» »

Zakaj rabimo strojevodje na vlakih

Zakaj rabimo strojevodje na vlakih

1
2
3

KandazaR ::

Sam sem skeptičen do statistike ki predpostavlja "human error" kot najpomembnejši faktor v nesrečah.


V bistvu je zmeraj splet human error-jev. Recimo serviser je le bežno pregledal turbino in ni odkril razpoke v lopatici-> letalo strmoglavilo, potem napačno dizajnirana tovorna vrata (ne zapnejo se vsi zatiči)-> letalo strmoglavilo, letalu se je "zmešalo" in je kazal napačno hitrost, krivec so bile pitotove cevi v katere so se naselile ose (letalo je stalo 1 teden na letališču in noben ni pokril te cevi)->letalo strmoglavilo, itd
Tako da si upam trditi, da je v vseh primeru human error. Mogoče ne direktno določene osebe (primer pilotov) je pa vsekakor skupek človeških napak.

Pyr0Beast ::

Če dovolj dolgo gledaš nazaj je vselej to krivda človeka, kdo drug pa je take zadeve zasnoval.

Samo pogosto je to splet nesrečnih okoliščin ki so se nabrale na kup.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

darkolord ::

Tako da si upam trditi, da je v vseh primeru human error. Mogoče ne direktno določene osebe (primer pilotov) je pa vsekakor skupek človeških napak.
To potem precej popači statistiko oz skrije prave vzroke... Seveda je dovolj nivojev nazaj vedno en človek zadaj, ampak jasno je, da en človek ne more vnaprej predvideti prav vseh možnih zapletov in ni glih smiselno potem tistega kriviti za nesrečo...

KandazaR ::

To potem precej popači statistiko oz skrije prave vzroke... Seveda je dovolj nivojev nazaj vedno en človek zadaj, ampak jasno je, da en človek ne more vnaprej predvideti prav vseh možnih zapletov in ni glih smiselno potem tistega kriviti za nesrečo...


Ne sej nisem rekel, da je problem samo enega človeka. Pač skupek dogodkov.

Karaya 52 ::

Pyr0Beast> Če dovolj dolgo gledaš nazaj je vselej to krivda človeka, kdo drug pa je take zadeve zasnoval.

Tudi računalnik je samo človek. :)

Največ nesreč se zgodi med vzeltom in pristankom. Pilot poskuša spravit na tla defektno letalo, zgreši pisto ipd. Human error med pristajanjem.

Veliko nesreč bi se preprečilo če bi pravilno izvedeli protokol, check listo. Na letalih je preflight gumb, ki preveri če se je starup ali takeoff protokol pravilno izvedel. Žal mehaniki nimajo tega gumba in se morajo zanašati na precej primitivne metode, kot je recimo štetje matic. Pregled letala ki ga opravi pilot pred letom je tudi precej primitiven. S svetilko išče morebitne prelepljene pitotove cevi npr.

Kaj se zgodi ko pride do napake v senzorjih in ti javijo napako ki je ni? To ni redka zadeva. Prihodnost je imo v razvoju vojaške aviacije, Global Hawk je recimo prva lastovka.

SmeskoSnezak ::

Ja, folk je pač navajen, da prej vidi napako in graja, jamra kakor pa da pohvalo, ip. Gre se za ego/istično zadevo. Lažje je bit len, baraba kot pa dober :D
@ Pusti soncu v srce... @

Mipe ::

Če ne bi bilo človeških nadzornikov... no, priložnost dela tatu oziroma vandala.

;-) ::

hej :D mene zanima če se kdo spomne kakšnga dobrega razloga, da rabimo strojevodje met na vlakih. Jaz sem mnenja, da bi lahko mel računalniški sistem, ki bi nadzoroval vse vlake in vse stvari. Je se kdo mojega mnenja? Ima kdo kaksen protiargument?

Lep pozdrav :)


Sploh veš ka dela strojevodja al misliš da nima kaj delat in bi z lahkoto zamenjali z računalniško vodenimi sistemi?

nevem, malo hecno mi je da bi vsi radi nekam prehitevali čas.

noraguta ::

ma za vsak tak odločitven sistem če ga hočeš uvesti rabiš vsaj verifikacijo kode. plus tega praviloma zahteva modifikacijo sistema , da so errorji oz sivo območje sploh detectable. človek je v stanju dvoma sposoben poklicat , na silo vstavit vlak za program se pa dostikrat ne ve, kaj se bo zgodilo.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

BigWhale ::

Prodajo vtopnic na SŽ bi že zdavnaj morali prevzeti avtomati. Po drugi strani pa so prodajalke na ljubljanski postaji prav simpatične. :)


Katere prodajalke? A une z brki? Men niso ble vsec... :>

world ::

Počas bo potrebno use zamenjat z roboti.Potem bo življenje lepo!
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!

Utk ::


Sploh veš ka dela strojevodja al misliš da nima kaj delat in bi z lahkoto zamenjali z računalniško vodenimi sistemi?

nevem, malo hecno mi je da bi vsi radi nekam prehitevali čas.

Če je lahko letalo na avtopilotu in tudi že avtomatsko pristane, ne vem zakaj ne bi enga vlaka, ki še zavijat ne rabi, ne bi mogel vodit računalnik.

world ::

Ker računalnik ne presoja tako kot človek, bo odgovor.
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!

Utk ::

Glih v tem je prednost, je moj odgovor :)

world ::

Ja ampak človek bo recimo poklical na pomoč, če bo ob progi zagledal enga človeka, ki je cel krvav.Med tem ko računalnik tega nebi opazil.Računalnikov namen bi bil spraviti vlak na cilj.Vse ostale zadeve njega nebi zanimale, človeka pa bi.
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!

Utk ::

Ja pa kaj pol če je človek krvav ob progi? Kaj pa če je sred kočevskega gozda nekdo krvav? Nihče ne bo nikdar zvedel. To pa res ni razlog :)

world ::

Navedel sem kot primer.Človek bo nekomu, ki je v stiski pomagal.Robot tega nebo storil, ker njegov namen bo le pripeljati vlak na postajo.
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!

Utk ::

V kaki stiski no? Kaj pa če je zdaj nekdo v stiski pa tega nihče ne vidi? Pa ravno ob progi ko vlak mimo pripelje, bo nekdo v stiski. No ja, sej kje kakšen je, in se potem vrže pred vlak, v tem primeru niti človek ne pomaga dost. Računalnik pa tudi lahko to zazna in ustavi, pokliče gasilce in žličkarje da poberejo ostanke.

world ::

Človek lahko reši veliko življenj, robot ki je ustvarjen samo za to da pripelje vlak do postaje tega ne more storiti.Konec debate.
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!

Utk ::

Ja sej strojevodje so res znani po tem, da rešujejo življenja.

M-XXXX ::

Ja pa kaj pol če je človek krvav ob progi? Kaj pa če je sred kočevskega gozda nekdo krvav? Nihče ne bo nikdar zvedel. To pa res ni razlog :)

Povej kdaj se je nazadnje kaj takega zgodilo? Ne govorim o krvavem človeku, ampak na splošno, da je strojevodja imel kašen tak primer?

world ::

Ne vem, pa sej to ni pomembno.Bistvo je to, da človek bi človeku v stiski pomagal, robot pa ne.
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!

Utk ::

Ja potem pa predlagam stalne patrulje po celi Sloveniji, vsakih 15 minut na vsakih 100 metrov po širini, od vzhoda proti zahodu. Kaj pa če nekdo krvav nekje v gozdu leži????

world ::

Ti sploh ne razumeš kaj govorim.A maš 5 al 6 let ?
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!

M-XXXX ::

Ne vem, pa sej to ni pomembno.Bistvo je to, da človek bi človeku v stiski pomagal, robot pa ne.

V bistvu je to popolnoma vseeno, če do takega primera nikoli ne pride...

Zheegec ::

Človek lahko reši veliko življenj, robot ki je ustvarjen samo za to da pripelje vlak do postaje tega ne more storiti.Konec debate.

Robot je tako pameten, kot ljudje, ki so ga naredili. Če bodo tisti, ki ga sprogramirajo poskrbeli za to, da bo računalnik zaznaval kaj več kot samo to kje se pelje, potem pač bo. V kakšnem primeru bi sploh strojevodja reagiral bolje od računalnika? Če kdo ob progi krvavi tudi strojevodja to zelo težko opazi in bi prej opazil robot s pravimi kamerami.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

world ::

In če pride ? Recimo da vlak iztiri, strojevodja je recimo nepoškodovan in steče pomagat ranjenim potnikom ter na ta način reši nekaj življenj.Robot ne more ustati ter začeti zdraviti ljudi.
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!

M-XXXX ::

In če pride ? Recimo da vlak iztiri, strojevodja je recimo nepoškodovan in steče pomagat ranjenim potnikom ter na ta način reši nekaj življenj.Robot ne more ustati ter začeti zdraviti ljudi.

A do tiste nesreče, do katere SPLOH ne pride če vozi robot?
Če pa že pride do nesreče in je kdo huje ranjen bo pa v večina primerih to ravno strojevodja, tako da tudi tukaj tvoja teorija pade v vodo.

world ::

No sej osebno si zelo želim da bi kmalu delo prevzeli roboti.Ampak izpostavil sem problem, ki bo kot si ALIEn3001 napisal mogoče rešljiv, če bodo robota dovolj dobro sprogramirali.
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!

Zheegec ::

Tvoj primer je zelo slab. Prvi ki bi bil poškodovan je ravno strojevodja, računalnik pa bi že par sekund po nesreči to sporočil centrali, strojevodja pa ne - ker bi bil mrtev. Možnost da so poškodavni vsi razen strojevodje je dosti manjša, kot da je poškodovan strojevodja in da nekaj potnikov (recimo zadaj) ni poškodovano in bodo oni pomagali. Kaj če si potnik pa kar ne pomagaš drugim, tisti en strojevodja pa oskrbi 50 poškodovancev lastnoročno v 5minutah, pa še film posnamejo po njemu :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Utk ::

Ti sploh ne razumeš kaj govorim.A maš 5 al 6 let ?

Let imam več, kaj govoriš se mi pa res niti približno ne sanja.
Če pride do nesreče (kar se zgodi enkrat na 10-15 let), in če je strojevodja pri močeh (ni zelo verjetno), bo Morda koga rešil (spet ni zelo verjetno). Ampak da bomo ziher, najboljše, da je v vsakem vlaku in avtobusu zraven zdravnik, anesteziolog in še kakšen psihiater. Kaj pa če kdo dobi živčni zlom.

;-) ::


Sploh veš ka dela strojevodja al misliš da nima kaj delat in bi z lahkoto zamenjali z računalniško vodenimi sistemi?

nevem, malo hecno mi je da bi vsi radi nekam prehitevali čas.

Če je lahko letalo na avtopilotu in tudi že avtomatsko pristane, ne vem zakaj ne bi enga vlaka, ki še zavijat ne rabi, ne bi mogel vodit računalnik.


Niso mi samo tisti hecni ki bi radi prehitevali, hecni ste tud tisti ki govorite onečem kar ne obstaja. Pokaži mi eno potniško letalo ki odleti brez pilota oz. posadke od točke A do točke B (in so v njem dejansko potniki kot v vlaku!). Ni ga. Če pa primerjaš neka vojaška letala ki niso namenjena prevažati ljudi pa primerjaš hruške in jagode.

;-) ::

A do tiste nesreče, do katere SPLOH ne pride če vozi robot?


:D:D:D Na hrvaškem bi lahko vozlo vlak 123912380 robotov pa bi prišlo do nesreče, ker so bile tirnice mastne. Al bi še enega robota vnaprej poslal preverjat če je vse ok?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ;-) ()

Utk ::

Tudi potniška letala bi komot letela in pristajala avtomatsko, če ne bi imeli ljudje strahu pred tem. Isto je pri vlakih.

Utk ::

A do tiste nesreče, do katere SPLOH ne pride če vozi robot?


:D:D:D Na hrvaškem bi lahko vozlo vlak 123912380 robotov pa bi prišlo do nesreče, ker so bile tirnice mastne. Al bi še enega robota vnaprej poslal preverjat če je vse ok?

Lahko ga bi pa vozil en računalnik in bi prišparali kakšnih 500 evrov plače za strojevodjo na mesec.

Zheegec ::

A do tiste nesreče, do katere SPLOH ne pride če vozi robot?


:D:D:D Na hrvaškem bi lahko vozlo vlak 123912380 robotov pa bi prišlo do nesreče, ker so bile tirnice mastne. Al bi še enega robota vnaprej poslal preverjat če je vse ok?

Kot prvo, tudi roboti bi lahko preverjali stanje na železnicah (stanje tračnic, kamni in tako dalje), kar je še lažje narediti in tudi bistveno ceneje.

Kot drugo - v tem primeru na Hrvaškem ne bi (najbrž) bilo nič bolje če bi vozil robot - AMPAK -> bi bilo kaj slabše? NE! Edino prej bi centrala izvedela za nesrečo (nekaj sekund ali pa nekaj minut), ostalo bi bilo pa popolnoma isto. Mogoče bi elektronika že malo prej začela zavirati kot strojevodja, ampak neke razlike v tem primeru to najbrž ne bi naredilo ker so bile tračnice pač spolzke.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

noraguta ::

Počas bo potrebno use zamenjat z roboti.Potem bo življenje lepo!
a tud potnike?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

world ::

Hehem ne te pa ne :P
You Have Not Lived, Until You've Found Something Worth Dying For!

;-) ::

alien centrala izve za ne srečo v tistem trenutku ko vlak nima stika več.

lp grmi =)

Boeing ::

Eni enostavno ne razumete oz. ne ločite med "vožnjo vlaka" na simulatorju oz. nekem sterilnem, nadzorovanem, laboratorijskem prostoru, in pa početjem iste stvari v realnem okolju, "divjini". V prvem primeru ni sivih situacij, v drugem primeru nikoli ne pride do popolnoma jasne, čiste situacije in vedno se bo našel nekdo ali nekaj, ki ti bo zjebal znanje - če čisto nič drugega, ti bo lokalni klošar tirnice namazal z marmelado.

Neskončno if-else stavkov pa se, kolikor vem, ne da napisati. In točno toliko je situacij, ki se ti v realnem okolju lahko zgodijo in se ti slej ko prej bojo zgodile.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

BigWhale ::

če čisto nič drugega, ti bo lokalni klošar tirnice namazal z marmelado.


Ja, v tem primeru je strojevodja v prednosti. Lahko zapre oci in stisne zobe. Robot tega ne more.

Pyr0Beast ::

Lahko ga bi pa vozil en računalnik in bi prišparali kakšnih 500 evrov plače za strojevodjo na mesec.
A program se bo pa sam napisal in vzdrževal ?

Ja, v tem primeru je strojevodja v prednosti. Lahko zapre oci in stisne zobe. Robot tega ne more.
Kaj pa če se robotu preprosto odtrga in pohodi gas do konca ? >:D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

BigWhale ::


Kaj pa če se robotu preprosto odtrga in pohodi gas do konca ? >:D


Ja, za to je priblizno toliko moznosti, kot to, da strojevodjo zadane infarkt in se zgrudi nad kontrole na vlaku in pritisne rocko za gas do konca ...

Daniel ::

Budnik?

Boeing ::

Ki se mu v žargonu reče - Živko, in počne točno to, kar namiguje ime, tj. ohranja strojevodjo "pri življenju", sicer ustavi vlak. Pogruntavščina iz obdobja 60ih...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

RookY ::

Ma noben ne uporablja besede živko.

Ste pa dali res super primer krvavega človeka.
Pravi primer je recimo opozarjanje z sireno ljudi, ki bi radi brezglavo šli čez progo.
Na ta način je bilo rešeno že ogromno življenj. In da ne bi spet pametovali, da to lahko dela tudi računalnik,
ker v veliko primerih to ni mogoče.
Juhu juhu spet bom bruhu

M-XXXX ::

ker v veliko primerih to ni mogoče.

Naprimer? Kot prvo- avtomatsko "pohupa" s sireno VEDNO ko se približa prehodu, potem pa se lahko da še eno termalno kamerco in če zazna karkoli večjega in "toplega" hupa in hupa:D

;-) ::

Ka pa če je hladn.

M-XXXX ::

Ka pa če je hladn.

Pa itak ne bo nikamor šel in bo počakal naslednjega, ki ga bo našel>:D

Utk ::

Lahko ga bi pa vozil en računalnik in bi prišparali kakšnih 500 evrov plače za strojevodjo na mesec.
A program se bo pa sam napisal in vzdrževal ?

Ja, v tem primeru je strojevodja v prednosti. Lahko zapre oci in stisne zobe. Robot tega ne more.
Kaj pa če se robotu preprosto odtrga in pohodi gas do konca ? >:D

Kaj ima strojevodja 500 evrov plače? Ima vsaj 1500 bruto, na Hrvaškem, zato sem pa napisal, da bi vsaj 500 prišparali. S tem, da strojevodij je par 100, program za vzdrževat pa samo eden.
Po moje je več možnosti, da strojevodjo kap zadene, kot da računalnik nenadoma dobi zavest in začne svoj morilski pohod po evropskih tirih.
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prvo avtonomno omrežje tovornih vlakov polno operativno

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
306650 (3898) jype
»

SŽ omogočil nakup vozovnic po spletu (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7212385 (10082) aborko
»

SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12634729 (28802) DuleKrtola
»

Zakaj ljudi povozi vlak? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18016423 (9405) fabrskd
»

TGV novi rekorder med vlaki (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7311111 (8790) Vantage

Več podobnih tem