» »

Toyota Prius - mnenja, ocene

Toyota Prius - mnenja, ocene

1 2 3
4
5

Myth ::

Ja, a si ti pomislil od kod pa nafta nastaja? Tista zemljišča, kjer zdaj več ne pumpajo nafte bodo čez nekaj let spet imel nafo. :) (če so meni to prav razložili. kako pa nastaja me ne sprašujte)
¤ Space is Mystery. And Myth is on Earth. ¤

Gandalfar ::

Nekaj let as in .. par tisoc let ane

BigWhale ::

Nafte bo 'zmanjkalo' ce jo bo zaradi umetno ustvarjenega 'oil peak' efekta. Ko bojo vsi tako hudicevo sparali, ker se bodo vsi bali, da jo bo zmanjkalo, cene bodo poletele v visave in vsi bodo samo zaloge delali, prodajal pa ne bo nihce.

To bi se v teoriji lahko zgodilo.

Da bi je pa res zmanjkalo, ja no, tudi to se lahko zgodi. Samo dvomim, da tako hitro. Mogoce, ce se poraba potroji vsako leto ali kaka podobna bizarna zadeva.

Stepni Volk ::

V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je prišla prva naftna kriza in posledično najbolj grešna beseda avtomobilizma: ekonomičnost, so že z velikim pompom napovedovali, da nafte čez 50l ne bo več. To je bilo pred 30 leti!
Medtem so namreč odkrili nova nahajališča oz. začeli izkoriščati znana nahajališča, ki jih pred tem ni bilo rentabilno izkoriščati (severno morje). Tudi tehnologije vrtanja in pridobivanja nafte napredujeta.
Novi viri energije se tudi pogosto uporabljajo in nenazadnje je premog še vedno tu (tega bi moralo tudi že zdavnaj zmanjkati).

Glede nafte same, se prerekajo tudi znanstveniki ali je biološkega izvora ali mineralnega. Če je slednje, se pač obnavlja. Vprašanje je le ali dovolj hitro.

TEORIJA ZAROTE
Američani počasi dobivajo vsa najdišča v svoje roke. S tem imajo popolni nadzor tako nad nafto, kot nad informacijah o njej. Tako si lahko "zmislijo", da nafte ni več. Naredijo preplah in vsa avtomobilska industrija presedla na vodik in gorivne celice.
Z nadzorom nafte "za jajca" držijo tudi rastočega velikana Kitajsko, kot ekonomske nasprotnike: Japonska, Nemčija...

Realno gledano, je za prebivalce zemlje dobro, če imamo več različnih goriv in virov energije. Toda to je v nasprotju z globalisti: "Ein Kraftstoff für ein Planet."
Naftni nacisti poskušajo torej tisto, kar so določeni osebki poskušali na nacinalni osnovi.
In seveda Toyota Prius k celotni psihozi samo dodaja plamen k že gorečemu ognju "pomanjkanja nafte".
Po drugi strani pa navidezno igra na anti-globalistične karte: okoljevarstvenost. Pravim navidezno, kar le redkim osebkom vklije misel:Zakaj se moramo voziti na nafto, če imamo čistejše vire energije?

Tako, da Cankarjev opis za slovence očitno velja za ves svet. On ga je videl bolj malo. Tako smo vsi hlapci, ki čakamo, kaj nam bodo povedali godpodarji...

P.S. BTW najrentabilnejše pridobivanje vodika je spet vezan na nafto: zemeljski plin.

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

Volk: neglede na vse teorije zarote, možne ali ne-možne, nafte enkrat definitivno BO zmanjkalo, neglede na to, ali je mineralnega ali bio izvora. Dnevno se načrpa cca 25 milijonov sodčkov nafte. Tudi če se (hipotetično) nafta obnavlja, se ne obnavlja s tako brzino. Niti slučajno ne.

Zato je dobro, da se razvija čistejša tehnologija. Ne pravim, da bomo postali totalno neodvisni od nafte, ampak če bi pa doterali tehnologijo v toliko, da bi se pri zdajšnjih zmogljivostih nekoč vozili na liter ali dva /100km, potem je to vsekakor dobro, in tega mi ne moreš zanikati, ali pač ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Stepni Volk ::

Seveda lahko zanikam. Vsak 147 kitajec ima vozilo in vsak 200 indijec (vir Auto Bild).
Četudi naredimo vozila, ki bodo trošila 1 liter, ter se omenjena naroda (Kitajska je že sedaj večji trg od Nemčije), motorizirata na nivo zahoda v sedemdesetih letih = ISDN = It Still Does Nothing. Poraba bo vseeno zrasla. Tudi v 70-tih niso predvidevali, da bo toliko avtomobilov. Kar poglej koliko parkirišč / garaž premorejo stanovanjske zgradbe zgrajene v tistem obdobju... in kakšen je noramtiv danes.
Vzami isti faktor in stori enako z Azijo = KAAABUM :)

In kot že rečeno v tej temi, povprečna SLO hiša porabi več nafte, kot avtomobili hišnih lastnikov.

Rešitev, torej ni Prius, temveč: atomska energija (JE), hidro elektrarne (HE), Termo elektrarna (TE), sončna energija, toplotne črpalke, leseni peleti, veter, premog, nafta...
Prius je le majhen, zelo droben del, a ne nepomemben. Gre za premik v mišljenju glede porabe, če bi šel še glede velikosti (SMART), ter CAR-SHARE-inga, bi bili res na konju.

Zgodovina sprememb…

Gandalfar ::

Stepni Volk: povej mi kaj je tako sijanjega na TE?

Boeing ::

Volk: ne razumeš. Kitajci in Indijci se bojo zmotorizirali slej ko prej, to je dejstvo.

Problem je, če nam do takrat ne bo uspelo nardit ene pametne tehnologije, da bo poraba nafte kljub povečanemu prometu ostala na približno isti ravni. Če bo, kul. Če ne bo... no, potem se bomo začeli dušiti. Dobesedno.

Prius je prvi korak v tej smeri.

Sm(a)rt je pa s svojo velikostjo neuporaben, upam da se zavedaš tega. Car share prav tako odpade.

TE so ogabno smrdljive, požrešne in onesnažujejo. Če že, potem pride v poštev pospešena gradnja nukleark in HE, ne glede na "okoljevarstvenike".
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Daedalus ::

Nuklearke, prosim. Reke se naj pustijo kr lepo pri miru, ker ena HE niti pod razno ni primerljiva z JE.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

glinik ::

Ko smo ze pri varcnih avtomobilih. Tole je pravi avto, glede ekonomicnosti klik.

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

Myth ::

En tak nevmesen komentar (offtopic). Če samo primerjate železnice so Kitajci (al Japonci) kar nekaj let že v prihodnosti. :)
¤ Space is Mystery. And Myth is on Earth. ¤

Boeing ::

Mr|ce, maš prav. Totalno neumesten komentar.

Sploh pa tistega kitajskega Maglev-a so naredili in zgradili Nemci. Čisto tako mimogrede. Maglev GmbH :)



Kakorkoli, glinik, vodik še lep čas ne bo uporaben. Je pa zanimivo, valjda.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Ziga Dolhar ::

Ena nevmesna. ;)

Kako na tale glinikov avto montiraš ketne? 0:)
Legal systems are not supposed to be efficient. They are
designed to ensure that innocent people are not found guilty.
If that requires inefficiencies, so be it.

glinik ::

Kako mu montiras ketne? Jaz bi mu dal gor BMX gume :D :D In bi dobil varcnega Tomo Vinkovica :D

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

Stepni Volk ::

Gandalfar - TE ne kurijo nafte.

Boeing, na 30.str zadnjega Auto Bild-a (št.25, 24.6.2005), se na sliki prešerno smeji Hiroshi Okuda, šef Toyote,s široko razpeto srajco. Vodstvo Toyote se ja namreč odločilo temperiranje klimatskih naprav zvišati iz 25C na 27,5C. Zato tudi dovolijo svojim zaposlenim, da na delovno mesto pridejo brez kravat.
Akcijo so poimenovali "Cool Biz" in bodo z njo privarčevali 300'000'000 litrov kurilnega olja.

Gandalfar ::

Stepni Volk: in kaj ti je tako vsec na premogu in nafti, ki jo porabijo ladje, ki ta premog vozijo sem?

kolesar ::

Se en malo manj off-topic:
Koliko pa kej porabi Smart (ForTwo) v praksi? Kaj pa bolha, poljski Fiat?
(s Priusom itak v nobenem pogledu ni primerjave, zato ni treba tega ponovno poudarjat)
Vsi na kolo za zdravo telo.

IceIceBaby ::

Za spremembo eno "on topic" vprašanje :D

A je že kdo kupil ali vsaj vozil Priusa v zadnjem času ? Zanima me kako se zadeva obnese na avtocesti, pri daljših potovanjih. Pa kako se obnese v načinu kjer delujeta samo elektromotorja ? Koliko km lahko narediš samo na štrom in kako se obnese po mestu v tem načinu.

Sej grem na testno vožnjo v kratkem, ampak me zanima vaše mnenje :)

Drugače je pa prius zakon, vsaj po tem kar sem na netu prebral. Tudi cena ni pretirana. Prej sem prebral, da ga nekateri primerjate z golfom. Golf 5 s podobno opremo in TDI motorjem je tudi v ceni precej blizu Priusu, s tem da ima veliko nižji "cool faktor" :) Da ne govorimo o kakšnem mercedes B ali BMW 1 ki z lahkoto presežeta 7 miljonov pa nista nič bolje opremljena.

Recimo golf 5 1.9tdi (105 konjev) sportline z DSG menjalnikom stane cca 5.2M. Pol pa še 100k za kovinsko barvo, pa še kakšen ESP, dober radio, parkirni senzorji pa nanese skor tolk kot prius.

neoto ::

Mene pa bolj zanima nekaj drugega: Kako pa je s klimo, ko avto miruje? Koliko se poleti kaj poviša poraba?

IceIceBaby ::

Klima je baje električna in naj nebi vplivala na porabo. Deluje tudi takra ko bencinski motor ne dela.

BigWhale ::

No ja, klima ne bi vplivala na porabo, ce bi bila na vetrni pogon recimo ali pa na paro... ;)

Highlag ::

Sam vsekakor pozdravljam izdelavo Prius-a. Če drugega ne je vsaj začetek v pravo smer.
Res danes še ni prave alternative fosilnim gorivom. Vendar se stvari premikajo. Prave gorivne celice bodo prej ali slej prilezle iz proizvodnih trakov. Takrat se bo verjetno zgodila tudi manjša revolucija na avtomobilskem področju. Do takrat je pa če drugega ne vsaj spodbujati proizvajalce, ki se takšnih projektov lotevajo. Pridobili bodo znanja potrebna za nadaljni razvoj v tej smeri.

Glede električnih kolektorjev: Trenutno je moč, ki jo dobimo iz 1m2 celic zanemarljiva. Pri optimalnih pogojih ne preseže 5KW. Za vozit avto, ki porabi 50KW je to odločno premalo.
Never trust a computer you can't throw out a window

Caligula ::

No ja, nafte ne bo zmanjkalo. Jo bodo ljudje pac sami proizvajalo z termalno depolimerizacijo (Thermal depolymerization).
Pac se bo odpadke v nafto konvertiralo samo se vedno je potem ekoloski problem, ce ne bodo motorji ekoloski...

Boeing ::

kst: Glede obnašanja Priusa na cesti moraš najprej vedeti, da avto ni narejen za "polaganje" ovinkov, niti kakšno drznejšo vožnjo, čeprav jo zmore.
Moji občutki so, da se v nekih normalnih hitrostnih okvirih avto konkretno drži ceste, zamikanja in nagibanja je malo, občutek na volanu je za tak avto precej dober.

Po avtocesti je fantastično vozit, ker si nastaviš tempomat, daš noge pod sedež, poslušaš muziko in samo malenkostno popravljaš smer. Uživaško in zelo primerno za na daljše proge. Nezanemarljivo je, da je pri višjih hitrostih avto zelo tih, ker ima majhen količnik upora. Ko sem po dveh dneh uporabe sedel nazaj v Galaxy-a, se mi je zdel obupno glasen (pa spada med tišje avtomobile, če se voziš 130-140).

Klima deluje izključno na električni pogon in ne vpliva neposredno na porabo goriva. V normalnih okoliščinah se vedno napaja iz akumulatorjev, bencinca direktno obremeni le takrat, ko so akumulatorji prazni.


Vsekakor pojdi na testno vožnji, je vredno. Če imaš možnost, si izbori kaj več od "pol urice" in ga spusti tako po mestu kot po avtocesti.

Avto je fenomenalen.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Stepni Volk ::

Boeing - imaš še dostop do Prius-a?

Lahko bi naredila zelooo zanimiv članek... ti bi imel čez PRO in jaz CONTRA :)
Plus, da lahko Slo-tech-ovcem pokažeš, da zmoreš ustvarjati dobre stvari.

Boeing ::

Volk, članek v kakšnem stilu ? Kaj bi pravzaprav rad napravil ?

Drugače pa ja, lahko ga dobim, ni problema. In ja, sem takoj za. Za dobre stvari in članke takoj :)

ZS za nadaljevanje ideje :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Boeing ::

Ta vikend sem bil v LJ in me je sredi mesta skoraj infarkt. En tip ima predelanega Priusa na plin (rezervo ven, plin noter). Pravi, da se s polnim tankom bencina in polnim tankom plina pripelje 1200km daleč in ga 100km vožnje na ta način (kombinirano) stane cca 650 SIT. Predelava stane cca 280 jurjev.

Beat this! :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Caligula ::

No ja, kaksna nova Corsa z dizlom se lih nekje tukaj najde.

Drugace pa se splaca pocakat na novo verzijo Priusa, ki bo kmalu zunaj ali pa na novega Civica, ki bo bojda precej izboljsan. Ker pri Hibridih se pa res na vsakih let ful pozna preskok naprej. Ful.

Baterije, sklop,..

IceIceBaby ::

Ne morš primerjat corse s priusom. Primerji avtomobile podobne velikosti in zmogljivosti.

Kdaj pa mislijo nardit novga Priusa ? Jaz še nisem nič zasledil.

Boeing...sem že tuhtal na to varjanto. Killer combo :) Samo problem je, ker so črpalke s plinom dokaj redke.

Caligula ::

No saj tud nova Astra z 1.3 dizlom rekorde podira z cca 4 litri.

Prius je v fazi prenavljanja. Naj bi bil kmalu-ne vem pa tocno kdaj-prenovljen spet.
Novi Civic ravno prihaja na trg in naj bi bil v hibridni verziji zelo dodelan. Prejsnji je bil proti priusu beda.

Kar se pa tice 280.000 SIT za predelavo, se pa ne splaca.
Ne bos naredil toliko kilometrov, da bi razliko notri prinesel pa pri hibridih je treba bit na eno stvar zelo pozoren-vzdrzevanje.

Baterije je treba menjat in so posastno drage. Oz pac se se o tem pred nakupom pozanimajte, da veste kaj in kdaj vas caka. Drugace pa je voznja s Priusom prijetna. Sem se parkrat s taksijem pelal in samo preglednost je bolj kilava drugace pa zelo vredu zadevca.

Boeing ::

Novi Prius (Prius III) pride ven naslednje leto približno takle čas + še kake pol leta, da bo pri nas vsaj na ogled.

Kakorkoli, 280k za predelavo na plin - ja, zelo se splača. Trenutno nimam avta, a sem imel priusa 2 vikenda, pa sem nabil skoraj več kot 600km na vikend... nasplošno, meni bi se splačalo - če bi se tebi, ugotovi sam.

Vzdrževanje je pa tako - garancija je 8 let na hibridni del, baterije naj bi po testih zdržale 10 let in stale cca 1500 dolarjev. Kar pa ni nevemkak znesek, še posebej če ga deliš s 10.

EDIT: deliš z 10, ne 15. Typo.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boeing ()

Caligula ::

No, poraba po predelavi pade kvecjemu za 2l na 100 km.
Veliiko km bi moral narediti, da bi to notri prenesel. Ne vem pa kako je z garancijo ob predelavi.
Za baterije se mi to zdi sumljivo nizka cena. Ce je res tako je to super. Samo malo dvomim.
Pac raje preveri.

Po dveh vikendih pa ne sodi svoje porabe v naslednjih letih.

Racunice se hitro spremenijo.
Koliko pa je kasko in deli ob nesrecah? Tudi to zna biti ful drago.
Pac ne vem.

Samo fajn premisli, ce se ti za kaka 2 milijona manj ne splaca bolj kak dizel.
Pac cisto tako-da fajn premislis vse.

Drugace pa itak, ce ti avto ustreza le po njem :D
Drugace pa si za nek mali denar kupi nekaj vmesnega, do novega modela.

Maruti pije 3-5l/100 km pa se spica je za tisat :D
Sem mel enega za vmes enkrat in ga ful pogresam.

Recimo tale motor je zelo vredu.
Pol se pa dobi se cip, ki se poveca moc in se celo malo zniza porabo za cca 90.000 SIT.
Govorim o Astri.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Caligula ()

Boeing ::

Caligula: No, poraba po predelavi pade kvecjemu za 2l na 100 km.
Recimo da tvoja ocena drži in poraba pade za 2l/100km, ko tankaš kombinacijo plina in bencina. To pomeni, da pade poraba bencina pri priusu iz realnih 5 na teoretičnih 3l/100km. Lupo anyone ? :)
Garancija ti ne pade, če ga daš predelati firmi, ki ima vsa potrebna dovoljenja za opravljanje predelav (kar pomeni, da je pooblaščena oseba).

Porabo lahko sodim tudi po pol ure, če hočem. Realno sem kuril 4.9-5.1 l/100km, v štirih dneh enako z minimalnim odstopanjem. Zame dovolj dobra ocena, da se nanjo lahko zanesem. Glede same uporabe avta je pa tako, če bi ga imel bi prevozil ogromno - ker ga nimam, pač ne prevozim oz. grem na vlak, je pa manj praktično :)

Koliko pa je kasko in deli ob nesrecah? Tudi to zna biti ful drago..
Kasko stane enako kot za kakšen drug avto tega cenovnega ranga oz. še celo malo manj (manjši volumen motorja)

Samo fajn premisli, ce se ti za kaka 2 milijona manj ne splaca bolj kak dizel.
Ne. Dizla pa sploh ne. Dizli so za v traktorje, delovne stroje in tovornjake, bencin pa za osebne avte in letala. :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

IceIceBaby ::

AFAIK poraba pri predelavi na plin naraste, ne pade. Samo je pa plin skoraj 2x cenejši od bencina.

Caligula ::

Skratka mene bolj zanima, a bi ga ti mel, ker je pac Prius pa kao cool pa to al pac iz racionale?
Ker je to potem malo drugace treba gledat.

Ker Prius je tak avto ,da bi ga clovek mogoce kupil tudi iz se cesa drugega kot racionale same.

Samo tko, da vemo kaj te v bistvu njajbolj zene?
Stroski?

Ker to le ni poceni avto.

A novega Civica si videl? Meni je zunaj sicer prvec ameriski, notri bo pa ze obicajen ful hud.
Sem videl v sobotnem delu.

Aja Honda bo baje tudi ze na voljo v bencinski in plinski izvedbi.
V ZDA je tako ze zdaj.

klik

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Caligula ()

Caligula ::

Americani so ugotovili, da se pri njih nakup hibrida v istem tipu avta financno povrne sele po 5-6 letih.
Je pa res, da majo cenejsi bencin. Ampak racunaj, da se ti tudi dizel povrne sele tak nekako.
Pri vecini takih avtov se kasneje.

Ce das razliko v banko med tem casom, se recimo ze sploh ne splaca :D

Kupi si kakega Smarta roadsterja. Kr dobro leti pa ful malo porabi, ko ma cisto majhen mlincek.

Matek ::

Ko se pa prvič zakantaš nekam pa maš srečo, če ne rataš kripl za cel lajf :/. Ne bi jaz dirkal s tako miniaturnim avtom...
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

neoto ::

In Smart ima tako tako dobre rezultate kot Prius na Euroncap testiranjih trkov?
Prius je sodoben, za voznika enostaven, varen ter poleg vsega še precej varčen avto.

Tisti, ki kupi Priusa se precej zaveda cene nakupa in zagotovo najde dovolj razlogov zanjo.
Po drugi strani pa, zakaj bi kupil nekega Audi-ja, BMW-ja, Mercedesa, .... če se lohk tud v Smartu pelješ? Ne bi jaz takšnih primerjav delal.

edit: zgleda o varnosti ne razmišljam sam jst...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: neoto ()

IceIceBaby ::

Caligula, Prius je tehnološki bombonček :) To da je varčen je le ena od prednosti. Prius ima serijsko že ogromno opreme. Od samodejnega odklepanja vrat do parkirnih senzorjev, 7" LCDja, bluetooth, navigacijo, CVT menjalnik in še kup enih stvari.
Pretirano drag tudi ni. Že kakšen golf s podobno opremo bi znal bit podobno drag, čeprav je prius po velikosti še razred višje in cenejši za vzdrževanje. Poleg tega je prius idealen avto za moja starša (onadva kupujeta, ne jaz). Z avtom se večinoma vozi mama po mestu, zato tistih 5 litrov porabe pride kar prav. Majhnega mestnega avtomobila pa ne morta met, ker gresta velikokrat z avtom tudi na kakšno daljše potovanje (1000, 2000km) in Prius je še vedno dovolj velik za udobno vožnjo na dolge ture (domnevam, še nismo šli probat).

neoto, ncap avtomobile razvrsti v razrede po velikosti in rezultati med razredi niso primerljivi. Smartov rezultat ni primerljiv s tistim od Priusa.

Boeing ::

Caligula: kaj me žene, da kupim Priusa ? Nič, pravzaprav. Trenutno sem še krepko na faxu in pridem ceneje skozi z vlakom, pa tudi čisto enostaven razlog - nimam 6 milijonov preveč. Precej banalna fora, moraš priznat :).

Odločil sem se pa nekaj drugega. Ko bom potreboval avto in bom imel denar zanj, bom kupil izključno hibrida in popolnoma nič drugega. Ni nujno da Priusa in sploh ni nujno da bo toyota, vsekakor pa bo hibrid. Zakaj ? Ker se mi po domače povedano dopade, ker sem navdušen nad tehnologijo in če si lahko kupim avto, v katerem uživam + s tem osnesnažujem manj kot bi s cenejšim avtomobilom, potem bom to naredil.

In ja, Prius je dandanes še precej tehnološki bombonček, kot je napisal kst.


In pa, ko gledam nekatere, kako kupujejo recimo bmw 1, bmw 3, razne peugeote 4xx ipd, me kar srce boli, ko vidim, kako se stran meče denar... ko lahko za isti (oz. celo manjši) denar dobiš tehnološko bistveno bolj doteran avto podobne velikost in precej podobnih zmogljivosti, ki povrhu še manj potroši.


:)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

WarpedOne ::

Od kje podatek da prius na plin pije MANJ kot pa na bencin? Pa da predelava stane le 280k SIT?

Vsi podatki, kar sm jih uspel najt, pravijo da je poraba kvečjemu podobna, če ne višja od porabe bencina in da je predelava motorja priusovega ranga (multipoin injection) okol 350k SIT.

Držim fige da bo prius III kej bol lično oblikovan. Prva verzija je bila jajc, druga verzija je še kr jajc. Majo japonci tehnologijo ampak dizajn v zadnjih letih je pa nikakav. Nobene osebnosti ni več v avtu. Sterilno.

Sicer pa, z novim Focusom 1.6 Ti-VCTse furaš za okol 650SIT na 100km. Stvar se povrne po okoli 40.000 km. Zame to pomeni v slabem letu in pol.

Drugače pa se avtolekše hvali s VOLVO S40 BI-FUEL. 1.8 mašina, serijsko zmožna kurit plin. Le cene ne najdem ...
Are you not tired of being wrong again and again?

IceIceBaby ::

WarpedOne, sem že jaz napisal, da motor žre več plina kot bencina pa zmogljivosti padejo za kakšnih 10%. Prednost je v ceni plina, ki je skor 2x nižja od cene bencina (odvisno od črpalke). Pa to, da motor na plin teče tišje kot na bencin.

Drugač pa je cena za S40 1.6 čez 6 miljonov, s tem da nima ravno veliko opreme. Ta na plin more bit precej dražji, sploh če hočeš kakšen bolj konkreten motor in malo več opreme.

Kar se pa samega izgleda Priusa tiče me pa sploh ne moti. Oblika mi ni preveč všeč, ampak grd se mi pa tudi ne zdi. Pa glede na to, da je oblika podrejena čim manjšemu zračnemu uporu mu nekako oprostim, da je mal čuden :) Od novih avtomobilov so mi itak včeš zelo redki, pa še tisti so ponavadi v rangu nad 20 miljonov :)

WarpedOne ::

Sem pisal na servis potočnik, ki se bavi s predelavami na plin, in jih derekt povprašal za moj primer - novi Ford Focus 1.6TiVCT. Pravijo, da pride predelava okoli 417.000SIT. Napravo je kasneje možno odmontirat in prestavt v drug avto kar stane okol 80k SIT.

Takšna cena predelave točko izenačenja z bencinom pri trenutnih cenah (100SIT: 229SIT) za ta model porine tja čez 50.000km. V primerjavi z dizlom (223,90SIT) pa se povrne po okoli 25.000 km. Po 100.000 prevoženih sm s plinom glede na dizelski model na profitu vsega 300k SIT. S tem da nisem štel letnih servisov plinskega sistema, ki verjetno niso brezplačni.

V pismu sm jih direkt vprašal kako je s proizvajalčevo garancijo na sam avtomobil pa odgovora nisem dobil. Očitno gre le-ta v primeru predelave skozi okno. Za focusa je garancija 4leta oz.100.000 prevoženih. Preveč da bi se je kr tako odpovedal, sploh ker se nameravam z avtom resno vozit.

Držim fige da mi bo novi prius bol všeč, drugače bo pač diesel :)
Are you not tired of being wrong again and again?

Zgodovina sprememb…

WarpedOne ::

Popravek, garancija zgleda da ostane veljavna. Najbolje da direkt navedem njihov odgovor:

Pozdravljeni,

v avtomobil priporočamo vgraditev računalniško podprte naprave FAST ki ima vbrizgavanje v vsak valj posebej in je univerzalna tako da se lahko vgradi v nasljednji avto, poraba goriva ostane v razmerju 1:1 liter plina liter bencina, tudi navor avtomobila se ne spremeni, vgradnja traja cca. 2 dni z ureditvijo homologacije vred, in v kompletu stane cca. 417.000 sit za 4 valjni in 437.000 sit za 6 valjni motor. Premestitev naprave v naslednji avtomobil stane cca 80.000 sit. Možno je tudi obročno odplačevanje preko trajnika- hitri kredit, do maksimalnega zneska 333.000 sit, prvi obrok pa mora biti plačan z bančno kartico 10%, doba odplačila pa je lahko maksimalno 24 mesecev, pogoji za odobritev so pa redna zaposlitev, za nedoločen čas ali za dobo odplačila, osebni dokument, davčna številka in bančna kartica. Za vse dodatne informacije vam prilagam brošuro o avtoplinu in vse podatke, Rezervoarji namesto rezervnega kolesa so maksimalno 60 l, v prtljažnem prostoru pa tudi do 150 l odvisno od širine prtljažnika lep pozdrav, garancija na avtomobilu pa ostane veljavna.

AVTOHIŠA POTOČNIK
Matej Vodopivec
vodja prodaje


Glede na to kaj se dogaja z nafto, morda ni ravno pametno gledat trenutne cene. Razmerje v prid plina se zna še močno popravit.
Are you not tired of being wrong again and again?

boris42 ::

Zdravo

Malo pozno se vključujem v debato, pa moram kot lastnik Priusa par besed povedati. Imam ga od decembra 2004 in mi niti eno sekundo ni bilo žal nakupa. Od večje prometne nesreče lani spomladi ko je "stara" mazda 3 dobila katastrofalen ruker od zadaj zaradi kretena, ki ne zna zavirati, smo zelo aktivno iskali primeren avto. Ker smo družina, so v končni izbiri bili v igri Focus C-Max z 1.6 TCDI Durashift menjalnikom, moja izbira Honda Accord 2.2 TDI, Toyota Corolla Verso ter Toyota Prius. Hotel sem tempomat, avtomatski menjalnik (ne nujno brezstopenjski), dobro klimatsko napravo, sistem stabilnosti vozila, nizko porabo ter čim večjo varnost. Razen tega, da so ustrezno opremljeni avtomobili vsi okoli 6 mio (Honda celo več) ali pa brez možnosti (ni avtomatika pri Versu). Ni mi potrebno naštevati možnosti, ker smo obiskali vse, prav VSE avto salone in pregledali čisto vse modele (v pol leta lahko marsikaj obletaš)

Prius nas je fasciniral z popolno opremljenostjo! Poraba je bila dobrodošel podatek, vendar ponavadi temu ne verjamem, do sedaj ni moj noben avto na cesti porabil toliko kot v laboratoriju. Prostora je dovolj, več kot v npr Mazdi 3, še posebej na zadnjem sedežu. Z ženo se v C-Maxu na sprednjem sedežu s komolci trkava, a ne v Priusu. Prtljažni prostor ima pod dnom še eno globoko polico, v katero gre še veliko (predvsem avto oprema in ostala navlaka, ki drugače jemlje prostor normalnemu prtljažnemu prostoru).

Najpomembnejše pri Priusu je to, da se vidi, da v skoraj vsakem sklopu tiči iskrica inovativnosti in skrbnosti inžinerjev, od lučk na ogledalih, prostorov za očala vse do mehko zapirajočih pokrovov odlagalnih površin.

Pa k motorju: kot je vsem jasno, ima tako električni kot bencinski motor. Deluje pa lahko na šest načinov:
-samo električni (67 kW)
-samo bencinski (76 kW)
-električni in bencinski (skupaj 110 KM)
-kolesa gonijo MG1 (10 kW) proizvajajo elektriko - rahlo zaviranje
-kolesa gonijo MG1 in MG2 (10 kW+50 kW) proizvajajo veliko elektrike - močnejše zaviranje
-ni pretoka energije (0 kW, kot ugasnjen bencinar v leru)

Sistem ima tudi 5 faz delovanja (1,2,3a,3b ter 4) odvisno od temperature motorja, stanja baterije in drugih dejavnikov, v vsaki fazi je razdelitev moči med bencinom, MG1 ter MG2 ter obnašanje drugačno.

Z vsaj približnim razumevanjem, drobcem tehnične inteligence ter nekaj tehnike vožnje lahko Prius to pošteno poplača. Dejstvo je, da mi na tank čez 5L/100 km nikoli ni potrošil, pa čeprav sem ga tudi gnal do onemoglosti na bavarskih avtocestah, moj najboljši "tank" je bil 3.6L/100 km, vendar ob tankanju nisem imel fotoaparata, da bi to ovekovečil (ob polnitvi se števec samodejno resetira), sem pa naslednjič imel in sliko na MFD ujel v objektiv in lahko pokažem tukaj: 39l100km.jpg Vsem bralcem zagotavljam, da to ni nobena fotomontaža!

Zmogljivosti: od 0 do 30 km/h avto preprosto skoči v sekundi in pusti za seboj praktično vse običajne avtomobile. Od 30 do 70 km/h sicer ne pospešuje tako dobro vendar zaradi prej pridobljene prednosti še vedno vodi. Šele od 70 do 100 km/h pospeševanja pričnejo hitri avtomobili prehitevati, običajni pa dohitevati (ali pa ne). Ne vem kako naj drugače povem, vendar mi ob polnem pospeševanju tudi na čisto čisti suhi brezprašni cesti, vsakič vskoči traction control. Na avtocesti se zelo lepo vozi in predvsem tiho, ob pospeševanjih pa mu moči ne zmanjka in suvereno pospeši do 180 km/h (števec) in to hitrost (oz. 100% polni plin) zlahka drži cca 15 minut, nakar se baterija izprazni in dodatne moči od elektromotorja ni več in se končna moč zmanjša.

Velikokrat me ljudje vprašajo - "koliko hitro lahko z elektriko peljem" a na to ne morem dati pravega odgovora, saj je to odvisno od trenutne situacije in zahtevane moči motorja. Čisto možno je voziti z elektriko na rahlo položni avtocesti 130 km/h, če si dovolj spreten s stopalko za plin.

Udobje: armaturka in plastika ob nogah bi lahko bila boljša, lepša, mehkejša vendar tega ne vidim v nobenem avtu tega CENOVNEGA razreda. Tudi Honda Accord Exclusive za dobrih 7 mio ima tako, če ne še celo gršo, plastiko. Edino bistveno lepšo in dodelano notranjost sem videl, ko sem se peljal z Jaguarjem S-type ampak tovrstnih primerjav ne mislim delati. Jag je naredil pot od Lj do Mb in ga je bilo že potrebno tankati. (!)

Varnost: od obeh zračnih vreč spredaj, stranskih vreč v sedežih ter polni zračni zavesi, ki prekrije vse od A stebrička do zadnjega trikotnega okna do posebnih mečkalnih zonah spredaj in zadaj človeka ne pusti v dvomih. Glede vnetljivosti NiMh baterij in bencinskega tanka pa tole. Če vržeš nimh baterijo (polno) v kanto z bencinom se ne bo zgodilo čisto nič. V primerih trka se avtomatsko prekine visokonapetostni vod in baterija postane popolnoma nenevarna. Sicer pa - pred trkom voznik skoraj zagotovo zavira in to je dovolj, da se bencinski motor že sam po sebi ugasne in še dodatno zmanjša možnost požara (kot da bi trčil v parkiran avto).

Varčnost: predstavljajmo si eno namišljeno pot, ki poteka od vznožja hriba čez njegov vrh do drugega vznožja navzdol. Pri vožnji navzgor električni in bencinski motor teče ter troši bencin. To počne vsak avto (tudi 3L Lupo). Na vrhu se bencinski ugasne in se do vznožja pripeljem popolnoma brez emisij in porabe. Če sem spreten in je hrib položen (5-7%), lahko z gravitacijo (brez zaviranja, brez regeneracije) peljem kilometre brez potrošene kapljice goriva. Za Mariborčane lahko povem primer - Šentiljska cesta v smeri od Kia servisa (mimo opekarne) proti Mariboru. Na vrhu hriba se bencinski motor ugasne in ponovno se prižge šele ob pospeševanju pri semaforju za bencinsko pumpo ali pa šele ob pošti na kolodvoru, če sem imel srečo z zeleno lučjo.

Avta nisem kupil zaradi "strašno nizke" porabe, čeprav je moje povprečje cca 4.4L/100 km kar velik korak na bolje od 8L/100 km, ki jo je imela prejšnja Mazda 3. Kupil sem ga predvsem zaradi tega, ker nerad zapravljam z energijo (kar prižgan motor pred semaforjem ali pri vožnji navzdol vsekakor je). Zato imam tudi v hiši bojler s toplotno črpalko ter klimatsko napravo z inverterjem, s katero se grejem od februarja do decembra.

Ko smo že pri klimatski napravi - v Priusu je vgrajena električna klima z inverterjem (pomeni da si vzame toliko energije, kot je potrebuje, nič več) in ima maksimalno porabo dobrih 600W, hkrati pa je izjemno učinkovita. Moram priznati, da tako dobrega prezračevanja, ohlajevanja in odvlaževanja v avtomobilu še nisem videl. Pri od dežja popolnoma zarošenem vetrobranskem steklu bo od pritiska na Defrost gumb minilo največ 5 sekund (!) da bo ta popolnoma čista!!! Vsakič, ko to potrebujem me znova fascinira.

Še par besed o varčevanju denarja - kot vsak zavedni lastnik Priusa si pišem razpredelnico o porabi in ugotavljam, da sem do sedaj pri današnji ceni goriva zaradi nižje porabe prihranil cca 90 tisočakov. Bolj se veselim poceni servisov, saj je na vsakih 15000 km niti ne tako obvezna menjava olja - prvi "pravi" servis se bo izvajal na 60.000 km! Odpovedi baterij se ne bojim, saj se ves čas uporablja le 40% njihove kapacitete (200v, 6.5 Ah) kar pomeni da na displeju brez črtic pomeni 40% polnost, vse polne zelene črtice pa 80% polnost. Brez težav bo zdržala 200000 km ali še več, saj se ob počasnem slabljenju baterije novi situaciji prilagodi tudi napajalni sistem in bo baterijo bolj polnil in bolj izpraznil. Po Toyotinih navedbah naj bi brez težav in slabljenja baterija držala vsaj 10 let.

Še o nabavi - Avto sem kupil s pomočjo kredita, ki sem ga dobil pri ekološkem skladu RS v obliki subvencioniranih obrestnih mer. Sicer sedaj nimam pred seboj pogodbe, vendar mislim da je obrestna mera 3,2%, stroški odobritve in zavarovanja pa so bili okrog 30 tisoč. Primerljivi komercialni kredit bi me že v začetku stal vsaj 100 tisočakov več.

Lep pozdrav,
Boris

P.S.: Tisti, ki Jonasa poznate, ga lahko vprašate, kje je prvič videl Priusa v živo in kdo ga je popeljal majhen krogec po naselju :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: boris42 ()

WarpedOne ::

Boris:

Če maš šanso narest par fotk priusa v akciji, kakih zanimivih detajlov in podobnega ter jih dodaš k zgornjemu postu dobiš en tak odličen članek ki se ga nebi smel branit niti SloTech :)
Are you not tired of being wrong again and again?

Mati ::

Boris, kako si mislil da ti avto gre brez porabe od opekarne do pošte. A ni normalno da se s Priusom po mestu samo na elektro voziš, dokler so pač akumulatorji polni in če ne pospešuješ preveč?

Boeing ::

Mati, tam je taka lepa položna cesta z rahlim padcem in v takšnih pogojih lahko, s primernim zaletom, prideš hudičevo daleč in obenem do vrha napolniš baterijo... in točno to je point priusa - skladišči energijo ko je ne rabiš in jo provleci na dan takrat, ko jo rabiš :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

V-i-p ::

boris, fascinantno in perfektno opisano. Jebemptiš, če nikoli nisem dajal pozornosti Priusu, se mi ga je pa ob tvojem postu tako zaluštalo, kot marlbora zjutraj ob kavi... Bomba, ni kej.
Kar lahko storiš danes ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!

Mati ::

Boing saj vem, kakšna cesta je tam, samo presenetlo me je, da Prius potrebuje rahel klanec navzdol, da dela samo na elektro. Sem mislil, da dela po ravnem tudi!
1 2 3
4
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Diesotto nov koncept bencinsko-dizelskega motorja (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
648676 (6136) darkolord
»

Avtomobilizem - prihodnost vozil, + 3 generacija Priusa

Oddelek: Na cesti
233467 (2689) Boeing
»

Toyota Prius, osvežena in shekana

Oddelek: Novice / Ostale najave
74685 (4045) TribesMan
»

Test zanesljivosti Priusa II (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
537827 (6524) Stepni Volk
»

Toyota Prius - hibridni avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
5310278 (9208) perci

Več podobnih tem