» »

Učenje fotografije - nasveti za na pot

Učenje fotografije - nasveti za na pot

buca ::

Pozdravljeni.

Zadnje mesece se pogosteje srečujem z DSLR-jem. Prej sem imela enega, omembe nevrednega vedno pri sebi, zdaj pa sem se začela poglabljati v pomene posameznih objektivov, filtrov, jemanja s seboj stativa in vseh malenkosti, a sem še daleč od solidnega, kaj šele kaj več. A verjamem, da postopoma lahko napredujem, saj občutek za fotografijo imam, prav tako so mi znana osnovna kompozicisjka pravila ipd, manjka mi torej teren in učenje v praksi.

Čez nekaj dni se odpravljam na daljšo pot, kjer se mi bo odprlo kar nekaj možnosti za fotografiranje, predvsem na prostem. Ker pa so vremenske napovedi kakršne so, vas prosim za kakršnekoli nasvete o fotografiranju na prostem, ko igra sonca in oblakov pač ni najboljša. Kako fotografirati, s katerimi nastavitvami, ob katerih urah (grem po Evropi, torej predvsem arhitekturo in naravne znamenitosti) ... Kakršnihkoli nasvetov bom zelo vesela.

Imam pa Canonov body EOS 1100d in zaenkrat 3 objektive (50mm, 75-300mm in 18-55mm). Čudežev s to opremo in svojimi izkušnjami seveda ne pričakujem, a vseeno vem, da lahko ustvarim boljše fotografije kot z navadnim digitalnim fotoaparatom.

Želim vam lep dan in še enkrat, vsakega napotka, nasveta, česarkoli, bom zelo vesela. :)

Lp,
B

BlackMaX ::

Priporočam youtube jaz kot začetnik sem izvedel nekaj dobrih nasvetov od ljudi, ki vedo kaj delajo, pa tud v primeru, če ne, useeno zveš kaj koristenga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlackMaX ()

Redorange ::

50mm pusti doma, vzemi ostala dva zaradi teže prostora,...
Priporočam ti da nastaviš prednost zaslonke in se niti ne ukvarjaš z ostalmi stvarmi, ker ne boš mela časa in kot praviš tudi znanja. Ti bo še najbolj enostavno. Nastaviš al hočeš oster samo določen motiv, oziroma vse in je.
Kar se pa vremena tiče pa sploh ni omejitev, če je oblačno, zakaj bi blo? Slikaš pač motiv z oblačnim vremenom.

buca ::

50mm bom vzela, ker se nameravam udeležiti tudi nekaj poslovnih seminarjev s sodelavci, kjer bi mi znal priti prav (bo pa ostali čas med prtljago in ne v moji foto torbi).

Učim se vse dneve s pomočjo spleta in prebiranjem takšne in drugačne literature, nasvetov, pregledovanja tujih in svojih fotografij itd. Oblačno je eno, močne padavine pa drugo. Zaenkrat sem se vedno igrala le v kombinaciji sončnih vzhodov, zahodov in podobnega, nimam znanj z drugimi vremenskimi pogoji. :)

Kombinirati zaslonko, čas in ISO se učim ves čas, ampak mi še ni čisto domač teren, zato bo verjetno nastavitev zaslonke, kot omenja Redorange najprimernejša, ja. Hvala.

Se veselim še morebitnih komentarjev. :)

Lp,
B

Zvezdica27 ::

slikaj, probavaj, beri knjige ali kak inet guide. Eno leto.

Srečno.

b

Super Sonic ::

Fiksna leča je nuja, sploh ker je verjetno svetlobno močnejša od ostalih dveh, sicer pa pejt mal ven, po mestu. Podnevi, ponoči, ipd. Fotkaj ljudi, prijatelje, znance, pojdi v kakšno televadnico, pojdi na kakšen koncert, pojdi v naravo, zjutraj, zvečer, ko je "bluelight", pa bla, bla naprej. Nasplošno se ti splača uporabljat bluelight svetlobo če govorimo o mestih in arhitekturi, odvisno je pa od časa in zmožnosti. Pa tega kaj bi rada dosegla, priporočam še kakšen ND filter.

Teorija je eno, praksa drugo. Obladovat vse tri parametre je za začetnika sila težko, tako da si lahko pomagaš z A ali S programom, pa fiksiraš občutljivost ISO do katere aparat gre in rukneš na avto (med 100 in 1600, recimo). Skratka, glede na to, da praviš na ne znaš, odsvetujem kontrolo nad vsemi parametri.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Janac ::

Ko fotkaš na manual se držiš tega da je Exposure Value na 0.0 ?

Sicer vem da situacije ko je manj svetlobe znižaš v -, močno osvetljene stvari pa na +.

bojany ::

buca je izjavil:


Kako fotografirati, s katerimi nastavitvami, ob katerih urah (grem po Evropi, torej predvsem arhitekturo in naravne znamenitosti) ... Kakršnihkoli nasvetov bom zelo vesela.
B


:) Če se malo pohecam (brez zlobnih namenov) je tvoje vprašanje podobno temu. Imam komplet ključev, kako naredim letalo....

Šalo na stran. Kako fotografirati je odvisno od tega kar si naštela (vreme, čas dneva, prostor,...). Nastavitve, ki veljajo za fotografiranje enega, niso primerne za fotografiranje nečesa drugega (v večini primerov). Sam bi ti predlagal sledeče:
- vzemi opremo, ki jo imaš
- naredi seznam stvari, ki jih imaš namen slikati. S tem ne mislim konkreten seznam stvari, objektov,... temveč seznam področij kot so Arhitektura, Zanimivi obrazi (portreti), Muzeji, Družabni dogodki, Urbana/Ne-urbana narava,...
- "Odsurfaj" na spletno stran: http://digital-photography-school.com/t...
Tu boš lahko našla nasvet za vsako izmed področij, ki te bi lahko zanimale.
- Naredi si "plonk listek" nastavitev za področja, ki te zanimajo.

Sicer ne vem, koliko časa še imaš preden odpotuješ in ne vem koliko časa že fotografiraš vendar ti predlagam, da v kolikor želiš izkoristiti vse možnosti, ki bi se ti lahko ponudile, moraš že predhodno veliko eksperimentirati in fotografirati.
Posebno poglavje je seveda tudi naknadna obdelava fotografij, ko prideš domov. Tu ti lahko pride prav youtube kanal, kjer avtor (po mojem skromnem mnenju) brez plačila ponuja enkraten uvod v delo z Adobe Lightroom aplikacijo:
http://www.youtube.com/playlist?list=PL...

Bo še kdo drug podal kak nasvet, drugače pa srečno na potovanju in uživaj v fotografiji :)

LP, B

Zvezdica27 ::

Janac:

teh pravil pri korekturi ekspozicije ni... odvisno kaj bi rad! Včasih moraš tudi "kontra" ekspozicijo, ker bi ti pač rad slikal drugače (recimo za HDR ali za sence v močnem soncu). Tako da poleg zaslonke in časa ti koretura tudi lahko koristi - ssamo nekih pravil ni.

Najvažnejša je kompozicija, zame je to važnejše kot tehnično narediti dobro fotko. KOliko dobrih fotk je v bistvu zbluranih (nalašč?)

leto za osnove, potem pa še leta za res majstrstvo.

zz

Matek ::

Janac je izjavil:

Ko fotkaš na manual se držiš tega da je Exposure Value na 0.0 ?

Sicer vem da situacije ko je manj svetlobe znižaš v -, močno osvetljene stvari pa na +.
Poleg specifične rabe (HDR in to), ki jo je omenila Zvezdica27, je najpogosteje problem v tem, da meritve fotoaparata niso vsemogočne in na fotografiji z dinamičnim razponom, ki presega dinamični razpon aparata, le-ta enostavno ne more vedeti, kaj je zate pomembno. A je bolje en del presvetliti, da ne bo drugi podosvetljen, ali obratno.

Če bi bil 0.0 exposure vedno pravilen, potem A in S mode ne bi imela exposure compensationa ;).
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matek ()

cjen ::

Jaz bi ti pa malo drugače priporočal (nisem ravno profi, ampak kakšna lepa fotka na potovanjih pa tudi vedno uspe).

-Najprej pomisli, kaj bi s fotko rada dosegla (ne klikaj kar tja v en dan)

-Nato vsaj osnovno preglej svetlobne pogoje (s katere strani sije sonce, ali je difuzna svetloba,...), ter na podlagi tega prilagodi kompozicijo. (konkretno.... ne slikaj v sonce še nočeš slike kontrastov med objektom in ozadjem, ampak hočeš sliko čimveč intenzivnih barv,....)

-slikaj na RAW format (verjetno ga tvoj fotoaparat podpira) !!!
No ja...verjetno se 3/4 ljudi (oz profi fotografov) ne strinja čisto z menoj, ampak na ta način lahko 3/4 objektov slikaš kar na avto način nastavitev pri fotoaparatu, ter si tako kar se tiče tvojega neznanja oz. enostavno lovljenja trenutka, ki se dogaja v zelo kratkem času, na najbolj varni strani. Hkrati pa imaš ravno zaradi RAW formata možnost, sliko v zelo veliki meri oz kar najbolj izboljšati (od osvetlitve, korekcije, barvnega tona, barve "bele" svetlobe,....) Pač na ta način velik del nastavitev, ki bi jih drugače morala nastaviti na fotoaparatu, nastaviš šele doma na PCju, ter se tako rešiš napak. Seveda zadeva ni vsemogočna in če sliko premakneš zaradi predolgega časa osvetlitve tukaj ni pomoči...
Pazi še to, da ta tip datotek zavzame verjetno cca 3x več prostora kot navadne fotografije (JPG).
To pravim zato, ker če boš enkrat narobe nastavila kakšno osvetlitev ali kakšen barvni ton, lahko pokvariš vse slike naprej, dokler se čez 5ur ne spomniš spet obrniti gumba na avto način.

- (dodatna opcija) predvsem na nočnih fotkah, ter na fotkah za katere si lahko / moraš vzeti čas, ti še vedno priporočam način, ki ti ga priporočajo ostali. Pač, tukaj si fotoaparat lepo nastaviš na manual, ter se igraš do onemoglosti (pa še vedno pustiš na RAW, če je kakšna fotka tik pred idealno :P)
Pa na koncu ne pozabi gumba nastaviti nazaj na "avto"

Matek ::

No ja...verjetno se 3/4 ljudi (oz profi fotografov) ne strinja čisto z menoj, ampak na ta način lahko 3/4 objektov slikaš kar na avto način nastavitev pri fotoaparatu, ter si tako kar se tiče tvojega neznanja oz. enostavno lovljenja trenutka, ki se dogaja v zelo kratkem času, na najbolj varni strani. Hkrati pa imaš ravno zaradi RAW formata možnost, sliko v zelo veliki meri oz kar najbolj izboljšati (od osvetlitve, korekcije, barvnega tona, barve "bele" svetlobe,....) Pač na ta način velik del nastavitev, ki bi jih drugače morala nastaviti na fotoaparatu, nastaviš šele doma na PCju, ter se tako rešiš napak. Seveda zadeva ni vsemogočna in če sliko premakneš zaradi predolgega časa osvetlitve tukaj ni pomoči...
Pazi še to, da ta tip datotek zavzame verjetno cca 3x več prostora kot navadne fotografije (JPG).
To pravim zato, ker če boš enkrat narobe nastavila kakšno osvetlitev ali kakšen barvni ton, lahko pokvariš vse slike naprej, dokler se čez 5ur ne spomniš spet obrniti gumba na avto način.
To so precej zavajajoče informacije. RAW ne omogoča nobenih drugih sprememb razen barvne korekcije in popravljanja exposureja. Treh najbolj ključnih nastavitev (zaklopa, zaslonke in ISOta) ne moreš prilagajati naknadno in te se je najbolj nujno naučiti, ker najbolj vplivajo na fotografijo. Na auto mode-u se tega ne da naučiti.

Moje osebno mnenje je ravno obratno od tvojega, da je ubadanje z RAW-i smiselno šele, ko enkrat že znaš delati tehnično dobre fotke in bi rad dobil še nekaj malega dodatnega manevrskega prostora.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

dottor ::

Jaz sem se naučil razumet zasklop, zaslonko in ISO tako, da sem si vzel čas in isto stvar slikal pod različnimi nastavitvami, pol pa doma pogledal vse slike in njene nastavitve in počasi prišel do zaključka kako pa kaj.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

cjen ::

vsaj pravim, da je pač to kompromis, ki ga mora tako tudi vzeti.
Ampak, ker znanja nima, ČASA PA TUDI NE, ji pač priporočam to. In če ima za časa potovanja fotoaparat na auto + opcijo RAW vključeno mislim, da lahko pride kar do kvalitetnih fotk. Sej avto funkcija tudi ni tako neumna, oz. verjetno še vedno manj neumna kot kakšna napačna nastavitev (razen pri nočni, ali kakšnih željah po posebnih efektih)
Za preizkušanje vseh teh posebnih nastavitev pa naj si raje enkrat vzame čas po Ljubljani ter pritiska ter nastavlja do onemoglosti. (oz na potovanju, če si bo našla čas za to). Pač problem je, da časa nima, prakse pa tudi ne.

St235 ::

Ampak, ker znanja nima, ČASA PA TUDI NE, ji pač priporočam to. In če ima za časa potovanja fotoaparat na auto + opcijo RAW vključeno mislim, da lahko pride kar do kvalitetnih fotk.


raw format ji razen v izjemno omejenih okoliščinah ne bo čisto nič koristil. To je namenjeno predvsem profesionalni rabi, ko točno veš kaj delaš in se imaš potem tudi ure in ure čas igrat v photoshopu. Tako, da če nastavi auto potem je bolj pametno nastavit JPG in je to to. Potem pač slike vržeš na računalnik in srečni družini predvajaš 4 urni slideshow s potovanja.

Kakršnokoli vsaj približno resno fotografiranje se začne pri ročnih natavitvah zaklop, zaslonka in ISO. In ja to pomeni, da bo tudi nekaj fotografij, kjer bo katera do nastavitev popolnoma zgrešena. To, da potem pustiš napačne nastavitve še tri dni se ljudem ki redno uporabljajo manual nastavitve ne dogaja. To je bolj problem amaterjev, ki enkrat na 100 let nekaj ustvarjajo.

Glede na opremo, ki jo ima in glede na napisano njeno znanje krepko presega povprečnega joškota na sindikalnem izletu tako, da upoštevaj nasvet bojanay. Zamisli si na čemu bo povdarek na tem potovanju in si preberi več o temu. Potem si pa pač vzemi čas in uživaj.

Za takrat ko se pa mudi (ali rabiš malo potuhe) je še vedno funkcija P (avto resno upam,da ne uporabljaš) in je to to. Jaz dostikrat P uporabim za kontrolno fotografijo. Torej, da vem kaj bi naredila avtomatika in kaj sem sam naredil boljše/slabše.

Aja, pa nujno razmisli o investiciji v soliden flash.

Super Sonic ::

Program P je priročen v redkih primerih. Odvisno.

Če greš na potovanje za katerega veš da je ključen (eksotika) in veš da se ne boš več vračal, rad bi pa kaj posnel, ja: P + RAW ni slaba izbira. RAW zato, ker čez leta lahko razumeš fotografijo bolje in kaj popraviš ali pa daš komu, ki to zna, da popravi. Sem že dobil ponudbo za poroko, ampak obratno; da bi samo fotografije naredil, obdelava pa bosta sama.

P vzame nekaj zaklopa, bledne in nekaj šuma, ampak če ima fotka kompozicijo, je to boljše kot nič. Odvisno pač kaj bi rad v prihodnosti nekdo počel s fotografijo. Lahko je tud jpg, ampak potem je DSLRja velika škoda.

S flešem pa previdno. Prvič mora bit dober, drugič ga moraš znat uporabljat in trejič ni zanemarljiv kos opreme (baterije, prostor, čas da intšaliraš ali pa sama teža gor).
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

St235 ::

Program P je priročen v redkih primerih. Odvisno.


IMO je vedno boljša izbira od A(uto)

S flešem pa previdno. Prvič mora bit dober, drugič ga moraš znat uporabljat in trejič ni zanemarljiv kos opreme (baterije, prostor, čas da intšaliraš ali pa sama teža gor).


nedvomno ampak glede na napisano opremo je to naslednji logičen korak (skupaj s stativom, ki predvidevam, da ga že ima). Seveda pa se poleg ogromnih možnosti slikanja v slabših svetlobnih pogojih odpre spet čisto novo poglavje znanja, ki ga moraš obvladat.

Super Sonic ::

Najprej kompozicija, tretine, zlati rez, centralna kompozicija, diagonale, ipd, potem pa recimo da pride lahko to lovljenje vseh treh parametrov. Ampak v resnici ti bolj pomaga poznat osnove risanja, kot pa neke tehnične stvari in to lahko zgoljufaš, vsaj ko si začetnik.

Obratno pa težko. Tehnično lahko razturiš aparat, ampak če ne znaš kadra ujet; đabe.

Govorimo ko si začetnik.

P in A je isti šit, je pa A še bolj slab kot P, to se pa strinjam, ampak je oboje s stališča fotografa tako grozno, da je vseen kaj je.

Da pa ne bi RAW daju fotk je pa mal kisla. Je že boljš potem enga kompakta dobit, ki nabija barve in so vsi srečni. Jaz bi RAW vedno ohranil, ker nikoli ne veš kdaj boš to potreboval.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

St235 ::

Glede raw se strinjava, moj komentar je bil predvsem to, da če preklopiš na avto, potem je v bistvu vseeno, če daš še na jpg.

jaz prednost P pred A vidim predvsem v tem ker ti vsaj izpisuje vse parametre in jih lahko primerjaš s svojimi lastnimi nastavitvami. Meni vem, da je na začetku pri tem igračkanju z nastavitvami prišel P prav v toliko, da sem videl "izhodiščno" nastavitev, ki jo je uproabil aparat in sem lahko potem to primerjal z rezultati mojega igračkanja.

je pa dejstvo, da bo dober fotograf s tazadnjim trotel aparatom na film naredil boljše slike od totalnega materja z opremo za 5k €.

cjen ::

No ja, tukaj se moramo že vprašati kaj želi od svojega potovanja oz. kaj za njo le to pomeni.
Jaz osebno velikokrat uporabljam avto funkcijo (v kombinaciji RAW + JPG) ter ne boš verjel, tudi takšnih slik je lahko kar nekaj zelo dobrih, še posebej po editingu v PSju. Pač, moje osebno mnenje je, da če grem na potovanje bom naredil nekaj slik, ujel nekaj lepih unikatnih trenutkov, definitivno pa nočem celotno potovanje videti samo in izključno čez objektiv oz ob gledanju na nastavitve aparata (samo podoben absurdni primer novega leta: 99% ljudi je gledalo ognjemet na ekrančkih na svojih telefonih, ko so ga snemali, v živo ga posledično sploh niso videli :( )
Drugi in predvsem glavni razlog je, da ravno ko potuješ, se ti dogajajo zanimivi trenutki, v katerih nimaš časa menjati objektiva, večinoma niti nastavljati vseh zaslonk itd. V takem primeru moraš aparat samo vzeti in slikati....pa magari proti soncu, če je ta dogodek med teboj in soncem.
Če pa si nekje na vrhu hriba in bi kolega rad da narediš njegov portret z ozadjem mesta oz. kaj na ta način, takrat pa tako kot ste rekli, eno fotko za probo (ki ti pokaže kompozicijo, moteče elemente, svetlost, "prežganost",...) ter nato igranje z nastavitvami, s katerimi nato brez problema nastaviš npr. efekt majhne oz. dolge goriščne ostrine, zaslonko, ISO, čas oz. karkoli si pač želiš.

No ja...mogoče sem se prej narobe izrazil, pač, naj ženska slika na RAW + JPG, potem pa, ko pride domov fotke pregleda in če ima dovolj prostora pač shrani vse skupaj, drugače pa pusti RAWe samo potencialno dobrih slik, vse tiste ki pa jih smatra kot nič posebnega pa zbriše. Kopija v obliki JPGja pa ji še vedno ostane za vse slike, ki jih je naredila na potovanju.

St235 ::

No ja, tukaj se moramo že vprašati kaj želi od svojega potovanja oz. kaj za njo le to pomeni.


nedvomno, zato pa še enkrat preberi prvi post. Če bi jo zanimalo slikanje na avto nastavitvah potem ne bi odpirala takšne teme.

Jaz osebno velikokrat uporabljam avto funkcijo (v kombinaciji RAW + JPG) ter ne boš verjel, tudi takšnih slik je lahko kar nekaj zelo dobrih, še posebej po editingu v PSju.
editing v photoshopu je pika na i, ne pa način s katerim slike postanejo dobre.

buca ::

O, koliko odgovorov se je nabralo. :)
Hvala!

Ja, ok, kje naj začnem z odgovarjanjem. Bom kar vsem v nek paket zapakirala. Fotografija me zanima že dlje, intenzivno pa posegam po njej manj časa. Začela sem s prebiranjem različnih spletnih strani o fotografiji in se teoretično naučila nekaterih pravil in trikov 8sunny rule ipd.) in o kombinaciji ISO, zaslonke, goriščni razdalji itd. vem nekaj malega, a še daleč od vsega. Pa sem s časoma ugotovila, da samo s prebiranjem itak ne bom nikamor prišla in začela hoditi v naravo in iste stvari fotografirati pod različnimi vnešenimi pogoji in opazovala 'efekt'. Zdaj, na poti, pa predvidevam, da ne bom mogla iste stvari 20x fotografirati in iščem neko varianto, mogoče nekaj nasvetov kombiniranja shutter speeda, ISO in zaslonke, za fotografiranje npr. stolpov, vetrnic, zunanjih poslopij, obrazov ljudi na ulici/v zaprtih prostorih, razstav ipd... Mogoče neke 3 ali 4 kombinacije in zraven pripis za kakšno sceno bi to znalo biti primerno (vemo, da vsak trenutek potrebuje prilagoditve, ja).

Kar se tiče fotografiranja v RAW/JPG, v RAW ne shranjujem, ker tudi slik zaenkrat ne obdelujem na računalniku (vem, možnost, da bi jo mogoče nekoč želela, obstaja), ampak zaenkrat mi zadošča JPG (morda na naslednji poti že RAW:))

Nikoli ne fotografiram na avtomatskih nastavitvah, še avtofokus redko uporabim. Poslužujem se M (vendar se tu še prekleto lovim, pri vnašanju vseh komponent), AV in TV. Pa landscape mode mi je tudi pri roki, kadar mi primanjkuje časa in v fokus lovim vse, kar imam pred očmi.

Flash bo nedvomno nasleden nakup, ampak zaenkrat mislim, da lahko tudi s to opremo dobim kakšno lepo fotko iz poti (s tem ne mislim 150 fotk, ki bi jih uploadala na fb in kazala prijateljem, kje sem bila, ampak fotke s sporočilno noto iz te poti - kakšen zanimiv obraz, arhitekturno posebnost ipd.). Stativ seveda imam. Nosilnost (če se temu tako reče?) ima 2 ali 3kg in je visok cca 150cm - je precej stabilen in rezultati fotografiranja z uporabo njega so zadovoljivi. :)

Še kaj? Hhmmm mislim, da je to bolj kot ne to.
Kritike, nasveti? :)

LP,
B

Super Sonic ::

Odločitve za ne_RAW ne razumem najbolje oz je sploh ne razumem. Škoda DSLR mašine, pravzaprav, boš dosti več ven dobila s kakšnim dobrim kompaktom.

M se redko uporablja celo pri profesionalnih fotografih in je namenjen neki kontrolirani dejavnosti, večina fotka z Av/A, nekaj malega pa na Tv/S.

editing v photoshopu je pika na i, ne pa način s katerim slike postanejo dobre.

V bistvu to niti ne drži. Ps ali podobno orodje so orodja, s katerimi se fotografije dokonča. Kakšne potem ostanejo fotografije, kakšne pa se spremenijo v slike.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

buca ::

No, glede na to, da sem kompakta zamenjala za DSLR, ne vidim potrebe po vračanju h kompaktu. Z RAW-om bom pa tudi začela ob svojem času. Verjetno. Ampak zdaj me ne zanima to. :)

PS pa ... Fascinira me, kaj se z njim da potegniti iz slike, ampak sama bi rada najprej osvojila znanja v praksi fotografiranja in se šele nato podala v vode 'obdelovanja'. Ne vem, če razumeš kaj mislim?

Super Sonic ::

Bi rekel, da razumem kaj mi češ prodat, hkrati pa še dodal, da ti absolutno ne razumeš, da se "PS" + RAW + DSLR aparat dopolnjujejo in hodijo en z drugim h končnemu rezultatu. Eden brez drugega ne obstajajo.

Sicer se pa lahko učiš kakor koli se želiš in če si si zadala takšno pot, potem bo najbrž že prav, dasiravno je vse narobe. Gromozanska škoda se mi namreč zdi it na potovanje in ne delat RAW, pa hkrati nabit +jurja jpgjov s takšnim aparatom, kot ga imaš.

Ampak naj ne bo rek da "ženska ne more bit tolk debela, kot je moški lahko težak", tko da srečno na potovanju, pa seveda čim več zlatega reza, tretin, diagonial, trikotnikov in centrale kompozicije ti želim.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

bluefish ::

Mah, pomnilnik je dandanes relativno poceni. Ne vem sicer, kako je pri 1100D, vendar 550D omogoča hkratno shranjevanje RAW ter JPEG.

dottor ::

Pomoje že vsi DSLRji imajo funkcijo shranjevanja RAW+JPEG. SD kartice so pa tudi smešno poceni. Na koncu dneva naložiš vse na prenosnik, če imaš internetno povezavo še zmečeš na dropbox za vsak slučaj in formatiraš kartico/e.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

Redorange ::

buca je izjavil:

Z RAW-om bom pa tudi začela ob svojem času. Verjetno. Ampak zdaj me ne zanima to. :)

PS pa ... Fascinira me, kaj se z njim da potegniti iz slike, ampak sama bi rada najprej osvojila znanja v praksi fotografiranja in se šele nato podala v vode 'obdelovanja'. Ne vem, če razumeš kaj mislim?


PS je danes isto kot temnica v času filma. RAW je pa film. Ne moreš naredit slike brez filma in brez temnice, kjer jo boš razvila.
Razilka med raw in jpg je v tem da ko boš nekaj zaj.... v jpg ne boš mogla rešit v raw pa imaš veliko več možnosti.

Saintek ::

Dobro si preberi kaj ti je Redorange napisal. Ko boš prišla domov in začela gledat JPG-je in videla kako si ga kiksala (oz te bo hecal fotoaparat z belino)poti nazaj ne bo več. Raje si nabavi večjo pomnilniško kartico in nastavi, da slika JPG in raw, pa si pokrita. Upam, da tvoj aparat to omogoča.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saintek ()

cjen ::

Saj pravim, RAW + JPG to je to. Pač če ti karkoli ni všeč, lahko še vedno vse skupaj doma izbrišeš. Ampak ko bo 1 slika, ki bo skoraj odlična; slika na katero bi bila ponosna in bi jo pokazala celemu svetu, malo barvno neustrezna. V tistem trenutku se boš zavedla napake. Pred tem ti bo vse skupaj samo v napoto ter dodaten plac na kartici. Se pa strinjam, da v teh časih fotografija ni več samo fotoaparat, ampak je vse skupaj fotoaparat + (RAW) + PS. Glede nastavitev pa kakor hočeš, AVTO mogoče res ni rešitev, sploh če hočeš nevem kako experimentirati, ampak moje mnenje je, da tudi "M" za potovanje pač ni primeren (razen nočne oziroma ko imaš res čas ter je fiksna kompozicija, ki ti ne bo pobegnila).

Pač hočem povedati, da če boš slikala npr. Londonski avtobus, ki bo imel neko špecialno poslikavo (skratka enkratni dogodek), zunaj bo pa sonce -> avtobus bo peljal po ulici in zapeljal iz sonca v senco. To ti še s (pol)avtomatiko zakomplicira zadeve, z "M" pa ne znam tega problema rešit v tistih 3s. Ker takoj zatem mi še en avto pripelje iz nasprotne smeri in pokvari sliko... pač primer :P (pa ne zamerit :))

PS: je pa res da v tem primeru ne ciljaš na top fotko, ampak vseeno

BigWhale ::

Matek je izjavil:

Janac je izjavil:

Ko fotkaš na manual se držiš tega da je Exposure Value na 0.0 ?

Sicer vem da situacije ko je manj svetlobe znižaš v -, močno osvetljene stvari pa na +.
Poleg specifične rabe (HDR in to), ki jo je omenila Zvezdica27, je najpogosteje problem v tem, da meritve fotoaparata niso vsemogočne in na fotografiji z dinamičnim razponom, ki presega dinamični razpon aparata, le-ta enostavno ne more vedeti, kaj je zate pomembno. A je bolje en del presvetliti, da ne bo drugi podosvetljen, ali obratno.

Če bi bil 0.0 exposure vedno pravilen, potem A in S mode ne bi imela exposure compensationa ;).


Exposure value je samo orientacijska informacija, da ves kaksna je stvar pri trenutnih nastavitvah in je odvisna od meteringa: center, center weighted, average. In pa predvsem od tega, kot je ze zgoraj napisano, kaj fotografiras.

Na Exposure value se v bistvu ne zanasas in ga pogledas samo priblizno, da vidis, da nimas aparata popolnoma na off. :)

KTr1sk ::

če mogoče poznaš to stran
http://camerasim.com/apps/camera-simula...
se lahko učiš, probaš različne nastavitve in vidiš kako bo uspela fotografija :)
i7-11700kf,32gb-3200mhz,6700xt,nvme2x,hdd4x

KTr1sk ::

i7-11700kf,32gb-3200mhz,6700xt,nvme2x,hdd4x


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pomoč pri fotografiranju

Oddelek: Zvok in slika
7781 (531) blackbfm
»

Olympus pen mini in slabe slike v prostorih z manj svetlobe (strani: 1 2 )

Oddelek: Zvok in slika
897490 (6006) eric_cartman
»

dilema z fotoaparati... (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Kaj kupiti
15411253 (9298) jype
»

Nočno slikanje z fotoaparatom CanonS5 (strani: 1 2 )

Oddelek: Zvok in slika
517492 (6601) BigWhale

Več podobnih tem