» »

Tudi slikca na e-bayu je pod a.p.!

Tudi slikca na e-bayu je pod a.p.!

digitalcek ::

Z nemškega teleteksta, na kratko.

Nek Nemec je bil obsojen, ker je svojemu oglasu na e-bayu dodal fotografijo izdelka, ki jo je kopi/pejstal s strani proizvajalca tega izdelka.
Ni torej dodal link na fotografijo (kar mislim, da e-bay niti ne dovoljuje), temveč je tekstu priložil tujo fotografijo. Ni se mu pač ljubilo, ali zdelo narediti fotografijo izdelka, ki ga je prodajal.
Obsojen je bil na plačilo 140 evrov + še neke manjše dodatne stroške.

Nekdo bo rekel: majhna kazen. Niti ne. Nekdo s 140 evri poravna več kot polovico mesečnih položnic, mogoče vse. In ne pozabit, da če daš 5 oglasov s tujo slikico, to (mogoče) pomeni 700 evrov nepotrebnih odhodkov...

Kakorkoli, nekateri mislijo, da bo na spletu kmalu vse zastonj oz. že je. Drugi pa očitno čedalje bolj služijo z avt. pravicami. Tudi tam, kjer bi človek mislil, da se ne da nič zaslužiti...

bluefish ::

jah, logično. Zakaj bi nekdo mojo fotografijo brezplačno uporabljal tam, kjer se mu zazdi, brez kakršnegakoli dovoljenja, razen seveda v primeru, ko je fotografija pod CC ali katero drugo odprto licenco.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

Utk ::

Proizvajalec bi lahko bil vesel, da se njegove stvari prodajajo, oglašujejo, njegove slike čim bolj širijo itd., ne pa da drži avtorske pravice na slike svojih izdelkov. To je smešno. Kater idiotski proizvajalec je pa to bil? Upam, da propade še pred koncem te krize.
Malo drugač bi blo, če bi neka trgovina se matrala s slikanjem, in bi druga trgovina to kar kopirala. Ampak proizvajalec...

digitalcek ::

Zanimivo. Dve popolnoma različni mnenji.

@CrniE: ali res misliš, da bi morali biti vsi veseli, da se njihove fotografije širijo po spletu?
Po tej logiki bi Türk, Pahor, ali Obama najeli nekoga, ki bi noč in dan širil po spletu njihove uradne fotografije? Komu na čast?
In ti, ali jaz, z odpetim šlicem, lulajoč ob neki ograji, bi morala biti navdušena, ko bi naju nekdo fotografiral pri lulanju in uploadal na YouTube)?
Res misliš, da prav vsi potebujemo/potrebujejo publiciteto na spletu?

In če ti uspe razšititi fotografijo nekega izdelka po spletu (recimo 10 miljonov fotografij na nekih straneh, portalih, blogih), res misliš, da boš nato prodal 100.000 kosov tega izdelka?
Če bi to bilo res tako, bi vsak izdelek imel na spletu 30 miljonov fotografij in bi bil 300 miljonkrat omenjen v nekih tekstih in splet bi bil še bolj nepregleden in še bolj kaotičen, kot je...
In vsi izdelovalci bi bili miljonarji...

Zgodovina sprememb…

Ciklamen ::

Čakaj malo, zakaj pa potem slike od URADNE STRANI proizvajalca pristanejo na internetu? Zakaj jih pa potem ne zadržijo pri sebi, če že kao zahtevajo avtorske pravice.
- End of the Post ->

Utk ::

digitalcek, tvoja gola slika pač ni ista stvar kot slika boschovega pralnega stroja. Če bi bil jaz šef boscha, bi bil sigurno vesel, da se slike izdelkov čim bolj širijo. Zakaj bi imel kaj proti? Bo bosch tožil neko stran, ki je preiskusila njihov pralni stroj in objavila njihovo fotografijo? Pa kater idiot bi to naredil? Jaz bi takšno firmo ignoriral do konc življenja.
In če bi neka trgovina recimo prodajala pralne stroje in bi imela na prvi strani pač neko sliko pralnega stroja...po moje bi se vsak pameten proizvajalec stepel za to, da bi prav njihova slika bila tam, in ne od konkurence.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gavran ::

In kako naj vem da slika je (ali ni) pod CC licenco?
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

PaX_MaN ::

Lepo to. Koji kurac se ne spravijo sami poslikat izdelka, ki ga prodajajo. Še veliko zaresnih spletnih prodajaln ima "simbolične fotografije" in kao fotografije izdelka z uradne strani proizvajalca, ampak hakeljc je, da imajo večinoma kr ene slike.
Primer.
Na znani slovenski spletni trgovini sem zasledil sliko matične plošče, na kateri je razvidnih 8 SATA priključkov, medtem ko v spremnem besedilu piše, da ima prodajana plata 6 le-teh. Povrhu imajo podan še link na specifikacije izdelka, kjer je lepo zapisano, koliko jih je (8, pravi proizvajalec.) Pa da ne rečem, da na proizvajalčevi strani imena matične plošče, pod katerim jo prodajajo v slovenski štacuni - sploh ni.

digitalcek ::

Čakaj malo, zakaj pa potem slike od URADNE STRANI proizvajalca pristanejo na internetu? Zakaj jih pa potem ne zadržijo pri sebi, če že kao zahtevajo avtorske pravice.


Slike od uradne strani so NEDVOMNO last proizvajalca. In če ta presodi, da je popolnoma dovolj in zadostuje, da so slike le na uradni strani (očitno je to za mnoge proizvajalce dovolj), potem tu ni več kaj razpravljati...

Ne samo, da proizvajalec nikogar ne prosi, da slike razširaja, očitno prozvajalec celo smatra, da mu razširjanje slik njegpovega proizvoda ni v interesu.
In močno dvomim, da so v zah. Evropi taki butlji, da delajo nekaj na pamet...

digitalcek ::

digitalcek, tvoja gola slika pač ni ista stvar kot slika boschovega pralnega stroja. Če bi bil jaz šef boscha, bi bil sigurno vesel, da se slike izdelkov čim bolj širijo.


Očitno šef Boscha ni takega mnenja.

Po moje bi se vsak pameten proizvajalec stepel za to, da bi prav njihova slika bila tam, in ne od konkurence.

Po tvoje...

Matek ::

Nobenega dvoma ni o tem, da imajo oni vso pravico za tovrstno početje. Avtor fotografije pralnega stroja ima povsem enake avtorske pravice kot avtor katerekoli druge tematsko in komercialno drugače usmerjene fotografije.

Se pa kljub vsemu čudim početju, ker se mi zdi analogno temu, da bi Microsoft tožil nekoga, ki bi na steno svoje hiše narisal ogromen Windows logo. Ja, saj imajo avtorske pravice zanj, ampak nesmiselno se je sklicevati nanje, če niso utrpeli škode, ampak imeli zgolj korist.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

digitalcek ::

Ja, saj imajo avtorske pravice zanj, ampak nesmiselno se je sklicevati nanje, če niso utrpeli škode, ampak imeli zgolj korist.


Vprašanje je, če neomejeno in pretirano pojavljanje logotipa prinaša korist.

In podobno vprašanje je, če teženje s TV oglasom (praški, zobne paste, itd.) v vseh možnih pavzah in terminih prinese na kratki, ali dolgi rok kakšen opazno večji dohodek.
Zase vem., da proizvod, s katerim mi težijo, iz principa ne kupim, razen če ga nujno ne potrebujem in nimam alternative.

Okapi ::

Zanimivo bi bilo vedeti, katero podjetje je tožilo. Da ni mogoče samo novinarska raca?

Uradne fotografije izdelkov so seveda prav tako kot vse druge (C), ampak firme so samo vesele, če jih kdo uporablja. Razen seveda, če v spremnem besedilu ali kontekstu, v katerem se pojavljajo, izdelka ne blatijo.

Če v oglasu piše "prodam odličen pralni stroj" in zraven prilimiš uradno fotko, te zanesljivo ne bodo tožili, če pa napišeš "to je eno navadno sranje" in zraven prilimaš fotko, bodo seveda ukrepali. In ker te morda zaradi svobode izražanja ne morejo tožiti zaradi izjave, te pač zaradi kraje fotke.

O.

Utk ::

Okapi, se čisto strinjam, samo za vsako stvar se na tem forumu najdejo večji papeži od samih papežev. Neverjetno, da je tolk ljudi, ki ne zna niti malo razmišljat s svojo glavo in samo ploskajo vsaki "pravici", ki koga doleti. Ti isti ljudje bi bli glih tako prepričani v pravico, če bi sodišče razsodilo ravno obratno. Pa ne more bit tako, prav je lahko samo eno ali drugo.
Proizvajalec seveda ima vse pravice na svoje fotografije, samo res ne vem zakaj bi tožil nekoga zarad tega, sploh ker to niso nobene umetniške fotografije in nihče ne služi z njimi, niti proizvajalec. Tu je moralo bit nekaj drugega. Ali je pa nekdo res tako neumen.

IceIceBaby ::

Vprašanje je, če neomejeno in pretirano pojavljanje logotipa prinaša korist.

In podobno vprašanje je, če teženje s TV oglasom (praški, zobne paste, itd.) v vseh možnih pavzah in terminih prinese na kratki, ali dolgi rok kakšen opazno večji dohodek.


Ni ravno neke hude znanosti. Pretirana reklama ne obstaja. Večkrat, ko blagovna znamka izpostavi logotip boljše je. Enako je z oglasi. Ravno ponavljanje je tisto, ki oglas naredi učinkovit.

To seveda ne velja, če se blagovne znamke in produkti pojavljajo v neposredni povezavi z negativnimi simboli.

Tale tožba je pa IMHO kretenska. Mogoče je skladna s črko zakona ampak še vseeno kretenka. Zakaj?

a) Če prodajalec na eBayu prodaja kot fizična oseba rabljen (ali nov) produkt ne gre za komercialno rabo slik in na noben način ne škoduje proizvajalcu.

b) Če gre za spletno trgovino na eBayu je lahko proizvajalec vesel, da jim prodajajo robo in bi po vsej logiki moral z veseljem odobriti uporabo slik.

Razen, če gre za kakšne mutne posle, ukradene produkte, zaničevalne opise itd. Amapk to je res edini razlog, zaradi katerega se proizvajalcu splača težit.

digitalcek ::

Vprašanje je, če neomejeno in pretirano pojavljanje logotipa prinaša korist.
In podobno vprašanje je, če teženje s TV oglasom (praški, zobne paste, itd.) v vseh možnih pavzah in terminih prinese na kratki, ali dolgi rok kakšen opazno večji dohodek.

Ni ravno neke hude znanosti. Pretirana reklama ne obstaja. Večkrat, ko blagovna znamka izpostavi logotip boljše je. Enako je z oglasi. Ravno ponavljanje je tisto, ki oglas naredi učinkovit.


Malo off topic v zvezi neumnih reklam: Mnenje Stojana Pelka (pa ne spraševat, kdo je to. Je oseba, ki ve o trženju dosti več, kot midva):

V: Ali niso reklame, ki jih lahko sprem­ljamo po televiziji v Sloveniji v zadnjem času, čedalje slabše? Večina je tujih in prav neumnih.

Pelko: Srhljivo je. Trenutno stanje – ne bom rekel slovenskega oglaševanja, ker je vedno manj slovensko – trenutno stanje oglaševanja na slovenski televiziji je srhljivo. Če ga primerjaš celo s hrvaškim, ugotoviš, da je količina lastnih blagovnih znamk, ki potem doživijo tudi lastno oglaševalsko produkcijo, tam trikrat ali štirikrat večja. Že samo pivovarska industrija, mlečna industrija, telefonska industrija producirajo stvari, ki so – četudi posnete drugje – vsaj primarno namenjene tistemu trgu. Ne da bi bil kakšen hud lokalni patriot, ampak produkcija, ki starta na lokalni trg, vendarle rešpektira lokalne značilnosti, po drugi strani pa involvira lokalno kreativo. Ti oglasi, o katerih zdaj govoriva, so pa k nam prišli iz Češke, Madžarske, Slovaške ali pa so, še huje, nastali v Parizu, Bonnu ali Berlinu, zato da bi domnevno zadostili vsem tem omenjenim trgom. To je pa nemogoče. Pralni praški si res zaslužijo, da so postali sinonim za stupidnost. To je stalna debata na oglaševalskih festivalih, kateri oglasi prodajajo in kateri ne. Ampak celo to ni faktor. Tudi to, da navdušijo potrošnika, da tak izdelek kupi, ne bi smel biti alibi za to, da so stupidni. Pa prav stupidni ...

V: Kdo je zdaj tu neumen? So to ljud­je, ki jim je namenjen tak oglas, ali so tisti, ki ga naročijo?

Pelko: Verjamem, da se izhodišče za to skriva v prekletstvu majhnega trga. Oglaševalec na relativno majhnem trgu si zaradi produkcijskih in distribucijskih cen težko privošči lastno produkcijo, zato je prisiljen v iskanje iz nabora obstoječih. Druga krivda je pa čisto subjektivna, in sicer je kriv najprej naročnik, ki takšno stvar zahteva. Potem smo pa že hitro pri agencijski krivdi. Ko je osnovni kriterij prihodek od medijske distribucije, potem je ta isti, če si v medije plasiral adaptiran ali pa skreiran spot. Preenostavno bi bilo uperiti prst samo v oglaševalske agencije in reči, da so nekreativne, ampak se krivda skriva v tem ciklu ekstremnega varčevanja pri produkciji in dostopa do teh abotnih spotov iz bank velikih multinacionalk. To prihaja v fazo, ko postaja že kontraproduktivno, ker človek, ko zagleda špico za reklamni blok, takoj zamenja kanal. To so impulzi, ki gredo v nič, milijoni, ki gredo v nič. Tisti, ki naj bi bili njihovi domnevni prejemniki, so veliko pametnejši od onih, ki jim to pošiljajo. Rečejo si: tega nam pa ni treba gledati.

Toliko o nenehnem ponavljanju reklam in reakcijah gledalcev!

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ah dej no, človek piha v svoj rog. Čim več slovenskih reklam in ne francoskih, kaj je tu čudnega? Reklame so tečne, tudi če so dobre, ampak če prodajaš pralni stroj na ebayu ni pa res nič narobe če daš sliko zraven. Če daš od pravega modela itd. Ne vem zakaj bi blo to tečno.

IceIceBaby ::

Malo off topic v zvezi neumnih reklam: Mnenje Stojana Pelka (pa ne spraševat, kdo je to. Je oseba, ki ve o trženju dosti več, kot midva):


Vem kdo je Stojan Pelko. Vem tudi, da je to mnenje enega človeka in ni nujno sveto vse kar napiše.

To je stalna debata na oglaševalskih festivalih, kateri oglasi prodajajo in kateri ne. Ampak celo to ni faktor. Tudi to, da navdušijo potrošnika, da tak izdelek kupi, ne bi smel biti alibi za to, da so stupidni. Pa prav stupidni ...


Tole je bedarija na kvadrat. VSAK oglas ima samo 2 funkciji. Prva in daleč najbolj pomembna je prodaja, druga pa je grajenje blagovne znamke. Razni oglaševalski festivali so pa itak farsa. Ocenjujejo vse, samo prodaja jih ne zanima.

Ne rečem, da ni prostora za izboljšave, ampak dejstvo je; Če oglasi nebi delovali nebi gledal enih in istih reklam za pralne praške.

Sicer pa sploh ni to bistvo teme. Govorimo o tem, ali ponavljanje v oglaševanju deluje. Imaš nešteto raziskav, ki to potrjujejo.

Furbo ::

Jaz za svoje oglase naredim svoje slike, ne vem zakaj bi kradel tuje.

Me pa moti, ko kdo sune mojo fotko in jo uporabi pri svojem oglasu in ja, če bi to pri nas bilo urejeno, bi z veseljem zahteval 140EUR od njega.

Zanimivo mi je, da prav na tem forumu večina oglasov nima slik. Pa bi pričakoval, da prav tukaj uporabniki znajo dodati slike (magari sposojene).
i5-13600K, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO, Toughpower GF3 1000W
RTX3070, ALIENWARE AW3821DW, DELL U3014


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pokvarjen pralni stroj (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5416415 (1553) fulgur
»

Megaupload nedosegljiv, operaterji aretirani (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
15959681 (48723) Gavran
»

Intervju: Robert Farazin - DoubleRecall (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostalo
10925947 (21993) ahac
»

Zakaj so (slovenski) proizvajalci neumni? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7314344 (11981) BigWhale
»

Simultane policijske preiskave prostorov The Pirate Baya v več državah (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / NWO
10138507 (34602) ABX

Več podobnih tem