» »

Toyota Prius - mnenja, ocene

strani: 1 2 3 4 5

frikec() ::

Malce sem na hitro preletel temo in opažam da vas veliko hvali ta avto. Nekateri pravite da boste prišparali na bencinu in podobno.
Osebno se vozim z octavio 1.9 tdi 90KM. Poraba je približno 5.5l/100 km. Čez teden se vozim po LJ, vsak drugi vikend v GO in nazaj.
Pa poglejmo, zavarovanje skupaj s kaskom me pride okrgo 240k letno. Pravite da glede na to, da se vam pri Priusu šteje le bencinski motor bo zavarovanje cenejše. Kaj pa kasko? Octavia me je stala okrog 4M. Glede na Ceno priusa ugibam da bo je kasko še 30% dražji? Definitivno se avto ne splača.

Stepni Volk ::

KizO - samo Octavie ne smeš primerjati z Prius-om... ima namreč 10cm krajšo medosno razdaljo... in 80l večji prtljažnik, ter cca.. 200 pri podrtih sedežih.
Otrok ne moreš neslišno zbijati, nimaš LCD zaslona... itd.

A glede onesnaževanja drži... VW group avtomobili nimajo nit filtra trdnih delcev, tako, da je izpuh pri Octavi-ji bolj umazan... kot je UMAZAN v Prius-u...

Ekonomsko pa imaš seveda svoj point... navkljub temu, da si plačal polni DMV :)

zile ::

Takle provokativni stil pisanja pa teb, moderator Stepni Volk, že mal škoduje. Pa kaj mešaš neke toplotne črpalke v temo, kjer se pogovarjajo o avtu.:\

Stepni Volk ::

Vključi in pelji

Na trgu je že druga generacija Toyote Prius, ki se po svetu, še najbolj v ZDA, zelo dobro prodaja. Veliko kupcev se sprašuje, kje je kabel, da bi avto priklopili neposredno na elektirčno omrežje, vendar so odgovori Toyote vedno enaki: nikjer.
Baterije Prius-a se namreč polnijo različno med vožnjo, ko drugi avtomobili izgubljajo energijo (npr. zaviranje). Vendar pa je neko podjetje v ZDA za ekološko še bolj ozaveščene voznike izdelalo poseben paket opreme in sicer kabel, dodatno baterije in vtikač, ki lastniku omogočajo, da čez noč napolni akumulatroje in tako poveča doseg pri vožnji na elektriko. Prius s tem električnim paketom teoretično porabi 1.6l / 100km, realno pa znaša poraba približno 2.8l / 100km. Prius do hitrosti 40km/h uporablja samo elektropogon, po potrebi in pri višjih hitrosti pa se samodejno vključi še 1,5 litrski bencinski motor.


Auto FOCUS, maj 2005

Zgodovina sprememb…

WarpedOne ::

Volk:

C2 je primerljiv s Priusom? Od kdaj? Ima vsaj 100KM? Gre vsaj 170? Ima 11s do 100kmh? Vsaj 400l prtljažnik? Se z njim udobno pelje 5 odraslih?

Edini pravi argument, ki ga maš je cena. Ja, na prvi pogled je drag. Ampak potem poglej spisek opreme in stvar ni več tako hudo draga. Kak milijon čez primerljive avtomobile na klasičn pogon. Pol se zaveš še da ni klasičnega menjalnika (CVT) in da boš še vendarle prihranil na gorivu in cena niti ni več problem.

Svet se spreminja ja. Ampak z evolucijo in ne z revolucijo. Plin bo še nekaj časa nucu da bo dosegu uporabno stopno. Kot sm reku, vsaj na vsaki drugi črpalku. V vsakem rahlo večjem mestu vsaj ena črpalka s plinom - pol je moj edini avto lahko na plin. Drugače odpade ko knof od gat.

In ne skakat drugam. Tema niso toplotne črpalke, sončne celice niti zbiranje deževnice. Tema je Prius kot družinski avtomobil, s katerim gre ena familija komot na morje ali v štacuno po družinskih nakupih. In koliko se s takšnim avtom obremenjuje okolje in hkrati pršpara. To je tema. Lupo, Polo, C2 je drug rang avtomobila in ne spada sem. Prav tako plin.

Oktavijo bi se dal primerjat. Je nekako isti razred avtomobila, le da ne morš pridit na primerljivo opremo in varnost. Kar pomeni da cene ne morš direkt primerjat.

Na koncu pa poglej še porabo in izpuh.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Zgodovina sprememb…

Stepni Volk ::

zile - to ni provokativni stil pisanja, temveč dejstvo, da lahko za enako vsoto denarja veliko bolj pripomoreš k čistoči okolja, kot z nakupom Prius-a. In za 6.2 milijona raje nakupim in postavim omenjene naprave in še naprej vozim sedanja vozila.

Prius je trenutno razglašen za najbolj zelen avtomobil. Čeprav je to paradox in terms... kot, če bi rekel, da je Miloševič bolj čist od Stalina (temu je uspelo pobiti več ljudi).

Prius absolutno gledano ni najmanjši onesnaževalec (LPG, CNG), niti z najmanjšo porabo, če ne drugega je že BMW Isetta porabila le 3.8l / 100km... in to daljnega l. 1962.
Se pravi, da ljudje ne potrebujemo točno takšnega vozila, da bi bili ekološki. Lahko je tudi C2... prav tako te pripelje iz točke A v točko B.

Tisto, kar sem že nekaj desetkrat napisal: tudi Toyota Prius onesnažuje... se pravi ni ZELEN. 5l je 5l... 102g... so 102g na 100km. Pesek v oči...

Toda bolje nekaj, kot nič...

In še nekaj, ne berete dobro... vsi takoj v luft... Prius I-ka me je že navdušil, tako kot II... a razmišljam naprej: realna konkurenca, alternative.. smiselnost.

In o Prius-u bi bilo bolje debatirati bolj v tehničnem smislu:
Kakšen izkoristek ima elektromotor?
Kakšnega motor z notranjim izgorevanjem pri idealnih pogojih delovanja?
Kako izboljšati vse skupaj...

V smislu debate torej zaključujem s svojim alternativami in se posvečam samo hybridu in tehnologiji znotraj njega...

Zgodovina sprememb…

WarpedOne ::

Volk:

Ampak, če bi rad le šparal okolje pol se vozi okol z biciklom. Pa spet ne prehitro da ne boš preveč CO2 izdihal. Še najbolš pa je da se kr v grob zvrneš in sploh nehaš sproščat CO2. Nekaj bo še strupenih plinov pri gnitju pol pa konc. (Pa brez zamere prosim, karikiram :)

Ampak tema je vseen avto. Nekater majo tut familije in niso doma poleg trgovine in svoje službe da bi vedno peš hodil. Avto dejansko včasih potrebujejo. Poleg tega majo še 3 mejhne froce za okol prevažat. Pri vsem skup pa hočjo bit še mal moderno zeleni.

A naj si omislijo Lupota 3L?

Že nekdo više je lepo povedal. Najprej si nardiš spisek kaj vse ti mora avto omogočat. In kolk lahko še košta. Pol pa zbereš tizga, ki bo najmanj svinjal. In prius je odlična ponudba za družinski avto.

Vsi tvoji argumenti in predlogi osnovnim zahtevam za družinski avto žal (še) ne ustrezajo: Ali je avto enostavno premajcen (Lupo), tanka nekaj kar je pretežko dostopno (plin, vodik), nikamor ne gre (Lupo), onesnažuje bolj kot Prius (Lupo).

Plin prihaja in plin bo. Ampak čez 10-15 let. Težko da kej prej.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Matek ::

onesnažuje bolj kot Prius (Lupo)

Lupo: CO2-Emission: 81-88 g/km
Prius: CO2-Emission: 104 g/km
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matek ()

WarpedOne ::

MMM:

Seveda, CO2 je pa ja edina škodljiva reč v izpuhu...

Prius:
Ogljikov monoksid, CO (g/km): 0,18
Ogljikovodiki, HC (g/km): 0,02
Dušikovi oksidi, NOx (g/km): 0,01
Ogljikovodiki, HC & dušikovi oksidi (g/km): -
Delci, PM (g/km): -

Lupo 3L (1,2 TDI):
Ogljikov monoksid, CO (g/km): 0,3648
Ogljikovodiki, HC (g/km): 0,03
Dušikovi oksidi, NOx (g/km): 0,229
Ogljikovodiki, HC & dušikovi oksidi (g/km): 0,3468
Delci, PM (g/km) - 0,0350

Torej?

Ja, Lupo zmaga v CO2 testu, ma kako tretino nižja vrednost. Kar je neposredna posledica prostornine in moči motorja. Spuši pa v vseh ostalih testih. Ma vsaj 2x višje vrednosti vsebovane svinjarije.

Še vir: Lupo Emissions
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Zgodovina sprememb…

Daedalus ::

Dajte že enkrat nehat primerjat jabolka in hruške:\ Lupo 3L my ass - v laboratorijskih pogojih delovanja ma porabo 3 litre /100km, drugače pa ne. Samo enim to ne gre v glavo, kajnede? Toyota pač ima jajca postavti na cesto nekaj, kar še ni nihče pred njo in verjetno so s tem preizkušali trg, odkrili pa novo tržno nišo - folka, ki je navdušen nad "zeleno" novotarijo. In če zadeva ne bi mela prihodnosti, ne bi Toyota veselo prodajala svojega pogonskega sklopa ostalim proizvajalcem. Cena? Je visoka, ker še ni nobene konkurence. Ko bo, bo avto precej cenejši - na ravni ostalih avtov istega razreda. Me zanima, kaj se bo takrat našlo. Zdaj je predrag, pa ni dovolj "zelen," pa "traktorji" pokurio manj, doh:\
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

zile ::

Točn tko kot si napisu Deadalus...

R0K ::

Daedalus ne klati neumnosti!

Lupo 3l, pije pri KOMBINIRANI vožnji 3l! Z bolj varčno vožnjo pa 2,5l! Če bi poznal kakšnega lastnika, bi vedel in ne bi govoril, takšnih bedarij. Vrjetno bo lastnik, ki je z njim prevozil +30k km malo bolje vedel kot ti. Pa lahko še povem, da avto zelo solidno potegne.

Samo toliko o Lupu ...

WarpedOne ::

Ful potegne, ja 16,3s do 100. Proizvajalčeva deklaracija, kar pomeni skoraj suh tank in 40kilsk voznik.

Lupo ni primerljiv in je off topic.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Daedalus ::

ROK - nazadnje ko sem bral test Lupa 3L, so lepo povedali, da je na cesti skoraj nemogoče dosečti porabo 3 litre na 100 kilometrov. Sicer pa - Lupo je offtopic - ker ene male jajčke ne moreš primerjati s Priusom.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Stepni Volk ::

Članek, ki sem vam ga pretipkal iz Auto Focusa, dokazuje, da bi lahko tudi Prius lahko še manj onesnaževal: 2.8 namesto 4.3 litra, če temu dodaš še predelavo na plin z bivalentnim tankom, bi bil na trenutni špici.
Če odmisliš električno gnana vozila, ter dejstva, da se elektrika nekje pridobiva (JE, TE, HE...) in če odmisliš gorivne celice na vodik, ki ga resnično ne moreš nikjer točiti.

Prius je tako zadovoljiv kompromis na današnje standarde... v tem smislu bencin. Če ostaneš na bencinsko gnanem vozilu enake velikosti in prostorske razsežnosti mu res ni para. A delujoče alternative delujejo: od vozil, do ekološko / ekonomskih bolj ugodnih investicij kot je novo vozilo v obliki Prius-a.

Lupa so žal prenehali proizvajati. Zamenjal ga je Fox. Audi A2 je skoraj tako drag kot sam Prius... če vas zanima praktična vožnja z njim mi javite na ZS. Poraba bo vedno pod 3l, seveda če ne boste vozili vi ali novinarji... Lastna hvala sicer ni ravno lepa lastnost, toda moj oče med drugimi vozili poseduje tudi zloglasni A2 1.2 Tdi... pričakujte zelo duhamorno, toda ekološko vožnjo :)

Lupo / A2 nista off topic, v porabi posekata Prius-a in sta torej do rezrev fosilnih goriv bolj prijazna.
Globalizaija je samo na papirju nadnacionalk... v resnici se še zelo razlikujemo, predvsem po velikosti vozil in prostora po katerem se le ta lahko premikajo in mirujejo (glej nižje).
Na Japonskem morate pred nakupom avtomobila dokazati, da imate zanj tudi parkirno mesto... in ker je prostora tam zelo malo, so tudi glavni segment prodanih avtomobilov mala vozila. Manjša od Lupa. Prius je za Japonske standarde veliko vozilo.
V Evropi smo tudi usekani na manjša vozila, toda ne tako majhna kot Japonska in ne tako velika kot v ZDA, Kanadi ali Avstraliji. Prius je v EU srednje velik avtomobil.
Pohvalno pa je, da v ZDA, kjer od nekdaj kraljujejo velikanska vozila, uspe nekaj tako majhnega kot je Prius... sicer pa uspeva tudi Beetle in Mini...

Moj point... primerjava tržišč je težka... različne so potrebe... in gledano ekološko uspevajo majhna vozila... Zato ima Prius uspeh v ZDA, kjer je za njihove razmere majhen... v EU je bolj popularen en razred nižje: 206 kot najbolj prodajani v svojem razredu (in nekaj let tudi absoolutno), ali Yaris če ostanemo pri Toyoti... Zato predvidevam, da bo omenjena Ford Fiesta bolj uspešna na Evrospkih tleh od Prius-a.

Svojih vozil ne izkoriščamo optimalno. Če bi bili vsi sedeži v vozilih polni, bi s tem privarčevali več, kot če si kupimo Priusa in se v njem vozimo sami. BTW avtomobli še vedno manj onasnežujejo okolje kot vlaki ali letala na prevoženi kilometer, pa čeprav v vozilu sedi le en potnik: voznik... in so vlaki in letala polni. (vir Top Gear, Auto Bild članek - primerjava A380 proti avtomobilu).

Ko je Jeremy Clarkson testiral Opel Signum, mu ni in ni šlo v glavo čemu bi imel avto zadaj razkošne sedeže... kot argument se je postavil ob M4 - najbolj prometno avtocesto v VB in obljubil 1funt za sirotišnico namenjeno osličkom za vsakega potnika, ki bo sedel na zadnjem sedežu avtomobila.
V eni uri je zbral 3 funte.

Za hec opazujte vozila, ki vas prehitavjo ali jih prehitevate... koliko je sopotnikov. Velika večina vozil ima le voznika.
Prius je tako še naprej pesek v oči... hrani naš egoizem in v službo se skupaj s sosedom odpravljamo vsak zase, v svojem vozilu.

Še drug problem, avtomobilom pravimo vozila, a v resnici skoraj 90% svojega časa mirujejo. Vozilo je torej popolnoma neupravičeno ime, če gledamo na to, kaj se časovno dogaja. V resnici so mirovala... gledano statisično. Car-share sistemi delujejo bolj za silo... spet naš egoizem in želja po lastništvu...

in 4.3l benzina / 100km bo še naprej pobijala galebje mladičke širom sveta... navkljub okolju bolj prijaznim gorivom in organizacijskim možnostim...

Ekološko gledano ne razumem slovenskega javnega mestnega prometa, ki uporablja vozila na notranje izgorevanje: dizelskih avtobusov, namesto trolebusov gnanih na elektriko... zato bi bilo potrebno samo razpeti napajalne kable po linijah, kjer se vozijo sedaj avtobusi. Prehod bi lahko bil postopen... ob zamenjavi avtobusov, bi samo na določenih najbolj obremenjenih linijah razpeli kable in začeli uporabljati trolebuse... in s tem bi naredili več, kot vsi kupljeni Priusi v EU.

Za vzpodbudo prodaje Prius-ov pa bi poleg odpisa DMV-ja znižati tudi DDV... 5% bi bilo dovolj. S tem bi vozilo postalo 15% cenejše. Če bi naša država mislila na nas in zdravje galebjih mladičkov (kot tudi naših otrok), bi zmanjšali tudi davek na dobiček trgovcem, ki prodajajo hibride... in le ti bi spet lahko za nekaj procentov znižali ceno teh vozil.
Skupaj bi tako lahko napraskali za 25% nižjo ceno... Hmm... 6.2 milijona minus 25% = samo še 4.96 milijona!!
Še vedno preveč za slovensko povprečno plačo... toda vliko več prius-ov bi imela podjetja... in marsikateri mladički bi čivkali od veselja... in še nekaj bi jih cvililo, ko bi jih Priusi neslišno gazili...

Krasni novi svet...

in popolni umor: "Ja, veste mam priusa, žena in tašča me očitno nista slišali in sta kar stopili na cesto." >:D

Zgodovina sprememb…

Sergio ::

Stepni Volk: Kot moderator bi blo dobro, če bi se že v tako napihnjeni temi odločil ne provocirati s takimi bedarijami kot so Popolni umor.

Hvala.
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

Sergio ::

Okej, pa ostanimo on topic.

Zelo zanimivo se mi zdi, kako lahko človek, ki zavzema tako strogo stališče pri Toyotinem Priusu, ne ve, od kje se (navkljub temu, da je jasno, da se baterij ne more polniti) regenerirajo baterijske celice, in nato sprašuje, ali se regenerirajo z energijo iz zaviranja.

Za tako ostro nastopanje bi potreboval crash course iz Priusa. Na tem promocijskem pamfletku imaš vse lepo razloženo.
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

Stepni Volk ::

Sergio - glej ZS.
BTW link je bil že objavljen malo nazaj... tu je še SLOVENSKA VERZIJA

Zgodovina sprememb…

Dr_M ::

ceprov sm se komi zadrzeval, da nebi pisu sm, morm.

in popolni umor: "Ja, veste mam priusa, žena in tašča me očitno nista slišali in sta kar stopili na cesto."

sori, ampak tok nazadnjaskega razmisljanja pa se ne no... tebe moti tisina avtomobila? wtf? ej, ce misls po mestu kr hodit po cesti, potem si res zasluzis, da te zbije avto. se najlepse bi blo, ce bi te prius zbil, ki ga tako neutemeljeno pluvas.


men osebno bi prius zelo pasu. po mestu se neslisno vozis okol, pred semaforji ne porabljas bencina na mestu in tut pri pospesevanju, kjer je poraba najvecja ne :)
ni klasicnega menjalnika, zato je voznja zelo udobna, ker avto ne "skace":)
kar se pa tice cene. avto je dra, ni pa predrag, za to kar nudi. pa nism ksn pretiran okoljevarstvenik, ampak me pa veseli, da se podjetja ukvarjajo s takimi stvarmi, ki prizanasajo naravi in ljudem. :)

Lupo 3L. hja, sej so fantje ze napisal dost o dizlu. jest se bom dizlov se kr neki casa izogibu.
sicer pa poglejte, samo v evropi mamo dizle. v zda so samo kamioni in avtobusi. pa se to najdes precej kaionov bencinarjev. v aziji tut skor ne poznajo dizlov, pa se tist kar uvozijo v EU ponavadi kr kupijo pri EU firmah motorje, ker se jim enostavno ne splaca lastnih razvijat.
potem sta se avstralija in afrika.. dizli? ja kamioni, pa mogoce ksn terenc. :)
I offended you?
How does it feel like to be so weak that mere words hurt you?

Stepni Volk ::

Dr. M... humor ni pljuvanje, je samo v drugačni obliki zapisan podatek, ki sicer kaže na napako Prius-a, ki se jo bodo pešci morali navaditi ob bolj pogosti uporabi električno gnanih vozil. A o tem je že Jeremy Clarkson.
Poleg tega Priusa ne pljuvam. Poskušam samo pokazati, da ni vse tisto, kar želi prikazati Toyota. Argumente sem podal, večkrat. Navedeni superlativi ne držijo.

Moje mnenje, kaj bi storil s 6.2 milijoni SIT sem podal na prejšnji strani. Prav tako sem zapisal, da se Prius-a ne bom branil, če mi ga slučajno kdo podari. Vozilo mi je všeč, oblikovno, kot tudi tehnološke.. a imam kot rojen skeptik pomisleke...

Če me zaradi tega ravno ne ljubite, prav... toda malce razmislite o zapisanem... kaj vse bi se še lahko naredilo, tu in zdaj. Z ali brez Priusa.
Verjetno zelo zanimivo, bi bili tudi bolj podrobni tehnični detajli o vozilu, "small print", ter mnenje dejanskih lastnikov in vsakodnevnih uporabnikov teh vozil. Star pregovor sicer pravi, da se lastna hvala pod mizo vala... a kakšno koristno in zanimivo informacijo bi vseeno izvedeli.
Vsaj zase vem, da sem vozilo spoznal šele po nekaj tednih, ko pride do različnih situacij uporabe...

Aja, imate morda še kakšno vprašanje za Toyoto?
Ravno pišem email...

Zgodovina sprememb…

WarpedOne ::

Volk:

Če misliš resno s pismom, mene zanima dvoje:
Ali imajo v planu kako Corrolo HSD?
Ali študirajo na diesel varianto?
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Stepni Volk ::

WarpedOne - popolnoma resno... tema me izredno zanima in želim vedeti več, kot je dostopno iz člankov, interneta in zapisanega tu... navkljub temu, da z veseljem "kontriram" vsem ljubiteljem Prius-a. Nekaterim sem zato provokativen, drugim zabaven in tretjim samo ciničen (beri: zarukan ljubitelj dizelskih saj in picajzelski plinovodar)...

Toda kam prideš z debato in kaj se naučiš, če se vsi strinjajo?
Na kongres kumunistične partije Kitajske >:D.

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

Sem raje nekaj časa samo bral, kako se tema razvija...

Stepni Volk:in popolni umor: "Ja, veste mam priusa, žena in tašča me očitno nista slišali in sta kar stopili na cesto."

Pardon na izražanju tebi in ostalim sodelujočim, ampak pizda a si ti v avtu zato da paziš na cesto in pešce al si na prvem sedežu zato, da bolje vidiš na display, kjer se ravnokar suče tretji del čarlijevih angelčkov, direkt z dvd-ja ?! JAO, po istem kopitu bi lahko jutri zahteval od Slovenskih železnic, da naj ukinejo siemensove elektrovlake, ker so pretihi in jih ne slišim, ko se sprehajam ob progi in me lahko pofura ko zašiba mimo... dej nehite že enkrat s takimi argumenti no, na začetku je blo funny in sem se nasmejal, zdaj je pa že moteče... Čudno da na Dunaju je ukinijo tramvajev, zdaj ko majo take ful luštne moderne in čisto neslišne... pa še nisem slišal, da bi tramvaj kdaj kakega podrl (čeprav ga zaziher že kdaj kje je). Če te moti neslišnost pa odpri okna in našopaj muziko pa bo.
CPP je jasen in ima predvideno rešitev tudi v primeru, ko je vozilo neslišno. Če ne upoštevaš CPP-ja, si pač kriv. Formalno in neformalno. Nisi pogledal, bog pomagaj.

Aja, pa ko že pišeš na Toyoto, povprašaj jih po letni načrtovani dobavi Priusov v slovenijo... kake okvirne številke vsaj.

WarpedOne: hibridnega dizla skoraj zaziher ne (dizli se naj nebi tako pogosto prižigali in ugašali), za ostale hišne modele bi bilo pa koristno vsaj za imidž, da napravijo kak primerek ali dva hibridne verzije, če ne že celih serij. Bo pa model Highlander, ki bi naj prišel v Slo jeseni, predelan v hibrida in s kakšno vnemo kupujejo ameri Ford Escapa, bi moral biti hit.

Znižanja davkov v kakršnikoli večji meri kakor oprostitev DMV-ja za hibride, pozabite... in še, ko se bojo hibridi začeli res masovno prodajati (15% in več), bo tudi ta olajšava izginila - saj vidite kako dela država - olajšave res samo za najnujnejše stvari, to je futer, pri pijači se pa že ne grejo več -> piješ lahko navadno vodo. Avto, to je pa itak že superluksuz. Kakorkoli, offtopic, večjih olajšav na hibride pa ne pričakujem. Realno.


Zakaj recimo ne deluje sistem, ki ga imajo v večjih mestih, posebej pasove za vozila s 3 ali več potniki, in ti pasovi so skoraj vedno prazni... po moje zato ker: - smo preveliki individualisti, - ker smo radi odvisni samo od sebe, - slabe izušnje s štoparji, recimo (kraje ipd)... pač, čisto sociološka/psihološka finta, v katero se nebi spuščal ker pojma nimam o tem, bi pa bilo res lepo, če bi stvar delovala. Pa ne bo.

Car share: Se spomnim, ko sem bil mlajši, so mi oča kupili vso potrebno orodje, da sem se lahko izživljal pri svojih hobijih... bedak in neroda, kakršen sem (bil), sem seveda večino polomil in pogubil, pa se nisem kaj preveč sekiral, itak sem dobil novo. Nekaj časa :).
Zdaj si moram večino stvari, ki jih dnevno potrebujem za hobije, nabaviti sam in čisto drugače delam z njimi.... le zakaj ?
Point: Ko kupiš avto, ga paziš in lepo delaš z njim, kar je razumljivo, da bi pač zadeva ostala v čimboljšem stanju. Zdaj, daj ti ta svoj novi avto posodi nekomu drugemu, ki se bo nad njim izživljal (teranje v obrate ipd)... Se čudite, zakaj so službeni avti totalno zjahani že po letu ali dveh ? Ker se vsem milo rečeno j*** za avto... ko moraš denar zaslužit, da si kaj kupiš, ponavadi ne gledaš rad, da se s taisto stvarjo nemarno dela, ali pač ? Sam vem, da nikoli nebi posodil avta nekomu, ki mu glede tega nebi popolnoma zaupal in občudujem tiste, ki v takih car-share sistemih sodelujejo. Osebno nebi, nikoli.

čisto mimogrede, glede primerjave z A380: kdorkoli je že naredil izračun, širi FUD. Že "zastareli" B747-400 pri neki povprečni razporeditvi sedežev in napolnjenosti porabi manj kot 3L kerozina na potnika/100km. Globalno povprečje, da ne bo pomote. Da o A380, ki 747 poseka za 20%, niti ne govorim. Nebi pa vedel, koliko je izpuh kerozina bolj škodljiv od izpuha bencina, če sploh je.

LP J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

ferdo ::

Ne vem zakaj toliko besed o drugih temah in stvareh, tukaj se "naj bi" pogovarjali o Toyoti Prius.
Avto je sodoben, konkurence nima, za 1x ne, za vse skeptike priporočam testno vožnjo in potrplenja, če ne morejo točno zdaj oz. že včeraj pridet na vrsto :)

Boeing, pozabil si še omenit, da smo slovenci zelo fouš drug drugemu, in bognedaj, da bi kdo imel hibriden auto ali pa celi tisti, ki ga "slučajno" že imajo, sigurno niso osveščeni "mišlenje neosveščenih", dajmo jih kamenjat, v prvi priliki, ko bomo videli parkiran Prius, dajmo s ključem po celi desni strani nardit prasko, ker to je zelo slovensko, se dogaja nonstop!
PS: ne pozivam k početju tega, samo karikiram slovensko stanje nekega neznanega števila množice mladeža, ki razmišlja v nepravo smer...

Sem že omenil, vsak se lahko povzdigne nad množico s tem, da izumi ali razvije ali nevem kaj ustvari nekaj ker je za vse dobro, ob tem pa še kaj zasluži, raje vrtite jezike kot večina mladeža, vsi bi samo "bla-bla-bla.." kdo bo pa ustvarjal? kdo bo delal, kdo bo naprezal možgančke, nekateri bi samo denar šteli... ZRESNITE/mo se!

Ta Prius so naredili! najbrš z razlogom.. tukaj pa eni dobesedno natepavate prazno slamo...
Hodite v šolo in se učite, ta čas, ko ste "samo nekateri" natepavali prazno slamo, se bi lahko učili, da bomo slovenci bolj pametni/inteligentni, da bomo lahko mi kdaj kaj dobrega pogruntali in se boš lahko potem rasnično z razlogom bahal in pokazal širnemu občinstvu kakšni smo pravzaprav slovenci.. namreč, obstaja možnost, da se potem skregamo, kdo je več prispeval k temu dosežku.. se je že zgodilo.

Videl sem, na spletni strani, primerjavo Priusa z ostalimi avtomobili iz ISTEGA razreda, in pošteno povedano, ima najnižjo porabo goriva / 100km .
Vsakega, ki misli primerjat manjši avto iz nižjega razreda s Priusom, ga izzvem na dvoboj, jaz z avtom on z biciklom, dokler bo primerjal različno z istim, ne mora biti umes enačaj... (1+2) ni = (2+2)

NEkateri imate pomešane pojme, stvari treba dorečt, da imate bolj jasen pogled, ne mešat, ker vas lahko zmede, in vaše misli slabo pretipkate tukaj v temo.

Brane2 ::

Stepni Volk:

Logično razmišljaš. Se podpišem pod veliko večino, če ne kar vsem.

Kar se toplotnih črpalk itd tiče, niso bile omenjene brez razloga.

Volk samo pravi, da se da cenovno razliko (ali kar celo vsoto) ki jo prinaša Prius, porabiti bistveno bolj učinkovito v smislu prijaznosti okolju.

V povprečnem gospodinjstu ne gre največ energije v kotaljene avta, ampak v ogrevanje bajte.
Če gre torej za argument "Rabim Priusa, ker bi rad razmišljal/živel zeleno", potem se mogoče kaže ozreti prej drugam in poštimati še prej kaj drugega.

Videti je, da zagovorniki uporabe teh stvari v bistvu ne bi bili radi zeleni, ampak bolj "zelenkasti". Ne gre jim za prilagoditev naravi, ampak za lažjo vest- radi bi onesnaževali manj, vendar brez bistvenih sprememb načina življenja.

Razumem cool factor in nimam načeloma nič posebnega proti njemu. Moti me le njegovo švercanje v drugih problekah.

Nenazadnje te verjetno tudi denar nekaj stane v "ekoloških tolarjih". Če rabiš za "tazelen" avto goro denarja, si verjetno moral prej posvinjat naravo, da si do tega denarja sploh prišel. To je mogoče tudi treba vzet v račun. Litij je kot vem, zelo problematičen element. Kakšne ekološke težave lahko povzročijo velike količine teh zadev v okolju in postopek za njihovo proizvodnjo ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Boeing ::

Brane2: je res, da se teh 6 Mio zapraviti bistveno bolj zeleno. Ampak govora je res o avtu in ne o centralni kurjavi :).
Obenem še zelo dvomim, da bi nekdo, ki ima doma v bajti že postavljen in delujoč sistem ogrevanja, le tega zmetal ven in zamenjal z nečim, kar ravno tako opravlja svoje delo, le da manj onesnažuje. Zelo dvomim, razen če res ekstremni grinpisovc. Tudi zamenjava trenutnega avta za Priusa izključno samo zato, ker je Prius bolj zelen, ni upravičena, niti ekološko niti ekonomsko... Če pa kupuješ novega, ker je stari že razmajan in dotrajan... je pa zgodba drugačna.

In tudi, s 6 Mio si realno gledano nekih hudih tehnologij pri ogrevanju bajte ne moreš privoščiti... Če kdo ve, kakšna je cena m2 solarnega panela, in kakšno površino rabiš da pokriješ polovico strehe (recimo), si lahko izračuna... pa tudi toplotne črpalke so tako-tako, tehnologija je sicer dobra, samo ven metanje že obstoječih ustreznih napeljav in menjava te pride bistveno več... že samo vrtanje je drago ko pes + posebna dovoljenja rabiš. Je veliko ceneje in prav tako zelo ekološko, če menjaš samo kotel na olje za takega na plin. Pa je, manj CO2-ja, cenejša investicija, pa še bajte ni treba razbijati.

Bi si pa zase takoj postavil kako vetrnico ali dve na streho in pripadajoče akumulatorje in elektroniko... tako, bolj za hec, nekih hudih energij ne dobiš iz tega, za kako osvetlitev vrta ponoči je pa čisto dovolj... ni nevemkaj, je pa.

...radi bi onesnaževali manj, vendar brez bistvenih sprememb načina življenja...
Točno to omogoča Prius oz. hibridi nasplošno... praktično nespremenjene navade, enako velik avto z istimi/boljšimi zmogljivostmi in opazno nižjo porabo. Zato so se prijeli in bojo v par letih večina na trgu.

To je približno tako kot zgodba s pirati... folk se je navadil v eno smer -> da je vse zastonj, kontra bo šlo zelo zelo težko, če bo sploh šlo...

LP J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Stepni Volk ::

Interview z Dr. Ahihiko Saito, podpredsednikom Toyote


AUTO BILD: Bo postala Toyota številka ena med proizvajalci avtomobilov?
Dr. Saito: Ne morem si zamisliti, da bi postali št. ena. General Motors je močan in zdrav, naš konkurent ima veliko tovarn in je zelo aktiven v proizvodnji. Napram temu je Toyota razvila svojo lastno moč: Vmes smo prevzeli vodilno vlogo pri varovanju okolja.

AUTO BILD: Kako velika vidite Toyotino prednost v hibridni tehnologiji?
Dr. Saito: Leta 1997 smo poslali na tržišče Priusa kot prvi serijski avtomobil. Ford nam je sledil 2004. V tej prvi generaciji je bilo veliko problemov, ki so jih naši razvijalci rešili z novimi tehnikami. Razvoj je pokazal, da je potrebno postoriti še marsikaj. To bodo doživeli tudi naši konkurenti. Zato lahko govorimo o minimalno 7 letni prednosti.

AUTO BILD: Bodo vsi Toyotini modeli postali hibridi?
Dr. Saito: Imamo veliko projektov v razvoju. Hibrid podvoji efektivnost motorjev z notranjim zgorevanjem. Trenutno veliko ljudi govori o boju med dizlom in hibridom. Obe tehnologiji sta pomembni, da bi se znižala emisija CO2. Dizel ima prednost v pospeševanju, vendar ima kasneje višjo porabo in izpuh vsebuje več dušikovih oksidov NO.

AUTO BILD: Hibrid velja za dragega
Dr. Saito: Tudi zares je hibridna tehnologija za sedaj še dražja, čemur je vzrok tudi majhno število proizvodnje. Intenzivno delamo natem, da bi tehnologijo naredil cenejšo. Prihajajoči zakoni o izpušnih emisijah zahtevajo tudi pri dizlih dodatno tehnologijo, kot so katalizatorji za dušikove okside, kar bo podražilo tudi dizle. Disel trentuno profitira z dejstvom, da je v Evropi dovoljena nižja meja za dušikove okside pri dizlelsko, kot pri bencinsko gnanimi vozili. Na Japonskem in ZDA so predpisi strožji. Uspeh hibridov je odvisen od postavitev meja izpušnih norm.

AUTO BILD: Kako bo izgledal boj med dizlom in hibridom?
Dr. Saito: Pri enakih regulativah bo zmagal hibrid. Verjamemo, da igra hibrid najpomembnejšo vlogo pri reševanju ekoloških zahtevah prihodnosti.

AUTO BILD: Kako je s sumom, da so hibridi subvencionirani?
Dr. Saito: Z njimi služimo denar.

Interview je bil objavljen v Auto Bild št.4, 28 januar 2005, zraven testa Lexusa RX400h (prihod v EU junij 2005):


LEXUS RX400h
1x bencinsko gnani motor 3311cm V6 (211PS),
2x elektro motorja (1 za prednjo in 1 za zadnjo pogonsko os)
272PS skupna moč
750nm navora
200km/h končne hitrosti
7,6s od 0 do 100km/h
9.1/7.6/8.11l porabe na 100km
0,25g / 100km
2075 teža praznega vozila
4.76m dolžine
65l tank
800km dometa
52'350 EUR

Elektriko zagotavlja 30 Nikelj-metal-hibridnih modulov, ki so za 20% nižje od tistih vgrajeniih v Prius-a. Tehnologija Lexusa, je še nekoliko kompleksnejša, bolj premišljena in čistejša. Podpredsednik Lexus-a Denny CLements pravi:
"To vozilo ima najboljše izpušne rezultate od vseh avtomobilov po celem svetu."


Znotraj članka o Lexusu RX400h je podan še podatek, da so prodali že 54'000 Priusov II, ter, da jih nameravajo v letošnjem letu prodati 100'000. Številke veljajo za ZDA... kjer guverner Kalifornije ob nakupu tega vozila doda "davčni bonbonček" v višini 4'000 U$.
Prognoza za ZDA leta 2015 je prodanih 3 milijone hibridnih vozil.

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::


To je približno tako kot zgodba s pirati... folk se je navadil v eno smer -> da je vse zastonj, kontra bo šlo zelo zelo težko, če bo sploh šlo...


Ne ravno. Pirati se niso švercali na zelenost svoje robe...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Boeing ::

Brane, bilo je zastonj, tu je pa močno in hitro. Isti šit.

LP J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

ferdo ::

Ne gre jim za prilagoditev naravi, ampak za lažjo vest- radi bi onesnaževali manj, vendar brez bistvenih sprememb načina življenja.

točno to.

temu bi lahko dali tudi drugo pakovanje: avto ima boljši izkoristek. in raja JE navdušena in ostali proizvajalci bodo malo pokopirali, in ekola, vsi avti bodo imeli 2 tipa pogona,.. Prius je zunaj, nasledna generacija ali evolucija bodo pa ....?

Ker, razvoj prometa/transporta se prilagaja mediju, ki ga poganja to pa je črno zlato.

Veliko energije gre v NIČ, in del te energije lahko še vedno uporabimo s to tehnologijo + razni dodatki, v tem je point Priusa.
Mogoče kdo ve kolk ma Prius porabo samo z bencinskim motorjem - klasična vožnja brez elektromotorja...in se vidi razliko, koliko ti hibrid prišpara - "litrov/100km". ??

Stepni Volk ::

Brane2 - hvala, da ti je uspelo prebrati, kar pišem in poskušam povedati: še vedno kuri 4.3l bencina... in torej NI zelen, je samo manj UMAZAN. Poleg tega je še manj umazan LEXUS, opisan zgoraj, o čemer sem tudi že na prvi strani te teme.

Boeing - ne bom preveč dodatno smetil, samo nasvet: kupi revijo "Heizen & Energie", poglej cene za sisteme centralnega ogrevanja in videl boš, da s ceno za Priusa prideš skozi. Ti pošljem točne cene, ko pridem domov na ZS.

Brane2 ::


Brane, bilo je zastonj, tu je pa močno in hitro. Isti šit.


Prius ni ne posebej močan ne hiter. Le, če vpelješ še "zeleni faktor", lahko govoriš o neki moči in hitrosti, pa še takrat z dvomljivo osnovo.


temu bi lahko dali tudi drugo pakovanje: avto ima boljši izkoristek. in raja JE navdušena in ostali proizvajalci bodo malo pokopirali, in ekola, vsi avti bodo imeli 2 tipa pogona,.. Prius je zunaj, nasledna generacija ali evolucija bodo pa ....?


Če tem nekaj prodanim Priusom praviš "navdušenje raje", kako potem poimenuješ neprimerno večji porast (v prod. primerkih) prodaje dizlov v USA ?


Veliko energije gre v NIČ, in del te energije lahko še vedno uporabimo s to tehnologijo + razni dodatki, v tem je point Priusa.


Če te skrbi samo izkoristek energije, boš v splošnem še vedno na boljšem z dizlom...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

ferdo ::

Brane2, čist odvisno kako ti na to gledaš.

jaz za razliko od tebe gledam samo na tehnologijo "električni pogon", ki jo lahko vgradimo poleg bilo kakšnega tipa "bencin, diesel, plin", ti pa to smaraš kot samo bencin "primer Prius", zdaj sem ti bolj detaljno povedal, da si lažje predstavljaš kaj mislim.

navdušenje raje sem pisal na podlagi posta, ki ga je baje, nebom trdil "mislim" napisal BOEING, da je Toyota načrtovala zelo nizko prodajo, in so šli v povečanje proizvodnjih kapacitet. To je bil razlog mojega pisanja. Raja se je ekstremno navdušila za ta model avtomobila, "gledano ko HIBRID" kot prvi avto takega razreda oz. na kombiniran pogon, in ta BUM okoli njega, nebom ocenjeval, da je oz. ni bolje sprejet kot kakšen diesel... nimam teh podatkov, lahko pa si mislim ali predvidevam, da je.. ali da ni, treba izvohat podatke:)

ti praviš oz. me neki sprašuješ.., tko ti rečem, diesel je logično bolje sprejet, ker v ZDA so veliki porabniki govira takega in ovakega... nagibajo se k dizlu, ker malo manj porabi, in vedno bolj so osveščeni in kupujejo hibride, kar je komaj začetek, bova se čez 5let o tem pomenla, boš videl kje bodo dizli....

BigWhale ::

> 1x bencinsko gnani motor 3311cm V6 (211PS),
> 2x elektro motorja (1 za prednjo in 1 za zadnjo pogonsko o

Se vedno ima 3000 kubikov?

Boeing ::

Če tem nekaj prodanim Priusom praviš "navdušenje raje", kako potem poimenuješ neprimerno večji porast (v prod. primerkih) prodaje dizlov v USA ?
Dr. Saito: Tudi zares je hibridna tehnologija za sedaj še dražja, čemur je vzrok tudi majhno število proizvodnje.

Poleg tega pa je še nekaj... zadnje čase nisem zapazil, da bi se na kakršenkoli model katerekoli znamke čakalo tako dolgo, kakor na Priusa, tudi na ostale toyote ne (izjema superluksuzne limuzine po naročilu)... Kar pomeni, da so bolj kot ne vsi pravilno predvideli obseg proizvodnje... tudi pri Priusu si predstavljam, da so preračunali prodajo po enakih načelih, na avto se čaka pa povprečno 2-3x dalj kot na ostale. Jaz temu pravim nenačrtovano navdušenje raje.

Prius ni ne posebej močan ne hiter.
Skupna moč je še vedno večja in pospeški boljši kakor pri večini avtomobilov, s katerimi tako radi primerjate Priusa. Pa še pije manj.

Se vedno ima 3000 kubikov?
Limuzina visokega razreda pač. Tudi novi MB S-klasse bo imel še vedno V6, poleg električno gnanih zadnjih koles. Čisto tako za dober občutek pač. Za isto moč, kot jo dobiš s hibridno kombinacijo, bi rabil najmanj 4 litrskega V6, če ne celo V8, ki pa že abnormalno pijejo.

Če te skrbi samo izkoristek energije, boš v splošnem še vedno na boljšem z dizlom...
Ko boš s takšnim dizlom bremzal, bo šla pa energija kam ? Nazaj v kesl v obliki nafte ? Če pogruntaš tak patent je Gates v enem letu zate revež in ga lahko pošlješ po cigarete.

...še vedno kuri 4.3l bencina... in torej NI zelen, je samo manj UMAZAN...
S počasnimi in malimi koraki se pride do cilja, ne s skoki. Če skačeš, si lahko zviješ kak gleženj.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

BigWhale ::

> S počasnimi in malimi koraki se pride do cilja, ne s skoki.
> Če skačeš, si lahko zviješ kak gleženj.

Pa ti se vedno ne razumes, da ni vse skupaj samo v tej porabi in izpuhu?

Stvar je v tem, da je vazno koliko 'zasvinjas' okolje z enim avtom in to od takrat, ko avto nastane na risalni mizi pa do takrat, ko zadnji model stisnejo in ga peljejo v predelavo oziroma pustijo da rjavi na enem kupu zelezja.

Cisto vseeno kaj ti ven iz 'raufanka' leti, tudi ce so vijolice in marjetice, ce sta proizvodnja in razvoj taka, da bi bilo potem cisto vseeno, ce bi avto imel masino od kombajna in bi kuril odpadno olje pa bi bil se vedno bolj cist, kot pa postopek s katerim so ga naredili.

Hibrida ne kupis zato, ker te skrbi za okolje ampak zato, ker je fancy. Ce te skrbi za okolje si kupis heat pump za ogrevanje hise.

Brane2 ::


Če tem nekaj prodanim Priusom praviš "navdušenje raje", kako potem poimenuješ neprimerno večji porast (v prod. primerkih) prodaje dizlov v USA ?
Dr. Saito: Tudi zares je hibridna tehnologija za sedaj še dražja, čemur je vzrok tudi majhno število proizvodnje.


In to je odgovor namoje vprašanje ?


Poleg tega pa je še nekaj... zadnje čase nisem zapazil, da bi se na kakršenkoli model katerekoli znamke čakalo tako dolgo, kakor na Priusa, tudi na ostale toyote ne (izjema superluksuzne limuzine po naročilu)... Kar pomeni, da so bolj kot ne vsi pravilno predvideli obseg proizvodnje... tudi pri Priusu si predstavljam, da so preračunali prodajo po enakih načelih, na avto se čaka pa povprečno 2-3x dalj kot na ostale. Jaz temu pravim nenačrtovano navdušenje raje.


"Raja" je tu rahlo zlorabljen pojem. Celotna prodaja priusa je kaplja v morje celotne prodaje avtomobilov, ki jih pokupi "raja".

Tole je glede na celotno "rajo" bolj Mujo,Haso in recimo še Suljo.



Prius ni ne posebej močan ne hiter.
Skupna moč je še vedno večja in pospeški boljši kakor pri večini avtomobilov, s katerimi tako radi primerjate Priusa. Pa še pije manj.


Stvar se kotali 170 km/h in pospešuje od 0 do 100 v 13+ sekunde, stane pa 6-7 MIO ? Mislim, da ne rabim prav dosti iskati, da v tem cnovnem razredu najdem kaj hitrejšega.


Ko boš s takšnim dizlom bremzal, bo šla pa energija kam ? Nazaj v kesl v obliki nafte ? Če pogruntaš tak patent je Gates v enem letu zate revež in ga lahko pošlješ po cigarete.


1.
Ko bom s takim dizlom toliko bremzal, da se mi bo to tako zelo poznalo pri porabi, ga bom kupil brez motorja in samo z regenerativnim bremzanjem naredil bogastvo. Ne ga srat. Kolikšen del energije pa dobiš z bremzanjem. Saj ti prisolidnih hitrostih požre skoraj vse aerodinamični drag in kotaljenje.

2.Z regenereativnim bremzanjem mahaš kot da so ga pogruntali snovalci Priusa. Stvar je poznana in uporabljana že par desetletij.
Nič novega.

Mene osebno moti ves ta pomp okrog zadeve, ko pa tudi fanatiki dokazujejo prihranke tam od druge decimalke naprej- se pravi nič znatnega...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

neoto ::

Brane2, naj te popravim. Od 0 do 100 km/h prius pride v nekaj desetink čez 10s.
Večino vidim, da vas moti cena. Namreč prodajna cena osnovnega modela je 20.000 US$, pri nas pa doseže 6.200.000 SIT (približno) zaradi tega, ker je vanj nabasana skoraj vsa možna dodatna oprema (razen navigacije, ki še ne podpira slovenije in bluetooth sistema za prostoročno telefoniranje)!
Se pa strinjam s volkom, da bi bilo zanimivo vgradit še kanto za plin, dodatne akumulatorje....

Boeing ::

"Raja" je tu rahlo zlorabljen pojem. Celotna prodaja priusa je kaplja v morje celotne prodaje avtomobilov, ki jih pokupi "raja".
OK, potem pa naj ne bo raja. Recimo temu raje nepredvidena priljubljenost pri ciljni publiki. Boljše ?

Stvar se kotali 170 km/h in pospešuje od 0 do 100 v 13+ sekunde, stane pa 6-7 MIO ? Mislim, da ne rabim prav dosti iskati, da v tem cenovnem razredu najdem kaj hitrejšega.

Če se prav spomnim, se pri nas, kakor tudi nikjer po EU, razen tistih par km nemških avtocest, ne smeš peljati več kot 130. Osebno ne čutim res popolnoma nobene potrebe, da bi se po avtocesti peljal več kot 140-150, ponavadi še toliko ne. Delati avtomobile, ki grejo drastično več kot 130 je malo neumno, vsaj za evropski trg, kjer so kazni ratale hudičevo stroge. Nateraj Priusa na maximum (btw, na relaciji MB-LJ mi ga je uspelo sterati še na malo več kot 170, samo za probo) in počakaj, da te ujame provida, pa potem komentiraj, če gre dosti hitro. Svaka čast, če boš še tako neomajno istega mnenja. 170 je čisto razumna meja za končno hitrost.

EDIT: opazil sem še nekaj, in sicer da se nekateri v tej in tudi nasplošno v drugih temah pogovarjate o hitrostih nad 130 kot o nečem, kar dosežeš z otroškim vozičkom... ko bo koga na avtocesti scotalo pri 170+, bo lahko srečen, če bo lahko še kdaj napisal, da je 170 čez glavo zadosti.

Z regenerativnim bremzanjem mahaš kot da so ga pogruntali snovalci Priusa. Stvar je poznana in uporabljana že par desetletij. Nič novega.
Prav imaš, nič novega. Spomni me, koliko modelov trenutno v prodaji pri nas ima kakršenkoli sistem regenerativnega bremzanja?

Se mi je zdelo da ne.

Mene osebno moti ves ta pomp okrog zadeve, ko pa tudi fanatiki dokazujejo prihranke tam od druge decimalke naprej- se pravi nič znatnega...

Pomp gor ali dol, preračuni gor ali dol: iz LJ v MB in nazaj + veliko vožnje okoli -> s 13 litri. Če to zate ni prihranek glede na klasičen pogon, potem pač ni, imaš vso pravico da tako misliš.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boeing ()

Boeing ::

BigWhale: glede onesnaževanja pri proizvodnji... kolikor sem slišal o Japoncih, so zelo pikolovski na takšne stvari in kar se da reciklirajo, uničijo, napravijo neškodljivo, karkoli... skratka, načeloma skrbijo za to.

Bi prej podvomil o Amerih, da delajo packarijo s šparanjem v ekološke investicije... po drugi strani pa Toyota v pamfletku pravi, da je 90% avta mogoče reciklirati, torej zaupam znamki, da se bo to tudi zgodilo. Kam gre tistih 10% ne vem, upam pa, da jih napravijo vsaj neškodljive. In spet, po tretji strani, ko avto oddam v razgradnjo, sem s tem naredil vse, kar je neposredno v moji moči za okolje v tem smislu. Kako pa avto razgradijo koncesionarji, je pa stvar države oz. država in vodstvo teh podjetij bi morali poskrbeti, da se vsa stvar izpelje ekološko čimlepše, zato so plačani.

LP J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Stepni Volk ::

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Že to da shranjuje energijo pri bremzanju je kul, to bi moral met vsak avto. Na kakšen način točno je narejeno niti ni važno. Z veseljem bi dal par sto jurjev več za to. Ta način morda ni najbolj čist, je pa vseeno bolj praktičn kot da bi mel en ogromen feder v prtljažniku. Pa tudi to bi sigurno lahko malo očistili z razvojem.

Gandalfar ::

neoto ::

Še statistika: zeleni hibridi
in google za preračunavanje mpg v l/100km: google calc

Boeing ::

No, statistike z Gandalfarjevega linka so tiste, ki jih je vredno upoštevati...

Drugače pa malo gledam še za Toyoto Higlander Hybrid, stvar ima zmontiran 3.3 VVTi V6 in taisti Synergy Drive oz. pač ustrezno močnejšo različico, s skupno močjo 268KM, baje da potegne do 100kmh v, pazi, 7.3s, 4WD verzija še kako desetinko hitreje, medtem ko ne-hibrid dohaja z okoli 9-10 sekundami... in še, ne-hibrid verzija pije 12, mestno 14, hibrid pa 8, mestna vožnja 9-10. Hudo :). Cena: 40k$ full upremljena z navigacijo.
Napram Priosu in njegovim zmogljivostim (7 oseb napram 5, res ogromen cargo space in 268 konjičev) še niti ni tako drag, čeprav to pri nas pomeni ceno ranga 8-9 milijonov. Ni švoh.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Boeing ::

No, še ena informacija, za vse prius-loverje... dobavo so očitno poštimali in avtomobili čakajo na zalogi.

Če je koga toliko premamil, da je dejansko začel razmišljat o nabavki :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

WarpedOne ::

Stepni Volk:

Uspel sm najt več info o plinu in zdej razumem tvoje navdušenje nad njim. A nisi mogu že na začetku enostavno povedat, da je plin le alternativa? Da še vseneo tankaš bencin in štartaš na bencin, nato pa preklopiš na plin ko se motor ogreje in če ga maš še kej.

V takšnem scenariju je relativna redkost črpal bistveno manjši minus.

Še vseeno pa je regenarativno zaviranje in laufanje motorja le kadar je to nujno za zagotavljanje moči glavna novost in prednost priusa.

Prius na plin, now that is A car :)
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Boeing ::

Tri-pedal Prius - bencin, plin in elektrika.

Too good to be true.


Če pa že, pa predrago, da bi lahko bilo res :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Stepni Volk ::

WarpedOne - to pove že sama beseda: bivalentnost. Preklop med gorivoma se dogaja avtomatsko.
Nazadnje je bila cena plina 100 SIT v Ljubljani.
Od zadnje podražitve goriv minuli ponedeljek, se je morda nekoliko spet podražil.
Drugače pa obstaja posebna tema o avtomobilih na plin v tem oddelku Slo-techa.

Glede hibridov, še to, Toyota je obljubila, da bodo vsi Lexusi na voljo todi v hibridni izvedbi.

mescaline9 ::

Glede ekoloških posledic za naš planet, je ta avtomobil čisto indiferneten. Če naj bi nafte zmanjkalo v 50 letih, pomeni, da bomo vso skurili v 50 letih, če bo zaradi priusa to v 51 letih, who gives a damn. Nafta bo šla v luft vsa v cca 50 letih, pa naredi kar hočeš.
strani: 1 2 3 4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Diesotto nov koncept bencinsko-dizelskega motorja (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
646459 (3919) darkolord
»

Avtomobilizem - prihodnost vozil, + 3 generacija Priusa

Oddelek: Na cesti
232680 (1902) Boeing
»

Toyota Prius, osvežena in shekana

Oddelek: Novice / Ostale najave
74003 (3363) TribesMan
»

Test zanesljivosti Priusa II (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
536154 (4851) Stepni Volk
»

Toyota Prius - hibridni avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
538344 (7274) perci

Več podobnih tem