» »

Toyota Prius - mnenja, ocene

Toyota Prius - mnenja, ocene

1
2
3 4 5

Super Sonic ::

Jalovi poizkusi so tole, ampak bolje kot nič. Tudi sam pa avta nikakor ne bi kupoval.
Me pa zanima kako je s samimi servisi in koliko miljonov stanejo novi deli (ko ti recmo čez 3 leta crkne elektromotor)? To se mi zdi ključno, kljub vsemu.
Ni vrag tistih 7 miljonov, ampak vzdrževanje teh žvali je nenormalno.

Drugače pa danes dobiš za 7 miljonov tolarjev precej bolj kvalitetno izdelan avtomobil.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Stepni Volk ::

radeon power - garancija na pogonski sklop je 8 let (v VB celo 10 let)... kar je v bistvu dovolj, da se zdrži do prvih vozil z gorivnimi celicami (napoved 2010).

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

radeon power: maš point.

Ampak načeloma, če bi kupil tak avto, me niti nebi pretirano skrbelo, konec koncev, kot je že Stepni Volk napisal, garancija v SLO je 8 let oz. 160k na hibridni del (elektromotor, baterija, menjalnik, generator, napetostni pretvornik), splošna garancija pa je 3 leta oz. 60k.

Res je polno nove in dejansko "nepreizkušene" tehnologije, ampak če igraš na karto pregovorne toyotine kvalitete, in če pogledaš koliko resnejših okvar je imel prvi prius (praktično nič), potem ni nekega razloga za skrb. Je pa tako, statistika je eno, realnost je drugo, na čisto vsakem avtu kaj crkne, od jermenov (najmanj) do menjalnikov (groza za popravilo) in tu pravzaprav ne moreš naredit popolnoma nič, razen da kupiš avto, ki je vsaj statistično manj kvarljiv.

J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Stepni Volk ::

Boeing - še dve vprašanji:
- ali se Prius ugasne, ko stoji
- kako hitro se spet "vklopi"

Lupo 3L in Audi A2 se ugasneta po 4s, ter se prižgeta takoj ko pohodiš stoplako za plin.

LoneWolf ::

Bom namesto Boeinga:
Bencinski motor v Priusu se ugasne ze pri okoli 40km/h, torej v pogojih mestne voznje. Ce gre bolj pocasi, dela samo elektromotor, razen ce so baterije ze skoraj popolnoma prazne (npr. ce namerno forsiras samo elektromotor, v normalnih pogojih voznje se baterije tezko spraznijo).

nodrim ::

khm khm .. nisi mu lih odgovoru na vprašanje ...

Boeing ::

- ali se Prius ugasne, ko stoji

To je point vsega - da ne trošiš bencina, ko stojiš pred semaforjem in motorja dejansko ne rabiš. Bencinar se ugasne že pri močnejšem bremzanju, če je začetna hitrost okoli 80 in računalnik predvidi, da boš nehal bremzat pod mejo 50kmh, kar je zgornja meja za elektromotor.

Če si z "ugasne" mislil izklop bencinarja, seveda. Če si mislil izklop elektronike, se to ne zgodi. Elektromotor se pač neha vrtet, tako kot na siemensu, ko stoji na postaji :).


- kako hitro se spet "vklopi"

Ford za svojega Escape Hybrida navaja, da se je bencinar sposoben zagnati v 400msec (0,4 sekunde), pri Prius-u mislim da ni kakšnih večjih odstopanj.

Dejansko ne opaziš, no... če nimaš radia na mute in niso vsi sopotniki tiho kot miške in nisi pozoren izključno na hrup bencinarja, nimaš šans, da opaziš... če si pozoren, lahko čutiš mogoče kako res rahlo vibracijo ob zagonu, vse skupaj je pa tako hitro mimo, da ni omembe vredno. Jaz sem od začetka na semaforjih prav merkal, kdaj se bo zagnal bencinar, in mi ni ravno uspevalo.. pozna se, da ma elektromotor strahoten navor.

LP J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

kolesar ::

Glede CENE Priusa: koliksna je cena dobrega obcutka vsako jutro ko sedes v avto? Ne pozabit na to.

Ce se nekomu dopadejo nove tehnologije in/ali edinstvenost in/ali okoljevarstvenost, potem ne bo primerjal Priusa z Oplovo Astro, ampak se bo mimo tipicnoslovenskopretirane materialne racionalnosti odlocil za Priusa brez prehudih analiz. (Cena: 7MIO - cena dobrega obcutka)

Kdor pa bi vsako jutro ob vstopu v ta avto dozivel glavobol od premisljanja smiselnosti in primerjalnega racunanja razmerja med fiksnimi in spremenljivimi stroski ali obcasen napad manjvrednosti, ga pac ne bo vzel. (Cena: 7MIO + cena slabega obcutka)

Torej: debata o smiselnosti in ceni Priusa je bolj malo vredna. Podobna je debati o smiselnosti in ceni Hummer-ja ali Koenigsegg-a, ali ce hocete iBook-a. Enostavno gre za posebne reci, brez primerljivih (v nekem kljucnem pogledu) alternativ.
Meni so recimo Applove masine predrage za kar so (cetudi vem kaj so) in ga ne bi kupil, ker mi izgled in zavest, da se moji racuni sicer pocasneje racunajo na bolj pameten nacin, ne pomeni prakticno nic. Ce pa to nekomu polepsa vsak dan...ga popolnoma razumem da je pripravljen placati par jurjev vec (kot bi bilo materialno racionalno potrebno).

Prius je zanimiv in uzitek mi je brati to debato (hvala!), ko bom menjal avto bo v premisleku, vendar trenutno nima dosti moznosti, ker je moja trenutna cena dobrega obcutka=2MIO.
Vsi na kolo za zdravo telo.

Stepni Volk ::

LoneWolf - you didn't get the point... to sem že leta 1997 prebral v testu prvega Priusa... glej spodaj detajle:

Boeing - pelješ se normalno po mestu, delata oba motorja, zavreš (ali se s tem polni baterija = elektromotor / generator)... kdaj se ugasne bencinski motor (poanta je v tem: ko je minus 26... ali še huje - recimo, da smučaš nekje v Alpah - se upa voziti samo na baterije?)
Ko stisneš pedal to the metal, kdaj in kako hitro se vklopi bencinar.

ali3n ::

Ko pohodiš plin, se motor zalaufa praktično takoj; preklopa niti ne čutiš; nato vleče povprečno dobro (lahko rečem zadovoljivo, ni pa dirkalnik);
glede tehnologije dam tudi jaz Toyoti kapo dol - naredili so "uporaben" hibrid; vsekakor dobra popotnica za prihodnost;
ampak kupil ga še vedno ne bi. :D

Cene servisa - spraševal sem taksista - so menda primerljive z benc. motorji - "obisk" (tko pravijo temu pri Toyoti) na servisu pri 25.000km = ~ 30.000 sit; servis na 50.000km = 35.000 sit; je pa tud mene strah, koliko stane ko crkne kaj večjega; vsi popoldanski fušarji seveda odpadejo...

glede garancije - verjetno bi bilo zanimivo in poučno prebrati drobni tisk;

še en odgovor stepnemu volku: pri zmanjševanju hitrosti se elektrika vklopi pri ~45-50kmh; seveda ob pogoju, da gre za enakomerno vožnjo (čim je pospeševanje oz. želja po pospeševanju malo bolj groba, se vklopi bencinar.)
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ali3n ()

zile ::

Pa tole vklapljanje pa izklapljanje mašine nč ne škoduje na dolgi rok. Če pogledam se kar dostikrat peleš okol 50-60 po mestih.
Bi me kar malo skrbelo, če bi moral vedno gledat na monitorju, kako se menjavata signalna napisa "electric" in "bencin".

Boeing ::

Mislim, da ima zadeva kak specialni namenski temperaturni senzor in s tem v zvezi verjetno tudi kakšne "tabele" zmogljivosti baterije pri različnih temperaturah, tako da pri hudem mrazu verjetno (oz. logično bi bilo) kontroler dopušča manjše tokove v/iz baterije. Si pa postavil zelo dobro vprašanje, se bom definitivno pozanimal kako je z nizkimi temperaturami :).

Glede bencinarja, reloaded: če si mislil čas, ki preteče od trenutka, ko se računalnik odloči, da hoče biti gasoline powered do trenutka, ko bencinc začne vlečti, potem je odgovor 0.4 sekunde za Escapa, za Priusa sem že povedal, da ne vem, je pa tu nekje, verjetno še manj, glede na to da je manjši volumen motorja.

Boeing - pelješ se normalno po mestu, delata oba motorja, zavreš (ali se s tem polni baterija = elektromotor / generator)... kdaj se ugasne bencinski motor...

Bencinar se ugasne takoj, ko je hitrost pod maksimalno dovoljeno za electric power only (cca 50kmh). Če so tvoje želje po pospeških v dosegu zmogljivosti elektromotorja/baterije, potem se voziš samo na elektriko, če želiš več, se zažene bencinc. Če imaš vklopljeno EV (electric vehicle), potem se neglede na pritiskanje pedala voziš samo na elektriko, dokler ne dosežeš 50kmh, ko samo električna vožnja ni več mogoča.

Je to to, kar te je zanimalo ?

ali3n: valjda da ni dirkalnik:), sej tut nasploh prvi avtomobili niso bili dirkalniki.... To, kar ima prius, je šele dober začetek hibridne tehnologije, to je jasno, tako po zmogljivostih kakor po izrabi goriva... ampak saj, če gledaš koliko je recimo tehnologija napredovala od začetka pa recimo samo do WW2, in če pričakuješ približno podoben napredek hibridne tehnologije, se bomo v Priusu 4 res vozili samo še na hlape :)

Glede servisov je pa spet tako, lahko imaš srečo ali pa tudi ne (nihanje kakovosti znotraj serije), vsak avto je narjen tako kot pač je, če ga teraš in delaš grdo z njim ti bo vrnil, če boš vestno skrbel, da bo avto vedno tip-top (olje, gume, jermeni, filtri...), bo pa tudi efekt, si upam stavit.

Servis na 25k = 35 jurjev ? LOL, če je to edini strošek vzdrževanja poleg gum, je avto prekleto vreden svojih 6 Mio.

EDIT: zile, te mašine imajo manjšo specifično moč (KM/ccm), ker so prilagojene pogostemu prižiganju in ugašanju, zato ni panike, tudi recimo sistem mazanja ležajev je narejen tako, da imaš posebej električno pumpo za olje, ki ti tik preden se motor zavrti ustvari delovni pritisk olja v ležajih in tako zmanjša zagonsko obrabo. Ko motor deluje, pritisk prevzame vgrajena pumpa. To je npr samo en detajl, kako zmanjšati obrabo, zaziher so pa ti motorji nabiti s takimi rešitvami, ki sicer podražijo vse skupaj, ampak na servis pa le ni treba :).

J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boeing ()

neoto ::

zile: zagon motorja pri priusu ne moreš primerjat z zagonom normalnega bencinarja. Namreč pri priusu močen elektromotor požene bencinski motor na delovne obrate, šele nato pa se v motor začne vbrizgavati bencin!

Stepni Volk ::

boeing - pri električnih avtomobilih se zavira z motorjem in tako polni baterije. Enako pri nekaterih trolebusiih (vir Življenje in Tehnika).
Zanima me samo ali so pri Toyoti tudi izrabili kinetično energijo, ki jo vozilo ima in jo z zaviranjem preko elektro motorja, ki s tem postane generator = polni baterije...
Na misel mi takoj pride San Francisco... po tistih hribčkih navzdol lahko ves čas polniš baterije, voziš po omejitvi in hkrati nobeden od motorjev "ne dela".

Verjetno so baterije bolj kratke sape (zelo očitno so najšibkejši člen hibrida)... drugače bi jih zagotovo polnili še s sončnimi celicami... v Kaliforniji bi to verjetno pomenilo zaganjaje bencinskega motorja samo na avtocestah :)

Jeremy Clarkson's point: V švici je kar nekaj električnih avtomobilov na poti... in iz osebnih izkušenj vam povem, da nisem bil še nikoli tako prestrašen, kot takrat, ko sem šel čez prehod za pešce (prej lepo pogledal levo in desno) in mi je naenkrat bel jajko potrobil... Mali beli dvosed je namreč "prinorel" izza ovinka in me opozoril na svojo prisotnost... ko sem razmišljal nazaj, sem res slišal kotaljenje gum... samo to ni v mojem in našem naravnem OS, da bi na to reagiral/i...

Še nekaj:
Zračni upor je?
BTW zanimivo zakaj niso eliminirali vzvratnih ogledal in namestili kamere in lcd zaslone znotraj vozila...

Aja, pa zadaj in na sopotnikovi strani bi lahko namestili pedala, da bi človek lahko zaposlil avtoštoparje... naj malo polnijo baterije >:D
Punce / dekleta / ženam tako ne bi bilo potrebno posebej hodit v fitnes :)

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

Prius fila baterije tudi kadar zaviras... tudi ljudje ki ta avto vozijo pravijo da se da ogromno prisparat z bremzami... Ce zaviras bolj pocasi ima generator vec casa da pretvori kineticno energijo v elektriko... in zaradi tega tudi boljsi izkoristek kadar bremzas bolj nezno... Seveda pa ima poleg zaviranja z generatorejm prius se vedno cisto navaden zavroni sistem kakrsnega ima vsak avto, ki pa na pomoc pristopi sele kadar voznik zavira bolj mocno... in generator ni sposoben sam dovolj zavirati.

Kolicnik zracnega upora je 0.26 (kar je kokr jest vem najmanj med serijskimi avtomobili).

Glede ogledal se mi zdi da so pa vseeno bolj varna resitev kot kamera+zaslon... Mislim da pa je parkirna kamera tudi ze v Priusu serijsko (ne me za jajca vlect ce ni ;> )...

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

Prius zavira na dva načina:

Prvi način (po defoltu) je regenerativno (zajameš kinetično energijo in pretvoriš v elektriko: ko pritisneš pedal bremze, kontroler omogoči generatorju povratni zajem moči (da je torej gnan preko koles), kar pomeni, da generator dejansko "kontra poganja" vozilo, saj z generiranjem elektrike proizvaja kontra moment.
Drugi del pa nastopi, ko pritisneš na bremzo s polno močjo (zasilno zaviranje, vklop ABS-a itd). Takrat generator bremza s svojo polno močjo (proizvaja maksimalno možno elektrike oz. toliko kolikor je je sposobna pogoltniti baterija), višek trenutne energije pa pobere klasični zavorni sistem z diski.

Torej, če si predstavljate avto, ki drvi z določeno hitrostjo, pri tem pa vedno močneje pritiskaš na pedal bremze: generator proizvaja vedno več in več toka, ko deluje s svojo polno močjo, k zaviranju pomagajo disk bremze, ki dokončno ustavijo avto. Po tem sistemu vedno zajameš največjo tehnično možno količino kinetične energije, je pa bolj od prihranka seveda važno, da se ustaviš tako kot je treba, logično.
Zato so se nekateri (in se še) pritožujejo nad dejstvom, da je v Priusu bremza "gumijasta", da nekako ne prime prav in da nimaš povratne informacije (tresenje pedala pri ABS-u itd), kar je logično, glede na to da dejansko ne delaš drugega kot vrtiš potenciometer :)... pri blagem zaviranju je načeloma itak vseeno, kako močno moraš stisniti, da dosežeš določen pojemek (govorim izključno o blagem!), ko rabiš močne pojemke, imaš vedno na voljo klasični zavorni sistem spredaj disk/zadaj boben.

No, drugi način je pa klasično zaviranje z motorjem, ki pa ga je potrebno posebej vklopit na menjalniku (pozicija B), je precej bolj efektivno (ker generator poleg koles poganja še motor) in primerno za vožnjo po daljših klancih navzdol. Recimo če greš čez Vršič :).

Zračni upor je minimalen, dejansko. Cx=0.26, kar je zelo kul.

Ogledala -> kamere+display:

Pred nekaj časa je Ford napravil eno tako študijo, ko so hudo predelanemu focusu (se mi zdi da je bil focus, pojma nimam, zaziher pa je bil ford :)) odmontirali ogledala, namesto njih namontirali čisto tanka držala kamer, vse skupaj pa prikazovali na velikem LCD-ju, ki je bil tudi prikazovalnik hitrosti itd... samo tipko si moral stisnit in ti je razdelilo display na levi in desni del, na vrhu osnovni podatki (hitrost itd) in potem si tam gledal v "špegle". Stvar bi naj prišla celo do testiranja odziva ljudi, ki pa je bilo porazno -> narod tega ni navajen in noče sprejet. Razumljivo.
Aja, "špegli" so se pri ugasnjenem avtu in ko jih nisi rabil, zložili v notranjost. Fancy :).

Tribesman: parkirne kamere ni (se jo da dobit aftermarket za 400$, hvala lepa :)), so pa senzorji, ki se avtomatsko vklopijo, ko daš v rikverc, skupaj z beeperjem... glede na to da nikoli nisem vozil avta z beeperjem in/ali senzorji, mi je bla kombincija piskov obojega rahlo neprijetna... kot bi bil v cockpitu 747, ki sta mu pravkar odpadla 2 motorja in pol krila :).
Beeper se da izklopit btw, tak da ni panike :).
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Dzonson ::

Link o plinskih avtomobilih kjer je tudi omenjen zmodificiran Prius: plinsko-elektricni hibrid

Daedalus ::

Samo tale plinsko-električni Prius pa deluje zanimivo... Evo še malo bolj podrobno na to temo. Če bi recimo naredli motor, ki bi bil posebej prilagojen za plin, tako da modifikacije ne bi bile potrebne, bi verjetno dosegli še boljše rezulatate.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

mile ::

Kolicnik zracnega upora je 0.26 (kar je kokr jest vem najmanj med serijskimi avtomobili).


Tak kolicnik je imela ze Opel Calibra 15 let nazaj.....

Stepni Volk ::

NEogledala (kamere) imajo še eno prednost, poleg upora:
ne trgajo in parajo ude pešcem, ki te niso slišali in si jih posledično povozil :)

Monovalenten plinski hybrid (LPG - Liquid Petroleum Gas ali na CNG - Compresed Natrual Gas) bi zaradi omejenih takšni črpalk imel manj možnosti v tem trenutku in je samo za "hard core" okoljevarstvenike.
Bivalenten za ostale, ki se jim mudi v službo (Hollywodskim zvezdnikom se ponavadi ne)...

Nova vprašanja:
- Koliko energije "troši" električni motor v t.i. "city mode", ko uporablja le tega?
- Koliko energije pridobivajo sodobne sončne celice?

Verjetno so sončne celice:
A - predrage
B - ovira so tako baterije
C - ne morejo zadostiti potrebam avtomobila velikosti Prius-a

Morda ste videli na Discovery Channel-u tisti kratek filmček v premorih v katerem nastopa mali bel avtomobilček enosed (v klanček pred hišo ga morata poriniti lastnik s sosedovo pomočjo). Poganja ga "elektro motor" pralnega stroja... baterijo polni na različne načine, med drugim tuidi z vetrom (ima zložljivo vetrnico)... in tip nekje vmes reče: "Pomislite, če sem jaz lahko to naredil, kaj bi lahko naredila podjetja..."

Res.. kot sem že nekajkrat zapisal: Prius je pesek v oči... na veliko veselje naftnih družb :)

Spremeniti se mora zavest nas ljudi, to bi bilo najbolj zeleno... nekajkrat zapisano dejstvo, da greš lahko v službo in trgovino tudi peš, s kolesom... Kupovanje Priusa, mi deluje kot neke vrste ODPUSTEK cerkve - v tem primeru zelene :)
Saj ljudje svojih navad ne spremenimo... vozimo se toliko kot prej, če ne še več.

Tu moram na hitro omeniti brata, ki je imel trgovino dobesedno na drugi strani bloka v katrem je stanoval. Niti enkrat ni šel tja peš,vedno se je zapeljal z avtom... če bi imel Prius-a bi verjetno še vsem težil zraven: "Kurim samo 4.3l... sem torej ozaveščen in do okolja prijazen."

In še paradoks sodobnega meščanstva: sosedov niti ne poznaš... prijatelje na drugem koncu mesta ali kar v drugem mestu imaš... potem pa bodi okolju prijazen in še socialen...>:D

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

Stepni Volk: fizikalno gledano, točno toliko, kolikor je rabiš za dosego hitrosti + ohranjanje... pa če računaš, da dobiš nazaj med 85 in 90% vložene kinetične energije, troši zelo malo. Res, zelo malo.

Sem že razmišljal glede sončnih celic na strehi priusa, to bi bla še večja bomba... samo sončne celice so premalo efektivne - pri 15% izkoristku in sončni moči 0.5kW/m2 (na tleh) in pri površini recimo 1m2, bi dobil ven... 70W, recimo... in glede na abnormalno ceno sončnih celic definitivno hudo predraga energija, celo za take "okoljevarstvenike", kot sem jaz :).

Glede prijatelja, ki hodi na drugo stran bloka z avtom: kar naj. Sej ko bo cena bencina 300, 350 sit (kar bo zelo hitro), bo drugače razmišljal.

Osebno hodim vsepovsod, če se le da peš/s kolesom, še posebej po mestu. Na trole ne hodim, razen kadar se mi mudi/dežuje, ker se mi ne zdijo ekonomične. Bicikel uber alles.

J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Boeing ::

EDIT prejšnjega posta, glede odpustkov in peska v oči: RES JE, če se le da, je treba hoditi peš/z biciklom/trolami.

Ampak vedno pa ne moreš, konec koncev danes brez avta že res težko preživiš... in ko maš avto je bolje, da kuri čimmanj, pa kakorkoli obrneš. Imam prav ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

BigWhale ::

Odvisno, odvisno kaj to potegne za sabo. Ogromno odlagalisce svincenih akumulatorjev, ki zacnejo pocasi puscat? Ne hvala.

The big picture je vazen.

WarpedGone ::

BW, če ciljaš na priusa, te morm žal obtožt da širiš FUD.

Prius ma NiMH akumulatorje. Pa še tega ti Toyota ODKUP, ko se tko odločiš, in poskrbi za ustrezno predelavo.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Prius ne uporablja svincenih akumulatorjev... vsaj "ta glavni" ni svincen... Je nikelj metal hidridni akumulator... Zadeva je bistveno manj strupena kot Svinceni ali nikelj kadmijevi.

mile:

Ja ce je izenacen z Calibro to niti ni nujno slabo, kokr vem je 0.26 najnizji kolicnik med serjiskimi avtomobili. Sploh pa primerjat druzinsko drvarnico z sportnim kupejem... mislim da kar se aerodinamike tice je Prius zelo dobro narejen.

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Boeing ::

TribesMan: :), ravno "ta glavni" akumulator je svinčen, in sicer čisto navaden 12V 40Ah Pb cigl... NiMH akku je del hibridnega sklopa in samo delovanje avtomobila ni neposredno odvisno od njega - pelješ se lahko kljub temu, da recimo ne dela, ker vsa elektronika deluje na 12V akku, sistemi, ki pa so gnani iz baterije (klima, zračenje...), pa pri odpovedi le-te delujejo na elektriko generatorja, vezanega na becinski motor. Kakšne so v tem primeru zmogljivosti avta raje ne razmišljam, po drugi strani pa ne rabiš drugega kot pripeljat se do prvega servisa.

Bolj kot študiram tele sheme od priusa (kar se jih pač da dobiti na netu), bolj vidim, da je vse skupaj zelo pametno narejeno, tako da ti lahko pravzaprav "pol avta fali", pa se še zmeraj pelješ...

No, kakorkoli, če ti crkne glavni račnualnik se lih ne moreš peljat, je pa zaziher podvojen. :)

J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

TribesMan ::

No ja... "ta glavni" je relativno. Pri hibridu je zame pogonski akumulator definitivno bolj "glavni" kot pa akumulator za elektroniko... Sploh kar se dimenzij tice.

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Boeing ::

Brez 12V akkuja ne prideš dlje kot 5km, garantirano :)

Ker ne moreš zagnat bencinca.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Yohan del Sud ::

Evo. Si vzel uro in prebral vse.

Summary.

Prius je avto za tiste s preveč denarja in nedifinirano slabo vestjo? Auč.

Me ducks and runs.
www.strancar.com

WarpedGone ::

johan,

Prebral vse v smislu celga threada al vse kar se na netu najde? Teste, reklamni material in pričevanja lastnikov?

Ker če je tisto prvo pol tvoje mnjeje ni vredno vredno pol dingovih ledvičk.
Zbogom in hvala za vse ribe

Yohan del Sud ::

Ok, morda preveč posplošil. :\ Za človeka, ki je prebral tole in na hitro pregledal linke, ima dovolj razgledanosti in ga tudi videl od znotraj...

Še vedno mislim dva posta zgoraj... Auč. Raje vozim bicikl. Trenutno. Nimam denarja, kar je prvo merilo in občasno dvomim (glede na zgornji odstavek) v ostala merila ljudi, ki si ga lahko privoščijo. Se opravičujem določenim, ki ne spadajo v to kategorizacijo.

Pozdravljam pa enterprise v smislu napredka iznad klasičnih pogonov...
www.strancar.com

Yohan del Sud ::

Hočem povedati samo da ta avto ni ravno The mesija (in še enkrat, imam IMHO dovolj vhodnih informacij za to trditev), lahko pa je janez krstnik. Se opravičujem za bogokletne primerjave.

Skratka, če še kdo ni razumel, nisem ravnodušen, a ne skačem v luft.
www.strancar.com

BigWhale ::

> BW, če ciljaš na priusa, te morm žal obtožt da širiš FUD.

Jaz te pa moram zal obtoziti, da ne znas brat. Ali pa ne razumes kaj sem napisal.

Moj post je bil replika na Boeingov post. Kjer je razlagal, da je najboljs, da imas nekaj kar kuri cim manj, da je to nekako najbolj 'ekolosko' in 'zeleno'.

Pa je to precejkrat, precej dalec od resnice.

Boeing ::

Moj post je bil replika na Boeingov post. Kjer je razlagal, da je najboljs, da imas nekaj kar kuri cim manj, da je to nekako najbolj 'ekolosko' in 'zeleno'. Pa je to precejkrat, precej dalec od resnice.

Hudiča, zdej mi ni pa res nič več jasno...

Predpostavima, da si tak tip človeka, da hodiš v trgovino peš. Ok, do zelenjavarja tudi. Do službe pa že ne moreš peš/s kolesom, ker ti vzame preveč časa/ni javnega prevoza. Torej si, logično, omisliš avto.

Zelo preprosto, a si ne želiš da ti ta avto kuri čimmanj in pri tem še vedno opravlja svoje poslanstvo ?

Ker če si ne, potem si ali izredno bogat in ti gorivo ne predstavlja resnično nobenega stroška, ali pa se ti gladko jeb*.

Ne znaš brat ali pa si me narobe razumel, VelikiKit. Nikoli nisem napisal, da je treba gledati izključno samo na porabo. Ker če bi, potem bi si resnično nabavil Lupota in konec debate.
Point je, da je treba sklenit kompromis med tistim kar od avta pričakuješ (hitrost, pospeški, prostor) in med tem, kar lahko dobiš oz. si pripravljen plačati. In trdim, da je za večino povprečnih zemljanov (če spregledaš ceno) Prius v tem trenutku zdaleč najboljši kompromis med performansami in porabo.

Summary: Če je le možno, bicikliraj, če si prisiljen kupiti avto, si izberi najprej vse modele (vključno z motorji in opremo), ki ti ustrezajo do te mere, da jih pripravljen kupiti, nato pa kupi takega, ki porabi najmanj. Temu se reče "zeleno obnašanje".

In ločuj odpadke :D.

J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Brane2 ::


Zelo preprosto, a si ne želiš da ti ta avto kuri čimmanj in pri tem še vedno opravlja svoje poslanstvo ?

Ker če si ne, potem si ali izredno bogat in ti gorivo ne predstavlja resnično nobenega stroška, ali pa se ti gladko jeb*.


Če si želiš, da ti avto kuri čimmanj, vendar moraš imeti avto, ki nosi bistven cenovni premium, čeprav obstajajo boljše racionalne rešitve (cenejše, varčnejše itd) se tudi tebi precej gladko je*e za denar, okolje, dobavljivost nafte itd.

Ob današnjih zakonih o dovoljenem obnašanju a cesti ima že delujoč Golfova IIka diesel povsem zadostne pospeške in končno hitrost. Vse, kar je več od tega, govori o razvoju vozil v napačno (prepovedano) smer.

Prius je IMHO tehnološko gledano nekaj v stilu P4, ko je bil ta še novost.

Stvar je zahtevala tone razvoja, hitorstno gledano pa ni šla nikamor. Zato sp ponosni novi lastniki rje govorili o Megahercih, velikosti keša in hitrosti vodila itd.

Ravno tako je s Priusom. Ta stvar je že v zasnovi prekleto komplicirana in ni variante, da bi jo kdaj spravili hkrati v ekonomične cenovne razrede in razred visoke ekonomičnosti in zanesljivosti.
Gre torej za eksperiment snovalcev, ki so se hoteli nečesa novega naučiti, čeprav že davno vedo, da tega ne mislijo uporabiti v celoti v letih, ki prihajajo. Zato so izkoristili iracionalne želje segmenta publike in stvar lepo zapakirali. Tako so si plačali vsaj razvoj, pa verjetno še kaj malega zaslužili zraven.

Če se bodo hibridni avtomobili obdržali na trgu in začeli masovno prodajati, bodo IMHO videti
veliko drugače kot današnji Prius.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Stepni Volk ::

Delo str.22 = PLIN ZA ČISTEJŠI JUTRI... ali kako z nakupom bivalentenga monovalentnega ali s predelavo bencinskega vozila (800-1500 EUR) do enako ali bolj čistega izpuha od Prius-a.
Toda o tem sem že na prejšnji strani = LPG... Let Prius to Geeks...>:D

V članku še piše, da imamo servise na 4 mestih, ter da se bo ponudba okoli LJ razširila še na južni obvoznici (barje), ter na AC (Lom).

Članek je tudi nekoliko nenatančen, saj ne pojasni razlike med CNG in LPG.. ter katerega tankajo kje, da ne govorim o bi-valentnih vozilih, ki uporabljajo CNG.

LPG je po slovensko UNP - Utekočinjeni Naftni Plin


"Varnost uporabe
Najpogostejše vprašanje je ali je uporaba plina v vozilih varna. Odgovor je da in treba bo pozabiti na stari mit o nevarnosti plina v avtomobilu. LPG je tako kot bencin vnetljiv, a z višjo točko samovžiga, kot jo ima bencin."

Zanimivo še to... plin stane v
MB = 115 SIT
LJ = 148 SIT ?!?
Italija = 132 SIT
Hrvaška = 100 SIT

Spet zavidam Mariborčanom... :)

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Boeing,

Tole si napisal:

in ko maš avto je bolje, da kuri čimmanj, pa kakorkoli obrneš. Imam prav ?

In tukaj se motis. Kaj ti pomaga avto, ki kuri pol manj od nekega drugega avtomobila, ce je nekaj milijonov drazji od slednjega?

Preden prisparas na bencinu toliko, da se ti cena izenaci, tebi avto crkne. Trikrat.

Pa ne, da jaz ne bi hotel biti 'zelen', ravno nasprotno ampak tukaj ni samo poraba in tip pogona (dizel, plin, elektrika...) ampak treba upostevat se druge parametre. Kaj ti pomaga biorazgradljiv avto iz papirja, ce je tisti papir beljen s klorom. Recimo.

Boeing ::

Pa saj za razliko v ceni ne dobiš samo "manj kurim feature"... poglej si še spisek ostale serijske opreme in kot je že nekdo precej zgoraj napisal, vsaj približno podobno opremi golfa (ker vsi tako radi primerjate priusa z golfom) ali pa recimo novo laguno, pa potem primerjaj.

In tudi to sem že milijonkrat napisal: za teh 6 Mio dobiš srednje velik avto s hibridno tehnologijo, nabitega z dodatno opremo in ogromnim kul faktorjem. Zdaj, če ti je to vse skupaj vredno 6 Mio, potem kupiš, če ti ni, ne kupiš, odločitev pa je popolnoma in izključno kupčeva. Se zdaj strinjava ?

Čeprav tvoj argument, VelikiKit, da z manjšo porabo ne prišparaš ravno veliko, zna bit hitro postavljen na laž... Si upam stavit, in takšnih je tudi veliko uradnih napovedi, da se bomo čez leto, leto in pol, vozili na 300-350 sit/L. Če bojo kitajci res pretiravali, že letos. Pa si za ceno 300 sit/L naredi primerjalni izračun, koliko prišparaš na benzu, če si že z 220 na 150-250 jurjih letno v "profitu".

J

ps: se ponavljam ko stara vinilka... :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

glinik ::

S Volk:
Zanimivo še to... plin stane v
MB = 115 SIT
LJ = 148 SIT ?!?
Italija = 132 SIT
Hrvaška = 100 SIT

Spet zavidam Mariborčanom... :)

Jaz pa vam Ljubljančanom, ker imate neprimerno višje plače standart in še marsikaj drugega ... :)

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

R0K ::

Par besed še od mene, ker sem se že pač imel priložnost peljat v Priusu.

Avto se mi ne zdi nič posebnega, glede na to, koliko popapca. Danes tempo življenja pač ne dovoljuje, da se po AC vozimo 100kmh in po megistralka 20% pod omejitvami, da boš dosegel teh 5l, kot je bila v mojem primeru. Sicer zadeva znotraj izgleda kul, od zunaj prav grdo, funkcionalnost v notranjosti pa tudi zelo šepa. Prtljažnika za ta razred NI, zadaj pa sedita lepo kvečjemu 2, če spredaj ni kakšnega bolj 'močnega'.

Vaši izgovori o čakalanih vrstah (kao če je več čakalnih vrst, je potem tudi avto kar naenkrat že boljši ?!) tiči v tem, da tovarna ne dohaja tržišča, kar pomeni, da že na začetku niso bili ziher če bo šlo to v prodajo. In tudi ne gre pretirano. Če v Slovenijo letno dostavijo 10 avtomobilov in jih še 10 ljudi čaka na svoje, še ne pomeni, da so hude čakalne vrste, čeprav za tiste, ki čakajo so. Ampak pri nas se na dan proda 10 Cliotov. Pa so tudi čakalne vrste, če si izbirčen.

Tako da nasploh, se mi Prius niti malo ne dopade. Po nekaj časa, Američani že jamrajo o kvaliteti Priusa 1, pa tudi o dvojki se čujejo že slabi komentarji (že zapisani v tej temi). Po mojem mnenju nikakor ni vreden teh 6m+. Za tak denar dobiš večji, prostornejši in lepši avto z isto opreme ali celo več (tukaj pri Priusu itak nimaš kaj izbirat. Takega kot pošljejo Japanci, takega moreš kupit).

btw ... Touran 1.9TDI (100PS) kuri 5-6l (podobno je z novim Scenicom 1.9DCI - pa oba staneta manj). Pa se lahko pelje 5 ljudi, tudi avto gre 180kmh, pospešek pa čisto zadovoljiv. Pa vsej nek zvok da ... vsej veš, da nimaš nekih čebel pod haubo .. bzzzzz bzzzzzz ..

LP

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: R0K ()

BigWhale ::

> In tudi to sem že milijonkrat napisal: za teh 6 Mio dobiš srednje velik avto s
> hibridno tehnologijo, nabitega z dodatno opremo in ogromnim kul faktorjem. Zdaj,
> če ti je to vse skupaj vredno 6 Mio, potem kupiš, če ti ni, ne kupiš, odločitev pa
> je popolnoma in izključno kupčeva. Se zdaj strinjava ?

Okrog tega, a kupis ali ne, ja. Stvar posameznika. Ampak od 'ekoloskih' dejavnikov pri avtu je pa samo tista nizja poraba, ki jo lahko not stejes. Pa se to je vprasljivo. 'Kul faktor' ni pri tem vreden nic. Ob predpostavki, da avto ni penis oz ego enlargement tool.

Aja, se tisti izracun, na mesec porabim okrog 20k za bencin, ce bi se bencin podrazil iz 220 na 300, bi to pomenilo 87k podrazitve v celem letu. Kar se pa porabe bencina tice, je pa razlika minimalna, ce ti avto kuri pet ali pa sest litrov na 100km.

Hm, ne razumes, kaj ti hocem povedat. Avto, oglasujejo, kot nekega odresenika za okolje al kaj jaz vem kaj. Pa dejstvo, da je hibrid in da gre samo 'na pol' na bencin se nic ne pomeni. Pa to ne velja samo za toyoto ampak za vse hibride.

Ziga Dolhar ::

Zgolj ena "psihološka" finta, ki je mene precej zavajala glede "hibridnosti": v končni fazi avto še vedno poganja le bencin. Tista elektrika je le neposredni ali posredni stranski (zaviranje) produkt delovanja glavnega agregata.

(Ne zanikam, da gre za prihranek; le opozorit želim na ta vidik.)
https://dolhar.si/

WarpedGone ::

Nekater ste pa res počasni, da ne rečem kaj hujšga.

Prvi cilj Toyote je bil narest avto, ki ustreza novi zakonodaji. Namreč vse firme ki imajo v prodajnem programu tut kak model z zelo nizkimi emisijami topologrednih plinov majo manj davka na kompletn proizvodn program => več profita.

Torej so nardil avto, ki ima izredno čist izpuh pa se ga da vseeno tankat kot vsak drug avto. Na vseh običajnih črpalkah. Ni ti treba tretino tanka porabit za to da se pricijaziš do najbljižje ustrezne črpalke (ala plin) ali pa ti ni treba bit ultramiljarder (vodik, gorilne celice).

Prius je narejen za danes. Čez 50 let bo zastarel, itak. Danes je pa to korak naprej.

Njegov izpuh je čistejši od katerega koli drugega avtomobila. Pa ne se smešit in omenjat koles in pešhojo etc. Če nucaš avto, nucaš avto. Normalen avto. Ne to primerjat z kakimi dizlkanticami ala lupo. Ja, že res da pohaca 3 litre nafte ko se ful ahtaš. Pa ima mogoče filter trdnih delcev? Kolk gramov CO2 izkašlja? Mogoče lahk z njim peljete familijo na morje? Mogoče tut preživite kako lažjo nesrečo?

Priusova nizka poraba je le posledica tega da se motor vrti na optimalnih obratih in da se nekaj energije povrne pri zaviranju. Nobena firma ni finančno nagrajena ker njen avto pokuri malo. So pa finančno nagrajene če ima kak njen serijsko proizvajan model precej čist izpuh.

Pravte da je počasn. Deklariran max je okol 100mph to je okol 170. To je za 40 več kot je dovoljeno kjrekorli v sloveniji. V enem drugem threadu se pa zgražate kako narod ne upošteva predpisov in kako ste vi eni vzorni vozniki.

En lastnik Priusa I trdi da na semaforjih vedno za seboj pusti vse. iz tega sklepam da ni ravno anemičen. Ni pa to dirikalnik. Za dolge proge po AC itak hitro postaneš odvisn od 1,5L bencinarja ki za 1300 kg avtomobil takšnih ni baš nešto. In takrat pač poraba mal narase. Če pa se voziš mal več po mestih al pa razgibanem terenu lahk porabo znižaš na 3,5.

Pol pa Priusa primerjate z Tourani. Dejte tourana pelat po AC 150kmh od mb do lj in opazujte porabo. Če bo kdo mel 5l mu kupm še enga. Kekci...
Zbogom in hvala za vse ribe

Stepni Volk ::

Počasnost je posledica zaslepljenosti z reklamnimi izreki: če velikokrat ponoviš izrečeno laž, postane resnica... Actimel tudi "zvišuje odpornost"... prav toliko, kot je Prius "čist".

Resnica je, da je samo nekoliko manj umazan... za caa. 6 mg od Citroen-a C2 1.4 Hdi... Zanimivo, kako lahko ljudje padamo na reklamne izreke.

Tudi Prisu še vedno kuri bencin: čisto konkretno 4.3l / 100km..
Prius onesnažuje okolje.

Za okoljevarstvenika, niti za mati naravo to ni ČIST avto.

ČISTO vozilo bo tisto, ki ne bo onesnaževalo okolja... četudi bi vozilo bilo gnano le na elektriko, bi ne bilo ČISTO. Elektriko je nekje potrebno pridobiti (JE, TE, HE...) in pridobivanje ni "čisto"... če ne drugega, že daljnovodi niso "čisti"...

Boeing ::

WarpedOne vam je, nekaterim skeptikom (ali nasprotnikom oz. nezaupljivcem), povedal na kratko v enem postu tisto, kar sem se (sva se) trudila čez cel thread. Realno situacijo. Se podpišem.

Prav tako se podpišem tudi pod Zigggatov post.

Mi je pa zdaj veliko bolj jasno, zakaj je dejansko tako malo prodanih Priusov v SLO... namreč vsi so polnih ust, kako je treba šparat nafto in čimbolj zmanjšat škodljive emisije v izpuhih, ko se je pa treba odločit za nakup avta, ki pomeni korak k temu cilju (pa če prav mali), pa vsi do zdaj (brez izjeme) rep med noge in prišparat milijon in pol pri isto velikem avtu.
Se mi je zdelo, da bo tako.

In še BigWhale: naš trenutni family car, Ford Galaxy l.96, 110kW/145KM, kuri cca 11 litrov * 220 = 2420 SIT/100km, na letni ravni 30.000km to pomeni nekje 726.000 SIT. Pri ceni 300SIT/L to pomeni okrogel milijon letno samo za bencin.
Če pogledaš priusa, kuri realnih 5 *220 = 1100 SIT/100km, pri 30.000km to pomeni 330.000 SIT. Pri ceni 300SIT/L je letni izdatek za bencin 450.000 SIT.
Summary: pri 220SIT/L bi z Priusom glede na Galaxya prišparal letno dobrih 250 tisočakov, pri ceni 300 SIT/L tri slovenske povprečne plače - 550.000 SIT. Na leto. Prihranka.

LP J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Stepni Volk ::

Boeing - če ti gre zgolj za ekologijo, ter še za ekonomijo: predelaš avto na plin.

Poleg tega so v ameriki že predelave Prius-a... dodajo mu dodatne baterije in možnost polnjenja preko električnega omrežja. Poraba bencina na ta način pade na 2.8l /100km.

Vir AutoFocus May 2005 (glej kratke novičke)

Zgodovina sprememb…

Ziga Dolhar ::

Že, ampak Galaxy je "kombi", ne?
https://dolhar.si/

Boeing ::

Volk: ja sem že bral o teh predelavah, zgledajo kar luštno... če bi imel Priusa bi definitivno razmislil o tem, pod pogojem da ne izgubim originalne garancije.

Dodatne baterije vsekakor, o polnjenju preko omrežja bi se pa dalo razglabljat... če bi živel v državi, kjer bi večino elektrike dobili iz nukleark, takoj, pri nas, ko pa večino proizvedeta Trbovlje in Šoštanj, pa s polnjenjem iz omrežja še vseeno onesnažuješ... čeprav na enoto energije verjetno precej manj, kakor s polnjenjem preko bencinarja.

Ziggga: je ja, požrešen težek pankrt je :)... če vzameš v račun velikost in zmogljivost avta, še niti ne kuri toliko, ampak 11 litrov je le 11 litrov... samo ker nekako naša familija ne rabi več tako zelo velikega avta, bi bil Prius zelo dobra alternativa.

LP J
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

WarpedGone ::

Stepni volk:

Bom napisal počasi, ker vidim da tešk razumeš: TRI PLINSKE ČRPALKE v Sloveniji.
In kaj naj pol počnem s plinskim avtomobilom? Ga gledam u garaži? Al mam še en avto da hodm z njim po plin? Ena beseda: neuporabno. Vsaj še dokler ne bo plin vsaj na vsaki drugi petrolovi črpalki.

Priusov kompjuterj vodi eno zanimivo statistiko: Lifetime mpg. Po večih letih vožnje se ljudem ta vrti okol 48.5 mpg - 4,8l/100km. To vključuje AC, mestno vožnjo, poletja, zime, stare, nove gume, poln avto familije etc. Kater primerljiv avto dosega pol takšno porabo? Pa ne lupota vn privlečt spet, ker sm reku primerljiv.

Prepisano iz Prius PR:
Euro razred: EURO IV
Ogljikov monoksid, CO (g/km): 0,18
Ogljikovodiki, HC (g/km): 0,02
Dušikovi oksidi, NOx (g/km): 0,01
Ogljikovodiki, HC & dušikovi oksidi (g/km) -
Delci, PM (g/km) -

- pri 20.000km na leto prius spusti v luft za tono manj CO2 kot primerljiv dizler
- emisija NOx je za 96% nižja kot pa EURO IV predpisuje za dizlerje v 2005 (1/3 VW diesel modelov ne dosega omejitev podanih z EURO IV 2005)
- emisija trdnih delcev (saje), ki hudo matra dizlerje, je pri priusu enaka 0
- 90% avtomobila je možno reciklirati

Emisija CO2:
Prius 102g/km
Golf V diesel 1,9TDI automatic 143g/km
Golf V benz 1,6 automatic 194g/km
Touran 1,9 TDI automatic 162g/km

Tkola od oka - prius sprošča za tretino manj CO2 kot drugi primerljivi avtomobili.
Podatki pobrani iz podatkov proizvajalcev (http://www.volkswagen.com, http://www.toyota.co.uk)

V enem stavku: prius je korak naprej glede na dane pogoje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Stepni Volk ::

Warped one - vidim, da ne razumeš, oziroma bereš...
Citroen C2 1.4Hdi 110g

V Sloveniji so 4 plinske črpalke, 3 od tega Petrolove, ki sem jih navedel: Ankaran, LJ, MB..., plus da bo dodana še ena na Lomu in druga na južni LJ obvoznici - Barje (glej sobotno Delo).
Skupaj 6 do naslednjega leta, kar je 100% več kot je bilo leta 1986 v SFRJ bencinskih črpalk z neosvinčenim bencinom.
Po tvoji logiki bi morali še vedno vse delati na premog in imati hibridni parni električni pogon... svet se spreminja... in čistejše gorivo je: plin.
Vzami že v roko Delo, Na kolesih in preberi...

Bi-power oz. bi-valentnost pomeni, da se lahko voziš na PLIN in BENCIN... za menjavo goriva ni potrebno ustaviti vozila... torej ni neka panika s številom bencinskih črpalk.

Tako ali tako si včasih omejen tudi drugače... npr., če se voziš z dizlom, je tako bilo v letošnji zimi pametneje, če točiš pri Agipu... koliko jih je? Vem za 3: Vodice, Letališka v Ljubljani in Trgovski center na Rudniku (zadaj za Rutar-jem)...
Zame je vseno. če se na poti iz službe vozim mimo Letališke in tam na Agipu točim disel... ali mimo plinarne, ko otroke vozim iz vrtca, ter točim plin...
BTW... Fiat Multiplo 1.6 ELX Bi-power sem "zgrešil" za 1 dan... bila je naprodaj na autoscout24.de za 12'999 EUR... Nova, letnik 2004... še zdaj se sekiram :)


Plin ima s strani EU garantirano davčno stopnjo do leta 2020 zaradi svoje ekološke "čistosti". Prav zaradi tega se sedaj po SLO na veliko napeljujejo plinovodi, saj glavni porabniki goriv niso avtomobili, temveč naši domovi.
Za letošnjo zimo sem tako skuril 3000l plinskega olja (čisto povprečen rezultat), medtem, ko je Polo v tem času skuril 465l (povprečna poraba 5.2l disla na 100km - lahko dobiš excell file skupaj z računi). Scenic pa 696l bencina (povprečna poraba 7l bencina)...
Oba avtomobila torej malce čez tretjino porabe hiše v letošnji zimi... oz. povedano drugače, hiša porabi pozimi več litrov goriva, kot ga bosta oba vozila celo leto...

Alternativa in resnična ekološka osveščenost...

Toplotne črpalke so trenutno navkljub subvencijam ekonomsko ne povrnejo... a neprimerno bolj pripomorejo k čistemu ozračju, kot avtomobili. Namesto Priusa raje kupim toplotno črpalko in s pomočjo talne vode in elektrike ogrevam hišo pozimi. Zraven si lahko kupim še sončne celice za toplo sanitarno vodo in ogrevanj hiše (v navezavi s toplotno črpalko), + sončne celice pridobivanje elektrike... ter dodam rezervoar za lovljenje deževnice, ki jo bom uporabljal za splakovanje WC-jev, ter pralni stroj...
Deževnica bo prvič zmanjšala porabo pitne vode in kot drugo zmanjšala količino pralnih praškov (mehka voda), ter podaljšala življensko dobo pralnemu stroju in instalacijam: ni vodnega kamna... še manjšo vetrnico si lahko omislim, ki mi bo prečrpavala vodo iz zbiralnika pod streho, da bo zagotovljen pretok le te...

Vse to: toplotna črpalka, sončne celice, in zbiranje deževnice za ceno Priusa... hmmm, ni kaj misliti...

Ekonomsko in ekološko je nakup Prius-a pesek v oči... še vedno kuri BENZIN...skratka za eksibicioniste... ki radi govorijo: prej sem pokadil 10 škatlic cigaret na dan, sedaj jih le 5... skrbim za svoja pljuča...

Zgodovina sprememb…

1
2
3 4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Boste menjal avto zaradi podražitve goriva (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
629101072 (90172) Ziga Dolhar
»

Diesotto nov koncept bencinsko-dizelskega motorja (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
6410608 (8068) darkolord
»

Test zanesljivosti Priusa II (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
539751 (8448) Stepni Volk
»

Toyota Prius - hibridni avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
5312285 (11215) perci

Več podobnih tem