Forum » Loža » Uveljavljanje stvarne napake / garancije
Uveljavljanje stvarne napake / garancije
Keyser Soze ::
Vem, da je bilo že veliko pisanega o tem, vendar so primeri specifični eden do drugega in bi zato rabil malček pomoči oz. par nasvetov.
Gre se za avto v rangu okoli 50.000 EUR, star dober mesec. Zadeva je tekla gladko, do predkratkim, ko je začel škratati menjalnik pri prestavljanju iz prve v drugo prestavo. Samo prestavljanje ni več tekoče, se zatika, in spušča čudne zvoke. Stanje se najverjetneje ne bo popravilo samo od sebe. Popravilo pa po neuradnih informacijah (manjava pokvarjenega dela) dosega astronomsko ceno okoli 9.000 EUR.
Ker je to precejšen strošek, tudi za avtohišo, se poraja strah, da bodo skušali napako omiliti na cenejši način, ter vozilo na ta način lepo "speljati" iz garancijskega roka, nato pa breme morebitnega pravega popravila zvaliti na nas.
Kako se zaščititi v tem primeru, ter kako najbolje izkoristiti svoje pravice?
Prva dilema pa je najprej pri tem, ali uveljavljati stvarno napako (skrito) ali garancijo?
Gre se za avto v rangu okoli 50.000 EUR, star dober mesec. Zadeva je tekla gladko, do predkratkim, ko je začel škratati menjalnik pri prestavljanju iz prve v drugo prestavo. Samo prestavljanje ni več tekoče, se zatika, in spušča čudne zvoke. Stanje se najverjetneje ne bo popravilo samo od sebe. Popravilo pa po neuradnih informacijah (manjava pokvarjenega dela) dosega astronomsko ceno okoli 9.000 EUR.
Ker je to precejšen strošek, tudi za avtohišo, se poraja strah, da bodo skušali napako omiliti na cenejši način, ter vozilo na ta način lepo "speljati" iz garancijskega roka, nato pa breme morebitnega pravega popravila zvaliti na nas.
Kako se zaščititi v tem primeru, ter kako najbolje izkoristiti svoje pravice?
Prva dilema pa je najprej pri tem, ali uveljavljati stvarno napako (skrito) ali garancijo?
OM, F, G!
bobby ::
ali ste sploh peljali avto že na servis in uveljavljali garancijske pogoje al to ti sprašuješ na blef (sklepam, ker je mašina v rangu 50k€ da je še v garanciji)?
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
dolenska ::
hmm
avto je nov. torej bi moral delat brezhibno. kaj sledi.......... garancija. stvarna napaka se ugotavlja če se ne motim čez nekaj let ko garancija že lahko poteče. jaz bi težil in ni šans da bi kaj plačal. avto je nov in v nobenem takem primeru ne smeš plačati niti za kavo.
avto je nov. torej bi moral delat brezhibno. kaj sledi.......... garancija. stvarna napaka se ugotavlja če se ne motim čez nekaj let ko garancija že lahko poteče. jaz bi težil in ni šans da bi kaj plačal. avto je nov in v nobenem takem primeru ne smeš plačati niti za kavo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dolenska ()
Ted ::
midi: O stvarni napaki si več preveri v Zakonu o varstvu potrošnikov.
Lahko uveljavljate stvarno napako, v tem primeru vam morajo na vašo zahtevo kupnino vrniti. Je pa treba uveljavljati stvarno napako takoj in na zapisnik.
Lahko uveljavljate stvarno napako, v tem primeru vam morajo na vašo zahtevo kupnino vrniti. Je pa treba uveljavljati stvarno napako takoj in na zapisnik.
Mah...
bobby ::
dej ti pel avto najprej na servis, pa pol dalje
in kako misliš uveljavljati stvarno napako? od kje ti ideja, da boš moral kar nekaj plačevat??
jaooo sine,... zato pa imamo zvp ki te brani in po drugi strani brani prodajalce/servis pred nekimi psihičnimi izpadi potrošnikov, ki so kupli zadevo in ugotovili, da to pač ni to. in malo mi smrdi da bi ti prav to rad izsilil,...
in kako misliš uveljavljati stvarno napako? od kje ti ideja, da boš moral kar nekaj plačevat??
jaooo sine,... zato pa imamo zvp ki te brani in po drugi strani brani prodajalce/servis pred nekimi psihičnimi izpadi potrošnikov, ki so kupli zadevo in ugotovili, da to pač ni to. in malo mi smrdi da bi ti prav to rad izsilil,...
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
šernk ::
za avtohišo ne bo nobenega stroška, garancijo krije proizvajalec avtomobilov oni jo le izvajajo, sicer pa se radi poizkušajo izognit garancijskim popravilom, vendar z odločno besedo ti bodo vse naredili. enkrat sem že omenil da so nam menjali zavorne ploščice na garancijo, pa čeprav je najprej trdil da se ne štejejo pod garancijo. v tvojem primeru je najbrž sklopka ali menjalnik. in ne vem od kje ti cena popravila če nisi bil niti na servisu še
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
andromedar ::
Šernk, si me prehitel glede stroškov popravila - seveda jih ne nosi avtohiša, ampak proizvajalec.
Zdaj, kar denar zahtevat nazaj...ne vem če ima smisel - sicer ga imate pravico.
A veš da je bil kdo grob z menjalnikom? Ali zakaj te skrbi da bi morali kaj plačat?
Zdaj, kar denar zahtevat nazaj...ne vem če ima smisel - sicer ga imate pravico.
A veš da je bil kdo grob z menjalnikom? Ali zakaj te skrbi da bi morali kaj plačat?
Eh?
šernk ::
denar zahtevat nazaj nima smisla, ker morda je to edina okvara avtomobila za nekaj let, lahko si pa ti ravno tisti nesrečnež kateremu se bo kvarilo vse po vrsti. tako bom rekel isti avto isti dan narejen, le da z enim boš lahko naredil 100.000 km brez okvare, pri drugem boš pa do 100.000 km menjal že vse živo. vse skupaj je danes odvisno le od sreče
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Keyser Soze ::
No, pa sem upal, da bo kdo bolj s pravnega vidika pokomentiral stvar.
Absolutno jasno je, da stroškov zame ne bo. Le garancija in stvarna napaka nista eno in isto in me zato zanima, kakšne so možnosti uveljavljanja stvarne napake, ker ti ta ponuja več možnosti oz. boljše "orožje".
@Ted
Meni se ne gre toliko za vračilo kupnine, ampak bolj za menjavo, in ne popravilo!, okvarjenega dela v razumnem času. Ter predvsem za to, da si zagarantiram "delujoč" avto za naslednjih 10 let.
P.S.: Ter nadomestno vozilo enakega ranga za čas popravila.
Absolutno jasno je, da stroškov zame ne bo. Le garancija in stvarna napaka nista eno in isto in me zato zanima, kakšne so možnosti uveljavljanja stvarne napake, ker ti ta ponuja več možnosti oz. boljše "orožje".
@Ted
Meni se ne gre toliko za vračilo kupnine, ampak bolj za menjavo, in ne popravilo!, okvarjenega dela v razumnem času. Ter predvsem za to, da si zagarantiram "delujoč" avto za naslednjih 10 let.
P.S.: Ter nadomestno vozilo enakega ranga za čas popravila.
OM, F, G!
DimmniBurek ::
Dokler je avto v garanciji, potem je pomoje čist vseeno kaj in kako uveljavljaš. To itak bremeni firmo, servis samo zamenja. V poročilo bojo pa najverjetneje napisali da je okvara bila v garancijskem roku in da so zadevo pač menjali. No big deal, ne razumem zakaj se sploh ubadaš s tem.
Jaz bi edino se tam zmenil, da si poleg ko ga popravljajo.
Jaz bi edino se tam zmenil, da si poleg ko ga popravljajo.
There Is No Stronger Drug Than Reality
Ted ::
Zakon o varstvu potrošnikov:
37. clen
Prodajalec mora potrošniku izrociti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne
in pravne napake svoje izpolnitve.
Napaka je stvarna:
1. ce stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. ce stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec
kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. ce stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molce dogovorjene oziroma
predpisane;
4. ce je prodajalec izrocil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen ce je bil
vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
37.c. clen
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca
zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del placanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne placani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev
škode, zlasti pa povracilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in
prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka
tega clena.
Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o
stvarni napaki obvestil prodajalca.
37.c. clen
Z nobenim pogodbenim dolocilom ni mogoce omejiti ali izkljuciti prodajalceve
odgovornosti za stvarne napake, kot je dolocena s tem zakonom.
Pogodbeno dolocilo, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nicno.
Celoten Zakon je pa tukaj.
37. clen
Prodajalec mora potrošniku izrociti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne
in pravne napake svoje izpolnitve.
Napaka je stvarna:
1. ce stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. ce stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec
kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. ce stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molce dogovorjene oziroma
predpisane;
4. ce je prodajalec izrocil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen ce je bil
vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
37.c. clen
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca
zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del placanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne placani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev
škode, zlasti pa povracilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in
prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka
tega clena.
Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o
stvarni napaki obvestil prodajalca.
37.c. clen
Z nobenim pogodbenim dolocilom ni mogoce omejiti ali izkljuciti prodajalceve
odgovornosti za stvarne napake, kot je dolocena s tem zakonom.
Pogodbeno dolocilo, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nicno.
Celoten Zakon je pa tukaj.
Mah...
Keyser Soze ::
Poznano. In prebrano.
VEndar na papirju je to teorija. Potrebujem pa primer iz prakse. In pod katero alinejo drugega odstavka 37. člena bi padla napaka na menjalniku. Predvsem pa, kako jo utemeljiti?
Pa ima potrošnik res pravico izbirati med stvarno napako in garancijo?
VEndar na papirju je to teorija. Potrebujem pa primer iz prakse. In pod katero alinejo drugega odstavka 37. člena bi padla napaka na menjalniku. Predvsem pa, kako jo utemeljiti?
Pa ima potrošnik res pravico izbirati med stvarno napako in garancijo?
OM, F, G!
Tilen007 ::
Če bi jest dal 50K za avto, sploh ne bi nč razmišlju o tem, kaj in kako morm met pripravljen 'svoj zagovor' in odgovor na njihov 'zagovor/izgovor', da mi oni uveljavljajo garancijo/stvarno napako!
Pejt tja in reč da nej zrihtajo! Fertik!
Moje mnenje.
Pejt tja in reč da nej zrihtajo! Fertik!
Moje mnenje.
Ted ::
Če bi rad nov menjalnik pojdi tja in reči da uveljavljaš stvarno napako, da hočeš da pokvarjen del zamenjajo. Lahko greš celo tako daleč da lahko zahtevaš zamenjavo avta ali vračilo kupnine. Moraš pa pri tem izrecno uveljavljati stvarno napako, v nasprotnem primeru boš uveljavljal garancijo. Pod garancijo ti lahko menjalnik tudi zamenjajo in ga zelo verjetno tudi bodo, ni pa to nujno. Če boš pa uveljavljal stvarno napako pa to lahko zahtevaš, v najslabšem primeru ti morajo zamenjati avto.
Mah...
Keyser Soze ::
No, to je v bistvu mene zanimalo. Če si vsi tako razlagajo ta določila.
Stvarna napaka it is. Praviš, da je treba zadevo nujno uveljavljati na zapisnik? Sej logično, na lepe oči (oz. besede) najbrž res ne bo šlo.
Imam pa še eno vprašanje? Kaj če oni rečejo, da lahko uveljavljam zgolj garancijo? Je to možno oz. kakšno podlago imajo za to svojo trditev?
P.S.: @Ted - pravnik ali kakšna druga branža z izkušnjami?
Stvarna napaka it is. Praviš, da je treba zadevo nujno uveljavljati na zapisnik? Sej logično, na lepe oči (oz. besede) najbrž res ne bo šlo.
Imam pa še eno vprašanje? Kaj če oni rečejo, da lahko uveljavljam zgolj garancijo? Je to možno oz. kakšno podlago imajo za to svojo trditev?
P.S.: @Ted - pravnik ali kakšna druga branža z izkušnjami?
OM, F, G!
Ted ::
Nisem pravnik, nasplošno pa kar dobro poznam zakonodajo. Če preslišijo stvarno napako, jim odcitiraj člene zakona o varstvu potrošnikov in omeni tržno inšpekcijo . Vsekakor moraš dobiti od prodajalcev pisno potrdilo, da si uveljavljal stvarno napako, z datumom seveda.
Mah...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ted ()
bobby ::
**************
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del placanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne placani znesek.
**************
Ali še kdo vidi povezavo "ALI" med naštevanjemvsega tega?
kot prvo, se morataobe stranki sporazumeti. tržna inšpekcija bo posredovala samov primeru (posredovala v tvojo korist da ne bo pomote), da servis NE BO hotel ničesar od ttega uresničiti in nikakor drugače. če pelješ avto na servis in jim pač rečeš da "ne dela", je to zadosten razlog po zvp (ker ti nisi usposobljena oseba za definicijo, kaj v avtu ne dela, za to imajo usposobljene serviserje).
kot drugo, servisu ni treba in ni dolžan vračati kupnine, če nisi avtomobila/stvari kupil direktno pri njih. za to je zadolžen PRODAJALEC!!! servis samo odpravlja napake, ki so nastale, vse ostalo je domena med prodajalcem in kupcem, da ne bo pomote. za uveljavljanje stvarne napake ti bodo na servisu samo dali "potrdilo"-dovolj je servisni nalog, da je zadeva resnično takšna, da je dfinirana kot stvarna napaka. (kdaj se pa definira kot stvarna napaka, ti je pa že TED dal kompleten link in poišči in preberi.
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del placanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne placani znesek.
**************
Ali še kdo vidi povezavo "ALI" med naštevanjemvsega tega?
kot prvo, se morataobe stranki sporazumeti. tržna inšpekcija bo posredovala samov primeru (posredovala v tvojo korist da ne bo pomote), da servis NE BO hotel ničesar od ttega uresničiti in nikakor drugače. če pelješ avto na servis in jim pač rečeš da "ne dela", je to zadosten razlog po zvp (ker ti nisi usposobljena oseba za definicijo, kaj v avtu ne dela, za to imajo usposobljene serviserje).
kot drugo, servisu ni treba in ni dolžan vračati kupnine, če nisi avtomobila/stvari kupil direktno pri njih. za to je zadolžen PRODAJALEC!!! servis samo odpravlja napake, ki so nastale, vse ostalo je domena med prodajalcem in kupcem, da ne bo pomote. za uveljavljanje stvarne napake ti bodo na servisu samo dali "potrdilo"-dovolj je servisni nalog, da je zadeva resnično takšna, da je dfinirana kot stvarna napaka. (kdaj se pa definira kot stvarna napaka, ti je pa že TED dal kompleten link in poišči in preberi.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
nurmaln ::
mojih 5 centov
če si ta avto vzel na firmo ali s.p. pozabi na zakon o varstvu potrošnikov, ker za tak primer ne velja
obligacijski zakonik seveda še vedno velja
če si ta avto vzel na firmo ali s.p. pozabi na zakon o varstvu potrošnikov, ker za tak primer ne velja
obligacijski zakonik seveda še vedno velja
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln
even if I have to do it myself!" - nurmaln
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nurmaln ()
Keyser Soze ::
Absolutno jasno je, da nikakorne more biti vmes IN. Aloha? To bi bilo pa že rahlo tumač.
Z moje strani ni bil nikjer omenjan nikakršen servis. Je pa v tem primeru prodajalec in serviser ena in ista oseba. Saj gre za generalnega zastopnika za to znamko vozil.
P.S.: Kupec = fizična oseba.
Z moje strani ni bil nikjer omenjan nikakršen servis. Je pa v tem primeru prodajalec in serviser ena in ista oseba. Saj gre za generalnega zastopnika za to znamko vozil.
P.S.: Kupec = fizična oseba.
OM, F, G!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Keyser Soze ()
bobby ::
ja potem ne moreš kar zahtevat kupnine zamenjave, če so tipripravljeni popravit zadevo. dej najprej pel na servis pol pa dalje. ali pa kar direkt poklič na ustrezno inštitucijo in jih povprašaj, kaj sploh lahko narediš, kaj si ti dolžan, kaj oni in kje so ovire,česo. pol bomo pa dalje debatiral ker nima smisla tle čeblat. si ko moje stranke ko bi kar nekaj rade pa še same ne vedo, kje so njihove limite od kod do kje segajo.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
kitzbrado ::
@bobby: Saj zato menda sprašuje? Po mojih izkušnjah se ni za zanašat na informacije o lastnih pravicah, ki jih dobiš od serviserjev in temu primerno je prav, da se pozanima pred obiskom prodajalca/servisa.
šernk ::
@bobby: Saj zato menda sprašuje? Po mojih izkušnjah se ni za zanašat na informacije o lastnih pravicah, ki jih dobiš od serviserjev in temu primerno je prav, da se pozanima pred obiskom prodajalca/servisa.
to je res, da je bolje da greš pripravljen na servis, ker ko imajo kaj za dati se kaj hitro lahko zalomi. na servisu ti tudi rečejo: "čez 20.000km pridite na menjavo olja, ne omenijo pa tega da je treba olje umes redno kontrolirati." bolj kot greš pripravljen tja in z več informacijami manj možnosti je da te na kakšni stvari naj***** že tako te prehitro obrnejo
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Zheegec ::
No, bo treba malo razjasniti;
Kupec (fizična oseba) lahko po svoji lastni volji kadar koli v roku 2 let od nakupa uveljavlja stvarno napako na artiklu (avto) ali pa garancijo po garancijskih pogojih. V primeru stvarne napake lahko zahtevaš eno od zgoraj navedenih stvari - v tvojem primeru bi pač rad popravilo. Stvarno napako VEDNO uveljavljaš proti prodajalcu in ne proti serviserju. Če je napaka za prodajalca sporna ima 8 dni časa, da tvojo pritožbo odobri/zavrne, potem pa še (afaik) 8 dni, da zadevo uredi. Če se mu napaka ne zdi sporna, ima 8 dni časa, da ugodi tvoji zahtevi.
Če je od nakupa preteklo še manj, kot 2 meseca, je na strani trgovine, da dokaže, da napake ni - v nasprotnem primeru pa moraš napako dokazati sam.
Obvezno mora na zapisniku biti napisano, da uveljavljaš stvarno napako (po možnosti še člen iz zakonika zraven). Stvarna napaka se pri inšpekciji tudi hitreje rešuje, zato je to po mojem boljše. Ti pa trgovina ne sme in ne more nikakor prepovedati uveljavljanje stvarne napake, tudi če je bil v kupo/prodajni pogodbi kakšen člen o izključitvi pravice za uveljavljanje stvarne napake. Če bodo blazno tečni, kar zahtevaj vračilo kupnine+stroškov prevoza, seveda če si prepričan v svoj prav.
Predlagam ti, da predhodno pelješ avto na kakšen pooblaščeni servis, kjer ti izdajo mnenje o napaki, šele potem pa s tem vred greš uveljavljati stvarno napako k prodajalcu. V primeru, da zahtevaš popravilo, mora garancija na zamenjani/popravljeni del začeti veljati od začetka, če je ta del zelo pomembna stvar (v tvojem primeru) avta, pa mora garancija na avto začeti teči od začetka!
V Sloveniji so pravice potrošnika kar dobro krite, sploh kar se tiče zagotavljanja rezervnih delov (kar je slabo, saj to pomeni višje cene blaga pri nas), kot stvarne napake. Sporoči, kako se bo zadeva razvijala.
Kupec (fizična oseba) lahko po svoji lastni volji kadar koli v roku 2 let od nakupa uveljavlja stvarno napako na artiklu (avto) ali pa garancijo po garancijskih pogojih. V primeru stvarne napake lahko zahtevaš eno od zgoraj navedenih stvari - v tvojem primeru bi pač rad popravilo. Stvarno napako VEDNO uveljavljaš proti prodajalcu in ne proti serviserju. Če je napaka za prodajalca sporna ima 8 dni časa, da tvojo pritožbo odobri/zavrne, potem pa še (afaik) 8 dni, da zadevo uredi. Če se mu napaka ne zdi sporna, ima 8 dni časa, da ugodi tvoji zahtevi.
Če je od nakupa preteklo še manj, kot 2 meseca, je na strani trgovine, da dokaže, da napake ni - v nasprotnem primeru pa moraš napako dokazati sam.
Obvezno mora na zapisniku biti napisano, da uveljavljaš stvarno napako (po možnosti še člen iz zakonika zraven). Stvarna napaka se pri inšpekciji tudi hitreje rešuje, zato je to po mojem boljše. Ti pa trgovina ne sme in ne more nikakor prepovedati uveljavljanje stvarne napake, tudi če je bil v kupo/prodajni pogodbi kakšen člen o izključitvi pravice za uveljavljanje stvarne napake. Če bodo blazno tečni, kar zahtevaj vračilo kupnine+stroškov prevoza, seveda če si prepričan v svoj prav.
Predlagam ti, da predhodno pelješ avto na kakšen pooblaščeni servis, kjer ti izdajo mnenje o napaki, šele potem pa s tem vred greš uveljavljati stvarno napako k prodajalcu. V primeru, da zahtevaš popravilo, mora garancija na zamenjani/popravljeni del začeti veljati od začetka, če je ta del zelo pomembna stvar (v tvojem primeru) avta, pa mora garancija na avto začeti teči od začetka!
V Sloveniji so pravice potrošnika kar dobro krite, sploh kar se tiče zagotavljanja rezervnih delov (kar je slabo, saj to pomeni višje cene blaga pri nas), kot stvarne napake. Sporoči, kako se bo zadeva razvijala.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Keyser Soze ::
V enih primerih mi sploh ni jasno zakaj imamo tule forum? Prvo rešiš problem na lastno pest in se pri tem seveda neizmerno zajebavaš (NE! zabavaš). Potem pa tule napišeš raport. Da lahko kasneje med sabo primerjamo kdo je boljše rešil problem učeči se na lastnih napakah.
A to je pol tisti pravi point foruma? Viš, tega pa nisem vedel. Vsak dan se kaj novega naučimo. (sigh!)
Drugače pa. Bohlonej za informacije. Bo prec lažje zoperstavit se kakšnim preprekam. Bomo problai uveljaviti zadevo korektno in po reglcih pa bomo videli kako bo.
Znamke pa rajši ne omenjam. Pač avto, ki ima feler. Ni edini, jih pa garant ni veliko. Pokvarjenih namreč. =)
A to je pol tisti pravi point foruma? Viš, tega pa nisem vedel. Vsak dan se kaj novega naučimo. (sigh!)
Drugače pa. Bohlonej za informacije. Bo prec lažje zoperstavit se kakšnim preprekam. Bomo problai uveljaviti zadevo korektno in po reglcih pa bomo videli kako bo.
Znamke pa rajši ne omenjam. Pač avto, ki ima feler. Ni edini, jih pa garant ni veliko. Pokvarjenih namreč. =)
OM, F, G!
dmok ::
Pa ste prepričani, da se tukaj lahko uveljavlja stvarna napaka ? Ker avto je en mesec deloval normalno. Torej je bilo v času nakupa vse OK in gre potem kvečjemu za okvaro. Okvaram pa je namenjena garancija in tukaj potem ni nobene izbire glede vrnitve kupnine, ... Vsaj meni je bilo tako večkrat razloženo.
d.
d.
šernk ::
Pa ste prepričani, da se tukaj lahko uveljavlja stvarna napaka ? Ker avto je en mesec deloval normalno. Torej je bilo v času nakupa vse OK in gre potem kvečjemu za okvaro. Okvaram pa je namenjena garancija in tukaj potem ni nobene izbire glede vrnitve kupnine, ... Vsaj meni je bilo tako večkrat razloženo.
d.
če gre po enem mesecu nekaj falit, pomeni da je bila napaka že na začetku, le da je šele čez čas postala opazna. menjalnik je narejen da zdrži par 100.000 km
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
andromedar ::
Če se napaka pojavi v prvih 6 mesecih od izročitve, velja zakonita domneva, da je napaka obstajala že ob izročitvi. Ni ti treba dokazovat da napaka sploh obstaja (oni pa v tem primeru vsekakor bodo dokazovali, če se jim bo zdelo sporno da napaka sploh obbstaja). Ipak ni to notebook, kjer se jim ne splača se v to spuščat...
Eh?
nurmaln ::
Če se napaka pojavi v prvih 6 mesecih od izročitve, velja zakonita domneva, da je napaka obstajala že ob izročitvi.
Vir?
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln
even if I have to do it myself!" - nurmaln
bobby ::
Če se napaka pojavi v prvih 6 mesecih od izročitve, velja zakonita domneva, da je napaka obstajala že ob izročitvi.
velja samo ob prevzemanju nepremičnine. in ta stavek je vzet iz konteksta ZUreP-1 kar pa nienakovredno zvpot
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
Ziga Dolhar ::
Če se napaka pojavi v prvih 6 mesecih od izročitve, velja zakonita domneva, da je napaka obstajala že ob izročitvi.
velja samo ob prevzemanju nepremičnine. in ta stavek je vzet iz konteksta ZUreP-1 kar pa nienakovredno zvpot
ZVPot-UPB2:
37.b člen
(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.
(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
Zdej, jest med svojim študijem v okviru te določbe nikjer še nisem naletel na kakšno omejitev glede "nepremičnin" ...
https://dolhar.si/
bobby ::
in kako bodo določili, da je ta napaka obstajala že ob izročitvi, če se je model 1 mesev vozu?
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
jc ::
To ni pomembno. Do poteka 6 mesecev je na strani prodajalca, da dokaže, da je napaka nastala med uporabo in ne, da je obstajala že med prevzemom avtomobila.
Keyser Soze ::
Em, a se sam meni zdi al je nekdo izmed sodelujočih tule not verjetno kar precej na plačilni listi avtohiše/servisa. O_o
Je že vredi, avto je pri prodajalcu, za napako bo poskrbljeno v najlepši možni meri.
P.S.: Upam, da revež ne bo spustil duše od samega razburjenja pri branju tegale posta, ker je šlo vse tako lepo skozi. =)
Je že vredi, avto je pri prodajalcu, za napako bo poskrbljeno v najlepši možni meri.
P.S.: Upam, da revež ne bo spustil duše od samega razburjenja pri branju tegale posta, ker je šlo vse tako lepo skozi. =)
OM, F, G!
Keyser Soze ::
Po takšnem in drugačnem preklanju...
Izkazalo se je namreč, da obstaja še ena napaka, in sicer na sami karoseriji (slabo tesnenje strešnih sani - posledica je bila flekasta obloga stropa).
Je odvetnik uspel zrihtat zamenjavo vozila. Preprosto nismo odstopili od dejstva, da želimo vozilo menjat za novo in ne popravljat zadeve. Ker bi bilo vozilo s tem takoj manj vredno, če bi se določili, da ga prodamo. Plus nihče ne garantira, da je servisni poseg opravljen tako kot se šika.
Bilo je zelo veliko dopisov, strokovnih mnenj, še celo sam prodajni direktor našega generalnega zastopnika za to znamko vozilo se je šel peljat z vozilom in trdil, da je takšno "škatlanje" menjalnika nekaj povsem normalnega (izkazalo se je, da gre za "serijsko" napako pri sinhro obročih v menjalniku (imajo preveliko tolernaco). Tudi nekaj "groženj" preko odvetnikov je bilo (sem mislil, da ima Čeferin malo višji nivo, pa je napisal takšen dopis/mnenje za prodajalca, da bi še mene bilo sram dat od sebe takšno skropucalo), ampak na konc jim ni preostalo drugega kot da menjajo zadevo - ali to al pa tožba.
P.S.: Z novim avtom ni bilo nobenih težav.
Izkazalo se je namreč, da obstaja še ena napaka, in sicer na sami karoseriji (slabo tesnenje strešnih sani - posledica je bila flekasta obloga stropa).
Je odvetnik uspel zrihtat zamenjavo vozila. Preprosto nismo odstopili od dejstva, da želimo vozilo menjat za novo in ne popravljat zadeve. Ker bi bilo vozilo s tem takoj manj vredno, če bi se določili, da ga prodamo. Plus nihče ne garantira, da je servisni poseg opravljen tako kot se šika.
Bilo je zelo veliko dopisov, strokovnih mnenj, še celo sam prodajni direktor našega generalnega zastopnika za to znamko vozilo se je šel peljat z vozilom in trdil, da je takšno "škatlanje" menjalnika nekaj povsem normalnega (izkazalo se je, da gre za "serijsko" napako pri sinhro obročih v menjalniku (imajo preveliko tolernaco). Tudi nekaj "groženj" preko odvetnikov je bilo (sem mislil, da ima Čeferin malo višji nivo, pa je napisal takšen dopis/mnenje za prodajalca, da bi še mene bilo sram dat od sebe takšno skropucalo), ampak na konc jim ni preostalo drugega kot da menjajo zadevo - ali to al pa tožba.
P.S.: Z novim avtom ni bilo nobenih težav.
OM, F, G!
barakus ::
Super, če ne drugega mogoče še kdo vidi, da se z vztrajnostjo daleč pride, v to, da ti vsi polena pod noge mečejo pa ne dvomim.
Kdo je pa odvetnika plačal?
Kdo je pa odvetnika plačal?
Keyser Soze ::
Je bil družinski odvetnik, in ni računal prav veliko, tako da stroški niso šli na pogajalsko mizo.
Pa tudi nov avto je prišel z malenkost boljšo opremo.
Pa tudi nov avto je prišel z malenkost boljšo opremo.
OM, F, G!
MadMicka ::
Ne vem, če je bilo jasno povedano: normalno, da se uveljavlja garancija. Le, če garancija za brezhibno delovanje stvari nimaš (več), greš na stvarne napake. Ker je pač pri garanciji "manj matra" za kupca. To ti je itak družinski odvetnik moral povedat.
Zheegec ::
Sedaj lahko pa napišeš še prodajalca... ali pa vsaj znamko vozila
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ALT ::
a ni tako, da ce za neko napako uveljavljas garancijo, se s tem odpoves moznosti uveljavljanja stvarne napake za to napako?
Keyser Soze ::
Ne vem, če je bilo jasno povedano: normalno, da se uveljavlja garancija. Le, če garancija za brezhibno delovanje stvari nimaš (več), greš na stvarne napake. Ker je pač pri garanciji "manj matra" za kupca. To ti je itak družinski odvetnik moral povedat.
Zakaj normalno?
Če vozilo s tem posegom dejansko izgubi del svoje vrednosti? Servisni poseg je namreč zabeležen v "kartonu" vozila in je tudi razviden morebitnemu kupcu. Vsak pa bo ob dejstvu, da je bilo vozilo prekomerno serivisirano, zahteval nižjo ceno.
To IMO ni normalno. Namen zakonodaje pa je, da se zaščiti tudi interes kupca in ne samo prodajalca. Uveljavljanje garancije pri NOVEM izdelku je nedopustno in nikakor ne bi smel biti prva, obvezna izbira.
P.S.: Šlo je za ljudsko vozilo. ;) Lahko pa povem v njihov bran, da je to prvo od mnogih vozil te znamke, pri katerem so se pojavile takšne, izjemne težave. Edino kar jih baše je odnos generalnega zastopnika. Njegovi pooblaščeni zastopniki so namreč veliko bolj prijazni in ustrežljivi.
OM, F, G!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Keyser Soze ()
Excalibrus ::
Pozdravljeni, eno pravno vprašanje, če se mogoče kdo bolj spozna. Pred kratkim sem pri določeni avtohiši kupil rabljeno vozilo, nakar sem ugotovil, da so pnevmatike napačnih dimenzij (niso v homologaciji). Prej te ga nisem videl ker se za eno velikost razlikuje samo premer, druge dimenzije so vredu. Kakorkoli, sem povedal da hočem uveljavljati garancijo, ki sem jo dobil pri nakupu. Ponudili so mi ali brezplačno menjavo z nekimi rabljenimi gumami, katere znamke mi nemorejo povedat, ker lahko dobijo kakšne pač bodo. Druga možnost je da nekaj doplačam (100€) in mi zrihtajo nove gume. Tule se je zataknilo predvsem zato, ker mi hočejo zrihtat neki neznan model pnevmatik, katerih testov sploh ni kej dost za najt. Pri obeh možnostih sedanje gume ostanejo pri njih (naj omenim da so ene boljših preizkušenih znamk in rabljene sezono in pol).
Kakšne možnosti imam tule? Sem povedal da nej zrihtajo vsaj neko uveljavljeno znamko, pa so zavrnili. Ali imam kakšno legalno podlago zahtevati normalne nove gume?
Kakšne možnosti imam tule? Sem povedal da nej zrihtajo vsaj neko uveljavljeno znamko, pa so zavrnili. Ali imam kakšno legalno podlago zahtevati normalne nove gume?
xda develope ::
Excalibrus je izjavil:
Pozdravljeni, eno pravno vprašanje, če se mogoče kdo bolj spozna. Pred kratkim sem pri določeni avtohiši kupil rabljeno vozilo, nakar sem ugotovil, da so pnevmatike napačnih dimenzij (niso v homologaciji). Prej te ga nisem videl ker se za eno velikost razlikuje samo premer, druge dimenzije so vredu. Kakorkoli, sem povedal da hočem uveljavljati garancijo, ki sem jo dobil pri nakupu. Ponudili so mi ali brezplačno menjavo z nekimi rabljenimi gumami, katere znamke mi nemorejo povedat, ker lahko dobijo kakšne pač bodo. Druga možnost je da nekaj doplačam (100€) in mi zrihtajo nove gume. Tule se je zataknilo predvsem zato, ker mi hočejo zrihtat neki neznan model pnevmatik, katerih testov sploh ni kej dost za najt. Pri obeh možnostih sedanje gume ostanejo pri njih (naj omenim da so ene boljših preizkušenih znamk in rabljene sezono in pol).
Kakšne možnosti imam tule? Sem povedal da nej zrihtajo vsaj neko uveljavljeno znamko, pa so zavrnili. Ali imam kakšno legalno podlago zahtevati normalne nove gume?
Pelji homologirat...manj kot 50€ te pride.
Besna Glista ::
Pozdravljeni, eno vprašanje:
V torek sem v BigBangu kupil telefon. Ko sem prišel domov sem telefon potestiral in test je pokazal, da mikrofon ne deluje pravilno, saj se ob klicu v drugem telefonu vključenem v pogovor v slušalki sliši samo piskanje in hreščanje. Po klicu v BigBang mi je prodajalka rekla, da ga bodo poslali na servis. Zdaj pa me zanima, ali lahko uveljavljam stvarno napako in zahtev menjavo telefona na licu mesta ?
Hvala!
V torek sem v BigBangu kupil telefon. Ko sem prišel domov sem telefon potestiral in test je pokazal, da mikrofon ne deluje pravilno, saj se ob klicu v drugem telefonu vključenem v pogovor v slušalki sliši samo piskanje in hreščanje. Po klicu v BigBang mi je prodajalka rekla, da ga bodo poslali na servis. Zdaj pa me zanima, ali lahko uveljavljam stvarno napako in zahtev menjavo telefona na licu mesta ?
Hvala!
shadeX ::
Na licu mesta (v njihovi poslovalnici) težko. Prodajalci pač niso pristojni za ugotavljanje napak na napravi. Iz lastnih izkušenj v res najboljšem primeru (dobra volja trgovca) ti lahko artikel zamenjajo z drugim in se potem oni ukvarjajo naprej s pokvarjenim aparatom, denarja pa zagotovo ne boš videl na licu mesta.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Iz trgovine direktno v servisOddelek: Kaj kupiti | 4440 (2486) | shadeX |
» | Simobil, ram2 pritožbaOddelek: Pomoč in nasveti | 7174 (6109) | St235 |
» | Stvarna napaka LCD TV (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 47949 (42743) | Okapi |
» | Uveljavljanje stvarne napake - prenosnik (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 16526 (15066) | St235 |
» | HTC HD7 nakup????Oddelek: Mobilne tehnologije | 2982 (2620) | Jaži |