» »

Majhni avti so IN

Majhni avti so IN

««
6 / 14
»»

Fizikalko ::

Kot rečeno: moje povprečje v 30000 km je 5.3 l / 100 km. Kombinirana poraba. Believe it or not.

KandazaR ::

Nimajo vsi možnosti dobiti rabljene škode superb za 11k (predvidevam da dobro ohranjeno).

lufthammer ::

>dobil rabljenega Superba s 131 KM...

131 KM? Lahko napišeš, kateri model je to?

1.9 TDI ima namreč 115 KM, 2.0 TDI pa 140. Potem je samo še 2.5 V6 TDI s 164 KM.

Karaya 52 ::

Pravkar je konec oddaje o SUVjih na Discoveryu. Najbolj je bil zanimiv del, kjer so opisali profil SUV voznikov. Raziskavo je naredilo eno izmed ameriških podjetij (GM, Ford, ne spomnem se točno...), rezultati pa so bili precej zanimivi:

SUVje kupujejo slabši vozniki oz. tisti ki za sebe mislijo da slabše vozijo saj jim to daje občutek varnosti. Iz tega razloga (predvidevam) jih vozi več žensk. Drugi razlogi so pač že vsem znani; od občutka da si več napram drugim voznikov, do zdravljenja različnih kompleksov. Don't hate the messenger.

Me je pa zbodel komentar ene ženske ki je rekla da si zaradi tega na cesti več upa...

KandazaR ::

@lufthammer obstaja še 1.9 TDI 96 kW / 131 KM.

krneki0001 ::

Men je najbolj smešno, ker ljudje mečete v en in isti koš terence in SUV-e, ter njihove voznike.

Sicer smo imeli primer, ko se je hotel udeležiti ene vožnje po terenu tudi en s SUV-om. Na začetku, ko smo se mu razlagali, da njegov avto ne bo nikamor prišel v tem snegu, je bil aroganten, da je njegov avto tok drag, kot vsi naši terenci skupaj(kar je tudi res bil) in da je avto sposoben več od večine terencev. Vožnja pa ni bila niti tok zahtevna. Od 50 do 150cm snega(tam se je kidalo na roke), ogromno katanj, ko si bil bočno nagnjen (naredili jih je kak teden prej en traktor, ki je poizkušal priti po tisti "poti") in par ledenih jezer vmes, kjer je bilo treba pazit, da se avtu ne udre. No on pa je po 300m prevoženih obstal in se odločil, da ne bo šel z nami naprej, ker je prenevarno in ker njegov avto že 200m drsa s podnom po tleh.
S tem, da nas je bilo okoli 8 avtomobilov, pa je bil samo en terenc nad 4 metre. Vsi ostali smo imeli pod 4 metre velike terence. Sam imam 3,68 dolg avto(clio je daljši za 9cm, twingo pa je krajši za 4), da ne bo kdo spet naprej metal, da imamo ne vem kako velike avtomobile.

Pa všeč mi je to da velika večina voznikov terencev vozi avtomobile mirno in počasi pa brez prekrškov, seveda se najdejo tudi izjeme, ki pa samo potrjujejo pravilo. Medtem ko pa vozniki SUV-ov vozijo precej hitro in arogantno, ter izsiljujejo in delajo ogromno prekrškov.

Zgodovina sprememb…

Fizikalko ::

lufthammer, tvoji podatki so za zdnjo serijo. Jaz mam Superba iz prejšnje generacije motorjev (1.9 TDI 96kW/131KM).

jype ::

Hja, Fizikalko, zakaj bi pa kupil tako velik in močan avtomobil, če ga ne potrebuješ (in bi ti prišel prav manj kot 2% razdalje, ki jo prevoziš)?

leinad ::

jype udobje vedno pride prav, ne 2% razdalje.

Fizikalko ::

jype, takih ljudi je IMHO zelo malo. Večina rade volje da pol litra na sto km več, pa se voti PRECEj udobneje in varneje. Pa mi nikar ne rečt, da je Yaris enako udoben kor Superb, no. kaj šele varen.

jozek ::

Glede da sem tudi jaz lastnik malega Družinskega avtomobila(yarus), se bom tud oglasu ;-)

Tole glede udobja je čisto relativna zadeva. Meni je moj avto dosti bolj udoben kot tastov Marcedes Ckaravan. Poleg tega ga je bolj užitek peljati skozi ovinke. To je pri velikih "varnih" avtomobilih itak čisto drugače.
Glede varnosti pa je primerjava v ENCAP 5:5, tako da je isto, če si sam kriv in se zaletiš v obcestni kandelaber. (Bol varn avto ima tudi več teže za tabo ki jo je potrebno zaustaviti). Če vletiš v kamion tudi ni bistvene razlike, 1 ali 2 toni proti 10t.
Največja razlika je če se vate zaleti en Aroganten SUV voznik s svojo 2,5t teško škatlo. Tle ga pa odneseš malo slabše.
Čebi se vsi vozili z avtomobili z 1t mase, to ne bi bil problem.
TOREJ prepovejmo avtomobile, ki presegajo 1,5t,(izjeme dovoljene z obrazložitvijo) tovorni promet spravimo na železnico, pa se bomo tudi ostali lahko vozili bolj varno v prihajajočih ultralahkih in varčnih avtomobilih. A ne?
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

leinad ::

no glede udobja še gre pri malih avtih, ko sta noter samo dva, recimo ko pa se peljejo štirje pa pride udobje limuzine povsem do izraza saj imaš mnogo več prostora, kot pa v majhnem avtu.

perci ::

Jozekove pripombe glede teze niso iz trte zvite. Tudi jaz sem mnenja, da bi morala osebna vozila imeti določene limite glede teže.

aljazh ::

IMO udobje ne igra velike vloge, dokler na dan z avtom prevoziš največ 50 km.

Lahko pa začnemo o udobju razpravljati na nekaj 100 km dolgih turah, ko iz limuzine zlezeš spočit, iz malega mestnega avtomobila pa si želiš naravnost v posteljo ali celo toplice.

Pri avtu je vsaj zame podobno kot pri vseh ostalih stvareh - kupiš tisto, kar ti glede na namen in način uporabe najbolj ustreza. Če mojemu načinu uporabe bolj ustreza karavan, bom kupil karavana. Ne bom pa vztrajal, da karavana kupi tudi nekdo, ki se vozi izključno po mestu in je njegova najdaljša relacija pot na morje iz Ljubljane v Portorož. A podobno pričakujem tudi od ostalih - če nekomu ustreza mestni malček, naj ga kupi. Tudi jaz sem ga pred časom imel in je ustrezal mojim potrebam. A ko so se te spremenile, je prišel čas za nakup drugega avta, ki tem novonastalim potrebam zadostuje.

EDIT: tipkarska napača

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: aljazh ()

K0K0 ::

Kak to da noben ne pomisli na predelavo na plin ?
Predelava stane 1000-1500€, kar je manj kot razlika v ceni med dizlom in bencinarjem.
Pr nas mamo predelanga A6 2,4. Pospeški in ostale vozne lastnosti so ostale iste. Poraba plina je cca 12,4L/100km (prej okrog 11l bencina). Sam ker je liter plina samo 0,56€ je cenovno isto kot da bi imeli 166km bencinarja z 6l porabe.
Če se ne motim ima plin pri izgorevanju 98% manj Co2 emisij kot bencin tko da je kljub veliki porabi bolj čist kot vsak malček.
Edin minus je to da je v Sloveniji bolj malo črpalk.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: K0K0 ()

gruntfürmich ::

fizikalko: zakaj mečeš v isti koš nakup novega avtomobila in rabljenega. to je kot dan in noč. pa še tvoja poraba (5l/100km) ni poraba režima vožnje po mestu-vsake 200 m speljevanje od 0 do 50 km/h.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Fizikalko ::

primerjaš vedno lahko vse, kar se dobi za enak denar.

robert512 ::

mislim da je debata malcek zasla, zdej ze primerjate yarisa z ostalimi avtomobili ... yaris je normalen avto, na zacetku je bila debata o nekim mikrojajckih ala aygo, smart ....

gruntfürmich ::

fizikalko: eh, pa daj no. ne se hecat.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Backup22 ::

Ja, še malo pa bo Corolla :) Govori se o malčkih alla Aygo v katerem 4je ne morejo komot sedet nikoli, ker je avto pač premajhen. Foter ima 3 leta staro Corollo in je še tam manj prostora zadaj kot v Sephiji 96'.. Tisti, ki zagovarjate C1, 106, Aygo => v to ne spraviš nič. 4 ludje + 4 potovalke = muka. Zakaj ne bi torej kupil malo večjega v katerega lahko spraviš še kaj več kot voznika in sovoznika, avto pa žre isto? (če seveda imaš denar)...

Pa še to: zakaj gledate na to tako zelo racionalno? Zakaj nimate televizije 40cm pa vpogjenega ekrana? Zakaj bi imel 100cm če je to po vaše potrata? Zakaj bi npr. jedel 3 dni star kruh, če lahko kupiš svežega? Živi se enkrat in samo enkrat => še je nekomu všeč npr Rav4 si ga naj kupi! (isto velja za Aygota)...
//

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Backup22 ()

jozek ::

>Carnivore: no glede udobja še gre pri malih avtih, ko sta noter samo dva, recimo ko pa se peljejo štirje pa pride udobje limuzine povsem do izraza saj imaš mnogo več prostora, kot pa v majhnem avtu.
No med "malimi" avtomobili so precejšnje razlike. Še pri srednje velikih je pogosto problem da zadnja klop ni bihvekako udobna, če se spredaj kdo razkomoti, pa še dostop peša v vseh 3vratnih izvedenkah.
Glede prostora v starem Twingotu 4 osebe niso imele kaj dosti jamrat. Nasprotno si v kakšnih marcedezih in BMWjihspredaj precej "založen" in utesnjen, če nisi vajen, tega "udobja".

NO vsekakor pa so različni uporabniki in potrebe, nekdo ki res veliko potuje in mu je avto drugi dom,...
Vendar za večino ljudi obstajajo rentacarji ali papritljažniki za na streho, za tisto 2x na leto ko rabiš večji pritljažnik. Večini ljudi bi 3/4 uporabe zadoščal avto velikosti Smart če ne kar kak enosed (če izključimo trenutne razmere na cestah in izživljanja soudeležencev v prometu).
Povprečno se v avtu(malo poglejte ko se vozite po naših cestah) vozi cca 1,2 osebe. Zato potrebujemo limuzino srednjega razreda?? Ja seveda, kaj bo pa sosed rekel.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Backup22 ::

jozek in kaj boš s Smartom, ko je treba it po kakšno omarco, stol etc.? Ko je treba kam it za kak lep vikend? Camping? Vanj ne spraviš nič! Je drago in brezvezno vozilo. Kar pa bo sosed rekel pa mi je res vseeno. Dve hiši naprej ima novo A6ko, in pa ML320, jaz pa 11 let staro Sephio in mi je res vseeno... Sej on meče denar stran ne jaz.
//

lufthammer ::

>Superba iz prejšnje generacije motorjev (1.9 TDI 96kW/131KM).

Pardoniram, na te sem pa že pozabil.

jype ::

Brane2> Pa še to: zakaj gledate na to tako zelo racionalno? Zakaj nimate televizije 40cm pa vpogjenega ekrana? Zakaj bi imel 100cm če je to po vaše potrata?

Televizije, prav tako kot avtomobila, si ne lastim. Bi bila prevelika potrata. Če bi kupil avtomobil, bi kupil zelo majhnega, ker večjega _ne potrebujem_. Udobje tistih 20-30 minut dnevno, kolikor bi avtomobil v povprečju uporabljal, ne igra nobene vloge (kvečjemu bi mi šlo na jetra, da ni nikjer prostora za parkiranje).

Vsak dan približno 12 ur gledam v velik in kvaliteten monitor in sedim na odličnem in precej dragem stolu (čeprav vedno pogosteje tudi na žogi). Tu je udobje pač nekaj povsem drugega. Če bi bil jaz doma v Radovljici, bi mi tudi precej verjetno šlo na jetra, če bi si majčken avtomobil moral deliti z ostalimi v gospodinjstvu - pa nisem. Zame je razlika med večjim in manjšim avtom drugačna - plusi velikega in udobnega avtomobila pri takem režimu uporabe izpuhtijo, minusi se pa samo potencirajo.

Backup22 ::

jype itaq! Tebe razumem in je seveda pametno dat sredstva tja, kjer jih koristiš najbolj. So pa tukaj še drugi, ki zagovarjajo Smarte in so totalno proti đipom ali SUVjem in bi jih prepovedali ne razumejo pa, da obstajajo ljudje, ki ne živijo v mestu, ki gredo mogoče radi smučat in jim 4×4 pride fajn, etc...
//

dukenukem ::

ma dj,smo šli enkrat skup z kolegom nabavt kišto za računalnik ,blo 5 oseb v avtu ,pegueot 206xs,kup chieftec kišto,nakar ugotovi, da je v škatli prevelika za v prtljažnik :\ se ni dalo zapret ,pol jo je pa edn na kolenih zadi mel :\ mislem ,kaj ti bojo taki fičkoti, k nemoreš druzga dam pelat, kot vrečko hrane :D

nastyboy ::

Vsak si postavi svoje kriterije kaj rabi in kaj ne. Če bi en avto bil najboljši potem bi samo enega izdelovali. Vsak pa lahko svoj prisluženi denar zapravlja kakor njemu paše. In to kreganje o tem kaj je boljše je pač brezvezno.Vsak bo pač vlekel na svojo stran. Vsa tema je bolj kot ne pogled vsakega posameznika, za kaj avto on rabi. Eden ki se vozi 300 km dnevno si bo kupil "ladjo" , in bo pač tistih parkrat po mestu iskal parkplac malo dlje. Medtem ko bo nekdo več vozil po mestu in mu velik avto samo krade čas (iskanje parkplaca) in denar (pogosto ustavljanje in zaviranje v mestu).

Vsak si torej naj kupi tak avto ki bo njemu odgovarjal. In zmerjanje drug drugega je zgolj izguba časa.


Bi bilo veliko boljše če bi vsak napisal karakteristike, kaj je njemu bilo pomembno pri izbiri avtomobila, za kaj je avto potreboval in katerega ima - mogoče še koliko si pripravljen dati za avto. Pa še to bi bilo pametno, da bi napisal če je zdaj z njim zadovoljen. Tudi glede popravil, servisov, koliko popije...


LP

Roadkill ::

Meni je bila zelo všeč izjava enega mojega prijatelja:

"Matr, danes vsi težijo, da potrebujejo ogromen avto, ker bodo nekoč imeli/imajo otroke... Hudiča, jaz pa ne poznam nobenega, ki se v otroštvu ne bi okrog prevažal v yugotu/petki ali kaki drugi mali piksni.

Vprašanje je, al je folk postal čuden/zbirčen, al pa so otroci debeli ratal?"

Pa ne se preveč obešat na tole. Tole se je razvilo iz debate, če bi morale družine s tremi otroci dobiti veliko subvencijo za velikega družinskega karavana/SUVa ipd..

Po mojem mnenju ne.


Do sedaj sem vozil golfa, peugeota 106, yarisa, getza, suzuki SX4 in citroena xara picaso.
Od vseh teh mi je najljubši za vozit peugeot 106. No.. golf je bil samo v avtošoli, tako da ga nisem ravno spoznal in glede na tistih nekaj ur lahko rečem, da je bil zelo prijeten.
Ü

krneki0001 ::

Ne dam več kot 500.000 sit ali 2000 evrov za avto. Servisi morajo biti pod 50 evrov, poraba mi je pa važna da ni nad 15 litrov bencina.

In tak avto imam.
1600ccm,105M in 130Nm navora. Težak je 1300kg in dolg 368cm.

Redni servis pride 45 evrov, veliki servis (jermeni, vodna pumpa) 130 evrov, poraba je pa 8 litrov po cestah - mešana vožnja, po terenu pa od 14 litrov naprej.

robert512 ::

no to kar je nebivedu napisal je pa bistveno vecje sparanje, kot da si za 15k € kupis novga dizla ki zre 5l :D

je ze res da nimas novga, ampak ce se ze gremo vsak deci bencine, potem je logika avto za cimmanj denarja neglede na porabo totalno zmagala 8-)

T0RN4D0 ::

je ze res da nimas novga, ampak ce se ze gremo vsak deci bencine, potem je logika avto za cimmanj denarja neglede na porabo totalno zmagala


Haha nebi moglo bit bol mim pr današnjih cenah nafte (ki samo naraščajo)... Če delaš na leto recimo 20k km (nekateri delajo tud po trikrat tolk) je to z avtom ki pije 14-15 litrov 3000 €na leto. Če bi delal na leto 60k km je to 9000€ na leto. Se pravi če ti pije avto pol tolk, je to 1500€ na leto, oz 2000€ če ti avto pije 5 litrov, pa še cenejši je dizel od bencina (pustmo to da lahko tankaš kurilca in pršparaš še kakih 30% če te ne dobijo >:D )...

Tako da če kupuješ avto do 2k € zna bit poraba precej omembe vredna reč, glede na to da vsako leto za bencin žmečeš tolk al pa še več kot je vredn avto.

KandazaR ::

pa še cenejši je dizel od bencina (pustmo to da lahko tankaš kurilca in pršparaš še kakih 30% če te ne dobijo >:D )...

Kar poglej si nove cene. Med 95 oktanskim bencinom in dizlom je samo še 0,3 centa razlike. Kurilca pa v novejše avomobili ni priporočljivo točiti (se ti samo šobe mašijo). Kurilc je samo še za kak golf 2 (oz dizle brez turbine).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: KandazaR ()

energetik ::

Kaj pa če kupiš rabljen avto za 3000€ ki ima porabo tam okol 7L in to primerjaš z novim dizlom za 12000€ in porabo 5L in delaš 10000km letno, kot npr. jest? Namreč normalni avti porabijo kombinirano tm nek 6-9L ne pa 15. Tuki se pa neki ne izide, a ne? Če zračunaš, vidiš da bi manjšo porabo not prnesu v 45 letih...
Še vedno zagovarjam, da se najbolj splača kupit normalno velik par let star avto, ki porabi podobno goriva kot kakšen nov. En skrajni primer je Dacia Logan - v dveh letih zgubi pol cene, pri tem da dizelska varianta porabi neki tazga kot toliko opevani Aygo, mogoče še manj, s tem da je cena okol 2x manjša, avto pa je praktično nov in veliko prostornejši.

lp

drejc ::

Tako da če kupuješ avto do 2k € zna bit poraba precej omembe vredna reč, glede na to da vsako leto za bencin žmečeš tolk al pa še več kot je vredn avto.


Ampak njegov avto izgublja veliko manj na ceni, kot tvoj, novejši. :D
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

dukenukem ::

nebivedu če ti 1.6 kur po terenu od 14l naprej, pel avto na servis ,ker ne dela vredi :D

bond007 ::

On ma mal drugače teren v mislih... Teren z vlkim T-jem.:D

T0RN4D0 ::

Govoril sm o avtih do 2k €, kaj tle mešaš not 12k € :) A sm kje reku da so samo novi avti varčni?

Seveda je nakup novga avta draga zadeva, od začetka vsako leto vržeš par k € stran ker mu vrednost tolk pade. Če kupiš golfa dizla na ceni ne zgubiš dejansko nič :)

jype ::

energetik> En skrajni primer je Dacia Logan - v dveh letih zgubi pol cene, pri tem da dizelska varianta porabi neki tazga kot toliko opevani Aygo, mogoče še manj, s tem da je cena okol 2x manjša, avto pa je praktično nov in veliko prostornejši.

nastyboy> Bi bilo veliko boljše če bi vsak napisal karakteristike, kaj je njemu bilo pomembno pri izbiri avtomobila, za kaj je avto potreboval in katerega ima

No, pri nas smo avtomobile eliminirali tako, da smo na prvo mesto postavili varnost, zanesljivost, varčnost in ceno dolgoročnega lastništva.

Večina jih pade ven pri varnosti in zanesljivosti. Oboje sta sicer zelo statistični kategoriji, a razlike so kljub temu dovolj velike, da se dolgoročno pozna.

Jaz sem sicer še vedno prepričan, da če na vozilo paziš in ga redno vzdržuješ, je njegova življenska doba praviloma povsem zadovoljiva, ne glede na proizvajalca (smo se pa nekaterih znamk izogibali zaradi slabih izkušenj znancev). Prejšnje vozilo (nissan micra) je služilo 15 let. Ob prodaji ni bilo več vredno popolnoma nič in še vedno dobro služi novemu lastniku.

Vozilo je pri vožnji po naših cestah z varnostnega stališča podobno ruski ruleti, servisiranje je bilo vsako leto dražje in poraba nikakor ni bila več vzorna - 7-8 litrov pri mešani vožnji.

Varčnost je pomemben element pri dolgoročnem zmanjševanju stroškov vozila, prav tako sem spadajo drugi stroški (registracija, zavarovanje, redni in morebitni izredni servisi). Pri varčnosti so padli ven vsi večji avtomobili, brez izjeme. V planiranem 15 letnem lastništvu in planiranih 300.000 prevoženih kilometrih je razlika za vsak liter goriva prek 20% vrednosti vozila, manjše vozilo pa potrebuje tudi šibkejši motor in zaradi tega pri zavarovanju in registraciji v tem času prihraniš še dodatnih 20% cene novega vozila. Imeli smo srečo in dobili skoraj novo rabljeno vozilo (1 leto/18.000 km), pri čemer smo prihranili še 20% glede na novo vozilo.

Predvideni stroški so pri tako majhnem vozilu približno 40.000 evrov za 15 let, če ne bo izrednih servisov (znamka velja za zanesljivo, model pa je bil že rabljen in ni izkazal nobene napake) in poškodb na vozilu (to je pri vseh kombinacijah približno enaka loterija).

Predvideni stroški edinega primerljivega večjega vozila, ki je bil še kandidat za nakup (primerne velikosti, primerljivo opremo, primerljivo varčen in močan motor in ustrezno oblikovan za naš režim uporabe), so bili približno 59.000 evrov, kar je skoraj 50% več. Zanimiva opcija s primerljivo ceno je bilo tudi precej bolj praktično dostavno vozilo, ki pa bi ga izkoristili manj kot nekajkrat letno, kar zdaj nadomeščamo s prikolico (in se prima obnese).

Če bi kupili rabljeno vozilo, bi seveda pri nekoliko povečanem riziku okvar zaradi obrabe prišli ceneje skozi - a ker je avto pri nas v bistvu orodje za nujne primere in ker se nihče ne želi ukvarjati s servisiranjem, smo se odločili za novejše vozilo. Tudi varnost je pri novejših modelih bistveno napredovala.

No, v ožji izbor so prišla 3 sodobna vozila - Opel Corsa, Škoda Fabia in Toyota Yaris. Yaris je izstopal zaradi ugodnejše konfiguracije z zelo udobno opremo, ravnega in zelo prilagodljivega prtljažnega prostora ter ugodne in hitre dobavljivosti z elektronskimi pomagali (ABS, EBD, BA, ESP, TRC), ko pa se je pojavilo še zgoraj omenjeno rabljeno vozilo, smo nehali študirat in šli v nakup. Zaenkrat lahko avto zgolj pohvalim, da je zanesljiv, pa bom lahko potrdil čez 15 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Boeing ::

Fantje, v vsem zagonu ste pozabli nekaj malenkosti:

- če se vozite v 2k€ ali manj vrednem avtomobilu (pa bi si lahko privoščili boljšega, novejšega, itd - pustimo primere, ki cenovno višje ne sežejo) se prekleto malo cenite - pa ne v smislu kazanja navzven (kar je bedarija), ampak čisto pragmatično rečeno - avti za 2k€ so kante. Ne vsi, večinoma pa, in kante kolikor vem niso niti udobne (imam zaradi višine precejšnje probleme s sedeži, zato je to zame zelo pomembno), niti ne dosegajo varnostnih standardov, ki se hvalabogu vedno hitreje dvigajo.

- 15 let stari avti (vzeto samo kot primer) ponavadi nimajo katalizatorjev, filtrov trdih delcev, itd. in precej slabši termični izkoristek, kar posledično pomeni precej več škodljivih izpuhov, saj itd...

- avto se realno po 6-7 letih normalne uporabe iztroši do te mere, da je zrel za menjavo. Ne po krivdi voznika, pač pa zasnove kot takšne in žalostne lastnosti materialov, da se obrabijo in starajo;

- posledično tak avto ni več enako varen, kot isti model, a nov.




Osebno pravim, da bi si moral vsak kupit tak avto, da zadovolji vse njegove potrebe (oz. cca 98% njih) in niti milimeter večjega, boljšega, požrešnejšega.

Kaj pa za vsakega posameznika pomeni "potreba", je pa stvar ene druge debate.

:)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

krneki0001 ::

Dukenukem, teren je zame recimo kak peskokop, glinokop, gozdna pot, zasneženi hribi in tam je poraba od 14 do 25 litrov, odvisno kok rabiš moči in časa, da boš prišel ven iz blata ali se izkopal iz kakšne luknje.


Boeing , ja vozim škatlo, kišto v kateri imam še 20cm nad glavo placa do stropa (terenc) in je za kišta stara 17 let. Noge lahko stegnem v avtu tudi kot voznik, ker je tam več prostora, kot v večini avtomobilov srednje klase. Od tal do nanjižje točke avta(zadnji diferencial) je skoraj 30cm in od tal do nog v avtu je več kot 50cm, kar pomeni, da če me nabaše iz boka en nizek avto, mi bo zapeljal pod noge in mi prevrnil avto, noge mi bodo ostale pa cele, kar za ostale avtomobile do 368cm ne moreš trditi.

Kar se pa tiče izpuha (katalizatorja nimam), na tehničnem je dovoljena meja 3.6(ne vem česa) delavec pa me je vprašal, kako to da imam v izpuhu manj kot je meja za katalizator (0,6), ker to naj nebi moglo biti - sploh pa ne frgazer tok dobro naštiman. Ker sam servisiram avto(še tam prišparam za delo) ga tudi sam optrimiziram in vse mora laufat odlično, drugače avto ni za na cesto(pa tut če je 17 ali več let star).
Tudi za bremze mi je na tehničnem zatežil, da bolje primejo od predpisane vrednosti za ta avto. Pač sem dal malo boljše ploščice in diske na avto. (na terenu se je potrebno tudi ustavit, pa ej malo težje, kot na cesti).

krneki0001 ::

Aja pa še tole. Če kupim avto za 1000 evrov (več kot 2000 ne dam za avto), se moram še kr nekaj let vozit s porabo 8 litrov, da bom ujel nekoga, ki ima 5 litrov porabe in je dal za avto več kot 10.000 eurov.

Če oba delava po 20.000km na leto, bo nekdo s 5 litri porabe potrošil 1000 litrov bencina, jaz z 8 litri porabe pa 1600, torej je razlika 600 litrov na leto, kar predstavlja 600 evrov na leto.

Torej morava oba vozit avto vsaj še 15 let, da bova na isti vrednosti!!! Pa je to računano brez servisov.

S tem, da lahko jaz servise sam delam in me pridejo mnogo ceneje. Kvari se nič, ker je preverjena toyotina mašina in dela brez problemov 400.000km in več, potem pa je velika generalka, ki pa stane 160 evrov(če delam sam). Za nov avto je potrebno servise delat na pooblašćčenem servisum, ki pa je za toyoto zelo drag(se razume, da avto potem vedno dela, ne kot na renaultu, kjer ni nujno da boš po servisu naredil še 1.000km).

Če pa še servise upoštevam(pa da so za nov avto samo 3 leta na uradnem servisu, potem pa pri fušarju) bova pa morala voziti 20 let, da bova na istem znesku.


Tko da fantje, ne preveč komplicirat, vsak naj vozi, kar mu paše, v prometu bodite pa strpni.

davidb ::

Ne dam več kot 500.000 sit ali 2000 evrov za avto. Servisi morajo biti pod 50 evrov, poraba mi je pa važna da ni nad 15 litrov bencina.
In tak avto imam.
1600ccm,105M in 130Nm navora. Težak je 1300kg in dolg 368cm.
Redni servis pride 45 evrov, veliki servis (jermeni, vodna pumpa) 130 evrov, poraba je pa 8 litrov po cestah - mešana vožnja, po terenu pa od 14 litrov naprej.




Moj je vreden 2000 evrov, ima 2000ccm, 150km, nevemkolikonavora. Težek cca 1,5-1,6 tone, dolg 472cm
Redni servis vsakih 12.000km preide 5-6l navadne polsintetičnega olja + filter vložek. Vsakih 50-60.000km še kakšna malenkost. Poraba je 9-10l/100km. Ima 300.000km in je star 14let. Šraufam vse sam.
Na leto pride 1.000evrov goriva + 100 - 200evrov stroškov. Plus tisto kar daš državi. Čez 10 - 15 let bom dal toliko, kolikor stane nov osnovni model mini avtov.
Aja, ima ABS, servo, avtomatsko dvojno klimo, sončnostreho, katalizator, airbage, gretje sedežev, tempomat, boardcomputer, PDC, el. sprednje, zadnje šipein streho, centralno daljinsko z vsemi funkcijami zapiranja in varovanja, pa še kaj sem pozabil. Ni to neka kanta in me je bolj sram, ko se vozim z novim ženinim C3jem.

Avto je sredstvo za prevoz in užitke. Samo nagibaš se lahko malo bolj k enemu ali drugemu.

lp
David

jype ::

davidb> Ni to neka kanta in me je bolj sram, ko se vozim z novim ženinim C3jem.

davidb> Avto je sredstvo za prevoz in užitke. Samo nagibaš se lahko malo bolj k enemu ali drugemu.

Pri tebi gre očitno za nekaj drugega.

kixs ::

Ljudje pozabljate, da danes ni toliko problem v denarju, sej so dobri krediti in place tudi niso vec tako slabe. Problem je samo v nasih glavah.

Avto je pa tak al tak ze od nekdaj statusni simbol. Ljudje pa ne razumejo, da ceprav ima ne vem kaksen dober avto, ki ga komaj futra in rihta, da je njegov status se vedno nizek.

Tako kot so druzbeni razredi, tako obstajajo tudi avto razredi. Eni pac to enacijo in se tako slepajo v visji razred - po avtu.

Ni tezko kupit boljsi/drazji avto kot si ga lahko normalno privoscis. Razlika je potem samo v tem, kaj vse moras za to zrtvovat.

Velikokrat je problem tudi v kratkovidnosti in nezmoznosti predvidevanja stroskov. Veliko ljudi potem tako zivi na robu prezivetja, ima pa seveda dober avto.

Nikakor nocem vse dajat v isti kos. So ljudje, ki so sposobni in zasluzijo dosti denarja in imajo po moznosti se sluzben avto. Takemu samo kapo dol.

Seveda tega navadni ljudje ne vidijo, vidijo samo blesceci avto. Ne vidijo pa truda v ozadju, ki pripelje do tega statusa.

Kot sem ze prej napisal. Status, ki ga clovek ima, pripada avto z enakim statusom. Zato obstaja S klasa, 7-ka... itd. Ti avti so naceloma rezervirani samo za pomembneze (direktorje, itd.) in kot taki so za podjetje zelo pomembni. Zato so ti avti vecji, sirsi, tezji... drazji. Vozijo neko vecjo vrednost, ki jo ta avto varuje.

Na koncu je odlocitev vedno samo nasa. Sami "odlocamo" o nasem zivljenju. Sami smo odgovorni za nasa dejanja. Nakup avta seveda spada tudi v to podrocje.

Ker edino sami vemo za kaj potrebujemo avto in koliko denarja imamo, bomo edino sami vedeli kaj rabimo in kaj si lahko privoscimo.

Ker se ze veliko ljudi hvali s svojimi avti, bom napisal samo tole:

Vrednost: 1.000€
Diesel na leto: 1.000€
Letna kilometrina: cca 22.000km
Poraba, ce gre kdo racunat, je cca 4.5L/100km

Izguba vrednosti je minimalna (recimo 10%), servisi so zelo poceni. Imam pac avto samo za voznjo od tocke A do tocke B. Se ne sekiram za imidz - ceprav me vcasih res prime, da bi si kej boljsega nabavil - imam vse moznosti. Ampak, ko grem potem racunat stroske, se NOBEN avto niti malo ne pribliza trenutnim. Vem, avto ni varen, ni udoben - pa ceprav brez problema prevozim 6 ur naenkrat. Ja, kot je ze prej en napisal, vozim KANTO. Sicer pa so itak vsi avti kante - pa brez zamere - pleh je pleh :P

davidb ::

jype: davidb> Ni to neka kanta in me je bolj sram, ko se vozim z novim ženinim C3jem.

davidb> Avto je sredstvo za prevoz in užitke. Samo nagibaš se lahko malo bolj k enemu ali drugemu.

Pri tebi gre očitno za nekaj drugega.

Zadevo si vzel iz konteksta. Problem C3ja je ta, da izpadem tipični zarukani slovenec, ki če nima novega avta je klošar, revež,.... Če bi hotel bi se vozil z novim službenim vozilom, npr. meganom ali kaj podobnega. Pa nočem.

Za statusni simbol in izgled se mi gladko je*e. Avto perem glih parkrat letno, ko je že nujno, koliko zaslužim pa vem sam in se mi ni treba izkazovat z avtom, kar je skoraj obvezno za slovenca. 2x800evrov plače in za kosilo konzerva, ampak važno da je nov opran klio pred hišo.

lp

davidb ::

Pa še nekaj. Raje vozim staro kanto namesto novega "vstavi kar hočeš", in imam pri 30h svoje lastno stanovanje, za katerega mamica ali tatko nista dala nič, ampak sem si ga zaslužil sam. Tržna vrednost stanovanja je 170-200.000evrov. Pa računaj kakšen avto si lahko kupiš, če živiš pri mamici, v kleti, pri ponajemniku, pri punci, ženi.....

jype ::

davidb> Pa še nekaj. Raje vozim staro kanto namesto novega "vstavi kar hočeš"

Verjamem, ampak da bi te moralo bit sram, ker voziš določen avto, se mi pa ne zdi potrebno. Jaz se tudi vozim naokoli z biciklom in nosim trenirke in se vsake toliko časa kdo naprdne in me zmerja s klošarjem - pa me to nič ne gane, ker vem, da bi se v širokem BMWju počutil trikrat bolj butasto, hkrati bi moral pa šparat pri rečeh, ki so zame zelo pomembne.

davidb> Avto perem glih parkrat letno, ko je že nujno, koliko zaslužim pa vem sam in se mi ni treba izkazovat z avtom, kar je skoraj obvezno za slovenca. 2x800evrov plače in za kosilo konzerva, ampak važno da je nov opran klio pred hišo.

Kaj pa vem... Kolikor jaz vidim, si taki praviloma kupijo rabljene Audije ali kakšne druge prestižne znamke. Clio je ena taka utilitaristična škatla kot bivša katrca. Ni drag avto.

Se pa opravičujem, ker sem te narobe razumel - sem mislu, da te je sram vozit C3, ker je premajhen.

davidb ::

davidb> Avto perem glih parkrat letno, ko je že nujno, koliko zaslužim pa vem sam in se mi ni treba izkazovat z avtom, kar je skoraj obvezno za slovenca. 2x800evrov plače in za kosilo konzerva, ampak važno da je nov opran klio pred hišo.

Kaj pa vem... Kolikor jaz vidim, si taki praviloma kupijo rabljene Audije ali kakšne druge prestižne znamke. Clio je ena taka utilitaristična škatla kot bivša katrca. Ni drag avto.

Morda, Clio je kot primer, važno da je nov avto. Nekomu je 10.000evrov dosti za avto. V naših krajih vozijo stare audije in bmwje cigani in bosanci. Pa pardon izrazom in če sem koga užalil. Poznam tipa, ki nima niti 500e plače pa se vozi z novim jarisom. Živi pa da gorje. Ampak on ima nov avto.

Utilitarrririst... je kangoo.



Se pa opravičujem, ker sem te narobe razumel - sem mislu, da te je sram vozit C3, ker je premajhen.

Majhnost mi ne predstavlja oviro. Važna mi je uporabnost...

Čeprav mi gre C3 včasih na živce, ko ne uspem dat notri vse kar sem kupil....

Mimogrede, velik del novih prestižnih avtov je službenih in kupljenim z davkoplačevalskim denarjem. To so moderni direktorji-lopovi.



lp

kixs ::

Mimogrede, velik del novih prestižnih avtov je službenih in kupljenim z davkoplačevalskim denarjem. To so moderni direktorji-lopovi.


S tem se naceloma strinjam. Vendar so lopovi samo v tvojih oceh. Ce ne bi bili sposobni, ne bi prisli na ta polozaj.

Katero sposobnost pa so rabili, da so do tu prisli, je pa drugo vprasanje. Dejstvo je, da so boljsi, bolj iznajdljivi, bolj sposobni od vecine folka. Seveda je nevosljivost tista, ki potem te ljudi oznaci za lopove. Sej lahko tudi so, ampak se naj s tem kdo drug ukvarja, ki je TUDI placan za to!

lp

davidb ::

Mimogrede, velik del novih prestižnih avtov je službenih in kupljenim z davkoplačevalskim denarjem. To so moderni direktorji-lopovi.



S tem se naceloma strinjam. Vendar so lopovi samo v tvojih oceh. Ce ne bi bili sposobni, ne bi prisli na ta polozaj.

Katero sposobnost pa so rabili, da so do tu prisli, je pa drugo vprasanje. Dejstvo je, da so boljsi, bolj iznajdljivi, bolj sposobni od vecine folka. Seveda je nevosljivost tista, ki potem te ljudi oznaci za lopove. Sej lahko tudi so, ampak se naj s tem kdo drug ukvarja, ki je TUDI placan za to!

lp


Tukaj se pa verjetno motiš. V večini primerov so manj pošteni in bolj nesramni od večine folka. glede tistih, ki so plačani za nekaj, pa raje ne izgubljam besed. Vsak, ki je hotel kaj odkrit je bil utišan. Vrana vrani ne izkljuje oči. Ko bi ti vedel koliko namenskih sredstev se podeli med "Dejstvo je, da so boljsi, bolj iznajdljivi, bolj sposobni od vecine folka."

Za prit danes na položaj ne rabiš sposobnosti. Rabiš prijatelja politika in včlanitev v pravo stranko. sposobne rabijo kot delavce, da delajo za njih za 2-3kevrov plače, medtem ko si oni pobirajo mesečno 20-30k evrov procentov. Ne verjameš? Poglej ladje na morju, pa parcele, pa kako so zgrajene hiše. Dopoldne dela "zidar" za podjetje samo da je, popoldne pa pri "poštenem" direktorju istega podjetja za davkoplačevalski denar.
««
6 / 14
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj je velik avto pravilna izbira? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15129977 (27008) knesz
»

Prometna kultura in vozniki dolocenih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
23522239 (16927) lexios
»

Varnost v prometu v odnosu do dimenzij prevoznih sredstev (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14510799 (8493) BluPhenix
»

NCAP - Crash testi (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12215848 (13914) Fizikalko

Več podobnih tem