» »

Diesotto nov koncept bencinsko-dizelskega motorja

Diesotto nov koncept bencinsko-dizelskega motorja

«
1
2

dzinks63 ::

:)) Mercedes je razvil motor, ki pri vžigu in visokih vrtljajih deluje kot bencinski , pri nizkih in srednjih vrtljajih pa kot dizelski motor.
Diesel, without the diesel: Mercedes-Benz debuts DiesOtto

Rezultat pa je neverjtna kombinacija visoke zmogljivosti in male porabe.
  • zavarovalo slike: gzibret ()

LjubimPeezde ::

Če je to res je zadeva precej impresivna.
Še vedno se vidi kdo je gonilo razvoja v avto industriji!0:)

Phoebus ::

Če so ti podatki resnični (1.8 litra, 240 konjev, 6 litrov porabe v S-klasi)...

dzinks63 ::

:)) Še video predstavitev: TecDay Interview: Dr. Karl

2009 Mercedes-Benz S-class DiesOtto

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

LjubimPeezde ::

aja da ne pozabim
NORO.
Če to res drži bo S klasa mela mal večjo porabo od Toyote Prius ki ima nekak 2.4x manj konjev. Da ne omenjamo kilažo S klase ki je DAAALEČ nad Prisuovo in podobnimi.
Če niso le bučke in bo dejansko kombinirana vožnja z enimi 6-8 litri je to praktično za današnje razmere AMAZING (za tak motor ob taki kilaži bi bilo še čez 10 litrov precej malo0:) ).
Evolucija (če niso bučke) definitivno>:D

A. Smith ::

"controlled auto ignition"

Se pravi, se namesto deflagracij v motorju odvijajo detonacije, tako kot pri dizlih.

Ugibam, ampak a ni potrebna za to bistveno višja kompresija, kot pri dizlu?
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

jest10 ::

Ne. Tukaj je potrebna nižja kompresija. Saj že v "običnih" motorjih prihaja do samovžiga zaradi kompresije, če ima gorivo premalo oktanov za določen motor

WarpedGone ::

Vsekakor impresivno. Ampak. Motor je ***zakompliciran*** "u božju mater". Upa kdo ocenit kolk premikajočih se delov vsebuje? Raznoraznih senzorjev in ventilov? Stvar bo mogoče na voljo u najvišjem razredu avtomobilov kjer cena ni problem. Boš v nakupni ceni plačal tri motorje, ki ti jih bojo potem v 15 letnem garancijskem obdobju brezplačno zamenjal. Verjetno (malo?) pretiravam ampak MB bo mogoče uspel narest stvar "zanesljivo" ker cena ni tak problem. Kak FIAT? Renault? Amerika? Ma jok.

To so vse brce umirajočega konja (nafta, bencin). Električni motor je sestavljen iz enega premikajočega dela. Beat that.
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

No ja, še zmeraj imaš višjo gostoto energije v bencinu/dizlu. Da ne omenjam razvejane distribucije in hitrega polnjenja.

Drugače je pa vsak bencinar/dizel kompliciran. Najmanj je wankel, ki pa ima druge probleme...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Gavran ::

Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

dzinks63 ::

:)) GDI motor še vedno dela s svečkami, ta motor pa v srednjem režimu dela brez pomoči svečk, z samovžigom , pač kot dizel.

LjubimPeezde ::

Če upoštevamo da ima najšibkejši dizel iz S klase porabo okrog 8.5 litrov kombinirane vožnje je to zares impresivno.

To so vse brce umirajočega konja (nafta, bencin). Električni motor je sestavljen iz enega premikajočega dela. Beat that.

So pa na drugi strani precej veliki problemi

Tilen ::

Sicer s ne spoznam preveč na te zadeve ampak mi že v osnovi nekaj ne štima. Kako ima lahko dizelski motor več porabe od kombiniranega bencinsko-dizelskega?
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

A. Smith ::

Diesotto kuri samo neosvinčen bencin.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Azrael ::

V bistvu gre tu, do amena zakomplicirano, posebno izvedbo Diesel motorja, ki je bila v 30. letih prejšnjega stoletja znana kot Hesselmannov motor. Motor z direktnim vbrizgavanjem, ki je delal lahko na bencin ali pa tudi težja goriva. Imel je nekaj prednosti, vendar se takrat ni obnesel. Sken iz knjige Prof. ing. Albert Struna: Avtomobil (1951):

Dvomim v uspeh tega MB poskusa, ampak lepo, da spet odkrivajo in izboljšujejo stare finte. Le kdo bo ugiznil v dokaj zapostavljkeno področje dvotaktnih strojev? Zadnji veliki na tem področju je bil DKW.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

edge540 ::

Tudi VW dela na tem, tako da očitno stvar ima nek potencial. Če sem prav razumel, so to hoteli narediti že prej, ampak je zaradi same zapletenosti motorja bilo v praksi nemogoče. Zdaj pa je nek napredek na tem področju.

Volkswagen has revealed details about some of its upcoming technologies planned for its cars, with most of the spotlight centered on more eco-friendly engines. First up is a new Combined Combustion System (CCS) engine technology. Similar to diesel units, CCS mixes the fuel and air ‘homogeneously’ inside the engine, which in effect removes any trace of soot and reduces polluting nitrogen oxides. CCS also requires a synthetic fuel for optimal results. The new fuel, called SynFuel, is derived from natural gas and is currently under development by several carmakers.

Another engine technology is Gasoline Compression Ignition system, which promises to be as clean as petrol motors but as efficient as diesels. GCI works by using spark plugs during start-up and hard acceleration, but relying on sparkless compression ignition, like a diesel, during low load situations, such as cruising on a highway. Both the CCS and GCI is planned to be introduced into production cars by 2015.

icko ::

Raje naj japoncem šenkajo tehnologijo in prototipe bodo vsaj naredili tako kot je treba. Ker v nasprotnem primiru se bo drastično povečalo število Mercedesovih vozil na odstavnem pasu.
Cdi tehnologija obstaja v masovni proizvodnji že od leta 1999 pa pri mercedesu še zmeraj vse crkuje tako da trokraka zvezda ni več sinonim za kvaliteto. Žal.

Boeing ::

Hehe, dobra ideja... samo da japonci bojo gor obesli še kak elektromotor ali dva, pa bo stvar pila še 3 litre manj >:D
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

LjubimPeezde ::

Raje naj japoncem šenkajo tehnologijo in prototipe bodo vsaj naredili tako kot je treba. Ker v nasprotnem primiru se bo drastično povečalo število Mercedesovih vozil na odstavnem pasu.

Kakor vem je veliko Priusov obtičalo na cesti...

edge540 ::

Hibridi so v kombinaciji z malimi bencinskimi motorji težka neumnost (s Priusom na čelu). Splačajo se pri velikih limuzinah in SUVjih, v kombinacijah z močnimi bencinskimi motorji. Tam je prihranek goriva na tak način opazen. Za majhne avtomobile so najboljša rešitev turbodizelski motorji. Skurijo manj kot konkurenčni hibridi. Da se o cenah ne pogovarjamo.

Zna pa se stvar obrnit, ko pridejo dizelski hibridi. Ampak na to bomo še čakali 3, 4 leta.

sidd ::

@icko: pri trokraki zvezdi ne delajo več avtomobilov kot nekoč. Včasih so izdelovali avtomobile, kateri je bil to tvoj zadnji(če si ga kupil), saj so zdržali dosti dlje kot starejša gospoda, ki jih je kupovala.

@Raptor001: se strinjam...
no idea for signature
signed
I

Boeing ::

Raptor001 in podobno misleči, ste _rahlo_ v zmoti.

No, po pravici povedano, kar precej :)


Tono in pol težek avto s 145 konji pije povprečno 8 litrov. Prius (ko si se že obesil nanj - zakaj nihče ne omenja civica hibrida?) pri isti tonaži in isti moči pije realno 4.8-5 litrov - če pije več, ga ne znaš vozit.

3 litri porabe se ne splačajo ? To je like 35% oz. 1/3 ?



Pa nebi tule offtopic, ker tema o hibridih že obstaja, in to precej dobra.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boeing ()

edge540 ::

Dobro, da ne bomo preveč offtopic, naj povem samo še to.

Ja, Prius ima skupno (oba motorja) 145 konjev in zahvaljujoč elektru lep navor. Vozi ga ti tako, da boš te konje koristil, pa ti bo pil 10 litrov. Če pa voziš ves čas med 1500 in 2500 obrati, pa pije 5 litrov ja. Me zanima koliko ljudi je navdušenih, da morajo za približno obljubljeno porabo (ki je mimogrede skoraj noben še ni uspel doseči) voziti kot stare babice. Ampak glej ga zlomka, koliko pa pijejo VW turbodizli? Ja, tisti dvoliterski, 140 konjski, recimo v Golfu, ki je po velikosti nekje okoli Priusa (in tehta manj zaradi odsotnosti baterij ter ima mnogo boljše vozne lastnosti): 5,5 litra. Manj navite verzije pa še manj. To pa je že poraba Priusa.

Če se pa počutiš dobro, ker voziš ''zelen'' avto, pa izvoli:)

LjubimPeezde ::

Po testu na Siolu ima Prius sodeč kombinirano moč 112KM. Ne vem od kje vam 140:\
Masa praznega je pa 1300kg....Poraba na testu pa 6.1 litra. Tisto 5 je bolj kot ne
Ne vem kje folku to o green avtu ko pa nek varčen dizel ne porabi dost več. Tejle hibridi so bolj kot ne nateg. Tistih 4,3 kombinirano kakor razglašuje tovarna pa je itak za, kakor so povedali -> stare mamce!

Pa prištejmo tem podatkov od Mečke še kak liter - 2 (3) gor in kaj dobimo: 2.4x skor večja moč od Priusa. S klasa tehta precej več!

sedaj pa
3 litri porabe se ne splačajo ? To je like 35% oz. 1/3 ?

Daj motor od Priusa v MB S klaso. Bo še vedno pilo okrog 5 litrov? NOT

Boeing ::

Raptor, nič osebnega, pa vendar si v silnem zagonu sam sebe postavil na laž :)

Me zanima koliko ljudi je navdušenih, da morajo za približno obljubljeno porabo (ki je mimogrede skoraj noben še ni uspel doseči) voziti kot stare babice.

Seveda, golf pa tistih 5.5 litrov doseže mimogrede, med gas-bremza-gas-bremza vožnjo, a :)

Vozi golfa kot stara baba, pa ti bo pil 5.5 - bi verjel. Vozi priusa čisto normalno (po omejitvah), pa ti bo pil 5.

Vozi golfa malo bolj "športno", pa ti bo žrl 8, prius pa 6. Dizl gor, dizl dol.

S tem da je golf pol lažji in nič kaj pretirano cenejši. In manj udoben. Pa še smrdi in ropota čisto v stilu traktorjev, prius pa je neslišen, ko/če je to pomembno. Pa še vw ni.


Je pa zanimivo, kako v nebo kujete porabo dizlskih golfov. S službenim kombijem (2006 ford tranzit, 2,2 tdci) z dvojnimi zadnjimi kolesi, polno naloženim (slabe 3 tone) in s povprečno hitrostjo dobrih 70 (za tako konfiguracijo kar precej) - pa hudič žre 7-7.2 po bord computru. Nekaj tu ne štima - jaz se nisem zatipkal.


edit: daj motor od lexusa gs450h (3.5 v6 + e) v S klaso. Kaj dobiš ?

Izstrelek s 340 konji in 6l porabe. Pa še ropota ne kot traktor.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boeing ()

Brane2 ::

Kot sem jaz spremljal te zadeve, je nek splošni feeling glede Priusa veliko slabši od začetnega navdušenja.

Govora je bilo celo o nekakšnih tožbah s strani nezadovoljnih uproabnikov zaradi preveč "polepšane" porabe.

Tudi nekaj analiz sem prebral, ki kažejo to in take zadeve kot precej velik politični zajeb.

Čisto tako skozi tehniko gledano bi se kar strinjal s tem.

Ni videt tehnične izplačljivosti tega početja. Full enih motorjev, kup problematičnih baterij itd in vse to za veliko dražji in bolj kompliciran avto z ne ravno jasnimi prednostmi.

Sam bi raje ta denar namesto v ekstra motorje in akumulatorje vložil en hudo dober, dodelan dizel iz dobrih, sodobnih materialov.

Po moje bi taka optimizacija postavila stvari v zlato sredino.
On the journey of life, I chose the psycho path.

edge540 ::

>>Vozi golfa kot stara baba, pa ti bo pil 5.5 - bi verjel. Vozi priusa čisto normalno (po omejitvah), pa ti bo pil 5.
>>Vozi golfa malo bolj "športno", pa ti bo žrl 8, prius pa 6. Dizl gor, dizl dol.

No evo, lepo da si sam ugotovil da je ob lepi vožnji enako. Če gledaš samo na porabo pa menda ja ne voziš športno ne? Poleg tega, ko sprazniš baterijo, bo od tistega ''športno'' ostalo samo še š.

>>S tem da je golf pol lažji in nič kaj pretirano cenejši. In manj udoben. Pa še smrdi in ropota čisto v stilu traktorjev, prius pa je neslišen, ko/če je to pomembno. Pa še vw ni.

Kup subjektivnih ocen, ki niso vredne, da bi o njih razpravljali. Kar tebi pomeni majn udobno, je za mene podvozje, ki bolje leži na cesti. Če te pa moti hrup, potem pa vsekakor rabiš Priusa:)

icko ::

@sidd
Lastil sem si 200cdi 2000l, saj sem predvideval da bodo porodne težave odpravljene. Žal ni bilo tako. Pregovorno neuničljivi W124 je bil poslednji mohikanec svoje sorte.
Takratni predsednik uprave Daimler-Chrysler Jurgen Schremp je ob poroki mb-chrysler želel Mb vrniti na prestol najboljšega in je temu primerno tudi oklestil dobiek za težke milijone €. Ampak mehanik mi je pred kratkim pokazal pokvarjene rezervne dela cdi tehnologije ki jih zlaga v skladovnico kot drva in to od letnikov 2004 dalje.
V kolikor poznaš koga od mehanikov na AC ti bodo povedali kakšno je stanje v resnici.

[----brisan offtopic del---]


lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

WarpedGone ::

Problem priusa je, da je precej drugačen od "običajnih" avomobilov. Ljudje so navajeni, da avtomobili v mestu požgejo več, ko pa grejo 'na daljše ture' pa da povprečna poraba pade. No, pri priusu zna biti to ravno obratno. V mestu pride do izraza elektromotor, ki je sposobn regeneracije - ob zaviranju shranjuje nekaj energije in jo nato porabi pri pospeševanju. Tako povprečna poraba pri stop-n-go vožnji v mestu precej pade. Dolga tura je pa druga zgodba. Baterija je hitro prazna ker zaviranja ni ravno veliko in vso breme prevzame za tak avtomobil mizerni bencinski motor. Poraba gre nujno v višave. Prius se splača za otroke v vrtec furat in v trgovino hodit. Dnevno delat z njim po 150km na AC je pa čista zguba.

Sicer pa, nizka poraba je šele posredni namen Priusa oz. njegovega hibridnega motorja. Osnovni namen takega motorja je bil ZMANJŠANJE EMISIJ in tukaj blesti. Nižja povprečna poraba je le stranska posledica. Vsekakor se bi z diesel-hibridom poraba zmanjšala, vendar pa bi se povečale emisije raznoraznih svinjarij (ne mislim CO2). Toyota zato tudi nima nobenega namena narest diesel-hibrida.
Zbogom in hvala za vse ribe

Boeing ::

Raptor, s-max (oz. novi mondeo, če hočeš) je bistveno bolj udoben kot neki golf, pa se ob tem neprimerno bolje drži ceste. Prvo je resda subjektivno, o slednjem se pa verjetno strinjava, allright ?
In, med voziti kot "stara baba" in "lepo" je razlika.

WarpedOne pa je zopet zadel bistvo, ki ga meni ni uspelo.
V izogib navedenih problemov (kar je, roko na srce, opazila tudi toyota), bo imel 2008(9?) prius 1.8 turbo motor s cca 100 konji in isto porabo kot zdajšnji 1.5 - bojda. Zraven seveda pašejo še močnejši elektromotorji (govori se o 80kw napram zdajšnjih 50) in nekih doteranih ni-mh akumulatorjih - lipo bojda v začetku ne pridejo v poštev, ker menda z njimi še ni dovolj izkušenj.


Brane2, po svoje imaš prav. Ampak politika ni še nikol rešla nobenih problemov...
Doterani dizli - hja, saj so prototipi, ki so zelo lahki, zelo malo pijejo, malo ropotajo in še manj smrdijo... pa so tam, 4-5x dražji kakor bi lahko bili za serijo :) + še vedno ostajaš na v osnovi 100 let starem principu in mečeš energijo skozi okno pri bremzanju.

Vse lepo in prav, a to ni to, v čemer bi se jaz želel vozit čez 20, 30 let. Takrat bi se jaz vozil na elektriko.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boeing ()

Azrael ::

Saj se že sedaj lahko voziš na elektriko. Gomulka je pravi stroj za to uživancijo...

Sedaj pa reneje

Problema vseh teh konceptov in odkrivanja starih pozabljenih rešitev sta dva:

1. Proizvodna cena
2. Zanesljivost

Zato se še vedno uporabljajo tehnologije in motorji, ki imajo korenine stare že več kot stoletje. Zanesljivost v Evropi ne igra take vloge, kot v ZDA, kjer vedo, da avto ne sme omagati na cesti, razen če dolgo časa delaš vse narobe.

Temu primerno je več poskusov na stari celini in Japonskem. Kakšnih revolucionarnih dosežkov pa ni, le za odtenek manjša poraba in kompliciranje vsepovsod, trajnosti in manjšega onesnaževanja, ki ga vsi povdarjajo pa vsekakor ni.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::

Pač mečeš energijo stran pri bremzanju.

Pa tudi to sploh ni nujno btw in tudi za to ne rabiš elektromotorjev.

Pač bremzaš z motorjem in ga v tem času uporabljaš kot zračni kompresor in zrak potiskaš v poseben rezervoar.

Ko je bremzanja konec, pa ta zrak spustiš čez motor- po potrebi brez goriva in dobiš pnevmatsko energijo nazaj...

Kar se električnega avta tiče je fajn, ampak do njega te ne bodo pripeljali hibridi.

Ko bodo spodobne, poceni in trajne baterije na voljo in ko bo na voljo poceni energija za njihovo filanje, boš v parih mesecih imel zelo luštnih elektroavtomobilčkov k do dreka.

Do takrat pa elektropogon nima kaj dosti smisla...
On the journey of life, I chose the psycho path.

LjubimPeezde ::

Takrat bi se jaz vozil na elektriko.

Seveda, vendar bo potrebno zgraditi kako jedrsko ali dve samo za potrebe vozil>:D

Morda kdo ve koliko naj bi bila življenjska doba baterije pri Priusu in koliko stane menjava izrabljene?

Pujcek ::

na japonskem so dizli v mestu prepovedani in prius in podobni avtomobili so se razvili prav zato... sicer pa kot ze receno ima dober dizel priblizno isto porabo kot prius ampak bolj svinjajo...
:)

WarpedGone ::

>> Seveda, vendar bo potrebno zgraditi kako jedrsko ali dve samo za potrebe vozi

Tole postane res, ko delež električnih vozil doseže nek znaten in zelo opazen %. Dokler jih je pa manj kot to (točne meje ne poznam, ve kdo?) je pa elektrike vrh glave dovolj.

Zakaj?

Ker se z avtomobili v veliki večini vozimo podnevi, ponoči pa stojijo. Zato in ker je ponoči elektrika cenejša, se bodo električni avtomobili polnili ponoči. Obstoječe elektrane pa so ponoči obremenjene nekje okrog ene tretjine. Dve tretjini kapacitete pa gredo v luft. Idealno za polnjene avtomobilov. Vsaj ne bo potrebno staviti akumulacijskih elektrarn.
Zbogom in hvala za vse ribe

LjubimPeezde ::

S tistim sem misliv ob predpogoju da bi "vsi" furali na elektriko.
To bo smrt za aktiviste>:D Po eni strani se bi radi vozili na elektriko zaradi neonesnaževanja okolja, po drugi strani so pa proti jedrskim elektrarnam. Eno opcijo bodo morali črtati iz seznama "I hate:">:D

Boeing ::

Jaz sem zelo ZA nuklearke. Naredijo bistveno manj škode kot enako močna plinska ali, bognedaj, elektrarna na premog.

Nova baterija za priusa pa naj bi stala cca 1000$, s tem da dobiš 100$ rabata, ko prineseš staro nazaj. Ni prehud strošek, glede na to da naj bi držale 10 let.


Brane - pa si ti prepričan, da je kaj takega tehnično uresničljivo oz. mi znaš pokazat na kak že delujoč (vsaj) prototip ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

A. Smith ::

Jaz hibridov še ne bi odpisal.

Prius sicer ni nek biser, ampak Prius je začetek. Zagotovo bodo pri njem izboljšali izkoristek, najboljši hibridi pa (po mojem skromnem mnenju) ne bodo delali na tak princip, kot Toyotini. Volvo je že dlje nazaj napovedal hibridni C30, ki bo predstavljen konec leta.

Gre za princip, kjer dizelski generator napaja baterije, te pa gonijo elektromotorje.

>>>Vsekakor se bi z diesel-hibridom poraba zmanjšala, vendar pa bi se povečale emisije raznoraznih svinjarij (ne mislim CO2).

Seveda bo tehnologija bolj umazana, ampak utegne biti cenejša! In to bo nakoncu tisto, kar lahko prepriča kupce. Če se bodo avtomobili izkazali za učinkovitejše in cenejše od bencinarjev in dizlašev, bo to pomenilo njihov bliskovit vzpon. Uveljavili se bodo veliko hitreje od avtomobilov na avtomobilski plin ali vodik. Ker je oskrbovalna mreža z nafto že razširjena.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

WarpedGone ::

Em, zakaj bi bil pa diesel-hibrid cenejši od bencin-hibrida?
Prej bi pričakoval obratno, ker bojo na dieslerja sigurno naštimali turbino, intercooler, filter prašnih delcev, dvojni katalizator, 4 ventilsko tehniko, etc. Se pravi HiTech diesel stroj, da ja zmanjšajo izpuste.
Zbogom in hvala za vse ribe

sidd ::

. Upa kdo ocenit kolk premikajočih se delov vsebuje?


Pomoje preko 10000 delov...sicer pa se mi ne da iskat ali preverit podatka, mi naredi kdo oslugo in naredi to namesto mene? :8)


Gre za princip, kjer dizelski generator napaja baterije, te pa gonijo elektromotorje.


podobno idejo ima/je imela ameriška vojska za svoje hummerje (4 el. motorje v kolesa, pa en mali agregatek gor. zelo zanimiv koncept)

Seveda bo tehnologija bolj umazana, ampak utegne biti cenejša! In to bo nakoncu tisto, kar lahko prepriča kupce. Če se bodo avtomobili izkazali za učinkovitejše in cenejše od bencinarjev in dizlašev, bo to pomenilo njihov bliskovit vzpon. Uveljavili se bodo veliko hitreje od avtomobilov na avtomobilski plin ali vodik. Ker je oskrbovalna mreža z nafto že razširjena.


Če je bolj umazana, je jaz v Evropi in še kje ne bi pričakoval. Še kitajci prihajajo počasi k pameti, da "vlki" avti niso idealni. Porabo bi se že dalo zelo zmanjšat, samo kaj ko morjo pazit na zelene zraven.


lp
no idea for signature
signed
I

darkolord ::

podobno idejo ima/je imela ameriška vojska za svoje hummerje

tko delajo dizelske lokomotive :)

Edit:

novejši dizelski motorji (s filtri, ki imajo skoraj 100% učinkovitost) so že precej čistejši kot stari... V Evropi je dizlov ogromno, dizel hibrid bi pa itak bil še čistejši od navadnih dizlov. Glede CO2 so pa dizli že čistejši kot bencinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

A. Smith ::

>>>Em, zakaj bi bil pa diesel-hibrid cenejši od bencin-hibrida?
Prej bi pričakoval obratno, ker bojo na dieslerja sigurno naštimali turbino, intercooler, filter prašnih delcev, dvojni katalizator, 4 ventilsko tehniko, etc. Se pravi HiTech diesel stroj, da ja zmanjšajo izpuste.

Ne za izdelat, ampak glede porabe, se pravi dolgoročno.

Je pa tako - generator za filat baterije bo deloval na bistveno manjšem območju vrtljajev (morda bodo kar konstantni), zato bo tudi izvedba motorja enostavnejša. Nekaj tehnologije bo, ampak filtri so že razviti in ne vem, zakaj bi morali mašino bistveno podražiti.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

dzinks63 ::

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

sidd ::

Je pa tako - generator za filat baterije bo deloval na bistveno manjšem območju vrtljajev (morda bodo kar konstantni), zato bo tudi izvedba motorja enostavnejša. Nekaj tehnologije bo, ampak filtri so že razviti in ne vem, zakaj bi morali mašino bistveno podražiti.


mnja, na pamet govorim, samo se mi zdi, da bi lahko naredili dosti učinkovitejši motor/generator, kot pa so sedaj motorji/pogonski agregati za vozila. Manjša poraba, čistejši, lažji, preprostejši, cenejši. Bi blo treba malo poračunat tole, definitivno. Se pa bi tak koncept dosti bolj dopade, kot pa da imam 100kg+ baterij v avtomobilu, kar predstavlja v bistvu mrtvo težo, ki jo vozim naokoli. Podobno je z aluminijem.

tko delajo dizelske lokomotive

na lokomotive pa sem čisto pozabil! my bad :8)


je pa tud vojska prišla gor, kaj je dobro. Imajo manjšo porabo(pomeni manj supply-ja, večjo okretnost), manjšo toplotno in zvočno izpostavljanje, ...

tetji in četrti odstavek recimo
no idea for signature
signed
I

Brane2 ::

Je pa tako - generator za filat baterije bo deloval na bistveno manjšem območju vrtljajev (morda bodo kar konstantni), zato bo tudi izvedba motorja enostavnejša. Nekaj tehnologije bo, ampak filtri so že razviti in ne vem, zakaj bi morali mašino bistveno podražiti.


Tu je en "problemček" -izgube. Solidni trifazni DC motorji s tranzistorkim krmiljenjem dosegajo izkoristke 90% mislim da netto- brez izgub v elektroniki, sicer pa nekje 85% čez vse skupaj.
Na podoben izkoristek lahko računaš pri generaciji elektrike z generatorjem.

Če to dvoje zmnožiš, dobiš procent končni procent energije, ki jo je na svoji osi ustvaril bencinar/dizel, ki bo prišel do koles ali 0,85x0,85= 72%-

Se pravi, pri konverziji si izgubil malo več kot 25% tega, kar si dobil iz osnovnega motorja.

In še to je pri taki osnovni shemi, če v igro ne vpletaš akumulatorjev.

Če pa bi rad to energijo shranil in jo uporabil pozneje, moraš upoštevati tudi izgubo energije ob filanju in praznjenju akuja.

Ta je jako odvisna od hitrosti polnjenja in praznjenja a sedaj vzemimo za ta primer jako optimistično oceno 90%.

V tem primeru je končni izkoristek : 0,85 x 0,85 x 0,9 x 0,9 = 58%, se pravi izgubil si praktično skoraj pol. :\
On the journey of life, I chose the psycho path.

Luka Percic ::

Ta pol ti ne pove nič. S čim pa primerjaš?

Brane2 ::

S sitemom brez tega sklopa.


Tak sklop se ti splača torej v grobem tam, kjer bi brez njega dizel motor sam zase izgubil več kot četrtino izkoristka.

Tu jasno ne govorimo o variantah, pri katerih z bremzanjem skladiščiš energijo, da jo boš uporabil pozneje- pri teh je zaradi izkoristka polnjenja/praznjenaj akumulatorjev ta razkorak še večji.

Seveda mora biti vmes še nekaj "lufta", saj ne boš plačal dragih motorjev in baterij, da si okrog pozitivne nule, pa smo tam- pri vprašanju izplačljivosti.
On the journey of life, I chose the psycho path.

edge540 ::

Glede Volvovega C30 - govora je o plug in hibridu. Če ga boš uporabljal za mestni avto in bo generator samo za backup, potem niti ni tako zelo važen izkoristek.

sidd ::

@Brane2: samo si upošteval, da motor, ki poganja generator, in motor, ki direkt poganja avtomogil, niti približno nista ista, oziroma ju ne moreš kar enačit. Kaj pa če bi za gnanje generatorja uporabili majhno plinsko turbino(prirejeno različico, kot jo nameravajo uporabiti za prenosnike) + nekaj malega baterij(res osnovno). Pomoje se ne da kar tako enačit, se pa strinjam da prihaja do kar nekaj izgub. Sicer pa hej, tudi pri mehanskem prenosu imamo izgube.
no idea for signature
signed
I

Brane2 ::

Saj ju ne enačim. JE pa vprašanje če sta lahko res tako različna, da bo tvoj motor imel vsaj 25% večji izkoristek od mojega, pa raje več, da upravičiš ves extra HW v avtu...
On the journey of life, I chose the psycho path.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Boste menjal avto zaradi podražitve goriva (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
629102168 (91268) Ziga Dolhar
»

Hibridno vozilo...

Oddelek: Loža
112979 (2756) energetik
»

Toyota Prius - mnenja, ocene (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
21728374 (20963) Stepni Volk
»

Test zanesljivosti Priusa II (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
539836 (8533) Stepni Volk

Več podobnih tem