Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj rabimo strojevodje na vlakih
Zakaj rabimo strojevodje na vlakih
RookY ::
Ja pri vožnji proti mestu, bi tulilo do nezavesti.
Primer so lahko Stegne v LJ. Pločnik poteka blizu ob progi, vsake toliko časa pa kak pešec hitro zavije mimo grmovja na progo.
Računalnik bi v tem primeru opozarjal kot nor.
Še boljši primer je postaja LJ. Ogromno ljudi se giblje čez tire ob samih tirih(potniki,delavci).
Računalnik bi bilo tam potrebno izklopiti, ker bi vedno nekaj "videl".
Ravno opozarjanje je tudi tam rešilo že veliko ljudi.
Primer so lahko Stegne v LJ. Pločnik poteka blizu ob progi, vsake toliko časa pa kak pešec hitro zavije mimo grmovja na progo.
Računalnik bi v tem primeru opozarjal kot nor.
Še boljši primer je postaja LJ. Ogromno ljudi se giblje čez tire ob samih tirih(potniki,delavci).
Računalnik bi bilo tam potrebno izklopiti, ker bi vedno nekaj "videl".
Ravno opozarjanje je tudi tam rešilo že veliko ljudi.
Juhu juhu spet bom bruhu
M-XXXX ::
Primer so lahko Stegne v LJ. Pločnik poteka blizu ob progi, vsake toliko časa pa kak pešec hitro zavije mimo grmovja na progo.
V takem primeru mora bit strojevodja hupat... Tako da nebi bilo razlike... Prav tako pločnik ne gre 2m od proge... Da ne bo pomote- saj ni treba da hupa zmeraj ko kamerca kaj toplega zazna... Se omeji razdalja, smer, hitrost, tudi sama pozicija "objekta" glede na progo....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: M-XXXX ()
Utk ::
Zdaj pa me samo zanima kolkrat ti je zatrokiral komp in kolkrat te je kap.
Kolkrat je crknil računalnik v aparatu, ki drži človeka pri življenju? Večkrat se je Fatima spotaknla ob kabel in potegnila elektriko ven...ampak ima tist aparat vseeno še rezervno napajanje.
RookY ::
Se mi niti ne da razglabljat več, ker je ogromno stvari, ki jih rač. ne more narediti, vsaj zaenkrat ne.
Upam, da se zavedate, je v tem momentu z vseh vidikov preprosto nemogoče, da bi rač. vozil vlake.
Če računalnik(tempomat) ne zna niti voziti težjega tovornega vlaka, potem smo še daleč...
Upam, da se zavedate, je v tem momentu z vseh vidikov preprosto nemogoče, da bi rač. vozil vlake.
Če računalnik(tempomat) ne zna niti voziti težjega tovornega vlaka, potem smo še daleč...
Juhu juhu spet bom bruhu
BigWhale ::
Ki se mu v žargonu reče - Živko, in počne točno to, kar namiguje ime, tj. ohranja strojevodjo "pri življenju", sicer ustavi vlak. Pogruntavščina iz obdobja 60ih...
Seveda. In tudi robot ima lahko tako napravo, da se mu ne more kar tako strgati. :)
M-XXXX ::
Upam, da se zavedate, je v tem momentu z vseh vidikov preprosto nemogoče, da bi rač. vozil vlake.
Sicer ni najbolj v kontekstu pa vseeno- veš da so vsi vlaki (vsaj na katerih sem jaz bil, pa jih ni bilo malo) ki vozijo po letališčih brez strojevodje in vozijo samo s pomočjo računalnika?
noraguta ::
Upam, da se zavedate, je v tem momentu z vseh vidikov preprosto nemogoče, da bi rač. vozil vlake.
Sicer ni najbolj v kontekstu pa vseeno- veš da so vsi vlaki (vsaj na katerih sem jaz bil, pa jih ni bilo malo) ki vozijo po letališčih brez strojevodje in vozijo samo s pomočjo računalnika?
o čemer ti govoriš gre za fixne proge, celoten želeniški sistem je pa precej bolj kompleksna zadeva.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
gzibret ::
Sicer niso glih železnice, ki so dosti bolj kompleksen sistem, pa vseeno...
Letos sem bil na Nizozemskem, kjer sem si podolgem in počez ogledal sisteme obrambe proti morju. Med drugim so zgradili tudi ogromne zapornice ob izlivu Rena v morje v Rotterdamu, ki jih zaprejo, da preprečijo razlitje vode čez jezove ob raznih izrednih dogodkih, recimo ob povišanemu plimovanju morja in močnem severnem vetru.
Kar pa je dosti bolj interesantno pa je to, da so prepustili odločanje, ali se zapornice zaprejo ali ne izključno računalnikom. Niti kraljica nima vpliva na to, a zapornice zaprejo ali ne. Vse je avtomatsko, povezano z meteorološkimi bojami v Severnem morju. Sistem opozori nekaj ur prej, da bo zadevo zaprl, da lahko še zadnje ladje grejo v/iz pristanišča in to je to.
Človek ima možnost vplivanja le v primeru, da hkrati zatajita in primaren in backup sistem.
Letos sem bil na Nizozemskem, kjer sem si podolgem in počez ogledal sisteme obrambe proti morju. Med drugim so zgradili tudi ogromne zapornice ob izlivu Rena v morje v Rotterdamu, ki jih zaprejo, da preprečijo razlitje vode čez jezove ob raznih izrednih dogodkih, recimo ob povišanemu plimovanju morja in močnem severnem vetru.
Kar pa je dosti bolj interesantno pa je to, da so prepustili odločanje, ali se zapornice zaprejo ali ne izključno računalnikom. Niti kraljica nima vpliva na to, a zapornice zaprejo ali ne. Vse je avtomatsko, povezano z meteorološkimi bojami v Severnem morju. Sistem opozori nekaj ur prej, da bo zadevo zaprl, da lahko še zadnje ladje grejo v/iz pristanišča in to je to.
Človek ima možnost vplivanja le v primeru, da hkrati zatajita in primaren in backup sistem.
Vse je za neki dobr!
RookY ::
Sicer ni najbolj v kontekstu pa vseeno- veš da so vsi vlaki (vsaj na katerih sem jaz bil, pa jih ni bilo malo) ki vozijo po letališčih brez strojevodje in vozijo samo s pomočjo računalnika?
In v čem je podobnost vlaka na letališču z železnico v Slo, razen da vozi po tirih?
Še enkrat...rač. trenutno ne zna voziti niti težkega tovornga vlaka po naših gor-dol progah.
Večina lokomotiv pa še tega nima...
Ostane še ostalih miljon problemov...
Dejstvo je, da bi rač. voden vlak potreboval čisto novo progo, ločeno od ostalega prometa.
Juhu juhu spet bom bruhu
Utk ::
Se mi niti ne da razglabljat več, ker je ogromno stvari, ki jih rač. ne more narediti, vsaj zaenkrat ne.
Upam, da se zavedate, je v tem momentu z vseh vidikov preprosto nemogoče, da bi rač. vozil vlake.
Če računalnik(tempomat) ne zna niti voziti težjega tovornega vlaka, potem smo še daleč...
No, kak primer tega vidika (razen psihološkega) bi pa vseeno lahko povedal. Če si ti kupil slab tempomat, je to tvoj problem :)
V Avstraliji imajo pristanišče, kjer dvigala popolnoma avtomatsko razložijo tovorno ladjo in kontejnerje naložijo na tovornjake. Pa je to bolj komplicirano kot vožnja vlaka, ki ima samo dve funkciji. Gas in bremzo.
Mavrik ::
Jao, čist preprosto je. Izdelava in vzdrževanje takega sistema je v vsakem primeru veliko dražja kot pa plačevanje strojevodij. Nobene umetnosti ni tu, ne splača se.
The truth is rarely pure and never simple.
alexa-lol ::
Se mi niti ne da razglabljat več, ker je ogromno stvari, ki jih rač. ne more narediti, vsaj zaenkrat ne.
Upam, da se zavedate, je v tem momentu z vseh vidikov preprosto nemogoče, da bi rač. vozil vlake.
Če računalnik(tempomat) ne zna niti voziti težjega tovornega vlaka, potem smo še daleč...
No, kak primer tega vidika (razen psihološkega) bi pa vseeno lahko povedal. Če si ti kupil slab tempomat, je to tvoj problem :)
V Avstraliji imajo pristanišče, kjer dvigala popolnoma avtomatsko razložijo tovorno ladjo in kontejnerje naložijo na tovornjake. Pa je to bolj komplicirano kot vožnja vlaka, ki ima samo dve funkciji. Gas in bremzo.
To ni res...
Nisem še slišal da bi bil ker delavec ubit od žerjava v pristanišču, kar pa ne morem rečt za železnico. Vsako leto je par junakov.
Žerjavi v pristanišču so načeloma dost straight-forward zadeve. Pač zazna robe kontejnerja pa pejmo.
A mogoče veš kero pristanišče je to?
Utk ::
Vlak ima samo gas in bremzo. Sploh ne rabi zaznat niti robov. Ima lahko ob progi neke stvari, ki mu to povejo.
In koga je še vlak ubil? Oziroma, kolk nesreč je preprečil strojevodja, ki jih računalnik ne bi mogel? Če se nekdo vrže pred vlak, je približno vseeno ali vlak vozi človek, superman ali petletni otrok.
In koga je še vlak ubil? Oziroma, kolk nesreč je preprečil strojevodja, ki jih računalnik ne bi mogel? Če se nekdo vrže pred vlak, je približno vseeno ali vlak vozi človek, superman ali petletni otrok.
darkolord ::
Teoretično seveda računalnik vse to zmore. Bi pa tudi za take osnovne zadeve potreboval PRECEJ hud AI (moneyzzz), ki ga v praksi še nikjer ne srečaš, še posebej ne tam, kjer obstaja potencialna nevarnost za življenje ljudi. Še posebej zato, ker crkujejo še take naprave, ki imajo samo on/off način.
Mimogrede, pri avtomobilih si proizvajalci še pedala za zavoro ne upajo narediti plastičnega, kaj šele, da bi vmes bila kakšna elektronika...
Mimogrede, pri avtomobilih si proizvajalci še pedala za zavoro ne upajo narediti plastičnega, kaj šele, da bi vmes bila kakšna elektronika...
Utk ::
Ne da si ne upajo, ampak je to z zakonom prepovedano. Zavore in volan morajo delat tudi samo mehansko, elektrika lahko samo kaj pomaga.
Sej je bla pred par leti tudi tu novica, ko je na Nizozemskem (če se ne motim) nek avtomatski vlakec ubil par ljudi. Od takrat niso več avtomatski. No, kolk ljudi je že ubila človeška napaka, pa kaj pol.
Sej je bla pred par leti tudi tu novica, ko je na Nizozemskem (če se ne motim) nek avtomatski vlakec ubil par ljudi. Od takrat niso več avtomatski. No, kolk ljudi je že ubila človeška napaka, pa kaj pol.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
darkolord ::
Ne da si ne upajo, ampak je to z zakonom prepovedano.To, da je plastičen pedal, ni prepovedano... Ampak se že tukaj ustavi
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
Utk ::
In kaj ima veze plastika z računalniško vodenim vlakom? Sej ne more bit pedal niti iz kamna, so faking what?
darkolord ::
Kaj ima veze? Če si že materiala enega vzvoda ne upajo spremenit, je nesmiselno fantazirat o tem, kako preprosto je celotno upravljanje vozila z nekaj stokrat več potniki prepustiti enmu kupčku elektronike, ki sploh še ne obstaja toliko časa, kolikor je pričakovana življenjska doba...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
alexa-lol ::
Evo zakaj..ne splača se
Če majo strojevodja SŽ plače 1500€/mesec in jih je 1200 je to 21 600 000€. Zdaj me pa zanima koliko bi stal ta program. Če je samo za informacijski davčni sistem za DURS bil račun 27mio € pa ni niti 10% tako zapleten.
Problem je da se vseh življenskih situacij ne da opisat z n vrsticami kode.
Če pogledamo kaj pa računalnku pomeni človek - nič.
Mi bi se lahko šli avtomatizem če bi bile proge v cevi in ljudje nebi meli dostopa do nje, ker pa so proge položene ob naseljih to ni možno.
primer je torinski metro
Če majo strojevodja SŽ plače 1500€/mesec in jih je 1200 je to 21 600 000€. Zdaj me pa zanima koliko bi stal ta program. Če je samo za informacijski davčni sistem za DURS bil račun 27mio € pa ni niti 10% tako zapleten.
Problem je da se vseh življenskih situacij ne da opisat z n vrsticami kode.
Če pogledamo kaj pa računalnku pomeni človek - nič.
Mi bi se lahko šli avtomatizem če bi bile proge v cevi in ljudje nebi meli dostopa do nje, ker pa so proge položene ob naseljih to ni možno.
primer je torinski metro
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alexa-lol ()
world ::
Enostavneje.Človek ne zaupa elektroniki.
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!
noraguta ::
Enostavneje.Človek ne zaupa elektroniki.
zaupanje v smislu religioznega za-upa tu pač nima mesta. vse mora biti preverljivo, dokazljivo. nakar mora biti tudi ustrezno za aplikativno integracijo v obstoječ sistem.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Tear_DR0P ::
V Avstraliji imajo pristanišče, kjer dvigala popolnoma avtomatsko razložijo tovorno ladjo in kontejnerje naložijo na tovornjake.
načeloma gre tukaj za rotterdamski europoort
Sej je bla pred par leti tudi tu novica, ko je na Nizozemskem (če se ne motim) nek avtomatski vlakec ubil par ljudi.
v bistvu sta se dva avtomatska avtobusa zaletela na letališču, pa ni blo poškodovanih
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prvo avtonomno omrežje tovornih vlakov polno operativnoOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 7122 (4370) | jype |
» | SŽ omogočil nakup vozovnic po spletu (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 13330 (11027) | aborko |
» | SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 36509 (30582) | DuleKrtola |
» | Zakaj ljudi povozi vlak? (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 17012 (9994) | fabrskd |
» | TGV novi rekorder med vlaki (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11503 (9182) | Vantage |