Forum » Programiranje » Rad bi naredil OS.
Rad bi naredil OS.
hatch ::
Ja za osnovni DOS bos seveda uporabil bios interrupte.. drugace pa res nimas variante narest v 2h tednih. d0h!
nic se ne hecam, razlike so minimalne.
delat z novim procesorjem je kot da bi se naucil nov programski jezik... ce znas programirat si not v parih urah.. v dveh urah sem se naucil TCL in PERL (samo knjigo s syntaxami rabis)
asmja sem se jaz ucil na Z80.. za preskok na x86 nism rabil vec kot ure.. na hitro sem prebral whitepaper, pogledal razlike in to je to.. mal vec registrov je, pa razsirjeni so na 32 bitov... v instrukcijah pa LD postane MOV.. tezko?
najvecji izziv pri preskoku arhitektur je preskok iz big v little endian in obratno.. ker se ti zgodi da se se vedno zmotis, ceprav imas veliko izkusenj. inet_addr.sin_port = htons(port); ja, vecina folka na tem forumu ne ve cemu htons() sluzi.
nic se ne hecam, razlike so minimalne.
delat z novim procesorjem je kot da bi se naucil nov programski jezik... ce znas programirat si not v parih urah.. v dveh urah sem se naucil TCL in PERL (samo knjigo s syntaxami rabis)
asmja sem se jaz ucil na Z80.. za preskok na x86 nism rabil vec kot ure.. na hitro sem prebral whitepaper, pogledal razlike in to je to.. mal vec registrov je, pa razsirjeni so na 32 bitov... v instrukcijah pa LD postane MOV.. tezko?
najvecji izziv pri preskoku arhitektur je preskok iz big v little endian in obratno.. ker se ti zgodi da se se vedno zmotis, ceprav imas veliko izkusenj. inet_addr.sin_port = htons(port); ja, vecina folka na tem forumu ne ve cemu htons() sluzi.
Brane2 ::
Ja za osnovni DOS bos seveda uporabil bios interrupte.. drugace pa res nimas variante narest v 2h tednih. d0h!
O.K. Torej se javis za stvar ? Sprasujem, ker pocasi uvidevam, kaj sem si nakopal na glavo (pa kljub temu bom to izpeljal do konca-ne zaradi drugih, zaradi sebe).
Zacetna domneva tega threada je bila, da rabimo novi hardver, ker se na PC-u to ne izplača.
Ti sedaj trdiš obratno. Ker ni bilo slišati podobnih mnenj prej, ti predlagam, da začneš zadevo. Jaz bom še vedno delal svoje, vendar mi ne bo škodilo, če se kaj novega naučim
nic se ne hecam, razlike so minimalne.
delat z novim procesorjem je kot da bi se naucil nov programski jezik... ce znas programirat si not v parih urah.. v dveh urah sem se naucil TCL in PERL (samo knjigo s syntaxami rabis)
Za programiranje nikoli nisem bil težek maher. Bolj sem pisal, majhne, a urarsko dodelane assembler rutine, zato pa nikoli nisem naredu kakšen konkretni prodajni izdelek do konca.
asmja sem se jaz ucil na Z80.. za preskok na x86 nism rabil vec kot ure.. na hitro sem prebral whitepaper, pogledal razlike in to je to.. mal vec registrov je, pa razsirjeni so na 32 bitov... v instrukcijah pa LD postane MOV.. tezko?
Sploh ni težko, če misliš stvar programirat v prastarem 8086- modu. Mene zmedejo recimo:
-obnašanje MMU-ja, ki je fulll drugačen od unga na Z-80
-APIC, ki se je full spremenil od starih časov, glede na Z-80 pa sploh
- prehodi iz 32-bitnega v protected-alkaježe način in obratno
-kakšna je razlika med MMX, 3DNOw, SSE itd ? Pri tem ne rabim marketinške razlage, ampak kak datasheet ali kaj podobnega, ki kaže perfidne razlike v ukazih itd.
Sploh pa bi bil recimo dobrodošel dokument, kjer bi naredili primerjavo MMX/SSE na Z-80 in tle, da človek lažje prešalta.
- je kje kakšen dokončni dokument, ki bi ga folk lahko razumel o instrukcijskih timingih ? Mislim, kolk te stane vsak ukaz v določenih pogojih in komkbinacijah določenih pogojev ? (L1 hit, L2 hit, cache miss, cache miss + snooping enabled etc etc etc)
- ker težko pričakuješ, da bodo imeli vsi doma ravno isti procesor, to verjetno pomeni "ponovi vajo" vsaj dvakrat. Pokrit bi moru najmanj recimo P3/Celeron II, P4 in Athlon/XP/MP/Duron, da ne govorimo o K6, Cyrixih, C3 itd. Vse te stvari so podobne ena drugi, a se ravno dovolj razlikujejo. C3 recimo nima APIC (IIRC), pri P3 ima APIC svoje serijsko vodilo, pri P4 pa izkorišča CPU vodilo. Skor ziher sem, da se to mora nekje poznati tudi pri kodi...
najvecji izziv pri preskoku arhitektur je preskok iz big v little endian in obratno.. ker se ti zgodi da se se vedno zmotis, ceprav imas veliko izkusenj. inet_addr.sin_port = htons(port); ja, vecina folka na tem forumu ne ve cemu htons() sluzi.
Malo čudno se mi zdi, da si takoj dojel vse zgoraj navedene stvari, ki so recimo meni vzele voljo do življenja, nato pa se ti je ustavilo pri tolk trapasti stvari, kot je endiannes...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
Brane2 ::
AJa, pa zanima me tudi multithreding na P4. Sem bral datasheet, pa nikjer nisem našel dokončne razlage. Možno, da nekje piše, samo že datasheet je dolg krepko čez 1000 strani, je pa bukel še pa še...
Kao, registri lahko delajo z dvojno frkvenco jedra. Ampak nikjer nisem našel:
- a to pomeni, da sta dva seta delovnih registrov ?
-če je to res, kako ta način vklopiš in kako inicializiraš drugi set ?
- a to pomeni, da lahko izvajam dve instrukciji naenkrat v vsakem pipelineu ?
- kako oba seta vidita recimo stack pointer ?
- a lahko direktno prenašam podatke med setoma ? to bi blo fino za komunikacijo med threadoma..
Kao, registri lahko delajo z dvojno frkvenco jedra. Ampak nikjer nisem našel:
- a to pomeni, da sta dva seta delovnih registrov ?
-če je to res, kako ta način vklopiš in kako inicializiraš drugi set ?
- a to pomeni, da lahko izvajam dve instrukciji naenkrat v vsakem pipelineu ?
- kako oba seta vidita recimo stack pointer ?
- a lahko direktno prenašam podatke med setoma ? to bi blo fino za komunikacijo med threadoma..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
krho ::
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
atlet ::
hatch2, no sem malo pozen, ampak mi je strela skurla doma vse, tko da sem biu nekaj casa brez mreze. :( Na delu je pa druga storja, ampak pustmo stat to. Da bi spisu OS ala DOS v dveh tednih, to je mozno, sam ti si verjetno mislu kopirat oz. prirejat freeDos. Sej ce si pameten, bos to naredu, nevem zakaj bi izumljali toplo vodo... Linux kernel 2.2 ga uporabljajo pa zato, ker je trenutno najbolj stabilen in dodela, v smislu hroscov, medtem ko so v novejsih se hrosci, pa tudi jih ne rabis, ker je 2.2 cisto dovolj, razen ce nimas kakega exsoticnega hardverja. Tiste neumnosti, pa k so noter, je vse uporabno, saj so driverji za razno strojno opremo. Ce je ne rabis, je pac ne prevedes. Nevem, sam kot kaze iz tega, se ti prav veliko ne spoznas na *nix-e... hatch234, to je mozno, ker sem se jst python navadu v 30 min, seveda s pomocjo knije, tko da mas sintakso, ker princip programiranja je povsot isti. Je pa res, da moras bit profi programer, ce ces to pocet, ne pa en, ki se za hobi ukvarja s tem in dela samo v enem jeziku. hatch2, pa se uno me moti, ker trdis da ne unixa, ampak kej takega ku MacOS. MacOS je unix!!! Najlazje prenosliv je pa linux!!! Lp
hatch ::
kaksen multithreading na P4? P4 nima multithreadinga.. ceprav nekateri smatrajo SSE(2) kot multithreading.. ker lahko operiras s 4. oz 2. stevili hkrati. zgleda nekako tako:
r1: |_1_|_2_|_3_|_4_|
r2: |_6_|_7_|_8_|_9_|
r3 <- r1 * r2
r3: |_6_|_14|_16|_36|
ubistvu se 1 register razdeli na 4 dele.. in se potem z vsakim delom operira posebej... bistvo SSEja..
da bi pa registri na P4 tekli z dvojno frekvenco? ne vem.. v whitepaperju je opisano kako delati s procesorjem, ne pa kako procesor tocno deluje.. je pa mozno da je sposoben brati in pisati v register hkrati..
linux ima prevec vsega not.. prevec stvari spada pod core... in kernel je prevec povezan z driverji, oz. prevec driverjev je v kernelu...
unix je pa beden ker za backward-compatibility niso se slisal..
libc5/6 je idealen primer tega.. pac imas program skompilan na libc5 in ga velikokrat ne mores laufat na libc6.. ker so sli spreminjat opracijo s funkcijami, namesto da bi dodali nove funkcije z drugimi imeni. (libc bi bil pac par kilobytov vecji)
microsoft je to recimo super resil pri DirectXu... imas set osnovinih DX ukazov potem je ta razsirjen na DX6, DX7 in DX8 ukaze (starih pa ni spreminjal).. simple.. in imas popoln backward-compatibility
AMD je to naredil pri hammerju...
INTEL je pa ubral pot linuxa, ker je bilo not ze prevec sranja.. kot ga je tudi ze v linuxu..
sranja.. pac cela moderna x86 arhitektura sloni na razsiritvah starega 8086 jedra.. ki je star ze olala.. logicen korak je da se je intel odlocil za cisto novo arhitekturo, ki je zasnovana na potrebah moderne tehnologije.
Torej backward-compatibility mora bit, dokler stvar ne postane nasicena z razsiritvami.. takrat je treba vse staro pozabit in zaceti na novo, z novimi spoznanji...
r1: |_1_|_2_|_3_|_4_|
r2: |_6_|_7_|_8_|_9_|
r3 <- r1 * r2
r3: |_6_|_14|_16|_36|
ubistvu se 1 register razdeli na 4 dele.. in se potem z vsakim delom operira posebej... bistvo SSEja..
da bi pa registri na P4 tekli z dvojno frekvenco? ne vem.. v whitepaperju je opisano kako delati s procesorjem, ne pa kako procesor tocno deluje.. je pa mozno da je sposoben brati in pisati v register hkrati..
linux ima prevec vsega not.. prevec stvari spada pod core... in kernel je prevec povezan z driverji, oz. prevec driverjev je v kernelu...
unix je pa beden ker za backward-compatibility niso se slisal..
libc5/6 je idealen primer tega.. pac imas program skompilan na libc5 in ga velikokrat ne mores laufat na libc6.. ker so sli spreminjat opracijo s funkcijami, namesto da bi dodali nove funkcije z drugimi imeni. (libc bi bil pac par kilobytov vecji)
microsoft je to recimo super resil pri DirectXu... imas set osnovinih DX ukazov potem je ta razsirjen na DX6, DX7 in DX8 ukaze (starih pa ni spreminjal).. simple.. in imas popoln backward-compatibility
AMD je to naredil pri hammerju...
INTEL je pa ubral pot linuxa, ker je bilo not ze prevec sranja.. kot ga je tudi ze v linuxu..
sranja.. pac cela moderna x86 arhitektura sloni na razsiritvah starega 8086 jedra.. ki je star ze olala.. logicen korak je da se je intel odlocil za cisto novo arhitekturo, ki je zasnovana na potrebah moderne tehnologije.
Torej backward-compatibility mora bit, dokler stvar ne postane nasicena z razsiritvami.. takrat je treba vse staro pozabit in zaceti na novo, z novimi spoznanji...
Brane2 ::
hatch:
Nisem te hotu zajebavat, samo pravim, če ti je stvar všeč, se je pač loti.
Brez zajebancije in povsem resno mislim.
Pri teh stvareh nikoli ne veš, kdaj si naletu na cepca in kdaj na genialca, zato poskušam ne scat po folku. Samo povem ti kako to zgleda iz moje perspektive. Če si vna isti strehi višje od mene, great- se bom pač nekaj nauču.
Torej boš začel z delom na Intlu ?
kaksen multithreading na P4? P4 nima multithreadinga.. ceprav nekateri smatrajo SSE(2) kot multithreading.. ker lahko operiras s 4. oz 2. stevili hkrati. zgleda nekako tako:
r1: |_1_|_2_|_3_|_4_|
r2: |_6_|_7_|_8_|_9_|
r3 <- r1 * r2
r3: |_6_|_14|_16|_36|
Mislim, da je skrajni čas, da začneš brat datasheete in ne whitepaperjev.
Slednji so bolj za tiste, ki brez mamice ne smejo v kino.
Samo za P-IV imam na disku en datasheet z opisom električnih signalov in protokolov za 478-pinsko ohišje za p4 od 1.4 GHz do IIRC 2.0 GHz in štiri manuale, ki gredo zraven.
Pet PDF fajlov cca. 2.860 strani literature.
Drugače pa to o čemer govorim, Intel opisuje kot "Hyper-Threading" in je v fajlu "24896606.pdf" v sedmem poglavju na straneh od 257 do 289 na kratko omenjeno.
Whitepaper je dober bolj ali manj samo za izbiro določenega modela ali družine PREDEN se spustiš v branje Datasheetov in po možnosti še kakega User Guidea in Application manuala.
ubistvu se 1 register razdeli na 4 dele.. in se potem z vsakim delom operira posebej... bistvo SSEja..
Zello jedrnata razlaga. Intlu pa racimo taista razlaga vzame...poglejmo...
cca 200 strani sem najdu samo za SSE in MMX.Brez dodatnih stvari v drugih poglavjih, ki pa so povezana s tem.
da bi pa registri na P4 tekli z dvojno frekvenco? ne vem.. v whitepaperju je opisano kako delati s procesorjem, ne pa kako procesor tocno deluje.. je pa mozno da je sposoben brati in pisati v register hkrati..
Glej zgoraj.-Hyperthreading
linux ima prevec vsega not.. prevec stvari spada pod core... in kernel je prevec povezan z driverji, oz. prevec driverjev je v kernelu...
Kaj konkretno te moti v tem ? Moj kernel ma skompajliranih maso stvari in 99% je modulov, ki se naložijo po potrebi. Sicer me ne sekira RAM, ker mi kernel nikoli ni bil večji od 1.4 Mb ampak uporabljam module zaradi rekonfigurabilnosti. Kaj je narobe s tem ? Naj bi me sekirala razlika 300 Kb pri mašini z 256 MB RAM ?
unix je pa beden ker za backward-compatibility niso se slisal..
libc5/6 je idealen primer tega.. pac imas program skompilan na libc5 in ga velikokrat ne mores laufat na libc6.. ker so sli spreminjat opracijo s funkcijami, namesto da bi dodali nove funkcije z drugimi imeni. (libc bi bil pac par kilobytov vecji)
Libca še vedno ne poznam tolk kot bi hotu, zato težko trdim s 100% gotovostjo a mislim, da si tudi tu falil. Libc5 je podpiral obliko a.out executable programov, libc6 pa po defaultu podpira ELF, ki je bistveno boljši. Poleg tega libc5 IIRC ni bil po defaultu dinamičen, kar libc6 je.
Obenem je libc v srcu sistema. Kakršnakoli sprememba tam se je morala nekje poznati. In oni so v libc6 spremenili marsikaj.
Ta, da imaš težave pri spremembi libca ni čudno. Verjetno bi imel podobne težave, če bi si poskušal sam operirat slepič.
Za to so strokovnjaki, (za libc pa tudi howtoji) in če bi rad imel oba gor, si pač prej poglej kako to laufa.
Sploh pa danes ne vem zakaj bi to rabil. Poglej si recimo stvari na www.linuxfromscratch.org , kjer tipi opisujejo kompletno postavitev Linuxa "iz nule"-impresivno, poučno in optimizirano.
microsoft je to recimo super resil pri DirectXu... imas set osnovinih DX ukazov potem je ta razsirjen na DX6, DX7 in DX8 ukaze (starih pa ni spreminjal).. simple.. in imas popoln backward-compatibility
Kako lahko directX primerjaš s sistemsko knjižnico ?
Bolj vmesna primerjava bi bila IMHO z OpenGL.
Tega pač imaš ali nimaš. Tudi če ga nimaš, bo mašina v osnovi še vedno delala...
INTEL je pa ubral pot linuxa, ker je bilo not ze prevec sranja.. kot ga je tudi ze v linuxu..
sranja.. pac cela moderna x86 arhitektura sloni na razsiritvah starega 8086 jedra.. ki je star ze olala.. logicen korak je da se je intel odlocil za cisto novo arhitekturo, ki je zasnovana na potrebah moderne tehnologije.
Prej si trdil, da se Intlix86 sploh ne razlikujejo kaj dosti od drugih modernih procesorjev. Zdaj trdiš, da so polni sranja. A to pomeni, da so tudi vsi ostali "polni sranja" in da bo Itanium 2 že arhitekturno veliko boljši ali trdiš nekaj drugega ?
Ravno to je pri Linuxu plus. lepo laufa na Alphi (no, ta ni več maintaneana od gcc 3.1.1 naprej IIRC, ker jo je Intel ubil), 68000-ki ARMu, Sparcu, PowerPCu, po novem pa še na Itaniumu in Opteronu pa še čem.
Linux torej ne rabi nujno kompatibilnosti.
In fact, če bi kje dobil za pameten denar dober ALpha ali PowerPC motherboard, bi si ga verjetno ubodu brez preveč razmišljanja o tem, kje bom dobil softver...
Nisem te hotu zajebavat, samo pravim, če ti je stvar všeč, se je pač loti.
Brez zajebancije in povsem resno mislim.
Pri teh stvareh nikoli ne veš, kdaj si naletu na cepca in kdaj na genialca, zato poskušam ne scat po folku. Samo povem ti kako to zgleda iz moje perspektive. Če si vna isti strehi višje od mene, great- se bom pač nekaj nauču.
Torej boš začel z delom na Intlu ?
kaksen multithreading na P4? P4 nima multithreadinga.. ceprav nekateri smatrajo SSE(2) kot multithreading.. ker lahko operiras s 4. oz 2. stevili hkrati. zgleda nekako tako:
r1: |_1_|_2_|_3_|_4_|
r2: |_6_|_7_|_8_|_9_|
r3 <- r1 * r2
r3: |_6_|_14|_16|_36|
Mislim, da je skrajni čas, da začneš brat datasheete in ne whitepaperjev.
Slednji so bolj za tiste, ki brez mamice ne smejo v kino.
Samo za P-IV imam na disku en datasheet z opisom električnih signalov in protokolov za 478-pinsko ohišje za p4 od 1.4 GHz do IIRC 2.0 GHz in štiri manuale, ki gredo zraven.
Pet PDF fajlov cca. 2.860 strani literature.
Drugače pa to o čemer govorim, Intel opisuje kot "Hyper-Threading" in je v fajlu "24896606.pdf" v sedmem poglavju na straneh od 257 do 289 na kratko omenjeno.
Whitepaper je dober bolj ali manj samo za izbiro določenega modela ali družine PREDEN se spustiš v branje Datasheetov in po možnosti še kakega User Guidea in Application manuala.
ubistvu se 1 register razdeli na 4 dele.. in se potem z vsakim delom operira posebej... bistvo SSEja..
Zello jedrnata razlaga. Intlu pa racimo taista razlaga vzame...poglejmo...
cca 200 strani sem najdu samo za SSE in MMX.Brez dodatnih stvari v drugih poglavjih, ki pa so povezana s tem.
da bi pa registri na P4 tekli z dvojno frekvenco? ne vem.. v whitepaperju je opisano kako delati s procesorjem, ne pa kako procesor tocno deluje.. je pa mozno da je sposoben brati in pisati v register hkrati..
Glej zgoraj.-Hyperthreading
linux ima prevec vsega not.. prevec stvari spada pod core... in kernel je prevec povezan z driverji, oz. prevec driverjev je v kernelu...
Kaj konkretno te moti v tem ? Moj kernel ma skompajliranih maso stvari in 99% je modulov, ki se naložijo po potrebi. Sicer me ne sekira RAM, ker mi kernel nikoli ni bil večji od 1.4 Mb ampak uporabljam module zaradi rekonfigurabilnosti. Kaj je narobe s tem ? Naj bi me sekirala razlika 300 Kb pri mašini z 256 MB RAM ?
unix je pa beden ker za backward-compatibility niso se slisal..
libc5/6 je idealen primer tega.. pac imas program skompilan na libc5 in ga velikokrat ne mores laufat na libc6.. ker so sli spreminjat opracijo s funkcijami, namesto da bi dodali nove funkcije z drugimi imeni. (libc bi bil pac par kilobytov vecji)
Libca še vedno ne poznam tolk kot bi hotu, zato težko trdim s 100% gotovostjo a mislim, da si tudi tu falil. Libc5 je podpiral obliko a.out executable programov, libc6 pa po defaultu podpira ELF, ki je bistveno boljši. Poleg tega libc5 IIRC ni bil po defaultu dinamičen, kar libc6 je.
Obenem je libc v srcu sistema. Kakršnakoli sprememba tam se je morala nekje poznati. In oni so v libc6 spremenili marsikaj.
Ta, da imaš težave pri spremembi libca ni čudno. Verjetno bi imel podobne težave, če bi si poskušal sam operirat slepič.
Za to so strokovnjaki, (za libc pa tudi howtoji) in če bi rad imel oba gor, si pač prej poglej kako to laufa.
Sploh pa danes ne vem zakaj bi to rabil. Poglej si recimo stvari na www.linuxfromscratch.org , kjer tipi opisujejo kompletno postavitev Linuxa "iz nule"-impresivno, poučno in optimizirano.
microsoft je to recimo super resil pri DirectXu... imas set osnovinih DX ukazov potem je ta razsirjen na DX6, DX7 in DX8 ukaze (starih pa ni spreminjal).. simple.. in imas popoln backward-compatibility
Kako lahko directX primerjaš s sistemsko knjižnico ?
Bolj vmesna primerjava bi bila IMHO z OpenGL.
Tega pač imaš ali nimaš. Tudi če ga nimaš, bo mašina v osnovi še vedno delala...
INTEL je pa ubral pot linuxa, ker je bilo not ze prevec sranja.. kot ga je tudi ze v linuxu..
sranja.. pac cela moderna x86 arhitektura sloni na razsiritvah starega 8086 jedra.. ki je star ze olala.. logicen korak je da se je intel odlocil za cisto novo arhitekturo, ki je zasnovana na potrebah moderne tehnologije.
Prej si trdil, da se Intlix86 sploh ne razlikujejo kaj dosti od drugih modernih procesorjev. Zdaj trdiš, da so polni sranja. A to pomeni, da so tudi vsi ostali "polni sranja" in da bo Itanium 2 že arhitekturno veliko boljši ali trdiš nekaj drugega ?
Ravno to je pri Linuxu plus. lepo laufa na Alphi (no, ta ni več maintaneana od gcc 3.1.1 naprej IIRC, ker jo je Intel ubil), 68000-ki ARMu, Sparcu, PowerPCu, po novem pa še na Itaniumu in Opteronu pa še čem.
Linux torej ne rabi nujno kompatibilnosti.
In fact, če bi kje dobil za pameten denar dober ALpha ali PowerPC motherboard, bi si ga verjetno ubodu brez preveč razmišljanja o tem, kje bom dobil softver...
kuglvinkl ::
Glede PowerPC MB: od 68040 naprej imajo vsi Maci tak MB, začenjši z 601. Takega, samo ne vem če bo dober, bi dobil v kakšnem DTP studiu, kjer se na njem nabira prah.
Še neka bleda inf. je v mojem spominu. Ali niso RS6000 (IBM) laufal na PowerPCjih? Ker ti so skorajda zastonj. Namreč, frend si ga je kupu za 5k SIT. Če te zanima, ti lahko dam njegov mail.
Za Alphe pa ne vem. Morda kakšna stara GFX postaja.
Še neka bleda inf. je v mojem spominu. Ali niso RS6000 (IBM) laufal na PowerPCjih? Ker ti so skorajda zastonj. Namreč, frend si ga je kupu za 5k SIT. Če te zanima, ti lahko dam njegov mail.
Za Alphe pa ne vem. Morda kakšna stara GFX postaja.
Your focus determines your reallity
Brane2 ::
Glede PowerPC MB: od 68040 naprej imajo vsi Maci tak MB, začenjši z 601. Takega, samo ne vem če bo dober, bi dobil v kakšnem DTP studiu, kjer se na njem nabira prah.
Maci so drage žvali, poleg tega iamjo zaprto arhitekturo o detajlih katere Apple nerad govori okrog. Ampak svojčas mo imeli Taiwansko kopijo Maca s 601-ko v ATX ohišju. Stvar je bla zanimiva samo 601ka z Macosom je bla full počasna. taiwanci so medtem s svojimi MAC kompatibilci pogoreli na celi črti (finančno), ker pač še ni bilo Linuxa.
Še neka bleda inf. je v mojem spominu. Ali niso RS6000 (IBM) laufal na PowerPCjih? Ker ti so skorajda zastonj. Namreč, frend si ga je kupu za 5k SIT. Če te zanima, ti lahko dam njegov mail.
Možno. Smao ti stroji so full relikvije in niso ravni recimo P4. Najbolj "sveži" MB
iz te serije pa verjetno stanejo full enga $$$ .
Za Alphe pa ne vem. Morda kakšna stara GFX postaja.
ALpha je mrtev stroj, ker so na njej nehal delat že zdavnaj. Pentiumi so jo dohiteli i n prehiteli.
Mislu sem reč, da bi si tak stroj zagotovo ubodu cca 2 mesca nazaj, ko sem si skompletiral osebnega PC-a (P4 itd).
Zdaj je kar je, a tud zdej če bi dobil kak svež MoBo z 1 GHz PPC, bi se full zamislu nad opcijami.
hatch ::
Sem checkiral za hyperthreading.. ubistvu gre sam za to, da se utilizira neuporabljen del procesorja.. naprimer ena operacija dela s FPUjem druga pa z ALUjem.. in to se lahko izvede istocasno pac..
Ostalga pa ne bom komentiral, ker ti ne mislim razlagat teh stvari.. (sourca za komercialne programe pac ne bos dobil.. in ce se njim ne sprdne izdati verzije za alpho se lahko obrises pod nosom)..
Ostalga pa ne bom komentiral, ker ti ne mislim razlagat teh stvari.. (sourca za komercialne programe pac ne bos dobil.. in ce se njim ne sprdne izdati verzije za alpho se lahko obrises pod nosom)..
Brane2 ::
Sem checkiral za hyperthreading.. ubistvu gre sam za to, da se utilizira neuporabljen del procesorja.. naprimer ena operacija dela s FPUjem druga pa z ALUjem.. in to se lahko izvede istocasno pac..
Slabo si chekiral. Mogoče bi moral malo zmanjšat hitrost dojemanja in povečati globino.
barbarpapa1 ::
Ja RS6000 Sistemi.....
Pri meni se v službi valja eno par RS6000 postaj iz 1997....
So njega dni laufale CATIO, sedaj pa zbirajo prah. Problem je v tem, da ne vem, kaj bo naš direktor naredil z njimi. So pa ful workabilne (še vse delajo...)
LP
Jože
Pri meni se v službi valja eno par RS6000 postaj iz 1997....
So njega dni laufale CATIO, sedaj pa zbirajo prah. Problem je v tem, da ne vem, kaj bo naš direktor naredil z njimi. So pa ful workabilne (še vse delajo...)
LP
Jože
Brane2 ::
Stare stvari so ponavadirudnik zanimivih čipov, tudi če ne delajo več.
Me pa zanima, kaj je microchannel. A je to tisti ostudni naslednik ISA slota ?
Problem je v tem, da ne vem, kaj bo naš direktor naredil z njimi. So pa ful workabilne (še vse delajo...)
No, če bo se bo odločil, da rabi prazen skladiščni prostor bi se mogoče priporoču za en stroj.
Me pa zanima, kaj je v RS-6000.
Recimo:
A pašejo navadni RAMi not ?
Glede na starost verjetno še EDO rami ali kaj takega ?
A se dajo dobit kake extra kartice (mrežna etc stuff) ?
A ma stvar 100 Mbit Ethernet ?
kakšno grafiko da stvar od sebe ?
V kompletu verjetno ni monitorja, a ? Mislim, kašn ogromen 21", ki ni PC-compatible bi se ulegu...
Me pa zanima, kaj je microchannel. A je to tisti ostudni naslednik ISA slota ?
Problem je v tem, da ne vem, kaj bo naš direktor naredil z njimi. So pa ful workabilne (še vse delajo...)
No, če bo se bo odločil, da rabi prazen skladiščni prostor bi se mogoče priporoču za en stroj.
Me pa zanima, kaj je v RS-6000.
Recimo:
A pašejo navadni RAMi not ?
Glede na starost verjetno še EDO rami ali kaj takega ?
A se dajo dobit kake extra kartice (mrežna etc stuff) ?
A ma stvar 100 Mbit Ethernet ?
kakšno grafiko da stvar od sebe ?
V kompletu verjetno ni monitorja, a ? Mislim, kašn ogromen 21", ki ni PC-compatible bi se ulegu...
barbarpapa1 ::
No glede omenjenih RS6000 postaj pa naslednje.....
Gre za tri postaje, vse tri so tip 375. Vsaka ima 128MB RAMa (RAM seveda ni PC kompatibilen, je nalotan na nekih čudnih tiskaninah ), 18GB trdi(h) disk(ov) (Vsaj ena ima dva 9GB, vendar nista v RAIDu ali kaj podobnega), ta debeli Ethernet (Mislim da je 10Mb, na UTP smo se priklapljali s posebnimi adapterji). Grafika pa je za tisti čas kar dobra, saj so bile postaje namenjene 3D CADu (Hardversko pospršeno senčenje in rotacija objektov...). Opracijski sitem je AIX 6.0.
Ja pa tisti veliki monitorji so tudi zraven (Z BNC priključki za R,G,B, Vsync in Hsync). Edino za procesor nisem ziher ali je POWER 1 ali POWER 2 (Ista zadeva kot PowerPC G1 ali G2), misli pa, da titktakajo nekje pri 135MHZ....
Bom pa povprašal direktorja, kaj misli s temi mašinami. Dve sta za mene neuporabni, ker gori ni CATIE, ena (ta pa ima CATIO) je pa zame še pogojno uporabna (Se da kaj pogledat, zmerit, zavrtet.... 3D CAD modele mislim)
Imam še dva PDF manuala (Installation and service guide in pa Operator guide). Ti lahko pošljem, če hočeš, vendar mislim, da te bosta kot ta pravega hardweraša pustila hladnega....
LP
Jože
Gre za tri postaje, vse tri so tip 375. Vsaka ima 128MB RAMa (RAM seveda ni PC kompatibilen, je nalotan na nekih čudnih tiskaninah ), 18GB trdi(h) disk(ov) (Vsaj ena ima dva 9GB, vendar nista v RAIDu ali kaj podobnega), ta debeli Ethernet (Mislim da je 10Mb, na UTP smo se priklapljali s posebnimi adapterji). Grafika pa je za tisti čas kar dobra, saj so bile postaje namenjene 3D CADu (Hardversko pospršeno senčenje in rotacija objektov...). Opracijski sitem je AIX 6.0.
Ja pa tisti veliki monitorji so tudi zraven (Z BNC priključki za R,G,B, Vsync in Hsync). Edino za procesor nisem ziher ali je POWER 1 ali POWER 2 (Ista zadeva kot PowerPC G1 ali G2), misli pa, da titktakajo nekje pri 135MHZ....
Bom pa povprašal direktorja, kaj misli s temi mašinami. Dve sta za mene neuporabni, ker gori ni CATIE, ena (ta pa ima CATIO) je pa zame še pogojno uporabna (Se da kaj pogledat, zmerit, zavrtet.... 3D CAD modele mislim)
Imam še dva PDF manuala (Installation and service guide in pa Operator guide). Ti lahko pošljem, če hočeš, vendar mislim, da te bosta kot ta pravega hardweraša pustila hladnega....
LP
Jože
webblod ::
OK! Sem eden tistih, ki v tej razpravi nikakor ne moremo enakovredno sodelovati, saj nimam ustreznega nivoja znanja... Imam pa željo!!!
Veliko več od pisanja Windows aplikacij nisem počel (in tukaj se imam za "guru"-ja, pa naj bo vaš odnos kolikor hoče zaničevalen), bi se pa rad naučil kaj o stvareh o katerih govorite.
Nekoč sem si zaželel narediti MP3 predvajalnik za v avto, ki bi temeljil na 12V napeljavi, LCD zaslončku in "izmenljivem" HDD, pa nisem vedel niti, kako naj bi se zadeve lotil, kaj šele kaj drugega.
Kar mene zanima je torej, kaj bi moral storiti (prebrati), da bi lahko čez kake pol leta plodno sodeloval v kaki tej podobni debati.
V kolikor ste odprti za nasvete "newby"-ju bi bil zelo vesel...
Veliko več od pisanja Windows aplikacij nisem počel (in tukaj se imam za "guru"-ja, pa naj bo vaš odnos kolikor hoče zaničevalen), bi se pa rad naučil kaj o stvareh o katerih govorite.
Nekoč sem si zaželel narediti MP3 predvajalnik za v avto, ki bi temeljil na 12V napeljavi, LCD zaslončku in "izmenljivem" HDD, pa nisem vedel niti, kako naj bi se zadeve lotil, kaj šele kaj drugega.
Kar mene zanima je torej, kaj bi moral storiti (prebrati), da bi lahko čez kake pol leta plodno sodeloval v kaki tej podobni debati.
V kolikor ste odprti za nasvete "newby"-ju bi bil zelo vesel...
There must be a reason, why I'm so damn dissapointed on M$ Visual Basic
WEBblod.NET :: Slovenska programerska scena
WEBblod.NET :: Slovenska programerska scena
mb2263 ::
Pozdrav!
Jaz sem sedaj bil na morju in na Valkana Beach v Puli in na morju, tako da me kar lep čas ni bilo pred računalnik! Prav pogrešal sem ga že... no, to verjetno nobenega ni zanimalo.
Kaj sedaj fantje in dekleta! -- zezam se. Sem mislil, da boste prišili v tem času na skupen jezik... Zadnje čase sta se večinoma kregala Brane2 in in .. samo malo... a.. hatch!! No, da nebo sedaj mene kdo tako za besedo prijel, ko sem napisal -- kregala --. Samo se mi je malo pretirana verzija zdela da bi delali OS za IA-64 :))), ej, hatch ne izivam te ... res ne, samo... saj, vsak ima svoje zelje, potem ne vem zakaj se MS tako muci z svojimi .NET strežniki... no dobro! To nisem sedaj hotel povedat... je pa pametno, da si "zraven"(hatch), da se na stvari lahko gleda z različnih zornih kotov ...
Jaz nekako menim, da ne bi smeli pretiravati z opremo in delati nekaj 1. dragega in 2. kompliciranega... ker se ne poznamo -- v strokovnem smislu -- in kot osnonvno vodilo nam je bilo da se nekaj naučimo -- VSI, tako da bi bilo dobro da se ustalimo za eno verzijo, ne preveč enostavno ... mogoče malo bolj zahtevno kot pa ne, ampak v okviru normalnih zahtevnosti...
Tako da menim, da Brane2... pa ... krho, oprosti, ce nisem prav napisal; no kako sedaj naprej.... mene bolj zanima kaj bo noter ... vem, da se še odločate oz. delate na tem... jaz bi bolj rad, da bi dobil kak .pdf ali pa kaj, kjer bi karkoli pisalo o programerski plati tega projekta, torej, kako se sploh taksne stvari programirajo in v katerem jeziku bi se to naj predvidoma naredilo... ker ASM... upam da ne razmislja kdo o tem, čeprav... tudi ne bi bilo napačno kaj v njem narediti...
Hotel sem pač glavnim akterjem : Brane2, krho, hatch, in ostalim rečt, da ste se do sedaj samo o strojni opremi pogovarjali, nič pa o programski - sistemski opremi. ja, saj vem, da če nimaš strojene opreme se tako ne moraš o programski opremi pogovarjat, vendar kljub temu... Če je kak guru - na tem področju, bi lahko kakšno povedal... oz. kdorkoli...
ja, to bi bilo to... še nekaj, kaj ste šli vsi na dopust ... sedaj kolk, deset dni ni bilo zapisanega odgovora ... hmm, no prijetno delo vsem... pa pomenimo se o programski opremi tudi malo...
lp,
miro
Jaz sem sedaj bil na morju in na Valkana Beach v Puli in na morju, tako da me kar lep čas ni bilo pred računalnik! Prav pogrešal sem ga že... no, to verjetno nobenega ni zanimalo.
Kaj sedaj fantje in dekleta! -- zezam se. Sem mislil, da boste prišili v tem času na skupen jezik... Zadnje čase sta se večinoma kregala Brane2 in in .. samo malo... a.. hatch!! No, da nebo sedaj mene kdo tako za besedo prijel, ko sem napisal -- kregala --. Samo se mi je malo pretirana verzija zdela da bi delali OS za IA-64 :))), ej, hatch ne izivam te ... res ne, samo... saj, vsak ima svoje zelje, potem ne vem zakaj se MS tako muci z svojimi .NET strežniki... no dobro! To nisem sedaj hotel povedat... je pa pametno, da si "zraven"(hatch), da se na stvari lahko gleda z različnih zornih kotov ...
Jaz nekako menim, da ne bi smeli pretiravati z opremo in delati nekaj 1. dragega in 2. kompliciranega... ker se ne poznamo -- v strokovnem smislu -- in kot osnonvno vodilo nam je bilo da se nekaj naučimo -- VSI, tako da bi bilo dobro da se ustalimo za eno verzijo, ne preveč enostavno ... mogoče malo bolj zahtevno kot pa ne, ampak v okviru normalnih zahtevnosti...
Tako da menim, da Brane2... pa ... krho, oprosti, ce nisem prav napisal; no kako sedaj naprej.... mene bolj zanima kaj bo noter ... vem, da se še odločate oz. delate na tem... jaz bi bolj rad, da bi dobil kak .pdf ali pa kaj, kjer bi karkoli pisalo o programerski plati tega projekta, torej, kako se sploh taksne stvari programirajo in v katerem jeziku bi se to naj predvidoma naredilo... ker ASM... upam da ne razmislja kdo o tem, čeprav... tudi ne bi bilo napačno kaj v njem narediti...
Hotel sem pač glavnim akterjem : Brane2, krho, hatch, in ostalim rečt, da ste se do sedaj samo o strojni opremi pogovarjali, nič pa o programski - sistemski opremi. ja, saj vem, da če nimaš strojene opreme se tako ne moraš o programski opremi pogovarjat, vendar kljub temu... Če je kak guru - na tem področju, bi lahko kakšno povedal... oz. kdorkoli...
ja, to bi bilo to... še nekaj, kaj ste šli vsi na dopust ... sedaj kolk, deset dni ni bilo zapisanega odgovora ... hmm, no prijetno delo vsem... pa pomenimo se o programski opremi tudi malo...
lp,
miro
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mb2263 ()
Brane2 ::
Mission update:
Zaenkrat nč pametnega. Ker smo pred sejmi, me je delo preokupiralo.
Za tole je zmanjkalo časa, a venadr sem uspel nardit par stvari:
1. Od vsega tistega povpraševanja za čiperajem sem dobil pameten odgovor edino od fantov iz IC elektronike, ki so mi zrihtali cene za FPGA.
Vsi istali so totalna tema-prodaja parih semplov jih ne zanima. Svetla izjema bi bil mogoče IBM. Končno sem se uspel dokopati do njihovega oddelka, ki bi mi bil pripravljen prodati kak PowerPC a ta oddelek je globoko na nemškem ozemlju.
Poleg tega sem se odločil, da je iskanej novih komponent pri teh količinah prevelik glavobol in bom stvar izpeljal z FPGAjem, brez ostalih večjih (dragih in nedobavljivih) komponent.
S precej truda sem si izboril fenomenalni razvojni komplet za Xilinxe (Insight-Memec), na katerem je zalotan XC2S100 FPGA in ki stane v prosti prodaji 44 kSIT. Ni tako veliko za štirislojca in vse kar je gor, sploh pa fenomenalno za igranje.
Seveda moram zdaj napisat članek za revijo o tem .
V glavnem, čeprav je plati model 100 Spartana, se bo ddalo osnovne sklope in I/O ideje sprobat kar tam.
Ko se gužva malo poleže, mislim sprobat osnovne koncepte in se za začetek lotit realizacije VGA izhoda. Mam v mislih 16 bitni izhod brez programabilne barvne palete, če se da bi pa rad imel zraven še digitalni izhod in opcijo za neposredni priklop LCD zaslonov.
Evo še slikce razvojnega kompleta:
Zaenkrat nč pametnega. Ker smo pred sejmi, me je delo preokupiralo.
Za tole je zmanjkalo časa, a venadr sem uspel nardit par stvari:
1. Od vsega tistega povpraševanja za čiperajem sem dobil pameten odgovor edino od fantov iz IC elektronike, ki so mi zrihtali cene za FPGA.
Vsi istali so totalna tema-prodaja parih semplov jih ne zanima. Svetla izjema bi bil mogoče IBM. Končno sem se uspel dokopati do njihovega oddelka, ki bi mi bil pripravljen prodati kak PowerPC a ta oddelek je globoko na nemškem ozemlju.
Poleg tega sem se odločil, da je iskanej novih komponent pri teh količinah prevelik glavobol in bom stvar izpeljal z FPGAjem, brez ostalih večjih (dragih in nedobavljivih) komponent.
S precej truda sem si izboril fenomenalni razvojni komplet za Xilinxe (Insight-Memec), na katerem je zalotan XC2S100 FPGA in ki stane v prosti prodaji 44 kSIT. Ni tako veliko za štirislojca in vse kar je gor, sploh pa fenomenalno za igranje.
Seveda moram zdaj napisat članek za revijo o tem .
V glavnem, čeprav je plati model 100 Spartana, se bo ddalo osnovne sklope in I/O ideje sprobat kar tam.
Ko se gužva malo poleže, mislim sprobat osnovne koncepte in se za začetek lotit realizacije VGA izhoda. Mam v mislih 16 bitni izhod brez programabilne barvne palete, če se da bi pa rad imel zraven še digitalni izhod in opcijo za neposredni priklop LCD zaslonov.
Evo še slikce razvojnega kompleta:
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | 30 let x86 arhitekture (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Kiberpipa | 22759 (11216) | BigWhale |
» | [FASM] Kernel (strani: 1 2 )Oddelek: Programiranje | 4258 (3067) | DustWolf |
» | Intel dosegel končno hitrost (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Procesorji | 5891 (5800) | slemo |
» | HiFi Internet Radio Unit [IRU] (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4868 (4082) | Nejc Pintar |
» | Moj najbolj eksotičen kos hardwarea je...Oddelek: Strojna oprema | 2122 (1334) | rkovac |