kot da imam drug avto kar se tiče lege.
onyx je jamral o tem, da največ pripomorejo dobre gume in tehnična izpravnost avtomobila. Jasno - tukaj ne sme biti dileme. Vendar pa, če nekdo vozi zmerno in ne na meji zmogljivosti avtomobila ali gum oz. na meji svojih zmogljivosti, potem 5-10% razlike v oprijemu gum v 95% situacij na cesti ne igra bistvene vloge.
Tukaj se motiš.
Imel sem na avtu 5 let stare obnovljene gume letne (matador nekaj), profila dovol (6 mm)j, malo vožene (10k km na leto), v suhem nič posebno (ne v plus ali minus), a ko je bila cesta mokra se niti mogel peljati niti po omejitvah.
Tako da teh 200EUR bo šlo na račun slabših komponent (beri gume) v 90% primerov.
Ko sem jih zamenjal za ene spodobne Continentalke je bilo kot da imam drug avto kar se tiče lege.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: amigo_no1 ()
BlueRunner ::
WarpedGone je izjavil:
2. Naglo bremzanje je zame vse, kjer nimam dovolj časa za umik tace iz gasa
Hmm, avtomatik in bremzaš z levo nogo? So te tako učili v avtošoli al si se tega priučil sam? :)
Men so nalagal da je leva primerna samo in izključno za sklopko, gas in bremza pa sta v domeni desne noge.
Men so pa nalagal, da stavek prebereš do konca. Napisal sem dobsedno " Naglo bremzanje je zame vse, kjer nimam dovolj časa za umik tace iz gasa, preučitev situacije in po potrebi dodatnega popravka hitrosti z nežnim pritiskom na zavoro."
Okrepljen je del, ki ga nisi prebral in potem seveda potegnil ven napačen zaključek. Valjda z desno bremzam, ampak poanta je v temu kaj naredim po tem, ko umaknem desno iz gasa... naglo == refleksno nagazim bremzo. rahlo == po potrebi in premisleku uporabim bremzo.
Imel sem na avtu 5 let stare obnovljene gume letne (matador nekaj)
Vsak, ki sem ga do sedaj slišal govoriti na temo gum, je vedno rekel, da starejše od 3 let samo še v kanto. Material po tem času namreč že izgubi svoje lastnosti. Sicer ne vem kako je z obnovljenimi, ampak sam jim ne zaupam...
Ni ga pa bolj grozljivega, kot poslušati gume, ki cvilijo po krožišču v BTC pri hitrosti kakšnih 20-25km/h. Grozljivo. Tukaj bi moral obstajati način kako takšno vozilo na licu mesta spraviti ven iz prometa, dokler se napake ne odpravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
overlord_tm ::
BlueRunner je izjavil:
Ni ga pa bolj grozljivega, kot poslušati gume, ki cvilijo po krožišču v BTC pri hitrosti kakšnih 20-25km/h. Grozljivo. Tukaj bi moral obstajati način kako takšno vozilo na licu mesta spraviti ven iz prometa, dokler se napake ne odpravi.
V BTC je tako zanic asfalt da so cvilile tudi cisto nove Dunlop SP Sport Fast Response. Sicer pri 20km/ se ne, pri 30 pa ze.
amigo_no1 ::
Se bo potem kdo spravil pred BTC (parkirišča) in šel gledat DOT gum na avtomobilih ?
Očitno bo veliko ljudi šlo domov peš.
Očitno bo veliko ljudi šlo domov peš.
kixs ::
A tako, potem naj kar vse svoje gume v smeti vrzem?! Stare ravno 3 leta Pirelli P7.
V resnici je pa tako, da je sele guma starejsa od sestih let za v smeti. Govorim za normalne gume, ki so bile tudi primerno skladiscene (poleti/pozimi). Ce se pa normalno vozis 20Kkm letno, pa tudi ne bos imel kompleta gum 6 let.
lp
V resnici je pa tako, da je sele guma starejsa od sestih let za v smeti. Govorim za normalne gume, ki so bile tudi primerno skladiscene (poleti/pozimi). Ce se pa normalno vozis 20Kkm letno, pa tudi ne bos imel kompleta gum 6 let.
lp
overlord_tm ::
Na vranskem je instruktor rekel 4/4/4. Torej 4 leta, 4 enake gume, 4mm profila. Ce kaj od tega fali so za v smeti.
amigo_no1 ::
Pazi to:
Nacionalno združenje distributerjev avtoplaščev NTDA v Veliki Britaniji in Zveza nemške gumarske industrije trdita, da se pnevmatike lahko prodajajo 5 let po datumu proizvodnje.
http://www.moto-magazin.si/nasveti/ali_...
Nacionalno združenje distributerjev avtoplaščev NTDA v Veliki Britaniji in Zveza nemške gumarske industrije trdita, da se pnevmatike lahko prodajajo 5 let po datumu proizvodnje.
http://www.moto-magazin.si/nasveti/ali_...
St235 ::
Vsako leto guma zgublja na kvaliteti. Prva štiri leta vpad v kvalitit ni bistven nato pa gume vsako leto bolj izgubljajo na kakovosti. Koliko je seveda odvisno od proizvajalce, skladiščenja in 100 drugih faktrojev. Pravilo 4/4/4 je precej ostro ampak če daš za avto +10k EUR a je res tak problem vsaka 4 leta namenit 200-300 EUR za gume?
BlueRunner ::
Ne bi ravno prodajalcem s polnimi skladišči verjel, da imajo objektivno mnenje o kvaliteti produktov v taistem polnem skladišču.
Je pa res, da je potrebno tudi asfalt upoštevati in ta je v BTC (hvala za pripombo) res že spoliran. Vendar pa je tudi to res, da ne cvilijo vsakomur ampak tipično kakšni uber stari škatli ali pa kakšni uber športni škatli. Za staro škatlo še razumem, za športne škatle pa bo kdo drug bolje vedel zakaj.
Dejstvo pa je, da je cviljenje zadnja faza pred zdrsom. Kar pomeni, da gre vozilo po skrajni meji zmogljivosti. Kar IMHO ni ravno dobra ideja. Malo preveč pipni bremzo, pa bo zdrsnilo... tečaj varne vožnje, krožišče, pospeševanje do točke zdrsa je konkretna vaja.
Je pa res, da je potrebno tudi asfalt upoštevati in ta je v BTC (hvala za pripombo) res že spoliran. Vendar pa je tudi to res, da ne cvilijo vsakomur ampak tipično kakšni uber stari škatli ali pa kakšni uber športni škatli. Za staro škatlo še razumem, za športne škatle pa bo kdo drug bolje vedel zakaj.
Dejstvo pa je, da je cviljenje zadnja faza pred zdrsom. Kar pomeni, da gre vozilo po skrajni meji zmogljivosti. Kar IMHO ni ravno dobra ideja. Malo preveč pipni bremzo, pa bo zdrsnilo... tečaj varne vožnje, krožišče, pospeševanje do točke zdrsa je konkretna vaja.
Zheegec ::
jaz imam 3 leta stare eagle f1 (naredile preko 100k km) in se še kar držijo, samo konec leta grejo v smeti. Pač nočem tvegati. Pa tudi sedaj so že extra glasne postale - sicer so bile že tudi prej, in to je vsekakor na račun deformacije. 4 leta za letne bi rekel, da je max.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
BlueRunner ::
No... pa tisti, ki vas ne moti voziti malo starejše gume. Moje letne bodo čez leto in pol naprodaj. Stare 2,5 let, profila bo garant nad 4mm, letnik izdelave 2009. Najboljše v svojem razredu po ADAC testu l. 2009.
Jaz bom pa investiral v nove. Tudi, če to nič ne pomeni, se bom sam bolje počutil. To pa tudi nekaj šteje.
Jaz bom pa investiral v nove. Tudi, če to nič ne pomeni, se bom sam bolje počutil. To pa tudi nekaj šteje.
WarpedGone ::
BlueRunner:
Ves zafarban se posipam s pepelom...
Ja, ko sm šel še enkrat brat sm doumel, pri prvem branju pa mi tisti drug del nekak ni ničesar povedal. Oprosti.
Glede starih gum:
Vseeno ni vseeno al je bla guma 3 leta v skladišču v temi na približno konstantni temperaturi al je bla montirana na avtu, ki je stal na parkirplacu na soncu in v snegu. Guma sama po sebi je precej odporna na fizikalne vplive, zhebejo jo kemikalije in razna višjeenergetska sevanja npr UV. Če guma ohrani svoje lastnosti 5 let v skladišču (recimo), to NE pomeni da jih ohrani tudi 3 leta zmontirana na kolesu in furana pri -20 in pri plus 50 (asfalt) močno obsijana s soncem. Kdor še ni nikol zamenjal na oko super ohranjene 3 leta stare a malo vožene gume z enakimi a novimi, si ne more predstavljat razlike. Plastika je še predober opis.
Jah, sam veš da ni samo počutje. Oz, je počutje oz občutek. Občutek kako drsiš/plavaš skozi ovinek in skorajda mrtev volan sta zame zelo slaba občutka.
Povzetek je, da dobre gume so zadeva katero z "varno" in "defenzivno" vožnjo ne moreš v celoti nadomestit. Dodatnih cca 200 EUR v kratkem po izpitu bo le še dodaten argument za čungalunga al pa plastikfantastik gume. Sploh ker redkokater frišn voznik takoj nabavi orenk avto. Večina jih napraska jurja al pa dva za 10+ let stare kište. Gume so pa kakršne so. Ko je treba menjat je pa cena zakon.
Men so pa nalagal, da stavek prebereš do konca.
Ves zafarban se posipam s pepelom...
Ja, ko sm šel še enkrat brat sm doumel, pri prvem branju pa mi tisti drug del nekak ni ničesar povedal. Oprosti.
Glede starih gum:
Vseeno ni vseeno al je bla guma 3 leta v skladišču v temi na približno konstantni temperaturi al je bla montirana na avtu, ki je stal na parkirplacu na soncu in v snegu. Guma sama po sebi je precej odporna na fizikalne vplive, zhebejo jo kemikalije in razna višjeenergetska sevanja npr UV. Če guma ohrani svoje lastnosti 5 let v skladišču (recimo), to NE pomeni da jih ohrani tudi 3 leta zmontirana na kolesu in furana pri -20 in pri plus 50 (asfalt) močno obsijana s soncem. Kdor še ni nikol zamenjal na oko super ohranjene 3 leta stare a malo vožene gume z enakimi a novimi, si ne more predstavljat razlike. Plastika je še predober opis.
Tudi, če to nič ne pomeni, se bom sam bolje počutil.
Jah, sam veš da ni samo počutje. Oz, je počutje oz občutek. Občutek kako drsiš/plavaš skozi ovinek in skorajda mrtev volan sta zame zelo slaba občutka.
Povzetek je, da dobre gume so zadeva katero z "varno" in "defenzivno" vožnjo ne moreš v celoti nadomestit. Dodatnih cca 200 EUR v kratkem po izpitu bo le še dodaten argument za čungalunga al pa plastikfantastik gume. Sploh ker redkokater frišn voznik takoj nabavi orenk avto. Večina jih napraska jurja al pa dva za 10+ let stare kište. Gume so pa kakršne so. Ko je treba menjat je pa cena zakon.
Zbogom in hvala za vse ribe
BlueRunner ::
W1 tisto z stavkom... se zgodi. +1, ker se opravičiš. Opravičilo v celoti sprejeto, spodrsljaj pozabljen.
Za občutek ali počutje se seveda strinjam s teboj. Če imaš normalno vzdrževano gumo, potem so razlike minimalne. Dejansko te rešujejo druge stvari. Pod pojem "defenzivnega" in "varnega" pa bi vključil tudi to, da upoštevaš, da gume tretje leto zagotovo več niso v stanju v kakršnem so bile prvo leto. Če 5% pa 5%. Če se želim šteti med varne in defenzivne voznike, potem moram upoštevati tudi to.
Glede ekstremno uničenih gum, pa se še spomnem kako sem belo pogledal, ko sem dobil v roke avto na katerem so bile 8 let stare. Mnja... pa še lastnik je rekel, da so še čisto dobre. Z vsem spoštovanjem do japoncev in njihovega 10-letnega uporabnega obdobja, sem šel in si takoj kupil nove. Katerih cena je bila nekje enaka tržni vrednosti avtomobila.
Nikoli mi ni bilo žal, čeprav moram reči, da sem ponosen na to, da se je pravilnost takšnega pristopa do sedaj izkazala samo na poligonu varne vožnje. Pač denar naložen za rezervo, tako kot plačam AO in sedaj po novem tudi kasko (ko več nimam 15+ let stare škatle). Računaš, da tega ne boš nikoli nucal, če pa boš, pa je zelo dobro da imaš.
Za občutek ali počutje se seveda strinjam s teboj. Če imaš normalno vzdrževano gumo, potem so razlike minimalne. Dejansko te rešujejo druge stvari. Pod pojem "defenzivnega" in "varnega" pa bi vključil tudi to, da upoštevaš, da gume tretje leto zagotovo več niso v stanju v kakršnem so bile prvo leto. Če 5% pa 5%. Če se želim šteti med varne in defenzivne voznike, potem moram upoštevati tudi to.
Glede ekstremno uničenih gum, pa se še spomnem kako sem belo pogledal, ko sem dobil v roke avto na katerem so bile 8 let stare. Mnja... pa še lastnik je rekel, da so še čisto dobre. Z vsem spoštovanjem do japoncev in njihovega 10-letnega uporabnega obdobja, sem šel in si takoj kupil nove. Katerih cena je bila nekje enaka tržni vrednosti avtomobila.
Nikoli mi ni bilo žal, čeprav moram reči, da sem ponosen na to, da se je pravilnost takšnega pristopa do sedaj izkazala samo na poligonu varne vožnje. Pač denar naložen za rezervo, tako kot plačam AO in sedaj po novem tudi kasko (ko več nimam 15+ let stare škatle). Računaš, da tega ne boš nikoli nucal, če pa boš, pa je zelo dobro da imaš.
koyotee ::
da ne omenjam krožišča na rudniku, sploh če je mokra cesta, pojdite raje peš.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
ZdravkoČolič ::
Ne vem kako se eni lahko s starimi gumami okoli prevažate. Vem kako je bilo pri fotrovmu avtu; avto je biu kuplen nov in gor so ble Michelinke 225/50 R17. Po letu in pol uporabe in 47k km, so se gume v mokrem obanašale že grozno, čeprov ma avto vse možne sisteme... Gume so se na 30 k km obrnile (spredne zadne). Kako potem lahko nekateri trdite, da nardite na gumah 100k? Mogoče drugačn način vožne? Zadnič sm pa v domžalah vidu nekega dejvuja, ki je mel spredne gume toliko zlizane, da se profila že ni več vidlo (mogoče še čisto čisto malo nekje), vidli so se edino kanali za vodo.
sverde21 ::
Tole obvezno usposabljanje je pomoje malce zgrešeno zastavljeno, saj se bojim, da bo pri nekaterih ravno obratno delovalo, predvsem zaradi tega, ker večina po 2h mescih ne bo imela še svojega avtomobila in bodo šli na poligon z avtom od staršev ali z avtom od centra za varno vožnjo in avto z elektroniko kot je ABS, ASR, ESP in drugimi kraticami se precej drugače obnaša kot ena 15-20 let stara kripa, ki nima te elektronike in nima brezhibnega podvozja (nekje sem bral, da večina avtov mladih voznikov naj nebi imela brezhibnega podvozja).
Torej najprej se bo peljal nekdo po poligonu s sodobnim avtom, ki ima vsa varnostna pomagala in bo lepo zvozil cel poligon, potem se bo pa čez pol leta/leto usedel v svojo kripco :) in se sesul na prvem vlažnem ovinku. Tako da mislim da bi bilo treba ta program dopolniti z nekaj starejšimi avti, ki bi bili na centru (cenovno bi dobili sigurno 20 krip za ceno enga BMWja/Audija tam) in bi naučili kandidate tam tudi kakšna je razlika in kaj ta elektronska pomagala sploh so. Če pa si nabave par slabših avtov "ne morajo" privoščiti pa mislim da ima tudi vsak avto tam v njihovem voznem parku tipko za izklop ESP-ja.
Jaz sem bil precej presenečen kakšna razlika je med vklopljenim in izklopljenim ESPjem, saj sem šel potestirati zadevo pozimi na 1-2cm snega na eno športno letališče. Postopek je sledeč: izklopi ESP, naberi nekaj hitrosti, malce zasukaš volan v eno smer in hkrati zategneš ročno, da te odnese, medtem ko letiš nekontrolirano nekam po površini stisneš tipko za vklop ESP-ja in v trenutku imaš občutek kot da ti je avto prilimalo na podlago pa čeprav še zmeraj drsiš precej hitro, vendar vodljivost avtomobila je kot dan in noč. In to razliko bi morali po moje poznati tudi vsi naši mladi vozniki, saj bi tako mogoče malce bolj pazili ko bi se usedli iz "fotrovga" avta v svojo hondo z preluknanim auspuhom.
Se pa strinjam z nekom, ki je prej napisal, da bi to morali opraviti vsi vozniki, začeti bi bilo potrebno pri voznikih starih 60+, ker nekateri ne poznajo sodobnih rešitev prometa (bog ne daj da bi mojga starga ata v novo tomačevo spustil), pa kaj da bi jih oni, še mene je zadnjič nekje na dolenskem ena čudna izvedenka krožišča presenetila in sem moral kar malce premisliti kako bom zvozil zadevo.
Konec koncev pa bi bilo prav, da se tudi starejšim voznikom predstavi sodobna elektronska pomagala v avtomobilih, saj mi je star ata že kar nekaj časa nazaj rekel, da on pa že ne bo nikoli kupil avta z ABSom, ker ga bi to oviral in zna on bolje "oponašati" ABS, no in potem je kakšen mesec nazaj kupil avto z ABSom in pravi da je moral prej precej bolj previdno pripeljati v mokro križišče, ker je drugače kar čez letel, sedaj pa bremze fajn primejo. :P
Pa še malce offtopic: mislim da dosti k nesrečam pripomorejo tudi počasni vozniki. V nedeljo sem se peljal po cesti iz Jesenic do Kranjske Gore, kjer sem naletel na precej Italijanov, ki so vozili po dokaj odprti regijonalki 50km/h, kjer jaz ponavadi peljem nekje 90-100km/h, poleg tega so vozili skoraj čez sredinsko črto, in mislim da je logično da te tak osebek živcira če vozi toliko pod omejitvijo ti pa nimaš piložnosti da bi ga prehitel zaradi nasproti vozečih vozil.
Torej najprej se bo peljal nekdo po poligonu s sodobnim avtom, ki ima vsa varnostna pomagala in bo lepo zvozil cel poligon, potem se bo pa čez pol leta/leto usedel v svojo kripco :) in se sesul na prvem vlažnem ovinku. Tako da mislim da bi bilo treba ta program dopolniti z nekaj starejšimi avti, ki bi bili na centru (cenovno bi dobili sigurno 20 krip za ceno enga BMWja/Audija tam) in bi naučili kandidate tam tudi kakšna je razlika in kaj ta elektronska pomagala sploh so. Če pa si nabave par slabših avtov "ne morajo" privoščiti pa mislim da ima tudi vsak avto tam v njihovem voznem parku tipko za izklop ESP-ja.
Jaz sem bil precej presenečen kakšna razlika je med vklopljenim in izklopljenim ESPjem, saj sem šel potestirati zadevo pozimi na 1-2cm snega na eno športno letališče. Postopek je sledeč: izklopi ESP, naberi nekaj hitrosti, malce zasukaš volan v eno smer in hkrati zategneš ročno, da te odnese, medtem ko letiš nekontrolirano nekam po površini stisneš tipko za vklop ESP-ja in v trenutku imaš občutek kot da ti je avto prilimalo na podlago pa čeprav še zmeraj drsiš precej hitro, vendar vodljivost avtomobila je kot dan in noč. In to razliko bi morali po moje poznati tudi vsi naši mladi vozniki, saj bi tako mogoče malce bolj pazili ko bi se usedli iz "fotrovga" avta v svojo hondo z preluknanim auspuhom.
Se pa strinjam z nekom, ki je prej napisal, da bi to morali opraviti vsi vozniki, začeti bi bilo potrebno pri voznikih starih 60+, ker nekateri ne poznajo sodobnih rešitev prometa (bog ne daj da bi mojga starga ata v novo tomačevo spustil), pa kaj da bi jih oni, še mene je zadnjič nekje na dolenskem ena čudna izvedenka krožišča presenetila in sem moral kar malce premisliti kako bom zvozil zadevo.
Konec koncev pa bi bilo prav, da se tudi starejšim voznikom predstavi sodobna elektronska pomagala v avtomobilih, saj mi je star ata že kar nekaj časa nazaj rekel, da on pa že ne bo nikoli kupil avta z ABSom, ker ga bi to oviral in zna on bolje "oponašati" ABS, no in potem je kakšen mesec nazaj kupil avto z ABSom in pravi da je moral prej precej bolj previdno pripeljati v mokro križišče, ker je drugače kar čez letel, sedaj pa bremze fajn primejo. :P
Pa še malce offtopic: mislim da dosti k nesrečam pripomorejo tudi počasni vozniki. V nedeljo sem se peljal po cesti iz Jesenic do Kranjske Gore, kjer sem naletel na precej Italijanov, ki so vozili po dokaj odprti regijonalki 50km/h, kjer jaz ponavadi peljem nekje 90-100km/h, poleg tega so vozili skoraj čez sredinsko črto, in mislim da je logično da te tak osebek živcira če vozi toliko pod omejitvijo ti pa nimaš piložnosti da bi ga prehitel zaradi nasproti vozečih vozil.
<?php echo `w`; ?>
ZdravkoČolič ::
Italjani so dosti bolši in bolj sposobni vozniki. Že, da voziš v rimu 2 ure in, da si brez nesreče si že na pol šumaher :-)
imagodei ::
Tukaj se motiš.
Imel sem na avtu 5 let stare obnovljene gume letne (matador nekaj), profila dovol (6 mm)j, malo vožene (10k km na leto), v suhem nič posebno (ne v plus ali minus), a ko je bila cesta mokra se niti mogel peljati niti po omejitvah.
Tako da teh 200EUR bo šlo na račun slabših komponent (beri gume) v 90% primerov.
Ko sem jih zamenjal za ene spodobne Continentalke je bilo kot da imam drug avto kar se tiče lege.
Ne motim se... Malo narobe bereš, to je vse. Jaz ne trdim, da tehnična izpravnost avtomobila ni pomembna. Seveda je. Tudi gume so pomembne. Pravim, da če voziš defenzivno in tako, da predvidevaš, da so tudi drugi zmotljivi (beri: kreteni, ki bodo slej ko prej naredili idiotizem na cesti), potem boš velikokrat lahko rešil situacijo. Oziroma, boš že po definiciji bistveno manjkrat prišel v situacijo, kjer bodo za razliko med srečnim izidom in nesrečo, med celo kožo in poškodbami ali pa med življenjem in smrtjo pomembne +/-10% boljše ali slabše gume.
- Hoc est qui sumus -
overlord_tm ::
ZdravkoČolič je izjavil:
Gume so se na 30 k km obrnile (spredne zadne).
To je napaka. Na vranskem je bil v moji skupini en gospod, ki je naredil enako. Na 3. vaji (tist spolzek rondo) prakticno ni mogel odpeljat brez da bi ga popolnoma zasukalo. Instruktor nam je takoj rekel da je verjetno mu vulkanizer zamenjal gume spredaj zadaj. In res je bilo tako. Zadnja guma je imela malenkost manj profila kot sprednja, zato ni zmogla spraviti toliko vode iz ceste kot sprednje gume, ampak vozis pa tako hitro kot ti sprednje gume dovoljujejo (na poligonu), ker ves feedback na volan dobivas iz sprednjih gum.
Je pa to da ti odnese zadek veliko bolj nevarno kot da zgubijo oprijem prednje gume. In imeti slabse gume zadaj definitivno ne pomaga.
oracle ::
BlueRunner ::
Jaz imam v mislih tista mini krožišča v BTC-ju ne tistega preda Playo. Tisti pred pred Playo je v primerjavi s tistimi pri Kratochwilu, Comsphopu, Cityparku prav gromozansko.
St235 ::
sverde21 predvidevam, da še nisi bil na tečaju varne vožnje. Vsa tista elektronika, ki j oomenjaš seveda pomaga, ampak da boš zaradi ESP kot zašalo vozil 50km/h po krogu lahko pa samo sanjaš. Ravno tako ima večina možnost probat vaje tako z ESP kot brez.
ŠE največji problem bi bil ABS, samo avto brez tega pa tudi v starosti 10 let že težko najdeš.
Aja pa to da avto vržeš iz kontrole potem pa pritisneš gumb in upaš, da te bo elektronika reševala je naravnost smešno. Raje na enaki podlagi simuliraj losov test z in brez ESP, če želiš videt razliko in tudi ocenit koliko ti pomaga ESP in kaj lahko narediš brez njega.
ŠE največji problem bi bil ABS, samo avto brez tega pa tudi v starosti 10 let že težko najdeš.
Aja pa to da avto vržeš iz kontrole potem pa pritisneš gumb in upaš, da te bo elektronika reševala je naravnost smešno. Raje na enaki podlagi simuliraj losov test z in brez ESP, če želiš videt razliko in tudi ocenit koliko ti pomaga ESP in kaj lahko narediš brez njega.
gokky ::
"Kako sploh lahko zahtevajo od nas, da vozimo po predpisih, če niti znakov ne znajo pravilno postaviti"
To je bil včeraj prvi komentar našega 18-letnika, ki se te dni pripravlja na izpit (vožnja s spremljevalcem) in sva vozila po Ljubljani, Domžalah, Kamniku, Mengšu, Trzinu,... Se potem še čudimo, da mladci, ko jih avtošola spusti z vajeti, podivjajo, saj se zavedajo, da je tudi teoretično marsikje nemogoče voziti po predpisih.
Drugi komentar je bil, da je čista neumnost šola varne vožnje, če človek prej nima nekih določenih izkušenj. Pri tem pa sva tudi ugotovila, da bi tiste, ki vozijo s spremljevalcem (in naredijo, kot recimo on pred izpitom že cca. 10kkm), lahko obravnavali drugače (predvsem, bi lahko res opravili tečaj varne vožnje prej).
V vožnjo s spremljevalcem sva bila praktično porinjena. Direktor avtošole, pri kateri sva se prijavila, me pozna in ve, da sem sposoben voziti po avtocesti 40km/h za cestninsko postajo do naslednjega križišča, če ne bo znaka konec omejitve. Za način sem se dokončno odločil predvsem zato, ker je sin tako nabral preko 300 ur vožnje ob meni, ki ga nisem samo opozarjal na prometne znake, ampak tudi recimo: na način menjave prestav, da motor manj trpi (logično, saj je moj avto), na predvidevanja v prometu, na splošne napake, ki jih delajo/mo vozniki in jih je mogoče predvideti tudi pri drugih,... Kot starš sem se pač podtrudil povedati največ, kar vem, da mu v prihodnosti morda preprečim neprijetno izkušnjo na cesti.
Zato kot starš tudi ne nasprotujem vožnji odličnosti (čeprav IMO ima svoje pomanjkljivosti), še manj pa treningu varne vožnje (čeprav bi ga sam imenoval drugače, recimo Trening tehnike vožnje, saj je od drsanja po poligonu do varne vožnje še daleč). Nasprotno. Stroške za dodatna vozniška znanja bom sinu pokril, kot sem mu pokril vozniški izpit.
Ne glede na gornje, pa menim, da je trenutni sistem v zakonodaji nedomišljen, saj se ta trenutek še sploh ne ve, kdaj, kdo, kje, zakaj, kako,... Nenazadnje pa tudi zato, ker Ljubljanski, Domžalski, Mengeški, (vstavite svojo občino) občinski cestarji (pa tudi DRSC in DARS, da ne bo pomote) ne znajo postaviti prometne signalizacije, ki bi bila 100% v skladu s predpisi.
To je bil včeraj prvi komentar našega 18-letnika, ki se te dni pripravlja na izpit (vožnja s spremljevalcem) in sva vozila po Ljubljani, Domžalah, Kamniku, Mengšu, Trzinu,... Se potem še čudimo, da mladci, ko jih avtošola spusti z vajeti, podivjajo, saj se zavedajo, da je tudi teoretično marsikje nemogoče voziti po predpisih.
Drugi komentar je bil, da je čista neumnost šola varne vožnje, če človek prej nima nekih določenih izkušenj. Pri tem pa sva tudi ugotovila, da bi tiste, ki vozijo s spremljevalcem (in naredijo, kot recimo on pred izpitom že cca. 10kkm), lahko obravnavali drugače (predvsem, bi lahko res opravili tečaj varne vožnje prej).
V vožnjo s spremljevalcem sva bila praktično porinjena. Direktor avtošole, pri kateri sva se prijavila, me pozna in ve, da sem sposoben voziti po avtocesti 40km/h za cestninsko postajo do naslednjega križišča, če ne bo znaka konec omejitve. Za način sem se dokončno odločil predvsem zato, ker je sin tako nabral preko 300 ur vožnje ob meni, ki ga nisem samo opozarjal na prometne znake, ampak tudi recimo: na način menjave prestav, da motor manj trpi (logično, saj je moj avto), na predvidevanja v prometu, na splošne napake, ki jih delajo/mo vozniki in jih je mogoče predvideti tudi pri drugih,... Kot starš sem se pač podtrudil povedati največ, kar vem, da mu v prihodnosti morda preprečim neprijetno izkušnjo na cesti.
Zato kot starš tudi ne nasprotujem vožnji odličnosti (čeprav IMO ima svoje pomanjkljivosti), še manj pa treningu varne vožnje (čeprav bi ga sam imenoval drugače, recimo Trening tehnike vožnje, saj je od drsanja po poligonu do varne vožnje še daleč). Nasprotno. Stroške za dodatna vozniška znanja bom sinu pokril, kot sem mu pokril vozniški izpit.
Ne glede na gornje, pa menim, da je trenutni sistem v zakonodaji nedomišljen, saj se ta trenutek še sploh ne ve, kdaj, kdo, kje, zakaj, kako,... Nenazadnje pa tudi zato, ker Ljubljanski, Domžalski, Mengeški, (vstavite svojo občino) občinski cestarji (pa tudi DRSC in DARS, da ne bo pomote) ne znajo postaviti prometne signalizacije, ki bi bila 100% v skladu s predpisi.
sverde21 ::
@Lakotnik29: prav imaš, nisem ŠE bil na tečaju varne vožnje, vendar imam namen iti, saj sem mnenja, da mi bo koristil. In, ja vem da z ESP ne moraš kot za šalo vozit po krogu z 50km/h, tega nisem niti trdil, moj point je bil samo da precej pomaga in da mogoče brez ESPja kroga sploh zvozil ne boš, medtem k z ESP-jem ga boš, čeprav boš moral seveda malce manevrirati, saj ni elektronike ki bi ti rešila celotno situacijo sama.
Tole moje igranje na "poligonu" si ti čisto napak razumel, mislim ne vem zakaj bi upal da me elektronika reši tam... pred čem? Navidezno oviro? Tam sem pač izvedel serijo manevrov, ki sem ocenil, da mi mogoče kdaj lahko pridejo prav pri vožnji na cesti, med drugim tudi losov test z in brez ESP-ja, vem pa da kljub temu, da delam po 50kkm letno in sem dobil že marsikatero dobro izkušnjo na cesti, še zmeraj ne mislim da sedaj obvladam vožnjo, ker niti en dan ko sem na cesti ni situacija enaka.
Tole moje igranje na "poligonu" si ti čisto napak razumel, mislim ne vem zakaj bi upal da me elektronika reši tam... pred čem? Navidezno oviro? Tam sem pač izvedel serijo manevrov, ki sem ocenil, da mi mogoče kdaj lahko pridejo prav pri vožnji na cesti, med drugim tudi losov test z in brez ESP-ja, vem pa da kljub temu, da delam po 50kkm letno in sem dobil že marsikatero dobro izkušnjo na cesti, še zmeraj ne mislim da sedaj obvladam vožnjo, ker niti en dan ko sem na cesti ni situacija enaka.
<?php echo `w`; ?>
WarpedGone ::
Tole z elektronskimi pomagali v avtomobilu je podobno kot z diplomo na faksu - kdor je nima, je itak ne potrebuje, ker da nič ne pomeni.
Js osebno avta brez ESP ne pipnem več. Eneparkrat mi je že rešil rit, tako hitro in tako nepričakovano da sm to dojel šele, ko je blo že vse mimo in OK. Večinoma je blo to odnašanje riti v mal bol ostrem ovinku pri kakih 20 - 30 kmh. Je fajn, če NE narediš piruete tik pred nasproti prihajajočim vozilom.
Dvakrat je šlo pa za stabilizacijo vozila ko je bla luža skoraj nevidna - regionalka, zvečer, luža ob robu vozišča. Ko usekaš s kolesom v lukno polno vode z 90 ni luštno. Ja, sej vem - neprilagojena hitrost... drznil sem si pričakovat urejeno cesto.
Js osebno avta brez ESP ne pipnem več. Eneparkrat mi je že rešil rit, tako hitro in tako nepričakovano da sm to dojel šele, ko je blo že vse mimo in OK. Večinoma je blo to odnašanje riti v mal bol ostrem ovinku pri kakih 20 - 30 kmh. Je fajn, če NE narediš piruete tik pred nasproti prihajajočim vozilom.
Dvakrat je šlo pa za stabilizacijo vozila ko je bla luža skoraj nevidna - regionalka, zvečer, luža ob robu vozišča. Ko usekaš s kolesom v lukno polno vode z 90 ni luštno. Ja, sej vem - neprilagojena hitrost... drznil sem si pričakovat urejeno cesto.
Zbogom in hvala za vse ribe
kmetek ::
W1: pa ja nisi pričakoval no? Če pa je cestnina samo kok že 120EUR letno + vinjeta za AC pa še imamo take cene....pizda, kam gre denar?
Slovenija je kot Planica, pada in pada ali pa kot kakšen downhill.....
Slovenija je kot Planica, pada in pada ali pa kot kakšen downhill.....
Zheegec ::
W1: ESP je za luže na avtocesti (greš recimo 100, potem pa kar naenkrat levo kolo prileti v ogromno lužo) neprecenljiv, se strinjam. Posveti lučka za ESP+VDC in to je to Če pa ven zletiš pa tako in tako ne moreš tožiti darsa, ker je tabla "luknje na cesti", kar pomeni, da moraš voziti "prilagojeno razmeram", torej po njihovo ko je dež je to nekje 30Km/h očitno
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
imagodei ::
Madona, no... Saj ne rečem, da elektronika pomaga. Nisem noben nasprotnik elektronike v avtomobilih - nasprotno, zdi se mi koristna. Zakaj vožnja ne bi bila (še bolj) varna, če se le da?
Po drugi strani pa se mi vaši komentarji zdijo smešni. V življenju sem avtomobile z napredno elektroniko vozil morda ene 3000km, vse ostalo je na avtomobilih, ki ne poznajo niti ABS, kaj šele Extra Sensory Perception (hec) ali kaj podobnega. Narejenih imam najbrž (nikoli nisem štel, ampak po približni oceni) 350.000km, pa še nikoli nisem imel nesreče med vožnjo. Par prask in zvitih odbijačev zaradi spregledanega cvetličnega lonca na parkirišču ali ženske, ki ne ve, kaj pomeni prilagojena hitrost na ulici, kjer se igrajo otroci ne bom štel v to statistiko. Skratka - nikoli nobenega karambola, piruet na cesti, odnašanja zadka v dežju ali snegu, naleta na avtocesti, ker bi spregledal ledeno zaplato... Večkrat sem že z visoko hitrostjo zapeljal čez lužo, pa ni kakšne posebne panike. In naj ponovim, da ne vozim z ABS, ESP ali podobnimi pomagali.
Če imaš pospravljeno pod kapo, potem cesto in fiziko v takih primerih bolj spoštuješ. Znižaš in prilagodiš hitrost vožnje. Nimaš nekega (morda lažnega) občutka varnosti v avtomobilu, ko pelješ po poledeneli cesti. Predvidevanje v tem primeru ne pomeni samo, da pri vožnji po ulici pričakuješ, da na cesto lahko skoči otrok. Pomeni tudi to, da gledaš asfalt in opaziš odsev ledenih kristalčkov na asfaltu in veš, da voziš po drsalnici.
Lansko ali predlansko zimo, ne spomnim se točno, je v snežnem metežu pred mano vozila bodoča šoferka v vozilu avtošole. Mislim, da je bil kak Peugeot 206 ali 207 ali nekaj takega, prepričan sem, da vsaj z ABS, morda ASR ali ESP res ni imel... V glavnem, vozim za deklino, sneg na cesti, ravna cesta tik pred ovinkom v desno. Nenadoma žensko zanese rahlo v levo (na srečo nasproti ni bilo nikogar), ona seveda panično obrne volan v desno in v dveh sekundah jo vrže v rahel graben na desni strani ceste, v cel sneg in se zapiči v nasip. No need to say, da njena hitrost ni presegla 55 km/h. Ženska je naredila napako zgolj zaradi neizkušenosti, pri čemer ji ni pomagal noben ABS in morebitni ASR ali ESP. Jaz sem medtem avto normalno ustavil, brez pomoči ABS-a ali drugih pomagal. Kljub nevarni situaciji 20m pred mano nisem panično zaviral. Pa nič ne rečem, z ABS in ESP bi pa še lažje in še bolj varno.
Bistvo tukaj je, da če človek ne zna vozit, bo vsem tem pomagalom navkljub šel iz ceste ali v nasproti vozeče vozilo. Edino učinkovito pomagalo v takem primeru bi bila blokada motorja idiotom, česar se pa verjetno ne moremo še tako kmalu nadejati.
Kdor pa zna vozit brez elektronskih pomagal, bo pa z njimi zelo verjetno vozil še bolj varno. No, en majhen procent bo dobil lažni občutek absolutne varnosti in bo postal preveč pogumen. Za ostale je elektronika dejansko dobra pridobitev.
Ampak vseeno so mi izjave v stilu 'Če pa ven zletiš pa tako in tako ne moreš tožiti darsa, ker je tabla "luknje na cesti", kar pomeni, da moraš voziti "prilagojeno razmeram", torej po njihovo ko je dež je to nekje 30Km/h očitno' (poudarek je moj) - zdijo smešne.
Po drugi strani pa se mi vaši komentarji zdijo smešni. V življenju sem avtomobile z napredno elektroniko vozil morda ene 3000km, vse ostalo je na avtomobilih, ki ne poznajo niti ABS, kaj šele Extra Sensory Perception (hec) ali kaj podobnega. Narejenih imam najbrž (nikoli nisem štel, ampak po približni oceni) 350.000km, pa še nikoli nisem imel nesreče med vožnjo. Par prask in zvitih odbijačev zaradi spregledanega cvetličnega lonca na parkirišču ali ženske, ki ne ve, kaj pomeni prilagojena hitrost na ulici, kjer se igrajo otroci ne bom štel v to statistiko. Skratka - nikoli nobenega karambola, piruet na cesti, odnašanja zadka v dežju ali snegu, naleta na avtocesti, ker bi spregledal ledeno zaplato... Večkrat sem že z visoko hitrostjo zapeljal čez lužo, pa ni kakšne posebne panike. In naj ponovim, da ne vozim z ABS, ESP ali podobnimi pomagali.
Če imaš pospravljeno pod kapo, potem cesto in fiziko v takih primerih bolj spoštuješ. Znižaš in prilagodiš hitrost vožnje. Nimaš nekega (morda lažnega) občutka varnosti v avtomobilu, ko pelješ po poledeneli cesti. Predvidevanje v tem primeru ne pomeni samo, da pri vožnji po ulici pričakuješ, da na cesto lahko skoči otrok. Pomeni tudi to, da gledaš asfalt in opaziš odsev ledenih kristalčkov na asfaltu in veš, da voziš po drsalnici.
Lansko ali predlansko zimo, ne spomnim se točno, je v snežnem metežu pred mano vozila bodoča šoferka v vozilu avtošole. Mislim, da je bil kak Peugeot 206 ali 207 ali nekaj takega, prepričan sem, da vsaj z ABS, morda ASR ali ESP res ni imel... V glavnem, vozim za deklino, sneg na cesti, ravna cesta tik pred ovinkom v desno. Nenadoma žensko zanese rahlo v levo (na srečo nasproti ni bilo nikogar), ona seveda panično obrne volan v desno in v dveh sekundah jo vrže v rahel graben na desni strani ceste, v cel sneg in se zapiči v nasip. No need to say, da njena hitrost ni presegla 55 km/h. Ženska je naredila napako zgolj zaradi neizkušenosti, pri čemer ji ni pomagal noben ABS in morebitni ASR ali ESP. Jaz sem medtem avto normalno ustavil, brez pomoči ABS-a ali drugih pomagal. Kljub nevarni situaciji 20m pred mano nisem panično zaviral. Pa nič ne rečem, z ABS in ESP bi pa še lažje in še bolj varno.
Bistvo tukaj je, da če človek ne zna vozit, bo vsem tem pomagalom navkljub šel iz ceste ali v nasproti vozeče vozilo. Edino učinkovito pomagalo v takem primeru bi bila blokada motorja idiotom, česar se pa verjetno ne moremo še tako kmalu nadejati.
Kdor pa zna vozit brez elektronskih pomagal, bo pa z njimi zelo verjetno vozil še bolj varno. No, en majhen procent bo dobil lažni občutek absolutne varnosti in bo postal preveč pogumen. Za ostale je elektronika dejansko dobra pridobitev.
Ampak vseeno so mi izjave v stilu 'Če pa ven zletiš pa tako in tako ne moreš tožiti darsa, ker je tabla "luknje na cesti", kar pomeni, da moraš voziti "prilagojeno razmeram", torej po njihovo ko je dež je to nekje 30Km/h očitno' (poudarek je moj) - zdijo smešne.
- Hoc est qui sumus -
Zheegec ::
no, fajn da se smejiš, kolega je čisto počasi pripeljal v ovinek, kjer je bil velik oljni madež od tistega tovornjačka, ki je za popravljati ulične svetilke, vsaj 3x hitreje bi lahko pripeljal, pa je šel avto lepo naravnost in v drevo.
Poklical je policijo da naredi zapisnik, ker ga je potreboval za tožbo - policaji so prišli, mu napisali kazen za neprilagojeno hitrost vožnje in odšli.
Na ac se pa to lahko zgodi z lahkoto, ogromno primerov sem že videl, ko jih pri počasni vožnji zanese ko naletijo na lužo in to tudi potem, ko je že nehalo deževati - in v luknji voda ostane...
Poklical je policijo da naredi zapisnik, ker ga je potreboval za tožbo - policaji so prišli, mu napisali kazen za neprilagojeno hitrost vožnje in odšli.
Na ac se pa to lahko zgodi z lahkoto, ogromno primerov sem že videl, ko jih pri počasni vožnji zanese ko naletijo na lužo in to tudi potem, ko je že nehalo deževati - in v luknji voda ostane...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
JanK ::
Mislim, da bi pri nas tak zakon, kot je 15. avgusta stopil v veljavo v zvezni drzavi New York, ZDA bistveno bolj pripomogel k varnosti na cesti. Ce te za volanom dobijo pijanega, moras v svoj avto vgraditi alkotest, ki prepreci vzig motorja, ce imas nad 1/3 dovoljene kolicine alkohola.
Pa se en zakon imajo: ce vozis pijan (ali drogiran) z otrokom mlajsim od 16 let v avtu, te lahko zaprejo za stiri leta, ce se otrok tezje poskoduje v nesreci do 16 let in, ce umre, do 25 let. Tudi to se mi zdi kar primerno.
Drugace pa me nekaj zanima v zvezi s pomagali. Ali pomagala na nek nacin ne povzrocijo tega, da si bolj "oddaljen" od dogajanja na cesti?
Konkretno: dosedaj sem imel samo avtomobile z ABS, brez drugih pomagal. Pred casom sem vozil Mercedesa E serije letnik 93, ki je bil sicer mocen, udoben, na avtocesti zelo malo utrujajoc, ampak sem se ga zelo hitro znebil, ker nisem imel skoraj nobenega feedbacka skozi volan ali skozi "seat of pants" kaj se z avtom dogaja in sem sele takrat, ko je bila situacija ze skoraj kriticna, zacutil, da se nekaj dogaja. Na prejsnjem BMWju serija 5 letnik 91 in sedanjem BMWju serija 7 letnik 93 je storija popolnoma drugacna - natancno cutim priblizevanje meji. Na primer, ko mi zacne zadek siliti ven iz ovinka, vem koliko se manjka da mi ga zares odnese in temu primerno ukrepam. Preden me kdo obtozi divjastva: priblizevanje meji se grem v varnih okoliscinah, ko ni nikjer nobenega, na preglednih cestah, na parkiriscih, ko sem sam v avtu,... Naj dodam se, da po okoli pol milijona prevozenih kilometrov se nisem imel nesrece, ki bi bila priblizno moja krivda (enkrat sem z boka napicil enega jugeca, ki se mi je v popolnoma nepreglednem kriziscu pojavil pred avtom).
Ali ni efekt pomagal podoben temu? Se pravi, da manj cutis priblizevanje meji in, ko si tam, je ze prepozno. Priblizno tako, kot z nizkoprofilnimi gumami. Do meje (ki je tudi visja) drzijo zelo dobro, priblizevanja ne cutis, ko pa si tam, naenkrat popustijo brez kaksnih opozoril.
Pa se en zakon imajo: ce vozis pijan (ali drogiran) z otrokom mlajsim od 16 let v avtu, te lahko zaprejo za stiri leta, ce se otrok tezje poskoduje v nesreci do 16 let in, ce umre, do 25 let. Tudi to se mi zdi kar primerno.
Drugace pa me nekaj zanima v zvezi s pomagali. Ali pomagala na nek nacin ne povzrocijo tega, da si bolj "oddaljen" od dogajanja na cesti?
Konkretno: dosedaj sem imel samo avtomobile z ABS, brez drugih pomagal. Pred casom sem vozil Mercedesa E serije letnik 93, ki je bil sicer mocen, udoben, na avtocesti zelo malo utrujajoc, ampak sem se ga zelo hitro znebil, ker nisem imel skoraj nobenega feedbacka skozi volan ali skozi "seat of pants" kaj se z avtom dogaja in sem sele takrat, ko je bila situacija ze skoraj kriticna, zacutil, da se nekaj dogaja. Na prejsnjem BMWju serija 5 letnik 91 in sedanjem BMWju serija 7 letnik 93 je storija popolnoma drugacna - natancno cutim priblizevanje meji. Na primer, ko mi zacne zadek siliti ven iz ovinka, vem koliko se manjka da mi ga zares odnese in temu primerno ukrepam. Preden me kdo obtozi divjastva: priblizevanje meji se grem v varnih okoliscinah, ko ni nikjer nobenega, na preglednih cestah, na parkiriscih, ko sem sam v avtu,... Naj dodam se, da po okoli pol milijona prevozenih kilometrov se nisem imel nesrece, ki bi bila priblizno moja krivda (enkrat sem z boka napicil enega jugeca, ki se mi je v popolnoma nepreglednem kriziscu pojavil pred avtom).
Ali ni efekt pomagal podoben temu? Se pravi, da manj cutis priblizevanje meji in, ko si tam, je ze prepozno. Priblizno tako, kot z nizkoprofilnimi gumami. Do meje (ki je tudi visja) drzijo zelo dobro, priblizevanja ne cutis, ko pa si tam, naenkrat popustijo brez kaksnih opozoril.
WarpedGone ::
Ali ni efekt pomagal podoben temu?
Ne.
Svoje čudne občutke pripiši kravam katere si vozil.
Pomagala se aktivirajo, ko si že čez mejo in ti rešujejo rit. Hitreje in bolje kot si pa to sposoben sam počet.
Zbogom in hvala za vse ribe
BlueRunner ::
Pa se en zakon imajo: ce vozis pijan (ali drogiran) z otrokom mlajsim od 16 let v avtu, te lahko zaprejo za stiri leta, ce se otrok tezje poskoduje v nesreci do 16 let in, ce umre, do 25 let. Tudi to se mi zdi kar primerno.
Samo en "problemček" je s tem. Če bi kaj takšnega poskusili pri nas, bi se avtomatično organizirala civilna iniciativa, ki bi zahtevala glavo predlagatelja in se na vse načine uporala zakonu, ki je "neživljenski" in kaznuje "ubožčke, ki so naredili eno samo napako".
Pri nas bi morali nov zapor zgraditi samo za tiste, ki bi šli sedet npr. po kalifornijskem three-strikes zakonu. Če storiš trikrat isti prekršek, greš tretjič sedet za kaznivo dejanje. Sedaj si pa predstavljajte X let zapora brezpogojno za 3x prehitro vožnjo... Jp. Ne en zapor. Dva nova bi morali sezidati v roku enega meseca.
MatejMatej ::
Jaz imam namen it delat vozniški izpit v tujino, ker to kar je v Sloveniji je, kot je rekel avtor teme, norčevanje iz ljudi.
Kje v EU je najceneje naredit vozniški izpit?
Kje v EU je najceneje naredit vozniški izpit?
BlueRunner ::
Katere tuje jezike govoriš dovolj tekoče za normalno konvezacijo s prebivalcem države?
ZdravkoČolič ::
MatejMatej je izjavil:
Kje v EU je najceneje naredit vozniški izpit?
Probaj kakšno Romunijo. Ti še jezika ne bo treba znat, važno, da jim boš dnar prinesu
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ZdravkoČolič ()
bluefish ::
In seveda si mnenja, da bo izpit v tujini v celoti cenejši, pa čeprav boš plačal bivanje in še kaj. Logika pa taka.
balocom ::
Pa pejt na finsko, boš vidu kaj pomeni delat izpit za avto
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man
Good Guy ::
MatejMatej je izjavil:
Jaz imam namen it delat vozniški izpit v tujino, ker to kar je v Sloveniji je, kot je rekel avtor teme, norčevanje iz ljudi.
Kje v EU je najceneje naredit vozniški izpit?
bolgarija 2500€ izpit za vse kar je možno.
MatejMatej ::
In seveda si mnenja, da bo izpit v tujini v celoti cenejši, pa čeprav boš plačal bivanje in še kaj. Logika pa taka.
Grem tam delat ali na prostovoljstvo, zraven pa še izpit naredim.
Logika pa taka.
Lahko, da v tujini se izpit lahko opravi v nekaj dneh, kaj pa vem. Zraven dopusta/potovanja naredim izpit, npr.
Logika pa taka.
Če si gredo eni delat operacije in popravljat zobe v Bolgarijo, zakaj ne bi še vozniškega izpita?
Nekatere tuje avtošole ponujajo opravljanje vozniškega izpita v angleščini.
Plus vsega: Imam moralno zmago nad nategovalsko slovensko politiko.
bluefish ::
Lahko, da v tujini se izpit lahko opravi v nekaj dneh, kaj pa vem. Zraven dopusta/potovanja naredim izpit, npr.Misli si. Konkretno sem recimo pogledal za Bolgarijo, kjer imaš tako kot pri nas prvo pomoč, 40 ur teorije, 24 ur vožnje in na koncu izpit. Nemogoče torej, da bi naredil med dopustom ali popravilom zob.
Logika pa taka.
Skratka ja, da se, če v državi ostaneš kak mesec ali več.
Plus vsega: Imam moralno zmago nad nategovalsko slovensko politiko.Nekaj takega, kot dečko, ki "goljufa" (kao) državo z bencinom in tanka pri sosedih.
Na koncu pa res, kaj bi se šele zgodilo, če bi s tako miselnostjo delal izpit na Finskem.
imagodei ::
@MatejMatej,
hudičevo zlahka jemlješ znanje, ki ga potrebuješ za to, da te spustijo na cesto. Takole reciva: če bi ti sam vozil po cestah, je meni popolnoma vseeno, koliko znaš in kaj veš. Dokler pa se boš vozil po istih cestah kot jaz in dokler obstaja možnost, da boš s svojim avtom zaradi neznanja ali neodgovornega ravnanja povzročil nesrečo, v kateri bom nastradal jaz, do tedaj podpiram zaostrovanje pogojev za izpit. In hude kazni za neodgovorne idiote.
Dejte se zavedat, da je bilo leta 1980 na cestah mogoče kakšna četrtina vozil, kar jih vozi danes. Dejte se zavedat, da so današnji avtomobili v povprečju močnejši in hitrejši, kot tisti iz leta 1980. Ja, tudi takrat si lahko dobil zelo hitre avtomobile z izvrstnimi pospeški - ampak si moral imet precej pod palcem. Danes so dostopni praktično vsem. Včasih je mladcu, ki je pravkar dobil izpit, oče posodil družinskega fičkota, amija ali jugota. Če si želel prehitevat, si se jasno zavedal, da potrebuješ skoraj 500m ravnine, da boš lahko prehitel pred seboj vozečega. Z današnjimi pospeški je prehitevanje v škarjice in nepregledne ovinke stalnica.
Ljudje, ki so izpit dobili že pred leti, so se postopoma navadili na vedno gostejši promet in vedno večje pospeške (če že zanemarimo hitrosti). Prešli so iz očetovih fičkotov in bolhic na katrce, Zastave 125, razne Škode, uvožene Golfe iz tretje in četrte roke itn. Že generacijam, ki so izpit delale po letu 1990, vsekakor pa tistim, ki so delale izpit po letu 1995, pa ne bi nič škodilo, če bi opravljali tečaj varne vožnje. Pa že v štartu vsaj kakih 30 ur praktičnega dela (vožnje) - ne pa, da so nekateri še leta 1995 izdelovali izpit s 16 in 17 urami vožnje.
hudičevo zlahka jemlješ znanje, ki ga potrebuješ za to, da te spustijo na cesto. Takole reciva: če bi ti sam vozil po cestah, je meni popolnoma vseeno, koliko znaš in kaj veš. Dokler pa se boš vozil po istih cestah kot jaz in dokler obstaja možnost, da boš s svojim avtom zaradi neznanja ali neodgovornega ravnanja povzročil nesrečo, v kateri bom nastradal jaz, do tedaj podpiram zaostrovanje pogojev za izpit. In hude kazni za neodgovorne idiote.
Dejte se zavedat, da je bilo leta 1980 na cestah mogoče kakšna četrtina vozil, kar jih vozi danes. Dejte se zavedat, da so današnji avtomobili v povprečju močnejši in hitrejši, kot tisti iz leta 1980. Ja, tudi takrat si lahko dobil zelo hitre avtomobile z izvrstnimi pospeški - ampak si moral imet precej pod palcem. Danes so dostopni praktično vsem. Včasih je mladcu, ki je pravkar dobil izpit, oče posodil družinskega fičkota, amija ali jugota. Če si želel prehitevat, si se jasno zavedal, da potrebuješ skoraj 500m ravnine, da boš lahko prehitel pred seboj vozečega. Z današnjimi pospeški je prehitevanje v škarjice in nepregledne ovinke stalnica.
Ljudje, ki so izpit dobili že pred leti, so se postopoma navadili na vedno gostejši promet in vedno večje pospeške (če že zanemarimo hitrosti). Prešli so iz očetovih fičkotov in bolhic na katrce, Zastave 125, razne Škode, uvožene Golfe iz tretje in četrte roke itn. Že generacijam, ki so izpit delale po letu 1990, vsekakor pa tistim, ki so delale izpit po letu 1995, pa ne bi nič škodilo, če bi opravljali tečaj varne vožnje. Pa že v štartu vsaj kakih 30 ur praktičnega dela (vožnje) - ne pa, da so nekateri še leta 1995 izdelovali izpit s 16 in 17 urami vožnje.
- Hoc est qui sumus -
BigWhale ::
MatejMatej je izjavil:
Plus vsega: Imam moralno zmago nad nategovalsko slovensko politiko.
Pol pa hodis se v Avstrijo tankat in si zmagal na celi crti!
balocom ::
še leta 1995 izdelovali izpit s 16 in 17 urami vožnje.
Še leta 2008 oz. konc 2007 so obstajal osebki, ki so nardil z 15 oz. 16 uro.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Neprimerna varnostna razdalja policistov (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 15938 (12939) | jero_no1 |
» | Varna vožnja Vransko (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 31483 (28748) | krneki0001 |
» | Kupim vozniški izpit (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 32949 (29275) | Hayabusa |
» | Vprašanje glede tečaja varne vožnje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 18658 (16686) | St235 |
» | Za vse, ki vpijejo da jim država nič ne da... (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 13923 (11544) | kalko |