24 ur - Kot poročajo na 24ur.com bomo v Sloveniji kmalu dobili pametne videonadzorne sisteme, ki bodo s pomočjo razpoznave registrske tablice sposobni izmeriti povprečno hitrost vozila na posameznem odseku avtoceste. Zagovorniki videonadzorne tehnologije se bodo z novo pridobitvijo zagotovo počutili bolj varne, upajmo le, da bo varen tudi nadzorni informacijski sistem...
Tole je čisto koristna tehnologija. Uporabljala se bo izključno za lovljenje kriminalcev (pedofilov in teroristov). Pa še političnih oporečnikov - ampak samo na Kitajskem.
Ja nekatri se rajši kot z preprečevanjem zlorab trudijo z ludizmom.
Dirkanje ni za po cestah, pa naj vam bo še tako všeč.
Z odredbo sodnika pa tudi nimam problemov. Nej sistem javi match, če je mojo registracijsko številko podpisal sodnik.
Bi pa blo treba hkrati ljudi ki nadzorujejo ta sistem tudi opremit z kamerami, ter mogoče objavit live streame na netu. Da gledamo mi/zainteresirani nadzornike potem. Ravno tako policajem kamere na pištole/teaserje (ko zvlečejo zapisuje)
Nadzor mora potekat v obe smeri, pa se stvar pokrije. Če je pa sistem avtomatski in pravila jasna, pa že tako ni večjih problemov.
Dirkanje ni za po cestah, pa naj vam bo še tako všeč.
Jah, pol pač v avte in prometne znake zmetat gađete, ki avtomatično omejijo max hitrost na največjo dovoljeno, pa bo mir za vedno. Fizično preprečiš hitrejšo vožnjo (preko elektronike v avtu) in se sploh ne rabiš trudit več z lovljenjem prekrškarjev. Sej koneckoncev so avti narejeni po defaultu tako, da omogočajo kršitve prepisov - jih pač na tej točki onemogočiš.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
@luka veliki - preprečevanje zlorab? Prehira vožnja na avtocesti? To stvar se da rešit malodane analogno, ne pa s kamerami.
Pa kje je ta nadzor v obe smeri? Očitno vendarle štekaš 'ludistično' razmišljanje, zelo zanimivo. Še bolj pa, da si zadovoljen brez tega. Take državljane ima oblast najrajši, god bless you.
Jah, pol pač v avte in prometne znake zmetat gađete, ki avtomatično omejijo max hitrost na največjo dovoljeno, pa bo mir za vedno.
Res da je to bolj nujno. Osebno bi stvar vezal na tole famozno satelitsko cestninjenje- par območij z informacijo o maksimalni hitrosti povezanih z tempomatom nebi smel bit problem. Če se ti hudo mudi, izklopiš sistem, in preko gsm- telefona ti to javi. Policija te pa na pogovor pokliče ter povpraša kaj si imel (ne komplicira dosti, le malce opozori), če pretiravaš(prevečkrat uporabljaš), pa ti onemogoči izključitev v tvojem avtu. To za javne ceste. Na "dirkališčih" se ti omejitev popolnoma sprosti, in lahko veselo po gasu stopaš!
Je res malce brezvezno da se moramo še vedno sami ukvarjat koliko je kje omejitev. Kamere bi bile potem le še za moderje odkrivat.
To bi bil ideal, ampak dokler ga ni junaka ki bo to predstavil kot realnost, pa kupim primitivnejše metode.
Hja, problem je v tem, da mene država žal ne plačuje zato da nadziram nadzornike, ji pa moram dat denar za nadzornike, ki nadzirajo mene.
Potem pa zahtevat od države da to stori. Plačuje nekakšno "poroto" (nadzornike nadzornikov). Vas podprem takoj, ne zaupam državi preveč.
Nato sistem izračuna povprečno hitrost in če je le-ta prekoračena, sistem 'poišče' podatke o vozilu, kar se nato uporabi pri izdaji plačilnega naloga.
Se pravi, da gre za prepoznavanje samo pri tistih, ki so naredili prekršek ? Meni se to ne zdi tako grozno, če sistem res sproti "pozablja" registrske tablice.
kopernik> Se pravi, da gre za prepoznavanje samo pri tistih, ki so naredili prekršek ? Meni se to ne zdi tako grozno, če sistem res sproti "pozablja" registrske tablice.
Dvomim - kako pa potem sistem ve, kateri avto je prišel mimo?
saj da bi pa ceste naredil, da bi človek lahko 200 km/h šibal s kočijo, to pa ne? Kdo je tuki ludist?
Tehnologija tega ne omogoča. Varnega potovanje večine avtomobilov pri 200km/h. Ne še. Sicer je problem bolj voznik kakor avtomobil, ampak vseeno. Nimam pa nič proti velikim hitrostim nasprotno. Ko bojo varne sem prvi za.
seveda je lazje taksno odiranje folka, kot pa vlaganje v kulturo voznikov in njihovih sposobnosti... so dokazali z nesmiselnim zvisanjem kazni.
Vlaganje v kulturo voznikov je ena večjih bedarij. Norcev se pač nič ne prime, razem če jim misliš možgane prat. Ampak meni jih neboš.
Norcem naj čimhitreje zmanjka denarja, da se nebodo mogli več vozit ali pa bili prisiljeni spremenit v nenorce.
Jaz nemaram visokih kazni le zato, ker lahko tudi nenorcu včasih uide. To pa ni fajn. Raje bi videl da te na eni vožnji oberejo 10x po 100€ kot 1x po 1000€. Predvsem pa bi rad videl sistem ki ti sam nebi pustil vozit nad omejitvijo. Vzamem pa vseeno oboje- je boljše kot sedaj.
Tehnologija tega ne omogoča. Varnega potovanje večine avtomobilov pri 200km/h. Ne še.
A pri 130km/h je pa potovanje varno? A čmo še to omejit? Ne bom dalje dlake cepil, ampak tole navdušenje nad kvazi-avantgardnimi sistemi brez premisleka je pač hecno. Smo pa vsi zgleda mal ludisti ane... ludisti al pa kočijaži.
Dokler ne bodo fizično omejili hitrosti, bodo ljudje še vedno vozili hitro. Smrtne nesreče bodo vedno, ker je pač hitrost zelo velika, tudi 130km/h. Pri taki hitrosti ti v primeru prometne nesreče ne pomaga noben airbag.
Zakaj raje ne izmerijo trenutno hitrost? Ker potem lahko nekdo v teh 4 km menja registrsko tablico. Kaj bo pa potem pisalo na zaslonu? "Avto izgubljen" ali kaj?
Zato ker pred mestom merjenja hitrosti vozniki panično bremzajo in se mimo pripeljejo s 100km/h.
Menjavo tablic se pa tudi da preveriti (čeprav bi takih (upam) bilo zelo malo): če na se na izhodni meritvi pojavi tablica, ki ni bila zabeležena na vstopni (in seveda orbatno), se to pač preveri.
Dirkas 250km/h mimo prve kamere se 500 m pred drugo ustaviš na odstavnem pasu, skadiš enga se počasi usedeš v avto in 200km/h mimo druge kamere. V povprečju si vozu 80km/h tako da ni treba da te kej skrbi.
Ko avto prevozi celoten odsek (pride drugič mimo), se izračuna njegova hitrost - če je znotraj dovoljene, se podatki izbrišejo.
Glede na to da smo v Sloveniji, meninm da je to utopično in se bodo podatki hranili tako dolgo dokler ne bo iz tega ratala ena huge medijska afera, ko bo kak nadzornik sledil svoji ženi ki bo končala pri kakem politiku...
Totalna neumnost IMO. Če zadevo postaviš za zadnje (pred prvo) počivališče pokriješ glih eno malenkost več kot pa klasična radar/kamera. Če pa postaviš na vhode izhode, pa sploh ne deluje ker gre itak vsak taprav dirkač vmes tankat pa na kofe :)
Po drugi strani pa zgleda da se bomo motoristi lahko neomejeno vozili 300+ :)
Efekt bo samo ob pametno postavljenih kamerah, recimo, če postavijo na mestih kjer se celo dejansko zgodi veliko s hitrostjo povezanih nesreč, super, drugače pa bo samo zapravljanje denarja. Folk bo pred tem delom upočasnil in to bo to. Pa verjetno bodo morali obvezno označiti kje so ta mesta.
Na avtocestah je že tko mal nesreč pol pa bodo zmetal kup denarja, ki ne bo prinesel nobene koristi. Sistem je samemu sebi namen oz. da bo nekdo dobro zaslužu. Pa še nekaj je, baje če folk preveč nadzoruješ rata živčen in če bo polno enih nadzornih sistemov se bo določen folk zaletavu zaradi tega ker bo sam gruntu kje ga bo kej opalil pa ves napet bo ker ga bo stalno nekaj omejeval. Dirkališč da bi taki napetost dali vn iz sebe pa tko nimamo zaradi zelene bande
Moje razmišlanje : Po moje je to samo razmetavanje denarja. Če ni denarja za kredite občutno predragih avtocest, tunelov in odsekov, izvozov ipd ... si izmislijo vinjete,da denak hitro pride, ko teh več ne bo bodo spet čipi za navigacijo (ko bodo, če bodo) - torej dejansko denarja primankuje, aparat je velik, denarja pa ni, zmišljujejo se pa preveč, torej na koncu denar je pa se ne nameri na pravi naslov torej odplačevanju kreditov in osveščanju in kulturi, vse temelji na omejevanju in kazni, seveda za tiste ki so prehitri oz. so le žrtve te politike.
Me pa zanima omenjeni "foto sistem" in sama obdelava podatkov ter število foto kamer, sama obdelava ipd ... Dejansko se kar dobro spoznam na foto/video, dejstvo pa je kako bo to delovalo v real time me kar malo preseneča,da o OCR ne govorimo in različnih oblikah tablic ipd ... kako bo naprimer foto kamera lahko zabeležila oz. sprožila slike na tablico in od strani (obris ipd ...), to vse obdelala in dobila informacije v real time, torej ne bo šlo za nadgradnjo obstoječih ampak čisto novo detekcijo.
Bodo pa lepo imeli avte z različnimi vzorci barve, streho bodo spuščali pa dvigovali, tablice nasprejali ali dali gor folijo ipd, se ustavljali med potjo in uganjali druge možne poti in z tem povzročali osatle nevšečnosti v prometu.
Naj gredo raje direkt na satelitsko - čipsko navigacijo in ne bo problemov, drugače se bo vsak prehiter prehitro navadil, no da zopet ne govorim o kratenju človekovih pravic glede lokacije, vpogleda ipd ...
"Multitasking - ability to f##k up several things at once."
"It works better if you plug it in."
"The one who is digging the hole for the other to fall in is allready in it."
Moje razmišlanje : ...dejstvo pa je kako bo to delovalo v real time me kar malo preseneča,da o OCR ne govorimo in različnih oblikah tablic ipd ... kako bo naprimer foto kamera lahko zabeležila oz. sprožila slike na tablico in od strani (obris ipd ...), to vse obdelala in dobila informacije v real time, torej ne bo šlo za nadgradnjo obstoječih ampak čisto novo detekcijo.
Ta čisto nova detekcija se ponekod (uspešno) uporablja že kar precej časa.
Bodo pa lepo imeli avte z različnimi vzorci barve, streho bodo spuščali pa dvigovali, tablice nasprejali ali dali gor folijo ipd
Ben se bomo pa namesto na avtocestah zdivjali na navadnih,tam ni kamer ;) Če bi naše avtoceste malo razširili,ali še boljse že v samem štartu delali širše in dva ali en pas rezervirali le za avtomobile,bi vse potekalo hitrejše in bolj varno. me čudi na da nimamo samo enega pasa na avtocesti z omejitvijo 60 in speed camero na vsakih 10km.
Ta čisto nova detekcija se ponekod (uspešno) uporablja že kar precej časa.
Hja, še sam sistem ne poznamo,ne vemo kako bo deloval (če bo sploh) pa že nekaj govorimo o tem. Nimamo vedno do konca ispiljenih načrtov do potankosti, zato se nam dogaja to kar nam se, gradbeni lobiji in ostali cuzajo nas, uboge davkoplačevalce, država pa mora ubogati le-te. Le kaj se pa gredo.
Seveda bi za varnost in hitrost bil najboljši satelitski GPS čip sistem in bi z tem lahko "kaznovali" vsakega ki se ne drži predpisov v za to določenem območju. Kar se pa tiče detekcije, OCR in obrisa ter oblike in barve sredstva ipd pa zopet nebi rad razpravljal, kajti zopet samo slamo mlatijo in zapravljajo davkoplačevalski denar, raje bi v vse stacionarna mesta dali kamere in uredili premične enote če že nimajo denarja za satelitski nadzor, ki bi po moje bil najbolj primeren in konkreten.
Drugače povedano, je država in Dars sama kriva za nenormalno veliko število popravkov in z tem omejitev del in ostalih svinjarij ki se dogajajo na naših avtocestah neprestano in ustvarjajo čepe ter omejujejo tranzit, ustvarjajo nervozo ljudi. Nekateri se 5 minut pred delom odpravijo na delo, za kar so sami krivi, nekateri pa zato dlje časa posedajo pred omenjenimi čepovi in kdo je v večini primerov kriv ? Država sama in Dars ter ljudje ki nimajo kulture vožnje, ki se za to ne pripravijo, pa še na konec koncev v večini primerov ceneje skozi pridejo, ker imajo veze, kar je za nas smrtnike, ki smo kdaj pa kdaj sami žrtve takšne politike.
Da še omenim lastno mišlenje glede vinjet, ker prihajamo na ta način cestninjenja ( upam da ) bo logično zaradi cene trebalo alla povečati kazni, ojačati nadzor ipd ... ( seveda, to je logična posledica države, ki zna razmišljati v pravi smeri ).
Seveda je to moje mnenje oz. razmišljanje o tem problemu
"Multitasking - ability to f##k up several things at once."
"It works better if you plug it in."
"The one who is digging the hole for the other to fall in is allready in it."
Imaš zopet več vrst in tipov "satelitske" navigacije. Med boljšimi je seveda Čip-GPS navigacija, ČIP torej računalnik se aktivira in hkrati identificira pred vstopom ter beleži GPS podatke, ki se nato pri iztopu in deaktivaciji prelijejo v sistem ter bremenijo določen račun za ustrezno ceno. Podatke bi lahko podrobneje pregledali ob možni kršitvi zakona ali povzročitve kakšnih nesreč, vzrokov za nesrečo , ostalih sumih ... Seveda vse stane, vsak sistem pa ima svoje prednosti in slabosti, glede zasebnosti in ostalih stvareh sem pa že govoril v prejšnjih postih.
Bistvo je, da sami krepimo kulturo in sami na nek način "kaznujemo" tiste, ki se prehitro vozijo, pa še korupcija pri tem ima veliko vlogo, kajti vsak ki bi na kakršen koli ustrezen način hotel "upozoriti" takšnega voznika na koncu potegne krajši konec, potem pa se lahko vprašaš za kaj so sploh omejitve. Torej za nekatere veljajo za druge pa zopet ne,ker se jim uspešno "izmuznejo" ali "zaobidejo".
Hja, kaj moreš, živa realnost.
"Multitasking - ability to f##k up several things at once."
"It works better if you plug it in."
"The one who is digging the hole for the other to fall in is allready in it."
Zdaj ko bodo vinjete se bo dosti več ljudi odpravilo na avtoceste. To je dobro, saj so bolj varne, hkrati pa bo dosti več prometa na njih, kar seveda pomeni tudi nekaj nesreč več. Stacionarni radarji imajo to težavo, da folk pred njimi drastično upočasni.. kar lahko tudi privede do nesreče..., no pred temi radarji pa ti tega ne bo treba početi. Vsi tisti, ki mislite da se boste ustavljali...ja pa ja... bi vas rad videl.. Komaj čakam, da bi se vozil po avtocesti, pol bi se pa ustavil.. in vohal hlape na cesti kjer bi folk vozil mimo po 130 km/h. Če bi takšni radarji bili na vseh odsekih med izvozi/uvozi na avtocesti.. bi vsi vozili po predpisih, pa če bi bile kazni 50 EUR.
Kar se pa nadzora tiče. Ja kaj pa delajo sedaj stacionarni radarji- slika te, nekdo te poišče in isto na koncu dobiš položnico. Sedaj pač to počne računalnik...
Glede na to kakšna gneča je bila danes na bencinskih črpalkah pa se mi zdi, da se bo večina ljudi peljala raje še kakšen kilometer manj kot pa preveč. Nekako empirično se mi zdi, da se ta trend že uveljavlja. Vožnja okoli 100 - 110 km/h. Hitrejši pa naj gredo lepo po sosednjem pasu...
To, da imaš ta sistem na vsakem bolj pomembnem gradbenem odseku avtoceste v Avstriji, se pa nihče ne sekira? Pa prav dobro funkcionira, vsi se držijo pravil.
Sicer me pa boli k. Pač nisem zaparanoiran kot določeni fdv-jevci tukaj gori.
Zarad velikih cen nafte me zmeraj bol BK glede omejitev pa nadzora. Mašina v avtu mi je tak zaspala. Se pa vozim z mopedom kolker se da, tud 40km daleč če mam cajt, ker je enostavno ceneje.
Sam lokalne ceste so še mal butaste tam kjer je omejitev 50 res čist nepotrebna.