Forum » Znanost in tehnologija » Majhni avti so IN
Majhni avti so IN
ripmork ::
tale tema je ena velika reklama za Toyoto Aygo.
Ker je pač absolutno najboljši avto kar jih je na svetu, najbolj ekonomičen, praktičen, družinski, vsestranski, varen ko hudič itd.
Jasno pa so posledično vsi avtomobili, ki so vsaj cm daljši/širši last egotriperjev, primitivcev, morilcev na cestah...
Se strinjam da je vozni park v Slo brez prave potrebe (pre)poln glomaznih avtov, a dejstvo je da so nekaterim (večini) ljudi pač všeč večji avti; SUV-i, limuzine, kupeji, športni terenci...
Pač industrijski predmet, prav tako kot ima nekdo doma trisedežen fotelj, drug pa ima 5-sedežnega.
Nekdo bo pač raje kupil terenca ker višje sedi in mu je to všeč - tako to je.
Pejmo se raj puntat k avtomobilskim prozivajalcem, eno blesavo peticijo usekat naj delajo le še mini ekonomične avtomobile,
navsezadnje na koncu lahko zares obstajajo le kombiji, avtobusi ter Aygo-ti. Tako bomo rešili svet in predvsem ljudi, ki v svoji slepoti posegajo po večjih avtih,
le zato ker SO varnejši, prostornejši...lepši?. Da, lepši.
Folk pač dosti raje pogleda za elegantno X5-ko, kot pa za jajčkom imenovanim Aygo. In če ima nekdo toliko denarja, da si lahko privošči sedežno po svojih željah, kuhinjo in nevemšekaj
- zakaj hudiča naj bi potem bil primitivec - ker si privošči avto ki mu je všeč?
Zakaj, zaradi ogrevanja ozračja?
Ker iz Toyote Aygo se pa dim z okusom vanilije kadi?
Nič ne rečem, avto je treba kupovat racionalno, a tale debata me spominja na obupanega, živčnega vegetarijanca, ki hoče rešit svet z konstantnim vlečenjem zgodbe v svojo smer in mržnjo do vseh ki se dotaknejo mesa. Pred takim človekom zrezek jesti je še toliko bolj slastno
Ker je pač absolutno najboljši avto kar jih je na svetu, najbolj ekonomičen, praktičen, družinski, vsestranski, varen ko hudič itd.
Jasno pa so posledično vsi avtomobili, ki so vsaj cm daljši/širši last egotriperjev, primitivcev, morilcev na cestah...
Se strinjam da je vozni park v Slo brez prave potrebe (pre)poln glomaznih avtov, a dejstvo je da so nekaterim (večini) ljudi pač všeč večji avti; SUV-i, limuzine, kupeji, športni terenci...
Pač industrijski predmet, prav tako kot ima nekdo doma trisedežen fotelj, drug pa ima 5-sedežnega.
Nekdo bo pač raje kupil terenca ker višje sedi in mu je to všeč - tako to je.
Pejmo se raj puntat k avtomobilskim prozivajalcem, eno blesavo peticijo usekat naj delajo le še mini ekonomične avtomobile,
navsezadnje na koncu lahko zares obstajajo le kombiji, avtobusi ter Aygo-ti. Tako bomo rešili svet in predvsem ljudi, ki v svoji slepoti posegajo po večjih avtih,
le zato ker SO varnejši, prostornejši...lepši?. Da, lepši.
Folk pač dosti raje pogleda za elegantno X5-ko, kot pa za jajčkom imenovanim Aygo. In če ima nekdo toliko denarja, da si lahko privošči sedežno po svojih željah, kuhinjo in nevemšekaj
- zakaj hudiča naj bi potem bil primitivec - ker si privošči avto ki mu je všeč?
Zakaj, zaradi ogrevanja ozračja?
Ker iz Toyote Aygo se pa dim z okusom vanilije kadi?
Nič ne rečem, avto je treba kupovat racionalno, a tale debata me spominja na obupanega, živčnega vegetarijanca, ki hoče rešit svet z konstantnim vlečenjem zgodbe v svojo smer in mržnjo do vseh ki se dotaknejo mesa. Pred takim človekom zrezek jesti je še toliko bolj slastno
krneki0001 ::
Jst sm včeraj do 1h zjutraj vlekel s svojim avtom druge avtomobile iz vode in jarkov. Pa je avto velik samo 3,68m, ampak v metersko vodo zlahka zapelje - samo gume na avtu imajo 75cm premera.
lufthammer ::
--in mržnjo do vseh ki se dotaknejo mesa.
Pri tem pa uživajo v slastnih sojinih polpetih ali sojini klobasi ("ima prav tak okus!!"). Zakaj hudiča mora biti polpet in klobasa? Zaradi lepih spominov?
Isto je z avtomobili. Zakaj ja le mikro avto dober? Zaradi spominov na fičkote, stoenke, jugote? Potem bi morali še rjaveti malo hitreje, da bi bil spomin popoln.
Prav vseeno mi je, kaj drugi pravijo o mojem avtu (prevelik, požeruh,...), pomembno je, da se dobro in sorazmerno varno peljem. 100% varen tako ni noben.
Pa še ena o porabi. K mojemu mehaniku pride tip vprašat, kaj naj naredi, da mu bo akord manj žrl - vsi prijatli se hvalijo, da imajo porabo okrog 6, on pa da jo ima med 9 in 10. Pa mu pravi mehanik, naj se še on laže, kot to drugi počnejo. druge pomoči ni.
Podatki o porabi okrog 4 do 5 na naših cestah so utvara. Ženska noga v žlahti z jarisom ne uspe priti pod 6 l.
Lupo s porabo 3,5!? Ste morda brali pod kakšnimi pogoji? Tako niti Jype ni sposoben voziti.
Pri tem pa uživajo v slastnih sojinih polpetih ali sojini klobasi ("ima prav tak okus!!"). Zakaj hudiča mora biti polpet in klobasa? Zaradi lepih spominov?
Isto je z avtomobili. Zakaj ja le mikro avto dober? Zaradi spominov na fičkote, stoenke, jugote? Potem bi morali še rjaveti malo hitreje, da bi bil spomin popoln.
Prav vseeno mi je, kaj drugi pravijo o mojem avtu (prevelik, požeruh,...), pomembno je, da se dobro in sorazmerno varno peljem. 100% varen tako ni noben.
Pa še ena o porabi. K mojemu mehaniku pride tip vprašat, kaj naj naredi, da mu bo akord manj žrl - vsi prijatli se hvalijo, da imajo porabo okrog 6, on pa da jo ima med 9 in 10. Pa mu pravi mehanik, naj se še on laže, kot to drugi počnejo. druge pomoči ni.
Podatki o porabi okrog 4 do 5 na naših cestah so utvara. Ženska noga v žlahti z jarisom ne uspe priti pod 6 l.
Lupo s porabo 3,5!? Ste morda brali pod kakšnimi pogoji? Tako niti Jype ni sposoben voziti.
jype ::
lufthammer> Zaradi spominov na fičkote, stoenke, jugote? Potem bi morali še rjaveti malo hitreje, da bi bil spomin popoln.
Trabant FTW.
lufthammer> Ženska noga v žlahti z jarisom ne uspe priti pod 6 l.
Naj kupi dizla, če ji je 6l preveč. Dodaten plus pri dizlu je tudi manjša emisija tistega strašnega plina, imenovanega CO2, tista malenkost kancerogenih dušikovih oksidov pa itak v tako majhnih količinah zdravilno vpliva na človeka.
lufthammer> Lupo s porabo 3,5!? Ste morda brali pod kakšnimi pogoji? Tako niti Jype ni sposoben voziti.
Če ga vlečem z biciklom, potem ziher lahko pridem tudi pod to.
RIPMORK> a tale debata me spominja na obupanega, živčnega vegetarijanca, ki hoče rešit svet z konstantnim vlečenjem zgodbe v svojo smer in mržnjo do vseh ki se dotaknejo mesa.
Ja, saj ima prav. S tem ko se proizvaja mesne izdelke, se ustvari ogromno zelo nevarnih odpadkov. Brez njih bi bil tudi njegov svet lepši. Mene prav zanima, kje mejo postaviš ti - v New Yorku so recimo čisto popenili, ko je tja začel voziti Concorde, ker da je preglasen, Angleži so pa rekli, da to je verjetno zato, ker se je ameriško nadzvočno potniško letalo izkazalo za polomijo od projekta.
Jaz mislim, da ni nič narobe, če so ljudje na tiste s prevelikimi avtomobili jezni - kako bi pa gledali, če bi vaš sosed po vaši ulici vsak dan peljal s temle?
Trabant FTW.
lufthammer> Ženska noga v žlahti z jarisom ne uspe priti pod 6 l.
Naj kupi dizla, če ji je 6l preveč. Dodaten plus pri dizlu je tudi manjša emisija tistega strašnega plina, imenovanega CO2, tista malenkost kancerogenih dušikovih oksidov pa itak v tako majhnih količinah zdravilno vpliva na človeka.
lufthammer> Lupo s porabo 3,5!? Ste morda brali pod kakšnimi pogoji? Tako niti Jype ni sposoben voziti.
Če ga vlečem z biciklom, potem ziher lahko pridem tudi pod to.
RIPMORK> a tale debata me spominja na obupanega, živčnega vegetarijanca, ki hoče rešit svet z konstantnim vlečenjem zgodbe v svojo smer in mržnjo do vseh ki se dotaknejo mesa.
Ja, saj ima prav. S tem ko se proizvaja mesne izdelke, se ustvari ogromno zelo nevarnih odpadkov. Brez njih bi bil tudi njegov svet lepši. Mene prav zanima, kje mejo postaviš ti - v New Yorku so recimo čisto popenili, ko je tja začel voziti Concorde, ker da je preglasen, Angleži so pa rekli, da to je verjetno zato, ker se je ameriško nadzvočno potniško letalo izkazalo za polomijo od projekta.
Jaz mislim, da ni nič narobe, če so ljudje na tiste s prevelikimi avtomobili jezni - kako bi pa gledali, če bi vaš sosed po vaši ulici vsak dan peljal s temle?
Backup22 ::
Ni treba pretiravat no, ampak jaz ga nebi samo gledal, jaz bi ga vprašal, če mi da za en krog :D
//
jype ::
Za do štacune, da nabavš fasngo, ane...
Zdaj je menda že očitno, da sem minimalist. Če tako pogledaš, je to v resnici dražje - sprejemati moraš kompromise, ki jih večina enostavno prezre in kupi one-size-fits-all rešitev, ki pa je nedvomno manj učinkovita.
Pa se mi vseeno zdi fino in sem tudi prepričan, da ni nič narobe, če tudi ostalim razlagam, zakaj je tako početje v bistvu najbolj racionalno za vse.
Zdaj je menda že očitno, da sem minimalist. Če tako pogledaš, je to v resnici dražje - sprejemati moraš kompromise, ki jih večina enostavno prezre in kupi one-size-fits-all rešitev, ki pa je nedvomno manj učinkovita.
Pa se mi vseeno zdi fino in sem tudi prepričan, da ni nič narobe, če tudi ostalim razlagam, zakaj je tako početje v bistvu najbolj racionalno za vse.
Hitri ::
V zvezi z ekologijo in luksuzom:
mogoče bi bilo pametno omejiti stanovanjsko površino na recimo 20 kvadratnih metrov na prebivalca in pri ogrevanju omejiti temperaturo na 21 stopinj. Prihranki bi bili ogromni, manj bi porabili za ogrevanje, manj emisij, skratka zelo ekološko.
Mogoče bi tudi pri televizorjih omejili velikost ekranov na 80cm, kar je več je itak povsem nepotrebno.
A kdo vidi kam tole pelje?
mogoče bi bilo pametno omejiti stanovanjsko površino na recimo 20 kvadratnih metrov na prebivalca in pri ogrevanju omejiti temperaturo na 21 stopinj. Prihranki bi bili ogromni, manj bi porabili za ogrevanje, manj emisij, skratka zelo ekološko.
Mogoče bi tudi pri televizorjih omejili velikost ekranov na 80cm, kar je več je itak povsem nepotrebno.
A kdo vidi kam tole pelje?
Hitri ::
V zvezi z ekologijo in luksuzom:
mogoče bi bilo pametno omejiti stanovanjsko površino na recimo 20 kvadratnih metrov na prebivalca in pri ogrevanju omejiti temperaturo na 21 stopinj. Prihranki bi bili ogromni, manj bi porabili za ogrevanje, manj emisij, skratka zelo ekološko.
Mogoče bi tudi pri televizorjih omejili velikost ekranov na 80cm, kar je več je itak povsem nepotrebno.
A kdo vidi kam tole pelje?
mogoče bi bilo pametno omejiti stanovanjsko površino na recimo 20 kvadratnih metrov na prebivalca in pri ogrevanju omejiti temperaturo na 21 stopinj. Prihranki bi bili ogromni, manj bi porabili za ogrevanje, manj emisij, skratka zelo ekološko.
Mogoče bi tudi pri televizorjih omejili velikost ekranov na 80cm, kar je več je itak povsem nepotrebno.
A kdo vidi kam tole pelje?
T0RN4D0 ::
Ti sej novi SUVi niso glasni :) Glasni so kake stare jajce, al pa kaka petka z remusom. No ja, tud kak đip zna bit ampak tole ne drži lih vode :)
Javni promet je pa pr nas tok u k* da se ga enostavno ne splača uporablat. Mislim cene vozovnic za vlak so naprimer neki istega ko če greš na isto pot z enim varčnim avtom. Mogoče mal cenej, samoše vedno moraš pridet do postaje in od postaje naprej... Tle se računica že podre, sploh pa ker se vlaki furajo kadar pač se. Enkrat na uro recimo. In če maš slab dan majo še kakšne pol urce zamude etc... s tem da če se z vlakom peljeta 2, se cena podvoji, z ostane ista..
Pa za 24k€si kupiš avtobus ne avto. Sploh pa če hočeš neki tko udobnga kot je avtobus je 1-2k€ dovolj :)
Javni promet je pa pr nas tok u k* da se ga enostavno ne splača uporablat. Mislim cene vozovnic za vlak so naprimer neki istega ko če greš na isto pot z enim varčnim avtom. Mogoče mal cenej, samoše vedno moraš pridet do postaje in od postaje naprej... Tle se računica že podre, sploh pa ker se vlaki furajo kadar pač se. Enkrat na uro recimo. In če maš slab dan majo še kakšne pol urce zamude etc... s tem da če se z vlakom peljeta 2, se cena podvoji, z ostane ista..
Pa za 24k€si kupiš avtobus ne avto. Sploh pa če hočeš neki tko udobnga kot je avtobus je 1-2k€ dovolj :)
lufthammer ::
jype> Naj kupi dizla, če ji je 6l preveč. Dodaten plus pri dizlu je tudi manjša emisija tistega strašnega plina,...
Saj govorim o dizlu, ja in dizlov izpuh je prav blagodejen - menda ga priporočajo na Golniku težjim primerom.
Ko že omenjaš Trabija - zadnjič sem za enim vozil, aaahhh, kakšen vonj, sem dal glavo skozi okno in sploh nisem hotel prehiteti.
Saj govorim o dizlu, ja in dizlov izpuh je prav blagodejen - menda ga priporočajo na Golniku težjim primerom.
Ko že omenjaš Trabija - zadnjič sem za enim vozil, aaahhh, kakšen vonj, sem dal glavo skozi okno in sploh nisem hotel prehiteti.
Fizikalko ::
>>Podatki o porabi okrog 4 do 5 na naših cestah so utvara. Ženska noga v žlahti z jarisom ne uspe priti pod 6 l.
Ko si že tako prepričan.... Greva eno orenk stavo užgat, potem pa lahko zapečativa magari tank na mojem Škodilaku - če se potrudim, pridem gladko pod 5 litrov, pa ima avto z mano vred kar 1690kg.
S Peugeotom 206 HDi (1.4) sem imel dolgoletno POVPREČJE 4.3 litre, rekordni tank pa 3.39 porabe. Za orenk stavo si ga lahko tudi sposodiva...
Ko si že tako prepričan.... Greva eno orenk stavo užgat, potem pa lahko zapečativa magari tank na mojem Škodilaku - če se potrudim, pridem gladko pod 5 litrov, pa ima avto z mano vred kar 1690kg.
S Peugeotom 206 HDi (1.4) sem imel dolgoletno POVPREČJE 4.3 litre, rekordni tank pa 3.39 porabe. Za orenk stavo si ga lahko tudi sposodiva...
robert512 ::
Fizikalko, z vsakim avtom in z vsakim motorjem se da priti malcek pod deklarirano porabo in pa krepkoooo nad ... tko da ja ti verjamem da ti je skodilak pil 5l in da ti je p206 pil 4.3.
Mogoce je to bolj pameten ukrep ... nauciti ljudi, kako se ekolosko vozi
Mogoce je to bolj pameten ukrep ... nauciti ljudi, kako se ekolosko vozi
robert512 ::
Poleg tega je Fizikalko povedu neki, kar jaz tupim ze neki casa.
P206 1.4 HDI s 68 konji mu pije 4.3, škodilak 1.9 TDI (predvidevam da nekje med 90-110 konji) mu pije 5.
Poleg tega da škodilak obcutno bolj potegne je tudi 2x teji od peugeota, a popije le slav liter vec. Torej miniaturizacija in odvzemanje konjev pod doloceno mejo (pod mejo razuma in uporabnosti) ne manjsa porabo tako, kot bi si zeleli.
P206 1.4 HDI s 68 konji mu pije 4.3, škodilak 1.9 TDI (predvidevam da nekje med 90-110 konji) mu pije 5.
Poleg tega da škodilak obcutno bolj potegne je tudi 2x teji od peugeota, a popije le slav liter vec. Torej miniaturizacija in odvzemanje konjev pod doloceno mejo (pod mejo razuma in uporabnosti) ne manjsa porabo tako, kot bi si zeleli.
lufthammer ::
Fizikalko> S Peugeotom 206 HDi (1.4) sem imel dolgoletno POVPREČJE 4.3 litre, ...
Če dobro premisliš, ti je včasih v koloni na Celovški celo malo nazaj teklo!
Midva z motorjem imava npr. 270 kil pa ne prideva pod 5 l, niti po tovarniških podatkih. Če ga rinem ob sebi je pa druga pesem. Takrat greva pa na kakšno drugo gorivo - kokto na primer.
Če dobro premisliš, ti je včasih v koloni na Celovški celo malo nazaj teklo!
Midva z motorjem imava npr. 270 kil pa ne prideva pod 5 l, niti po tovarniških podatkih. Če ga rinem ob sebi je pa druga pesem. Takrat greva pa na kakšno drugo gorivo - kokto na primer.
T0RN4D0 ::
lufthamer kdo je kje omenju motor?
jst z motorjem mam nad 3 sam kadr ga tišim na polno skos. sicer s samo 240 kilam. Kile nimajo baš neke veze v teh območjih, get it? :)
jst z motorjem mam nad 3 sam kadr ga tišim na polno skos. sicer s samo 240 kilam. Kile nimajo baš neke veze v teh območjih, get it? :)
flipflop ::
Ampak takšne porabe pridejo bolj s cijazenjem in brez mestne vožnje. Po avtocesti pri 90 na uro in sam v prazhnem avtu, npr.
lufthammer ::
>Poleg tega da škodilak obcutno bolj potegne...
Pa ti veš kaj se zgodi, ko s tono in pol težkim "potegneš"? Če nimaš sam možnosti, vprašaj nekoga, ki to lahko opazuje - Jypeta npr.
Pa ti veš kaj se zgodi, ko s tono in pol težkim "potegneš"? Če nimaš sam možnosti, vprašaj nekoga, ki to lahko opazuje - Jypeta npr.
Fizikalko ::
>>P206 1.4 HDI s 68 konji mu pije 4.3, škodilak 1.9 TDI (predvidevam da nekje med 90-110 konji) mu pije 5.
Konj ima 131 , težak je pa 600 kg več kot P206.
Konj ima 131 , težak je pa 600 kg več kot P206.
Fizikalko ::
Aja, govoril sem pa o MEŠANIH (kombiniranih - torej mesto + relacije) in POVPREČNIH porabah, izmerjenih na res veliko tankov (cirka 70000 km pri peugeotu in zaenkrat skoraj 30000 km pri Škodi Superb).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fizikalko ()
lufthammer ::
>lufthamer kdo je kje omenju motor?
Jaz sem ga omenjal za primerjavo porabe in to velja za katerikoli motor okrog 600kubikov in naprej - ne za tvoj moped. Če ne verjameš pejd na poraba.com pogledat.
Kile niso pomembne??? Fizika, osnovna šola.
Jaz sem ga omenjal za primerjavo porabe in to velja za katerikoli motor okrog 600kubikov in naprej - ne za tvoj moped. Če ne verjameš pejd na poraba.com pogledat.
Kile niso pomembne??? Fizika, osnovna šola.
krneki0001 ::
S Peugeotom 206 HDi (1.4) sem imel dolgoletno POVPREČJE 4.3 litre, rekordni tank pa 3.39 porabe
ZAKAJ GA PA NISI UGASNIL, KO SI GA IMEL NA AVTOVLEKI!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
T0RN4D0 ::
125, žere pač tok ko petrolejka.
Kile seveda so pomembne samo ne moreš vsega povprek primerjat. 1.5 tonski dizli žrejo manj ko tvoj 200 kilski motor. In ti si tok brihtn da boš najbrž trdil da je nemogoče.
Kile seveda so pomembne samo ne moreš vsega povprek primerjat. 1.5 tonski dizli žrejo manj ko tvoj 200 kilski motor. In ti si tok brihtn da boš najbrž trdil da je nemogoče.
lufthammer ::
>1.5 tonski dizli žrejo manj ko tvoj 200 kilski motor
Se ti zdi to logično? Boš kaj argumentiral ali boš še naprej blebetal tja v tri krasne? Sam kakšnih izkušenj nimaš, kot kaže.
Se ti zdi to logično? Boš kaj argumentiral ali boš še naprej blebetal tja v tri krasne? Sam kakšnih izkušenj nimaš, kot kaže.
T0RN4D0 ::
lufthammer: "Midva z motorjem imava npr. 270 kil pa ne prideva pod 5 l, niti po tovarniških podatkih. Če ga rinem ob sebi je pa druga pesem. Takrat greva pa na kakšno drugo gorivo - kokto na primer."
In ja, sicer nimam motorja s takšno porabo, pa vseeno vem da 7 litrov porabe ni nobena umetnost za motorje.
Po drugi strani obstaja velik avtov ki žrejo pod 5 litrov. Nobena umetnost, sicer nimajo takšnih pospeškov ampak thats besides the point. Sicer je teško primerjat kakga lenga dizla (no ja, npr fizikalkova škoda niti ni tko lena) napram kakšnem cestaku, primerjat bi mogu s kakšnim športnim avtom. Zdi se mi da ne verjameš da bi kak avto lahko pil pod 5 litrov...
Kile so pomembne pr osnovnošolski fiziki ja, kjer boš zračunu da vsak avto pije 3x tolk ko tvoj motor. V praksi (al pa mal bol napredni fiziki ;) ) je treba pa še kej drugega zravn upoštevat, in kile _niso_ bistvena stvar.
In ja, sicer nimam motorja s takšno porabo, pa vseeno vem da 7 litrov porabe ni nobena umetnost za motorje.
Po drugi strani obstaja velik avtov ki žrejo pod 5 litrov. Nobena umetnost, sicer nimajo takšnih pospeškov ampak thats besides the point. Sicer je teško primerjat kakga lenga dizla (no ja, npr fizikalkova škoda niti ni tko lena) napram kakšnem cestaku, primerjat bi mogu s kakšnim športnim avtom. Zdi se mi da ne verjameš da bi kak avto lahko pil pod 5 litrov...
Kile so pomembne pr osnovnošolski fiziki ja, kjer boš zračunu da vsak avto pije 3x tolk ko tvoj motor. V praksi (al pa mal bol napredni fiziki ;) ) je treba pa še kej drugega zravn upoštevat, in kile _niso_ bistvena stvar.
edge540 ::
Motor pije 7 lahko ja. Primerljiv avto (pospeški) pije 20.
125ka od motorja lahko pije zanemarljivo malo. Primerljiv avto pa tudi pije 5l.
Kaj hočete povedat?
125ka od motorja lahko pije zanemarljivo malo. Primerljiv avto pa tudi pije 5l.
Kaj hočete povedat?
gruntfürmich ::
ah, lufthamer kr neki bluzi, brez podlage. OSNOVE fant, osnove! s tem mislim teoretične!!! blage veze nimaš o čem se pogovarjaš! kr neki kubaturo pa konje pa motorje...
hitri se tudi neki užiga brez podlage. sj je za stanovanja predpisana minimalna izolacija. ampak škoda je, ker se to bolj ne upošteva. in še 1× škoda da ne veljajo in se IZVAJAJO še strožji predpisi.
ripmork! če bi ljudje prenehali kupovat velike in požrešne avte, misliš da bi jih še delali? štekaš point?
hitri se tudi neki užiga brez podlage. sj je za stanovanja predpisana minimalna izolacija. ampak škoda je, ker se to bolj ne upošteva. in še 1× škoda da ne veljajo in se IZVAJAJO še strožji predpisi.
ripmork! če bi ljudje prenehali kupovat velike in požrešne avte, misliš da bi jih še delali? štekaš point?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
lufthammer ::
>in kile _niso_ bistvena stvar.
Kupi si Hummerja, bistveno lažje ga boš rinil do pumpe, če ti zmanjka bencina, kot kakšno Aygo. Al se motim?
gruntfurmich pa površno bere.
Kupi si Hummerja, bistveno lažje ga boš rinil do pumpe, če ti zmanjka bencina, kot kakšno Aygo. Al se motim?
gruntfurmich pa površno bere.
lufthammer ::
Če prav razumem, naj bi 6 litrski motor za premikanje 2 tonskega terenca porabil manj kot pollitrski motor za 250 kil? Pri zmerni vožnji, seveda. Uf.
T0RN4D0 ::
Dej ne bluzi no dobr veš kaj sm reku. S tvojo fiziko boš pršu do porabe samo glede na težo vozila, dejanska poraba je pa odvisna še od miljon drugih stvari. Prvo kako je narjena mašina, stil vožnje, gume, aerodinamika etc... In z vsemi temi faktorji se v praksi hitro zgodi da naprimer motorji pijejo tolk ko 5x težji avtomovili. Al pa avtomobili tok ko 5x težji tovornjaki recimo :)
lufthammer ::
Tornado, med nama je majhna razlika. Ti verjameš, kar v prospektu piše, jaz pa testiram
Od tamalih do velikih, vse tiščim enako, za vse imam težko nogo in "spahnjeno zapestje".
Ko boš pri 800 000 kilometrov se pa slišiva.
Od tamalih do velikih, vse tiščim enako, za vse imam težko nogo in "spahnjeno zapestje".
Ko boš pri 800 000 kilometrov se pa slišiva.
T0RN4D0 ::
očitno nisi prebral da sm povedu, da je naprimer bolj ko kile pomembn NAČIN vožnje. In tud kakga dizla nimaš kej tišat v obrate, ker najeda. Tud če kak pošten motor po naših cestah furaš na polno več ko 10 sekund svaka čast. :)
gruntfürmich ::
lufthamer, dobro si zapisal da je razlika med nami. sploh se mi ne da pisat kakšna je ta. ker itq ne bi razumel. štekaš point?
off topik: si že kdaj kaj slišal o izkoristkih, pa povprečni moči, povprečni porabi, maksimalni moči, maximalni porabi, kakšne grafe pogledal...
verjetno ne.
off topik: si že kdaj kaj slišal o izkoristkih, pa povprečni moči, povprečni porabi, maksimalni moči, maximalni porabi, kakšne grafe pogledal...
verjetno ne.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
ripmork ::
ripmork! če bi ljudje prenehali kupovat velike in požrešne avte, misliš da bi jih še delali? štekaš point?
hehe
sem mel podobne naivne teorije tut sam ja (ala da bi skupej akcijo naredil da noben ne bi kupil npr. Core 2 duo procesorjev, dokler jim zarad slabe prodaje ne bi full cena padla - potlej pa navali narode LOL)
Mah, o tem kaj bi bilo če bi bilo loh itak razpravljamo cel dan, sam nima smisla - če so nekomu fency športni džipi ala X5 všeč, pa ma dovolj keša za 10 džipov - zakaj bi potlej Toyoto Aygo kupil?
Res bi bilo racionalno, a žal(al pa na srečo) pač ni vse glih racionalno, posebej ko všteješ zraven človeški faktor.
skratka - ni vse tako simpl
pa btw sem tudi sam čist zadovoljen z malimi avti ala Modus (super avto za vozit) da ne omenjam tanove Corolle ki mi je prav lušna (itd...)
Nakup kakega Landcrusierja se mi pa res zdi totalno nesmiseln (razen če si kje v rovtah doma pa res rabiš tako mrcino)
hehe
sem mel podobne naivne teorije tut sam ja (ala da bi skupej akcijo naredil da noben ne bi kupil npr. Core 2 duo procesorjev, dokler jim zarad slabe prodaje ne bi full cena padla - potlej pa navali narode LOL)
Mah, o tem kaj bi bilo če bi bilo loh itak razpravljamo cel dan, sam nima smisla - če so nekomu fency športni džipi ala X5 všeč, pa ma dovolj keša za 10 džipov - zakaj bi potlej Toyoto Aygo kupil?
Res bi bilo racionalno, a žal(al pa na srečo) pač ni vse glih racionalno, posebej ko všteješ zraven človeški faktor.
skratka - ni vse tako simpl
pa btw sem tudi sam čist zadovoljen z malimi avti ala Modus (super avto za vozit) da ne omenjam tanove Corolle ki mi je prav lušna (itd...)
Nakup kakega Landcrusierja se mi pa res zdi totalno nesmiseln (razen če si kje v rovtah doma pa res rabiš tako mrcino)
KandazaR ::
Vidim da ste razpravljali tudi o suv-jih. Nimam nič proti če jih folk ima, samo so pa zelo nevarni za pešce (pri ncap dobijo nizke ocena za varnost pešcev). Pri ostalih avtomobili pešec pade na havbo avtomobila, pri suv pa je isto kot, da bi se v tebe zaletel zid. In res tudi jaz opažam porast suv-jev z voznicami, ki ne znajo voziti.
Kar se pa tiče majhnih avtomobilo pa se strinajam, da se jih ne splača kupovati razen če se voziš samo po mestu. Zame se avtomobili začnejo pri cliu, 207, corsi,..., v katerem se lahko vsaj peljejo 4 normalno veliki ljudje.
Kar se pa tiče majhnih avtomobilo pa se strinajam, da se jih ne splača kupovati razen če se voziš samo po mestu. Zame se avtomobili začnejo pri cliu, 207, corsi,..., v katerem se lahko vsaj peljejo 4 normalno veliki ljudje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: KandazaR ()
snow ::
Malo sem brisal vaše debate o osnovni šoli in kako udobno se komu zdi kateri mali avto.
Dajmo se vrnit na temo pa kaj pametnega povedat.
Kolikor sem na hitro bral so zagovorniki večjih vozil imeli kot glavni argument varnost... posebno ko so primerjali trke z manjšimi avtomobili. Mislim, da se je potrebno pri trkih posvetit kako avtomobili prestanejo trk z stoječo oviro na primer hišo, ali pa če se dva enaka avtomobila zaletita.
No če je kdo res pozabil osnove fizike (nekaj je že bilo omenjano):
F = m a
in iz tega lahko sklepamo o potrebni moči (navoru) avtomobila z maso m, ki jo potrebujemo za pospeševanje avtomobila. Lahko pa pridemo tudi do sile, ki deluje na avto/človeka v njem ob trku:
F = (delta)m v / (delta)t (sprememba gibalne količine v času)
Treba je pa v celotni zgodbi mali vs veliki avto upoštevati še recimo koliko dodatna teža (4je težki potniki) in recimo sila upora pri določeni hitrosti vpliva na zmogljivosti posameznega avtomobila.
No, dajmo lepo nadaljevat debato.
Dajmo se vrnit na temo pa kaj pametnega povedat.
Kolikor sem na hitro bral so zagovorniki večjih vozil imeli kot glavni argument varnost... posebno ko so primerjali trke z manjšimi avtomobili. Mislim, da se je potrebno pri trkih posvetit kako avtomobili prestanejo trk z stoječo oviro na primer hišo, ali pa če se dva enaka avtomobila zaletita.
No če je kdo res pozabil osnove fizike (nekaj je že bilo omenjano):
F = m a
in iz tega lahko sklepamo o potrebni moči (navoru) avtomobila z maso m, ki jo potrebujemo za pospeševanje avtomobila. Lahko pa pridemo tudi do sile, ki deluje na avto/človeka v njem ob trku:
F = (delta)m v / (delta)t (sprememba gibalne količine v času)
Treba je pa v celotni zgodbi mali vs veliki avto upoštevati še recimo koliko dodatna teža (4je težki potniki) in recimo sila upora pri določeni hitrosti vpliva na zmogljivosti posameznega avtomobila.
No, dajmo lepo nadaljevat debato.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: snow ()
jype ::
RIPMORK> če so nekomu fency športni džipi ala X5 všeč, pa ma dovolj keša za 10 džipov - zakaj bi potlej Toyoto Aygo kupil?
Ker se potem lahko hvali, da je okolju prijazen, čeprav ima denarja več kot dovolj za 10 džipov - jaz sem nabral za vozilo 22k ojro, potem smo pa po obilnem testiranju ugotovili, da je večji avtomobil (preizkusili smo en kup vozil) za naš režim vožnje zgolj in samo potrata in za družinski avto dobili dizel Toyoto Yaris z vso opremo za 13k ojro (jaz bi sicer raje videl, če ne bi v opremi poleg ESP/TRC prišla obvezno tudi preklemanska lita platišča, ampak zgleda da je to zdaj "in"). Majhni avtomobili ponujajo daleč najboljši price/performance za naše vrste uporabo in so izjemno praktični - večino časa z njimi šparaš (še posebej, ko so v garaži in se voziš s kolesom). Če je slučajno treba voziti pohištvo - priključiš prikolico. Če je slučajno treba peljat več kot 4 ljudi - greš dvakrat. Če je treba jit več kot 2000 kilometrov - greš z letalom :)
snow> Treba je pa v celotni zgodbi mali vs veliki avto upoštevati še recimo koliko dodatna teža (4je težki potniki) in recimo sila upora pri določeni hitrosti vpliva na zmogljivosti posameznega avtomobila.
Mene so v tej temi sicer prepričevali, da "100 pa že ne moreš vozit po avtocesti", ampak ravno danes sem se peljal po avtocesti 100, pa so se le redki pomujali s prehitevanjem. 225 kilometrov smo z deklico in še eno sopotnico prevozili z 8 litri goriva (Ljubljana - Gorica - Ljubljana). Upor vsaj pri visokih in majhnih avtomobilih povzroča izrazito višjo porabo nad to hitrostjo - pri 130 pije že dober liter na 100 kilometrov več, še hitreje pa narašča poraba od tam naprej, tako da bi bil nesmisel gonit avto v pogoje, za katere ni namenjen. Tudi stabilnost vozila pri hitrostih nad 130 precej peša - ker je pač lažji, višji in ožji. Ampak potrebe po tako hitri vožnji resnično nimam.
Med preizkušanjem večjih vozil smo se peljali tudi s parimi 2.0 dizli, ki se v 6. prestavi pri 150 km/h udobno in varčno (pod 5l/100km) peljejo po avtocesti. Potem zaviješ dol in se pelješ 20 minut po mestu in vidiš, da je povprečna poraba 7 litrov pri "stara mama" režimu vožnje, kar je seveda bistveno več kot 4.5 litrov pri majhnem avtomobilu (in istem režimu). Težko rečem, kaj botruje toliko višji porabi, sem pa prepričan, da stalno pospeševanje tistih 500-800 dodatnih kilogramov stane precej. Nekdo, ki se vozi iz okolice Ljubljane (pa ne mislim iz Brezovice - recimo vsaj iz Logatca) vsak dan v Ljubljano v službo, jo bo bolje odnesel z majhnim avtomobilom, če pa se vozi iz Postojne ali še dlje, pa majhen avto postane preveč neroden (še posebej ker je vožnja v službo na žalost zelo pogosto nekakšna tekma s časom).
Enako velja za družine, kjer bi bil majhen avto s člani polno nabasan - ne samo da ni prijetno, tudi manj varno je (majhni avtomobili se precej drugače peljejo, ko so polno naloženi).
Jaz mislim, da se je avtor teme kar pametno odločil - njegov življenski stil očitno terja ravno tak avtomobil - v povprečju varčen, v ekstremih pa zelo prilagodljiv. BTW, če gre v Smart for two 14 ljudi, potem jih gre v Aygo ravno toliko, pa še za potapljaško opremo ostane prostor :)
Ker se potem lahko hvali, da je okolju prijazen, čeprav ima denarja več kot dovolj za 10 džipov - jaz sem nabral za vozilo 22k ojro, potem smo pa po obilnem testiranju ugotovili, da je večji avtomobil (preizkusili smo en kup vozil) za naš režim vožnje zgolj in samo potrata in za družinski avto dobili dizel Toyoto Yaris z vso opremo za 13k ojro (jaz bi sicer raje videl, če ne bi v opremi poleg ESP/TRC prišla obvezno tudi preklemanska lita platišča, ampak zgleda da je to zdaj "in"). Majhni avtomobili ponujajo daleč najboljši price/performance za naše vrste uporabo in so izjemno praktični - večino časa z njimi šparaš (še posebej, ko so v garaži in se voziš s kolesom). Če je slučajno treba voziti pohištvo - priključiš prikolico. Če je slučajno treba peljat več kot 4 ljudi - greš dvakrat. Če je treba jit več kot 2000 kilometrov - greš z letalom :)
snow> Treba je pa v celotni zgodbi mali vs veliki avto upoštevati še recimo koliko dodatna teža (4je težki potniki) in recimo sila upora pri določeni hitrosti vpliva na zmogljivosti posameznega avtomobila.
Mene so v tej temi sicer prepričevali, da "100 pa že ne moreš vozit po avtocesti", ampak ravno danes sem se peljal po avtocesti 100, pa so se le redki pomujali s prehitevanjem. 225 kilometrov smo z deklico in še eno sopotnico prevozili z 8 litri goriva (Ljubljana - Gorica - Ljubljana). Upor vsaj pri visokih in majhnih avtomobilih povzroča izrazito višjo porabo nad to hitrostjo - pri 130 pije že dober liter na 100 kilometrov več, še hitreje pa narašča poraba od tam naprej, tako da bi bil nesmisel gonit avto v pogoje, za katere ni namenjen. Tudi stabilnost vozila pri hitrostih nad 130 precej peša - ker je pač lažji, višji in ožji. Ampak potrebe po tako hitri vožnji resnično nimam.
Med preizkušanjem večjih vozil smo se peljali tudi s parimi 2.0 dizli, ki se v 6. prestavi pri 150 km/h udobno in varčno (pod 5l/100km) peljejo po avtocesti. Potem zaviješ dol in se pelješ 20 minut po mestu in vidiš, da je povprečna poraba 7 litrov pri "stara mama" režimu vožnje, kar je seveda bistveno več kot 4.5 litrov pri majhnem avtomobilu (in istem režimu). Težko rečem, kaj botruje toliko višji porabi, sem pa prepričan, da stalno pospeševanje tistih 500-800 dodatnih kilogramov stane precej. Nekdo, ki se vozi iz okolice Ljubljane (pa ne mislim iz Brezovice - recimo vsaj iz Logatca) vsak dan v Ljubljano v službo, jo bo bolje odnesel z majhnim avtomobilom, če pa se vozi iz Postojne ali še dlje, pa majhen avto postane preveč neroden (še posebej ker je vožnja v službo na žalost zelo pogosto nekakšna tekma s časom).
Enako velja za družine, kjer bi bil majhen avto s člani polno nabasan - ne samo da ni prijetno, tudi manj varno je (majhni avtomobili se precej drugače peljejo, ko so polno naloženi).
Jaz mislim, da se je avtor teme kar pametno odločil - njegov življenski stil očitno terja ravno tak avtomobil - v povprečju varčen, v ekstremih pa zelo prilagodljiv. BTW, če gre v Smart for two 14 ljudi, potem jih gre v Aygo ravno toliko, pa še za potapljaško opremo ostane prostor :)
dukenukem ::
hehe odvisno kok je človk zdrgnjen k kupuje avto ,kok mu avto pomen ,je pa sigurno ,da si kak bogatin nebo kupval yarisa ,bo raj kako makino večjo vzel
Karaya 52 ::
Spomnem se, ko sem bil star 7 let, pa smo se odločali za avto... heh, hotel sem največjega, najbolšega. Premislil sem si, ko sem šel v Švico in videl da smatrajo avto zgolj kot prevozno sredstvo ne pa kot nek oltar. Nekateri cele dneve v službi garajo zato da si kupijo boljši avto. Je vredno?
Backup22 ::
Itaq da ne! 4/5 slovencev je pač materialistov, ki se bahajo z avti (in s tem kažejo njihov "standard"). Če veliko denarja ni pri hiši, ga pač ne vložiš v avto. Ampak če ga imaš, zakaj si nebi kupil vozila, ki ima dobre pospeške (ko jih rabiš) in je bolj varen, sploh če se v njem pelje tvoja družina?
//
robert512 ::
V ameriki imajo lesene barake, ki jih odpihne vsaka burja ... pri nas imamo trdnjave, vile ... je vredno ?
stvar kulture in vrednot posameznega naroda in nenazadnje posameznika
stvar kulture in vrednot posameznega naroda in nenazadnje posameznika
T0RN4D0 ::
Avto je pač lih ena takšna naložba nekje med drobnarijami pa nepremičninami. A je vredno nardit magisterij pa cel živleje na šiht hodit da odplačaš eno bedno dvosobno stanovanje u lublani? :) Nekaterim je, drugi rajš kupjo stanovanje nek drugje pa dajo kak miljon več za avto in se furajo na šiht.
Nekateri enostavno nimajo dost $ za nakup stanovanja, pa si kupjo avto. Da maš vsaj kej pokazat ne Materialisti smo pa tko vsi in vsem se zdi da je tisto v kar vlagajo najbol pametno porablen denar. :>
Nekateri enostavno nimajo dost $ za nakup stanovanja, pa si kupjo avto. Da maš vsaj kej pokazat ne Materialisti smo pa tko vsi in vsem se zdi da je tisto v kar vlagajo najbol pametno porablen denar. :>
jype ::
T0RN4D0> Materialisti smo pa tko vsi in vsem se zdi da je tisto v kar vlagajo najbol pametno porablen denar. :>
Tole nisem ziher, če je res, zagotovo pa vsi vemo, da bi znali denar koga drugega porabiti bistveno bolje, kot ga on sam :)
Tole nisem ziher, če je res, zagotovo pa vsi vemo, da bi znali denar koga drugega porabiti bistveno bolje, kot ga on sam :)
T0RN4D0 ::
No ja, predvidevam da hodiš v službo. In predvidevam da ne samo zato ker ti je všeč družba tam, ampak ker bi rad kej zaslužu. Če vs dnar zapraviš za biofutr in si minimalist si po mojem še vedno materialist... :> Mogoče bol spodi na lestvici pa vseeno, dont kid ourselves :D
Sicer smo pa mal OT s tem.
Sicer smo pa mal OT s tem.
jype ::
Aja ne, nisem mislil rečt, da nisem materialist - sem pa prepričan, da bi znal kdo moj denar bolj pametno naložiti.
Po drugi strani pa vem, da bi znal jaz tvojega :)
Po drugi strani pa vem, da bi znal jaz tvojega :)
KandazaR ::
To smo slovenci. Kar spomnite se 80-ih kolk velike bajte so ljudje gradili (več generacijske). Sedaj pa gledam pa vsi gradijo manjše hiše, ki so namenjene samo eni družini. Kar se tiče avtomobilov pa je tako, da kupiš tistega, ki si ga lahko privoščiš. Ravno zadnjič sem poslušal nekega ekonomista, ki je razlagal, da je največja bedarija najeti kredit za avtomobile, hi-fi opremo... Bolj smotern je kredit za nepremičnino. Kar poglejte koliko je vreden avtomobil po petih letih in pa stanovanje po petih letih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: KandazaR ()
gruntfürmich ::
kredit za nepremičnino je čisto nekaj drugega kot za avto. teh dveh stvari pa res ne moreš primerjat.
in tudi ni rečeno da cene nepremičnin (recimo v ljubljani) ne bodo drastično padle.
in tudi ni rečeno da cene nepremičnin (recimo v ljubljani) ne bodo drastično padle.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Fizikalko ::
Dejte mi nekaj povedat: zakaj, hudirja, naj bi nabavil za 11k EUR eno majhno prdo, če sem za ta denar dobil rabljenega Superba s 131 KM in porabo 5 litrov? Zakaj?
Avto je OGROMEN, noter zbašeš kar češ, poraba majhna, motor vdržljiv in poskočen, opreme celo morje (8 airagov, Harman Kardon ozvočenje, avtomatska klima, tempomat, senzor za dež, meglenke, 16 colske lite feltne, krom, usnjen volan, ... ma ni da ni).
No, zakaj? Za pol litra manj porabe? Ne se hecat, no.
Avto je OGROMEN, noter zbašeš kar češ, poraba majhna, motor vdržljiv in poskočen, opreme celo morje (8 airagov, Harman Kardon ozvočenje, avtomatska klima, tempomat, senzor za dež, meglenke, 16 colske lite feltne, krom, usnjen volan, ... ma ni da ni).
No, zakaj? Za pol litra manj porabe? Ne se hecat, no.
T0RN4D0 ::
zato ker je OGROMEN :D Za po mestu je bolš met smart style avto.
ne sekiri se pust folk nj aygote kupuje sej majo po svoje prav.
ne sekiri se pust folk nj aygote kupuje sej majo po svoje prav.
dzinks63 ::
No tole je pa zanimivo. Pri kakem režimu vožnje ti superb porabi 5l/100km. Pri neki normalni kombinirani vožnji ne verjamem da ti porabi pod 6l nafte /100km , že to bi bil zavidanja vreden dosežek.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj je velik avto pravilna izbira? (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 29976 (27007) | knesz |
» | Prometna kultura in vozniki dolocenih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 22239 (16927) | lexios |
» | Varnost v prometu v odnosu do dimenzij prevoznih sredstev (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 10799 (8493) | BluPhenix |
» | NCAP - Crash testi (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 15848 (13914) | Fizikalko |