» »

Nočno slikanje z fotoaparatom CanonS5

strani: « 1 2

piskotk ::

Pozdravljeni!

Na vas se obračam, ker mi po navodilih za uporabo ni uspelo najti rešitve oz. pogruntati, kako slikati kakšen sončni zahod oz. neko večerno dogajanje brez bliskavice oz. kakorkoli, da ni slika pretemna(z uporabo bliskavice) oz. zmazana(brez uporabe bliskavice).

Namreč, kakšen teden(ali 2) nazaj sem bil na koncu steze na Brniku(danes letališče Jožeta Pučnika:)).
Želel sem zvečer (okoli 20te) ure slikati pristajanje aviona. Če sem imel vključeno bliskavico le-ta ni dosegla avion-a in je slikal fotoaparat nebo, vendar je bilo že malo temno, tako da se bolj kot ne vidi temo(morda mali obrisi oblakov).

Če sem želel slikati v nočnem načinu(funkcija na fotiču), se seveda ni videlo nič oz. obrisi-spackani na polno, seveda naj bi bila zopet vključena bliskavica, katera ne naredi efekta.

Hotel sem potem zaradi nastavlanja fotoaparata slikati samo tiste luči, ki so ob pristajalni stezi. Če sem slikal z zaprto bliskavico, je bila slika zmazana, če pa sem slikal z odprto bliskavico pa se ni videlo nič.

Res ne vem kaj bi lahko naredil, da bi zadevo spremenil kot je potrebno.

Namreč, že ob samem "lock-u" slike, preden dokončno pritisneš tipko za slikat, se slika zatemni, če nimam vključene bliskavice ipd.

Vsi, ki imate omenjeni fotoaparat oz. veste s čim(ISO/osvetlitev?) bi zadevo zrihtal, da bi lahko kdaj slikal sončni zahod, ne da mi potem toliko zatemni sliko, da se nič ne vidi gor z idejami/rešitvami na plano!

Vsem sedolujočim se kar najlepše zahvaljujem za odgovore:).

Kmalu grem na morje in me zato zdaj toliko bolj intenzivno zanima zadeva, saj imam fotoaparat že od maja nekje.


Hvala še enkrat!

Lp Piškotk
  • spremenil: piskotk ()

bluefish ::

sicer s konkretnim fotoaparatom nimam izkušenj, vendar se ponavadi pri slikanju nočnih posnetkov in tudi sončnega zahoda uporablja dalj odprto zaslonko. Posledično je dobro imeti stojalo.

piskotk ::

Aha...Kako se poveča čas odprtosti zaslonke? Je to ISO? Večja številka dalj časa odprta zaslonka? Sicer pa ja mi je logično, da če je zaslonka dalj časa odprta je potem boljša slika, vendar potem brez stojala do definitivno ne uspe.

Velikokrat sem že videl kake neprofesionalne fotografije narejene z navadnimi fotoaparati, z sončnimi zahodi, da te kar segreje za računalnikom(ali ob gledanju slike na displayu fotoaparata). To bi rad tudi sam dosegel.


Hvala sicer za tako hiter odgovor:)

lugre ::

Na nekaj stvari moramo biti pri slikanju v poltemi ali temi pozorni:
1) svetlobne razmere so slabe, zato se načeloma čas slikanja podaljša
2) zaradi istega razloga mora biti občutljivost (ISO) maksimalna, kar pa je spet povezano s zrnatostjo
3) iz istega razloga mora biti zaslonka čimbolj odprta, kar je povezano z globinsko ostrino
4) avtomatika pogosto odpove, saj nam "pametni " fotkič ponudi praviloma fleš
5) zaradi podaljšanega časa zajema slike se možnost premaknjenega posnetka zelo poveča, torej načeloma ne moremo slikati iz roke, rabimo neko stojalo
6) iz istega razloga je dosti bolje uporabljati samosprožilec, da se v času zajema slike fotkiča sploh ne dotikamo.

lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lugre ()

bluefish ::

Točno tako.
No, pri nočnem slikanju uporabiš ISO 100 ali pa v nekaterih situacijah še nižjega. Povečaš hitrost zaslonke glede na želen motiv in efekt (daljša je, več svetlobe bo prišlo v objektiv). Kot omenjeno je potrebno bliskavico ročno izklopiti, saj mnogi aparati sami vsilijo le to, če so svetlobne razmere slabe.
Za vse omenjene nastavitve pa bo najbolje, da si ogledaš navodila fotoaparata, saj nimajo nekih univerzalnih oznak pri nastavitvah.
Zaslonko in ostale parametre se pri tvojem vklopi na levem vrtljivem gumbu:

Pri mojem Sony-ju je recimo zaslonka označena s S (Shutter), Canon pa verjetno uporablja kaj drugega.

Je pa jasno, da le s poskušanjem dobiš potrebne izkušnje za ustvarjanje resnično dobrih posnetkov. Za začetek in spoznavanje funkcij bo morda že dovolj, da stopiš na balkon ali pa na dvorišče in se malo poigraš (pazi, da ne boš zajel kakšne tečne sosede ;)).

aljazh ::

Začnimo na začetku. Da dobiš sliko, mora priti svetloba do slikovnega tipala. Da bi bila slika dovolj svetla, mora do slikovnega tipala priti dovolj svetlobe. Količino svetlobe, ki pride do tipala uravnavamo z zaslonko in časom osvetlitve.

Bolj odprta zaslonka (nižja številka, npr. 2.8, 3.5, 4.5,... pomeni bolj odprto zaslonko) pomeni, da bo na tipalo prišlo več svetlobe.

Več svetlobe bo na tipalo prišlo tudi, če uporabiš daljši čas osvetlitve. Nižja kot je številka v imenovalcu (npr. 1/2, 1/4, 1/8, 1/30, ipd.), daljši je čas osvetlitve in svetlejša bo slika. Težava nastopi, če izbereš predolg čas, stvar, ki jo fotografiraš pa se premika. V tem primeru bo stvar na sliki "motna", zabrisana. Podobno velja tudi, če fotografiraš "iz roke", kajti človek aparata ne more držati povsem pri miru. Pri kratkih časih osvetlitve (npr. 1/100, 1/250, ipd.) majhni tresljaji ali premiki roke ne pridejo do izraza. Če torej želiš uporabljati daljše čase osvetlitve, ker fotografiraš v mraku ali temi, je treba fotoaparat postaviti na trdno podlago ali uporabiti stativ.

Na "stresenost" v povezavi s časom osvetlitve vpliva tudi goriščna razdalja objektiva. Po domače povedano, bolj kot stvar "približaš" z objektivom, krajši čas osvetlitve potrebuješ, da slika ne bo stresena oz. motna. Splošno pravilo je (če slikaš oz roke), da najkrajši čas dobiš tako, da daš goriščno razdaljo v imenovalec. Pri 200 milimetrih (pri Leica formatu!) je priporočljivo imeti čas vsaj 1/200. Če ima aparat oziroma objektiv stabilizator slike, gremo lahko za dve do tri stopnje dol.

Tretji pomemben parameter je ISO vrednost (100, 200, 400, 800, 1600,...). Z njo označujemo občutljivost tipala. Višja ISO vrednost pomeni večjo občutljivost; pri višji ISO vrednosti torej tipalo potrebuje manj svetlobe za enako svetlo fotografijo kot pri nižji ISO vrednosti. Toda pozor! Pri kompaktnih aparatih je nesmiselno uporabljati več kot 200 ali 400 ISO, ker se na sliki pojavi t.i. šum.

To je res na hitro in poenostavljeno glede teorije. Priporočam, da si prebereš kakšno fotografsko knjigo za začetnike, kjer je vse lepo in s primeri razloženo. Tudi če je knjiga starejšega datuma ni nič narobe, saj se osnovne fotorgafske zakonitosti s prihodom digitalne tehnike niso prav nič spremenile.

Konkretno za tvoj aparat priporočam, da za fotografiranje sončnih zahodov in podobnega nastaviš ISO vrednost na 200 ali največ 400, izbereš način "prioriteta zaslonke" (oznaka A oziroma Av) ter zaslonko nastaviš na 2.8, 3.5 in 4.5 - poskusiš večkrat z različnimi vrednostmi. Aparat bo v tem načinu delovanja sam izračunal čas osvetlitve. Če bo čas osvetlitve kdajši od 1/30 in fotografiraš v širokokotnem pogledu, bo šlo tudi brez stativa, če boš stal povsem mirno. Če pa bo čas daljši (1/15, 1/8, 1/2,...), bo treba fotoaparat postaviti na trdno podlago oziroma uporabiti stativ.

Vsekakor pa obvezno izklopi fleš, kajti ta pri fotografiranju sončnega zahoda, letal in podobnega prav nič ne koristi oziroma je prav on krivec, da so fotografije še bolj temne.

piskotk ::

Ja kaj naj rečem!


NAJlepša hvala vsem za komentarje/predloge/pomoč!

Bom doma danes ali jutri poizkusil in zadevo stestiral z vašimi predlogi.

Sem zelo zadovljen glede odzivnosti, tako da pohvale, zares nekateri pripravljeni pomagati drugim:)


Hvala še enkrat!


LP

andromedar ::

No, aljazh ti je lepo razložil, čeprav bi jaz šel malo manj v globino in podrobnosti.

blueFish je pa na žalost ravno kontra povedal kot je res glede ISO ratinga.

Še to: odprtost zaslonke se označuje s številom "F" ...torej F2.8, F3.5, F4.5, da boš lažje našel.

lp
Andrej
Eh?

bluefish ::

Niti ne. V slabih svetlobnih pogojih se z višanjem ISO občutljivosti šum pojavi še hitreje kot ob normalni osvetlitvi. Je pa seveda odvisno od tega, kaj fotografiraš in kakšni so pogoji.
Sicer pa se je o tej temi nekaj časa nazaj razpisala revija Digitalna kamera, da ne govorimo o bolj priporočljivih tujih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

destiny ::

Pri slabih svetlobnih pogojih in nizkih ISO vrednostih mora bit zaslonka zelooooooooo dolgo odprta da posnameš posnetek, kar pa spet zelooooooo omeji uporabnost takega načina slikanja. Je pa res da se z višjo ISO vrednostjo veča tudi šum, vendar precej kompaktov pri iso400 naredi čisto uporabno sliko za majhne printe.

Keyser Soze ::

True.

Slikat z ISO100 je smrt za kratek čas osvetlitve (1/80 in več) in nizek F (3.5 ali celo 2.8). Praktično gledaš črno sliko, če je svetloba enaka tisti ob osmi uri zvečer pri popolnoma jasnem dnevu (v tem tednu npr.).

In drugega kot zvečat ISO, maks odpret zaslonko ter daljšat čas osvetlitve ti pač ne preostane (predpogoj, da slikamo mirujoče objekte). Če je zadeva dinamična, je pa čist brezveze skakat okoli brez flasha (konkretne bliskavice, ne kompaktne) in enega hudega svetlega objektiva (za 1000 in več EUR).

Skratka. S kompaktnimi kamerami in tudi z DSLRji z slabšimi objektivi nimaš kaj praskat po dinamičnih nočnih posnetkih v povezavi z dobrim posnetkom.

P.S.: Kakšne pa sploh ima objektiv tale S5?
OM, F, G!

Zgodovina sprememb…

bluefish ::

36 - 432 mm equiv
12x Optical zoom
F2.7 - F3.5 (max)

http://www.dpreview.com/reviews/CanonS5...

CaqKa ::

jaz se z isotom nikoli ne ubadam, ker je tole pri digitalcih itak samo floskula, ker je bistvo tega isota da proceosr pol premeče podatke da kao zgleda kot tisti iso...
itak čakam da pride firmware za mojega canona s katerim bom lahko delal raw, pa si potem sam nastaviš vse parametre za take fotke.

no sicer pa jaz pustim iso na normalni vrednosti kar pač je default pa čas odprtosti nastavim na maximum (trenutno 15 sekund na ixus 80) pa potem postopoma nižam če je preveč. seveda brez stativa ne gre.

je pa na letališču lahko ful dobra slika ko pristaja ali pa vzleta kak avionček.
potem nastane kaj takega:





jaz sem sicer bolj pristaš ful dolgih časov... pač vsako ima svoj čar. z daljšim časom zajameš kakšno gibanje pa tudi kake zadeve dosti bolj intenziviraš kot pa na kratke čase in večjo odprtost...

destiny ::

CaqKa, zdej ne vem če je tvoj fotič podprt ampak za Canone lahko posnameš CHDK firmware na SD kartico za podporo RAW formatu (in še marsikaj drugega)

piskotk ::

No za popolnega laika me zanima kak RAW format? Moj Canon S5 ta firmware podpira? kaj ta Firmware naredi?

Hvala...


btw ql fotke;)

destiny ::

Svetujem ti da klikneš na link in pogledaš če je tvoj aparat podprt. Kaj vse ta fw "zna" pa je tudi tam opisano. Sam ga zaenkrat še nisem preizkusil je pa precej uporabnikov navdušenim nad njim.

Kaj pomeni RAW in ostalo pa najdeš v slovarju na dpreview-u

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: destiny ()

CaqKa ::

destiny ne ni še.. čakam na port :) raw pa bracketing pa daljši/krajši cajti me mikajo. tolko da bom kak hdr fini naredo, pa kake nočne malo boljše pa kake kapljice :>

piskotk je podrpt očitno: http://chdk.wikia.com/wiki/S5IS

s tvojim fotkičem bi se moralo sicer marsikaj uporabnega tudi brez chdkja delat.

tiste slike gori sem sicer delal z sony f717.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: CaqKa ()

zlobcek ::

Za s5 ne rabiš nobenega tweaka za nočno slikanje. Potrebuješ tripod, nek daljinski prožilec in malo znanja.

ISO nastavi na 200 ali pogojno 400. Pri mojem s2 je bil ISO 400 že zrnat - posebej tkole pri malo svetlobe. F daj na nekaj malega, recimo nekaj okoli 4-6, čas pa po potrebi (minutko, dve, več, manj). V bistvu je edina pomembna stvar, da časov ne nabijaš preveč, ker boš imel na koncu take fotke, kot so tiste zgoraj - prežgane luči in vse, kar luči osvetljujejo. Večinoma so taki deli slik brez detajlov (vse je preveč svetlo). Popravit se da programsko sicer vse, razen prežganin. RAW je sicer precej bolj fleksibilen zaradi dosti boljše kakovosti zajema, ne moreš pa naredit čudežev. Medtem ko malo temnejše slike še vedno lahko narediš všečne na pogled tudi iz jpeg.

Vsekakor pa tripod in daljinski prožilec, drugače bo stvar razmazana.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zlobcek ()

piskotk ::

Tripod že imam... za daljinski sprožilec pa prvič slišim...kje se to dobi? Obstaja za moj fotoaparat?

Aja... ali je že kdo kdaj kupoval ohišje za fotoaparat za v vodo? namreč, če bom kdaj zašel na kako exotiko bi takrat rad kake dobre fotke naredil pod vodo...
Ima kdo s tem kake izkušnje, s kje se splača kupit,da je vredu ipd.?

LP

zlobcek ::

hm nisem prepričan, ali daljinski prožilec S5 podpira ali ne. Te težave sem se jest rešil s tisto nastavitvijo, ki ti zakasni slikanje za 2 sekundi (ali 10 ali toliko, kot nastaviš - S2 je vse to imel). Dovolj, da spustiš fotkič, preden slika.

Za podvodno fotografijo pa nimam pojma kaj se kaj dobi:) Vem samo, da moraš pri slikanju priti precej blizu motiva. Nekje sem prebral od enega profiča hihihi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zlobcek ()

destiny ::

Tule maš eno relativno poceni varianto za slikanje pod vodo.

Keyser Soze ::

Daljinci obstajajo. Od takih žičnatih, do brezžičnih. Samo pogooglat je treba kaj tvoj fotkič podpira.

Drugače je pa najbolj čip&revež varianta zakasnitev sprožilca. Tisto, ko ves folk postaviš tako kot mora bit, pritisneš tipko, laufaš v gručo in na koncu od silne zagnanosti podreš tri sotrpine ali pa si cel zaripel v obraz. =P

ZA podvodno slikanje je pa najcenejša varianta vrečka. Ni glih jako odporna in pri malo večji globini lahko popusti, ampak je pa relativno poceni špas.

Načeloma bi šlo tudi tako, da kupiš malo boljšo vrečko ala "space bag" nalimaš gor en obroček iz ravnega stekla, ki ima minimalni vpliv na samo optiko in to je to.

Sam sem ravno v stadiju razmišljanja, kako iz pleksi stekla debeline 10mm naredit eno kar se da kompaktno in praktično ohišje za mojega digitalca. Tako, ki bo omogočalo tudi manipulacijo z objektivom.
OM, F, G!

icko ::

Na kratko: ni pravi aparat za tvoj način slikanja. Tisto kar hočeš ti posneti bi moral imeti vsaj pol profi opremo za veliko več denarja.
lp

Pa nauči se osnov fotografiranja. Pomagaš sli lahko na http://www.e-fotografija.si/ ali http://www.slo-foto.net/ ali kaj podobnega.

CaqKa ::

za kakšne slike rabi pol profi opremo?

zlobcek ::

icko - na flickr si poglej, kaj folk dela z S2, ki je malo slabši od S5.

Slikanje v nočnem načinu, če imaš objekte statične in si lahko privoščiš daljše čase z nizkimi ISO, tripod in zakasnjeno fotografiranje - to niso zajebani pogoji in nastavitve fotkiča niso na meji sposobnosti elektronike (f je normalen, časi so pač dolgi). Za to ne rabiš profi opreme.

Profi rabiš za nizke f (pa še to pogojno), za visoke f oz. za visoke ISO in pa extremno dolge oz. extremno kratke čase, če rabiš kvaliteto (za kasnejšo obdelavo) - na kratko pri zategnjenih nastavitvah, kjer kompakti pogorijo. Pri f6.0 in ISO 100 ali 200 ti bo S5 naredil briljantno sliko, skoraj ne glede na uporabljen čas - če se govori o nočni fotki iz tripoda recimo. Podnevi moraš pa tako ali tako za slikanje "iz roke" imeti čase kratke. Krajši kot so, bolj ostra je slika. Vendar je s profi opremo isto... Kvečjemu težje, ker stabilizator slike je bil že pri S2 zelo dober in je dopuščal marsikatero nepazljivost pri nepozornostih na nastavitve.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zlobcek ()

icko ::

Govora je bilo o letalih ki pristajajo ob osmih zvečer...
lp

zlobcek ::

Hm jap, to pa najbrž nebo šlo tako lahko (oz. poceni:P), imaš prav icko:).

CaqKa ::

ja obrazloži še zakaj.

destiny ::

Če hočeš čisto sliko letala to ne bo šlo. Slika je lahko kvečjemu taka oz podobna kot so tvoji primeri. Torej ujameš le svetlobno dinamiko al kako bi se izrazil :)

icko ::

ja obrazloži še zakaj.

zato ker bo s časom zaklopa ki ga po mojem feelingu mora uporabiti za normalno fotko (to je 1/500) dobil črno sliko.
če pa bo skrajšal čas pa bo iz Cessne naredil boeing 747 ali sedaj bolj aktualni airbus a380
lp

CaqKa ::

če pa ima moj kompakt od 1/2000 do 15s. na temle s5 pa gre verjetno še vse manualno štelat.

pač odvisno kako mu je všeč. meni so te z zelo dolgim časom všeč in mi več pomeni luči in špura ki jo je avion potegnil kot pa avion. če bi htel sliko aviona bi šel direkt na letališče ko je kaki miting slikat.
če bi ga htel med vzletom ali pristajanjem, bi ga šel podnevi, če pa bi želel večjo dinamiko pa ob mraku.
ampak to se še vedno lahko naredi z navadnim fotkičem na katerem imaš kontrolo nad zaslonko in zaklopom.

bi pa bilo kul oziroma z profi opremo če bi vmes med pristajanjem imel en extra ful super duper fleš ki bi ti osvetlil avion :)

icko ::

če pa ima moj kompakt od 1/2000 do 15s. na temle s5 pa gre verjetno še vse manualno štelat.

pač odvisno kako mu je všeč. meni so te z zelo dolgim časom všeč in mi več pomeni luči in špura ki jo je avion potegnil kot pa avion. če bi htel sliko aviona bi šel direkt na letališče ko je kaki miting slikat.
če bi ga htel med vzletom ali pristajanjem, bi ga šel podnevi, če pa bi želel večjo dinamiko pa ob mraku.
ampak to se še vedno lahko naredi z navadnim fotkičem na katerem imaš kontrolo nad zaslonko in zaklopom.

bi pa bilo kul oziroma z profi opremo če bi vmes med pristajanjem imel en extra ful super duper fleš ki bi ti osvetlil avion :)


Eh, ne da se mi več kej dost razlagat.
Za to kar si je zadal slikat s to opremo praktično in tudi teoretično ne bo šlo. Pika.
Če ima pa rad zmazek luči čez celo sliko potem se lahko zapre doma v skret, prižge rdečo svečo in potegne z njo mimo objektiva in voila...ne bo treba hodit niti na Brnik.
lp

CaqKa ::

no.. če nekdo ne zna argumentirat kako in kaj, ne bom šel v nakup nečesa dražjega, samo za to ker nekdo pravi da je bolje...
pač treba argumentirat.
moje mnenje je tako, da pride slika z kakim dražjim aparatom boljša predvsem zaradi večjega senzorja in zaradi boljših objektivov. zaradi česar tudi pride več svetlobe na senzor in so lahko časi krajši, ali pa je manj šuma.

vsekakor razlika ni taka, kot ti praviš da boš enkrat dobil neuporaben produkt, drugič pa zlato jamo.

če pa boš ti naredil več posnetkov in HDRal.. potem pa itak več ne govorimo o slikanju ampak je pol že tudi manipulacija na vrsti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: CaqKa ()

V-i-p ::

Za dobro sliko se načeloma ne rabi ravno profi oprema, veliko je tudi v fotografu... Za primer, spodnja slika je narejena z mobilnim telefonom :)
Kar lahko storiš danes ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!

Pyr0Beast ::

@V-i-p
//Za dobro sliko se načeloma ne rabi ravno profi oprema, veliko je tudi v fotografu...
Še več pa v SWru XD
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Keyser Soze ::

Za dobro sliko se načeloma ne rabi ravno profi oprema, veliko je tudi v fotografu...

Em, pa povej še za kateri GSM gre?

Ti dam svojo Nokio 7650 pa mi naredi eno hudo fotko. Če je tolk v fotografu. =D
OM, F, G!

icko ::

Se pravi da bi po tej teoriji lahko fotoreporterji vse poslikali kar z kompaktom ali mobilnim telefonom.
Saj res, sploh ne vem zakaj kupujeo body-je ki stanejo 4000€ in več, da pa o objektivih sploh ne govorim.
lp

BigWhale ::

Pri kompaktnih in 'large zoom' aparatih je problem objektiv. Svetlobno so ti objektivi precej sibki in ob enako odprti zaslonki in enakem casu osvetlitve zajamejo manj svetlobe kot nek bolj konkreten objektiv na D/SLRju.

Torej, ce hoces nocni pristanek/vzlet aviona, potrebujes (vecinoma) malo boljsi objektiv in fotoaparat.

icko ::

Pravim ne malo ampak veliko boljšo opremo. Sam imam objektiv ki je stal 1300€ in Canon 350d pa mi na misel ne pride da bi šel slikat take stvari ob mraku.
Ja, statični motivi in podobna tihožitja ni problem tudi s trotel kamero, kar se pa ostalega tiče pa adijo mare sz average consumer robo.
lp

V-i-p ::

No, no, ne pretiravat :) Nisem mislil, da bomo zdaj s telefonom ki ima 0,3mpx kamero posneli vrhunsko fotografijo :) Pravim samo, da za všečne in lepe posnetke vendarle ne rabiš samo profi opreme. Boljšo sliko bo posnel poznavalec fotografije z slabšim aparatom, kot pa čisti neznalec z vrhunsko opremo, zagotovo...
Kar lahko storiš danes ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!

Pyr0Beast ::

Boljšo sliko bo posnel poznavalec fotografije z slabšim aparatom, kot pa čisti neznalec z vrhunsko opremo, zagotovo...
Dvomim, dvomim .. [:D]

Za temo rabiš res velike objektive, kateri zberejo veliko več svetlobe. Iso našopat na kake 400, 800, 1200 in stvar shraniti v raw obliki. Potem pa se lahko igraš cele dneve z NR [:D]
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

tx-z ::

Tut S5 IS nima bulb functiona ...ma še zmer sam 15s maximalno...

In kakšna je razlika če slikaš v RAW formatu?
tx-z

Pyr0Beast ::

Hitro dol snemi CHDK

RAW je malenkost boljši za obdelovati, je pa večji.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Pri raw nacinu nimas tisti prve izgube pri kompresiji. To je pa tudi vse.

Pyr0Beast ::

Pri nekaterih kamerah je jpeg skoraj boljši, kot raw. Saj prvo posname raw, ga shrani, nato iz njega izračuna jpeg, in med tem naredi še eno sliko, da jo zmultiplexa v tisti jpeg.

Kar se tiče tehnik NR je pa RAW boljši, saj ne trpi zaradi kompresije. Pravtako lahko na raw odstraniš kakšne vroče pixle, kateri na JPEG delajo pravcato zmešnjavo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

tx-z ::

A kdo kej ve pr temu CHDK a je varno da dam recimo tist gor da mam lah zaslonko 60sekund odprto? Al pa 1/10000 ?
tx-z

Pyr0Beast ::

Dokler maš garancijo je [:D]

Načeloma se nebi smela stvar poškodovati, če veš, za kaj boš take nastavitve rabil.
Zaklop maš lahko odprt tudi pol ure, če slikaš ponoči, mu nič ne bo.
1/10000 tudi ni panike, če stvar ne bo pograbila takšnega časa pač ne bo, nima kej bit.
Zaslonka -> zaklop
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

CaqKa ::

Big whale.. malo se motiš.
raw shrani vse bite ki jih premore senzor... in ta raw potem procesor predela v 8 bitne jpege....

obične trotlce imajo 10 bitne senzorje, dočim gredo eosi do 12 bitov kolkor sem bral.
to v primeru slikanja za hdr pomeni da imaš naenkrat dosti večji barvni razpon s katerim operiraš.

če uporabiš chdk tak da ga flikneš na kartico in ga samo overrida ne izgubiš garancije, piše na strani. v bistvu ko daš obično kartico noter ni sledu o chdkju...

obstaja pa način da ga trajno gor flikneš.. tam pa se lahko z garancijo zalomi.
drugače pa... 60 sekund v sonce imet odprto ti verjetno zdrava logika pove da ni priporočljivo ;)

tx-z ::

Rad bi predvsem za nočno slikanje... Kr če hočm kakšno zvezdo ujet, je ISO400 pa 15s premau. pr 30-40 bi se pa že 2x več vidl;) Itak bo pa treba v roku kšnga leta, dveh(če zadanm na loteriji, že jutr) kupt kšno Canon D40 :)):))
tx-z

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tx-z ()

CaqKa ::

ja daj chdk gor na sd kartico pa zalaufi..
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
!

[Vse o DSLR] (strani: 1 2 3 433 34 35 36 )

Oddelek: Zvok in slika
1787162592 (869) dottor
»

Canon A460 ostrina slike, hitrost zaklopa zaslonke

Oddelek: Kaj kupiti
71301 (1301) ;-)
»

Digitalni fotoaparat do 100k

Oddelek: Kaj kupiti
472113 (1476) TribesMan
»

Canon 300D vs. Sony DSC-F828

Oddelek: Kaj kupiti
301456 (1020) Matev
»

Fotografije

Oddelek: Loža
291244 (602) Matty

Več podobnih tem